abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2026 @ 07:32:32 #1
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220829545


Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweersmeldingen
Blitzortung Realtime onweersmeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
I'm Weather VK en West-Europa wolkenradar met exportfunctie voor GIF-animatie
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart
NOAA 16-daagse verwachting stratosfeer

Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI Buienradar
KNMI Pluim
---

Klimaateffectatlas
Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---


---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live



DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)
  maandag 18 mei 2026 @ 07:54:15 #2
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220829591
Komende periode hoeven ze het iig niet over droogte te hebben. Zeik en zeiknat is het hier. Plassen water in het bos en op de weilanden
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220830090
Dat valt hier dan weer mee. Zowel in de weilanden als in de bossen. Het water is zo weer weg. Dat was twee jaar geleden wel anders.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 10:00:46 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220830197
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat valt hier dan weer mee. Zowel in de weilanden als in de bossen. Het water is zo weer weg. Dat was twee jaar geleden wel anders.
Maar jij woont vlak bij de woestijn van Venlo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 10:09:49 #5
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220830220
*O* *O*

30 is wel gelijk weer heel warm, maar alles beter dan de treurnis van de afgelopen 2-3 weken.
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 18 mei 2026 @ 10:12:05 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220830223
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
Komende periode hoeven ze het iig niet over droogte te hebben. Zeik en zeiknat is het hier. Plassen water in het bos en op de weilanden
Hier op de zandgronden kan dat snel weer voorbij zijn. Een weekje zon en temperaturen van +20 graden en je herkent het niet weer. Na twee weken zonder neerslag zie je vaak al de eerste droogteverschijnselen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 10:31:04 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220830328
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
*O* *O*

30 is wel gelijk weer heel warm, maar alles beter dan de treurnis van de afgelopen 2-3 weken.
[ x ]
Bij het doen van een voorspelling voor het voorspellingtopic viel het me ook al op dat er eigenlijk geen ontkomen aan is. Dat er hoge druk gaat komen staat gewoon vast, de mechanismen die daarvoor zorgen zijn al in gang gezet. De koelere uitschieters zijn het gevolg van een depressie voor de kust van Canada die een net te grote vinger in de pap krijgt, waardoor het hoog iets westelijker ontstaat. Maar dan heb je het nog steeds over langdurig 20+ en volop zon.

Ik vroeg me ook echt af welke belabberde bron bijna iedereen in dat topic gebruikt heeft. Ik zat echt zo veel warmer dan de rest... _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 10:42:56 #8
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220830393
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
*O* *O*

30 is wel gelijk weer heel warm, maar alles beter dan de treurnis van de afgelopen 2-3 weken.
[ x ]
Man, man, man. Kan de temperatuur niet eens gewoon rustig aan stijgen? 15 á 20 graden in mei, 20 á 25 graden in juni, en 25 á 30 in juli of zo?

Maar nee, we gaan van 10 graden direct naar 30. Godsamme.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:23:18 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220830620
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:42 schreef Twieki het volgende:

[..]
Man, man, man. Kan de temperatuur niet eens gewoon rustig aan stijgen? 15 á 20 graden in mei, 20 á 25 graden in juni, en 25 á 30 in juli of zo?

Maar nee, we gaan van 10 graden direct naar 30. Godsamme.
Eerst nog maar zien hoor, ze zijn wel vaker erg enthousiast en uiteindelijk valt het erg mee :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 18 mei 2026 @ 11:26:07 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220830641
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:42 schreef Twieki het volgende:

[..]
Man, man, man. Kan de temperatuur niet eens gewoon rustig aan stijgen? 15 á 20 graden in mei, 20 á 25 graden in juni, en 25 á 30 in juli of zo?

Maar nee, we gaan van 10 graden direct naar 30. Godsamme.
Dit topic heet niet voor niets: De atmosfeer staat op ontploffen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 18 mei 2026 @ 11:41:53 #11
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220830728
30 gr dit weekend
  maandag 18 mei 2026 @ 11:50:56 #12
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220830785
Wat een mooie verwachting betreft zon uren ook. Hebben we gemist

twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220830794
Zo dan wat een onweersklappen net hier. Gebeurt zelden, was ook niet aangekondigd.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 11:53:38 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220830797
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:23 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Eerst nog maar zien hoor, ze zijn wel vaker erg enthousiast en uiteindelijk valt het erg mee :P
Langdurig prachtig weer staat eigenlijk gewoon vast.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220830819
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Langdurig prachtig weer staat eigenlijk gewoon vast.
Nou vooruit, omdat je zo aandringt. :P

Zaterdag een zalige 26 graden. _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220830870
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Langdurig prachtig weer staat eigenlijk gewoon vast.
Joehoe! En wat is langdurig...? Hopelijk echt lang.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:18:55 #17
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220830959
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Langdurig prachtig weer staat eigenlijk gewoon vast.
Dat dit kan in dit land :') !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 12:20:20 #18
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220830971
Hele kustlijn weer vrij van buien vandaag. Trog was te vroeg. Heel vervelend weer die visbak voor de deur.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 12:23:06 #19
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220830994
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:18 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Dat dit kan in dit land :') !
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:37:33 #20
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220831071
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Ja, want wateroverlast hebben we echt wat aan :+
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 12:41:59 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831099
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Moet wel lachen om je reacties iedere keer
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 12:44:04 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831114
Maar aan de CAPE te zien komende tijd hoeven we niet bang te zijn dat het langdurig droog blijft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 12:50:45 #23
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220831171
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:18 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Dat dit kan in dit land :') !
Hebben we in maart en april toch echt wel gehad. 2 mooie lente maanden. Mei valt daarentegen behoorlijk tegen.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220831194
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:12 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Hier op de zandgronden kan dat snel weer voorbij zijn. Een weekje zon en temperaturen van +20 graden en je herkent het niet weer. Na twee weken zonder neerslag zie je vaak al de eerste droogteverschijnselen.
Toplaag is inderdaad zo droog. Op diepte valt dat nog wel enigszins mee. Maar planten die niet diep wortelen of nog geen goed wortelsysteem hebben, is dat wel vrij snel problematisch met hoge verdamping.
pi_220831223
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Wat is er leuk aan wateroverlast (of andere schade)? Fikse onweer in de lucht is prachtig, maar dat is het dan ook wel.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:56:25 #26
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220831236
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Toplaag is inderdaad zo droog. Op diepte valt dat nog wel enigszins mee. Maar planten die niet diep wortelen of nog geen goed wortelsysteem hebben, is dat wel vrij snel problematisch met hoge verdamping.
Mijn moestuin is ook wel redelijk klei, dus dat scheelt. Laat het maar mooi even tijdje droog blijven na ruim 3 behoorlijk wisselvallige en tegenvallende weken
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 18 mei 2026 @ 13:04:02 #27
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220831328
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Toplaag is inderdaad zo droog. Op diepte valt dat nog wel enigszins mee. Maar planten die niet diep wortelen of nog geen goed wortelsysteem hebben, is dat wel vrij snel problematisch met hoge verdamping.
Bentoniet een optie?
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  maandag 18 mei 2026 @ 13:09:13 #28
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220831353
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:44 schreef Nattekat het volgende:
Maar aan de CAPE te zien komende tijd hoeven we niet bang te zijn dat het langdurig droog blijft.

Dat begint er gelukkig ook weer wat levendiger uit te zien. :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 13:13:26 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831393
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:09 schreef DemonRage het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat begint er gelukkig ook weer wat levendiger uit te zien. :)
Waar komt dit vandaan? Heb me gisteren de pleuris zitten zoeken naar een pluim die nog een beetje overzichtelijk is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220831395
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:04 schreef Twieki het volgende:

[..]
Bentoniet een optie?
Prima te doen met water geven hoor. Je moet de plantjes gewoon niet verwaarlozen :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 13:14:28 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831399
Overigens kom ik m'n bed pas uit boven 3000J/kg :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 13:17:42 #32
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220831448
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:13 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Prima te doen met water geven hoor. Je moet de plantjes gewoon niet verwaarlozen :P
Nou ja, door Bentoniet toe te voegen worden water en eventuele voedingsstoffen beter vast gehouden en hoef je minder te sproeien. Zit zelf in Lelystad op kleigrond, maar heb van een vriend in Drenthe gehoord dat dit erg goed werkt. En uiteraard mulchen.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 13:30:41 #33
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220831595
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:55 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wat is er leuk aan wateroverlast (of andere schade)? Fikse onweer in de lucht is prachtig, maar dat is het dan ook wel.
Een fatsoenlijke onweersbui levert in korte tijd zeker 50/60 mm op en vaak ook meer. Ik moet er uiteraard wel bij zeggen, dat dat in Limburg niet wenselijk is en nare situaties daar uiteraard achterwege mogen blijven.

Hier te Haarlem hebben we hooguit wat ondergelopen tunneltjes, dat is geen enkele probleem, en wat ondergelopen straten en overstroomde putten. Hier kunnen we zeker wel 100 mm hebben. :)
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 13:32:19 #34
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220831609
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:44 schreef Nattekat het volgende:
Maar aan de CAPE te zien komende tijd hoeven we niet bang te zijn dat het langdurig droog blijft.
Was het maar zo'n feest dat een hogere CAPE direct buien zou opleveren. Met een droge lucht heb je daar namelijk helemaal niets aan, en dat is nu net wat er juist gaat gebeuren. ;)

Voor onweer heb je echt veel meer nodig dan een hoge CAPE. ;)

@Nattekat Ook bij 3000 aan Cape is nog niets gegarandeerd. ;)
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 13:33:22 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831635
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:32 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Was het maar zo'n feest dat een hogere CAPE direct buien zou opleveren. Met een droge lucht heb je daar namelijk helemaal niets aan, en dat is nu net wat er juist gaat gebeuren. ;)

Voor onweer heb je echt veel meer nodig dan een hoge CAPE. ;)
Weet je ook toevallig welke omstandigheden leiden tot een hoge CAPE? :P

Hint: droge lucht is daar niet één van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 13:35:59 #36
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220831681
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weet je ook toevallig welke omstandigheden leiden tot een hoge CAPE? :P

Hint: droge lucht is daar niet één van.
Onstabiliteit uiteraard. Vocht, maar ook een trigger zoals een front of een vore. Als beide niet aanwezig zijn, heb je aan een hoge CAPE niet zoveel.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 13:51:11 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831931
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:35 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Onstabiliteit uiteraard. Vocht, maar ook een trigger zoals een front of een vore. Als beide niet aanwezig zijn, heb je aan een hoge CAPE niet zoveel.
Je hebt geen hoge CAPE als dat vocht er niet is. Een hoge CAPE impliceert dat het vocht aanwezig genoeg is om leuke dingen te doen. Een trigger kan echt van alles zijn, zeker als de CIN dicht bij 0 zit heb je heel weinig nodig om de fabriek op gang te brengen. Het klopt dat een hoge CAPE op zich niet veel zegt, maar bij 1500+ moet het wel heel absurd lopen om niet minimaal een paar flinke buien te krijgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 13:51:18 #38
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220831934
Wat een prachtig weer buiten. Alle ramen open _O_

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:37 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Ja, want wateroverlast hebben we echt wat aan :+
Deze beestjes die zojuist uit hun ei gekropen zijn vinden het prima O+

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 18 mei 2026 @ 14:26:11 #39
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220832245
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:04 schreef Twieki het volgende:

[..]
Bentoniet een optie?
Hihi...ging je voor de tweehonderdmiljoenste post?
pi_220832316
We gaan in krap een week tijd dus van verwarmen naar airco genot.
blablablabla
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 14:47:07 #41
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220832590
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:31 schreef Elan het volgende:
We gaan in krap een week tijd dus van verwarmen naar airco genot.
Vanaf welke binnentemperatuur vind jij het nodig om de airco aan te doen? Just curious :)
pi_220832698
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Vanaf welke binnentemperatuur vind jij het nodig om de airco aan te doen? Just curious :)
23 graden, maar het warmt hier belachelijk snel op binnen en koelt ook amper af als de warmte eenmaal in de muren zit. Paar tropische dagen en het komt in de slaapkamer niet meer onder de 27 graden tot zich een periode aandient met minimaal een week koelere temperaturen.
blablablabla
pi_220832738
Ook echt 2 klimaatzones in huis met gerust 3-4 graden verschil. Aan de ene kant staan bomen aan de andere kant is een enorm grasveld, maar ze hebben daar bomen gepland een paar jaar geleden om (juist) hittestress te reduceren.

Al zal ik wel verhuisd of dood zijn voor je daar van kan profiteren aangezien het nu nog zielige takkenbosjes zijn ;( .
blablablabla
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 14:59:46 #44
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220832784
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:57 schreef Elan het volgende:
Ook echt 2 klimaatzones in huis met gerust 3-4 graden verschil. Aan de ene kant staan bomen aan de andere kant is een enorm grasveld, maar ze hebben daar bomen gepland een paar jaar geleden om (juist) hittestress te reduceren.

Al zal ik wel verhuisd of dood zijn voor je daar van kan profiteren aangezien het nu nog zielige takkenbosjes zijn ;( .
Ahja dat van die twee klimaatzones hebben wij hier ook (vrijstaand huis)

Mijn werkkamer en die van mijn vrouw zitten op zuid. Daar is het nu al structureel 2,5 graden warmer dan de woonkamer die pal op noord staat.
pi_220832795
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ahja dat van die twee klimaatzones hebben wij hier ook (vrijstaand huis)

Mijn werkkamer en die van mijn vrouw zitten op zuid. Daar is het nu al structureel 2,5 graden warmer dan de woonkamer die pal op noord staat.
Apart is dat he.
En in de winter juist koeler, het zal met de positie van de zon op de muren en ramen te maken hebben anders kan ik het ook niet verklaren _O- .
blablablabla
pi_220832799
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:31 schreef Elan het volgende:
We gaan in krap een week tijd dus van verwarmen naar airco genot.
Mwah, de cv gaat hier eigenlijk standaard al half maart naar zo'n beetje 0 tot en met eind oktober. Als je het na half maart nog koud hebt dan gaat er iets niet goed, een dekentje voldoet dan ook nog wel.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 15:04:30 #47
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220832806
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Apart is dat he.
En in de winter juist koeler, het zal met de positie van de zon op de muren en ramen te maken hebben anders kan ik het ook niet verklaren _O- .
Uiteraard. De zon warmt die zuidmuur op en dat straalt door naar binnen en oo gegeven moment krijg je ook met ventileren de boel gewoon niet meer gekoeld want "hitte zit in de muren" idee.

Een noord-muur krijgt zelfs in de zomer zo goed als geen direct zonlicht dus dat houdt de boel vanzelf op die manier een stuk koeler ja.
pi_220832822
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:02 schreef Haags het volgende:

[..]
Mwah, de cv gaat hier eigenlijk standaard al half maart naar zo'n beetje 0 tot en met eind oktober. Als je het na half maart nog koud hebt dan gaat er iets niet goed, een dekentje voldoet dan ook nog wel.
Laatste jaren echt sneller koud man, zal de leeftijd wel zijn O-) Vroeger 16-17 graden binnen en geen kachel aan, tegenwoordig met 18 graden kachel aan ;(
blablablabla
pi_220832857
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Uiteraard. De zon warmt die zuidmuur op en dat straalt door naar binnen en oo gegeven moment krijg je ook met ventileren de boel gewoon niet meer gekoeld want "hitte zit in de muren" idee.

Een noord-muur krijgt zelfs in de zomer zo goed als geen direct zonlicht dus dat houdt de boel vanzelf op die manier een stuk koeler ja.
Op zich hebben aan beide kanten zon maar de noordkant minder krachtige, komt aan het Zuiden op en blijft daar grotendeels op tot een uur of 14-15 en dan pas is de Noordkant aan de beurt.

Maar in de winter is die daar natuurlijk eerder. Nu maakt een airco wel echt een wereld van verschil. Je ziet ze ook overal hier. Wat wel aangeeft dat klimaatverandering een ding is want 'vroeger' ,pak hem beet 15 jaar geleden was dat ondenkbaar en enorm overdreven. Volgens mij 2011 en 2012 waren relatief koele zomers met amper tropische dagen.
blablablabla
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 15:14:12 #50
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220832878
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Op zich hebben aan beide kanten zon maar de noordkant minder krachtige, komt aan het Zuiden op en blijft daar grotendeels op tot een uur of 14-15 en dan pas is de Noordkant aan de beurt.

Maar in de winter is die daar natuurlijk eerder. Nu maakt een airco wel echt een wereld van verschil. Je ziet ze ook overal hier. Wat wel aangeeft dat klimaatverandering een ding is want 'vroeger' ,pak hem beet 15 jaar geleden was dat ondenkbaar en enorm overdreven. Volgens mij 2011 en 2012 waren relatief koele zomers met amper tropische dagen.
Ik vind een airco ook in Nederland absoluut niet onlogisch. Ik weet nog wel wat voor zomerse plaknachten we hebben gehad in ons laatste huis voordat we naar Spanje gingen.
Slaapkamer ook op zuid en geen airco, dus ja, slapen met raam open... leuk en aardig maar hielp geen kut meer op gegeven moment :')

En een airco is ook zeer efficiënt met verwarmen in de winter dus win win in mijn boekje hoor :Y
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 15:14:35 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220832879
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:02 schreef Haags het volgende:

[..]
Mwah, de cv gaat hier eigenlijk standaard al half maart naar zo'n beetje 0 tot en met eind oktober. Als je het na half maart nog koud hebt dan gaat er iets niet goed, een dekentje voldoet dan ook nog wel.
Ik had het echt koud afgelopen dagen :{

Maar ik zit ook met de ramen open. Buren zijn volgens mij aan het stoken, mietjes.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 15:24:58 #52
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220832946
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Ja ieder zijn ding hoor, zo nu en dan een lekkere knetterbui en regen voor de plantjes prima maar heel veel lekker zonnig lekker zomer weer is wel een must en zo lang mogelijk ergens tot eind oktober ofzo en dan bam goeie winter, laat die herfst maar zitten.. dat zou ideaal zijn!! Maargoed we hebben het niet voor het zeggen helaas.
Zolang het droog is overdag en niet te benauwd vind ik het wel best.
In Nederland kun je gewoon geen verwachtingen hebben, elke dag is anders :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 18 mei 2026 @ 15:25:53 #53
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220832952
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik had het echt koud afgelopen dagen :{

Maar ik zit ook met de ramen open. Buren zijn volgens mij aan het stoken, mietjes.
Waarom doe je ze dan niet dicht?
Koud heb ik al 2 weken maar moet zeggen vandaag is het te doen! voelt een stuk warmer.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 15:27:51 #54
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220832971
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je hebt geen hoge CAPE als dat vocht er niet is. Een hoge CAPE impliceert dat het vocht aanwezig genoeg is om leuke dingen te doen. Een trigger kan echt van alles zijn, zeker als de CIN dicht bij 0 zit heb je heel weinig nodig om de fabriek op gang te brengen. Het klopt dat een hoge CAPE op zich niet veel zegt, maar bij 1500+ moet het wel heel absurd lopen om niet minimaal een paar flinke buien te krijgen.
Daar kan ik mij voor een deel in vinden, maar vergeet niet dat wij in Nederland wonen en dat die regel voor ons kikkerlandje vaak niet op gaat.

De tentakels van de vervelende plas water reiken vaak tot dieper in het binnenland, OF er zit een inversie boven ons hoofd, en het zal echt niet de eerste keer zijn dat een code geel/oranje wordt afgegeven en dat er helemaal niets gebeurd ondanks de hoge CAPE- waarden. Uiteraard is hoe hoger hoe beter, maar ja, soms heb je ook bij een lage CAPE een fors onweer.

CAPE is zeker een belangrijke factor, maar niet het enige wat nodig is. Eerdergenoemde factoren spelen ook een rol.

Inversie is 9/10 de oorzaak dat het bij ons ondanks een hoge CAPE niet tot onweer komt, of de timing is niet gunstig qua tijdstip of door resten van eerdere buien elders.

In Duitsland en Frankrijk speelt dit uiteraard veel minder.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:28:09 #55
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220832973
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:50 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Hebben we in maart en april toch echt wel gehad. 2 mooie lente maanden. Mei valt daarentegen behoorlijk tegen.
Ja was prachtig weer! Blauwe luchten maar een kleine periode lekker qua temp. de rest ervan was koud!
Heb liever zoiets maar wel een stuk warmer. De zonder jas naar buiten variant *)
Nog heel geduld het komt eraan O+
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 15:44:19 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220833141
quote:
11s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:25 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Waarom doe je ze dan niet dicht?
Koud heb ik al 2 weken maar moet zeggen vandaag is het te doen! voelt een stuk warmer.
Omdat het dan al 22 graden binnen is voordat de zomer überhaupt begonnen is. Ik pak nu nog even elke kans aan om te koelen die ik heb. Zeker om te compenseren voor m'n stokende buren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220833160
9 van de 10 keer is het gewoon raak met een flinke cape/lifted index. Maar idd kan ook tegenvallen.
Vooral hier in het noorden. Vaak zijn de buien uit het zuiden al uitgeblust als ze hier aankomen. Het Ostgewitter heeft vaak moeite om de grens over te steken (maar als het lukt, dan is het vaak wel goed raak).
Hier in het noorden moeten we het vaak hebben van onweer uit het westen op een koufront of occlusie.

Maar warmteonweer blijft het meest spectaculair.
v
  maandag 18 mei 2026 @ 15:53:11 #58
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220833270
quote:
17s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:51 schreef ACT-F het volgende:
Wat een prachtig weer buiten. Alle ramen open _O_
[..]
Deze beestjes die zojuist uit hun ei gekropen zijn vinden het prima O+

[ afbeelding ]
Fluffies! *O*
pi_220833368
Donderdag de muurkoeling maar eens aanzetten, kijken of alles nog goed werkt.
  maandag 18 mei 2026 @ 16:32:15 #60
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220833518
Toch nog best wat terreur buien actief. Net al onweer gehad
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 18 mei 2026 @ 16:40:28 #61
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220833547
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Vanaf welke binnentemperatuur vind jij het nodig om de airco aan te doen? Just curious :)
Team ventilator hier. Temperatuur is niet leidend, eerder de relatieve luchtvochtigheid. Tot 38 graden kan ik warmte goed hebben mits het maar droge warmte is met daarnaast heel veel water om te drinken. Relatieve luchtvochtigheid houd ik het liefst onder de 30%.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 17:05:36 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220833643
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:27 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Daar kan ik mij voor een deel in vinden, maar vergeet niet dat wij in Nederland wonen en dat die regel voor ons kikkerlandje vaak niet op gaat.

De tentakels van de vervelende plas water reiken vaak tot dieper in het binnenland, OF er zit een inversie boven ons hoofd, en het zal echt niet de eerste keer zijn dat een code geel/oranje wordt afgegeven en dat er helemaal niets gebeurd ondanks de hoge CAPE- waarden. Uiteraard is hoe hoger hoe beter, maar ja, soms heb je ook bij een lage CAPE een fors onweer.

CAPE is zeker een belangrijke factor, maar niet het enige wat nodig is. Eerdergenoemde factoren spelen ook een rol.

Inversie is 9/10 de oorzaak dat het bij ons ondanks een hoge CAPE niet tot onweer komt, of de timing is niet gunstig qua tijdstip of door resten van eerdere buien elders.

In Duitsland en Frankrijk speelt dit uiteraard veel minder.
Nee, tuurlijk is er meer. Een hoge CAPE heb je nog steeds niets aan als de CIN hoog is, want dat maakt het omzetten van die potentiële energie veel lastiger. Maar dit is vaak niet de reden dat het hier tegenvalt, het is juist de frisse zeewind die het land op gezogen wordt als er eens convectie is, daarom is het hier in de driehoek altijd janken. Ik zie juist precies het tegenovergestelde hier altijd: als er eens een hoge CAPE is, is dat bijna altijd in hele mooie omstandigheden voor terreurbuien.

28 mei in de GFS oper is nu even leuk om als voorbeeld te dienen :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 17:27:27 #63
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220833770
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Donderdag de muurkoeling maar eens aanzetten, kijken of alles nog goed werkt.
Koelvesten alvast in de diepvries
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 17:27:38 #64
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220833772
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk is er meer. Een hoge CAPE heb je nog steeds niets aan als de CIN hoog is, want dat maakt het omzetten van die potentiële energie veel lastiger. Maar dit is vaak niet de reden dat het hier tegenvalt, het is juist de frisse zeewind die het land op gezogen wordt als er eens convectie is, daarom is het hier in de driehoek altijd janken. Ik zie juist precies het tegenovergestelde hier altijd: als er eens een hoge CAPE is, is dat bijna altijd in hele mooie omstandigheden voor terreurbuien.

28 mei in de GFS oper is nu even leuk om als voorbeeld te dienen :Y
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk is er meer. Een hoge CAPE heb je nog steeds niets aan als de CIN hoog is, want dat maakt het omzetten van die potentiële energie veel lastiger. Maar dit is vaak niet de reden dat het hier tegenvalt, het is juist de frisse zeewind die het land op gezogen wordt als er eens convectie is, daarom is het hier in de driehoek altijd janken. Ik zie juist precies het tegenovergestelde hier altijd: als er eens een hoge CAPE is, is dat bijna altijd in hele mooie omstandigheden voor terreurbuien.

28 mei in de GFS oper is nu even leuk om als voorbeeld te dienen :Y
Precies wat ik ook aangaf hierboven. ;)

De tentakels van die vervelende plas water reiken vaak tot dieper in het binnenland. :D

Woensdag lijkt ook alweer zo'n juweeltje te gaan worden... :r
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 18 mei 2026 @ 17:27:54 #65
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220833773
17 gr en droog, redelijke wind
  maandag 18 mei 2026 @ 17:30:22 #66
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220833781
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Omdat het dan al 22 graden binnen is voordat de zomer überhaupt begonnen is. Ik pak nu nog even elke kans aan om te koelen die ik heb. Zeker om te compenseren voor m'n stokende buren.
Ohja wel handig dan idd. Bij mij was ie alweer gezakt naar 19.5 afgelopen week, lager wordt het ook niet meer. En dan hopelijk dat het zo lang mogelijk blijft idd.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_220833790
Best lekker nu buiten. Zon, niet te warm. Amper wind.
pi_220833807
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Koelvesten alvast in de diepvries
Heb ze paraat liggen voor het weekend en volgende week :P
  maandag 18 mei 2026 @ 17:47:19 #69
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220833913
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
Best lekker nu buiten. Zon, niet te warm. Amper wind.
Vanaf donderdag nog beter. Meer zon
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 18:17:00 #70
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220834033
Vanaf morgen gaan we hier de 30 aantikken. Binnen wel nog vrij koel eigenlijk, zonder enig airco gebruik uiteraard.
Woonkamer meet ik 21.8 en werkkamer (op zuid) 23.5

Nog verre van airco waardig dus :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 18:25:44 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220834084
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:27 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
[..]
Precies wat ik ook aangaf hierboven. ;)

De tentakels van die vervelende plas water reiken vaak tot dieper in het binnenland. :D

Woensdag lijkt ook alweer zo'n juweeltje te gaan worden... :r
We hebben gewoon een goede ZO-er nodig, een warmtefront uit het zuiden en een invallende westenwind op grotere hoogte :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 18:41:45 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220834165
Ik wil supercells schijnbaar, want ik heb net de perfecte omstandigheden voor supercells beschreven :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220834177
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:47 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Vanaf donderdag nog beter. Meer zon
Mooi ja. Helaas met oplopende temperaturen. Deze temperatuur met veel zon erbij zou echt perfect zijn voor mij :P

En vrij hoge zonkracht krijgen we. Dat is meestal niet zo'n goed iets in dit huishouden :D
pi_220834191
Heerlijk als van de week de verwarming weer uit kan. Maar nu is die gewoon aan hoor. Ga geen kou zitten lijden.
  maandag 18 mei 2026 @ 19:06:32 #75
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220834289
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk als van de week de verwarming weer uit kan. Maar nu is die gewoon aan hoor. Ga geen kou zitten lijden.
:o ik had alleen begin februari voor laatste keer kachel aan toen was het erg fris in huis na mijn vakantie. Was ook maar ff 1 keer. Ook erg weinig gestookt afgelopen herfst en winter *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 18 mei 2026 @ 19:14:10 #76
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220834330
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:44 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mooi ja. Helaas met oplopende temperaturen. Deze temperatuur met veel zon erbij zou echt perfect zijn voor mij :P

En vrij hoge zonkracht krijgen we. Dat is meestal niet zo'n goed iets in dit huishouden :D
Goed nieuws voor de tuin.

Je vrouw en kind hoeven natuurlijk niet continu in de zon te lopen, hè
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 19:35:44 #77
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220834587
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We hebben gewoon een goede ZO-er nodig, een warmtefront uit het zuiden en een invallende westenwind op grotere hoogte :9
Dat spreekt mij ook aan! Als die bak water maar uitgeschakeld word. Hahaha. :D
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 18 mei 2026 @ 19:40:37 #78
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220834671
quote:
11s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:06 schreef MissHobje het volgende:

[..]
...na mijn vakantie...
Ach en wee, wat lijkt het alweer lang geleden... vakantie.

Ik mis vakantie :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 19:51:51 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220834865
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:35 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Dat spreekt mij ook aan! Als die bak water maar uitgeschakeld word. Hahaha. :D
Is onderdeel van de deal :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220834997
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:14 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Goed nieuws voor de tuin.

Je vrouw en kind hoeven natuurlijk niet continu in de zon te lopen, hè
Zeker goed nieuws voor de tuin. Zie de planten wel wat lijden onder de relatief joude temperaturen met vrij veel vocht erbij.

Vrouw niet. Kind wordt lastiger. Al gaat ie nu wel sinds deze week naar school :+
  maandag 18 mei 2026 @ 20:06:36 #81
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220835197
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gewoon weer niet he -O-
[ afbeelding ]
Altijd tegen jou, bij het trainen viel wel alles.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_220835236
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gewoon weer niet he -O-
[ afbeelding ]
Wow jij woont echt echt noordelijk. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 18 mei 2026 @ 20:32:36 #84
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220835252
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:41 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil supercells schijnbaar, want ik heb net de perfecte omstandigheden voor supercells beschreven :D
Doe mij maar een MCS in de vroege nacht met zo'n heerlijke, langdurige bliksemshow. Zoëentje die volgt op Spaansepluim-hitte die 's avonds blijft hangen tot het onweer er is. Zulke heb ik al lang niet meer gezien.
  maandag 18 mei 2026 @ 20:54:08 #85
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_220835373
32 graden volgende week zegt de weerapp nu. Kan gelukkig nog wel veranderen maar als dat zo uitkomt is het wel weer hollen of stilstaan. Ik vind 20 graden genoeg. Zacht, niet overdreven warm. Word alleen maar passief en geïrriteerd van hitte.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 18 mei 2026 @ 20:58:56 #86
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220835408


we haasten ons richting de vrijmibo en de start van de zomer.
pi_220835448
Kokend Pinksterweekend _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 18 mei 2026 @ 21:17:46 #88
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220835518
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:54 schreef pietkanarie het volgende:
32 graden volgende week zegt de weerapp nu. Kan gelukkig nog wel veranderen maar als dat zo uitkomt is het wel weer hollen of stilstaan. Ik vind 20 graden genoeg. Zacht, niet overdreven warm. Word alleen maar passief en geïrriteerd van hitte.
Ik had het er afgelopen week met een vriend over die ook niet goed tegen warmte kan en snel geïrriteerd raakt. Ik haal er een raar soort voldoening uit dat mensen lopen te puffen, steunen en mopperen van de hitte.
Mensen gaan ook echt rare dingen doen door warmte en ik zie daar een geweldige vorm van zwarte humor in. :)

Afgezien van dat ik echt een liefhebber van de zomer ben vind ik dat psychologische aspect ook echt geweldig :) Is wellicht een kronkel van mij hoor O-)

Er is ook een briljante film over gemaakt:

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door GarlandBriggs op 18-05-2026 21:25:47 ]
  maandag 18 mei 2026 @ 21:34:41 #89
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220835616
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wow jij woont echt echt noordelijk. :)
Denk niet dat ik daar ooit in m'n leven zal komen. :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220835817
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:34 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Denk niet dat ik daar ooit in m'n leven zal komen. :7
Misschien als je ooit de overtocht naar een Waddeneiland doet. Verder heb je er niks te zoeken nee.
pi_220835828
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik had het er afgelopen week met een vriend over die ook niet goed tegen warmte kan en snel geïrriteerd raakt. Ik haal er een raar soort voldoening uit dat mensen lopen te puffen, steunen en mopperen van de hitte.
Mensen gaan ook echt rare dingen doen door warmte en ik zie daar een geweldige vorm van zwarte humor in. :)

Afgezien van dat ik echt een liefhebber van de zomer ben vind ik dat psychologische aspect ook echt geweldig :) Is wellicht een kronkel van mij hoor O-)

Er is ook een briljante film over gemaakt:

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Ah, dan breng ik je vreugde op de hete dagen. Is dat gezeik toch nog ergens goed voor.
  maandag 18 mei 2026 @ 21:59:01 #92
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_220835830
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik had het er afgelopen week met een vriend over die ook niet goed tegen warmte kan en snel geïrriteerd raakt. Ik haal er een raar soort voldoening uit dat mensen lopen te puffen, steunen en mopperen van de hitte.
Mensen gaan ook echt rare dingen doen door warmte en ik zie daar een geweldige vorm van zwarte humor in. :)

Afgezien van dat ik echt een liefhebber van de zomer ben vind ik dat psychologische aspect ook echt geweldig :) Is wellicht een kronkel van mij hoor O-)

Er is ook een briljante film over gemaakt:

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Haha, misschien moet ik maar eens proberen om het als een vorm van humor te zien 😃 zo heb ik er nog nooit naar gekeken.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_220835908
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:59 schreef pietkanarie het volgende:

[..]
Haha, misschien moet ik maar eens proberen om het als een vorm van humor te zien 😃 zo heb ik er nog nooit naar gekeken.
Weinig humor hoor als je het gevoel hebt te sterven in de verzengende hitte. :(
pi_220835940
Pluim ziet er niet best uit. Woensdag laatste enigszins acceptabele dag tot begin oktober.

Ik ga het oventje in de komende maanden. ;( :W
  maandag 18 mei 2026 @ 22:11:16 #95
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220835951
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:05 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Weinig humor hoor als je het gevoel hebt te sterven in de verzengende hitte. :(
:D Ga zo door, oh Prins Hamlet!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 22:19:57 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220836019
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pluim ziet er niet best uit. Woensdag laatste enigszins acceptabele dag tot begin oktober.

Ik ga het oventje in de komende maanden. ;( :W


11 graden op 1 juni, speciaal voor jou.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 22:25:50 #97
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220836076
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pluim ziet er niet best uit. Woensdag laatste enigszins acceptabele dag tot begin oktober.

Ik ga het oventje in de komende maanden. ;( :W
pi_220836156
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220836365
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja ik zal me regelmatig een hoopje as voelen komende tijd. Gelukkig gaan we alweer richting de herfst *O* :+
pi_220836372
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

11 graden op 1 juni, speciaal voor jou.
Mooi, die houden we erin :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 23:13:37 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220836406
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 23:08 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mooi, die houden we erin :P
Ik zal nu gewoon dagelijks de koudste uitschieter met jou delen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220836505
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 23:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zal nu gewoon dagelijks de koudste uitschieter met jou delen.
Wat is dit toch een verschrikkelijk warm bad.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 18 mei 2026 @ 23:58:40 #103
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220836547
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:26 schreef Felagund het volgende:

[..]
Altijd tegen jou, bij het trainen viel wel alles.
Nogal ja -O-

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wow jij woont echt echt noordelijk. :)
Ja alleen geeft buienradar Aalsum aan ivp Dokkum :')

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:32 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Doe mij maar een MCS in de vroege nacht met zo'n heerlijke, langdurige bliksemshow. Zoëentje die volgt op Spaansepluim-hitte die 's avonds blijft hangen tot het onweer er is. Zulke heb ik al lang niet meer gezien.
Dan moeten we aardig tijdje terug in de tijd voor een deftige MCS :D
  dinsdag 19 mei 2026 @ 07:02:59 #104
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220836837
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 23:07 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja ik zal me regelmatig een hoopje as voelen komende tijd. Gelukkig gaan we alweer richting de herfst *O* :+
Zijn amper uit de herfst afgelopen 3 weken was het herfst
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220836862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 07:02 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Zijn amper uit de herfst afgelopen 3 weken was het herfst
De regen was jammer, de temperaturen perfect :P
  dinsdag 19 mei 2026 @ 08:41:30 #106
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220837134
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 23:07 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja ik zal me regelmatig een hoopje as voelen komende tijd. Gelukkig gaan we alweer richting de herfst *O* :+
Kan een van die landgoed knechten, jou niet de hele dag volgen met een parasol?

pi_220837263
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 08:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Kan een van die landgoed knechten, jou niet de hele dag volgen met een parasol?

[ afbeelding ]
En een ander wapperen met zo'n groot blad. ^O^
  Redactie Frontpage dinsdag 19 mei 2026 @ 09:00:02 #108
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220837390
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 23:07 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja ik zal me regelmatig een hoopje as voelen komende tijd. Gelukkig gaan we alweer richting de herfst *O* :+
Doe mij een lol. Ik heb juist een bloedhekel aan kou, donker en winter.. Eerst volop zomer graag, met onweer. :Y
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 09:06:08 #109
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220837469
Vanmiddag de mams ophalen van de aeropuerto.

Komt van het Siberische Enkhuizen waar het al twee weken 13 graden ofzo is naar 31 graden hier vanmiddag.

pi_220837514
Hebben we er zin in?

Icon laat voor het zuiden 30 graden zien op zaterdag.

v
  dinsdag 19 mei 2026 @ 09:18:41 #111
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220837525
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Hebben we er zin in?

Icon laat voor het zuiden 30 graden zien op zaterdag.

[ afbeelding ]
Kan je je op kleden :7

Zondag alweer stuk minder

Het is altijd beter dan 10-12

[ Bericht 2% gewijzigd door INViCTuS op 19-05-2026 09:24:32 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220837658
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:18 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Kan je je op kleden :7

Zondag alweer stuk minder

Het is altijd beter dan 10-12
Zondag een kleine terugval, maar nog steeds ruim boven de 20 graden.
De wind draait dan en komt uit het noorden.

Maar de pluim ziet er wel weer goed uit denk ik.
v
  dinsdag 19 mei 2026 @ 09:53:05 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220837777
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Hebben we er zin in?

Icon laat voor het zuiden 30 graden zien op zaterdag.

[ afbeelding ]
Bloedhitte :X
pi_220837885
En de nieuwe pluim. Met het gemiddelde bijna een week lang rond de 25 graden. 8-)

v
pi_220838053
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Hebben we er zin in?

Icon laat voor het zuiden 30 graden zien op zaterdag.

[ afbeelding ]
Icon kan de pot op. :(
pi_220838069
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 10:18 schreef 12Beaufort het volgende:
En de nieuwe pluim. Met het gemiddelde bijna een week lang rond de 25 graden. 8-)

[ afbeelding ]
Kijk, dat rode lijntje gaat de rest nog wat mee omlaag trekken. Toch? Toch? ;(
pi_220838249
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 10:37 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Icon kan de pot op. :(
Je doet er niks aan :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 10:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Kijk, dat rode lijntje gaat de rest nog wat mee omlaag trekken. Toch? Toch? ;(
Zou zo kunnen dat die noordelijke wind wat hardnekkig gaat worden, maar dat lijkt mij dan vooral in het noorden te zijn. Het blijft even afwachten wat de kaarten de komende dagen laten zien.
v
  dinsdag 19 mei 2026 @ 10:54:17 #118
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220838266
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 10:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Kijk, dat rode lijntje gaat de rest nog wat mee omlaag trekken. Toch? Toch? ;(
Liever niet, komt er eindelijk een beetje temperatuur in!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:13:06 #119
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220840162
*O* *O*

twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:27:17 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220840294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:13 schreef INViCTuS het volgende:
*O* *O*

[ x ]
JUICHEN
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:21:18 #121
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220841217
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Hebben we er zin in?

Icon laat voor het zuiden 30 graden zien op zaterdag.

[ afbeelding ]
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_220841724
Als je nu naar buiten kijkt is het volop herfst hier en is het lastig voor te stellen dat we over twee dagen vol de zomer in knallen
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 19 mei 2026 @ 18:33:56 #123
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220841773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:27 schreef Haags het volgende:
Als je nu naar buiten kijkt is het volop herfst hier en is het lastig voor te stellen dat we over twee dagen vol de zomer in knallen
Dat is het al bijna 3 weken. Weekend gelukkig stukken beter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220841780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:33 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Dat is het al bijna 3 weken. Weekend gelukkig stukken beter
Overdrijven is ook een vak hoor :D

Ik vond het oprecht meevallen hier afgelopen weken. Soms een buitje, ach ja hoort erbij. Maar ook gewoon heel veel zon gezien.
Zonder wrijving geen glans
pi_220841851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:27 schreef Haags het volgende:
Als je nu naar buiten kijkt is het volop herfst hier en is het lastig voor te stellen dat we over twee dagen vol de zomer in knallen
Ben vooral eens benieuwd hoelang we blijven knallen in de zomerse temperaturen. Wordt het een week lekker, of schakelen de weergoden nu door
  dinsdag 19 mei 2026 @ 18:58:35 #126
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220841925
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:35 schreef Haags het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak hoor :D

Ik vond het oprecht meevallen hier afgelopen weken. Soms een buitje, ach ja hoort erbij. Maar ook gewoon heel veel zon gezien.
Nou, hier toch wel een 60-70 mm opgevangen de afgelopen 3 weken en het was echt vaak fris/koud.

Wel mooie buffer om paar weken droog weer te kunnen hebben
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:29:53 #127
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220842172
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:40 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ach en wee, wat lijkt het alweer lang geleden... vakantie.

Ik mis vakantie :)
Ja ik ook! #duurtlang :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:30:28 #128
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220842181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:47 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ben vooral eens benieuwd hoelang we blijven knallen in de zomerse temperaturen. Wordt het een week lekker, of schakelen de weergoden nu door
Vast het laatste :P blijft Nederland he.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 mei 2026 @ 20:26:53 #129
862 Arcee
Look closer
pi_220842945
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Hebben we er zin in?
Hell yeah. 8-)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 mei 2026 @ 20:28:56 #130
284411 crew  heywoodu
pi_220842974
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Hebben we er zin in?

Icon laat voor het zuiden 30 graden zien op zaterdag.

[ afbeelding ]
Zelden zo opgezien tegen een weekeinde _O-

Blij dat maandag een vrije dag is in elk geval, hoef ik de deur niet uit.

Vriendin gaat naar Brazilië, ik wilde niet mee want warm (kon verder ook niet, maar goed), is het daar zo bijna 10 graden koeler _O- :'(
pi_220842996
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zelden zo opgezien tegen een weekeinde _O-

Dit weekend of volgend weekend? 8-)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 mei 2026 @ 20:31:13 #132
284411 crew  heywoodu
pi_220843008
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dit weekend of volgend weekend? 8-)
Volgend weekend. Dus 23 en 24 mei.
pi_220843021
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Volgend weekend. Dus 23 en 24 mei.
:D Akkoord.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 20:54:43 #134
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220843213
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zelden zo opgezien tegen een weekeinde _O-

Blij dat maandag een vrije dag is in elk geval, hoef ik de deur niet uit.

Vriendin gaat naar Brazilië, ik wilde niet mee want warm (kon verder ook niet, maar goed), is het daar zo bijna 10 graden koeler _O- :'(
Gevalletje karma ofzo? :P :'( :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 mei 2026 @ 21:28:25 #135
284411 crew  heywoodu
pi_220843456
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:54 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Gevalletje karma ofzo? :P :'( :D
Wie weet, we zijn nu in elk geval allebei jaloers op elkaar.
pi_220843474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:13 schreef INViCTuS het volgende:
*O* *O*

[ x ]
Alles of niets.

Ik klaag zachtjes klaag niet. Beter dan het absolute schijtweer dat we de laatste tijd hebben, maar toch.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 21:38:06 #137
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220843537
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zelden zo opgezien tegen een weekeinde _O-

Blij dat maandag een vrije dag is in elk geval, hoef ik de deur niet uit.

Vriendin gaat naar Brazilië, ik wilde niet mee want warm (kon verder ook niet, maar goed), is het daar zo bijna 10 graden koeler _O- :'(
En dan? 3 dagen binnen zitten? G'dumme 8)7

Afgelopen 3 weken waren verre van best. Vaak fris/koud, regelmatig nat en minder zon, maar dat verpest echt nooit mijn weekend ;). Ook niet op mijn humeur. Kan wel klagen, maar veranderen doe ik het toch niet.

Er komt ook nog geen dagenlange intense hitte ofzo, dus niet zo overdrijven ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door INViCTuS op 19-05-2026 21:45:08 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  dinsdag 19 mei 2026 @ 21:48:02 #138
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220843610
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alles of niets.

Ik klaag zachtjes klaag niet. Beter dan het absolute schijtweer dat we de laatste tijd hebben, maar toch.
Nou ja, zaterdag een piek(je) met 26-29 landelijk. Kleine kans op een verdwaalde dertiger. Daarna paar dagen redelijk stabiel 24-26. Daar is eigenlijk niks mis mee. Als de luchtvochtigheid niet te hoog is, dan is dat prima te verdragen.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220843625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:48 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Nou ja, zaterdag een piek(je) met 26-29 landelijk. Kleine kans op een verdwaalde dertiger. Daarna paar dagen redelijk stabiel 24-26. Daar is eigenlijk niks mis mee. Als de luchtvochtigheid niet te hoog is, dan is dat prima te verdragen.
Je zegt het zelf al he ;)
pi_220844098
Ik heb er zin in!
pi_220844707
Gatverdamme, het is hier in de regio Eindhoven warm en nat, echt plakkerig :r
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 mei 2026 @ 08:10:13 #142
284411 crew  heywoodu
pi_220844790
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:38 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
En dan? 3 dagen binnen zitten? G'dumme 8)7

Afgelopen 3 weken waren verre van best. Vaak fris/koud, regelmatig nat en minder zon, maar dat verpest echt nooit mijn weekend ;). Ook niet op mijn humeur. Kan wel klagen, maar veranderen doe ik het toch niet.

Er komt ook nog geen dagenlange intense hitte ofzo, dus niet zo overdrijven ;)
Ik moet zaterdag wel op pad, vriendin naar Schiphol brengen, maar verder gewoon binnen waar het een stuk aangenamer is ja. Misschien in de late avond nog wel even naar buiten, als het weer wat prettiger wordt dan overdag.
  woensdag 20 mei 2026 @ 08:11:36 #143
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220844796


mood

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220844825
20 mei, u leest het hier. De laatste regendruppels tot aan oktober.
  woensdag 20 mei 2026 @ 08:46:27 #145
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220844907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:22 schreef Drass het volgende:
20 mei, u leest het hier. De laatste regendruppels tot aan oktober.
Wat denk je zelf
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220844940
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

mood

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zet de poort vast open!
  woensdag 20 mei 2026 @ 08:55:44 #147
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220844942
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik moet zaterdag wel op pad, vriendin naar Schiphol brengen, maar verder gewoon binnen waar het een stuk aangenamer is ja. Misschien in de late avond nog wel even naar buiten, als het weer wat prettiger wordt dan overdag.
Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:26:44 #148
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220845202
En NOG maar een dag kutweer. Ben het helemaal zat. Opschieten met die zomer! :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:55:08 #149
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220845397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
En NOG maar een dag kutweer. Ben het helemaal zat. Opschieten met die zomer! :(
"Nog even volhouden het komt er aan".... zeggen ze al 2 weken. :X
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 20 mei 2026 @ 10:22:29 #150
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220845643
De meest scherpe kantjes zijn ook wel van de "hitte" af. Voornamelijk 24-26 graden, dus best acceptabel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 20 mei 2026 @ 10:34:05 #151
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220845703
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 10:45:26 #152
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220845772
Wens jullie vast sterkte met de apocalyptische onverdraaglijke aanstaande hitte.

pi_220845813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
De meest scherpe kantjes zijn ook wel van de "hitte" af. Voornamelijk 24-26 graden, dus best acceptabel


Hoe scherp wil je de kantjes hebben? Het is ook pas fucking mei en we krijgen al een hittegolf voor de kiezen :r
blablablabla
pi_220845869
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hoe scherp wil je de kantjes hebben? Het is ook pas fucking mei en we krijgen al een hittegolf voor de kiezen :r
De vraag is of de soep zo heet gegeten wordt. Er zijn modellen die inderdaad hittegolf zeggen, maar als ik de gemiddeldes en ook de oper pak van de laatste pluim, dan kom je geen dag boven de 30 graden uit. Dat kan natuurlijk per nieuwe berekening verschillen. We gaan het zien. Laten we hopen dat het in ieder geval geen hittegolf wordt.

Ook niet goed voor de moestuin :N
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 mei 2026 @ 11:14:35 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220845960
quote:
11s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:45 schreef dick_laurent het volgende:
Wens jullie vast sterkte met de apocalyptische onverdraaglijke aanstaande hitte.

[ afbeelding ]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen van die enorme jankstralen hier. Jezus Christus...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220846176
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
De vraag is of de soep zo heet gegeten wordt. Er zijn modellen die inderdaad hittegolf zeggen, maar als ik de gemiddeldes en ook de oper pak van de laatste pluim, dan kom je geen dag boven de 30 graden uit. Dat kan natuurlijk per nieuwe berekening verschillen. We gaan het zien. Laten we hopen dat het in ieder geval geen hittegolf wordt.

Ook niet goed voor de moestuin :N
Een hittegolf in mei zou redelijk uniek zijn, er zijn inderdaad ook scenario's waarbij NW wat terrein wint dus laten we bidden dat die uitkomen. 20-25 graden is zat voor Nederland.
blablablabla
pi_220846344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hoe scherp wil je de kantjes hebben? Het is ook pas fucking mei en we krijgen al een hittegolf voor de kiezen :r
Als ik dat zie raak ik gedeprimeerd van mijn knmi app die maar tot 25 komt :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 20 mei 2026 @ 12:32:13 #158
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220846522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hoe scherp wil je de kantjes hebben? Het is ook pas fucking mei en we krijgen al een hittegolf voor de kiezen :r
Hittegolf komt er echt niet
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220846610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 12:32 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Hittegolf komt er echt niet
Volgens die weerapp dus wel, en als het 28 blijft in plaats van 31 en we krijgen er geen een maakt dat het ook niet ineens veel aangenamer.
Vroeger had je dit soort bakhitte hooguit een weekje in juli of augustus tegenwoordig van eind mei tot half september ;( .
blablablabla
  woensdag 20 mei 2026 @ 12:40:21 #160
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220846691
De dertigers voor medio volgende week hebben ineens plaatsgemaakt voor 25 graden. Op zich niet zo verkeerd, 25 graden is een nagenoeg perfecte temperatuur.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220847047
Hahaha, inderdaad. Dit is het een van de weinige altijd gezellig topics hier.

Ik moet het allemaal nog zien met die komende zomerdagen hoor. Eerst zien, dan geloven. En voelen vooral.
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 14:31:18 #162
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220847419
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 12:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Volgens die weerapp dus wel, en als het 28 blijft in plaats van 31 en we krijgen er geen een maakt dat het ook niet ineens veel aangenamer.
Vroeger had je dit soort bakhitte hooguit een weekje in juli of augustus tegenwoordig van eind mei tot half september ;( .
Don't worry man. Je hebt toch airco? :D
pi_220847425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Don't worry man. Je hebt toch airco? :D
Mensen met airco, dat zijn de grootste klagers. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220847427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Don't worry man. Je hebt toch airco? :D
Ja maar mot ook naar buiten he zo nu en dan. Zondag padeltoernooi dat gaat absolute hel worden.
blablablabla
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 14:32:57 #165
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220847428
Hier al dik 30 graden momenteel jongens... Pittige tijden zijn het!

pi_220847432
Gaat die wind nog liggen? 39km/u in Amsterdam.

Oh ik zie het, morgen. Als de zomer begint. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220847439
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:32 schreef dick_laurent het volgende:
Hier al dik 30 graden momenteel jongens... Pittige tijden zijn het!

[ afbeelding ]
Kunnen we bij jou een zelfgemaakte ijskoude overheerlijke Sangria bestellen? c_/
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 20 mei 2026 @ 14:35:21 #168
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_220847440
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:33 schreef Pisces29 het volgende:
Gaat die wind nog liggen? 39km/u in Amsterdam.

Oh ik zie het, morgen. Als de zomer begint. :)
begint de zomer tegenwoordig een maand eerder?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_220847441
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:35 schreef hemarookworst het volgende:

[..]
begint de zomer tegenwoordig een maand eerder?
Ja.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220847443
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:32 schreef dick_laurent het volgende:
Hier al dik 30 graden momenteel jongens... Pittige tijden zijn het!

[ afbeelding ]
Spaanse warmte is compleet anders, droge lucht vaak en geen klamme bende. En als je niet tussen de gebouwen zit is het ook alweer ander verhaal. Nederland is het gelijk goor, stinkt en mensen raken opgefokt en gaan zich als debiele testosteronhaantjes gedragen..

Oja en dan hebben we ook nog eens geen siesta. }:|
blablablabla
  woensdag 20 mei 2026 @ 14:36:12 #171
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220847446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:33 schreef Pisces29 het volgende:
Gaat die wind nog liggen? 39km/u in Amsterdam.

Oh ik zie het, morgen. Als de zomer begint. :)
Dat mogen we hopen, die weersverbetering wordt intussen al veel te lang uitgesteld. Maar het zal toch wel! ^O^
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:03:10 #172
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220847576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja maar mot ook naar buiten he zo nu en dan. Zondag padeltoernooi dat gaat absolute hel worden.
Nou nou, 28 graden.

Je bent toch geen mietje.
pi_220847592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nou nou, 28 graden.

Je bent toch geen mietje.
Het kost altijd tijd om ff te wennen aan warmte. Het gaat weer van 15 graden naar 30 in een paar dagen 8)7 .
blablablabla
pi_220847613
Bohh die zon heeft al sterkte _O_

Alleen die wind :r
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_220847746
Helaas te weinig wind vandaag. Kleine wilde graag vliegeren, maar ook aan de Maas is het te matig.
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:41:34 #176
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220847787
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Het kost altijd tijd om ff te wennen aan warmte. Het gaat weer van 15 graden naar 30 in een paar dagen 8)7 .
Ja, dat is best bizar idd.

Schoonouders in de VS gingen van 35 een aantal dagen op rij naar zaterdag 14 graden. Paar dagen later weer terug naar 28-30.
pi_220847859
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, dat is best bizar idd.

Schoonouders in de VS gingen van 35 een aantal dagen op rij naar zaterdag 14 graden. Paar dagen later weer terug naar 28-30.
Koekoek.
Was in Detroit ook altijd wel een dingetje toen ik daar woonde. Hopen dat we na de warmere periode weer wat schaapscheerderskoude krijgen, dan gaat het lekker op en af.
blablablabla
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:58:12 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220847967
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
De vraag is of de soep zo heet gegeten wordt. Er zijn modellen die inderdaad hittegolf zeggen, maar als ik de gemiddeldes en ook de oper pak van de laatste pluim, dan kom je geen dag boven de 30 graden uit. Dat kan natuurlijk per nieuwe berekening verschillen. We gaan het zien. Laten we hopen dat het in ieder geval geen hittegolf wordt.

Ook niet goed voor de moestuin :N
Koelvesten al in de diepvries?
pi_220847975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Koelvesten al in de diepvries?
Liggen klaar. Vrijdag of uiterlijk zaterdag zijn ze nodig verwacht ik :Y
  woensdag 20 mei 2026 @ 16:01:27 #180
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220848009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Helaas te weinig wind vandaag. Kleine wilde graag vliegeren, maar ook aan de Maas is het te matig.
Verhuizen naar het westen des lands is misschien een optie! ^O^
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220848102
quote:
12s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:01 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Verhuizen naar het westen des lands is misschien een optie! ^O^
Nee,totaal géén optie. Dan maar een hoopje as binnenkort.
pi_220848142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:46 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Wat denk je zelf
Uiteraard niet, maar los van onweersbuien kan het zomaar een zeer droge periode worden.

Die winter was opeens ook niet meer in beeld. Amper nog koude dagen gehad de laatste 2 maanden.
  woensdag 20 mei 2026 @ 16:12:51 #183
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220848151
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:09 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nee,totaal géén optie. Dan maar een hoopje as binnenkort.
Dus liever dat :P
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 mei 2026 @ 16:41:26 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220848367
@Geschiedkundige hierbij weer de koudste run voor 1 juni. En je kan je geluk niet op, het is ook nog eens de oper, dus ik heb een heel gedetailleerd kaartje dit keer.

100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 16:44:22 #185
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220848383
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:41 schreef Nattekat het volgende:
@:Geschiedkundige hierbij weer de koudste run voor 1 juni. En je kan je geluk niet op, het is ook nog eens de oper, dus ik heb een heel gedetailleerd kaartje dit keer.

[ afbeelding ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 mei 2026 @ 16:47:32 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220848404
quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]


Speciaal voor jou de oper van het Europese model dan. Hopelijk kan je die een beetje waarderen :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 16:49:51 #187
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220848419
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Speciaal voor jou de oper van het Europese model dan. Hopelijk kan je die een beetje waarderen :Y
Dat lijkt er al meer op inderdaad. Houd niet zo van koude juni's.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 mei 2026 @ 16:51:19 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220848427
quote:
6s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat lijkt er al meer op inderdaad. Houd niet zo van koude juni's.
De lange termijn in GFS ziet er echt rampzalig uit :X
Gelukkig komt daar zelden wat van terecht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 20 mei 2026 @ 17:17:47 #189
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220848637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Spaanse warmte is compleet anders, droge lucht vaak en geen klamme bende. En als je niet tussen de gebouwen zit is het ook alweer ander verhaal. Nederland is het gelijk goor, stinkt en mensen raken opgefokt en gaan zich als debiele testosteronhaantjes gedragen..

Oja en dan hebben we ook nog eens geen siesta. }:|
Ligt er maar net aan waar je zit
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220848648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:41 schreef Nattekat het volgende:
@:Geschiedkundige hierbij weer de koudste run voor 1 juni. En je kan je geluk niet op, het is ook nog eens de oper, dus ik heb een heel gedetailleerd kaartje dit keer.

[ afbeelding ]
Boh wat een weelde _O_
pi_220848703
De vogels hebben wel echt enorme honger. In een week tijd nu al ruim 15kg zaadjes/pitjes/nootjes en 5 kg meelwormen erdoorheen :P
  woensdag 20 mei 2026 @ 17:54:55 #192
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220848858
Vrijdag eindelijk eens een dag zonder neerslag en weinig wind... zou tijd worden ook.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 20 mei 2026 @ 18:52:01 #193
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220849447
Verheug me alweer op die berichten over droogte na 4 dagen geen regen :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 20 mei 2026 @ 19:03:03 #194
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220849553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
De vogels hebben wel echt enorme honger. In een week tijd nu al ruim 15kg zaadjes/pitjes/nootjes en 5 kg meelwormen erdoorheen :P
Hoe (niet) schoon zijn de auto's bij jou in de buurt? :+
pi_220849945
Zo klaar met die wind. Je kunt je niet voorstellen dat het vanaf morgen echt lekker gaat worden. Ben benieuwd.
pi_220850042
Maandag wordt weer de Friese Elfsteden Rijwieltocht verreden. Weer wat anders dan die vele regen en harde wind van de afgelopen jaren. Bloedheet.

Poar neem'n. @R-woud93
pi_220850152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo klaar met die wind. Je kunt je niet voorstellen dat het vanaf morgen echt lekker gaat worden. Ben benieuwd.
Dat heb ik ook de hele week al. Moet die temperaturen eerst nog maar zien.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_220850709
Ik voorspel het liefst achteraf.
  woensdag 20 mei 2026 @ 21:16:31 #199
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220850711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo klaar met die wind. Je kunt je niet voorstellen dat het vanaf morgen echt lekker gaat worden. Ben benieuwd.
Na ruim 3 weken behoorlijk wisselvallig weer met frisse en koude temperaturen i.c.m vaak wind mag het ook wel weer eens aangenaam worden. Genoeg ellende gehad voor mei...doe nu maar 4 maanden zomer. 24-26 graden, luchtvochtigheid 30% en af en toe een terreur bui met onweer. Poh, wat zou dat ideaal zijn
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220850832
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:03 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Hoe (niet) schoon zijn de auto's bij jou in de buurt? :+
Haha, die hebben genoeg plek. Ik woon aan de rand van de wijk. Voederplek is meet aan de achterkant, daar is ook direct het buitengebied.

Zijn ook eigenlijk vooral kleinere vogels die je ziet. Een verdwaald roodborstje, merels, mezen, oneindig veel musjes, spechten, groenlingen en een immer actief zingend vinkje. De grootste die er regelmatig zijn, is een koppeltje Turkse Tortels. Verder eens een verloren kraai, kauw of houtduif. Maar die zijn er eigenlijk bijna nooit.
pi_220850869
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:52 schreef INViCTuS het volgende:
Verheug me alweer op die berichten over droogte na 4 dagen geen regen :7
Je zou zeggen dat de grond er weer even tegenaan kan na afgelopen weken
pi_220850991
twitter
v
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 mei 2026 @ 22:03:27 #203
284411 crew  heywoodu
pi_220851013
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:38 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat de grond er weer even tegenaan kan na afgelopen weken
Was het maar zo dat we steeds aan een paar regenachtige dagen genoeg hadden om hele periodes van benedengemiddelde regenval weer weg te poetsen.
  donderdag 21 mei 2026 @ 07:02:33 #204
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220851719
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Was het maar zo dat we steeds aan een paar regenachtige dagen genoeg hadden om hele periodes van benedengemiddelde regenval weer weg te poetsen.
Paar regenachtige dagen? :')

Ik heb hier en ook op m'n werk op de Veluwe zo'n 60-80 mm regen opgevangen deze maand. Zou nu makkelijk 3 weken droog kunnen blijven

Het wordt eindelijk weer eens langer dan 1 dag droog, aangenaam warm, meer zon en minder wind. Dat is wel bijna een maand geleden

[ Bericht 7% gewijzigd door INViCTuS op 21-05-2026 07:12:58 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220851751
Vriendelijk begin van de dag :Y
pi_220851803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:02 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Paar regenachtige dagen? :')

Ik heb hier en ook op m'n werk op de Veluwe zo'n 60-80 mm regen opgevangen deze maand. Zou nu makkelijk 3 weken droog kunnen blijven
Ik heb vorig weekend een boompje geplant. Vanaf ~ 10 cm diep was het net of ik in een woestijn stond te graven. Bizar droog.

Wat mij betreft alle dagen zon en alle nachten regen vanaf nu.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:07:58 #207
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220852149
Een hele fijne en hele goede morgen
Het is zover, een langere periode zonder zorgen
Want eindelijk kunnen we de treurnis achter ons laten
De zon verwelkomen, weg met die Hoerenwind, die we zo haten
De zomer heeft eindelijk zijn intrede gedaan
Zon, zee, strand, we laten geen terrasje meer gaan
De bbq aangeslingerd, een Riesling in de hand
Behalve in Noord-Limburg, daar zwoegen ze op het land
Zomerse salades, met kilo's Tomaten uit eigen tuin
Sommige lui steeds roder wordend, anderen lekker bruin
25 graden, 30? Het wordt steeds gekker
De muziek klinkt steeds beter, de Weizen smaakt erg lekker
De boontjes groeien, het zwembad staat weer fier
De mensen hebben plezier, de zomer is weer hier
Alle blijdschap, een genot voor iedere jongen, ieder meisje
Behalve voor Geschiedkundige, die smelt als een roomijsje
Ik wens iedereen de allermooiste zomer ooit
Zolang de temperatuur en de Cape maar vele hoge ogen gooit!

*O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door GarlandBriggs op 21-05-2026 09:54:33 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2026 @ 09:38:20 #208
284411 crew  heywoodu
pi_220852589
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:02 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Paar regenachtige dagen? :')

Ik heb hier en ook op m'n werk op de Veluwe zo'n 60-80 mm regen opgevangen deze maand. Zou nu makkelijk 3 weken droog kunnen blijven

Het wordt eindelijk weer eens langer dan 1 dag droog, aangenaam warm, meer zon en minder wind. Dat is wel bijna een maand geleden
Een korte periode met regen maakt gewoon niet langere perioden met 'te weinig' regen goed. En een maand met gemiddeld meer regen dan normaal is daar niet genoeg voor, nee.

Dan is er gemiddeld gewoon nog droogte, maar als daar iets over wordt gezegd gaan mensen klagen, 'want het heeft een tijdje geregend, dus dat kan helemaal niet'.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 09:49:18 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220852707
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Een korte periode met regen maakt gewoon niet langere perioden met 'te weinig' regen goed. En een maand met gemiddeld meer regen dan normaal is daar niet genoeg voor, nee.

Dan is er gemiddeld gewoon nog droogte, maar als daar iets over wordt gezegd gaan mensen klagen, 'want het heeft een tijdje geregend, dus dat kan helemaal niet'.
Op de vele plekken in Nederland waar droogte het meest merkbaar is, is in mei tot nu toe al ruim de normale hoeveelheid neerslag gevallen verspreid over redelijk wat dagen. Maakt dat die uitzonderlijk droge april goed? Nee, maar als een gebied echt van één droge maand in de problemen komt die niet meer met een normale hoeveelheid neerslag opgelost kan worden, mogen de mensen die verantwoordelijk zijn voor de waterhuishouding wel eens aangesproken worden.

We wonen niet in een tropisch regenwoud, korte perioden van droogte zijn al duizend jaar heel normaal in deze regio. Als kunstmatige natuurgebieden daar niet tegen kunnen, zijn die kunstmatige natuurgebieden gewoon niet levensvatbaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2026 @ 09:54:39 #210
284411 crew  heywoodu
pi_220852800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Op de vele plekken in Nederland waar droogte het meest merkbaar is, is in mei tot nu toe al ruim de normale hoeveelheid neerslag gevallen verspreid over redelijk wat dagen. Maakt dat die uitzonderlijk droge april goed? Nee, maar als een gebied echt van één droge maand in de problemen komt die niet meer met een normale hoeveelheid neerslag opgelost kan worden, mogen de mensen die verantwoordelijk zijn voor de waterhuishouding wel eens aangesproken worden.

We wonen niet in een tropisch regenwoud, korte perioden van droogte zijn al duizend jaar heel normaal in deze regio. Als kunstmatige natuurgebieden daar niet tegen kunnen, zijn die kunstmatige natuurgebieden gewoon niet levensvatbaar.
Maar ja, er is natuurlijk geen sprake van één droge maand in de afgelopen jaren.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:57:26 #211
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220852845
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Een korte periode met regen maakt gewoon niet langere perioden met 'te weinig' regen goed. En een maand met gemiddeld meer regen dan normaal is daar niet genoeg voor, nee.

Dan is er gemiddeld gewoon nog droogte, maar als daar iets over wordt gezegd gaan mensen klagen, 'want het heeft een tijdje geregend, dus dat kan helemaal niet'.
De verdamping is in de lente en zomer echt elk jaar groter dan dat er neerslag valt. Dat is normaal en niet gek. Er is dan niet gelijk droogte. Hier op mijn werk op de Veluwe en ook thuis in Zutphen is er geen droogte. Ook niet als het nu 3 weken droog blijft. Er mag best een bui vallen in die 3 weken, hoor.

We kunnen hier ook nog steeds niet met regen omgaan. Te veel gaat zo het riool in of via de sloot de rivier. We houden te weinig vast.

De extremen nemen natuurlijk wel toe. Weken veel regen en dan weer weken te weinig regen. Zijn nog best wat bomen hier die het niet zo naar hun zin hebben
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 10:01:29 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220852930
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar ja, er is natuurlijk geen sprake van één droge maand in de afgelopen jaren.
We hadden een natte herfst en geen droge winter. Door de geringe verdamping in de winter is er niet heel veel nodig om de grond vochtig te houden, het meeste wat er dan nog extra bij komt verdwijnt in de rivieren. Langer terugkijken is een beetje problemen zoeken om het problemen zoeken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220852956
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:57 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
De verdamping is in de lente en zomer echt elk jaar groter dan dat er neerslag valt. Dat is normaal en niet gek. Er is dan niet gelijk droogte.Hier op mijn werk op de Veluwe en ook thuis in Zutphen is er geen droogte. Ook niet als het nu 3 weken droog blijft. Er mag best een bui vallen in die 3 weken, hoor.

Terwijl wij hier weken geen druppel hadden, had jij dat wel. ;) Jouw regio is niet heel Nederland hè.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 10:08:46 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220853024
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:02 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Terwijl wij hier weken geen druppel hadden, had jij dat wel. ;) Jouw regio is niet heel Nederland hè.
Alsof het hier in de polder uitmaakt.

Hier kunnen ze wel met water omgaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:33:12 #215
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220853219
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:02 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Terwijl wij hier weken geen druppel hadden, had jij dat wel. ;) Jouw regio is niet heel Nederland hè.
Nee, klopt. Maar er zijn best wat gebieden die heel wat water hebben gehad. Jan Visser vermeld dat vaak. Regio Twente ook om en nabij de 90 mm. Zelfs het noorden heeft redelijk wat gehad
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:34:10 #216
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220853228
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We hadden een natte herfst en geen droge winter. Door de geringe verdamping in de winter is er niet heel veel nodig om de grond vochtig te houden, het meeste wat er dan nog extra bij komt verdwijnt in de rivieren. Langer terugkijken is een beetje problemen zoeken om het problemen zoeken.
Nou, dit verschilt heel erg per regio. Zuid en Zuidwest Nederland waren echt heel droog, hoor.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 10:35:05 #217
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220853242
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:34 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Nou, dit verschilt heel erg per regio. Zuid en Zuidwest Nederland waren echt heel droog, hoor.
Maar wij hier in het westen kunnen gewoon met water omgaan. Zo lang de rivieren water blijven leveren is hier niets aan de hand
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2026 @ 10:40:02 #218
284411 crew  heywoodu
pi_220853292
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We hadden een natte herfst en geen droge winter. Door de geringe verdamping in de winter is er niet heel veel nodig om de grond vochtig te houden, het meeste wat er dan nog extra bij komt verdwijnt in de rivieren. Langer terugkijken is een beetje problemen zoeken om het problemen zoeken.
Wel fijn dat het dan op papier in elk geval niet droog is. Dat is de grond dan daadwerkelijk wel, maar op papier niet, dus dat scheelt.

En dat het niet in elk deel van Nederland hetzelfde is is natuurlijk evident.
pi_220853389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar wij hier in het westen kunnen gewoon met water omgaan. Zo lang de rivieren water blijven leveren is hier niets aan de hand
Ik ga een stuwmeer aanleggen om @Nattekat te chanteren.
pi_220853938
Oké er staat nu paar dagen oplopend naar 29 graden en dan een week zonnig en 21 graden stabiel. Elke dag droog komende twee weken en bijna windstil.

Ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren. Het gaat zoals het altijd gaat.

Het gaat maandag op dinsdag onweren met harde windstoten. Daarna paar dagen 16 graden en regenachtig met windkracht 4 en dan krabbelt temperatuur weer op richting 30 en begint die cyclus weer opnieuw.

Het is hier nooit stabiel 21 graden en zonnig.
pi_220854267
Afgelopen maand heeft het hier best wat geregend. Maar de velden, bossen, weilanden etc. waren niet nat. Door de constante wind en ook door de lage grondwaterstand na februari/maart/april. Dat is echt een verschil met twee jaar geleden.

Dat is ook goed te zien in de paardenwei. Toen moest je na elke regenbui met laarzen de wei in. Nu kun je na drie dagen regen nog op je trimschoenen zonder natte voeten te krijgen.

Dus ja, het is droog.

In het bos zijn ook geen plassen. Of als ze er wel zijn binnen een dag weer weg.
pi_220854433
Wel wat droog. Toplaag is nu goed, maar zal over enige dagen waarschijnlijk kurkdroog zijn. Maar totaal nog geen problemen ermee nu qua droogte. Mei was wat dat betreft wel prima.

En inderdaad er blijven geen plassen staan zoals bv twee jaar geleden. Natuur krijgt dit nog makkelijk opgeslokt.
pi_220854543
De lijn gaat richting die van het droogste jaar 1976, maar dat wil verder nog weinig zeggen. Wel zitten we al boven het zeer droge jaar 2018.
Het lange termijn model van EC laat tot eind juni een te kort aan neerslag zien, dus dit zal in ieder geval zorgen voor alertheid op nieuwe bosbranden.

v
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:13:40 #224
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220854852
Nou.. in Assen zal het wel mee vallen... het dreigt hier eerder naar regen dan naar zon. ;-)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220854875
Mokerheet in de zon alweer :r

Afgelopen weken waren een stuk aangenamer.
pi_220855022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mokerheet in de zon alweer :r

Afgelopen weken waren een stuk aangenamer.
Mokerheet :D

Het is vrij fris nog.
Morgen wordt het iets beter wat temperatuur betreft.
v
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:47:26 #227
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220855029
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:14 schreef 12Beaufort het volgende:
De lijn gaat richting die van het droogste jaar 1976, maar dat wil verder nog weinig zeggen. Wel zitten we al boven het zeer droge jaar 2018.
Het lange termijn model van EC laat tot eind juni een te kort aan neerslag zien, dus dit zal in ieder geval zorgen voor alertheid op nieuwe bosbranden.

[ afbeelding ]
Zeg dat maar tegen defensie :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:48:10 #228
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220855034
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:46 schreef 12Beaufort het volgende:

[..]
Mokerheet :D

Het is vrij fris nog.
Morgen wordt het iets beter wat temperatuur betreft.
Net aan 20 graden is voor hem tering tyfus mokerheet
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220855068
Goor benauwd alweer :r al het ongedierte is ook weer uit hun holletjes gekropen, fatsoenlijk fietsen is er niet bij zonder vliegen te vreten
blablablabla
pi_220855426
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:48 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Net aan 20 graden is voor hem tering tyfus mokerheet
22 graden en 55% LV. Gewoon kutweer :(
pi_220855681
Zal ik mijn sweater al omwisselen voor korte mouwen? Durf ik het aan?

Ja! Kan wel. Op mijn kantoor is het lekker 25 graden nu. (Plat dak en veel ramen).
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 16:33:40 #232
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220855703
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:50 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
22 graden en 55% LV. Gewoon kutweer :(
29c en 24% LV

Gewoon Godenweer. _O_
pi_220855731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:15 schreef VacaLoca het volgende:
Oké er staat nu paar dagen oplopend naar 29 graden en dan een week zonnig en 21 graden stabiel. Elke dag droog komende twee weken en bijna windstil.

Ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren. Het gaat zoals het altijd gaat.

Het gaat maandag op dinsdag onweren met harde windstoten. Daarna paar dagen 16 graden en regenachtig met windkracht 4 en dan krabbelt temperatuur weer op richting 30 en begint die cyclus weer opnieuw.

Het is hier nooit stabiel 21 graden en zonnig.
Dit is inderdaad Nederland, een land van extremen. 13 graden en regen bij Noordwestelijke aanvoer of 30+ met Oostelijke of Zuidelijke aanvoer.

21 graden en zonnig kan hooguit als je april langdurig met een zuidelijke aanvoer te maken krijgt van stabiele lucht. Wat ook zeer zelden voor komt.
blablablabla
  donderdag 21 mei 2026 @ 16:47:19 #234
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220855753
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
29c en 24% LV

Gewoon Godenweer. _O_
Dit is wel aangenaam plezant te noemen. Lage luchtvochtigheid
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 16:53:25 #235
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220855789
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:47 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Dit is wel aangenaam plezant te noemen. Lage luchtvochtigheid
Eerlijk? Je moet niet in de zon gaan zitten. Want dan heb je idd dat gifje van de Terminator :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar in de schaduw is het met deze temp, briesje en lage luchtvochtigheid gewoon prima uit te houden.
pi_220855810
Nieuwsbericht pending:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@RamboDirk
  donderdag 21 mei 2026 @ 17:41:33 #237
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220856037
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Eerlijk? Je moet niet in de zon gaan zitten. Want dan heb je idd dat gifje van de Terminator :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar in de schaduw is het met deze temp, briesje en lage luchtvochtigheid gewoon prima uit te houden.
Vol in de zon lijkt me dan ook niet prettig

Hier mag de luchtvochtigheid wel iets naar beneden. Temperatuur is wel ok
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:44:10 #238
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220856714
quote:
4s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:57 schreef 12Beaufort het volgende:
[ x ]
Had ook gereageerd op dit bericht met de vraag of ze dan eens anders gaan waarschuwen. Zo achterhaald dit. Hier geven ze waarschuwingen/codes per provincie. Dat slaat nergens op.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220856951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:44 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Had ook gereageerd op dit bericht met de vraag of ze dan eens anders gaan waarschuwen. Zo achterhaald dit. Hier geven ze waarschuwingen/codes per provincie. Dat slaat nergens op.
Ze gaan nu nauwkeuriger waarschuwen.
Probleem was dat ze niet anders mochten.
v
pi_220856974
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:47 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Zeg dat maar tegen defensie :7
Niet alle branden kwamen door defensie. Er lopen ook pyromanen rond.
v
pi_220857753
Zomeravond
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2026 @ 07:19:20 #242
284411 crew  heywoodu
pi_220858872
Potverdorie, nu is het nog wel echt lekker. Even alles open :9
pi_220858910
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 07:19 schreef heywoodu het volgende:
Potverdorie, nu is het nog wel echt lekker. Even alles open :9
Inderdaad.
Overdag warm maar in de nacht koel.
Dat is toch een stuk aangenamer dan die dertigers in augustus
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 mei 2026 @ 07:32:06 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220858921
@SpeedyGJ twijfelde aan mij dat het vandaag niets dan zonnig zou zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220858935
Inb4 de hitte :P

Ik keek naar de weersvoorspelling van 14 dagen.. stond volgende week zaterdag 34 graden. Veel te heet :P ben benieuwd of het dan echt zo warm gaat worden.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2026 @ 08:57:09 #246
284411 crew  heywoodu
pi_220859250
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 07:28 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Inderdaad.
Overdag warm maar in de nacht koel.
Dat is toch een stuk aangenamer dan die dertigers in augustus
Nou is het lekkere er nu al wel weer zo'n beetje vanaf, blij dat ik de boodschappen al gedaan heb :+
  vrijdag 22 mei 2026 @ 08:59:06 #247
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220859255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 08:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou is het lekkere er nu al wel weer zo'n beetje vanaf, blij dat ik de boodschappen al gedaan heb :+
Net 18/19 graden _O-

Maar de avonduren en nachten koelen nog mooi af, inderdaad.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:01:24 #248
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220859477
Ik love dit weer *O* O+
@Geschiedkundige gaat het nog?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2026 @ 10:05:38 #249
284411 crew  heywoodu
pi_220859503
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 08:59 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Net 18/19 graden _O-

Maar de avonduren en nachten koelen nog mooi af, inderdaad.
Ja, in de schaduw is het wel aangenaam, maar in de volle zon was het voor negen uur al wel echt flink warm :+

Maar goed, we gaan het zien. Het wordt ook vanzelf weer oktober :)
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:12:07 #250
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220859530
Heb m'n boodschappen al gedaan. Heerlijke ochtend met een warm zonnetje en serene rust. ^O^

De 20°C-grens was vandaag al vroeg bereikt. :)
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:12:42 #251
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220859534
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:01 schreef MissHobje het volgende:
Ik love dit weer *O* O+
@:Geschiedkundige gaat het nog?
Die staat volle bak zon in de tuin en klaagt straks dat het vol in de zon mokerheet is :+

Dit is toch veel aangenamer dan de 3 weken voor gister.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:14:12 #252
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220859540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:12 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Die staat volle bak zon in de tuin en klaagt straks dat het vol in de zon mokerheet is :+

Dit is toch veel aangenamer dan de 3 weken voor gister.
"mokerheet" en "koelvest" kunnen wel op een DASOO-bingokaart. :+
evenals "opbokken met die ... :( " en "godenweer"
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2026 @ 10:20:52 #253
284411 crew  heywoodu
pi_220859592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:14 schreef DemonRage het volgende:

[..]
"mokerheet" en "koelvest" kunnen wel op een DASOO-bingokaart. :+
evenals "opbokken met die ... :( " en "godenweer"
Net zoals de feestsmileys en 'lekker op een terras zitten' enzo bij veel anderen als het mokerheet is :+
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 10:39:18 #254
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220859815
Poh, 26 a 27 graden vandaag in de lage landen.
Nou jongens:

  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 mei 2026 @ 10:40:13 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220859827
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:14 schreef DemonRage het volgende:

[..]
"mokerheet" en "koelvest" kunnen wel op een DASOO-bingokaart. :+
evenals "opbokken met die ... :( " en "godenweer"
Opbokken met die koutisten :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:55:55 #256
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220859948
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
Poh, 26 a 27 graden vandaag in de lage landen.
Nou jongens:

[ afbeelding ]
Luchtvochtigheid is vanmiddag ook niet extreem hoog. En dan is het weekend, dus mooi gezellig in de schaduw poar neem'n. Lekkere Weizen. Waarom zou je dan in vredesnaam 10-12 graden willen en het koud willen hebben 8)7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220859956
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:12 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Die staat volle bak zon in de tuin en klaagt straks dat het vol in de zon mokerheet is :+

Dit is toch veel aangenamer dan de 3 weken voor gister.
Tja, als ik niet in de zon fatsoenlijk wat kan doen, omdat ik dat te heet vind.. kun je zeggen: "ga niet in de zon dan"

Klopt. Maar dan is het dus gewoon te heet als ik me niet overal fatsoenlijk kan begeven :(

Dus opbokken met die hitte :(

Niks aangenaams aan deze temperaturen. Vanmiddag koelvestje denk ik.
pi_220859960
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:55 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Luchtvochtigheid is vanmiddag ook niet extreem hoog. En dan is het weekend, dus mooi gezellig in de schaduw poar neem'n. Lekkere Weizen. Waarom zou je dan in vredesnaam 10-12 graden willen en het koud willen hebben 8)7
Waarom zou je 25-28 graden willen en het heet willen hebben 8)7
pi_220859967
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:01 schreef MissHobje het volgende:
Ik love dit weer *O* O+
@:Geschiedkundige gaat het nog?
Steeds minder goed ;(
De pijnlijke maanden zijn aangebroken.

Gelukkig tellen we af richting de herfst met dalende temperaturen *O*
  vrijdag 22 mei 2026 @ 11:39:06 #260
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220860147
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:58 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Waarom zou je 25-28 graden willen en het heet willen hebben 8)7
Als ik rustig in de schaduw zit, dan is het goed vertoeven. Met 10-12 graden gaan mensen niet voor hun lol buiten zitten. Dan moet je op terras de heaters aanzetten
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 22 mei 2026 @ 11:46:57 #261
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220860179
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:58 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Waarom zou je 25-28 graden willen en het heet willen hebben 8)7
Laat sowieso die 30-ers maar achterwege, daarover eensch want veels te warm, of hooguit één dag voor de liefhebber. Maar 20 tot 27 graden :Y) is toch stukken beter dan het weer van de afgelopen tijd, met een schamele 12,10 gr. celsius en zelfs daaronder (8.5).

Neem vrijdag een week eerder; leek dus met middagtemperaturen van slechts 8 tot 9 graden zelfs af en toe winter.
En dat in deze tijd van het jaar. ~:) _O-
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:19:27 #262
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220860348
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:55 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Luchtvochtigheid is vanmiddag ook niet extreem hoog. En dan is het weekend, dus mooi gezellig in de schaduw poar neem'n. Lekkere Weizen. Waarom zou je dan in vredesnaam 10-12 graden willen en het koud willen hebben 8)7
ze zeggen voor morgen dat het kneiter benauwd word... eerst maar zien idd.. geen klagen over vandaag
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:20:25 #263
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220860351
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:00 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Steeds minder goed ;(
De pijnlijke maanden zijn aangebroken.

Gelukkig tellen we af richting de herfst met dalende temperaturen *O*
Ahhhh :'( sterkte de komende tijd :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_220860431
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:39 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Als ik rustig in de schaduw zit, dan is het goed vertoeven. Met 10-12 graden gaan mensen niet voor hun lol buiten zitten. Dan moet je op terras de heaters aanzetten
Ja nou, met 10-12 graden kan ik me in ieder geval overal fatsoenlijk voortbewegen. Dat is me meer waard dan verplicht in de schaduw als een levenloze te gaan zitten omdat ik anders het kapot heet krijg (wat ik ook krijg als ik als een levenloze met dit weer in de schaduw zit, maar dat terzijde). Met 10-12 graden en deze zon is het overal gewoon prima, verplaats je je zitplek maar naar de zon. Heb je ook nog daadwerkelijk iets aan die gele bol ipv hem te moeten ontwijken omdat ie te warm is :P
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:43:36 #265
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220860459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 07:32 schreef Nattekat het volgende:
@:SpeedyGJ twijfelde aan mij dat het vandaag niets dan zonnig zou zijn.
Gaat op dit moment best hard met die zonuren!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 mei 2026 @ 12:47:22 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220860476
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:43 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Gaat op dit moment best hard met die zonuren!
Heb je mijn huiswerk gejat en licht aangepast toevallig? :P

Maar wel perfect aangepast, want mijn minimum slaat de plank totaal mis.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:07:50 #267
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220860570
Heerlie de weerlie *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220860610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:19 schreef MissHobje het volgende:

[..]
ze zeggen voor morgen dat het kneiter benauwd word... eerst maar zien idd.. geen klagen over vandaag
Dauwpunt gaat naar 18 graden. Dan kan het benauwd aan voelen idd.
v
pi_220860631
v
  vrijdag 22 mei 2026 @ 15:29:00 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220861603

Gaat heet worden in Frankrijk
pi_220861652
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat heet worden in Frankrijk
Hier is het al heet ;(
  vrijdag 22 mei 2026 @ 15:38:45 #272
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220861654
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 07:32 schreef Nattekat het volgende:
@:SpeedyGJ twijfelde aan mij dat het vandaag niets dan zonnig zou zijn.
De bewolking komt te laat :(
Mag hopen dat je geen eerste wordt want dan weiger ik de uitslag te plaatsen :+
Dan weet je dat maar even.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 mei 2026 @ 15:45:37 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220861684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:38 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
De bewolking komt te laat :(
Mag hopen dat je geen eerste wordt want dan weiger ik de uitslag te plaatsen :+
Dan weet je dat maar even.
Ik word geen eerste want mijn huiswerk is overgeschreven en net iets beter veranderd.

Sterker nog, op bijna elk punt doet ie het net iets beter. En de punten die ik heb het hij bijna hetzelfde gelaten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 22-05-2026 15:51:02 ]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 22 mei 2026 @ 15:53:18 #274
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220861719
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik word geen eerste want mijn huiswerk is overgeschreven en net iets beter veranderd.

Sterker nog, op bijna elk punt doet ie het net iets beter. En de punten die ik heb het hij bijna hetzelfde gelaten.
Krijg stiekem de schuld, maar heb helemaal niets gedaan! :(
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 mei 2026 @ 16:02:26 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220861751
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:53 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Krijg stiekem de schuld, maar heb helemaal niets gedaan! :(
Jaja, maak dat de kat maar wijs :(

Die kat die dat zelf ook vaak genoeg doet, daar niet van
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 16:08:07 #276
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220861772
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Hier is het al heet ;(
Ga in je zwembad liggen dan. Als die onverwarmd is (wat ik verwacht bij jou) dan heb je 100% met die kou van afgelopen weken nu nog steeds een watertemp van ruim onder de 20 graden. Fucking ijsbad. Ideaal voor jou, Wim! :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 mei 2026 @ 16:11:46 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220861784
Morgen hoge CAPE, dus plakweergenot.

Een veel te sterke inversielaag, dus ik ga de moeite niet eens doen om dat plaatje te delen. Geen onweergenot.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 22 mei 2026 @ 16:28:45 #278
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220861864
Vandaag is het nieuwe opzetzwembad binnengekomen! *O*

Binnenkort knallen alle backyard Torremolinos-hits weer uit de speakers onder het genot van een Aperol Spritz!

bij de achterburen dan hè...
pi_220862073
Doet zomers aan. Niks meer aan doen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220862101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ga in je zwembad liggen dan. Als die onverwarmd is (wat ik verwacht bij jou) dan heb je 100% met die kou van afgelopen weken nu nog steeds een watertemp van ruim onder de 20 graden. Fucking ijsbad. Ideaal voor jou, Wim! :D
Is helaas al verwarmd. In april al.. Kleine en vrouwlief willen graag plonsen deze dagen :(

Heb wel een duik genomen, maar het mag zeker wat frisser ;(
  vrijdag 22 mei 2026 @ 17:57:45 #281
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220862336
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Hier is het al heet ;(
Hoe komt het dan je het heter hebt anderen? Iets met zout iname?
  vrijdag 22 mei 2026 @ 18:02:29 #282
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220862357
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:08 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Is helaas al verwarmd. :(
quote:
Heb wel een duik genomen, maar het mag zeker wat frisser ;(
:D Dit is toch goud :Y

Even voor de goede orde. Ik maak je zeker niet belachelijk...maar vind het gewoon echt erg grappig ;)
  vrijdag 22 mei 2026 @ 18:03:03 #283
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220862360
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:11 schreef Nattekat het volgende:
Morgen hoge CAPE, dus plakweergenot.

Een veel te sterke inversielaag, dus ik ga de moeite niet eens doen om dat plaatje te delen. Geen onweergenot.
Heb je cape vallen de andere ingrediënten tegen.

In het noorden wel kans op bui.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220862432
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Hoe komt het dan je het heter hebt anderen? Iets met zout iname?
Verkeerde land geboren :P

Denk iets genetisch. Mijn moeder kan ook enorm slecht tegen warmte. Ik heb er wel meer moeite mee. Mijn zoontje heeft het ook veel sneller warm dan zijn leeftijdsgenootjes.

Ik zou me daar eens op moeten laten onderzoeken eigenlijk ja. Wellicht is er wat aan te doen.
Het is oprecht vervelend om bij 23 graden kapot te gaan, maar bij -5 nog vrolijk in een t-shirt en korte broek te lopen. Het is namelijk veel vaker 23 graden dan -5 of kouder. Ik zou direct ruilen als dat kon. Voordeel is dan wel weer dat ik bij temperaturen tot ca. 20 graden altijd goed zit. Kou ken ik wat dat betreft eigenlijk niet. Maar ik zou graag 's winters een jas dragen als ik 's zomers ook kon genieten van het weer.
pi_220862438
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:02 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
[..]
:D Dit is toch goud :Y

Even voor de goede orde. Ik maak je zeker niet belachelijk...maar vind het gewoon echt erg grappig ;)
Ja, nou wat is er grappig aan. ;( Ik kan mijn zoontje van 4 en mijn vrouw, met een normale interne thermometer, toch niet in een zwembad van 17 graden flikkeren.
En om er eentje voor mezelf aan te laten leggen is ook wel wat overdreven.

Zwembad staat op ~30 graden nu.
pi_220862460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:03 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Heb je cape vallen de andere ingrediënten tegen.

In het noorden wel kans op bui.
Ik verwacht hier geen onweer. Waarschijnlijk net over de grens in Duitsland wel.
v
  vrijdag 22 mei 2026 @ 18:45:57 #287
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220862573
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:25 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja, nou wat is er grappig aan. ;( Ik kan mijn zoontje van 4 en mijn vrouw, met een normale interne thermometer, toch niet in een zwembad van 17 graden flikkeren.
En om er eentje voor mezelf aan te laten leggen is ook wel wat overdreven.

Zwembad staat op ~30 graden nu.
30 graden? Dat is heet wel. Ik hou niet zo van een gore zoute zee. Sowieso kansloos op het strand liggen kan ik niet, maar een meer daarentegen is wel altijd fijn. Niet lang geleden nog bij Lac van Annecy geweest. Zoet water en dan is dat water een graad of 22, wat dus echt wel lekker is.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 22 mei 2026 @ 18:53:44 #288
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220862617
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:11 schreef Nattekat het volgende:
Morgen hoge CAPE, dus plakweergenot.

Een veel te sterke inversielaag, dus ik ga de moeite niet eens doen om dat plaatje te delen. Geen onweergenot.
Dus stijgende dauwpunten en dan blijft de warmte lekker lang hangen vanavond. :)
pi_220862773
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:45 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
30 graden? Dat is heet wel. Ik hou niet zo van een gore zoute zee. Sowieso kansloos op het strand liggen kan ik niet, maar een meer daarentegen is wel altijd fijn. Niet lang geleden nog bij Lac van Annecy geweest. Zoet water en dan is dat water een graad of 22, wat dus echt wel lekker is.
Kind kan zich anders niet te lang begeven in het water.
pi_220863278
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:45 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
30 graden? Dat is heet wel. Ik hou niet zo van een gore zoute zee. Sowieso kansloos op het strand liggen kan ik niet, maar een meer daarentegen is wel altijd fijn. Niet lang geleden nog bij Lac van Annecy geweest. Zoet water en dan is dat water een graad of 22, wat dus echt wel lekker is.
Gore zoute zee? Jeetje. :o Groetjes van Truus op haar surfplank. :7
Al ben ik het liefst het hele jaar door op mooie warme oorden in en op turquoise water. O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 20:10:01 #291
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220863295
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:06 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Gore zoute zee? Jeetje. :o Groetjes van Truus op haar surfplank. :7
Al ben ik het liefst het hele jaar door op mooie warme oorden in en op turquoise water. O+
Ik heb liever een meer ;)
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220863302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:10 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Ik heb liever een meer ;)
Ik las het, ja.
Je bent ook een beetje team @Geschiedkundige ;)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220863473
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik las het, ja.
Je bent ook een beetje team @:geschiedkundige ;)
We hebben soms wat raakvlakken, laten we het daar op houden :D

Bergen _O_
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:10:35 #294
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220863997
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:33 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
We hebben soms wat raakvlakken, laten we het daar op houden :D

Bergen _O_
Dinsdag over 3 weken naar Garmisch Partenkirchen/Zugspitze arena *O*
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 22:13:33 #295
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220864015
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:25 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja, nou wat is er grappig aan. ;( Ik kan mijn zoontje van 4 en mijn vrouw, met een normale interne thermometer, toch niet in een zwembad van 17 graden flikkeren.
En om er eentje voor mezelf aan te laten leggen is ook wel wat overdreven.

Zwembad staat op ~30 graden nu.
Bruh... 30 graden is echt richting hot tub level warm :')

Ons zwembad is niet verwarmd en zit nu rond de 22 graden. Heerlijk verfrissend.

Tegen de 30 graden gaat hier ook uiteindelijk rond augustus gebeuren, maar dan op de natuurlijke manier.
pi_220864200
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Bruh... 30 graden is echt richting hot tub level warm :')

Ons zwembad is niet verwarmd en zit nu rond de 22 graden. Heerlijk verfrissend.

Tegen de 30 graden gaat hier ook uiteindelijk rond augustus gebeuren, maar dan op de natuurlijke manier.
En hoe bevalt jouw kleine het zwembad van 22 graden? Kan die daar lekker uren in zwemmen?

Oh wacht.. dus laat die " :') " maar even achterwege. Nergens voor nodig. Kinderen van 4 jaar is 30 graden heel normaal en aanbevolen om onderkoeling te voorkomen.
pi_220864243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:10 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Dinsdag over 3 weken naar Garmisch Partenkirchen/Zugspitze arena *O*
Nice, blijft gewoon een prachtige omgeving. Welke uitstapjes staan op de planning? Sneeuw smelt wel hard nu.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:54:04 #298
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_220864278
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nice, blijft gewoon een prachtige omgeving. Welke uitstapjes staan op de planning? Sneeuw smelt wel hard nu.
Hij gaat niet naar Nice.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 23:36:24 #299
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220864644
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:42 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
En hoe bevalt jouw kleine het zwembad van 22 graden? Kan die daar lekker uren in zwemmen?

Oh wacht.. dus laat die " :') " maar even achterwege. Nergens voor nodig. Kinderen van 4 jaar is 30 graden heel normaal en aanbevolen om onderkoeling te voorkomen.
Wat ben je toch een altruïst.
pi_220864946
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:42 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
En hoe bevalt jouw kleine het zwembad van 22 graden? Kan die daar lekker uren in zwemmen?

Oh wacht.. dus laat die " :') " maar even achterwege. Nergens voor nodig. Kinderen van 4 jaar is 30 graden heel normaal en aanbevolen om onderkoeling te voorkomen.
Klopt wel ja, 28-30 graden is ideaal voor kleine kinderen. Alles onder de 25 graden is eigenlijk koud.
blablablabla
pi_220865133
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wat ben je toch een altruïst.
Ja, ik zou maar wat over hebben voor mijn kind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geschiedkundige op 23-05-2026 06:20:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')