Mee eens inderdaad. Ik hoopte eigenlijk dat ik met Cloudfare misschien nog wat snelheidswinst zou kunnen pakken. Zit nog boven de 2 seconden laadtijd.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:30 schreef Twieki het volgende:
[..]
Voor die paar pagina's die je hebt, zie ik 't nut er niet van in om een CDN te gebruiken. Je kan veel meer snelheidswinst behalen door "Remove Query Strings from Static Resources" te fixen (stuk code in functions.php van je theme), en je afbeeldingen optimaliseren.
Mijn ervaring bij dit soort relatief kleine websites is altijd dat hoe meer je gaat proberen te verbeteren, hoe averechtser 't werk.
Ik gebruik zelf deze voor Remove Query Strings:quote:Op zaterdag 24 december 2016 13:55 schreef Razor21 het volgende:
@Twieki thnx voor de tip. Ik ben er even ingedoken en heb de snelheid omhoog gekregen.
Remove query strings from static resources opgelost via deze code onderin functions.php te plakken
function _remove_script_version( $src ){
$parts = explode( '?ver', $src );
return $parts[0];
}
add_filter( 'script_loader_src', '_remove_script_version', 15, 1 );
add_filter( 'style_loader_src', '_remove_script_version', 15, 1 );
[ afbeelding ]
Nu nog deze proberen omhoog te krijgen : Defer parsing of JavaScript
1 2 3 4 5 6 7 | function remove_cssjs_ver( $src ) { if( strpos( $src, '?ver=' ) ) $src = remove_query_arg( 'ver', $src ); return $src; } add_filter( 'style_loader_src', 'remove_cssjs_ver', 10, 2 ); add_filter( 'script_loader_src', 'remove_cssjs_ver', 10, 2 ); |
Die had ik aanstaan. Ik heb ongeveer 10 minuten geleden W3 Totat Cache even gereset. Dus staat nu even op de standaard instellingen (alles uit). Ik ga de instellingen nogmaals langslopen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 14:30 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf deze voor Remove Query Strings:
[ code verwijderd ]
Zie ook dat je nu geen browsercache aan hebt staan. Daar zou ik nog naar kijken. Stuk code in .htaccess lost dit op. Voor de rest zou ik weg gaan bij Strato. Die staat nou niet echt bekend als een goede en snelle host. Het duurt alleen al 2 seconden om je website überhaupt te bereiken:
[ afbeelding ]
Sneller dan dit krijg ik hem niet. De rest ligt natuurlijk ook aan de hosting (Strato). Maar heb toch behoorlijk wat winst weten te pakken.quote:Op zaterdag 24 december 2016 13:55 schreef Razor21 het volgende:
@Twieki thnx voor de tip. Ik ben er even ingedoken en heb de snelheid omhoog gekregen.
Remove query strings from static resources opgelost via deze code onderin functions.php te plakken
function _remove_script_version( $src ){
$parts = explode( '?ver', $src );
return $parts[0];
}
add_filter( 'script_loader_src', '_remove_script_version', 15, 1 );
add_filter( 'style_loader_src', '_remove_script_version', 15, 1 );
[ afbeelding ]
Nu nog deze proberen omhoog te krijgen : Defer parsing of JavaScript
Klopt deze had ik net ook gevonden. Maar krijg hier echt hele andere resultaten (que score) dan bijv in Google Insights. Maar voor vandaag genoeg gerommeld ik ben tot nu toe tevreden met het resultaat.quote:Op zaterdag 24 december 2016 16:39 schreef Twieki het volgende:
GTMetrix vind ik één van de slechtste testers eerlijk gezegd omdat ze testen doen vanuit Canada. Het is logisch dat je dan sowieso één á twee seconden kwijt bent. Doe ik je website met tools.pingdom.com, met server Stockholm, dan ziet 't er al een heel stuk beter uit.
[ afbeelding ]
Vermijd ook 't onnodig gebruik van zogenaamde optimalisatie-plugins. Dat doet meer kwaad dan goed.
Mocht je 't willen, dan zou ik eventueel nog een kijkje kunnen nemen in 't nieuwe jaar qua optimalisaties. Volgens mij moet 't met Avada mogelijk zijn om met je website een pageload te krijgen van minder dan één seconde. Uiteraard wel afhankelijk van je hosting. Ik zou eventueel een kopietje op een subdomein van me kunnen zetten om te kunnen A/B-testen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 16:41 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Klopt deze had ik net ook gevonden. Maar krijg hier echt hele andere resultaten (que score) dan bijv in Google Insights. Maar voor vandaag genoeg gerommeld ik ben tot nu toe tevreden met het resultaat.
@Twieke nogmaals bedankt voor het meekijken / denken. Ik wens jou een fijne kerstavond en spreek je later nog wel
benader mij t.z.t. maar via DM.quote:Op zaterdag 24 december 2016 16:45 schreef Twieki het volgende:
[..]
Mocht je 't willen, dan zou ik eventueel nog een kijkje kunnen nemen in 't nieuwe jaar qua optimalisaties. Volgens mij moet 't met Avada mogelijk zijn om met je website een pageload te krijgen van minder dan één seconde. Uiteraard wel afhankelijk van je hosting. Ik zou eventueel een kopietje op een subdomein van me kunnen zetten om te kunnen A/B-testen.
Beter andersom. Jij DM't mij maar als je hulp nodig hebt. Fijne feestdagen!quote:Op zaterdag 24 december 2016 16:50 schreef Razor21 het volgende:
[..]
benader mij t.z.t. maar via DM.
Ok is goedquote:Op zaterdag 24 december 2016 16:52 schreef Twieki het volgende:
[..]
Beter andersom. Jij DM't mij maar als je hulp nodig hebt. Fijne feestdagen!
Misschien dat het met compressie vd afbeeldingen te maken heeft.quote:Op zondag 25 december 2016 10:35 schreef Stofje het volgende:
Sinds een paar dagen worden de afbeeldingen op mijn website 'wazig' gemaakt. Op iPad en via mobiel klopt het gewoon nog wel, daar worden de afbeeldingen vertoond zoals het heurt. Ik snap het niet goed, heeft iemand een idee? Hij deed het altijd wel, ik heb de laatste tijd ook geen enkele instelling veranderd...
www.uitgeverij-stofje.nl
Heb je je images wel opnieuw laten genereren? https://wordpress.org/plugins-wp/regenerate-thumbnails/quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:48 schreef Stofje het volgende:
Dank, overigens, voor je reactie. Beetje late reactie. M'n site ziet er inmiddels in IE prima uit (:')), maar in Chrome weigert ie nog steeds. Cache is leeggemaakt. Het is echt vaag, waar kan 'm dat verschil toch inzitten? Werk alleen met Chrome...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:07 schreef Twieki het volgende:
[..]
Heb je je images wel opnieuw laten genereren? https://wordpress.org/plugins-wp/regenerate-thumbnails/
Kijk ook even in de settings van Jetpack. Beter tyf je die d'r af.
En je sig geeft een 404
quote:Op zaterdag 7 januari 2017 12:28 schreef Stofje het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
Held. Thanks. Godverdomme.
Haha, half maar zo te zien. Naja, denk toch maar een ander theme ofzo. Werkt gewoon vreemd, dit.quote:
Ik wil eventueel nog wel even kijken waar het aan ligt hoor. Ben benieuwd wat het probleem is. PM maar. Of niet natuurlijk.quote:Op zondag 8 januari 2017 20:05 schreef Stofje het volgende:
[..]
Haha, half maar zo te zien. Naja, denk toch maar een ander theme ofzo. Werkt gewoon vreemd, dit.
Ik heb even gekeken, maar bij mij kan ik zowel posts als pagina's opslaan, en een release datum en tijd opgeven. Mijn versie is 4.7.3, en up to date.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 00:00 schreef WebBeestje het volgende:
Er is een nieuwe update van Wordpress en volgens mij is een handige functie verdwenen. Bij het plaatsen van een artikel kon eerder ook worden gekozen voor opslaan of inplannen. Heb ik zelf iets verkeerd gedaan of zijn deze functies verdwenen?
Een minor update zoals gisteren / vannacht zit niet aan de functionaliteiten. Da's alleen om lekken te dichten. Schakel al je plugins eens uit en activeer ze één voor één weer. Op die manier kan je kijken of 't aan één van je plugins ligt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 00:00 schreef WebBeestje het volgende:
Er is een nieuwe update van Wordpress en volgens mij is een handige functie verdwenen. Bij het plaatsen van een artikel kon eerder ook worden gekozen voor opslaan of inplannen. Heb ik zelf iets verkeerd gedaan of zijn deze functies verdwenen?
Dat kan je zeker verwijderen. Je zal alleen wel een klein stukje code van je thema moeten aanpassen. Beste hiervoor maak je eerst een Child Theme zodat je wijziging niet ongedaan gemaakt wordt bij een thema update. Zie https://codex.wordpress.org/Child_Themesquote:Op zondag 9 juli 2017 19:21 schreef Eerin het volgende:
Hoi allemaal,
Helaas is dit topic al 106 dagen inactief, maar ik heb toch een vraag over Wordpress. Ik probeer het daarom maar eerst hier.
Ik heb een gratis wordpress site gemaakt voor mijn lessen (ik ben docent). Ik wil hierop verschillende dingen gaan delen met leerlingen. Ik heb nu in mijn menubalk categorieën staan. Dit werkt allemaal top en is precies wat ik wilde, maar... ik krijg nu een heel lelijke titel als ik op die pagina's kom (hoewel het dus niet echt pagina's zijn). Het ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Wat je hier ziet is dat de titel nu is: Categorie: 3 havo.
Ik wil dat 'categorie:' graag weghalen, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Is dit überhaupt te doen?
Alvast bedankt!
Edit: foto toevoegen
1 | ('Categorie ') |
Ik ga het testen, bedankt!!quote:Op maandag 10 juli 2017 16:04 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dat kan je zeker verwijderen. Je zal alleen wel een klein stukje code van je thema moeten aanpassen. Beste hiervoor maak je eerst een Child Theme zodat je wijziging niet ongedaan gemaakt wordt bij een thema update. Zie https://codex.wordpress.org/Child_Themes
De code die je moet aanpassen zit zeer waarschijnlijk in het category.php template bestand of anders archive.php bestand. Welke code het exact is is moeilijk te zeggen maar vermoedelijk zie je ergens bovenaan het bestand
[ code verwijderd ]
als code tegenkomen. Alle code tussen de haakjes kan je veilig verwijderen.
Misschien is dit wat https://nl.wordpress.org/plugins/typed/ En anders zelf aan de slag met het script http://www.mattboldt.com/demos/typed-js/quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:25 schreef dimmak het volgende:
Is er ook een plugin die van mijn ondertitel een ticker maakt?
Een beetje dit idee zeg maar: http://pegodesign.com/wp-themes/stephens/
Thnx, zal kijken of ik die shortcode op de plek van de ondertitel kan krijgen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:58 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Misschien is dit wat https://nl.wordpress.org/plugins/typed/ En anders zelf aan de slag met het script http://www.mattboldt.com/demos/typed-js/
TablePress.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef Apekoek het volgende:
Dames en heren, ik heb een table plugin nodig met de volgende eigenschappen:
• Responsive uiteraard, stackable op mobiel
• Filters, kunnen selecteren op aantal sterren of bedrag oid (of op andere waarden)
Iemand een goede tip voor een mooie table plugin?
Bedankt, zojuist geprobeerd maar die is niet stackable.quote:
League table op ThemeForest kan je nog naar kijken. Gebruik die zelf ook.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:30 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Bedankt, zojuist geprobeerd maar die is niet stackable.
Ik wil dat het tabel op een mobiel niet samengeknepen wordt maar juist onder elkaar/gestapeld komt te staan.
Een tabel plugin had ik ook zo gevonden, maar het gaat mij juist om de combinatie. Een plugin die goed een tabel kan weergeven met filter met een stapelbaar/responsieve functie voor mobiel.
Ook te gebruiken voor gewone doeleinden ipv voetbal standen?quote:Op woensdag 20 september 2017 14:40 schreef Twieki het volgende:
[..]
League table op ThemeForest kan je nog naar kijken. Gebruik die zelf ook.
Ja, je kan invullen wat je wilt, zie demo.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ook te gebruiken voor gewone doeleinden ipv voetbal standen?
Even bekeken, maar niet heel lekker stackable. Helaas!quote:Op woensdag 20 september 2017 15:08 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ja, je kan invullen wat je wilt, zie demo.
Ugh, slider plugins.quote:Op zaterdag 30 september 2017 06:07 schreef versterker het volgende:
Misschien zoek ik verkeerd, maar ik zoek een simpele plugin waarmee ik een foto op de volledige breedte van mijn pagina kan zetten, met daaronder een balkje met een aantal thumbnails. klikken op een van de thumbnails geeft de foto in het groot weer.
Even een voorbeeldje lijkt mij handig:
[ afbeelding ]
Het gaat mij puur om de grote foto + de thumbnails eronder. De plugin hoeft geen teksten, naam van bestand of iets anders weer te geven. Graag zo simpel mogelijk en responsive.
Hij zal heus wel bestaan, maar ik kan hem niet vinden. Iemand een idee?
Hij inderdaad makkelijk en precies wat ik zocht Bedankt!quote:Op zaterdag 30 september 2017 18:21 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ugh, slider plugins.
Deze is wel uitgebreid, maar best makkelijk in gebruik als ik mag geloven maar herinnert je wel (in de backend) dat er een pro versie bestaat.
https://wordpress.org/plugins/master-slider/
Heb al een alternatieve oplossing, dus tevreden.quote:Op woensdag 20 september 2017 16:11 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Even bekeken, maar niet heel lekker stackable. Helaas!
In je backend kan je zien wanneer een post voor het laatst is gewijzigd.quote:Op dinsdag 21 november 2017 07:26 schreef WebBeestje het volgende:
Weet iemand waar je een overzicht kunt zien van de laatste wijzigingsdatum van artikelen? Stel je zit met meerdere personen op een WordPress site en iemand wijzigt een artikel, is dat dan na te gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |