abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 maart 2017 @ 05:14:54 #26
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_169345526
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:00 schreef WebBeestje het volgende:
Er is een nieuwe update van Wordpress en volgens mij is een handige functie verdwenen. Bij het plaatsen van een artikel kon eerder ook worden gekozen voor opslaan of inplannen. Heb ik zelf iets verkeerd gedaan of zijn deze functies verdwenen?
Een minor update zoals gisteren / vannacht zit niet aan de functionaliteiten. Da's alleen om lekken te dichten. Schakel al je plugins eens uit en activeer ze één voor één weer. Op die manier kan je kijken of 't aan één van je plugins ligt.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_169363587
Dat zal inderdaad de oorzaak zijn en ik heb een vermoeden welke plugin. Nadeel is dat die plugin één van mijn favoriete plugins is omdat deze artikelen kan beschermen i.v.m. copyright. Nogal betrekkelijk omdat er omwegen zijn.
pi_169504841
Moet voor mijn werk een helpfile maken in Wordpress. Nog nooit gedaan, dus tvp :P
  woensdag 22 maart 2017 @ 18:06:46 #29
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_169704055
Zit er ook aan te denken om via wordpress een website te maken. Iemand aanraders voor een goed hosting?
The more debt, the better
pi_172301137
Hoi allemaal,

Helaas is dit topic al 106 dagen inactief, maar ik heb toch een vraag over Wordpress. Ik probeer het daarom maar eerst hier.

Ik heb een gratis wordpress site gemaakt voor mijn lessen (ik ben docent). Ik wil hierop verschillende dingen gaan delen met leerlingen. Ik heb nu in mijn menubalk categorieën staan. Dit werkt allemaal top en is precies wat ik wilde, maar... ik krijg nu een heel lelijke titel als ik op die pagina's kom (hoewel het dus niet echt pagina's zijn). Het ziet er zo uit:



Wat je hier ziet is dat de titel nu is: Categorie: 3 havo.
Ik wil dat 'categorie:' graag weghalen, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Is dit überhaupt te doen?
Alvast bedankt!

Edit: foto toevoegen
  maandag 10 juli 2017 @ 16:04:26 #31
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_172320372
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 19:21 schreef Eerin het volgende:
Hoi allemaal,

Helaas is dit topic al 106 dagen inactief, maar ik heb toch een vraag over Wordpress. Ik probeer het daarom maar eerst hier.

Ik heb een gratis wordpress site gemaakt voor mijn lessen (ik ben docent). Ik wil hierop verschillende dingen gaan delen met leerlingen. Ik heb nu in mijn menubalk categorieën staan. Dit werkt allemaal top en is precies wat ik wilde, maar... ik krijg nu een heel lelijke titel als ik op die pagina's kom (hoewel het dus niet echt pagina's zijn). Het ziet er zo uit:

[ afbeelding ]

Wat je hier ziet is dat de titel nu is: Categorie: 3 havo.
Ik wil dat 'categorie:' graag weghalen, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Is dit überhaupt te doen?
Alvast bedankt!

Edit: foto toevoegen
Dat kan je zeker verwijderen. Je zal alleen wel een klein stukje code van je thema moeten aanpassen. Beste hiervoor maak je eerst een Child Theme zodat je wijziging niet ongedaan gemaakt wordt bij een thema update. Zie https://codex.wordpress.org/Child_Themes

De code die je moet aanpassen zit zeer waarschijnlijk in het category.php template bestand of anders archive.php bestand. Welke code het exact is is moeilijk te zeggen maar vermoedelijk zie je ergens bovenaan het bestand
1('Categorie ')
als code tegenkomen. Alle code tussen de haakjes kan je veilig verwijderen.
pi_172488824
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:04 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dat kan je zeker verwijderen. Je zal alleen wel een klein stukje code van je thema moeten aanpassen. Beste hiervoor maak je eerst een Child Theme zodat je wijziging niet ongedaan gemaakt wordt bij een thema update. Zie https://codex.wordpress.org/Child_Themes

De code die je moet aanpassen zit zeer waarschijnlijk in het category.php template bestand of anders archive.php bestand. Welke code het exact is is moeilijk te zeggen maar vermoedelijk zie je ergens bovenaan het bestand
[ code verwijderd ]

als code tegenkomen. Alle code tussen de haakjes kan je veilig verwijderen.
Ik ga het testen, bedankt!!
pi_172569106
Is er ook een plugin die van mijn ondertitel een ticker maakt?

Een beetje dit idee zeg maar: http://pegodesign.com/wp-themes/stephens/
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172569566
Ik zoek eigenlijk een simpele "examen" plugin, waarin ik heel simpel een examen van maximaal 20 vragen zet - met multiple choice - waarbij het examen alleen "goed" wordt gehaald bij een score van 90%.

Bij fout, opnieuw maken totdat je hem hebt gehaald. Na behalen krijgen zowel de admin als de 'student' een mail met bevestiging van het halen.

Ik kan nergens echt een simpele plugin vinden. Ik wil er (als het goed werkt) overigens wel voor betalen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 11:58:32 #35
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_172570909
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:25 schreef dimmak het volgende:
Is er ook een plugin die van mijn ondertitel een ticker maakt?

Een beetje dit idee zeg maar: http://pegodesign.com/wp-themes/stephens/
Misschien is dit wat https://nl.wordpress.org/plugins/typed/ En anders zelf aan de slag met het script http://www.mattboldt.com/demos/typed-js/
pi_172571076
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:58 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Misschien is dit wat https://nl.wordpress.org/plugins/typed/ En anders zelf aan de slag met het script http://www.mattboldt.com/demos/typed-js/
Thnx, zal kijken of ik die shortcode op de plek van de ondertitel kan krijgen. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_173887122
Dames en heren, ik heb een table plugin nodig met de volgende eigenschappen:

• Responsive uiteraard, stackable op mobiel

• Filters, kunnen selecteren op aantal sterren of bedrag oid (of op andere waarden)

Iemand een goede tip voor een mooie table plugin?
  woensdag 20 september 2017 @ 12:53:13 #38
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_173887590
quote:
5s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef Apekoek het volgende:
Dames en heren, ik heb een table plugin nodig met de volgende eigenschappen:

• Responsive uiteraard, stackable op mobiel

• Filters, kunnen selecteren op aantal sterren of bedrag oid (of op andere waarden)

Iemand een goede tip voor een mooie table plugin?
TablePress.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_173889455
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:53 schreef Twieki het volgende:

[..]

TablePress.
Bedankt, zojuist geprobeerd maar die is niet stackable.

Ik wil dat het tabel op een mobiel niet samengeknepen wordt maar juist onder elkaar/gestapeld komt te staan.

Een tabel plugin had ik ook zo gevonden, maar het gaat mij juist om de combinatie. Een plugin die goed een tabel kan weergeven met filter met een stapelbaar/responsieve functie voor mobiel.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:40:24 #40
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_173889717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:30 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Bedankt, zojuist geprobeerd maar die is niet stackable.

Ik wil dat het tabel op een mobiel niet samengeknepen wordt maar juist onder elkaar/gestapeld komt te staan.

Een tabel plugin had ik ook zo gevonden, maar het gaat mij juist om de combinatie. Een plugin die goed een tabel kan weergeven met filter met een stapelbaar/responsieve functie voor mobiel.
League table op ThemeForest kan je nog naar kijken. Gebruik die zelf ook.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_173889869
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:40 schreef Twieki het volgende:

[..]

League table op ThemeForest kan je nog naar kijken. Gebruik die zelf ook.
Ook te gebruiken voor gewone doeleinden ipv voetbal standen?
  woensdag 20 september 2017 @ 15:08:03 #42
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_173890347
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ook te gebruiken voor gewone doeleinden ipv voetbal standen?
Ja, je kan invullen wat je wilt, zie demo.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_173891784
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:08 schreef Twieki het volgende:

[..]

Ja, je kan invullen wat je wilt, zie demo.
Even bekeken, maar niet heel lekker stackable. Helaas!
  zaterdag 30 september 2017 @ 06:07:02 #44
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_174085722
Misschien zoek ik verkeerd, maar ik zoek een simpele plugin waarmee ik een foto op de volledige breedte van mijn pagina kan zetten, met daaronder een balkje met een aantal thumbnails. klikken op een van de thumbnails geeft de foto in het groot weer.

Even een voorbeeldje lijkt mij handig:



Het gaat mij puur om de grote foto + de thumbnails eronder. De plugin hoeft geen teksten, naam van bestand of iets anders weer te geven. Graag zo simpel mogelijk en responsive.

Hij zal heus wel bestaan, maar ik kan hem niet vinden. Iemand een idee?
pi_174096107
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 06:07 schreef versterker het volgende:
Misschien zoek ik verkeerd, maar ik zoek een simpele plugin waarmee ik een foto op de volledige breedte van mijn pagina kan zetten, met daaronder een balkje met een aantal thumbnails. klikken op een van de thumbnails geeft de foto in het groot weer.

Even een voorbeeldje lijkt mij handig:

[ afbeelding ]

Het gaat mij puur om de grote foto + de thumbnails eronder. De plugin hoeft geen teksten, naam van bestand of iets anders weer te geven. Graag zo simpel mogelijk en responsive.

Hij zal heus wel bestaan, maar ik kan hem niet vinden. Iemand een idee?
Ugh, slider plugins.

Deze is wel uitgebreid, maar best makkelijk in gebruik als ik mag geloven maar herinnert je wel (in de backend) dat er een pro versie bestaat.

https://wordpress.org/plugins/master-slider/
  zaterdag 30 september 2017 @ 19:15:32 #46
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_174097200
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:21 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Ugh, slider plugins.

Deze is wel uitgebreid, maar best makkelijk in gebruik als ik mag geloven maar herinnert je wel (in de backend) dat er een pro versie bestaat.

https://wordpress.org/plugins/master-slider/
Hij inderdaad makkelijk en precies wat ik zocht :) Bedankt!
pi_174189146
quote:
15s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:11 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Even bekeken, maar niet heel lekker stackable. Helaas!
Heb al een alternatieve oplossing, dus tevreden.
pi_174189159
Nu wil ik met een B site wat experimenteren met een autoblogger + content rewriter.

Iemand een idee welke plugin ik moet hebben, iets dat simpel werkt. Ik verwacht geen kwaliteitscontent.
pi_175210795
Weet iemand waar je een overzicht kunt zien van de laatste wijzigingsdatum van artikelen? Stel je zit met meerdere personen op een WordPress site en iemand wijzigt een artikel, is dat dan na te gaan?
pi_175213123
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 07:26 schreef WebBeestje het volgende:
Weet iemand waar je een overzicht kunt zien van de laatste wijzigingsdatum van artikelen? Stel je zit met meerdere personen op een WordPress site en iemand wijzigt een artikel, is dat dan na te gaan?
In je backend kan je zien wanneer een post voor het laatst is gewijzigd.
Als je de post dan open klikt kan je onder Revisions zien wie de laatste auteur was. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')