abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2026 @ 10:34:05 #151
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220845703
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 10:45:26 #152
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220845772
Wens jullie vast sterkte met de apocalyptische onverdraaglijke aanstaande hitte.

pi_220845813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
De meest scherpe kantjes zijn ook wel van de "hitte" af. Voornamelijk 24-26 graden, dus best acceptabel


Hoe scherp wil je de kantjes hebben? Het is ook pas fucking mei en we krijgen al een hittegolf voor de kiezen :r
blablablabla
pi_220845869
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hoe scherp wil je de kantjes hebben? Het is ook pas fucking mei en we krijgen al een hittegolf voor de kiezen :r
De vraag is of de soep zo heet gegeten wordt. Er zijn modellen die inderdaad hittegolf zeggen, maar als ik de gemiddeldes en ook de oper pak van de laatste pluim, dan kom je geen dag boven de 30 graden uit. Dat kan natuurlijk per nieuwe berekening verschillen. We gaan het zien. Laten we hopen dat het in ieder geval geen hittegolf wordt.

Ook niet goed voor de moestuin :N
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 mei 2026 @ 11:14:35 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220845960
quote:
11s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:45 schreef dick_laurent het volgende:
Wens jullie vast sterkte met de apocalyptische onverdraaglijke aanstaande hitte.

[ afbeelding ]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen van die enorme jankstralen hier. Jezus Christus...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220846176
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
De vraag is of de soep zo heet gegeten wordt. Er zijn modellen die inderdaad hittegolf zeggen, maar als ik de gemiddeldes en ook de oper pak van de laatste pluim, dan kom je geen dag boven de 30 graden uit. Dat kan natuurlijk per nieuwe berekening verschillen. We gaan het zien. Laten we hopen dat het in ieder geval geen hittegolf wordt.

Ook niet goed voor de moestuin :N
Een hittegolf in mei zou redelijk uniek zijn, er zijn inderdaad ook scenario's waarbij NW wat terrein wint dus laten we bidden dat die uitkomen. 20-25 graden is zat voor Nederland.
blablablabla
pi_220846344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hoe scherp wil je de kantjes hebben? Het is ook pas fucking mei en we krijgen al een hittegolf voor de kiezen :r
Als ik dat zie raak ik gedeprimeerd van mijn knmi app die maar tot 25 komt :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 20 mei 2026 @ 12:32:13 #158
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220846522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hoe scherp wil je de kantjes hebben? Het is ook pas fucking mei en we krijgen al een hittegolf voor de kiezen :r
Hittegolf komt er echt niet
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220846610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 12:32 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Hittegolf komt er echt niet
Volgens die weerapp dus wel, en als het 28 blijft in plaats van 31 en we krijgen er geen een maakt dat het ook niet ineens veel aangenamer.
Vroeger had je dit soort bakhitte hooguit een weekje in juli of augustus tegenwoordig van eind mei tot half september ;( .
blablablabla
  woensdag 20 mei 2026 @ 12:40:21 #160
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220846691
De dertigers voor medio volgende week hebben ineens plaatsgemaakt voor 25 graden. Op zich niet zo verkeerd, 25 graden is een nagenoeg perfecte temperatuur.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220847047
Hahaha, inderdaad. Dit is het een van de weinige altijd gezellig topics hier.

Ik moet het allemaal nog zien met die komende zomerdagen hoor. Eerst zien, dan geloven. En voelen vooral.
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 14:31:18 #162
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220847419
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 12:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Volgens die weerapp dus wel, en als het 28 blijft in plaats van 31 en we krijgen er geen een maakt dat het ook niet ineens veel aangenamer.
Vroeger had je dit soort bakhitte hooguit een weekje in juli of augustus tegenwoordig van eind mei tot half september ;( .
Don't worry man. Je hebt toch airco? :D
pi_220847425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Don't worry man. Je hebt toch airco? :D
Mensen met airco, dat zijn de grootste klagers. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220847427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Don't worry man. Je hebt toch airco? :D
Ja maar mot ook naar buiten he zo nu en dan. Zondag padeltoernooi dat gaat absolute hel worden.
blablablabla
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 14:32:57 #165
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220847428
Hier al dik 30 graden momenteel jongens... Pittige tijden zijn het!

pi_220847432
Gaat die wind nog liggen? 39km/u in Amsterdam.

Oh ik zie het, morgen. Als de zomer begint. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220847439
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:32 schreef dick_laurent het volgende:
Hier al dik 30 graden momenteel jongens... Pittige tijden zijn het!

[ afbeelding ]
Kunnen we bij jou een zelfgemaakte ijskoude overheerlijke Sangria bestellen? c_/
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 20 mei 2026 @ 14:35:21 #168
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_220847440
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:33 schreef Pisces29 het volgende:
Gaat die wind nog liggen? 39km/u in Amsterdam.

Oh ik zie het, morgen. Als de zomer begint. :)
begint de zomer tegenwoordig een maand eerder?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_220847441
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:35 schreef hemarookworst het volgende:

[..]
begint de zomer tegenwoordig een maand eerder?
Ja.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220847443
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:32 schreef dick_laurent het volgende:
Hier al dik 30 graden momenteel jongens... Pittige tijden zijn het!

[ afbeelding ]
Spaanse warmte is compleet anders, droge lucht vaak en geen klamme bende. En als je niet tussen de gebouwen zit is het ook alweer ander verhaal. Nederland is het gelijk goor, stinkt en mensen raken opgefokt en gaan zich als debiele testosteronhaantjes gedragen..

Oja en dan hebben we ook nog eens geen siesta. }:|
blablablabla
  woensdag 20 mei 2026 @ 14:36:12 #171
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220847446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:33 schreef Pisces29 het volgende:
Gaat die wind nog liggen? 39km/u in Amsterdam.

Oh ik zie het, morgen. Als de zomer begint. :)
Dat mogen we hopen, die weersverbetering wordt intussen al veel te lang uitgesteld. Maar het zal toch wel! ^O^
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:03:10 #172
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220847576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja maar mot ook naar buiten he zo nu en dan. Zondag padeltoernooi dat gaat absolute hel worden.
Nou nou, 28 graden.

Je bent toch geen mietje.
pi_220847592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nou nou, 28 graden.

Je bent toch geen mietje.
Het kost altijd tijd om ff te wennen aan warmte. Het gaat weer van 15 graden naar 30 in een paar dagen 8)7 .
blablablabla
pi_220847613
Bohh die zon heeft al sterkte _O_

Alleen die wind :r
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_220847746
Helaas te weinig wind vandaag. Kleine wilde graag vliegeren, maar ook aan de Maas is het te matig.
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:41:34 #176
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220847787
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Het kost altijd tijd om ff te wennen aan warmte. Het gaat weer van 15 graden naar 30 in een paar dagen 8)7 .
Ja, dat is best bizar idd.

Schoonouders in de VS gingen van 35 een aantal dagen op rij naar zaterdag 14 graden. Paar dagen later weer terug naar 28-30.
pi_220847859
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, dat is best bizar idd.

Schoonouders in de VS gingen van 35 een aantal dagen op rij naar zaterdag 14 graden. Paar dagen later weer terug naar 28-30.
Koekoek.
Was in Detroit ook altijd wel een dingetje toen ik daar woonde. Hopen dat we na de warmere periode weer wat schaapscheerderskoude krijgen, dan gaat het lekker op en af.
blablablabla
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:58:12 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220847967
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
De vraag is of de soep zo heet gegeten wordt. Er zijn modellen die inderdaad hittegolf zeggen, maar als ik de gemiddeldes en ook de oper pak van de laatste pluim, dan kom je geen dag boven de 30 graden uit. Dat kan natuurlijk per nieuwe berekening verschillen. We gaan het zien. Laten we hopen dat het in ieder geval geen hittegolf wordt.

Ook niet goed voor de moestuin :N
Koelvesten al in de diepvries?
pi_220847975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Koelvesten al in de diepvries?
Liggen klaar. Vrijdag of uiterlijk zaterdag zijn ze nodig verwacht ik :Y
  woensdag 20 mei 2026 @ 16:01:27 #180
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220848009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Helaas te weinig wind vandaag. Kleine wilde graag vliegeren, maar ook aan de Maas is het te matig.
Verhuizen naar het westen des lands is misschien een optie! ^O^
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220848102
quote:
12s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:01 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Verhuizen naar het westen des lands is misschien een optie! ^O^
Nee,totaal géén optie. Dan maar een hoopje as binnenkort.
pi_220848142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:46 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Wat denk je zelf
Uiteraard niet, maar los van onweersbuien kan het zomaar een zeer droge periode worden.

Die winter was opeens ook niet meer in beeld. Amper nog koude dagen gehad de laatste 2 maanden.
  woensdag 20 mei 2026 @ 16:12:51 #183
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220848151
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:09 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nee,totaal géén optie. Dan maar een hoopje as binnenkort.
Dus liever dat :P
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 mei 2026 @ 16:41:26 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220848367
@Geschiedkundige hierbij weer de koudste run voor 1 juni. En je kan je geluk niet op, het is ook nog eens de oper, dus ik heb een heel gedetailleerd kaartje dit keer.

100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 16:44:22 #185
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220848383
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:41 schreef Nattekat het volgende:
@:Geschiedkundige hierbij weer de koudste run voor 1 juni. En je kan je geluk niet op, het is ook nog eens de oper, dus ik heb een heel gedetailleerd kaartje dit keer.

[ afbeelding ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 mei 2026 @ 16:47:32 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220848404
quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]


Speciaal voor jou de oper van het Europese model dan. Hopelijk kan je die een beetje waarderen :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 16:49:51 #187
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220848419
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Speciaal voor jou de oper van het Europese model dan. Hopelijk kan je die een beetje waarderen :Y
Dat lijkt er al meer op inderdaad. Houd niet zo van koude juni's.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 mei 2026 @ 16:51:19 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220848427
quote:
6s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat lijkt er al meer op inderdaad. Houd niet zo van koude juni's.
De lange termijn in GFS ziet er echt rampzalig uit :X
Gelukkig komt daar zelden wat van terecht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 20 mei 2026 @ 17:17:47 #189
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220848637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Spaanse warmte is compleet anders, droge lucht vaak en geen klamme bende. En als je niet tussen de gebouwen zit is het ook alweer ander verhaal. Nederland is het gelijk goor, stinkt en mensen raken opgefokt en gaan zich als debiele testosteronhaantjes gedragen..

Oja en dan hebben we ook nog eens geen siesta. }:|
Ligt er maar net aan waar je zit
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220848648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:41 schreef Nattekat het volgende:
@:Geschiedkundige hierbij weer de koudste run voor 1 juni. En je kan je geluk niet op, het is ook nog eens de oper, dus ik heb een heel gedetailleerd kaartje dit keer.

[ afbeelding ]
Boh wat een weelde _O_
pi_220848703
De vogels hebben wel echt enorme honger. In een week tijd nu al ruim 15kg zaadjes/pitjes/nootjes en 5 kg meelwormen erdoorheen :P
  woensdag 20 mei 2026 @ 17:54:55 #192
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220848858
Vrijdag eindelijk eens een dag zonder neerslag en weinig wind... zou tijd worden ook.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 20 mei 2026 @ 18:52:01 #193
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220849447
Verheug me alweer op die berichten over droogte na 4 dagen geen regen :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 20 mei 2026 @ 19:03:03 #194
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220849553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
De vogels hebben wel echt enorme honger. In een week tijd nu al ruim 15kg zaadjes/pitjes/nootjes en 5 kg meelwormen erdoorheen :P
Hoe (niet) schoon zijn de auto's bij jou in de buurt? :+
pi_220849945
Zo klaar met die wind. Je kunt je niet voorstellen dat het vanaf morgen echt lekker gaat worden. Ben benieuwd.
pi_220850042
Maandag wordt weer de Friese Elfsteden Rijwieltocht verreden. Weer wat anders dan die vele regen en harde wind van de afgelopen jaren. Bloedheet.

Poar neem'n. @R-woud93
pi_220850152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo klaar met die wind. Je kunt je niet voorstellen dat het vanaf morgen echt lekker gaat worden. Ben benieuwd.
Dat heb ik ook de hele week al. Moet die temperaturen eerst nog maar zien.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_220850709
Ik voorspel het liefst achteraf.
  woensdag 20 mei 2026 @ 21:16:31 #199
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220850711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo klaar met die wind. Je kunt je niet voorstellen dat het vanaf morgen echt lekker gaat worden. Ben benieuwd.
Na ruim 3 weken behoorlijk wisselvallig weer met frisse en koude temperaturen i.c.m vaak wind mag het ook wel weer eens aangenaam worden. Genoeg ellende gehad voor mei...doe nu maar 4 maanden zomer. 24-26 graden, luchtvochtigheid 30% en af en toe een terreur bui met onweer. Poh, wat zou dat ideaal zijn
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220850832
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:03 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Hoe (niet) schoon zijn de auto's bij jou in de buurt? :+
Haha, die hebben genoeg plek. Ik woon aan de rand van de wijk. Voederplek is meet aan de achterkant, daar is ook direct het buitengebied.

Zijn ook eigenlijk vooral kleinere vogels die je ziet. Een verdwaald roodborstje, merels, mezen, oneindig veel musjes, spechten, groenlingen en een immer actief zingend vinkje. De grootste die er regelmatig zijn, is een koppeltje Turkse Tortels. Verder eens een verloren kraai, kauw of houtduif. Maar die zijn er eigenlijk bijna nooit.
pi_220850869
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:52 schreef INViCTuS het volgende:
Verheug me alweer op die berichten over droogte na 4 dagen geen regen :7
Je zou zeggen dat de grond er weer even tegenaan kan na afgelopen weken
pi_220850991
twitter
v
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 mei 2026 @ 22:03:27 #203
284411 crew  heywoodu
pi_220851013
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:38 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat de grond er weer even tegenaan kan na afgelopen weken
Was het maar zo dat we steeds aan een paar regenachtige dagen genoeg hadden om hele periodes van benedengemiddelde regenval weer weg te poetsen.
  donderdag 21 mei 2026 @ 07:02:33 #204
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220851719
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Was het maar zo dat we steeds aan een paar regenachtige dagen genoeg hadden om hele periodes van benedengemiddelde regenval weer weg te poetsen.
Paar regenachtige dagen? :')

Ik heb hier en ook op m'n werk op de Veluwe zo'n 60-80 mm regen opgevangen deze maand. Zou nu makkelijk 3 weken droog kunnen blijven

Het wordt eindelijk weer eens langer dan 1 dag droog, aangenaam warm, meer zon en minder wind. Dat is wel bijna een maand geleden

[ Bericht 7% gewijzigd door INViCTuS op 21-05-2026 07:12:58 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220851751
Vriendelijk begin van de dag :Y
pi_220851803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:02 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Paar regenachtige dagen? :')

Ik heb hier en ook op m'n werk op de Veluwe zo'n 60-80 mm regen opgevangen deze maand. Zou nu makkelijk 3 weken droog kunnen blijven
Ik heb vorig weekend een boompje geplant. Vanaf ~ 10 cm diep was het net of ik in een woestijn stond te graven. Bizar droog.

Wat mij betreft alle dagen zon en alle nachten regen vanaf nu.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:07:58 #207
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220852149
Een hele fijne en hele goede morgen
Het is zover, een langere periode zonder zorgen
Want eindelijk kunnen we de treurnis achter ons laten
De zon verwelkomen, weg met die Hoerenwind, die we zo haten
De zomer heeft eindelijk zijn intrede gedaan
Zon, zee, strand, we laten geen terrasje meer gaan
De bbq aangeslingerd, een Riesling in de hand
Behalve in Noord-Limburg, daar zwoegen ze op het land
Zomerse salades, met kilo's Tomaten uit eigen tuin
Sommige lui steeds roder wordend, anderen lekker bruin
25 graden, 30? Het wordt steeds gekker
De muziek klinkt steeds beter, de Weizen smaakt erg lekker
De boontjes groeien, het zwembad staat weer fier
De mensen hebben plezier, de zomer is weer hier
Alle blijdschap, een genot voor iedere jongen, ieder meisje
Behalve voor Geschiedkundige, die smelt als een roomijsje
Ik wens iedereen de allermooiste zomer ooit
Zolang de temperatuur en de Cape maar vele hoge ogen gooit!

*O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door GarlandBriggs op 21-05-2026 09:54:33 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2026 @ 09:38:20 #208
284411 crew  heywoodu
pi_220852589
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:02 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Paar regenachtige dagen? :')

Ik heb hier en ook op m'n werk op de Veluwe zo'n 60-80 mm regen opgevangen deze maand. Zou nu makkelijk 3 weken droog kunnen blijven

Het wordt eindelijk weer eens langer dan 1 dag droog, aangenaam warm, meer zon en minder wind. Dat is wel bijna een maand geleden
Een korte periode met regen maakt gewoon niet langere perioden met 'te weinig' regen goed. En een maand met gemiddeld meer regen dan normaal is daar niet genoeg voor, nee.

Dan is er gemiddeld gewoon nog droogte, maar als daar iets over wordt gezegd gaan mensen klagen, 'want het heeft een tijdje geregend, dus dat kan helemaal niet'.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 09:49:18 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220852707
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Een korte periode met regen maakt gewoon niet langere perioden met 'te weinig' regen goed. En een maand met gemiddeld meer regen dan normaal is daar niet genoeg voor, nee.

Dan is er gemiddeld gewoon nog droogte, maar als daar iets over wordt gezegd gaan mensen klagen, 'want het heeft een tijdje geregend, dus dat kan helemaal niet'.
Op de vele plekken in Nederland waar droogte het meest merkbaar is, is in mei tot nu toe al ruim de normale hoeveelheid neerslag gevallen verspreid over redelijk wat dagen. Maakt dat die uitzonderlijk droge april goed? Nee, maar als een gebied echt van één droge maand in de problemen komt die niet meer met een normale hoeveelheid neerslag opgelost kan worden, mogen de mensen die verantwoordelijk zijn voor de waterhuishouding wel eens aangesproken worden.

We wonen niet in een tropisch regenwoud, korte perioden van droogte zijn al duizend jaar heel normaal in deze regio. Als kunstmatige natuurgebieden daar niet tegen kunnen, zijn die kunstmatige natuurgebieden gewoon niet levensvatbaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2026 @ 09:54:39 #210
284411 crew  heywoodu
pi_220852800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Op de vele plekken in Nederland waar droogte het meest merkbaar is, is in mei tot nu toe al ruim de normale hoeveelheid neerslag gevallen verspreid over redelijk wat dagen. Maakt dat die uitzonderlijk droge april goed? Nee, maar als een gebied echt van één droge maand in de problemen komt die niet meer met een normale hoeveelheid neerslag opgelost kan worden, mogen de mensen die verantwoordelijk zijn voor de waterhuishouding wel eens aangesproken worden.

We wonen niet in een tropisch regenwoud, korte perioden van droogte zijn al duizend jaar heel normaal in deze regio. Als kunstmatige natuurgebieden daar niet tegen kunnen, zijn die kunstmatige natuurgebieden gewoon niet levensvatbaar.
Maar ja, er is natuurlijk geen sprake van één droge maand in de afgelopen jaren.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:57:26 #211
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220852845
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Een korte periode met regen maakt gewoon niet langere perioden met 'te weinig' regen goed. En een maand met gemiddeld meer regen dan normaal is daar niet genoeg voor, nee.

Dan is er gemiddeld gewoon nog droogte, maar als daar iets over wordt gezegd gaan mensen klagen, 'want het heeft een tijdje geregend, dus dat kan helemaal niet'.
De verdamping is in de lente en zomer echt elk jaar groter dan dat er neerslag valt. Dat is normaal en niet gek. Er is dan niet gelijk droogte. Hier op mijn werk op de Veluwe en ook thuis in Zutphen is er geen droogte. Ook niet als het nu 3 weken droog blijft. Er mag best een bui vallen in die 3 weken, hoor.

We kunnen hier ook nog steeds niet met regen omgaan. Te veel gaat zo het riool in of via de sloot de rivier. We houden te weinig vast.

De extremen nemen natuurlijk wel toe. Weken veel regen en dan weer weken te weinig regen. Zijn nog best wat bomen hier die het niet zo naar hun zin hebben
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 10:01:29 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220852930
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar ja, er is natuurlijk geen sprake van één droge maand in de afgelopen jaren.
We hadden een natte herfst en geen droge winter. Door de geringe verdamping in de winter is er niet heel veel nodig om de grond vochtig te houden, het meeste wat er dan nog extra bij komt verdwijnt in de rivieren. Langer terugkijken is een beetje problemen zoeken om het problemen zoeken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220852956
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:57 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
De verdamping is in de lente en zomer echt elk jaar groter dan dat er neerslag valt. Dat is normaal en niet gek. Er is dan niet gelijk droogte.Hier op mijn werk op de Veluwe en ook thuis in Zutphen is er geen droogte. Ook niet als het nu 3 weken droog blijft. Er mag best een bui vallen in die 3 weken, hoor.

Terwijl wij hier weken geen druppel hadden, had jij dat wel. ;) Jouw regio is niet heel Nederland hè.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 10:08:46 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220853024
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:02 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Terwijl wij hier weken geen druppel hadden, had jij dat wel. ;) Jouw regio is niet heel Nederland hè.
Alsof het hier in de polder uitmaakt.

Hier kunnen ze wel met water omgaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:33:12 #215
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220853219
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:02 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Terwijl wij hier weken geen druppel hadden, had jij dat wel. ;) Jouw regio is niet heel Nederland hè.
Nee, klopt. Maar er zijn best wat gebieden die heel wat water hebben gehad. Jan Visser vermeld dat vaak. Regio Twente ook om en nabij de 90 mm. Zelfs het noorden heeft redelijk wat gehad
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:34:10 #216
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220853228
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We hadden een natte herfst en geen droge winter. Door de geringe verdamping in de winter is er niet heel veel nodig om de grond vochtig te houden, het meeste wat er dan nog extra bij komt verdwijnt in de rivieren. Langer terugkijken is een beetje problemen zoeken om het problemen zoeken.
Nou, dit verschilt heel erg per regio. Zuid en Zuidwest Nederland waren echt heel droog, hoor.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 10:35:05 #217
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220853242
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:34 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Nou, dit verschilt heel erg per regio. Zuid en Zuidwest Nederland waren echt heel droog, hoor.
Maar wij hier in het westen kunnen gewoon met water omgaan. Zo lang de rivieren water blijven leveren is hier niets aan de hand
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2026 @ 10:40:02 #218
284411 crew  heywoodu
pi_220853292
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We hadden een natte herfst en geen droge winter. Door de geringe verdamping in de winter is er niet heel veel nodig om de grond vochtig te houden, het meeste wat er dan nog extra bij komt verdwijnt in de rivieren. Langer terugkijken is een beetje problemen zoeken om het problemen zoeken.
Wel fijn dat het dan op papier in elk geval niet droog is. Dat is de grond dan daadwerkelijk wel, maar op papier niet, dus dat scheelt.

En dat het niet in elk deel van Nederland hetzelfde is is natuurlijk evident.
pi_220853389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar wij hier in het westen kunnen gewoon met water omgaan. Zo lang de rivieren water blijven leveren is hier niets aan de hand
Ik ga een stuwmeer aanleggen om @Nattekat te chanteren.
pi_220853938
Oké er staat nu paar dagen oplopend naar 29 graden en dan een week zonnig en 21 graden stabiel. Elke dag droog komende twee weken en bijna windstil.

Ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren. Het gaat zoals het altijd gaat.

Het gaat maandag op dinsdag onweren met harde windstoten. Daarna paar dagen 16 graden en regenachtig met windkracht 4 en dan krabbelt temperatuur weer op richting 30 en begint die cyclus weer opnieuw.

Het is hier nooit stabiel 21 graden en zonnig.
pi_220854267
Afgelopen maand heeft het hier best wat geregend. Maar de velden, bossen, weilanden etc. waren niet nat. Door de constante wind en ook door de lage grondwaterstand na februari/maart/april. Dat is echt een verschil met twee jaar geleden.

Dat is ook goed te zien in de paardenwei. Toen moest je na elke regenbui met laarzen de wei in. Nu kun je na drie dagen regen nog op je trimschoenen zonder natte voeten te krijgen.

Dus ja, het is droog.

In het bos zijn ook geen plassen. Of als ze er wel zijn binnen een dag weer weg.
pi_220854433
Wel wat droog. Toplaag is nu goed, maar zal over enige dagen waarschijnlijk kurkdroog zijn. Maar totaal nog geen problemen ermee nu qua droogte. Mei was wat dat betreft wel prima.

En inderdaad er blijven geen plassen staan zoals bv twee jaar geleden. Natuur krijgt dit nog makkelijk opgeslokt.
pi_220854543
De lijn gaat richting die van het droogste jaar 1976, maar dat wil verder nog weinig zeggen. Wel zitten we al boven het zeer droge jaar 2018.
Het lange termijn model van EC laat tot eind juni een te kort aan neerslag zien, dus dit zal in ieder geval zorgen voor alertheid op nieuwe bosbranden.

v
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:13:40 #224
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220854852
Nou.. in Assen zal het wel mee vallen... het dreigt hier eerder naar regen dan naar zon. ;-)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220854875
Mokerheet in de zon alweer :r

Afgelopen weken waren een stuk aangenamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')