Nee,totaal géén optie. Dan maar een hoopje as binnenkort.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Verhuizen naar het westen des lands is misschien een optie!
Uiteraard niet, maar los van onweersbuien kan het zomaar een zeer droge periode worden.quote:
Dus liever datquote:Op woensdag 20 mei 2026 16:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee,totaal géén optie. Dan maar een hoopje as binnenkort.
quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:41 schreef Nattekat het volgende:
@:Geschiedkundige hierbij weer de koudste run voor 1 juni. En je kan je geluk niet op, het is ook nog eens de oper, dus ik heb een heel gedetailleerd kaartje dit keer.
[ afbeelding ]
quote:
Dat lijkt er al meer op inderdaad. Houd niet zo van koude juni's.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Speciaal voor jou de oper van het Europese model dan. Hopelijk kan je die een beetje waarderen
De lange termijn in GFS ziet er echt rampzalig uitquote:Op woensdag 20 mei 2026 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat lijkt er al meer op inderdaad. Houd niet zo van koude juni's.
Ligt er maar net aan waar je zitquote:Op woensdag 20 mei 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Spaanse warmte is compleet anders, droge lucht vaak en geen klamme bende. En als je niet tussen de gebouwen zit is het ook alweer ander verhaal. Nederland is het gelijk goor, stinkt en mensen raken opgefokt en gaan zich als debiele testosteronhaantjes gedragen..
Oja en dan hebben we ook nog eens geen siesta.
Boh wat een weeldequote:Op woensdag 20 mei 2026 16:41 schreef Nattekat het volgende:
@:Geschiedkundige hierbij weer de koudste run voor 1 juni. En je kan je geluk niet op, het is ook nog eens de oper, dus ik heb een heel gedetailleerd kaartje dit keer.
[ afbeelding ]
Hoe (niet) schoon zijn de auto's bij jou in de buurt?quote:Op woensdag 20 mei 2026 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
De vogels hebben wel echt enorme honger. In een week tijd nu al ruim 15kg zaadjes/pitjes/nootjes en 5 kg meelwormen erdoorheen
Dat heb ik ook de hele week al. Moet die temperaturen eerst nog maar zien.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo klaar met die wind. Je kunt je niet voorstellen dat het vanaf morgen echt lekker gaat worden. Ben benieuwd.
Na ruim 3 weken behoorlijk wisselvallig weer met frisse en koude temperaturen i.c.m vaak wind mag het ook wel weer eens aangenaam worden. Genoeg ellende gehad voor mei...doe nu maar 4 maanden zomer. 24-26 graden, luchtvochtigheid 30% en af en toe een terreur bui met onweer. Poh, wat zou dat ideaal zijnquote:Op woensdag 20 mei 2026 19:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo klaar met die wind. Je kunt je niet voorstellen dat het vanaf morgen echt lekker gaat worden. Ben benieuwd.
Haha, die hebben genoeg plek. Ik woon aan de rand van de wijk. Voederplek is meet aan de achterkant, daar is ook direct het buitengebied.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hoe (niet) schoon zijn de auto's bij jou in de buurt?
Je zou zeggen dat de grond er weer even tegenaan kan na afgelopen wekenquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:52 schreef INViCTuS het volgende:
Verheug me alweer op die berichten over droogte na 4 dagen geen regen
Was het maar zo dat we steeds aan een paar regenachtige dagen genoeg hadden om hele periodes van benedengemiddelde regenval weer weg te poetsen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:38 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat de grond er weer even tegenaan kan na afgelopen weken
Paar regenachtige dagen?quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Was het maar zo dat we steeds aan een paar regenachtige dagen genoeg hadden om hele periodes van benedengemiddelde regenval weer weg te poetsen.
Ik heb vorig weekend een boompje geplant. Vanaf ~ 10 cm diep was het net of ik in een woestijn stond te graven. Bizar droog.quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Paar regenachtige dagen?![]()
Ik heb hier en ook op m'n werk op de Veluwe zo'n 60-80 mm regen opgevangen deze maand. Zou nu makkelijk 3 weken droog kunnen blijven
Een korte periode met regen maakt gewoon niet langere perioden met 'te weinig' regen goed. En een maand met gemiddeld meer regen dan normaal is daar niet genoeg voor, nee.quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Paar regenachtige dagen?![]()
Ik heb hier en ook op m'n werk op de Veluwe zo'n 60-80 mm regen opgevangen deze maand. Zou nu makkelijk 3 weken droog kunnen blijven
Het wordt eindelijk weer eens langer dan 1 dag droog, aangenaam warm, meer zon en minder wind. Dat is wel bijna een maand geleden
Op de vele plekken in Nederland waar droogte het meest merkbaar is, is in mei tot nu toe al ruim de normale hoeveelheid neerslag gevallen verspreid over redelijk wat dagen. Maakt dat die uitzonderlijk droge april goed? Nee, maar als een gebied echt van één droge maand in de problemen komt die niet meer met een normale hoeveelheid neerslag opgelost kan worden, mogen de mensen die verantwoordelijk zijn voor de waterhuishouding wel eens aangesproken worden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een korte periode met regen maakt gewoon niet langere perioden met 'te weinig' regen goed. En een maand met gemiddeld meer regen dan normaal is daar niet genoeg voor, nee.
Dan is er gemiddeld gewoon nog droogte, maar als daar iets over wordt gezegd gaan mensen klagen, 'want het heeft een tijdje geregend, dus dat kan helemaal niet'.
Maar ja, er is natuurlijk geen sprake van één droge maand in de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op de vele plekken in Nederland waar droogte het meest merkbaar is, is in mei tot nu toe al ruim de normale hoeveelheid neerslag gevallen verspreid over redelijk wat dagen. Maakt dat die uitzonderlijk droge april goed? Nee, maar als een gebied echt van één droge maand in de problemen komt die niet meer met een normale hoeveelheid neerslag opgelost kan worden, mogen de mensen die verantwoordelijk zijn voor de waterhuishouding wel eens aangesproken worden.
We wonen niet in een tropisch regenwoud, korte perioden van droogte zijn al duizend jaar heel normaal in deze regio. Als kunstmatige natuurgebieden daar niet tegen kunnen, zijn die kunstmatige natuurgebieden gewoon niet levensvatbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |