abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2026 @ 07:32:32 #1
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220829545


Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweersmeldingen
Blitzortung Realtime onweersmeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
I'm Weather VK en West-Europa wolkenradar met exportfunctie voor GIF-animatie
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart
NOAA 16-daagse verwachting stratosfeer

Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI Buienradar
KNMI Pluim
---

Klimaateffectatlas
Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---


---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live



DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)
  maandag 18 mei 2026 @ 07:54:15 #2
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220829591
Komende periode hoeven ze het iig niet over droogte te hebben. Zeik en zeiknat is het hier. Plassen water in het bos en op de weilanden
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220830090
Dat valt hier dan weer mee. Zowel in de weilanden als in de bossen. Het water is zo weer weg. Dat was twee jaar geleden wel anders.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 10:00:46 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220830197
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat valt hier dan weer mee. Zowel in de weilanden als in de bossen. Het water is zo weer weg. Dat was twee jaar geleden wel anders.
Maar jij woont vlak bij de woestijn van Venlo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 10:09:49 #5
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220830220
*O* *O*

30 is wel gelijk weer heel warm, maar alles beter dan de treurnis van de afgelopen 2-3 weken.
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 18 mei 2026 @ 10:12:05 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220830223
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
Komende periode hoeven ze het iig niet over droogte te hebben. Zeik en zeiknat is het hier. Plassen water in het bos en op de weilanden
Hier op de zandgronden kan dat snel weer voorbij zijn. Een weekje zon en temperaturen van +20 graden en je herkent het niet weer. Na twee weken zonder neerslag zie je vaak al de eerste droogteverschijnselen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 10:31:04 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220830328
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
*O* *O*

30 is wel gelijk weer heel warm, maar alles beter dan de treurnis van de afgelopen 2-3 weken.
[ x ]
Bij het doen van een voorspelling voor het voorspellingtopic viel het me ook al op dat er eigenlijk geen ontkomen aan is. Dat er hoge druk gaat komen staat gewoon vast, de mechanismen die daarvoor zorgen zijn al in gang gezet. De koelere uitschieters zijn het gevolg van een depressie voor de kust van Canada die een net te grote vinger in de pap krijgt, waardoor het hoog iets westelijker ontstaat. Maar dan heb je het nog steeds over langdurig 20+ en volop zon.

Ik vroeg me ook echt af welke belabberde bron bijna iedereen in dat topic gebruikt heeft. Ik zat echt zo veel warmer dan de rest... _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 10:42:56 #8
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220830393
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
*O* *O*

30 is wel gelijk weer heel warm, maar alles beter dan de treurnis van de afgelopen 2-3 weken.
[ x ]
Man, man, man. Kan de temperatuur niet eens gewoon rustig aan stijgen? 15 á 20 graden in mei, 20 á 25 graden in juni, en 25 á 30 in juli of zo?

Maar nee, we gaan van 10 graden direct naar 30. Godsamme.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:23:18 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220830620
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:42 schreef Twieki het volgende:

[..]
Man, man, man. Kan de temperatuur niet eens gewoon rustig aan stijgen? 15 á 20 graden in mei, 20 á 25 graden in juni, en 25 á 30 in juli of zo?

Maar nee, we gaan van 10 graden direct naar 30. Godsamme.
Eerst nog maar zien hoor, ze zijn wel vaker erg enthousiast en uiteindelijk valt het erg mee :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 18 mei 2026 @ 11:26:07 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220830641
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:42 schreef Twieki het volgende:

[..]
Man, man, man. Kan de temperatuur niet eens gewoon rustig aan stijgen? 15 á 20 graden in mei, 20 á 25 graden in juni, en 25 á 30 in juli of zo?

Maar nee, we gaan van 10 graden direct naar 30. Godsamme.
Dit topic heet niet voor niets: De atmosfeer staat op ontploffen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 18 mei 2026 @ 11:41:53 #11
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220830728
30 gr dit weekend
  maandag 18 mei 2026 @ 11:50:56 #12
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220830785
Wat een mooie verwachting betreft zon uren ook. Hebben we gemist

twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220830794
Zo dan wat een onweersklappen net hier. Gebeurt zelden, was ook niet aangekondigd.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 11:53:38 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220830797
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:23 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Eerst nog maar zien hoor, ze zijn wel vaker erg enthousiast en uiteindelijk valt het erg mee :P
Langdurig prachtig weer staat eigenlijk gewoon vast.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220830819
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Langdurig prachtig weer staat eigenlijk gewoon vast.
Nou vooruit, omdat je zo aandringt. :P

Zaterdag een zalige 26 graden. _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220830870
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Langdurig prachtig weer staat eigenlijk gewoon vast.
Joehoe! En wat is langdurig...? Hopelijk echt lang.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:18:55 #17
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220830959
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Langdurig prachtig weer staat eigenlijk gewoon vast.
Dat dit kan in dit land :') !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 12:20:20 #18
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220830971
Hele kustlijn weer vrij van buien vandaag. Trog was te vroeg. Heel vervelend weer die visbak voor de deur.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 12:23:06 #19
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220830994
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:18 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Dat dit kan in dit land :') !
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:37:33 #20
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220831071
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Ja, want wateroverlast hebben we echt wat aan :+
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 12:41:59 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831099
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Moet wel lachen om je reacties iedere keer
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 12:44:04 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831114
Maar aan de CAPE te zien komende tijd hoeven we niet bang te zijn dat het langdurig droog blijft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 12:50:45 #23
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220831171
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:18 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Dat dit kan in dit land :') !
Hebben we in maart en april toch echt wel gehad. 2 mooie lente maanden. Mei valt daarentegen behoorlijk tegen.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220831194
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:12 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Hier op de zandgronden kan dat snel weer voorbij zijn. Een weekje zon en temperaturen van +20 graden en je herkent het niet weer. Na twee weken zonder neerslag zie je vaak al de eerste droogteverschijnselen.
Toplaag is inderdaad zo droog. Op diepte valt dat nog wel enigszins mee. Maar planten die niet diep wortelen of nog geen goed wortelsysteem hebben, is dat wel vrij snel problematisch met hoge verdamping.
pi_220831223
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Wat is er leuk aan wateroverlast (of andere schade)? Fikse onweer in de lucht is prachtig, maar dat is het dan ook wel.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:56:25 #26
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220831236
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Toplaag is inderdaad zo droog. Op diepte valt dat nog wel enigszins mee. Maar planten die niet diep wortelen of nog geen goed wortelsysteem hebben, is dat wel vrij snel problematisch met hoge verdamping.
Mijn moestuin is ook wel redelijk klei, dus dat scheelt. Laat het maar mooi even tijdje droog blijven na ruim 3 behoorlijk wisselvallige en tegenvallende weken
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 18 mei 2026 @ 13:04:02 #27
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220831328
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Toplaag is inderdaad zo droog. Op diepte valt dat nog wel enigszins mee. Maar planten die niet diep wortelen of nog geen goed wortelsysteem hebben, is dat wel vrij snel problematisch met hoge verdamping.
Bentoniet een optie?
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  maandag 18 mei 2026 @ 13:09:13 #28
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220831353
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:44 schreef Nattekat het volgende:
Maar aan de CAPE te zien komende tijd hoeven we niet bang te zijn dat het langdurig droog blijft.

Dat begint er gelukkig ook weer wat levendiger uit te zien. :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 13:13:26 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831393
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:09 schreef DemonRage het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat begint er gelukkig ook weer wat levendiger uit te zien. :)
Waar komt dit vandaan? Heb me gisteren de pleuris zitten zoeken naar een pluim die nog een beetje overzichtelijk is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220831395
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:04 schreef Twieki het volgende:

[..]
Bentoniet een optie?
Prima te doen met water geven hoor. Je moet de plantjes gewoon niet verwaarlozen :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 13:14:28 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831399
Overigens kom ik m'n bed pas uit boven 3000J/kg :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 13:17:42 #32
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220831448
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:13 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Prima te doen met water geven hoor. Je moet de plantjes gewoon niet verwaarlozen :P
Nou ja, door Bentoniet toe te voegen worden water en eventuele voedingsstoffen beter vast gehouden en hoef je minder te sproeien. Zit zelf in Lelystad op kleigrond, maar heb van een vriend in Drenthe gehoord dat dit erg goed werkt. En uiteraard mulchen.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 13:30:41 #33
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220831595
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:55 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wat is er leuk aan wateroverlast (of andere schade)? Fikse onweer in de lucht is prachtig, maar dat is het dan ook wel.
Een fatsoenlijke onweersbui levert in korte tijd zeker 50/60 mm op en vaak ook meer. Ik moet er uiteraard wel bij zeggen, dat dat in Limburg niet wenselijk is en nare situaties daar uiteraard achterwege mogen blijven.

Hier te Haarlem hebben we hooguit wat ondergelopen tunneltjes, dat is geen enkele probleem, en wat ondergelopen straten en overstroomde putten. Hier kunnen we zeker wel 100 mm hebben. :)
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 13:32:19 #34
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220831609
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:44 schreef Nattekat het volgende:
Maar aan de CAPE te zien komende tijd hoeven we niet bang te zijn dat het langdurig droog blijft.
Was het maar zo'n feest dat een hogere CAPE direct buien zou opleveren. Met een droge lucht heb je daar namelijk helemaal niets aan, en dat is nu net wat er juist gaat gebeuren. ;)

Voor onweer heb je echt veel meer nodig dan een hoge CAPE. ;)

@Nattekat Ook bij 3000 aan Cape is nog niets gegarandeerd. ;)
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 13:33:22 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831635
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:32 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Was het maar zo'n feest dat een hogere CAPE direct buien zou opleveren. Met een droge lucht heb je daar namelijk helemaal niets aan, en dat is nu net wat er juist gaat gebeuren. ;)

Voor onweer heb je echt veel meer nodig dan een hoge CAPE. ;)
Weet je ook toevallig welke omstandigheden leiden tot een hoge CAPE? :P

Hint: droge lucht is daar niet één van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 13:35:59 #36
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220831681
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weet je ook toevallig welke omstandigheden leiden tot een hoge CAPE? :P

Hint: droge lucht is daar niet één van.
Onstabiliteit uiteraard. Vocht, maar ook een trigger zoals een front of een vore. Als beide niet aanwezig zijn, heb je aan een hoge CAPE niet zoveel.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 13:51:11 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220831931
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:35 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Onstabiliteit uiteraard. Vocht, maar ook een trigger zoals een front of een vore. Als beide niet aanwezig zijn, heb je aan een hoge CAPE niet zoveel.
Je hebt geen hoge CAPE als dat vocht er niet is. Een hoge CAPE impliceert dat het vocht aanwezig genoeg is om leuke dingen te doen. Een trigger kan echt van alles zijn, zeker als de CIN dicht bij 0 zit heb je heel weinig nodig om de fabriek op gang te brengen. Het klopt dat een hoge CAPE op zich niet veel zegt, maar bij 1500+ moet het wel heel absurd lopen om niet minimaal een paar flinke buien te krijgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 13:51:18 #38
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220831934
Wat een prachtig weer buiten. Alle ramen open _O_

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:37 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Ja, want wateroverlast hebben we echt wat aan :+
Deze beestjes die zojuist uit hun ei gekropen zijn vinden het prima O+

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 18 mei 2026 @ 14:26:11 #39
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220832245
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:04 schreef Twieki het volgende:

[..]
Bentoniet een optie?
Hihi...ging je voor de tweehonderdmiljoenste post?
pi_220832316
We gaan in krap een week tijd dus van verwarmen naar airco genot.
blablablabla
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 14:47:07 #41
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220832590
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:31 schreef Elan het volgende:
We gaan in krap een week tijd dus van verwarmen naar airco genot.
Vanaf welke binnentemperatuur vind jij het nodig om de airco aan te doen? Just curious :)
pi_220832698
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Vanaf welke binnentemperatuur vind jij het nodig om de airco aan te doen? Just curious :)
23 graden, maar het warmt hier belachelijk snel op binnen en koelt ook amper af als de warmte eenmaal in de muren zit. Paar tropische dagen en het komt in de slaapkamer niet meer onder de 27 graden tot zich een periode aandient met minimaal een week koelere temperaturen.
blablablabla
pi_220832738
Ook echt 2 klimaatzones in huis met gerust 3-4 graden verschil. Aan de ene kant staan bomen aan de andere kant is een enorm grasveld, maar ze hebben daar bomen gepland een paar jaar geleden om (juist) hittestress te reduceren.

Al zal ik wel verhuisd of dood zijn voor je daar van kan profiteren aangezien het nu nog zielige takkenbosjes zijn ;( .
blablablabla
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 14:59:46 #44
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220832784
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:57 schreef Elan het volgende:
Ook echt 2 klimaatzones in huis met gerust 3-4 graden verschil. Aan de ene kant staan bomen aan de andere kant is een enorm grasveld, maar ze hebben daar bomen gepland een paar jaar geleden om (juist) hittestress te reduceren.

Al zal ik wel verhuisd of dood zijn voor je daar van kan profiteren aangezien het nu nog zielige takkenbosjes zijn ;( .
Ahja dat van die twee klimaatzones hebben wij hier ook (vrijstaand huis)

Mijn werkkamer en die van mijn vrouw zitten op zuid. Daar is het nu al structureel 2,5 graden warmer dan de woonkamer die pal op noord staat.
pi_220832795
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ahja dat van die twee klimaatzones hebben wij hier ook (vrijstaand huis)

Mijn werkkamer en die van mijn vrouw zitten op zuid. Daar is het nu al structureel 2,5 graden warmer dan de woonkamer die pal op noord staat.
Apart is dat he.
En in de winter juist koeler, het zal met de positie van de zon op de muren en ramen te maken hebben anders kan ik het ook niet verklaren _O- .
blablablabla
pi_220832799
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:31 schreef Elan het volgende:
We gaan in krap een week tijd dus van verwarmen naar airco genot.
Mwah, de cv gaat hier eigenlijk standaard al half maart naar zo'n beetje 0 tot en met eind oktober. Als je het na half maart nog koud hebt dan gaat er iets niet goed, een dekentje voldoet dan ook nog wel.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 15:04:30 #47
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220832806
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Apart is dat he.
En in de winter juist koeler, het zal met de positie van de zon op de muren en ramen te maken hebben anders kan ik het ook niet verklaren _O- .
Uiteraard. De zon warmt die zuidmuur op en dat straalt door naar binnen en oo gegeven moment krijg je ook met ventileren de boel gewoon niet meer gekoeld want "hitte zit in de muren" idee.

Een noord-muur krijgt zelfs in de zomer zo goed als geen direct zonlicht dus dat houdt de boel vanzelf op die manier een stuk koeler ja.
pi_220832822
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:02 schreef Haags het volgende:

[..]
Mwah, de cv gaat hier eigenlijk standaard al half maart naar zo'n beetje 0 tot en met eind oktober. Als je het na half maart nog koud hebt dan gaat er iets niet goed, een dekentje voldoet dan ook nog wel.
Laatste jaren echt sneller koud man, zal de leeftijd wel zijn O-) Vroeger 16-17 graden binnen en geen kachel aan, tegenwoordig met 18 graden kachel aan ;(
blablablabla
pi_220832857
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Uiteraard. De zon warmt die zuidmuur op en dat straalt door naar binnen en oo gegeven moment krijg je ook met ventileren de boel gewoon niet meer gekoeld want "hitte zit in de muren" idee.

Een noord-muur krijgt zelfs in de zomer zo goed als geen direct zonlicht dus dat houdt de boel vanzelf op die manier een stuk koeler ja.
Op zich hebben aan beide kanten zon maar de noordkant minder krachtige, komt aan het Zuiden op en blijft daar grotendeels op tot een uur of 14-15 en dan pas is de Noordkant aan de beurt.

Maar in de winter is die daar natuurlijk eerder. Nu maakt een airco wel echt een wereld van verschil. Je ziet ze ook overal hier. Wat wel aangeeft dat klimaatverandering een ding is want 'vroeger' ,pak hem beet 15 jaar geleden was dat ondenkbaar en enorm overdreven. Volgens mij 2011 en 2012 waren relatief koele zomers met amper tropische dagen.
blablablabla
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 15:14:12 #50
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220832878
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Op zich hebben aan beide kanten zon maar de noordkant minder krachtige, komt aan het Zuiden op en blijft daar grotendeels op tot een uur of 14-15 en dan pas is de Noordkant aan de beurt.

Maar in de winter is die daar natuurlijk eerder. Nu maakt een airco wel echt een wereld van verschil. Je ziet ze ook overal hier. Wat wel aangeeft dat klimaatverandering een ding is want 'vroeger' ,pak hem beet 15 jaar geleden was dat ondenkbaar en enorm overdreven. Volgens mij 2011 en 2012 waren relatief koele zomers met amper tropische dagen.
Ik vind een airco ook in Nederland absoluut niet onlogisch. Ik weet nog wel wat voor zomerse plaknachten we hebben gehad in ons laatste huis voordat we naar Spanje gingen.
Slaapkamer ook op zuid en geen airco, dus ja, slapen met raam open... leuk en aardig maar hielp geen kut meer op gegeven moment :')

En een airco is ook zeer efficiënt met verwarmen in de winter dus win win in mijn boekje hoor :Y
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 15:14:35 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220832879
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:02 schreef Haags het volgende:

[..]
Mwah, de cv gaat hier eigenlijk standaard al half maart naar zo'n beetje 0 tot en met eind oktober. Als je het na half maart nog koud hebt dan gaat er iets niet goed, een dekentje voldoet dan ook nog wel.
Ik had het echt koud afgelopen dagen :{

Maar ik zit ook met de ramen open. Buren zijn volgens mij aan het stoken, mietjes.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 15:24:58 #52
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220832946
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Een dag of twee is prima... maar weer dagen/wekenlang eentonig zonnig weer zit ik beslist niet op te wachten. Wél op de temperaturen, maar dan ook met onweersbuien met wateroverlast erbij.
Ja ieder zijn ding hoor, zo nu en dan een lekkere knetterbui en regen voor de plantjes prima maar heel veel lekker zonnig lekker zomer weer is wel een must en zo lang mogelijk ergens tot eind oktober ofzo en dan bam goeie winter, laat die herfst maar zitten.. dat zou ideaal zijn!! Maargoed we hebben het niet voor het zeggen helaas.
Zolang het droog is overdag en niet te benauwd vind ik het wel best.
In Nederland kun je gewoon geen verwachtingen hebben, elke dag is anders :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 18 mei 2026 @ 15:25:53 #53
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220832952
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik had het echt koud afgelopen dagen :{

Maar ik zit ook met de ramen open. Buren zijn volgens mij aan het stoken, mietjes.
Waarom doe je ze dan niet dicht?
Koud heb ik al 2 weken maar moet zeggen vandaag is het te doen! voelt een stuk warmer.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 15:27:51 #54
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220832971
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je hebt geen hoge CAPE als dat vocht er niet is. Een hoge CAPE impliceert dat het vocht aanwezig genoeg is om leuke dingen te doen. Een trigger kan echt van alles zijn, zeker als de CIN dicht bij 0 zit heb je heel weinig nodig om de fabriek op gang te brengen. Het klopt dat een hoge CAPE op zich niet veel zegt, maar bij 1500+ moet het wel heel absurd lopen om niet minimaal een paar flinke buien te krijgen.
Daar kan ik mij voor een deel in vinden, maar vergeet niet dat wij in Nederland wonen en dat die regel voor ons kikkerlandje vaak niet op gaat.

De tentakels van de vervelende plas water reiken vaak tot dieper in het binnenland, OF er zit een inversie boven ons hoofd, en het zal echt niet de eerste keer zijn dat een code geel/oranje wordt afgegeven en dat er helemaal niets gebeurd ondanks de hoge CAPE- waarden. Uiteraard is hoe hoger hoe beter, maar ja, soms heb je ook bij een lage CAPE een fors onweer.

CAPE is zeker een belangrijke factor, maar niet het enige wat nodig is. Eerdergenoemde factoren spelen ook een rol.

Inversie is 9/10 de oorzaak dat het bij ons ondanks een hoge CAPE niet tot onweer komt, of de timing is niet gunstig qua tijdstip of door resten van eerdere buien elders.

In Duitsland en Frankrijk speelt dit uiteraard veel minder.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:28:09 #55
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220832973
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:50 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Hebben we in maart en april toch echt wel gehad. 2 mooie lente maanden. Mei valt daarentegen behoorlijk tegen.
Ja was prachtig weer! Blauwe luchten maar een kleine periode lekker qua temp. de rest ervan was koud!
Heb liever zoiets maar wel een stuk warmer. De zonder jas naar buiten variant *)
Nog heel geduld het komt eraan O+
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 15:44:19 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220833141
quote:
11s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:25 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Waarom doe je ze dan niet dicht?
Koud heb ik al 2 weken maar moet zeggen vandaag is het te doen! voelt een stuk warmer.
Omdat het dan al 22 graden binnen is voordat de zomer überhaupt begonnen is. Ik pak nu nog even elke kans aan om te koelen die ik heb. Zeker om te compenseren voor m'n stokende buren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220833160
9 van de 10 keer is het gewoon raak met een flinke cape/lifted index. Maar idd kan ook tegenvallen.
Vooral hier in het noorden. Vaak zijn de buien uit het zuiden al uitgeblust als ze hier aankomen. Het Ostgewitter heeft vaak moeite om de grens over te steken (maar als het lukt, dan is het vaak wel goed raak).
Hier in het noorden moeten we het vaak hebben van onweer uit het westen op een koufront of occlusie.

Maar warmteonweer blijft het meest spectaculair.
v
  maandag 18 mei 2026 @ 15:53:11 #58
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220833270
quote:
17s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:51 schreef ACT-F het volgende:
Wat een prachtig weer buiten. Alle ramen open _O_
[..]
Deze beestjes die zojuist uit hun ei gekropen zijn vinden het prima O+

[ afbeelding ]
Fluffies! *O*
pi_220833368
Donderdag de muurkoeling maar eens aanzetten, kijken of alles nog goed werkt.
  maandag 18 mei 2026 @ 16:32:15 #60
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220833518
Toch nog best wat terreur buien actief. Net al onweer gehad
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 18 mei 2026 @ 16:40:28 #61
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220833547
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Vanaf welke binnentemperatuur vind jij het nodig om de airco aan te doen? Just curious :)
Team ventilator hier. Temperatuur is niet leidend, eerder de relatieve luchtvochtigheid. Tot 38 graden kan ik warmte goed hebben mits het maar droge warmte is met daarnaast heel veel water om te drinken. Relatieve luchtvochtigheid houd ik het liefst onder de 30%.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 17:05:36 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220833643
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:27 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Daar kan ik mij voor een deel in vinden, maar vergeet niet dat wij in Nederland wonen en dat die regel voor ons kikkerlandje vaak niet op gaat.

De tentakels van de vervelende plas water reiken vaak tot dieper in het binnenland, OF er zit een inversie boven ons hoofd, en het zal echt niet de eerste keer zijn dat een code geel/oranje wordt afgegeven en dat er helemaal niets gebeurd ondanks de hoge CAPE- waarden. Uiteraard is hoe hoger hoe beter, maar ja, soms heb je ook bij een lage CAPE een fors onweer.

CAPE is zeker een belangrijke factor, maar niet het enige wat nodig is. Eerdergenoemde factoren spelen ook een rol.

Inversie is 9/10 de oorzaak dat het bij ons ondanks een hoge CAPE niet tot onweer komt, of de timing is niet gunstig qua tijdstip of door resten van eerdere buien elders.

In Duitsland en Frankrijk speelt dit uiteraard veel minder.
Nee, tuurlijk is er meer. Een hoge CAPE heb je nog steeds niets aan als de CIN hoog is, want dat maakt het omzetten van die potentiële energie veel lastiger. Maar dit is vaak niet de reden dat het hier tegenvalt, het is juist de frisse zeewind die het land op gezogen wordt als er eens convectie is, daarom is het hier in de driehoek altijd janken. Ik zie juist precies het tegenovergestelde hier altijd: als er eens een hoge CAPE is, is dat bijna altijd in hele mooie omstandigheden voor terreurbuien.

28 mei in de GFS oper is nu even leuk om als voorbeeld te dienen :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 mei 2026 @ 17:27:27 #63
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220833770
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Donderdag de muurkoeling maar eens aanzetten, kijken of alles nog goed werkt.
Koelvesten alvast in de diepvries
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 17:27:38 #64
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220833772
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk is er meer. Een hoge CAPE heb je nog steeds niets aan als de CIN hoog is, want dat maakt het omzetten van die potentiële energie veel lastiger. Maar dit is vaak niet de reden dat het hier tegenvalt, het is juist de frisse zeewind die het land op gezogen wordt als er eens convectie is, daarom is het hier in de driehoek altijd janken. Ik zie juist precies het tegenovergestelde hier altijd: als er eens een hoge CAPE is, is dat bijna altijd in hele mooie omstandigheden voor terreurbuien.

28 mei in de GFS oper is nu even leuk om als voorbeeld te dienen :Y
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk is er meer. Een hoge CAPE heb je nog steeds niets aan als de CIN hoog is, want dat maakt het omzetten van die potentiële energie veel lastiger. Maar dit is vaak niet de reden dat het hier tegenvalt, het is juist de frisse zeewind die het land op gezogen wordt als er eens convectie is, daarom is het hier in de driehoek altijd janken. Ik zie juist precies het tegenovergestelde hier altijd: als er eens een hoge CAPE is, is dat bijna altijd in hele mooie omstandigheden voor terreurbuien.

28 mei in de GFS oper is nu even leuk om als voorbeeld te dienen :Y
Precies wat ik ook aangaf hierboven. ;)

De tentakels van die vervelende plas water reiken vaak tot dieper in het binnenland. :D

Woensdag lijkt ook alweer zo'n juweeltje te gaan worden... :r
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 18 mei 2026 @ 17:27:54 #65
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220833773
17 gr en droog, redelijke wind
  maandag 18 mei 2026 @ 17:30:22 #66
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220833781
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Omdat het dan al 22 graden binnen is voordat de zomer überhaupt begonnen is. Ik pak nu nog even elke kans aan om te koelen die ik heb. Zeker om te compenseren voor m'n stokende buren.
Ohja wel handig dan idd. Bij mij was ie alweer gezakt naar 19.5 afgelopen week, lager wordt het ook niet meer. En dan hopelijk dat het zo lang mogelijk blijft idd.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_220833790
Best lekker nu buiten. Zon, niet te warm. Amper wind.
pi_220833807
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Koelvesten alvast in de diepvries
Heb ze paraat liggen voor het weekend en volgende week :P
  maandag 18 mei 2026 @ 17:47:19 #69
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220833913
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
Best lekker nu buiten. Zon, niet te warm. Amper wind.
Vanaf donderdag nog beter. Meer zon
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 18:17:00 #70
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220834033
Vanaf morgen gaan we hier de 30 aantikken. Binnen wel nog vrij koel eigenlijk, zonder enig airco gebruik uiteraard.
Woonkamer meet ik 21.8 en werkkamer (op zuid) 23.5

Nog verre van airco waardig dus :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 18:25:44 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220834084
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:27 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
[..]
Precies wat ik ook aangaf hierboven. ;)

De tentakels van die vervelende plas water reiken vaak tot dieper in het binnenland. :D

Woensdag lijkt ook alweer zo'n juweeltje te gaan worden... :r
We hebben gewoon een goede ZO-er nodig, een warmtefront uit het zuiden en een invallende westenwind op grotere hoogte :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 18:41:45 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220834165
Ik wil supercells schijnbaar, want ik heb net de perfecte omstandigheden voor supercells beschreven :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220834177
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:47 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Vanaf donderdag nog beter. Meer zon
Mooi ja. Helaas met oplopende temperaturen. Deze temperatuur met veel zon erbij zou echt perfect zijn voor mij :P

En vrij hoge zonkracht krijgen we. Dat is meestal niet zo'n goed iets in dit huishouden :D
pi_220834191
Heerlijk als van de week de verwarming weer uit kan. Maar nu is die gewoon aan hoor. Ga geen kou zitten lijden.
  maandag 18 mei 2026 @ 19:06:32 #75
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220834289
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk als van de week de verwarming weer uit kan. Maar nu is die gewoon aan hoor. Ga geen kou zitten lijden.
:o ik had alleen begin februari voor laatste keer kachel aan toen was het erg fris in huis na mijn vakantie. Was ook maar ff 1 keer. Ook erg weinig gestookt afgelopen herfst en winter *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 18 mei 2026 @ 19:14:10 #76
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220834330
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:44 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mooi ja. Helaas met oplopende temperaturen. Deze temperatuur met veel zon erbij zou echt perfect zijn voor mij :P

En vrij hoge zonkracht krijgen we. Dat is meestal niet zo'n goed iets in dit huishouden :D
Goed nieuws voor de tuin.

Je vrouw en kind hoeven natuurlijk niet continu in de zon te lopen, hè
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 19:35:44 #77
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220834587
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We hebben gewoon een goede ZO-er nodig, een warmtefront uit het zuiden en een invallende westenwind op grotere hoogte :9
Dat spreekt mij ook aan! Als die bak water maar uitgeschakeld word. Hahaha. :D
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  maandag 18 mei 2026 @ 19:40:37 #78
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220834671
quote:
11s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:06 schreef MissHobje het volgende:

[..]
...na mijn vakantie...
Ach en wee, wat lijkt het alweer lang geleden... vakantie.

Ik mis vakantie :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 19:51:51 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220834865
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:35 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Dat spreekt mij ook aan! Als die bak water maar uitgeschakeld word. Hahaha. :D
Is onderdeel van de deal :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220834997
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:14 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Goed nieuws voor de tuin.

Je vrouw en kind hoeven natuurlijk niet continu in de zon te lopen, hè
Zeker goed nieuws voor de tuin. Zie de planten wel wat lijden onder de relatief joude temperaturen met vrij veel vocht erbij.

Vrouw niet. Kind wordt lastiger. Al gaat ie nu wel sinds deze week naar school :+
  maandag 18 mei 2026 @ 20:06:36 #81
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_220835197
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gewoon weer niet he -O-
[ afbeelding ]
Altijd tegen jou, bij het trainen viel wel alles.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_220835236
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gewoon weer niet he -O-
[ afbeelding ]
Wow jij woont echt echt noordelijk. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 18 mei 2026 @ 20:32:36 #84
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_220835252
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:41 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil supercells schijnbaar, want ik heb net de perfecte omstandigheden voor supercells beschreven :D
Doe mij maar een MCS in de vroege nacht met zo'n heerlijke, langdurige bliksemshow. Zoëentje die volgt op Spaansepluim-hitte die 's avonds blijft hangen tot het onweer er is. Zulke heb ik al lang niet meer gezien.
  maandag 18 mei 2026 @ 20:54:08 #85
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_220835373
32 graden volgende week zegt de weerapp nu. Kan gelukkig nog wel veranderen maar als dat zo uitkomt is het wel weer hollen of stilstaan. Ik vind 20 graden genoeg. Zacht, niet overdreven warm. Word alleen maar passief en geïrriteerd van hitte.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 18 mei 2026 @ 20:58:56 #86
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220835408


we haasten ons richting de vrijmibo en de start van de zomer.
pi_220835448
Kokend Pinksterweekend _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 18 mei 2026 @ 21:17:46 #88
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220835518
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:54 schreef pietkanarie het volgende:
32 graden volgende week zegt de weerapp nu. Kan gelukkig nog wel veranderen maar als dat zo uitkomt is het wel weer hollen of stilstaan. Ik vind 20 graden genoeg. Zacht, niet overdreven warm. Word alleen maar passief en geïrriteerd van hitte.
Ik had het er afgelopen week met een vriend over die ook niet goed tegen warmte kan en snel geïrriteerd raakt. Ik haal er een raar soort voldoening uit dat mensen lopen te puffen, steunen en mopperen van de hitte.
Mensen gaan ook echt rare dingen doen door warmte en ik zie daar een geweldige vorm van zwarte humor in. :)

Afgezien van dat ik echt een liefhebber van de zomer ben vind ik dat psychologische aspect ook echt geweldig :) Is wellicht een kronkel van mij hoor O-)

Er is ook een briljante film over gemaakt:

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door GarlandBriggs op 18-05-2026 21:25:47 ]
  maandag 18 mei 2026 @ 21:34:41 #89
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_220835616
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wow jij woont echt echt noordelijk. :)
Denk niet dat ik daar ooit in m'n leven zal komen. :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_220835817
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:34 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Denk niet dat ik daar ooit in m'n leven zal komen. :7
Misschien als je ooit de overtocht naar een Waddeneiland doet. Verder heb je er niks te zoeken nee.
pi_220835828
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik had het er afgelopen week met een vriend over die ook niet goed tegen warmte kan en snel geïrriteerd raakt. Ik haal er een raar soort voldoening uit dat mensen lopen te puffen, steunen en mopperen van de hitte.
Mensen gaan ook echt rare dingen doen door warmte en ik zie daar een geweldige vorm van zwarte humor in. :)

Afgezien van dat ik echt een liefhebber van de zomer ben vind ik dat psychologische aspect ook echt geweldig :) Is wellicht een kronkel van mij hoor O-)

Er is ook een briljante film over gemaakt:

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Ah, dan breng ik je vreugde op de hete dagen. Is dat gezeik toch nog ergens goed voor.
  maandag 18 mei 2026 @ 21:59:01 #92
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_220835830
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik had het er afgelopen week met een vriend over die ook niet goed tegen warmte kan en snel geïrriteerd raakt. Ik haal er een raar soort voldoening uit dat mensen lopen te puffen, steunen en mopperen van de hitte.
Mensen gaan ook echt rare dingen doen door warmte en ik zie daar een geweldige vorm van zwarte humor in. :)

Afgezien van dat ik echt een liefhebber van de zomer ben vind ik dat psychologische aspect ook echt geweldig :) Is wellicht een kronkel van mij hoor O-)

Er is ook een briljante film over gemaakt:

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Haha, misschien moet ik maar eens proberen om het als een vorm van humor te zien 😃 zo heb ik er nog nooit naar gekeken.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_220835908
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:59 schreef pietkanarie het volgende:

[..]
Haha, misschien moet ik maar eens proberen om het als een vorm van humor te zien 😃 zo heb ik er nog nooit naar gekeken.
Weinig humor hoor als je het gevoel hebt te sterven in de verzengende hitte. :(
pi_220835940
Pluim ziet er niet best uit. Woensdag laatste enigszins acceptabele dag tot begin oktober.

Ik ga het oventje in de komende maanden. ;( :W
  maandag 18 mei 2026 @ 22:11:16 #95
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220835951
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:05 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Weinig humor hoor als je het gevoel hebt te sterven in de verzengende hitte. :(
:D Ga zo door, oh Prins Hamlet!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 22:19:57 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220836019
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pluim ziet er niet best uit. Woensdag laatste enigszins acceptabele dag tot begin oktober.

Ik ga het oventje in de komende maanden. ;( :W


11 graden op 1 juni, speciaal voor jou.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 22:25:50 #97
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220836076
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pluim ziet er niet best uit. Woensdag laatste enigszins acceptabele dag tot begin oktober.

Ik ga het oventje in de komende maanden. ;( :W
pi_220836156
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220836365
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja ik zal me regelmatig een hoopje as voelen komende tijd. Gelukkig gaan we alweer richting de herfst *O* :+
pi_220836372
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

11 graden op 1 juni, speciaal voor jou.
Mooi, die houden we erin :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')