quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:05 schreef Abrikozentaart het volgende:
Als domheid pijn zou doen zat Henk de hele dag aan de morfine
quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:04 schreef Regilio_ het volgende:
Dit was mijn spreekbeurt.
Gr gr Henk
Eens!!quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hij verspreekt zich misschien nogal, maar ik vind BBB minder extremistisch klinken dan met Van der Plas die Keijzer in d'r nek had zitten. Dat jammerende en verongelijkte toontje van Van der Plas mis ik ook niet moet ik zeggen. Niet dat dit mijn politicus is, maar van die 3 toch de minst ergere vind ik.
Hmmmm ik ben ook 50+quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:11 schreef nostra het volgende:
O god, het is de beurt aan de kneusjes nu.
Tikje lood om oud ijzer maar je hebt vermoedelijk een punt.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hij verspreekt zich misschien nogal, maar ik vind BBB minder extremistisch klinken dan met Van der Plas die Keijzer in d'r nek had zitten. Dat jammerende en verongelijkte toontje van Van der Plas mis ik ook niet moet ik zeggen. Niet dat dit mijn politicus is, maar van die 3 toch de minst ergere vind ik.
Struijs, Dassen en de Mossad en dan klaar voor vandaag lijkt me.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:11 schreef nostra het volgende:
En dus minder relevant. Hij, en daarmee bbb, gaat vervagenquote:Op woensdag 25 februari 2026 22:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Een kneusje kan zomaar ineens een grote partij worden, nooit onderschatten.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:11 schreef nostra het volgende:
Dat proces is eigenlijk al vrij kort na de overwinning bij de provincies gestart. En in de loop van Schoof was het al over en uit voor de BBB. Caroline was klaar en Mona volstrekt inwisselbaar voor alle andere clubjes in die hoek.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:13 schreef Japepk het volgende:
[..]
En dus minder relevant. Hij, en daarmee bbb, gaat vervagen
Mogelijk, misschien ook niet en blijft het een vaste kleinere fractie zoals de SGP. Hoe dan ook, zolang ze er zitten vind ik prettiger om hem aan te horen dan gejammer, geklaag of PVV-meeloperij.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:13 schreef Japepk het volgende:
[..]
En dus minder relevant. Hij, en daarmee bbb, gaat vervagen
Mwah, dit is wel echt splinterwerk met weinig potentie.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Een kneusje kan zomaar ineens een grote partij worden, nooit onderschatten.
Tja, zo is de BBB ooit ook begonnen.. en weer bijna verdwenen..quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, dit is wel echt splinterwerk met weinig potentie.
Vergeet Wilders niet, die is begonnen met 'Groep Wilders' een eenmansfractie afgesplitst van de VVD. De vorige parlementaire periode was dat de grootste partij.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, zo is de BBB ooit ook begonnen.. en weer bijna verdwenen..
50-plus ook.
Niemand volgens mij. Iets met pensioenen ongetwijfeld.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Snap dat verhaal niet. Had ie ineens verstand van financien?
De CPB-doorrekeningen van Volt waren nogal off the charts. Op het onrealiseerbare af.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:25 schreef Firuze60 het volgende:
Dassen is helemaal niet ultra-links, hij is Europees sociaal 'links'.
Dat is hij ook niet.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:25 schreef Firuze60 het volgende:
Dassen is helemaal niet ultra-links, hij is Europees sociaal 'links'.
Links en rechts worden vaak gebruikt alsof we in de jaren '50 leven. Ik heb rechtse partijen het kabinet horen aanvallen op hun plannen op sociale zekerheid, net als linkse partijen. Het kabinet met hun coalitiepartijen zelf lijken nu sociaal-economisch het meest rechts te zijn van de gehele kamer. Ga maar na: radicaal-rechtse partijen zijn niet eens sociaal-economisch rechts, alleen op migratie. De linkse partijen zijn natuurlijk ook niet rechts.quote:
Ik doe er zelf niet zo moeilijk overquote:Op woensdag 25 februari 2026 22:29 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Links en rechts worden vaak gebruikt alsof we in de jaren '50 leven. Ik heb rechtse partijen het kabinet horen aanvallen op hun plannen op sociale zekerheid, net als linkse partijen. Het kabinet met hun coalitiepartijen zelf lijken nu sociaal-economisch het meest rechts te zijn van de gehele kamer. Ga maar na: radicaal-rechtse partijen zijn niet eens sociaal-economisch rechts, alleen op migratie. De linkse partijen zijn natuurlijk ook niet rechts.
Ja joh, je hebt sociaal-liberaal, conservatief-liberaal, sociaal-conservatief, conservatief-rechts, niks is meer ergens in te proppen. Herken alleen extreem-rechts, haha.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:29 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Links en rechts worden vaak gebruikt alsof we in de jaren '50 leven. Ik heb rechtse partijen het kabinet horen aanvallen op hun plannen op sociale zekerheid, net als linkse partijen. Het kabinet met hun coalitiepartijen zelf lijken nu sociaal-economisch het meest rechts te zijn van de gehele kamer. Ga maar na: radicaal-rechtse partijen zijn niet eens sociaal-economisch rechts, alleen op migratie. De linkse partijen zijn natuurlijk ook niet rechts.
Weet ik, ik bedoel ook niet per se jou.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:31 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik doe er zelf niet zo moeilijk over
quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Weet ik, ik bedoel ook niet per se jou.
Truste.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:36 schreef Puzzie het volgende:
Ik heb wel genoeg gehoord voor vandaag![]()
Mijn hemel
Meer van hetzelfde eigenlijk, alleen wat zwakker verwoord.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:39 schreef Firuze60 het volgende:
Gotsamme, dit is nog erger dan Wilders.
Zijn de katholieken ook voor cafes naast verzorgingshuizen? Ik vraag dit voor een mede user hier.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
De verzorgingsstaat is opgebouwd door de KVP en de PvdA. De VVD en rechts waar daar zwaar op tegen en wilde meer naar een Angelsaksisch model zoals ze nu in de VS hebben. Als we het toch nog even over links en rechts hebben.![]()
Geen idee, katholieken zijn niet echt herkenbaar meer in het huidige politieke landschap. Toen mogelijk wel.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zijn de katholieken ook voor cafes naast verzorgingshuizen? Ik vraag die vooreen mede user hier.
Je bedoelt met minder scheldwoorden als kopvoddentroep ofso? Anyway, het schuimbekken droop er weer van af, al het onheil is de schuld van dat sooitje klaplopers.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Meer van hetzelfde eigenlijk, alleen wat zwakker verwoord.
Vooral met minder stemverheffing, (persoonlijke) sneertjes naar andere partijen en mensen. Alleen Dijk werd even aangehaald. Misschien niet goed verwoord door mij, want ik vind nou niet dat dat Wilders sterker over laat komen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je bedoelt met minder scheldwoorden als kopvoddentroep ofso? Anyway, het schuimbekken droop er weer van af, al het onheil is de schuld van dat sooitje klaplopers.
Des te linker. Mag dat laffe hoofd ook niet, hij kijkt altijd naar beneden. Gluiperd.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Vooral met minder stemverheffing, (persoonlijke) sneertjes naar andere partijen en mensen. Alleen Dijk werd even aangehaald.
Daar heb je zeker een punt.quote:
quote:Mag dat laffe hoofd ook niet, hij kijkt altijd naar beneden. Gluiperd.
De Vos is toch gewoon pro mono cultuur?quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:05 schreef Mikeytt het volgende:
Lidewij de VosZe dacht dat Paternotte geen verstand van zaken had.
[ x ]
Markuszower is echt een rechtse engnek en die Stoffer mag terug naar de middeleeuwenquote:Op woensdag 25 februari 2026 22:47 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit nu naar Atje Kuijken te luisteren bij Pauw, maar die snapt niet dat haar partij net zo goed aan de knoppen kan draaien mbt de AOW. Nu doet ze een beetje butthurt omdat de SGP en Markuszower dat wel slim hebben aangepakt
Bovendien om verruiging tegen te gaan moet je vaker maaien, wat weer nadelig is voor het bijvoorbeeld het insectenbestandquote:Op woensdag 25 februari 2026 22:05 schreef Mikeytt het volgende:
Lidewij de VosZe dacht dat Paternotte geen verstand van zaken had.
[ x ]
Ja, een beetje de scherpe kantjes er vanaf misschien. Maar alsnog een (forse) verslechtering van het grote pensioenakkoord, naar alle waarschijnlijkheid. Grote aanpassingen zullen namelijk externe financiering moeten vinden, en de motie van Markoszower is wel dusdanig ruim geformuleerd dat je er - vooralsnog - alle kanten mee op kan.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:47 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit nu naar Atje Kuijken te luisteren bij Pauw, maar die snapt niet dat haar partij net zo goed aan de knoppen kan draaien mbt de AOW. Nu doet ze een beetje butthurt omdat de SGP en Markuszower dat wel slim hebben aangepakt
Ik ben wel benieuwd welke meerderheid er in de EK te vinden is voor dit plan.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:47 schreef TheVulture het volgende:
Los van de personen is dit wel hoe je politiek bedrijftquote:Op donderdag 26 februari 2026 00:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Markuszower is echt een rechtse engnek en die Stoffer mag terug naar de middeleeuwen
De motie roept inderdaad gewoon vooral op tot een onderzoek "hoe dan wel", vind ik voor dit moment (het is nog lang geen 2033) helemaal geen onverstandig beleid eigenlijk. Dat de huidige AOW niet in beton gegoten kan zijn vanwege onbetaalbaarheid weten ze ook bij GLPvdA wel.quote:Op donderdag 26 februari 2026 08:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, een beetje de scherpe kantjes er vanaf misschien. Maar alsnog een (forse) verslechtering van het grote pensioenakkoord, naar alle waarschijnlijkheid. Grote aanpassingen zullen namelijk externe financiering moeten vinden, en de motie van Markoszower is wel dusdanig ruim geformuleerd dat je er - vooralsnog - alle kanten mee op kan.
Dit is toch typische achterkamertjespolitiek waar 'men' vanaf wil?quote:Op donderdag 26 februari 2026 08:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Los van de personen is dit wel hoe je politiek bedrijft
Wie wil er af van de democratie? Want 'achterkamertjespolitiek' zoals dit is een essentieel onderdeel van de democratie, er is ook geen enkele partij die hier vanaf wil. Overleg voor je moties en amendementen in dient moet gewoon en in een openbaar debat met interrupties in 2 delen kun je niet overleggen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is toch typische achterkamertjespolitiek waar 'men' vanaf wil?
Bijzonder wel dat er samenwerking met deze echt wel zeer rechtse oppositie nodig is, om de plannen af te zwakken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 00:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Markuszower is echt een rechtse engnek en die Stoffer mag terug naar de middeleeuwen
Dit akkoord lag er kennelijk al enkele weken en daarover was bijvooreeld Klaver niets bekend. Dat vind ik dan de achterkamertjespolitiek waar je van weg moet blijven. Dat is niet gelijk aan af willen van democratie, wat een naar frame is dat dan.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wie wil er af van de democratie? Want 'achterkamertjespolitiek' zoals dit is een essentieel onderdeel van de democratie, er is ook geen enkele partij die hier vanaf wil. Overleg voor je moties en amendementen in dient moet gewoon en in een openbaar debat met interrupties in 2 delen kun je niet overleggen.
Er ligt nog geen plan, deze motie is een "ga terug naar de tekentafel". Trekt dit plan trouwens ook zeker over de verkiezingen van volgend jaar heen, dus de EK is wat dat betreft nog onduidelijk.quote:Op donderdag 26 februari 2026 08:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke meerderheid er in de EK te vinden is voor dit plan.
Nee, dit is na het vorige debat over de formatie in elkaar getimmerd, het is hooguit nu een paar dagen klaar. En nee, het is niet logisch om moties kamerbreed te overleggen voor je ze in dient.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit akkoord lag er kennelijk al enkele weken en daarover was bijvooreeld Klaver niets bekend. Dat vind ik dan de achterkamertjespolitiek waar je van weg moet blijven. Dat is niet gelijk aan af willen van democratie, wat een naar frame is dat dan.
Als er over zo'n akkoord gesproken wordt, is het toch niet meer dan normaal dat je daar iedereen van op de hoogte brengt zodat men weet waarover men debatteert? Het is niet dat andere partijen dit akkoord tegen kunnen houden, als er maar genoeg stemmen voor zijn. En als je nog akkoorden met anderen wil sluiten, lijkt het me niet heel verstandig om partijen in het duister te laten over zaken die al besproken zijn en ze daarmee min of meer in hun hemd zet.
We moeten het allemaal nog zien inderdaad. Maar ik lees deze motie als 'zwak het af voor zware beroepen'.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er ligt nog geen plan, deze motie is een "ga terug naar de tekentafel". Trekt dit plan trouwens ook zeker over de verkiezingen van volgend jaar heen, dus de EK is wat dat betreft nog onduidelijk.
Dat is een optie die wordt genoemd, maar dat is niet de hele motie.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:16 schreef capricia het volgende:
[..]
We moeten het allemaal nog zien inderdaad. Maar ik lees deze motie als 'zwak het af voor zware beroepen'.
En dat ze er geen haast mee hebben, omdat het gewoon niet door de huidige EK gaat komen, lijkt me ook wel duidelijk.
Overleggen wellicht niet, maar in het geniep doen zodat anderen er niet van weten is het andere uiterste.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dit is na het vorige debat over de formatie in elkaar getimmerd, het is hooguit nu een paar dagen klaar. En nee, het is niet logisch om moties kamerbreed te overleggen voor je ze in dient.
En het is niet echt een akkoord, het is een motie die de minister terug stuurt naar de tekentafel, maar wel erkent dat er iets moet gebeuren. Een concreet plan is het niet.
Klaver had ook zelf naar de coalitie kunnen stappen, maar dan moest hij niet met lege handen (ik wil alleen dat het volledig geschrapt wordt) komen, een houding waarin je begrip toont voor het feit dat de AOW volgens alle berekeningen binnenkort onbetaalbaar wordt is dan wel nodig.
Deze motie is nota bene in het vorige debat aangekondigd, ingediend en aangehouden, veel meer openbaar kan het juist niet. Er is hier geen enkele sprake van iets 'in het geniep doen'. Dit is zo openlijk als zo'n situatie maar kan.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Overleggen wellicht niet, maar in het geniep doen zodat anderen er niet van weten is het andere uiterste.
Ik vind het niet heel chic om het te doen zoals het gegaan is.
Omdat daar geen meerderheid voor is in de Kamer, omdat men geen belasting wil heffen in de jaren dat het vermogen krimpt. Er is al heel lang vrijwel kamerbreed de wens om belasting te heffen op werkelijk rendement en het huidige voorstel is een tussenstap in die richting.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:26 schreef BEFEM het volgende:
Wat ik niet snap over het box 3 verhaal, kan iemand mij dat uitleggen. Belasting op fictief rendement mag niet, ok. Waarom dan niet gewoon een vaste belasting van 1.2% op vermogen? Dan hou je gewoon hetzelfde als eerst.
Dat mag niet van de Hoge Raad.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:26 schreef BEFEM het volgende:
Wat ik niet snap over het box 3 verhaal, kan iemand mij dat uitleggen. Belasting op fictief rendement mag niet, ok. Waarom dan niet gewoon een vaste belasting van 1.2% op vermogen? Dan hou je gewoon hetzelfde als eerst.
Maar die uitspraak gaat over de aangepaste versie van de vermogensrendementsheffing. BEFEM doelt op een vermogensbelasting, daar slaat de uitspraak niet op.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:37 schreef capricia het volgende:
Dat mag niet van de Hoge Raad.
Is namelijk in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) op twee punten:
Recht op ongestoord genot van eigendom.
En er moet rekening gehouden worden met het daadwerkelijke rendement.
https://www.hogeraad.nl/a(...)asting%20te%20heffen.
Jawel. Want vermogen sec mag niet belast worden. Alleen het daadwerkelijke rendement.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar die uitspraak gaat over de aangepaste versie van de vermogensrendementsheffing. BEFEM doelt op een vermogensbelasting, daar slaat de uitspraak niet op.
Maar daar zijn ze dus in 2001 mee gestopt en de meerderheid van de Kamer heeft niet de wens dat weer in te voeren.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar die uitspraak gaat over de aangepaste versie van de vermogensrendementsheffing. BEFEM doelt op een vermogensbelasting, daar slaat de uitspraak niet op.
Frankrijk, Spanje en Noorwegen oa belasten het vermogen ook rechtstreeks. Volgens het EVRM kan dat prima, er is alleen geen politieke wil om dat te doen omdat ze vermogens niet willen belasten in jaren dat er een negatief rendement is.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Jawel. Want vermogen sec mag niet belast worden. Alleen het daadwerkelijke rendement.
Heb je daar een bron van? Verder, waarom wordt er dan wel onroerendezaakbelasting geheven?quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:50 schreef capricia het volgende:
Jawel. Want vermogen sec mag niet belast worden. Alleen het daadwerkelijke rendement.
De AOW kost nu netto al 28,5 miljard per jaar, dat dit niet als heel gek gezien wordt vind ik bijzonder.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dit is na het vorige debat over de formatie in elkaar getimmerd, het is hooguit nu een paar dagen klaar. En nee, het is niet logisch om moties kamerbreed te overleggen voor je ze in dient.
En het is niet echt een akkoord, het is een motie die de minister terug stuurt naar de tekentafel, maar wel erkent dat er iets moet gebeuren. Een concreet plan is het niet.
Klaver had ook zelf naar de coalitie kunnen stappen, maar dan moest hij niet met lege handen (ik wil alleen dat het volledig geschrapt wordt) komen, een houding waarin je begrip toont voor het feit dat de AOW volgens alle berekeningen binnenkort onbetaalbaar wordt is dan wel nodig.
Raar dat je niet gewoon een belasting op iets mag heffen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat mag niet van de Hoge Raad.
Is namelijk in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) op twee punten:
Recht op ongestoord genot van eigendom.
En er moet rekening gehouden worden met het daadwerkelijke rendement.
https://www.hogeraad.nl/a(...)asting%20te%20heffen.
en honden belasting en motorrijtuigbelasting ook, dat is ook bezitquote:Op donderdag 26 februari 2026 09:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Verder, waarom wordt er dan wel onroerendezaakbelasting geheven?
Dat lijkt mij ook inderdaad.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:54 schreef Hanca het volgende:
Frankrijk, Spanje en Noorwegen oa belasten het vermogen ook rechtstreeks. Volgens het EVRM kan dat prima, [..]
heel gek en dat met 50% tot 70% van het minimumloon, dat is toch niet veel zou je zeggen ,zijn er dan veel ouderen soms , ?quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De AOW kost nu netto al 28,5 miljard per jaar, dat dit niet als heel gek gezien wordt vind ik bijzonder.
quote:AI-overzicht
In 2040 zal het aantal 65-plussers in Nederland naar verwachting zijn opgelopen tot ongeveer 4,6 miljoen, wat neerkomt op ruim een kwart (circa 25-26%) van de totale bevolking.
Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van de ruim 3,7 miljoen op 1 januari 2025.
Vooral het aantal 80-plussers neemt sterk
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben. Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf. Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerder AOW krijgen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De AOW kost nu netto al 28,5 miljard per jaar, dat dit niet als heel gek gezien wordt vind ik bijzonder.
dan krijgen mensen met een eigen huis en een pensioen geen AOW meer dus of slechts een paar tientjesquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben.
Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf.
Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerded AOW krijgen.
Eigen huis is geen vermogen, bij geen enkele berekening in Nederland. Dus stop met je nepnieuws.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan krijgen mensen met een eigen huis en een pensioen geen AOW meer dus
jawel , het vermogen valt in Box 1 , maar het is wel vermogenquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eigen huis is geen vermogen, bij geen enkele berekening in Nederland. Dus stop met je nepnieuws.
Het paradoxale is dat regeringspartijen uit electorale angst geen fundamentele keuzes durven maken, maar vervolgens alsnog door kiezers worden afgestraft omdat ze niet duidelijk genoeg regeren. Dat ondermijnt niet alleen hun geloofwaardigheid, maar ook het vertrouwen in de politiek als geheel.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben. Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf. Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerder AOW krijgen.
Nee. Gewoon niet. Box 1 is ook geen vermogensbelasting. Het eigen huis wordt daar gezien als inkomensbestanddeel, niet als vermogen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel , het vermogen valt in Box 1 , maar het is wel vermogen
quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:10 schreef Hanca het volgende:
. Het eigen huis wordt daar gezien als inkomensbestanddeel, niet als vermogen.
het vermogen eigen woning valt in Box1quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:
het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW,
Het vermogen in een eigen woning (hoofdverblijf) valt in Nederland in box 1 (inkomen uit werk en woning), niet in box 3.
https://npo.nl/start/live/npo1quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:14 schreef Vlinder het volgende:
Ik zit op kantoor, is er al eens stream live?
Bij de bijstand wordt WOZ - schuld - vrijstelling overwaarde wel meegenomen als vermogensbestanddeel en dan mag je de bijstand lenen ipv ontvangen. De vrijstelling overwaarde is ¤ 67.500,- op dit moment.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eigen huis is geen vermogen, bij geen enkele berekening in Nederland. Dus stop met je nepnieuws.
Hou gewoon op met je nepnieuws. Neem het nou eens aan als je wordt gecorrigeerd. Niemand gaat minder of geen AOW krijgen vanwege een huis, ook niet als ze de koppeling met vermogen maken. Zo simpel is het en elke andere bewering is echt paniekzaaierij,quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het vermogen eigen woning valt in Box1
[..]
In theorie zou het natuurlijk kunnen, maar ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat ze een dergelijk voorstel door de kamer durven loodsen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hou gewoon op met je nepnieuws. Neem het nou eens aan als je wordt gecorrigeerd. Niemand gaat minder of geen AOW krijgen vanwege een huis, ook niet als ze de koppeling met vermogen maken. Zo simpel is het en elke andere bewering is echt paniekzaaierij,
dus alleen pensioen , met een hoog pensioen geen AOW uitkeringquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hou gewoon op met je nepnieuws. Neem het nou eens aan als je wordt gecorrigeerd. Niemand gaat minder of geen AOW krijgen vanwege een huis, ook niet als ze de koppeling met vermogen maken. Zo simpel is het en elke andere bewering is echt paniekzaaierij,
of een beperkt percentage van de WOZ meenemenquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In theorie zou het natuurlijk kunnen, maar ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat ze een dergelijk voorstel door de kamer durven loodsen.
Dat zou mijn voorstel idd zijn, maar ook dat is niet wat er nu in die motie staat. Ze willen alleen misschien de leeftijdsgrens koppelen aan inkomen en vermogen, waarbij in zulke gevallen altijd naar Box 3 vermogen wordt gekeken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dus alleen pensioen , met een hoog pensioen geen AOW uitkering
Dat heeft in geval van PvdA/GL niks te maken met electorale angst maar met ideologische overtuiging. De AOW is in de ogen van PvdA/GL een pensioen voor iedereen, dat heet solidariteit. Verschillen in arm en rijk trekken zij recht via het belastingstelsel. Voor die solidariteit valt in mijn ogen best wat te zeggen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben. Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf. Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerder AOW krijgen.
Jetten in ieder geval niet. Die zei gisteren in het debat nog letterlijk dat hij zich niet kon voorstellen dat de vakbonden een gesprek met het kabinet zouden afslaan.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:19 schreef Regilio_ het volgende:
De bonden zeggen het overleg op.
https://www.destentor.nl/(...)tafel-gaat~ad53315f/
Goh, wie had dat aanzien komen
Ja idd. Die wil zich profileren met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:33 schreef Puzzie het volgende:
ik maak me wel meer zorgen om dat clubje afvalligen van Gidi M
Dat clubje en de SGP zijn vooralsnog dé ideale clubjes voor het huidige minderheidskabinet om aan meerderheden te komen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:33 schreef Puzzie het volgende:
Yepquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:36 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja idd. Die wil zich profileren met alle gevolgen van dien.
Niet in opzicht van Eerste Kamer. Aan clubje Gidi heb je dan niets.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat clubje en de SGP zijn vooralsnog dé ideale clubjes voor het huidige minderheidskabinet om aan meerderheden te komen.
SGP is ook wel een puntje van zorg wmbquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat clubje en de SGP zijn vooralsnog dé ideale clubjes voor het huidige minderheidskabinet om aan meerderheden te komen.
Dat is waar, maar dat is van later zorg zullen ze wellicht denken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet in opzicht van Eerste Kamer. Aan clubje Gidi heb je dan niets.
Dat is ook weer zo.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet in opzicht van Eerste Kamer. Aan clubje Gidi heb je dan niets.
Maar liefst een heel kwartier heeft ie het volgehouden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van Baarle vond zeker dat het te lang niet over moslims ging?
Volgens mij hebben zij per persoon ook maar een handvol stemmen gekregen bij de verkiezingen. Dat maakt het wel dubieus.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:33 schreef Puzzie het volgende:
Wilders teert daar ook al 20 jaar op, dus waarom Denk niet?quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:38 schreef ondeugend het volgende:
Zou Van Baarle niet moe worden van zichzelf?
Al jaren het zelfde riedeltje en nauwelijks anders verpakt.
De kracht van herhaling lijkt me nu echt niet meer aan de orde.
Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:46 schreef kalinhos het volgende:
Ik denk dat zelfs Fidel Castro de inleidingen van Ouwehand wel wat aan de lange kant vindt.
Hij wil vooral niet dat een vraag 3x herhaald wordt in dezelfde interruptie.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:47 schreef Puzzie het volgende:
Deze voorzitter wil alles het liefst in een mini zinnetje horen
Wilders is wel wat breder en meer divers in zijn verhaal hoor.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Wilders teert daar ook al 20 jaar op, dus waarom Denk niet?
Niet, dat is juist de bedoeling.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
`Hoe kan je nog debatteren over AOW-motie als huidig afspraak in coalitieakkoord blijkbaar niet meer geldt omdat er achter schermen een dealtje is gesloten die pas over paar uur bekend wordt.
Tsja
Wanvertoningquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet, dat is juist de bedoeling.
quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van Baarle vond zeker dat het te lang niet over moslims ging?
quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:38 schreef ondeugend het volgende:
Zou Van Baarle niet moe worden van zichzelf?
Al jaren het zelfde riedeltje en nauwelijks anders verpakt.
De kracht van herhaling lijkt me nu echt niet meer aan de orde.
Is tegen een moslimvrouw zeggen: "Doe je hoofddoek af, en kies voor vrijheid!" Discriminatie?quote:
Het gaat me niet zozeer om of het wel of niet discriminerend is. Ik vind en vond toen ook de uitspraken van toenmalige bewindslieden onfatsoenlijk en daar had Schoof normerend op moeten treden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is tegen een moslimvrouw zeggen: "Doe je hoofddoek af, en kies voor vrijheid!" Discriminatie?
Volgens mij is dat een mening. (Ik zou dat ook wel eens kunnen zeggen.)
We weten bijna allemaal wel dat het eigenlijk onderdrukking is.
Ik denk dat moslimvrouwen dat ook wel vinden. (Maar om allerlei redenen er niets mee doen.)
Voor de rest mag je best kritisch zijn over de vervelende/criminele moslimmensen (veelal jong) want ze doen het slecht.
Natuurlijk heb je ook moslims die welwillend zijn en gewoon meedoen.
Ik erger me meer aan het toontje van Jettenquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:32 schreef superniger het volgende:
Jesse met zijn kleuterjuf toontje.
Mwahquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:39 schreef Regilio_ het volgende:
Dit schiet lekker op zo.
Leuk experiment dat minderheidskabinet.
Mag hopen dat deze coalitie ervan leert.
Nou ja als GL niet verder komt dan dit moet van tafel en rechts zegt, nou maak het iets minder scherp en wij zijn akkoord dan is de keuze makkelijk gemaakt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Flinke uitglijder van Jetten om achter schermen hier al een dealtje over te sluiten op dag 1. Die had gewoon de opties open moeten houden.
en nu in absolute bedragen... Ik geloof dat in het hele woord vrijheidsbijdrage al wel zit dat het niet een nivellerende maatregel zou moeten zijn. De vrijheid van een arm iemand is niet minder of meer waard dan de vrijheid van een rijk iemand.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:40 schreef Kowloon het volgende:
Dit vat het Kabinet VNO-NCW I mooi samen, een degressieve vrijheidsbijdrage:
[ afbeelding ]
Wat mij betreft valt dit kabinet zo snel mogelijk, het is nog erger dan Schoof I.
Ik snap wel dat je die kant op toe beweegt maar je schiet jezelf wel in de voet als je inderdaad roept om meer samenwerking en transparantie en dan op dag 1 gelijk een dealtje achter schermen sluit die niet eens een meerderheid heeft in Eerste Kamer.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou ja als GL niet verder komt dan dit moet van tafel en rechts zegt, nou maak het iets minder scherp en wij zijn akkoord dan is de keuze makkelijk gemaakt.
In absolute bedragen betaalt iemand met een inkomen boven ¤ 140.000 ook minder dan iemand met ¤ 60.000 (bruto).quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en nu in absolute bedragen... Ik geloof dat in het hele woord vrijheidsbijdrage al wel zit dat het niet een nivellerende maatregel zou moeten zijn. De vrijheid van een arm iemand is niet minder of meer waard dan de vrijheid van een rijk iemand.
Tegen de tijd dat dit ter stemming komt in de eerste kamer zijn we al ver voorbij de provinciale statenverkiezingen en dus een nieuwe EK.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon dom om al ja te zeggen tegen motie-Stoffer/Markuszower die geen meerderheid heeft in EK. Succes met je plannetje.
Is het dan niet beter om snel een goede deal te sluiten en dat dus vóór de nieuwe EK erdoorheen te loodsen in plaats van nu inderdaad jezelf in een chaos te smijten? Nu heb je dus vakbonden die nu al om moord en brand schreeuwen...quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat dit ter stemming komt in de eerste kamer zijn we al ver voorbij de provinciale statenverkiezingen en dus een nieuwe EK.
lol, ik hoop niet dat je dit echt geloofd. Ik zou nog even nakijken wat de vrijheidsbijdrage is en hoe belastingschijven in elkaar zitten en niet blind vertrouwen op een incomplete 1V grafiek.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In absolute bedragen betaalt iemand met een inkomen boven ¤ 140.000 ook minder dan iemand met ¤ 60.000 (bruto).
Precies. De voorzitter weet ook van nix.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Flinke uitglijder van Jetten om achter schermen hier al een dealtje over te sluiten op dag 1. Die had gewoon de opties open moeten houden.
Dit is ook een voorzitter van niets.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Precies. De voorzitter weet ook van nix.![]()
Het is eigenlijk weer het oude achterkamertjespolitiek.
Het is echt zo. Gisteren nog een afbeelding gezien bij Lubach. Is wel ergens terug te vinden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
lol, ik hoop niet dat je dit echt geloofd. Ik zou nog even nakijken wat de vrijheidsbijdrage is.
Je zou kunnen redeneren dat een rijk iemand veel meer te verliezen heeft en daardoor ook meer zou kunnen/mogen bijdragen aan onze veiligheid.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en nu in absolute bedragen... Ik geloof dat in het hele woord vrijheidsbijdrage al wel zit dat het niet een nivellerende maatregel zou moeten zijn. De vrijheid van een arm iemand is niet minder of meer waard dan de vrijheid van een rijk iemand.
E.e.a. is dan ook al ingeboekt bij het kabinet Jetten. Veel zal er dan niet vanaf geweken gaan worden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens de doorberekening van een econoom die bij Kassa was afgelopen vrijdag is de belasting zo regressief dat rijken zowel relatief als absoluut minder betalenquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
lol, ik hoop niet dat je dit echt geloofd. Ik zou nog even nakijken wat de vrijheidsbijdrage is en hoe belastingschijven in elkaar zitten en niet blind vertrouwen op een incomplete 1V grafiek.
Hier heb je je bron: https://www.bnnvara.nl/ka(...)oor-jouw-portemonneequote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
lol, ik hoop niet dat je dit echt geloofd. Ik zou nog even nakijken wat de vrijheidsbijdrage is en hoe belastingschijven in elkaar zitten en niet blind vertrouwen op een incomplete 1V grafiek.
Zou wel zeer amateuristisch zijn als ze geen speling hebben in hun begroting omdat ze van te voren wisten of hadden moeten weten dat ze afhankelijk zijn van de oppositie en die dus cadeautjes moeten doen die geld gaan kosten.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
E.e.a. is dan ook al ingeboekt bij het kabinet Jetten. Veel zal er dan niet vanaf geweken gaan worden.
[ x ]
De absolute bedragen mag je zelf uitrekenen. Zelfs een vlaktax was al beter geweest dan dit, en dan ben je nog niet eens aan het nivelleren.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
en nu in absolute bedragen... Ik geloof dat in het hele woord vrijheidsbijdrage al wel zit dat het niet een nivellerende maatregel zou moeten zijn.
Een rijk persoon heeft natuurlijk wel meer te verliezen bij een oorlog dan een arm persoon.quote:De vrijheid van een arm iemand is niet minder of meer waard dan de vrijheid van een rijk iemand.
Goed begin van Jettenquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
E.e.a. is dan ook al ingeboekt bij het kabinet Jetten. Veel zal er dan niet vanaf geweken gaan worden.
[ x ]
Ja, door naar heffingskortingen in een vacuumsituatie te kijken den dan heb je het over een verwaarloosbaar verschil van 5%, die inherent is aan het belastingstelsel, dat noem ik hetzelfde. Het punt is dat er een 'maximum' op de vrijheidsbijdrage zit die feitelijk afkapt bij de grens van de tweede naar de derde schaal en dan zo'n 350 euro betreft.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is echt zo. Gisteren nog een afbeelding gezien bij Lubach. Is wel ergens terug te vinden.
Iemand met een inkomen boven de ¤ 140.000 betaalt ¤ 333,- en iemand met ¤ 60.000 betaalt ¤ 350, zoiets was het.
Als men de arbeidskorting voor ouder dan AOW leeftijd gelijk trekt aan die voor jonger dan de AOW leeftijd, dan gaan er vast meer ouderen aan het werk ,quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, door naar heffingskortingen in een vacuumsituatie te kijken den dan heb je het over een verwaarloosbaar verschil van 5%, die inherent is aan het belastingstelsel, dat noem ik hetzelfde.
Het punt is dat er een 'maximum' op zit die feitelijk afkapt bij de grens van de tweede naar de derde schaal.
Als u werkt na het bereiken van de AOW-leeftijd, heeft u nog steeds recht op arbeidskorting.
Dit is een heffingskorting die uw loonheffing verlaagt.
De maximale arbeidskorting voor AOW'ers is in 2025/2026 ongeveer de helft van die voor mensen onder de AOW-leeftijd, met een maximum van rond de ¤ 2.800.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is echt zo. Gisteren nog een afbeelding gezien bij Lubach. Is wel ergens terug te vinden.
De vrijheidsbijdrage is feitelijk een vlaktax met een licht nivellerend effect voor mensen die onder de 80k verdienen, het probleem is alleen dat heffingskortingen erdoor beïnvloed worden maar dat geldt voor iedere euro die je extra verdient en iedere euro die de overheid je teruggeeft.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De absolute bedragen mag je zelf uitrekenen. Zelfs een vlaktax was al beter geweest dan dit, en dan ben je nog niet eens aan het nivelleren.
[..]
Een rijk persoon heeft natuurlijk wel meer te verliezen bij een oorlog dan een arm persoon.
Is samen met het weer terugdraaien van de box 3-verandering al weer een slordige 5 miljard per jaar. Dat moet weer ergens anders bezuinigd worden. Dat gaat natuurlijk weer pijn doen op allerlei plaatsen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Ingeboekt voor over 5 jaar geloof ik, dus na het potentiële einde van Jetten-1, dus je kan het heel makkelijk potentieel aanpassen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Maar de vakbonden (en de linkerkant van de kamer) hebben nu geroepen geen goede deal te willen maar de plannen van tafel, dus dat schiet niet op voor dit kabinet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om snel een goede deal te sluiten en dat dus vóór de nieuwe EK erdoorheen te loodsen in plaats van nu inderdaad jezelf in een chaos te smijten? Nu heb je dus vakbonden die nu al om moord en brand schreeuwen...
Zo zie je maar dat een minderheidskabinet niet gaat werken. Geen meerderheid en geen slagkracht om binnen het kabinet te beslissen. Maar misschien heb ik het mis. Ze zijn nog maar net begonnen. In het najaar (denk ik) gaat het erom spannen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe lang dit kabinet blijft zitten. Welke oppositiepartij wil in hemelsnaam tekenen voor pijnlijke maatregelen?
Maar wat heb je nu dan bereikt?quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar de vakbonden (en de linkerkant van de kamer) hebben nu geroepen geen goede deal te willen maar de plannen van tafel, dus dat schiet niet op voor dit kabinet.
Misschien moeten ze als minderheidskabinet dan beginnen met een minder polariserend coalitieakkoord? Het is maar een idee hoor.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar de vakbonden (en de linkerkant van de kamer) hebben nu geroepen geen goede deal te willen maar de plannen van tafel, dus dat schiet niet op voor dit kabinet.
Je praat met meel in je mond. De overzichten van Kassa en EenVandaag zijn kraakhelder.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
De vrijheidsbijdrage is feitelijk een vlaktax met een licht nivellerend effect voor mensen die onder de 80k verdienen, het probleem is alleen dat heffingskortingen erdoor beïnvloed worden maar dat geldt voor iedere euro die je extra verdient en iedere euro die de overheid je teruggeeft.
Het bewijst vooral weer dat je eens moet stoppen met heffingskortingen en toeslagen, omdat zelfs goedbedoelde lichte nivellaties een (zeer licht) negatief effect kunnen hebben in specifieke gevallen.
Dan komen we weer nergens, er moeten juist keuzes gemaakt worden na jarenlange stilstand vanuit de politiek en keuzes zijn altijd polariserend.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien moeten ze als minderheidskabinet dan beginnen met een minder polariserend coalitieakkoord? Het is maar een idee hoor.
Nee dat zijn ze niet (buiten dat effecten op heffingskortingen in een vacuum bekijken al niet klopt) want als je kijkt naar absolute getallen dan zie je gewoon een min of meer rechte lijn vanaf 40k salaris met een paar zeer beperkte (10-20 euro per jaar) bulten door een heffingskortingeffect die je niet kan vermijden met de zeer beperkte dingen die je kan doen met de huidige ICT van de belastingdienst.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je praat met meel in je mond. De overzichten van Kassa en EenVandaag zijn kraakhelder.
over 40 jaar dan is het pensioenstelsel met het uitgesteld loon zoals we dat nu kennen ter ziele , en heeft iedereen een klein fiscale stimulans om pensioen zelfstandig te sparen bij een bank naar keuze, net als de vrije beroepenquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan komen we weer nergens, er moeten juist keuzes gemaakt worden na jarenlange stilstand vanuit de politiek en keuzes zijn altijd polariserend.
Daarnaast ik hoop echt niet dat er nu iemand hier is die 40 jaar is die denkt dat de huidige pensioenafspraken over 29 jaar nog exact hetzelfde zijn. Als dit kabinet het niet beslist dan is het wel een volgend kabinet of het kabinet erna want de pensioenleeftijd gaat niet voor 30 jaar vaststaan.
Je moet welhaast bovenmenselijke politieke gaven hebben om dit in goede banen te leiden. Ik zie dit niet lang goed gaan. Zeker van de VVD verwacht ik dat ze gaan steigeren als er van alles gerepareerd moet worden. Die hebben grotendeels 'de formatie gewonnen' en hebben het meeste te verliezen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat een minderheidskabinet niet gaat werken. Geen meerderheid en geen slagkracht om binnen het kabinet te beslissen. Maar misschien heb ik het mis. Ze zijn nog maar net begonnen. In het najaar (denk ik) gaat het erom spannen.
Zoals ik al schreef je praat met meel in je mond, je omschrijft hier een degressieve belasting. Ik kan het niet mooier maken dan het is, zo zijn de definities binnen de economische wetenschap.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nee dat zijn ze niet (buiten dat effecten op heffingskortingen in een vacuum bekijken al niet klopt) want als je kijkt naar absolute getallen dan zie je gewoon een min of meer rechte lijn vanaf 40k salaris met een paar zeer beperkte (10-20 euro per jaar) bulten door een heffingskortingeffect die je niet kan vermijden met de zeer beperkte dingen die je kan doen met de huidige ICT van de belastingdienst.
Het begint iig al met een valse start over de AOW. Toch hoop ik dat ze het wel een tijdje volhouden, zit absoluut niet te wachten op weer verkiezingen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je moet welhaast bovenmenselijke politieke gaven hebben om dit in goede banen te leiden. Ik zie dit niet lang goed gaan. Zeker van de VVD verwacht ik dat ze gaan steigeren als er van alles gerepareerd moet worden. Die hebben grotendeels 'de formatie gewonnen' en hebben het meeste te verliezen.
Jetten zijn net dat inderdaad gaan ze de BOX 3 aanpassen en ook de AOW wijziging aanpassen , dus alles gaat terugquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het begint iig al met een valse start over de AOW. Toch hoop ik dat ze het wel een tijdje volhouden, zit absoluut niet te wachten op weer verkiezingen.
Vanaf 2033, maakt voor de huidige begroting dus geen fluit uit.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
men moet het boxenstelsel afschaffen en het uitgesteld loon principe ook afschaffenquote:Op donderdag 26 februari 2026 13:04 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vanaf 2033, maakt voor de huidige begroting dus geen fluit uit.
In zekere zin is het een impopulaire maatregel die ze enkel gedoe oplevert deze periode. Ik vind overigens terecht want de AOW is nu niet houdbaar ondat de rekening dan bij een kleinere groep werkenden gelegd wordt.
Dat vond ik bij Rutte ook. Wat dat betreft zijn we al wat gewend.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:14 schreef Lurf het volgende:
Het gaat niet eens om de inhoud bij het AOW-plan, maar om de boodschap (wederom) dat het kabinet geen betrouwbare onderhandelingspartner is. Natuurlijk krijgen ze de wind van voren. Ik zou Jetten inmiddels ook geen hand meer geven zonder mijn vingers na te tellen.
Terug naar de achterkamertjes 😱quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is toch typische achterkamertjespolitiek waar 'men' vanaf wil?
Ik vraag me af of de levensverwachting in de toekomst steeds zal blijven stijgen, daar moet men ook naar kijken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:04 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vanaf 2033, maakt voor de huidige begroting dus geen fluit uit.
In zekere zin is het een impopulaire maatregel die ze enkel gedoe oplevert deze periode. Ik vind overigens terecht want de AOW is nu niet houdbaar ondat de rekening dan bij een kleinere groep werkenden gelegd wordt.
Ja, zo begreep ik het wel. Aan bestaande uitkeringen wordt niet gesleuteld.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:29 schreef cinderloom het volgende:
Begreep ik het goed in de interruptie met Wilders dat Jetten gaat kijken om de nieuwe aanpassingen in het wiastelsel alleen te laten gelden voor nieuwe gevallen?
Ik kreeg het niet goed mee ivm telefoongesprek
Het lijkt ook echt op een klimmuur..quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:37 schreef superniger het volgende:
BBB meneer gaat serieus in op een grap van Geert.
Zover ik mee kreeg is wel het plan om eraan te sleutelen, en gaat Jetten zich nu beraden of hij de bestaande gevallen buiten schot kan houden? Geen garantie nog geloof ik?quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, zo begreep ik het wel. Aan bestaande uitkeringen wordt niet gesleuteld.
vingers natellenquote:Op donderdag 26 februari 2026 13:14 schreef Lurf het volgende:
Het gaat niet eens om de inhoud bij het AOW-plan, maar om de boodschap (wederom) dat het kabinet geen betrouwbare onderhandelingspartner is. Natuurlijk krijgen ze de wind van voren. Ik zou Jetten inmiddels ook geen hand meer geven zonder mijn vingers na te tellen.
quote:Geert Wilders haalt uit: ‘Niet kabinet Jetten maar jatten!’
Geert Wilders haalt tijdens zijn interruptie uit naar de kersverse premier Rob Jetten.
Hij noemt het niet kabinet Jetten maar jatten.
Volgens hem wordt er teveel bezuinigd op de sociale voorzieningen en wordt er daarmee veel geld weggehaald bij de burgers. Wilders zegt te hopen dat het kabinet snel voorbij is.
Inmiddels oud nieuws en zelfs weer eens een oud riedeltje om naamgrappen te maken door de heer Zweerd Wilmaarnietlukken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vingers natellen
https://www.telegraaf.nl/(...)atten/137396313.html
[..]
Als dat niet gebeurt stijgt de Aow leeftijd sowieso nietquote:Op donderdag 26 februari 2026 13:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de levensverwachting in de toekomst steeds zal blijven stijgen, daar moet men ook naar kijken.
Welke rijkenquote:Op donderdag 26 februari 2026 14:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik word moe van dat gedoe omtrent AOW. Waarom is dat in vredesnaam zo'n heet hangijzer? Om de rijken weer blij te maken?
Over 20 jaar moet dat sowieso al, maar dan is het vast minder erg omdat die generatie de tyfus mag krijgen? Ik betaal me straks scheel om een niet in stand te houden pensioenstelsel in leven te houden waar ik zelf waarschijnlijk geen ene flikker aan heb over 40 jaar.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welke rijkenHet gaat juist om die verpleegkundige of bouwvakker die ineens tot hun 70ste moeten sjouwen.
ik moest tot mij 67 ste sjouwen met mijn muis hequote:Op donderdag 26 februari 2026 14:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welke rijkenHet gaat juist om die verpleegkundige of bouwvakker die ineens tot hun 70ste moeten sjouwen.
Laat ze inderdaad iets optuigen waar ook de toekomstige generaties nog iets aan hebben, dan het helemaal in de soep laten rijden om het dan maar af te schaffen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over 20 jaar moet dat sowieso al, maar dan is het vast minder erg omdat die generatie de tyfus mag krijgen? Ik betaal me straks scheel om een niet in stand te houden pensioenstelsel in leven te houden waar ik zelf waarschijnlijk geen ene flikker aan heb over 40 jaar.
Hier zie je over hoeveel doorwerken het gaat. Bij de nieuwe plannen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over 20 jaar moet dat sowieso al, maar dan is het vast minder erg omdat die generatie de tyfus mag krijgen? Ik betaal me straks scheel om een niet in stand te houden pensioenstelsel in leven te houden waar ik zelf waarschijnlijk geen ene flikker aan heb over 40 jaar.
En voor mensen met een latere geboortedatum? Zoals voor mensen die nu tussen de 18 en de 30 zijn ?quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier zie je over hoeveel doorwerken het gaat. Bij de nieuwe plannen.
Geen idee of je het mee of tegen vindt vallen.![]()
[ afbeelding ]
Nog niet bekend. Nu is dat 70.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En voor mensen met een latere geboortedatum? Zoals jouw dochter bijvoorbeeld?
Was ik al mee bekend. Maar ik kom zelf uit 96, dus tel dat maar door. Mijn generatie en ook de generatie voor mij kunnen waarschijnlijk al fluiten naar een AOW zoals het nu bestaat, dus ik kan gewoon geen medelijden hebben met die 9 maandjes extra. M'n vader begint in de buurt te komen van de 60 nu, en het is dat hij iets mankeert waardoor ie niet meer kan werken, anders had ik hem nog makkelijk jaren door zien gaan als monteur. Thuis niets doen is niets voor hem.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
AOW-leeftijd sneller omhoog, bekijk hier wat dat voor jou betekent - https://nos.nl/l/2600732quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog niet bekend. Nu is dat 70.
Geboortejaar 1996 = 71 en 3 maanden volgens die tabelquote:Op donderdag 26 februari 2026 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was ik al mee bekend. Maar ik kom zelf uit 96, dus tel dat maar door. Mijn generatie en ook de generatie voor mij kunnen waarschijnlijk al fluiten naar een AOW zoals het nu bestaat, dus ik kan gewoon geen medelijden hebben met die 9 maandjes extra. M'n vader begint in de buurt te komen van de 60 nu, en het is dat hij iets mankeert waardoor ie niet meer kan werken, anders had ik hem nog makkelijk jaren door zien gaan als monteur. Thuis niets doen is niets voor hem.
Dus tja... voor mij is er echt geen enkele reden om niet achter de plannen van het kabinet te staan.
De gemiddelde levensverwachting heeft overigens ergens nog een dipje.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was ik al mee bekend. Maar ik kom zelf uit 96, dus tel dat maar door. Mijn generatie en ook de generatie voor mij kunnen waarschijnlijk al fluiten naar een AOW zoals het nu bestaat, dus ik kan gewoon geen medelijden hebben met die 9 maandjes extra. M'n vader begint in de buurt te komen van de 60 nu, en het is dat hij iets mankeert waardoor ie niet meer kan werken, anders had ik hem nog makkelijk jaren door zien gaan als monteur. Thuis niets doen is niets voor hem.
Dus tja... voor mij is er echt geen enkele reden om niet achter de plannen van het kabinet te staan.
Dank!quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
AOW-leeftijd sneller omhoog, bekijk hier wat dat voor jou betekent - https://nos.nl/l/2600732
Ik zie hier een 2e pagina vd tabel
Dan gaat ook vast pas later in dat je met de pensioeninkomen moet rekenen voor een nieuwe hypotheek dan het jaar waarin je 57 wordt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het probleem ben ik bekend mee, met daarbij het aantal werkenden in verhouding, daarom sta ik ook achter de plannen. Niets doen is de generatie die al decennia alles op een gouden plaat heeft gekregen het laatste restje van de pensioenpot leeg laten grijpen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
De gemiddelde levensverwachting heeft overigens ergens nog een dipje.
En zal natuurlijk ook niet eindeloos door blijven stijgen. Het probleem zit hem daarbij ook in het aantal AOW-gerechtigden.
En je pensioenuitkering zal ook herberekend moeten worden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan gaat ook vast pas later in dat je met de pensioeninkomen moet rekenen voor een nieuwe hypotheek dan het jaar waarin je 57 wordt.
Ben er ook niet perse op tegen. Maar liever bedenken ze iets wat gewoon nog jaren mee kan. En niet ieder kabinet een nieuwe regel.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem ben ik bekend mee, met daarbij het aantal werkenden in verhouding, daarom sta ik ook achter de plannen. Niets doen is de generatie die al decennia alles op een gouden plaat heeft gekregen het laatste restje van de pensioenpot leeg laten grijpen.
Ook dat.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En je pensioenuitkering zal ook herberekend moeten worden.
Afhankelijk van je afspraken.
Dat is helemaal geen gek idee. Zo werkt dat in veel pensioenafspraken ook. Als je later met pensioen gaat, krijg je meer.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook dat.
Overigens had ik gisteren geen tijd meer om te reageren op dat door mogen werken na de AOW-gerechtigde leeftijd: op dit moment is dat dus niet eens altijd mogelijk, maar zelfs als het bedrijf waar je werkt het wel mogelijk maakt, ontvang je wel AOW. Of je nu wil of niet. Het zou helemaal niet gek zijn als ze het mogelijk maken om de start van de uitbetaling van de AOW naar achteren te schuiven als je langer wil werken. Waarom zou ik AOW en salaris willen ontvangen?
En ik snap best dat dat nog niet zo gemakkelijk zal zijn, maar dat wil niet zeggen dat er niet onderzocht zou kunnen (en in mijn ogen moeten) worden hoe men dat wel mogelijk kan maken. Als ook het weigeren van de AOW als je vindt dat je voldoende inkomen en/of vermogen hebt om het niet te hoeven ontvangen, Zoals Beatrix.
Dat heb ik dus gedaan, vijf jaar eerder met vroegpensioen. Toen was het nog 67 jaar en drie maanden, dat is op een gegeven moment (volgens mij met ingang van het pensioenakkoord) weer naar 67 jaar gegaan. Dat verschil van drie maanden merkte ik dus in het pensioen al.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen gek idee. Zo werkt dat in veel pensioenafspraken ook. Als je later met pensioen gaat, krijg je meer.
En als je eerder wil stoppen dat je het dan naar voren kunt halen. Met een lagere uitkering tot gevolg. Bijvoorbeeld.
Dat ging om pensioen en niet de AOW dacht ik, net als ooit de VUT een regeling was.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:44 schreef Japepk het volgende:
Waarom gaan we niet weer 'gewoon' naar 45 of meer dienstjaren? Dan werken de eeuwige studenten langer door, maar de bouwvakker die op zijn 16e begon kan op tijd stoppen. Is dat zo onhaalbaar?
https://www.pensioenlogica.nl/vut-regeling/quote:Vervroegde uittreding (VUT) was een uittredingsregeling voor ouderen en stampt uit een tijd dat de jeugdwerkloosheid erg hoog was. De oudere werknemers stopten vervroegd met werken en het idee was dat de jongeren hun werk zouden overnemen. De voorwaarden van de VUT-regeling waren zo gunstig dat de periode tot pensioen- en AOW-leeftijd konden worden overbrugd. De regeling zorgde voor een makkelijk overgang naar pensioen. De kosten van de VUT-regeling kwamen voor rekening van de werkenden. VUT en pensioenrechten? De pensioenopbouw ging tijdens de VUT-periode door. Alleen het inkomen tijdens VUT werd gekort, werken na de VUT werd wel gestimuleerd.
ik heb ook AOW en salarisquote:Op donderdag 26 februari 2026 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook dat.
Overigens had ik gisteren geen tijd meer om te reageren op dat door mogen werken na de AOW-gerechtigde leeftijd: op dit moment is dat dus niet eens altijd mogelijk, maar zelfs als het bedrijf waar je werkt het wel mogelijk maakt, ontvang je wel AOW. Of je nu wil of niet. Het zou helemaal niet gek zijn als ze het mogelijk maken om de start van de uitbetaling van de AOW naar achteren te schuiven als je langer wil werken. Waarom zou ik AOW en salaris willen ontvangen?
En ik snap best dat dat nog niet zo gemakkelijk zal zijn, maar dat wil niet zeggen dat er niet onderzocht zou kunnen (en in mijn ogen moeten) worden hoe men dat wel mogelijk kan maken. Als ook het weigeren van de AOW als je vindt dat je voldoende inkomen en/of vermogen hebt om het niet te hoeven ontvangen, Zoals Beatrix.
Ook een stukje solidariteit wat al eerder is genoemd. Niet iedereen haalt de leeftijd van 67 jaar en niet iedereen krijgt kinderen, ouders met kinderen krijgen kinderbijslag waar ook iedereen met- of zonder kinderen aan mee betalen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb ook AOW en salaris
is niks mis mee toch ??
Ja dit heb ik dus ook, er wordt een kleine aanpassing gevraagd om het ietsje betaalbaarder te houden, nou goh wat erg zeg. Dan maakt dat jaar het verschil ook niet meer.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, want dat is belangijk. We moeten vooral niets doen omdat een ander kabinet jaren geleden een slecht akkoord heeft afgesloten.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:14 schreef Lurf het volgende:
Wow, de economische wetenschap nog wel.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef je praat met meel in je mond, je omschrijft hier een degressieve belasting. Ik kan het niet mooier maken dan het is, zo zijn de definities binnen de economische wetenschap.
De 1-op-1 koppeling van de AOW-leeftijd aan de levensverwachting die er al was, is door het kabinet (m.n. D66 en VVD) gewijzigd in een 2-op-3 koppeling om de vakbonden en de oppositie over de streep te trekken om in te stemmen met een hervorming van de aanvullende pensioenen waarvoor geen meerderheid was. Nu de pensioenhervorming een feit is wordt de AOW-afspraak weer teruggedraaid. Dat was dus een morsdode mus.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, want dat is belangijk. We moeten vooral niets doen omdat een ander kabinet jaren geleden een slecht akkoord heeft afgesloten.
Dit soort kinderachtige onzin moet echt stoppen, dit ontstijgt het schoolpleinniveau niet.
Ja, dat zeg ik. Het was een baggerslecht akkoord en het is goed dat een nieuw kabinet het openbreekt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:30 schreef Lurf het volgende:
[..]
De 1-op-1 koppeling van de AOW-leeftijd aan de levensverwachting die er al was, is door het kabinet (m.n. D66 en VVD) gewijzigd in een 2-op-3 koppeling om de vakbonden en de oppositie over de streep te trekken om in te stemmen met een hervorming van de aanvullende pensioenen waarvoor geen meerderheid was. Nu de pensioenhervorming een feit is wordt de AOW-afspraak weer teruggedraaid. Dat was dus een morsdode mus.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Gelukkig maar.quote:Ik heb geen moeite met het terugdraaien van de 2-op-3 koppeling, als de pensioenhervorming dan ook wordt teruggedraaid.
Zijn de enige debatten die nog een beetje gekeken worden dus ja..quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is het niet frappant dat Bontenbal vragen gaat stellen over bepaalde haast of inhoud van de plannen als hij daar gewoon zelf bij heeft gezeten?
Klaver, iedere maatregel waardoor werkend Nederland meer belasting moet betalen staat toch al in zijn verkiezingsprogramma.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is samen met het weer terugdraaien van de box 3-verandering al weer een slordige 5 miljard per jaar. Dat moet weer ergens anders bezuinigd worden. Dat gaat natuurlijk weer pijn doen op allerlei plaatsen.
Ik vraag me echt af hoe lang dit kabinet blijft zitten. Welke oppositiepartij wil in hemelsnaam tekenen voor pijnlijke maatregelen?
Zegt ie ook waarom?quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:30 schreef Bocaj het volgende:
Joodse scholen moeten constant bewaakt worden van Baarle!
Nee, van Baarle praat vanuit de moslims en wil Moskeën beveiligen.quote:
Dat is nou precies wat Israël aan het proberen is.quote:
Doen ze goed.quote:Op donderdag 26 februari 2026 18:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat Israël aan het proberen is.
Verkeerde subforumquote:
Nah dat gaat niet verbeteren. De omslag is er omdat het geboortecijfer dik onder het vervangingscijfer zit. Dat geboortecijfer is niet gestegen, dus krijg je ook geen andere piramide.quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:00 schreef kalinhos het volgende:
Overigens denk ik dat voor de generatie die nu 25-35 jaar oud is: tegen de tijd dat jullie 67 zijn is - praktisch- de hele babyboom-generatie er niet meer en ziet de piramide qua omslag er weer wat betaalbaarder uit.
ik ga 100 worden en ik moet thuis blijven wonen van de regeringquote:Op donderdag 26 februari 2026 20:02 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nah dat gaat niet verbeteren. De omslag is er omdat het geboortecijfer dik onder het vervangingscijfer zit. Dat geboortecijfer is niet gestegen, dus krijg je ook geen andere piramide.
Eerder wordt het nog heftiger omdat mensen met de voortgang van de medische kennis wel ouder blijven worden.
Uiteindelijk gaat het wel leiden tot een bevolkingsgroep, dus het woningtekort gaat wel een keer omslaan.
Klinkt constructief.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:33 schreef rutger05 het volgende:
Ik kijk al uit naar de provinciale verkiezingen van volgend jaar en de daarop veranderende samenstelling van de Eerste Kamer. Ik hoop dat dit horrorkabinet van Jetten dan nog meer klem komt te zitten dan het nu al zit. Het zou nog veel beter zijn als het zo snel als mogelijk valt. Jammer van die meelopers in de oppositie. Vooral die achterbakse zetelrovers van Groep Markuszower zijn ronduit weerzinwekkend.
Wat mij betreft is het oorlog tussen kabinet Jetten en de samenleving.
Kabinet Jetten verdient geen enkele welwillendheid. Zoals ik al schreef hopelijk zo snel als mogelijk weer voorbij en nieuwe verkiezingen.quote:
quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:33 schreef rutger05 het volgende:
Ik kijk al uit naar de provinciale verkiezingen van volgend jaar en de daarop veranderende samenstelling van de Eerste Kamer. Ik hoop dat dit horrorkabinet van Jetten dan nog meer klem komt te zitten dan het nu al zit. Het zou nog veel beter zijn als het zo snel als mogelijk valt. Jammer van die meelopers in de oppositie. Vooral die achterbakse zetelrovers van Groep Markuszower zijn ronduit weerzinwekkend.
Ik ben ontzettend blij met dit kabinet. Ik hoop dat je ongelijk krijgt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kabinet Jetten verdient geen enkele welwillendheid. Zoals ik al schreef hopelijk zo snel als mogelijk weer voorbij en nieuwe verkiezingen.
Echt niet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Pas op hoor, voor dat soort taal kun je tegenwoordig opgepakt worden.
Dat had ik al gezien.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend blij met dit kabinet. Ik hoop dat je ongelijk krijgt.
Blijf het jammer vinden dat de VVD GLPvdA heeft buitengesloten. Neem ik Dilan nog steeds kwalijk. Maar goed, laat ze nu maar even zitten dan.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend blij met dit kabinet. Ik hoop dat je ongelijk krijgt.
Ik vind de eerste dag al een deal maken en samenwerking met zeer rechts, ook heel opvallend.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:33 schreef rutger05 het volgende:
Dit gaat de coalitie heel lelijk opbreken verwacht ik. Hopelijk komt er van al die nare plannetjes die horrorkabinet Jetten in petto heeft voor de burgers alsnog niets van terecht doordat deze niet door de Eerste Kamer komen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind de eerste dag al een deal maken en samenwerking met zeer rechts, ook heel opvallend.
Er zijn partijen hier afgebrand op minder. En kan me voorstellen dat dat voor stemmers op D66 heel rauw en opportunistisch op hun dak komt.
Ja, zo sta ik er ook in. Dit kabinet moet, tot het in ruzie (want VVD) uiteenvalt, op alle mogelijke manieren dwars gezeten worden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:33 schreef rutger05 het volgende:
Is deze minister gehackt of heeft hij dit echt zelf geplaatst?quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:05 schreef capricia het volgende:
Hans Vijlbrief "Bitches willen met me naar bed"
[ link | afbeelding ]
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van Nederland
Niveautje hoor.
Politiek verslaggever van RTL kwam er zojuist ook mee. Lijkt me gewoon echt dus.quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Is deze minister gehackt of heeft hij dit echt zelf geplaatst?
Naja, zeg, wat een gek!quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Politiek verslaggever van RTL kwam er zojuist ook mee. Lijkt me gewoon echt dus.
[ x ]
What the fuck.quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:05 schreef capricia het volgende:
Hans Vijlbrief "Bitches willen met me naar bed"
[ link | afbeelding ]
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van Nederland
Niveautje hoor.
Niet alleen een ronduit platvloerse en vrouwonvriendelijke uitlating van deze minister, maar de uitlating op zich laat een totaal verknipt beeld van de werkelijkheid zien. Helaas is dit laatstgenoemde iets waar kabinet Jetten in het geheel blijk van geeft.quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Politiek verslaggever van RTL kwam er zojuist ook mee. Lijkt me gewoon echt dus.
[ x ]
Dat is te hopen, maar als het wel van hemzelf afkomt mag ie vertrekken, vind ik.quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:29 schreef Hamlapjes het volgende:
Daar heeft een stagiair een zeer geslaagde eerste dag gehad!
Dramaqueenquote:Op donderdag 26 februari 2026 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is te hopen, maar als het wel van hemzelf afkomt mag ie vertrekken, vind ik.
Van Drimmelen, Smeets, Pechtold, Vijlbrief. Wat is dat toch met die D66 mannen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Deze minister moet de WW halveren en de ziektewet hervormen. Deze termen over vrouwen..![]()
In feite is de deal "we schieten nu nog geen gat in de begroting, maar ons voorstel uit het coalitieakkoord gaan we sowieso niet doen". Vind ik geen spannende deal, eerlijk gezegd. Natuurlijk blazen ze het in Den Haag enorm op.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind de eerste dag al een deal maken en samenwerking met zeer rechts, ook heel opvallend.
Er zijn partijen hier afgebrand op minder. En kan me voorstellen dat dat voor stemmers op D66 heel rauw en opportunistisch op hun dak komt.
Dit is wel heel absurd en zo kennen we Vijlbrief helemaal niet...quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Deze minister moet de WW halveren en de ziektewet hervormen. Deze termen over vrouwen..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |