abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:04:58 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220204651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben.
Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf.
Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerded AOW krijgen.
dan krijgen mensen met een eigen huis en een pensioen geen AOW meer dus of slechts een paar tientjes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220204656
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan krijgen mensen met een eigen huis en een pensioen geen AOW meer dus
Eigen huis is geen vermogen, bij geen enkele berekening in Nederland. Dus stop met je nepnieuws.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:06:36 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220204660
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eigen huis is geen vermogen, bij geen enkele berekening in Nederland. Dus stop met je nepnieuws.
jawel , het vermogen valt in Box 1 , maar het is wel vermogen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220204681
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben. Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf. Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerder AOW krijgen.
Het paradoxale is dat regeringspartijen uit electorale angst geen fundamentele keuzes durven maken, maar vervolgens alsnog door kiezers worden afgestraft omdat ze niet duidelijk genoeg regeren. Dat ondermijnt niet alleen hun geloofwaardigheid, maar ook het vertrouwen in de politiek als geheel.
pi_220204686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jawel , het vermogen valt in Box 1 , maar het is wel vermogen
Nee. Gewoon niet. Box 1 is ook geen vermogensbelasting. Het eigen huis wordt daar gezien als inkomensbestanddeel, niet als vermogen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:13:06 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220204696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:10 schreef Hanca het volgende:
. Het eigen huis wordt daar gezien als inkomensbestanddeel, niet als vermogen.
quote:

het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW,
het vermogen eigen woning valt in Box1
quote:
AI-overzicht
Het vermogen in een eigen woning (hoofdverblijf) valt in Nederland in box 1 (inkomen uit werk en woning), niet in box 3.

[ Bericht 23% gewijzigd door michaelmoore op 26-02-2026 10:18:11 ]
pi_220204700
Ik zit op kantoor, is er al een stream live?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_220204712
En we gaan weer beginnen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:16:58 #109
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220204715
quote:
99s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:14 schreef Vlinder het volgende:
Ik zit op kantoor, is er al eens stream live?
https://npo.nl/start/live/npo1
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220204716
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de bijstand wordt WOZ - schuld - vrijstelling overwaarde wel meegenomen als vermogensbestanddeel en dan mag je de bijstand lenen ipv ontvangen. De vrijstelling overwaarde is ¤ 67.500,- op dit moment.

(Oftewel bijna iedereen die voor 2020 een huis gekocht heeft)
pi_220204718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het vermogen eigen woning valt in Box1
[..]

Hou gewoon op met je nepnieuws. Neem het nou eens aan als je wordt gecorrigeerd. Niemand gaat minder of geen AOW krijgen vanwege een huis, ook niet als ze de koppeling met vermogen maken. Zo simpel is het en elke andere bewering is echt paniekzaaierij,
pi_220204726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hou gewoon op met je nepnieuws. Neem het nou eens aan als je wordt gecorrigeerd. Niemand gaat minder of geen AOW krijgen vanwege een huis, ook niet als ze de koppeling met vermogen maken. Zo simpel is het en elke andere bewering is echt paniekzaaierij,
In theorie zou het natuurlijk kunnen, maar ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat ze een dergelijk voorstel door de kamer durven loodsen.
pi_220204728
De bonden zeggen het overleg op.

https://www.destentor.nl/(...)tafel-gaat~ad53315f/

Goh, wie had dat aanzien komen :s)
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:19:59 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220204729
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
dus alleen pensioen , met een hoog pensioen geen AOW uitkering
anders heeft het geen enkele effect, anders dat de mens die een pensioen hebben opgebouwd geen AOW krijgen

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
In theorie zou het natuurlijk kunnen, maar ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat ze een dergelijk voorstel door de kamer durven loodsen.
of een beperkt percentage van de WOZ meenemen
pi_220204749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus alleen pensioen , met een hoog pensioen geen AOW uitkering
Dat zou mijn voorstel idd zijn, maar ook dat is niet wat er nu in die motie staat. Ze willen alleen misschien de leeftijdsgrens koppelen aan inkomen en vermogen, waarbij in zulke gevallen altijd naar Box 3 vermogen wordt gekeken.
pi_220204770
"Kabinet Jatten", hebben we Geert weer.
pi_220204771
Geert heeft weken kunnen broeden op z'n kabinet-Jatten grap.
pi_220204784
"Het gaat niet om u"

Aldus Wilders bij wie het altijd om Wilders draait
  Moderator donderdag 26 februari 2026 @ 10:29:57 #119
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220204791
Ach geert.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220204792
quote:
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben. Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf. Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerder AOW krijgen.
Dat heeft in geval van PvdA/GL niks te maken met electorale angst maar met ideologische overtuiging. De AOW is in de ogen van PvdA/GL een pensioen voor iedereen, dat heet solidariteit. Verschillen in arm en rijk trekken zij recht via het belastingstelsel. Voor die solidariteit valt in mijn ogen best wat te zeggen.

Ik vind jouw terugkerende betoog om de AOW om te vormen tot een regeling die afhangt van inkomen en vermogen vooral vanuit strategisch perspectief erg onverstandig. Je ziet nu hoe moeilijk het politiek gezien is om de AOW aan te passen, juist omdat iedereen er van profiteert.

Als je dat gaat beperken loop je het risico de AOW op termijn uit te gaan kleden tot een regeling voor minima. Immers de nostra’s van deze wereld zullen dan onophoudelijk gaan betogen dat het wel wat minder kan met de AOW, had je maar voor een eigen pensioen moeten sparen. De ongerichte opzet van de AOW is een krachtige politieke stok achter de deur om deze op peil te houden.

Regel het rechttrekken van arm en rijk gewoon via het belastingstelsel.
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:30:20 #121
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220204793
quote:
81s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:29 schreef xpompompomx het volgende:
Ach geert.
Treurig idd :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator donderdag 26 februari 2026 @ 10:30:43 #122
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220204794
Maar wel mooi dat Wilders zijn momentum wel aardig kwijt lijkt te zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220204799
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:19 schreef Regilio_ het volgende:
De bonden zeggen het overleg op.

https://www.destentor.nl/(...)tafel-gaat~ad53315f/

Goh, wie had dat aanzien komen :s)
Jetten in ieder geval niet. Die zei gisteren in het debat nog letterlijk dat hij zich niet kon voorstellen dat de vakbonden een gesprek met het kabinet zouden afslaan.

Klaver had 'm nog zo gewaarschuwd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:33:14 #124
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220204800
ik maak me wel meer zorgen om dat clubje afvalligen van Gidi M :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220204819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:33 schreef Puzzie het volgende:
ik maak me wel meer zorgen om dat clubje afvalligen van Gidi M :@
Ja idd. Die wil zich profileren met alle gevolgen van dien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')