dan krijgen mensen met een eigen huis en een pensioen geen AOW meer dus of slechts een paar tientjesquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben.
Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf.
Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerded AOW krijgen.
Eigen huis is geen vermogen, bij geen enkele berekening in Nederland. Dus stop met je nepnieuws.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan krijgen mensen met een eigen huis en een pensioen geen AOW meer dus
jawel , het vermogen valt in Box 1 , maar het is wel vermogenquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eigen huis is geen vermogen, bij geen enkele berekening in Nederland. Dus stop met je nepnieuws.
Het paradoxale is dat regeringspartijen uit electorale angst geen fundamentele keuzes durven maken, maar vervolgens alsnog door kiezers worden afgestraft omdat ze niet duidelijk genoeg regeren. Dat ondermijnt niet alleen hun geloofwaardigheid, maar ook het vertrouwen in de politiek als geheel.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben. Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf. Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerder AOW krijgen.
Nee. Gewoon niet. Box 1 is ook geen vermogensbelasting. Het eigen huis wordt daar gezien als inkomensbestanddeel, niet als vermogen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel , het vermogen valt in Box 1 , maar het is wel vermogen
quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:10 schreef Hanca het volgende:
. Het eigen huis wordt daar gezien als inkomensbestanddeel, niet als vermogen.
het vermogen eigen woning valt in Box1quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:
het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW,
quote:AI-overzicht
Het vermogen in een eigen woning (hoofdverblijf) valt in Nederland in box 1 (inkomen uit werk en woning), niet in box 3.
https://npo.nl/start/live/npo1quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:14 schreef Vlinder het volgende:
Ik zit op kantoor, is er al eens stream live?
Bij de bijstand wordt WOZ - schuld - vrijstelling overwaarde wel meegenomen als vermogensbestanddeel en dan mag je de bijstand lenen ipv ontvangen. De vrijstelling overwaarde is ¤ 67.500,- op dit moment.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eigen huis is geen vermogen, bij geen enkele berekening in Nederland. Dus stop met je nepnieuws.
Hou gewoon op met je nepnieuws. Neem het nou eens aan als je wordt gecorrigeerd. Niemand gaat minder of geen AOW krijgen vanwege een huis, ook niet als ze de koppeling met vermogen maken. Zo simpel is het en elke andere bewering is echt paniekzaaierij,quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het vermogen eigen woning valt in Box1
[..]
In theorie zou het natuurlijk kunnen, maar ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat ze een dergelijk voorstel door de kamer durven loodsen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hou gewoon op met je nepnieuws. Neem het nou eens aan als je wordt gecorrigeerd. Niemand gaat minder of geen AOW krijgen vanwege een huis, ook niet als ze de koppeling met vermogen maken. Zo simpel is het en elke andere bewering is echt paniekzaaierij,
dus alleen pensioen , met een hoog pensioen geen AOW uitkeringquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hou gewoon op met je nepnieuws. Neem het nou eens aan als je wordt gecorrigeerd. Niemand gaat minder of geen AOW krijgen vanwege een huis, ook niet als ze de koppeling met vermogen maken. Zo simpel is het en elke andere bewering is echt paniekzaaierij,
of een beperkt percentage van de WOZ meenemenquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In theorie zou het natuurlijk kunnen, maar ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat ze een dergelijk voorstel door de kamer durven loodsen.
Dat zou mijn voorstel idd zijn, maar ook dat is niet wat er nu in die motie staat. Ze willen alleen misschien de leeftijdsgrens koppelen aan inkomen en vermogen, waarbij in zulke gevallen altijd naar Box 3 vermogen wordt gekeken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dus alleen pensioen , met een hoog pensioen geen AOW uitkering
Dat heeft in geval van PvdA/GL niks te maken met electorale angst maar met ideologische overtuiging. De AOW is in de ogen van PvdA/GL een pensioen voor iedereen, dat heet solidariteit. Verschillen in arm en rijk trekken zij recht via het belastingstelsel. Voor die solidariteit valt in mijn ogen best wat te zeggen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:
Helemaal eens. Het hete hangijzer willen ze alleen niet aanpakken: op deze manier gaat er dus belastinggeld naar mensen die het qua inkomen en vermogen totaal niet nodig hebben. Maar zelfs GLPvdA en SP blijven daar vanaf. Electorale angst zorgt er voor dat ze niet het juiste doen, al wordt nu wel eindelijk in de motie inkomen en vermogen gekoppeld aan het recht op AOW, al is het nu maar op wel of niet eerder AOW krijgen.
Jetten in ieder geval niet. Die zei gisteren in het debat nog letterlijk dat hij zich niet kon voorstellen dat de vakbonden een gesprek met het kabinet zouden afslaan.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:19 schreef Regilio_ het volgende:
De bonden zeggen het overleg op.
https://www.destentor.nl/(...)tafel-gaat~ad53315f/
Goh, wie had dat aanzien komen
Ja idd. Die wil zich profileren met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:33 schreef Puzzie het volgende:
ik maak me wel meer zorgen om dat clubje afvalligen van Gidi M
Dat clubje en de SGP zijn vooralsnog dé ideale clubjes voor het huidige minderheidskabinet om aan meerderheden te komen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:33 schreef Puzzie het volgende:
Yepquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:36 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja idd. Die wil zich profileren met alle gevolgen van dien.
Niet in opzicht van Eerste Kamer. Aan clubje Gidi heb je dan niets.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat clubje en de SGP zijn vooralsnog dé ideale clubjes voor het huidige minderheidskabinet om aan meerderheden te komen.
SGP is ook wel een puntje van zorg wmbquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat clubje en de SGP zijn vooralsnog dé ideale clubjes voor het huidige minderheidskabinet om aan meerderheden te komen.
Dat is waar, maar dat is van later zorg zullen ze wellicht denken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet in opzicht van Eerste Kamer. Aan clubje Gidi heb je dan niets.
Dat is ook weer zo.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet in opzicht van Eerste Kamer. Aan clubje Gidi heb je dan niets.
Maar liefst een heel kwartier heeft ie het volgehouden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van Baarle vond zeker dat het te lang niet over moslims ging?
Volgens mij hebben zij per persoon ook maar een handvol stemmen gekregen bij de verkiezingen. Dat maakt het wel dubieus.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:33 schreef Puzzie het volgende:
Wilders teert daar ook al 20 jaar op, dus waarom Denk niet?quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:38 schreef ondeugend het volgende:
Zou Van Baarle niet moe worden van zichzelf?
Al jaren het zelfde riedeltje en nauwelijks anders verpakt.
De kracht van herhaling lijkt me nu echt niet meer aan de orde.
Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:46 schreef kalinhos het volgende:
Ik denk dat zelfs Fidel Castro de inleidingen van Ouwehand wel wat aan de lange kant vindt.
Hij wil vooral niet dat een vraag 3x herhaald wordt in dezelfde interruptie.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:47 schreef Puzzie het volgende:
Deze voorzitter wil alles het liefst in een mini zinnetje horen
Wilders is wel wat breder en meer divers in zijn verhaal hoor.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Wilders teert daar ook al 20 jaar op, dus waarom Denk niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |