Tegen de tijd dat dit ter stemming komt in de eerste kamer zijn we al ver voorbij de provinciale statenverkiezingen en dus een nieuwe EK.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon dom om al ja te zeggen tegen motie-Stoffer/Markuszower die geen meerderheid heeft in EK. Succes met je plannetje.
Is het dan niet beter om snel een goede deal te sluiten en dat dus vóór de nieuwe EK erdoorheen te loodsen in plaats van nu inderdaad jezelf in een chaos te smijten? Nu heb je dus vakbonden die nu al om moord en brand schreeuwen...quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat dit ter stemming komt in de eerste kamer zijn we al ver voorbij de provinciale statenverkiezingen en dus een nieuwe EK.
lol, ik hoop niet dat je dit echt geloofd. Ik zou nog even nakijken wat de vrijheidsbijdrage is en hoe belastingschijven in elkaar zitten en niet blind vertrouwen op een incomplete 1V grafiek.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In absolute bedragen betaalt iemand met een inkomen boven ¤ 140.000 ook minder dan iemand met ¤ 60.000 (bruto).
Precies. De voorzitter weet ook van nix.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Flinke uitglijder van Jetten om achter schermen hier al een dealtje over te sluiten op dag 1. Die had gewoon de opties open moeten houden.
Dit is ook een voorzitter van niets.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Precies. De voorzitter weet ook van nix.![]()
Het is eigenlijk weer het oude achterkamertjespolitiek.
Het is echt zo. Gisteren nog een afbeelding gezien bij Lubach. Is wel ergens terug te vinden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
lol, ik hoop niet dat je dit echt geloofd. Ik zou nog even nakijken wat de vrijheidsbijdrage is.
Je zou kunnen redeneren dat een rijk iemand veel meer te verliezen heeft en daardoor ook meer zou kunnen/mogen bijdragen aan onze veiligheid.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en nu in absolute bedragen... Ik geloof dat in het hele woord vrijheidsbijdrage al wel zit dat het niet een nivellerende maatregel zou moeten zijn. De vrijheid van een arm iemand is niet minder of meer waard dan de vrijheid van een rijk iemand.
E.e.a. is dan ook al ingeboekt bij het kabinet Jetten. Veel zal er dan niet vanaf geweken gaan worden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Flinke uitglijder van Jetten om achter schermen hier al een dealtje over te sluiten op dag 1. Die had gewoon de opties open moeten houden.
Volgens de doorberekening van een econoom die bij Kassa was afgelopen vrijdag is de belasting zo regressief dat rijken zowel relatief als absoluut minder betalenquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
lol, ik hoop niet dat je dit echt geloofd. Ik zou nog even nakijken wat de vrijheidsbijdrage is en hoe belastingschijven in elkaar zitten en niet blind vertrouwen op een incomplete 1V grafiek.
Hier heb je je bron: https://www.bnnvara.nl/ka(...)oor-jouw-portemonneequote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
lol, ik hoop niet dat je dit echt geloofd. Ik zou nog even nakijken wat de vrijheidsbijdrage is en hoe belastingschijven in elkaar zitten en niet blind vertrouwen op een incomplete 1V grafiek.
Zou wel zeer amateuristisch zijn als ze geen speling hebben in hun begroting omdat ze van te voren wisten of hadden moeten weten dat ze afhankelijk zijn van de oppositie en die dus cadeautjes moeten doen die geld gaan kosten.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
E.e.a. is dan ook al ingeboekt bij het kabinet Jetten. Veel zal er dan niet vanaf geweken gaan worden.
[ x ]
De absolute bedragen mag je zelf uitrekenen. Zelfs een vlaktax was al beter geweest dan dit, en dan ben je nog niet eens aan het nivelleren.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
en nu in absolute bedragen... Ik geloof dat in het hele woord vrijheidsbijdrage al wel zit dat het niet een nivellerende maatregel zou moeten zijn.
Een rijk persoon heeft natuurlijk wel meer te verliezen bij een oorlog dan een arm persoon.quote:De vrijheid van een arm iemand is niet minder of meer waard dan de vrijheid van een rijk iemand.
Goed begin van Jettenquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
E.e.a. is dan ook al ingeboekt bij het kabinet Jetten. Veel zal er dan niet vanaf geweken gaan worden.
[ x ]
Ja, door naar heffingskortingen in een vacuumsituatie te kijken den dan heb je het over een verwaarloosbaar verschil van 5%, die inherent is aan het belastingstelsel, dat noem ik hetzelfde. Het punt is dat er een 'maximum' op de vrijheidsbijdrage zit die feitelijk afkapt bij de grens van de tweede naar de derde schaal en dan zo'n 350 euro betreft.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is echt zo. Gisteren nog een afbeelding gezien bij Lubach. Is wel ergens terug te vinden.
Iemand met een inkomen boven de ¤ 140.000 betaalt ¤ 333,- en iemand met ¤ 60.000 betaalt ¤ 350, zoiets was het.
Als men de arbeidskorting voor ouder dan AOW leeftijd gelijk trekt aan die voor jonger dan de AOW leeftijd, dan gaan er vast meer ouderen aan het werk ,quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, door naar heffingskortingen in een vacuumsituatie te kijken den dan heb je het over een verwaarloosbaar verschil van 5%, die inherent is aan het belastingstelsel, dat noem ik hetzelfde.
Het punt is dat er een 'maximum' op zit die feitelijk afkapt bij de grens van de tweede naar de derde schaal.
quote:AI-overzicht
Als u werkt na het bereiken van de AOW-leeftijd, heeft u nog steeds recht op arbeidskorting.
Dit is een heffingskorting die uw loonheffing verlaagt.
De maximale arbeidskorting voor AOW'ers is in 2025/2026 ongeveer de helft van die voor mensen onder de AOW-leeftijd, met een maximum van rond de ¤ 2.800.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is echt zo. Gisteren nog een afbeelding gezien bij Lubach. Is wel ergens terug te vinden.
De vrijheidsbijdrage is feitelijk een vlaktax met een licht nivellerend effect voor mensen die onder de 80k verdienen, het probleem is alleen dat heffingskortingen erdoor beïnvloed worden maar dat geldt voor iedere euro die je extra verdient en iedere euro die de overheid je teruggeeft.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De absolute bedragen mag je zelf uitrekenen. Zelfs een vlaktax was al beter geweest dan dit, en dan ben je nog niet eens aan het nivelleren.
[..]
Een rijk persoon heeft natuurlijk wel meer te verliezen bij een oorlog dan een arm persoon.
Is samen met het weer terugdraaien van de box 3-verandering al weer een slordige 5 miljard per jaar. Dat moet weer ergens anders bezuinigd worden. Dat gaat natuurlijk weer pijn doen op allerlei plaatsen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Ingeboekt voor over 5 jaar geloof ik, dus na het potentiële einde van Jetten-1, dus je kan het heel makkelijk potentieel aanpassen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Maar de vakbonden (en de linkerkant van de kamer) hebben nu geroepen geen goede deal te willen maar de plannen van tafel, dus dat schiet niet op voor dit kabinet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om snel een goede deal te sluiten en dat dus vóór de nieuwe EK erdoorheen te loodsen in plaats van nu inderdaad jezelf in een chaos te smijten? Nu heb je dus vakbonden die nu al om moord en brand schreeuwen...
Zo zie je maar dat een minderheidskabinet niet gaat werken. Geen meerderheid en geen slagkracht om binnen het kabinet te beslissen. Maar misschien heb ik het mis. Ze zijn nog maar net begonnen. In het najaar (denk ik) gaat het erom spannen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe lang dit kabinet blijft zitten. Welke oppositiepartij wil in hemelsnaam tekenen voor pijnlijke maatregelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |