abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220205116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
[..]
Is tegen een moslimvrouw zeggen: "Doe je hoofddoek af, en kies voor vrijheid!" Discriminatie?
Volgens mij is dat een mening. (Ik zou dat ook wel eens kunnen zeggen.)
We weten bijna allemaal wel dat het eigenlijk onderdrukking is.
Ik denk dat moslimvrouwen dat ook wel vinden. (Maar om allerlei redenen er niets mee doen.)
Voor de rest mag je best kritisch zijn over de vervelende/criminele moslimmensen (veelal jong) want ze doen het slecht.
Natuurlijk heb je ook moslims die welwillend zijn en gewoon meedoen.
Het gaat me niet zozeer om of het wel of niet discriminerend is. Ik vind en vond toen ook de uitspraken van toenmalige bewindslieden onfatsoenlijk en daar had Schoof normerend op moeten treden.

Maar het punt is dat Jetten begon met blokje samenwerking en dan fietsen Wilders en Van Baarle een interrumptie in die daar niet over gaan maar gewoon leuk voor een twitterfragmentje is. Die twee weten heel goed dat eerste minuten van een debat de meeste kijkers hebben want daarna haken de mensen af want zo leuk is dit verder allemaal niet. Dus zij pakken hun 'moment of fame' om hun in rest van de dag niet meer te zien.
pi_220205310
Struijs best sterk, stuk fijnere manier van debatteren dan Henk Krol
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:29:48 #163
65846 Bocaj
47th President.
pi_220205380
We kijken dames en heren naar "Deal or No Deal!"
pi_220205392
Jesse met zijn kleuterjuf toontje.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_220205401
Flinke uitglijder van Jetten om achter schermen hier al een dealtje over te sluiten op dag 1. Die had gewoon de opties open moeten houden.
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:35:54 #166
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220205406
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:32 schreef superniger het volgende:
Jesse met zijn kleuterjuf toontje.
Ik erger me meer aan het toontje van Jetten :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220205425
Dit schiet lekker op zo :').
Leuk experiment dat minderheidskabinet.

Mag hopen dat deze coalitie ervan leert.
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:40:24 #168
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220205432
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:39 schreef Regilio_ het volgende:
Dit schiet lekker op zo :').
Leuk experiment dat minderheidskabinet.

Mag hopen dat deze coalitie ervan leert.
Mwah :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220205433
Dit vat het Kabinet VNO-NCW I mooi samen, een degressieve vrijheidsbijdrage:

Wat mij betreft valt dit kabinet zo snel mogelijk, het is nog erger dan Schoof I.
pi_220205435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Flinke uitglijder van Jetten om achter schermen hier al een dealtje over te sluiten op dag 1. Die had gewoon de opties open moeten houden.
Nou ja als GL niet verder komt dan dit moet van tafel en rechts zegt, nou maak het iets minder scherp en wij zijn akkoord dan is de keuze makkelijk gemaakt.
graag op anoniem
pi_220205436
Gewoon dom om al ja te zeggen tegen motie-Stoffer/Markuszower die geen meerderheid heeft in EK. Succes met je plannetje.
pi_220205445
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:40 schreef Kowloon het volgende:
Dit vat het Kabinet VNO-NCW I mooi samen, een degressieve vrijheidsbijdrage:
[ afbeelding ]

Wat mij betreft valt dit kabinet zo snel mogelijk, het is nog erger dan Schoof I.
en nu in absolute bedragen... Ik geloof dat in het hele woord vrijheidsbijdrage al wel zit dat het niet een nivellerende maatregel zou moeten zijn. De vrijheid van een arm iemand is niet minder of meer waard dan de vrijheid van een rijk iemand.
graag op anoniem
pi_220205448
Volgens Geert snappen wij er helemaal niets van. Ik snap het anders prima.
pi_220205456
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nou ja als GL niet verder komt dan dit moet van tafel en rechts zegt, nou maak het iets minder scherp en wij zijn akkoord dan is de keuze makkelijk gemaakt.
Ik snap wel dat je die kant op toe beweegt maar je schiet jezelf wel in de voet als je inderdaad roept om meer samenwerking en transparantie en dan op dag 1 gelijk een dealtje achter schermen sluit die niet eens een meerderheid heeft in Eerste Kamer.

Het is wachten op aankondiging voor eerste Malieveld-protest... Dan bega je gewoon een blunder. Je had gewoon de moties moeten afwachten en komende week koffie gaan drinken met partijen die mee willen werken.
pi_220205458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
en nu in absolute bedragen... Ik geloof dat in het hele woord vrijheidsbijdrage al wel zit dat het niet een nivellerende maatregel zou moeten zijn. De vrijheid van een arm iemand is niet minder of meer waard dan de vrijheid van een rijk iemand.
In absolute bedragen betaalt iemand met een inkomen boven ¤ 140.000 ook minder dan iemand met ¤ 60.000 (bruto).

Overigens hebben rijke / vermogenden mensen wel degelijk meer te verliezen (bijvoorbeeld meer woningen en bedrijven) dan armere mensen. Dus in die zin is de vrijheid wel degelijk meer waard voor een rijk / vermogend persoon.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220205460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon dom om al ja te zeggen tegen motie-Stoffer/Markuszower die geen meerderheid heeft in EK. Succes met je plannetje.
Tegen de tijd dat dit ter stemming komt in de eerste kamer zijn we al ver voorbij de provinciale statenverkiezingen en dus een nieuwe EK.
graag op anoniem
pi_220205464
Geert Dilan Brekelmans
pi_220205471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat dit ter stemming komt in de eerste kamer zijn we al ver voorbij de provinciale statenverkiezingen en dus een nieuwe EK.
Is het dan niet beter om snel een goede deal te sluiten en dat dus vóór de nieuwe EK erdoorheen te loodsen in plaats van nu inderdaad jezelf in een chaos te smijten? Nu heb je dus vakbonden die nu al om moord en brand schreeuwen...
pi_220205473
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In absolute bedragen betaalt iemand met een inkomen boven ¤ 140.000 ook minder dan iemand met ¤ 60.000 (bruto).
lol, ik hoop niet dat je dit echt geloofd. Ik zou nog even nakijken wat de vrijheidsbijdrage is en hoe belastingschijven in elkaar zitten en niet blind vertrouwen op een incomplete 1V grafiek.
graag op anoniem
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:45:28 #180
65846 Bocaj
47th President.
pi_220205474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Precies. De voorzitter weet ook van nix. :?
Het is eigenlijk weer het oude achterkamertjespolitiek. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')