Maar wat heb je nu dan bereikt?quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar de vakbonden (en de linkerkant van de kamer) hebben nu geroepen geen goede deal te willen maar de plannen van tafel, dus dat schiet niet op voor dit kabinet.
Misschien moeten ze als minderheidskabinet dan beginnen met een minder polariserend coalitieakkoord? Het is maar een idee hoor.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar de vakbonden (en de linkerkant van de kamer) hebben nu geroepen geen goede deal te willen maar de plannen van tafel, dus dat schiet niet op voor dit kabinet.
Je praat met meel in je mond. De overzichten van Kassa en EenVandaag zijn kraakhelder.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
De vrijheidsbijdrage is feitelijk een vlaktax met een licht nivellerend effect voor mensen die onder de 80k verdienen, het probleem is alleen dat heffingskortingen erdoor beïnvloed worden maar dat geldt voor iedere euro die je extra verdient en iedere euro die de overheid je teruggeeft.
Het bewijst vooral weer dat je eens moet stoppen met heffingskortingen en toeslagen, omdat zelfs goedbedoelde lichte nivellaties een (zeer licht) negatief effect kunnen hebben in specifieke gevallen.
Dan komen we weer nergens, er moeten juist keuzes gemaakt worden na jarenlange stilstand vanuit de politiek en keuzes zijn altijd polariserend.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien moeten ze als minderheidskabinet dan beginnen met een minder polariserend coalitieakkoord? Het is maar een idee hoor.
Nee dat zijn ze niet (buiten dat effecten op heffingskortingen in een vacuum bekijken al niet klopt) want als je kijkt naar absolute getallen dan zie je gewoon een min of meer rechte lijn vanaf 40k salaris met een paar zeer beperkte (10-20 euro per jaar) bulten door een heffingskortingeffect die je niet kan vermijden met de zeer beperkte dingen die je kan doen met de huidige ICT van de belastingdienst.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je praat met meel in je mond. De overzichten van Kassa en EenVandaag zijn kraakhelder.
over 40 jaar dan is het pensioenstelsel met het uitgesteld loon zoals we dat nu kennen ter ziele , en heeft iedereen een klein fiscale stimulans om pensioen zelfstandig te sparen bij een bank naar keuze, net als de vrije beroepenquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan komen we weer nergens, er moeten juist keuzes gemaakt worden na jarenlange stilstand vanuit de politiek en keuzes zijn altijd polariserend.
Daarnaast ik hoop echt niet dat er nu iemand hier is die 40 jaar is die denkt dat de huidige pensioenafspraken over 29 jaar nog exact hetzelfde zijn. Als dit kabinet het niet beslist dan is het wel een volgend kabinet of het kabinet erna want de pensioenleeftijd gaat niet voor 30 jaar vaststaan.
Je moet welhaast bovenmenselijke politieke gaven hebben om dit in goede banen te leiden. Ik zie dit niet lang goed gaan. Zeker van de VVD verwacht ik dat ze gaan steigeren als er van alles gerepareerd moet worden. Die hebben grotendeels 'de formatie gewonnen' en hebben het meeste te verliezen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat een minderheidskabinet niet gaat werken. Geen meerderheid en geen slagkracht om binnen het kabinet te beslissen. Maar misschien heb ik het mis. Ze zijn nog maar net begonnen. In het najaar (denk ik) gaat het erom spannen.
Zoals ik al schreef je praat met meel in je mond, je omschrijft hier een degressieve belasting. Ik kan het niet mooier maken dan het is, zo zijn de definities binnen de economische wetenschap.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nee dat zijn ze niet (buiten dat effecten op heffingskortingen in een vacuum bekijken al niet klopt) want als je kijkt naar absolute getallen dan zie je gewoon een min of meer rechte lijn vanaf 40k salaris met een paar zeer beperkte (10-20 euro per jaar) bulten door een heffingskortingeffect die je niet kan vermijden met de zeer beperkte dingen die je kan doen met de huidige ICT van de belastingdienst.
Het begint iig al met een valse start over de AOW. Toch hoop ik dat ze het wel een tijdje volhouden, zit absoluut niet te wachten op weer verkiezingen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je moet welhaast bovenmenselijke politieke gaven hebben om dit in goede banen te leiden. Ik zie dit niet lang goed gaan. Zeker van de VVD verwacht ik dat ze gaan steigeren als er van alles gerepareerd moet worden. Die hebben grotendeels 'de formatie gewonnen' en hebben het meeste te verliezen.
Jetten zijn net dat inderdaad gaan ze de BOX 3 aanpassen en ook de AOW wijziging aanpassen , dus alles gaat terugquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het begint iig al met een valse start over de AOW. Toch hoop ik dat ze het wel een tijdje volhouden, zit absoluut niet te wachten op weer verkiezingen.
Vanaf 2033, maakt voor de huidige begroting dus geen fluit uit.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
E.e.a. is dan ook al ingeboekt bij het kabinet Jetten. Veel zal er dan niet vanaf geweken gaan worden.
[ x ]
men moet het boxenstelsel afschaffen en het uitgesteld loon principe ook afschaffenquote:Op donderdag 26 februari 2026 13:04 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vanaf 2033, maakt voor de huidige begroting dus geen fluit uit.
In zekere zin is het een impopulaire maatregel die ze enkel gedoe oplevert deze periode. Ik vind overigens terecht want de AOW is nu niet houdbaar ondat de rekening dan bij een kleinere groep werkenden gelegd wordt.
Dat vond ik bij Rutte ook. Wat dat betreft zijn we al wat gewend.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:14 schreef Lurf het volgende:
Het gaat niet eens om de inhoud bij het AOW-plan, maar om de boodschap (wederom) dat het kabinet geen betrouwbare onderhandelingspartner is. Natuurlijk krijgen ze de wind van voren. Ik zou Jetten inmiddels ook geen hand meer geven zonder mijn vingers na te tellen.
Terug naar de achterkamertjes 😱quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is toch typische achterkamertjespolitiek waar 'men' vanaf wil?
Ik vraag me af of de levensverwachting in de toekomst steeds zal blijven stijgen, daar moet men ook naar kijken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:04 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vanaf 2033, maakt voor de huidige begroting dus geen fluit uit.
In zekere zin is het een impopulaire maatregel die ze enkel gedoe oplevert deze periode. Ik vind overigens terecht want de AOW is nu niet houdbaar ondat de rekening dan bij een kleinere groep werkenden gelegd wordt.
Ja, zo begreep ik het wel. Aan bestaande uitkeringen wordt niet gesleuteld.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:29 schreef cinderloom het volgende:
Begreep ik het goed in de interruptie met Wilders dat Jetten gaat kijken om de nieuwe aanpassingen in het wiastelsel alleen te laten gelden voor nieuwe gevallen?
Ik kreeg het niet goed mee ivm telefoongesprek
Het lijkt ook echt op een klimmuur..quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:37 schreef superniger het volgende:
BBB meneer gaat serieus in op een grap van Geert.
Zover ik mee kreeg is wel het plan om eraan te sleutelen, en gaat Jetten zich nu beraden of hij de bestaande gevallen buiten schot kan houden? Geen garantie nog geloof ik?quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, zo begreep ik het wel. Aan bestaande uitkeringen wordt niet gesleuteld.
vingers natellenquote:Op donderdag 26 februari 2026 13:14 schreef Lurf het volgende:
Het gaat niet eens om de inhoud bij het AOW-plan, maar om de boodschap (wederom) dat het kabinet geen betrouwbare onderhandelingspartner is. Natuurlijk krijgen ze de wind van voren. Ik zou Jetten inmiddels ook geen hand meer geven zonder mijn vingers na te tellen.
quote:Geert Wilders haalt uit: ‘Niet kabinet Jetten maar jatten!’
Geert Wilders haalt tijdens zijn interruptie uit naar de kersverse premier Rob Jetten.
Hij noemt het niet kabinet Jetten maar jatten.
Volgens hem wordt er teveel bezuinigd op de sociale voorzieningen en wordt er daarmee veel geld weggehaald bij de burgers. Wilders zegt te hopen dat het kabinet snel voorbij is.
Inmiddels oud nieuws en zelfs weer eens een oud riedeltje om naamgrappen te maken door de heer Zweerd Wilmaarnietlukken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vingers natellen
https://www.telegraaf.nl/(...)atten/137396313.html
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |