abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220207195
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb ook AOW en salaris

is niks mis mee toch ??
Ook een stukje solidariteit wat al eerder is genoemd. Niet iedereen haalt de leeftijd van 67 jaar en niet iedereen krijgt kinderen, ouders met kinderen krijgen kinderbijslag waar ook iedereen met- of zonder kinderen aan mee betalen.
pi_220207204
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Was ik al mee bekend. Maar ik kom zelf uit 96, dus tel dat maar door. Mijn generatie en ook de generatie voor mij kunnen waarschijnlijk al fluiten naar een AOW zoals het nu bestaat, dus ik kan gewoon geen medelijden hebben met die 9 maandjes extra. M'n vader begint in de buurt te komen van de 60 nu, en het is dat hij iets mankeert waardoor ie niet meer kan werken, anders had ik hem nog makkelijk jaren door zien gaan als monteur. Thuis niets doen is niets voor hem.
Ja dit heb ik dus ook, er wordt een kleine aanpassing gevraagd om het ietsje betaalbaarder te houden, nou goh wat erg zeg. Dan maakt dat jaar het verschil ook niet meer.

Mijn pa is inmiddels bijna 73, heeft nog zijn eigen bedrijf (hondenpension dus 7 dagen per week een aantal uur per dag) en doet daarnaast nog bouwklussen 6 dagen per week. Stilzitten zit er ook niet in en hij vindt het ook elke dag nog leuk aan het werk te mogen.
pi_220207255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:14 schreef Lurf het volgende:
Het gaat niet eens om de inhoud bij het AOW-plan, maar om de boodschap (wederom) dat het kabinet geen betrouwbare onderhandelingspartner is. Natuurlijk krijgen ze de wind van voren. Ik zou Jetten inmiddels ook geen hand meer geven zonder mijn vingers na te tellen.
Ja, want dat is belangijk. We moeten vooral niets doen omdat een ander kabinet jaren geleden een slecht akkoord heeft afgesloten.

Dit soort kinderachtige onzin moet echt stoppen, dit ontstijgt het schoolpleinniveau niet.
pi_220207261
quote:
2s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Zoals ik al schreef je praat met meel in je mond, je omschrijft hier een degressieve belasting. Ik kan het niet mooier maken dan het is, zo zijn de definities binnen de economische wetenschap.
Wow, de economische wetenschap nog wel.
pi_220207267
Jetten-Wilders 10-0.
pi_220207268
Fijn dat de vakbonden weglopen, tijd om die vanaf nu gewoon te negeren.
  donderdag 26 februari 2026 @ 16:30:01 #257
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_220207288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 16:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, want dat is belangijk. We moeten vooral niets doen omdat een ander kabinet jaren geleden een slecht akkoord heeft afgesloten.

Dit soort kinderachtige onzin moet echt stoppen, dit ontstijgt het schoolpleinniveau niet.
De 1-op-1 koppeling van de AOW-leeftijd aan de levensverwachting die er al was, is door het kabinet (m.n. D66 en VVD) gewijzigd in een 2-op-3 koppeling om de vakbonden en de oppositie over de streep te trekken om in te stemmen met een hervorming van de aanvullende pensioenen waarvoor geen meerderheid was. Nu de pensioenhervorming een feit is wordt de AOW-afspraak weer teruggedraaid. Dat was dus een morsdode mus.

Ik heb geen moeite met het terugdraaien van de 2-op-3 koppeling, als de pensioenhervorming dan ook wordt teruggedraaid. Maar zover zal het kabinet natuurlijk niet willen gaan. Wel het pensioenakkoord door de versnipperaar, maar niet de consequenties trekken.
Never explain, never apologize.
pi_220207308
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 16:30 schreef Lurf het volgende:

[..]
De 1-op-1 koppeling van de AOW-leeftijd aan de levensverwachting die er al was, is door het kabinet (m.n. D66 en VVD) gewijzigd in een 2-op-3 koppeling om de vakbonden en de oppositie over de streep te trekken om in te stemmen met een hervorming van de aanvullende pensioenen waarvoor geen meerderheid was. Nu de pensioenhervorming een feit is wordt de AOW-afspraak weer teruggedraaid. Dat was dus een morsdode mus.
Ja, dat zeg ik. Het was een baggerslecht akkoord en het is goed dat een nieuw kabinet het openbreekt.

quote:
Ik heb geen moeite met het terugdraaien van de 2-op-3 koppeling, als de pensioenhervorming dan ook wordt teruggedraaid.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Gelukkig maar.

Overings is dit soort procedureel geneuzel net zo zielig en kinderachtig. De politieke realiteit verandert, er worden verkiezingen gehouden. Dat slechte akkoord was niet voldoende om het probleem van de onhoudbare AOW op te lossen, het verergerde de problemen juist.

Het wordt tijd voor een echt gevecht met de vakbonden, dat is de enige weg uit deze ellende. Dat hebben D66 en VVD goed gezien.

[ Bericht 4% gewijzigd door MoreDakka op 26-02-2026 16:41:35 ]
pi_220207355
Is het niet frappant dat Bontenbal vragen gaat stellen over bepaalde haast of inhoud van de plannen als hij daar gewoon zelf bij heeft gezeten?
pi_220207369
Vos alweer met dezelfde onnozele vraag.
pi_220207397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is het niet frappant dat Bontenbal vragen gaat stellen over bepaalde haast of inhoud van de plannen als hij daar gewoon zelf bij heeft gezeten?
Zijn de enige debatten die nog een beetje gekeken worden dus ja..
pi_220207426
Wat nog wel eens gemist wordt in die AOW-discussie is dat het hele idee was dat je vanaf je AOW nog een jaar of 7,8 leeft en dan overlijdt; dan is het prima te betalen voor de samenleving.

Overigens denk ik dat voor de generatie die nu 25-35 jaar oud is: tegen de tijd dat jullie 67 zijn is - praktisch- de hele babyboom-generatie er niet meer en ziet de piramide qua omslag er weer wat betaalbaarder uit.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220207537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Is samen met het weer terugdraaien van de box 3-verandering al weer een slordige 5 miljard per jaar. Dat moet weer ergens anders bezuinigd worden. Dat gaat natuurlijk weer pijn doen op allerlei plaatsen.

Ik vraag me echt af hoe lang dit kabinet blijft zitten. Welke oppositiepartij wil in hemelsnaam tekenen voor pijnlijke maatregelen?
Klaver, iedere maatregel waardoor werkend Nederland meer belasting moet betalen staat toch al in zijn verkiezingsprogramma.
  donderdag 26 februari 2026 @ 17:30:31 #264
65846 Bocaj
47th President.
pi_220207572
Joodse scholen moeten constant bewaakt worden van Baarle! ;)
  donderdag 26 februari 2026 @ 17:40:02 #265
65846 Bocaj
47th President.
pi_220207622
Zeker een foto voor de socials daar bij D66. Ow o, wat zijn we blij!
  donderdag 26 februari 2026 @ 17:49:58 #266
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220207675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:30 schreef Bocaj het volgende:
Joodse scholen moeten constant bewaakt worden van Baarle! ;)
Zegt ie ook waarom?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 26 februari 2026 @ 17:55:17 #267
65846 Bocaj
47th President.
pi_220207703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zegt ie ook waarom?
Nee, van Baarle praat vanuit de moslims en wil Moskeën beveiligen.
Hier en daar liet hij nog wel weten tegen antisemitisme te zijn.
  FOK!Fotograaf donderdag 26 februari 2026 @ 18:31:55 #268
842 Zorro
Z
pi_220207913
Zout eens op met die Palestijnen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 26 februari 2026 @ 18:34:00 #269
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220207922
quote:
6s.gif Op donderdag 26 februari 2026 18:31 schreef Zorro het volgende:
Dat is nou precies wat Israël aan het proberen is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!Fotograaf donderdag 26 februari 2026 @ 18:35:01 #270
842 Zorro
Z
pi_220207928
quote:
18s.gif Op donderdag 26 februari 2026 18:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat is nou precies wat Israël aan het proberen is.
Doen ze goed.

Nee zonder flauwekul, DENK doet net alsof er verder niks bestaat. Los eerst de rotzooi hier eens op

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 26-02-2026 21:45:13 ]
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220208551
quote:
6s.gif Op donderdag 26 februari 2026 18:31 schreef Zorro het volgende:
Verkeerde subforum
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220208631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:00 schreef kalinhos het volgende:
Overigens denk ik dat voor de generatie die nu 25-35 jaar oud is: tegen de tijd dat jullie 67 zijn is - praktisch- de hele babyboom-generatie er niet meer en ziet de piramide qua omslag er weer wat betaalbaarder uit.
Nah dat gaat niet verbeteren. De omslag is er omdat het geboortecijfer dik onder het vervangingscijfer zit. Dat geboortecijfer is niet gestegen, dus krijg je ook geen andere piramide.

Eerder wordt het nog heftiger omdat mensen met de voortgang van de medische kennis wel ouder blijven worden.

Uiteindelijk gaat het wel leiden tot een bevolkingsgroep, dus het woningtekort gaat wel een keer omslaan.
  donderdag 26 februari 2026 @ 21:11:56 #273
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220209262
Jimmy Dijk gaat de zinloze motie van wantrouwen van Wilders steunen, het is maar waar je wil staan als partij he. Nutteloze schreeuwer.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 26 februari 2026 @ 21:13:43 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220209285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 20:02 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Nah dat gaat niet verbeteren. De omslag is er omdat het geboortecijfer dik onder het vervangingscijfer zit. Dat geboortecijfer is niet gestegen, dus krijg je ook geen andere piramide.

Eerder wordt het nog heftiger omdat mensen met de voortgang van de medische kennis wel ouder blijven worden.

Uiteindelijk gaat het wel leiden tot een bevolkingsgroep, dus het woningtekort gaat wel een keer omslaan.
ik ga 100 worden en ik moet thuis blijven wonen van de regering
De doorstroom is gestaakt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220209452
Ik kijk al uit naar de provinciale verkiezingen van volgend jaar en de daarop veranderende samenstelling van de Eerste Kamer. Ik hoop dat dit horrorkabinet van Jetten dan nog meer klem komt te zitten dan het nu al zit. Het zou nog veel beter zijn als het zo snel als mogelijk valt. Jammer van die meelopers in de oppositie. Vooral die achterbakse zetelrovers van Groep Markuszower zijn ronduit weerzinwekkend.

Wat mij betreft is het oorlog tussen kabinet Jetten en de samenleving.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')