Ook een stukje solidariteit wat al eerder is genoemd. Niet iedereen haalt de leeftijd van 67 jaar en niet iedereen krijgt kinderen, ouders met kinderen krijgen kinderbijslag waar ook iedereen met- of zonder kinderen aan mee betalen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb ook AOW en salaris
is niks mis mee toch ??
Ja dit heb ik dus ook, er wordt een kleine aanpassing gevraagd om het ietsje betaalbaarder te houden, nou goh wat erg zeg. Dan maakt dat jaar het verschil ook niet meer.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was ik al mee bekend. Maar ik kom zelf uit 96, dus tel dat maar door. Mijn generatie en ook de generatie voor mij kunnen waarschijnlijk al fluiten naar een AOW zoals het nu bestaat, dus ik kan gewoon geen medelijden hebben met die 9 maandjes extra. M'n vader begint in de buurt te komen van de 60 nu, en het is dat hij iets mankeert waardoor ie niet meer kan werken, anders had ik hem nog makkelijk jaren door zien gaan als monteur. Thuis niets doen is niets voor hem.
Ja, want dat is belangijk. We moeten vooral niets doen omdat een ander kabinet jaren geleden een slecht akkoord heeft afgesloten.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:14 schreef Lurf het volgende:
Het gaat niet eens om de inhoud bij het AOW-plan, maar om de boodschap (wederom) dat het kabinet geen betrouwbare onderhandelingspartner is. Natuurlijk krijgen ze de wind van voren. Ik zou Jetten inmiddels ook geen hand meer geven zonder mijn vingers na te tellen.
Wow, de economische wetenschap nog wel.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef je praat met meel in je mond, je omschrijft hier een degressieve belasting. Ik kan het niet mooier maken dan het is, zo zijn de definities binnen de economische wetenschap.
De 1-op-1 koppeling van de AOW-leeftijd aan de levensverwachting die er al was, is door het kabinet (m.n. D66 en VVD) gewijzigd in een 2-op-3 koppeling om de vakbonden en de oppositie over de streep te trekken om in te stemmen met een hervorming van de aanvullende pensioenen waarvoor geen meerderheid was. Nu de pensioenhervorming een feit is wordt de AOW-afspraak weer teruggedraaid. Dat was dus een morsdode mus.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, want dat is belangijk. We moeten vooral niets doen omdat een ander kabinet jaren geleden een slecht akkoord heeft afgesloten.
Dit soort kinderachtige onzin moet echt stoppen, dit ontstijgt het schoolpleinniveau niet.
Ja, dat zeg ik. Het was een baggerslecht akkoord en het is goed dat een nieuw kabinet het openbreekt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:30 schreef Lurf het volgende:
[..]
De 1-op-1 koppeling van de AOW-leeftijd aan de levensverwachting die er al was, is door het kabinet (m.n. D66 en VVD) gewijzigd in een 2-op-3 koppeling om de vakbonden en de oppositie over de streep te trekken om in te stemmen met een hervorming van de aanvullende pensioenen waarvoor geen meerderheid was. Nu de pensioenhervorming een feit is wordt de AOW-afspraak weer teruggedraaid. Dat was dus een morsdode mus.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Gelukkig maar.quote:Ik heb geen moeite met het terugdraaien van de 2-op-3 koppeling, als de pensioenhervorming dan ook wordt teruggedraaid.
Zijn de enige debatten die nog een beetje gekeken worden dus ja..quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is het niet frappant dat Bontenbal vragen gaat stellen over bepaalde haast of inhoud van de plannen als hij daar gewoon zelf bij heeft gezeten?
Klaver, iedere maatregel waardoor werkend Nederland meer belasting moet betalen staat toch al in zijn verkiezingsprogramma.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is samen met het weer terugdraaien van de box 3-verandering al weer een slordige 5 miljard per jaar. Dat moet weer ergens anders bezuinigd worden. Dat gaat natuurlijk weer pijn doen op allerlei plaatsen.
Ik vraag me echt af hoe lang dit kabinet blijft zitten. Welke oppositiepartij wil in hemelsnaam tekenen voor pijnlijke maatregelen?
Zegt ie ook waarom?quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:30 schreef Bocaj het volgende:
Joodse scholen moeten constant bewaakt worden van Baarle!
Nee, van Baarle praat vanuit de moslims en wil Moskeën beveiligen.quote:
Dat is nou precies wat Israël aan het proberen is.quote:
Doen ze goed.quote:Op donderdag 26 februari 2026 18:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat Israël aan het proberen is.
Verkeerde subforumquote:
Nah dat gaat niet verbeteren. De omslag is er omdat het geboortecijfer dik onder het vervangingscijfer zit. Dat geboortecijfer is niet gestegen, dus krijg je ook geen andere piramide.quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:00 schreef kalinhos het volgende:
Overigens denk ik dat voor de generatie die nu 25-35 jaar oud is: tegen de tijd dat jullie 67 zijn is - praktisch- de hele babyboom-generatie er niet meer en ziet de piramide qua omslag er weer wat betaalbaarder uit.
ik ga 100 worden en ik moet thuis blijven wonen van de regeringquote:Op donderdag 26 februari 2026 20:02 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nah dat gaat niet verbeteren. De omslag is er omdat het geboortecijfer dik onder het vervangingscijfer zit. Dat geboortecijfer is niet gestegen, dus krijg je ook geen andere piramide.
Eerder wordt het nog heftiger omdat mensen met de voortgang van de medische kennis wel ouder blijven worden.
Uiteindelijk gaat het wel leiden tot een bevolkingsgroep, dus het woningtekort gaat wel een keer omslaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |