Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Geramd ja, ik hoop voor je dat je het niet hoeft mee te maken want het is geen pretje en het kan heel snel heel verkeerd aflopen. Een minder fit persoon zou zomaar onder de wielen terecht kunnen komen en dan had de agent het niet na kunnen vertellen.quote:
Kijk, wat we in Nederland normaal doen als er zoiets voordoet, is dat een agent dan op non-actief wordt gezet tot het onderzoek is afgelopen en men zegt: 'Het is allemaal heel triest, we gaan onderzoek doen, etc.' in plaats van: 'Omg, het was een linkse terrorist in een heule grote auto en die agent had het al zo moeilijk en huilie-huilie en omg!'quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geramd ja, ik hoop voor je dat je het niet hoeft mee te maken want het is geen pretje en het kan heel snel heel verkeerd aflopen. Een minder fit persoon zou zomaar onder de wielen terecht kunnen komen en dan had de agent het niet na kunnen vertellen.
Wat ook nog had kunnen gebeuren is dat de agent achterovervalt en met zijn hoofd op het asfalt terechtkomt met alle gevolgen van dien.
[ ] ongeschiktquote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:39 schreef Kijkertje het volgende:
Hij trok zijn wapen dus al terwijl hij aan het filmen was? Professioneel hoor!
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mbz5mscqtk24
[ afbeelding ]
We kunnen wel blijven lullen, maar jij ziet in dat filmpje toch alleen maar wat je wil zien. Je hebt me een bord voor je harses zeg, mijn God zeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geramd ja, ik hoop voor je dat je het niet hoeft mee te maken want het is geen pretje en het kan heel snel heel verkeerd aflopen. Een minder fit persoon zou zomaar onder de wielen terecht kunnen komen en dan had de agent het niet na kunnen vertellen.
Wat ook nog had kunnen gebeuren is dat de agent achterovervalt en met zijn hoofd op het asfalt terechtkomt met alle gevolgen van dien.
Verantwoordelijkheid is woke.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:40 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, wat we in Nederland normaal doen als er zoiets voordoet, is dat een agent dan op non-actief wordt gezet tot het onderzoek is afgelopen en men zegt: 'Het is allemaal heel triest, we gaan onderzoek doen, etc.' in plaats van: 'Omg, het was een linkse terrorist in een heule grote auto en die agent had het al zo moeilijk en huilie-huilie en omg!'.
Hij wil natuurlijk wel even filmen hoe hij 'geramd' gaat worden en trekt alvast zijn wapen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ ] ongeschikt
[X] totaal ongeschikt
Jou bijdragen werden wat dat betreft ook niet gewaardeerd, niet zo gek ook gezien je persoonlijke aanvallen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:38 schreef JAM het volgende:
Ik heb het vorige topic een beetje gemist, maar ik zag vooral een hoop verwijderde berichten van @:Chivaz omdat dat zijn giftige praatjes hem wellicht niet zo goed uitkwamen, denk ik dan maar, ofzo?.
Bla bla bla bla bla. Kop, zand, etc.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jou bijdragen werden wat dat betreft ook niet gewaardeerd, niet zo gek ook gezien je persoonlijke aanvallen.
Maar goed nu je een beetje bent gekalmeerd heb je de bodycam footage al gezien?
Here we go again….. Zelfs nadat het duidelijk is dat we hier met een radicale activist te maken hebben en camerabeelden overduidelijk hebben vastgelegd dat de man geramd word door de vrouw in kwestie nadat ze bevelen negeerde blijf je volharden in je waanzin.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:42 schreef JAM het volgende:
[..]
We kunnen wel blijven lullen, maar jij ziet in dat filmpje toch alleen maar wat je wil zien. Je hebt me een bord voor je harses zeg, mijn God zeg.
Als de koers vaststaat, begint het gezeur over de komma’s.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:45 schreef Evenstar het volgende:
Negeer het gewoon en laten wij discusseren met de mensen die wel voor rede vatbaar zijn.
Zoals in 't vorige topic ook:quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Here we go again….. Zelfs nadat het duidelijk is dat we hier met een radicale activist te maken hebben en camerabeelden overduidelijk hebben vastgelegd dat de man geramd word door de vrouw in kwestie nadat ze bevelen negeerde blijf je volharden in je waanzin.
Whats next, de auto reed niet hard genoeg om geweld te rechtvaardigen? De agent in kwestie moest maar over de auto heen springen? Of ga je een andere achterlijke opmerking maken, ik ben benieuwd. Quote mij wel even zodat ik er smakelijk om kan lachen.
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als ze de intentie had ‘m omver te rijden waarom liet ze ‘m dan een rondje om de auto lopen en filmen terwijl ze relaxed met ‘t raam open zat?
Weet je wanneer de situatie omsloeg? Toen die halve droeftoeter aan kwam rennen en aan de deur begon te trekken.
Dus wat leert de klas hiervan? Met deëscalerend optreden voorkom je onveilige situaties en onnodige doden.
En nog een hoek. Het zal weinig uithalen hier maar goed. Laat de feiten bekend zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Here we go again….. Zelfs nadat het duidelijk is dat we hier met een radicale activist te maken hebben en camerabeelden overduidelijk hebben vastgelegd dat de man geramd word door de vrouw in kwestie nadat ze bevelen negeerde blijf je volharden in je waanzin.
Whats next, de auto reed niet hard genoeg om geweld te rechtvaardigen? De agent in kwestie moest maar over de auto heen springen? Of ga je een andere achterlijke opmerking maken, ik ben benieuwd. Quote mij wel even zodat ik er smakelijk om kan lachen.
Ehm. Een bodycam schudt niet zo als iemand loopt, het was in die eerdere video duidelijk te zien dat hij zijn telefoon vast had. "Directly in front" is ook wel een flinke overdrijving. Maargoed, het zal inderdaad weinig uithalen. Ik denk dat ik morgen bij de opticiën maar een maga-bril moet kopen oid.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En nog een hoek. Het zal weinig uithalen hier maar goed. Laat de feiten bekend zijn.
[ x ]
Een hoop wensdenken idd.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:00 schreef OMG het volgende:
Dit heeft niks met tegengeluid te maken, dit soort onzin hoort gewoon in BNW thuis. Niemand werd ergens geramd, niemand stond recht voor een auto, de mevrouw mikte op niemand. Mijn God, zeg.
Je hoeft niet precies hetzelfde te denken, maar je moet wel voor rede vatbaar zijn. Dat zijn twee verschillende dingen. Ik vind het prima om een leuke discussie te voeren, graag zelfs, maar met sommige mensen is dat gewoon niet mogelijk en totaal nutteloos.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als de koers vaststaat, begint het gezeur over de komma’s.
Zonder tegengeluid is dit topic, boordevol met gelijkgestemde, binnen een maand morsdood.
Ze kon ook gewoon ICE niet belemmeren, luisteren naar de bevelen en dan had ze nu wellicht haar kinderen kunnen knuffelen. Nogmaals waarom is dit geen optie?quote:
Duidelijk te zien dat de agent geraakt werd door de auto.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:00 schreef OMG het volgende:
Dit heeft niks met tegengeluid te maken, dit soort onzin hoort gewoon in BNW thuis. Niemand werd ergens geramd, niemand stond recht voor een auto, de mevrouw mikte op niemand. Mijn God, zeg.
Ze hadden haar ook gewoon kunnen passeren met hun auto's zoals ze gebaarde. Anderen deden dat ook zoals duidelijk op de beelden te zien is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze kon ook gewoon ICE niet belemmeren, luisteren naar de bevelen en dan had ze nu wellicht haar kinderen kunnen knuffelen. Nogmaals waarom is dit geen optie?
En hij had ook nog zijn dienstwapen vast, zoals ik al stelde de volgende smoes word blijkbaar hij word niet hard genoeg geramd…….quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:07 schreef Kijkertje het volgende:
Hij liet niet eens zijn telefoon vallen zo erg werd hij 'geramd'.
Zo was volgens dezelfde users Garcia een bendelid. En als ie dat niet was, dan had ie misschien ooit een vrouw geslagen, dus alsnog terecht dat ie daar later voor naar een totaal vreemd land wordt gestuurd (meerdere malen).quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je hoeft niet precies hetzelfde te denken, maar je moet wel voor rede vatbaar zijn. Dat zijn twee verschillende dingen. Ik vind het prima om een leuke discussie te voeren, graag zelfs, maar met sommige mensen is dat gewoon niet mogelijk en totaal nutteloos.
Je hebt tegengeluid, wat prima is, en je hebt totaal BNW onzin, waar dit onder valt.
Ze had ook kunnen luisteren, nogmaals waarom is dat geen optie? Waarom word de verantwoordelijkheid hier compleet bij de agent gelegd?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze hadden haar ook gewoon kunnen passeren met hun auto's zoals ze gebaarde. Anderen deden dat ook.
Ik vermoed dat ze haar gingen arresteren voor obstructie. Daarom moest ze uitstappen en op dat moment besluit ze hem te peren, aangemoedigd door haar vrouw trouwens.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze hadden haar ook gewoon kunnen passeren met hun auto's zoals ze gebaarde. Anderen deden dat ook.
Het is geen normale situatie. De situatie is dat ze express de weg blokkeert voor ICE.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:12 schreef OMG het volgende:
Je zou verwachten dat in een normale situatie ze dan nog steeds de kans krijgt haar auto aan de kant te zetten. Maar ik kan hieruit opmaken dat als iemand een paar kilometer te hard rijdt en er een politiewagen achter je zit het ook volledig normaal is om een PIT maneuver uit te voeren?
Onvoorstelbaar alle hoepels die hier recht worden geluld.
enquote:Slachtoffers school shooting waren acteurs
énquote:6 januari is én een hoax en viel wel mee
quote:Verkiezingsfraude, je zal 6 januari zien dat Trump alsnog president blijft
Dank voor die video. Vanuit deze hoek lijkt te zien te zijn dat hij geraakt wordt. Maar dan gelden de vragen die ik net had nog steeds.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Duidelijk te zien dat de agent geraakt werd door de auto.
https://streamable.com/s8dram
Maar het maakt niets uit want jullie zullen uiteraard glashard beweren dat het hier ook niet te zien is omdat jullie het gewoon niet willen zien.
Ja prima. Geen enkele reden om een wapen te trekken zoals de twee anderen dus ook niet deden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze haar gingen arresteren voor obstructie. Daarom moest ze uitstappen en op dat moment besluit ze hem te peren, aangemoedigd door haar vrouw trouwens.
Ja, zoals ik al zei, geen mondkapje op? Neerschieten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:12 schreef OMG het volgende:
Je zou verwachten dat in een normale situatie ze dan nog steeds de kans krijgt haar auto aan de kant te zetten. Maar ik kan hieruit opmaken dat als iemand een paar kilometer te hard rijdt en er een politiewagen achter je zit het ook volledig normaal is om een PIT maneuver uit te voeren?
Onvoorstelbaar alle hoepels die hier recht worden geluld.
Hij wordt inderdaad licht geraakt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Duidelijk te zien dat de agent geraakt werd door de auto.
https://streamable.com/s8dram
Maar het maakt niets uit want jullie zullen uiteraard glashard beweren dat het hier ook niet te zien is omdat jullie het gewoon niet willen zien.
Zeker omdat er al twee agenten bij haar deur stonden zonder wapen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij wordt inderdaad licht geraakt.
Alleen dat is nog steeds geen vrijbrief om haar te vermoorden.
1) Een agent, met een opleiding van meer dan 45 dagen, had zich niet in die positie gebracht.
2) Een agent, met een opleiding van meer dan 45 dagen, was niet als een dolle stier uit zijn auto gerend en escalerend te werk gegaan door als een volkomen losgeslagen idioot aan de deur te trekken. Iemand die zijn werk wel goed zou doen had daar descalerend kunnen en MOETEN optreden.
In dezelfde beelden, als je ze frame voor frame afspeelt, zie je ook dat pistool al getrokken en gericht is voordat de auto in beweging komt. Als hij niet zo druk was geweest met zijn telefoon had hij kunnen zien dat de wielen volkomen naar rechts waren gedraaid en zij gewoon weg wilde rijden. Wegrijden bij een aanhouding is geen reden om te schieten.
Niks in dit filmpje laat zien dat de vrouw agressief was, iemand pijn wilde doen, iemand odder haar auto wilde krijgen of wat dan ook.
Had zij ook gewoon weg kunnen blijven? Vast. Had zij kunnen gehoorzamen? Vast.
Echter zie ik nergens ook maar één reden om point blank drie schoten af te vuren op een totaal ongevaarlijk persoon.
Ja, als je niet luistert mag je in de MAGA wereld gewoon afgeknald worden. Lekker toch? Zo’n liberale bitch die op maar liefst drie kogels getrakteerd wordt door een zogenaamd “aangereden” agent. Zouden ze vaker moeten doen toch? Gezien je post in een vorig deel.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze had ook kunnen luisteren, nogmaals waarom is dat geen optie? Waarom word de verantwoordelijkheid hier compleet bij de agent gelegd?
Wanneer er een gemaskerd persoon aan je autodeur begint te hengsten is een poging om weg te rijden oneindig veel meer te verwachten dan maar meteen beginnen te schieten. Er werd nog steeds niet op die gozer gemikt, ieder hoek laat dat zien.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dank voor die video. Vanuit deze hoek lijkt te zien te zijn dat hij geraakt wordt. Maar dan gelden de vragen die ik net had nog steeds.
Gelet op die andere video waar te zien is dat hij rond de auto loopt had ze geen enkele intentie hem aan te rijden, maar wilde ze draaien (keren?) en wilde ze ze voorbij laten. Die tweede agent die aan de deur gaat trekken zorgt dat de situatie omslaat en dreigend wordt, waarna ze achteruit rijdt en naar links draait (je draait naar links om een kortere draaicirkel naar rechts te hebben) en erna naar rechts draait - oftewel ze wilde duidelijk wegrijden.
Is dat goed? Nee. Is dat "een aanslag met een moordwapen", of "moedwillig op iemand inrijden"? Ook niet. Het feit dat die agent meerdere schoten lost, ook nadat die auto voorbij is spreekt niet in zijn voordeel.
Kijk, iig is het je nu duidelijk dat hij geraakt werd. Kleine stappen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:19 schreef OMG het volgende:
[..]
Wanneer er een gemaskerd persoon aan je autodeur begint te hengsten is een poging om weg te rijden oneindig veel meer te verwachten dan maar meteen beginnen te schieten. Er werd nog steeds niet op die gozer gemikt, ieder hoek laat dat zien.
ICE maakt totaal rustige situaties in een keer een nerveuze chaos, waarbij jouw leven in handen is van een stel LARPers met allemaal verschillende kleren aan, alsof ze zelf maar wat hebben gekocht. Masker op, vuurwapens, wetteloos letterlijk. Je leven kan elk moment voorbij zijn als een ICE-idioot verzint dat ie zijn machtspositie moet showen op jouw acteren en daarbij moet je het maar slikken dat je een paar dagen vast komt te zitten zonder menselijkheid. Of nu in dit geval, de volgende ICE aanhouding zorgt voor nog meer spanning na deze gebeurtenis.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij wordt inderdaad licht geraakt.
Alleen dat is nog steeds geen vrijbrief om haar te vermoorden.
1) Een agent, met een opleiding van meer dan 45 dagen, had zich niet in die positie gebracht.
2) Een agent, met een opleiding van meer dan 45 dagen, was niet als een dolle stier uit zijn auto gerend en escalerend te werk gegaan door als een volkomen losgeslagen idioot aan de deur te trekken. Iemand die zijn werk wel goed zou doen had daar descalerend kunnen en MOETEN optreden.
In dezelfde beelden, als je ze frame voor frame afspeelt, zie je ook dat pistool al getrokken en gericht is voordat de auto in beweging komt. Als hij niet zo druk was geweest met zijn telefoon had hij kunnen zien dat de wielen volkomen naar rechts waren gedraaid en zij gewoon weg wilde rijden. Wegrijden bij een aanhouding is geen reden om te schieten.
Niks in dit filmpje laat zien dat de vrouw agressief was, iemand pijn wilde doen, iemand odder haar auto wilde krijgen of wat dan ook.
Had zij ook gewoon weg kunnen blijven? Vast. Had zij kunnen gehoorzamen? Vast.
Echter zie ik nergens ook maar één reden om point blank drie schoten af te vuren op een totaal ongevaarlijk persoon.
Welke post? Ik heb nergens de claim gemaakt dat ze afgeknald moet worden. Ik vertel slechts dat het schieten gerechtvaardigd is. Je doet net alsof ik het fantastisch vind dat een moeder van drie kinderen dood is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ja, als je niet luistert mag je in de MAGA wereld gewoon afgeknald worden. Lekker toch? Zo’n liberale bitch die op maar liefst drie kogels getrakteerd wordt door een zogenaamd “aangereden” agent. Zouden ze vaker moeten doen toch? Gezien je post in een vorig deel.
Hij stond nog steeds niet recht voor de auto. Sterker nog, vanuit een andere hoek lijkt het er duidelijk op dat hij zelf inleunt om te mikken.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Kijk, iig is het je nu duidelijk dat hij geraakt werd. Kleine stappen.
Uiteraard zelf niet, dan is het burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ja, als je niet luistert mag je in de MAGA wereld gewoon afgeknald worden. Lekker toch? Zo’n liberale bitch die op maar liefst drie kogels getrakteerd wordt door een zogenaamd “aangereden” agent. Zouden ze vaker moeten doen toch? Gezien je post in een vorig deel.
Alleen word de bevolking niet onderdrukt hè, als je dat beweert dan ben jij het die in “BNW” thuishoort. Dit soort bizarre fantasieën mogen hier blijkbaar alle ruimte krijgen maar camerabeelden, tja dat is BNW materiaal en hoort niet in dit topic…..quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:20 schreef Evenstar het volgende:
Mooi ok dat in de MAGA wereld de burgers gewoon moeten gehoorzamen.
Je weet wel, dezelfde MAGA wereld waarin 2nd amendment heilig is.
Je weet wel, die 2nd amendment wat de burgers een recht op wapenbezit geeft om in opstand te kunnen komen als de regering je probeert te onderdrukken.
En straks gaat een burger opeens wel terugschieten of krijg je een botsing tussen de politie en ICE en dan heb je pas een feest. Hoop echt dat het niet zover komt, maar de kans is zeker aanwezig en behoorlijk groot.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
ICE maakt totaal rustige situaties in een keer een nerveuze chaos, waarbij jouw leven in handen is van een stel LARPers met allemaal verschillende kleren aan, alsof ze zelf maar wat hebben gekocht. Masker op, vuurwapens, wetteloos letterlijk. Je leven kan elk moment voorbij zijn als een ICE-idioot verzint dat ie zijn machtspositie moet showen op jouw acteren en daarbij moet je het maar slikken dat je een paar dagen vast komt te zitten zonder menselijkheid. Of nu in dit geval, de volgende ICE aanhouding zorgt voor nog meer spanning na deze gebeurtenis.
Die spanning zal bij 'beide kanten' oplopen, waardoor elke volgende situatie nog nerveuzer wordt. En een kat in het nauw...ja ook die agenten, zo zonder goede training, zijn super gevaarlijk als ze blijkbaar in het nauw meteen tot geweld overgaan.
Zo en jij natuurlijk, zo eerlijk en fair als dat je bent, toegeven dat Trump corrupt tot op het bod is en voor totale chaos in de VS zorgt, toch?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee joh Trump doet dit allemaal voor VEILIGHEID! van de burgers! Hij gaat nog meer ICE-agenten naar Minnesota sturen voor nog meer VEILIGHEID!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo en jij natuurlijk, zo eerlijk en fair als dat je bent, toegeven dat Trump corrupt tot op het bod is en voor totale chaos in de VS zorgt, toch?
Of heb je daar nog geen beelden van gezien?
Daarom is het ook allemaal zo gespeeld. Pakken een ding en negeren het hele circus van de afgelopen maanden. Ted Bundy heeft ook veel betekend voor de community.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee joh Trump doet dit allemaal voor VEILIGHEID! van de burgers! Hij gaat nog meer ICE-agenten naar Minnesota sturen voor nog meer VEILIGHEID!
Het is heel dom om ICE te belemmeren in hun werkzaamheden en vervolgens geen bevelen op te volgen. Als je dan ook nog eens probeert te vluchten en je raakt daarbij een agent die in een ogenblik moet reageren dan moet je niet raar staat te kijken dat er geweld word toegepast.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:29 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat onze huis-MAGA inmiddels ongeschiktheid opvoert als reden voor deze moord. Blijkbaar zijn de sneeuwvlokjes van ICE niet in staat met de druk om te gaan die hoort bij het onderdeel zijn van een bruine brigade. Al die vervelende mensen die ze maar steeds lastigvallen wanneer ze mensen een huis of auto uitknuppelen, dat gaat niet in de koude kleren zitten!
Het is echt je eigen schuld wanneer je door zo’n gefrustreerde ICE idioot afgeknald wordt! Zo’n man heeft dan gewoon een slechte dag, dat kan iedereen overkomen tenslotte! En pappa Donald beschermt de bruinhemden wel, dus zo’n foutje is geen enkel probleem.
quote:"Each act, each occasion, is worse than the last, but only a little worse. You wait for the next and the next. You wait for one great shocking occasion, thinking that others, when such a shock comes, will join with you in resisting somehow. You don't want to act, or even talk alone; you don't want to "go out of your way to make trouble." Why not?--Well, you are not in the habit of doing it. And it is not just fear, fear of standing alone, that restrains you; it is also genuine uncertainty."
Hij werd niet geraakt, hij manoeuvreerde onhandig met zijn telefoon terwijl hij schoot. Hij loopt nog als een kievit, na het gebeurde, naar en van de inmiddels gecrashte auto.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als de kleuter in chief niet zo'n slechte verliezer en rancuneuze klootzak was hadden de kinderen van Renee Nicole Good nog een moeder gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:22 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mbzfgztguv2g
[ afbeelding ]
Zijn verlies in Minnesota zit hem nog steeds dwars:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mbzfjcbrhh2h
[ afbeelding ]
Handig ook, om als president te roepen dat een hele staat corrupt is. Doet het goed bij je achterban.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:22 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impeachable offense #364.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:22 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het feit ook dat twee van de drie kogels via het (open) zijraampje afgeschoten werden toont wel aan dat er geen 'imminent threat' was voor die schietgrage agent.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij erd niet geraakt, hij manoeuvreerde onhandig met zijn telefoon terwijl hij schoot. Hij loopt nog als een kievit, na het gebeurde, naar en van de inmiddels gecrashte auto.
Schieten was totaal onnodig, als ze Renee en die partner, die ook stond te filmen, wilden arresteren: ze hadden haar nummerbord.
Iedereen heeft het over acties en reacties nu Trump alle internationale afspraken en rechtsorde zet en hoogstpersoonlijk de wereldorde op zijn kop zet. Maar ik heb nog geen enkel land horen zeggen dat ze het WK boycotten. Dat zou pas tonen dat een land moed heeft. En kom niet aan boord met smoesjes dat je iets kan veranderen als je wel gaat, en dat je er jaren voor getraind hebt. Als er een land zegt “steek dat WK in de VS maar in je reet, wij gaan alleen naar Canada en Mexico, en zoek voor de rest maar een ander Zuid/Midden-Amerikaans gastland uit. En anders: nanananana![]()
![]()
En waarom krijgt die eikel met al zijn aspirines voor mooi dun bloed nou niet nog een klein doch fataal hersenbloedinkje?
Die vrouw in de video: "That's okay dude, I'm not mad at you." terwijl hij een rondje om haar auto loopt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het feit ook dat twee van de drie kogels via het (open) zijraampje afgeschoten werden toont wel aan dat er geen 'imminent threat' was voor die schietgrage agent.
Ik heb ook eerder de indruk dat hij met zijn schoten haar probeerde tegen te houden weg te rijden (pissed off als hij was) dan dat hij vreesde voor zijn leven.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Die vrouw in de video: "That's okay dude, I'm not mad at you." terwijl hij een rondje om haar auto loopt.
Ja, dat is iets wat een levensgevaarlijke terrorist zegt.
Dit ja. Heel dat "bodycam" filmpje is raar. Je ziet hem nooit afstand nemen van de wagen. Hij blijft letterlijk staan terwijl zij al heel haar stuur wegdraait richting de andere kant van waar hij staat.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb ook eerder de indruk dat hij met zijn schoten haar probeerde tegen te houden weg te rijden (pissed off als hij was) dan dat hij vreesde voor zijn leven.
Wie trekt er nou een wapen terwijl je nog aan het filmen bent en nog voor ze de poging doet weg te rijden? Tenzij je denkt dat ze je gaat rammen maar dan ga je toch niet voor de auto staan?![]()
Als hij zijn wapen niet getrokken had en ze was weggereden hadden ze haar later gewoon aan kunnen houden en hadden de kinderen van Renee Nicole Good nog gewoon een moeder gehadquote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:52 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dit ja. Heel dat "bodycam" filmpje is raar. Je ziet hem nooit afstand nemen van de wagen. Hij blijft letterlijk staan terwijl zij al heel haar stuur wegdraait richting de andere kant van waar hij staat.
iemand die voor zijn leven vreest omver gereden te worden maakt zich snel uit de voeten van de auto. Hij blijft letterlijk staan en als ze bijna naast hem staat schiet hij haar 3 keer. Stel dat hij echt voor zijn leven vreesde, achteraf schieten als de voorkant van de auto al helemaal voorbij hem is heeft totaal geen zin. Hij schoot om haar te doden. Niet omdat hij (nog) voor zijn leven vreesde.
Waarom uberhaupt nog mensen aanhouden? Krijg je alleen maar gezeik van.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als hij zijn wapen niet getrokken had en ze was weggereden hadden ze haar later gewoon aan kunnen houden en hadden de kinderen van Renee Nicole Good nog gewoon een moeder gehad![]()
Inderdaad, ICE heeft daar niets te zoeken.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:04 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt nog mensen aanhouden? Krijg je alleen maar gezeik van.
Waarom zou je ze inderdaad aanhouden als je ze ook kan neerschieten? De republikeinen moeten toch iets om de volgende verkiezingen te winnen, dus blijkbaar is nu elke opponent vogelvrij verklaard.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:04 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt nog mensen aanhouden? Krijg je alleen maar gezeik van.
Ik geloof dat ze net een paar illegalen hadden opgepakt en onderweg terug naar HQ waren.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, ICE heeft daar niets te zoeken.
Als ze niet op een agent ingereden was was ze ook niet neergeschoten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom zou je ze inderdaad aanhouden als je ze ook kan neerschieten? De republikeinen moeten toch iets om de volgende verkiezingen te winnen, dus blijkbaar is nu elke opponent vogelvrij verklaard.
ja maar ja maar ja maar ze was helemaal niet op een agent ingereden want kijk het filmpje nog een keer en dan zie je bijvoorbeeld dat hij nog twee schoten afvuurt terwijl die auto al weg is en haar een 'fucking bitch' noemt en het gewoon een gefrustreerde moordlustige kankeridioot is met een geweldscomplex die al tien keer buiten dienst gesteld had moeten worden en daar gewoon onderzoek naar gedaan moet worden en dat het de hogere echelons van de Amerikaanse overheid niet siert om dan direct te roepen dat die vrouw een 'linkse–terrorist' was en die man 'absolute immuniteit' moet genieten of heb je nog even een paar leren laarsen nodig om het onderkantje van te likken?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als ze niet op een agent ingereden was was ze ook niet neergeschoten.
Waarom stuurt Trump zijn Gestapo alleen naar blauwe staten?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als ze niet op een agent ingereden was was ze ook niet neergeschoten.
Eventueel later aanhouden is voor de echte politie, niet voor ICE tuig. Vond het waarschijnlijk niet voldoende dat hij haar niet hoogstpersoonlijk kon straffen voor het lef dat ze terug ging babbelen en schoot uit frustratie. Schold haar ook uit nadat hij haar dood had geschoten hoorde ik? Dit was persoonlijk voor hem. Krijg je als je ongeschoolde tuig in dergelijke posities zet.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als hij zijn wapen niet getrokken had en ze was weggereden hadden ze haar later gewoon aan kunnen houden en hadden de kinderen van Renee Nicole Good nog gewoon een moeder gehad![]()
Hij had haar 100% kunnen straffen. Als ze niet dood was zat ze nu wss in een politie cel voor obstructie van law enforcement.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:15 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Eventueel later aanhouden is voor de echte politie, niet voor ICE tuig. Vond het waarschijnlijk niet voldoende dat hij haar niet hoogstpersoonlijk kon straffen voor het lef dat ze terug ging babbelen en schoot uit frustratie. Schold haar ook uit nadat hij haar dood had geschoten hoorde ik? Dit was persoonlijk voor hem. Krijg je als je ongeschoolde tuig in dergelijke posities zet.
En dat zou geen stand hebben gehouden. Geloof jij dat Garcia terecht naar El Salvador was gebracht?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij had haar 100% kunnen straffen. Als ze niet dood was zat ze nu wss in een politie cel voor obstructie van law enforcement.
Klinkt toch een heel stuk beter dan DOODGESCHOTEN, niet? Kijk, daarom heb je dus wet- en regelgeving. Daarom is het ook niet 'hij' die haar had kunnen straffen, maar een andere partij (een rechter) die daar dus naar kijkt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij had haar 100% kunnen straffen. Als ze niet dood was zat ze nu wss in een politie cel voor obstructie van law enforcement.
Ik denk het wel. De beelden laten niet de hele situatie zien. Het lijkt allemaal al een tijdje aan de gang te zijn voor de agent richting haar deur loopt. Haar vrouw staat ook buiten de auto de boel op te naaien.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat zou geen stand hebben gehouden. Geloof jij dat Garcia terecht naar El Salvador was gebracht?
Het was allemaal onnodig. Ze had daar niet hoeven zijn, ze had daar niets te zoeken en geen enkele reden om verzetsheld te spelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Klinkt toch een heel stuk beter dan DOODGESCHOTEN, niet? Kijk, daarom heb je dus wet- en regelgeving. Daarom is het ook niet 'hij' die haar had kunnen straffen, maar een andere partij (een rechter) die daar dus naar kijkt.
Ja, stuk beter dan DOODGESCHOTEN, niet?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk het wel. De beelden laten niet de hele situatie zien. Het lijkt allemaal al een tijdje aan de gang te zijn voor de agent richting haar deur loopt. Haar vrouw staat ook buiten de auto de boel op te naaien.
Als jij express law enforcement in de weg gaat zitten ga je gewoon voor obstruction de cel in hoor
Risico dat je neemt als je probeert te vluchten en daarbij de veiligheid van agenten niet in acht neemt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:22 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, stuk beter dan DOODGESCHOTEN, niet?
Het was inderdaad onnodig, de gestapo had daar niet hoeven te zijn als Trump niet zo'n klein plassertje had en zijn verlies in Minnesota gewoon zou erkennen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het was allemaal onnodig. Ze had daar niet hoeven zijn, ze had daar niets te zoeken en geen enkele reden om verzetsheld te spelen.
Die vrouw speelde helemaal geen verzetsheld, die wilde weggrijden omdat er drie idioten met geile uniformpjes haar uit haar auto proberen te trekken, waarvan een denkt: ik prop er even drie loodjes in. Dat is geen politiewerk, dat is gewoon volkomen gestoord.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het was allemaal onnodig. Ze had daar niet hoeven zijn, ze had daar niets te zoeken en geen enkele reden om verzetsheld te spelen.
Wat waren ze daar wel aan het doen dan ?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:26 schreef JAM het volgende:
[..]
Die vrouw speelde helemaal geen verzetsheld, die wilde weggrijden omdat er drie idioten met geile uniformpjes haar uit haar auto proberen te trekken, waarvan een denkt: ik prop er even drie loodjes in. Dat is geen politiewerk, dat is gewoon volkomen gestoord.
Zulks is mijn persoonlijke mening. Ik ben gekleurd, prima. Het werkelijk antwoord is: doe er fatsoenlijk onderzoek naar, houd je oordeel even voor je en als je dan in de hoogste kadasters van de Amirikaanse regering zit (als je VP bent, of POTUS bent, bijvoorbeeld), kom dan niet aan met verhaaltjes van: 'het was een linkste-terroriste' en dit is 'domestic terrorism' en wat dan ook. Het enige gepaste antwoord is: 'Het is heel triest wat er is gebeurd, we gaan fatsoenlijk onderzoek doen en wie verantwoordelijk is voor wat, en wie kwijtgescholden moet worden voor wat, dat laten we aan een rechter over.'
Wat ICE daar deed, geen idee! Dat ze maar zo snel mogelijk opkankeren.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat waren ze daar wel aan het doen dan ?
Een vrouw doodschieten terwijl ze duidelijk weg aan het rijden is, is gewoon niet het procedure voor normale politie en al helemaal niet voor ice. Feit dat die begon te schieten terwijl er andere mensen in die auto zaten is volstrekt onverantwoordelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Risico dat je neemt als je probeert te vluchten en daarbij de veiligheid van agenten niet in acht neemt.
Had niet gehoeven idd.
Die angst is niet nodig als jij je aan de wet houd en niemand in gevaar brengt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat ICE daar deed, geen idee! Dat ze maar zo snel mogelijk opkankeren.
Wat Renee Good daar aan het doen was, dat mocht Renee Good verder zelf weten zonder de angst te hebben willekeurig uit een auto getrokken te worden en DOODGESCHOTEN te worden door een stel randdebielen met een geweldscomplex, niet?
Kwispelen naar de oranje baas.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat waren ze daar wel aan het doen dan ?
Behalve dat er in deze reeks talloze feiten zijn gepresenteerd waaruit blijkt dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die angst is niet nodig als jij je aan de wet houd en niemand in gevaar brengt.
Doe er niet lullig over, ICE is gewoon Trumps Gestapo but from TEMU. Die komen daar alleen om pogroms uit te voeren, mensen lastig te vallen: die kunnen stuk voor stuk de grafkanker krijgen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:34 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Een vrouw doodschieten terwijl ze duidelijk weg aan het rijden is, is gewoon niet het procedure voor normale politie en al helemaal niet voor ice. Feit dat die begon te schieten terwijl er andere mensen in die auto zaten is volstrekt onverantwoordelijk.
Wel als ze tijdens het wegrijden agenten aan rijd, daar zijn legio voorbeelden van. En er zat verder niemand in de auto. Wel een hont. Arm beest.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:34 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Een vrouw doodschieten terwijl ze duidelijk weg aan het rijden is, is gewoon niet het procedure voor normale politie en al helemaal niet voor ice. Feit dat die begon te schieten terwijl er andere mensen in die auto zaten is volstrekt onverantwoordelijk.
Wil jij nog even een lekkere laars om aan te likken, wellicht? Zet even een deurtje open zeg. Elke seconde dat ik de deur uitloop en geen gehoor geef aan welke kankeridioot ze nu in een uniformpje hebben gehezen moet ik maar 'Ja' en 'Amen' tegen zeggen omdat ik anders drie kogels in mijn gezicht krijg? Welk gevaar dan? Het gevaar, als je het daar zo graag over wil hebben, is geen vrouw van zevenendertig in een Honda Pilot, het gevaar is een bende gewapende en gemaskerde boeven met een vrijbrief om elke vorm van normale gerechtsgang en verantwoordelijkheid aan hun laars te lappen (waar jij dan weer even lekker aan likken kan).quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die angst is niet nodig als jij je aan de wet houd en niemand in gevaar brengt.
ICE bestaat al heel lang. Geloof jij serieus dat er onder Obama meester deportatie nooit fouten zijn gemaakt? Of wel maar boeide niemand dat wat?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Doe er niet lullig over, ICE is gewoon Trumps Gestapo but from TEMU. Die komen daar alleen om pogroms uit te voeren, mensen lastig te vallen: die kunnen stuk voor stuk de grafkanker krijgen.
Ze reed geen agenten aan. Een ice agent werd door de zijkant van de auto licht geraakt omdat de auto wegdraaide van hem. En hij schoot haar terwijl de auto al vrijwel helemaal weg van hem was gedraaid. Vanwaar de schoten dan precies? Wat wat de bedoeling behalve een wegrijdende rijder doodschieten die verder totaal geen gevaar voor hem was?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wel als ze tijdens het wegrijden agenten aan rijd, daar zijn legio voorbeelden van. En er zat verder niemand in de auto. Wel een hont. Arm beest.
Misschien moest je eerst een gesprek aan leren gaan met iemand in plaats van weer in allerhande: 'Ja, maar dat dus, maar dus dat, of zullen we weer even de doelpalen verschuiven?' Gaat niet over hoe lang ICE bestaat, gaat niet over Obama, gaat niet over of het mensen boeide, gaat erover wat er nu, vandaag, gisteren gebeurd is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
ICE bestaat al heel lang. Geloof jij serieus dat er onder Obama meester deportatie nooit fouten zijn gemaakt? Of wel maar boeide niemand dat wat?
geen enkele video laat contact zien met de auto en de ICE idioot die voor een auto gaat staan, de auto rijd juist naar rechts, alle video's laten zien als je de voeten volgt van die ICE idioot dat er 0 contact was.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://streamable.com/s8dramquote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:05 schreef Elizium het volgende:
[..]
geen enkele video laat contact zien met de auto en de ICE idioot die voor een auto gaat staan, de auto rijd juist naar rechts, alle video's laten zien als je de voeten volgt van die ICE idioot dat er 0 contact was.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:05 schreef Elizium het volgende:
geen enkele video laat contact zien met de auto
Ok die had ik nog niet gezien, correspondeert wel met zijn eigen cam. Hij loopt om die auto, de anderen staan aan het raam en laten die vrouw schrikken. Wapen al geladen en klaar. Lijkt wel geplande moord zelfs. Verschrikkelijk.quote:
Lijkt net alsof hij de auto met zijn lichaam probeert tegen te houden. Nogmaals, wat ik zo vreemd vind van zijn eigen bodycam: geen moment neemt hij een stapje achteruit of wat dan ook als hij ziet dat zij achteruit gaat om vervolgens het stuur hard naar rechts te draaien om weg te draaien.quote:
Hij filmt niet met een bodycam, maar met zijn mobieltje.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:46 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Lijkt net alsof hij de auto met zijn lichaam probeert tegen te houden. Nogmaals, wat ik zo vreemd vind van zijn eigen bodycam: geen moment neemt hij een stapje achteruit of wat dan ook als hij ziet dat zij achteruit gaat om vervolgens het stuur hard naar rechts te draaien om weg te draaien.
Vervolgens schiet hij haar 3 keer van de zijkant, als de hele voorkant van de wagen al voorbij hem is en hij geen gevaar meer had (if ever). Ik snap nog steeds niet waarom hij schoot. Hij was op dat punt niet in gevaar.
Ja ho maar weer.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:46 schreef Elizium het volgende:
[..]
Ok die had ik nog niet gezien, correspondeert wel met zijn eigen cam. Hij loopt om die auto, de anderen staan aan het raam en laten die vrouw schrikken. Wapen al geladen en klaar. Lijkt wel geplande moord zelfs. Verschrikkelijk.
Dat wordt dus vechtenquote:
Trump: ‘We are going to do something on Greenland whether they like it or not’
President Donald Trump said Friday his administration will take action on Greenland “whether they like it or not,” further escalating his rhetoric as he pushes to acquire the Danish territory for the U.S.
“I would like to make a deal, you know, the easy way. But if we don’t do it the easy way, we’re going to do it the hard way,” Trump told reporters at the White House.
The comments came during a meeting with oil executives to discuss the prospect of doing business in Venezuela. Less than a week earlier, the U.S. military invaded the oil-rich South American nation and captured its leader, Nicolás Maduro.
Trump has long sought to take over Greenland, primarily citing the Arctic island’s importance for U.S. national security.
Denmark and its European allies in NATO – the military alliance co-founded by the U.S. – have pushed back, reiterating that Greenland is not for sale. But the Trump administration nevertheless says it is currently weighing a range of options on Greenland, including utilizing the U.S. military or cutting a deal to purchase it from Denmark.
Government officials have also mulled sending lump sums of cash to Greenlanders in order to sway them to join the U.S., Reuters reported Thursday.
Asked on Friday how much those payments could be, Trump said, “I’m not talking about money for Greenland, yet.”
“I might talk about that, but right now we are going to do something on Greenland, whether they like it or not,” Trump said.
“Because if we don’t do it, Russia or China will take over Greenland, and we’re not going to have Russia or China as a neighbor,” he said.
Trump said that while he is a “big fan” of Denmark, “the fact that they had a boat land there 500 years ago doesn’t mean that they own the land. [I’m] sure we had lots of boats go there also.”
“So we’re going to be doing something with Greenland, either the nice way or the more difficult,” he said.
The U.S. military already maintains a base in Greenland, and it reportedly has the ability to expand its presence there if desired.
But that isn’t enough, Trump said.
“When we own it, we defend it. You don’t defend leases the same way, you have to own it,” he said
Met wapen technologie lopen we in EU echt wel achter. Duitsland kan mooie Tanks maken, maar heb je weinig aan. Wil niet zeggen dat EU niks voorstelt. Financieel is de EU nog steeds een Supermacht. maar een gezamenlijk leger , denk echt dat we daar 20 jaar mee achterlopen helaas. Nederland moet gewoon wat nukes gaan bouwen, ook al zijn het er maar 10 of zo. Landen zonder nukes zijn als het zo doorgaat kansloos in de toekomst.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:53 schreef Evenstar het volgende:
Stel he, het komt tot een oorlog tussen VS en NAVO. Wat denken jullie over hoe Trump daar over denkt?
Denkt hij dat heel NAVO niks terug gaat doen?
Denkt hij dat maar een deel van de NAVO iets terug durf te doen?
Denkt hij dat de grootmachten (UK, FR, DE, TR) niks gaan doen?
of denkt hij dat de VS zo machtig is dat ze de hele NAVO aan kunnen?
Als ik zo naar de getallen kijk dan is het echt niet zo dat VS er nou met kop en schouders bovenuit steekt. Vooral met toevoeging van SE en FI die toch aardig wat ervaring hebben met dat soort omstandigheden kan Trump best wel dezelfde fout maken als Poetin.
En dat is dus precies waar idioten als Trump en Poetin gebruik van maken. Zo komen dictators aan de macht en blijven ze aan de macht.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 01:00 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
Ik vrees dat er weinig steun zal zijn onder de bevolking hier in Europa om echt in oorlog te gaan met de VS.
Iedereen zal vast wel erg verbaasd zijn als Trump toch Groenland binnen gaat vallen.maar ik kan me bijna niet voorstellen dat meerderheden een oorlog zouden ondersteunen. Misschien alleen Denemarken wel?
Maar wat kunnen zij nou alleen?
Hoop dat iedereen snapt dat als we niet terugvechten ze net zolang doorgaan met land innemen totdat we wel terugvechten. En dan is het mogelijk al te laat.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 01:00 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
Ik vrees dat er weinig steun zal zijn onder de bevolking hier in Europa om echt in oorlog te gaan met de VS.
Iedereen zal vast wel erg verbaasd zijn als Trump toch Groenland binnen gaat vallen.maar ik kan me bijna niet voorstellen dat meerderheden een oorlog zouden ondersteunen. Misschien alleen Denemarken wel?
Maar wat kunnen zij nou alleen?
Dat het filmpje versneld wordt gepost geeft ook wel aan hoe wanhopig ze proberen aan te tonen dat de schietgrage ICE-agent het zielige slachtoffer is en dat terwijl hij direct daarna naar de (inmiddels) gecrashte auto loopt en weer terug maar dat wordt dan weer niet (versneld afgespeeld) getoond.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij filmt niet met een bodycam, maar met zijn mobieltje.
En dat filmpje is versneld.
Als die oorlog er komt, verliezen we Groenland. Daar kunnen we voor de vorm wat verdedigen met Scandinavische troepen om te zorgen dat er zoveel mogelijk bodybags terug gaan naar de VS, maar het zal dan belangrijker zijn om de Baltische staten te beschermen tegen Rusland.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:53 schreef Evenstar het volgende:
Stel he, het komt tot een oorlog tussen VS en NAVO. Wat denken jullie over hoe Trump daar over denkt?
Denkt hij dat heel NAVO niks terug gaat doen?
Denkt hij dat maar een deel van de NAVO iets terug durf te doen?
Denkt hij dat de grootmachten (UK, FR, DE, TR) niks gaan doen?
of denkt hij dat de VS zo machtig is dat ze de hele NAVO aan kunnen?
Als ik zo naar de getallen kijk dan is het echt niet zo dat VS er nou met kop en schouders bovenuit steekt. Vooral met toevoeging van SE en FI die toch aardig wat ervaring hebben met dat soort omstandigheden kan Trump best wel dezelfde fout maken als Poetin.
Garcia...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk het wel. De beelden laten niet de hele situatie zien. Het lijkt allemaal al een tijdje aan de gang te zijn voor de agent richting haar deur loopt. Haar vrouw staat ook buiten de auto de boel op te naaien.
Als jij express law enforcement in de weg gaat zitten ga je gewoon voor obstruction de cel in hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een getuigenis van een wijze rijpe man, die weloverwogen beslissingen neemt. Toch!?
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 02:34 schreef AnneX het volgende:
Een review van een diepgaand interview met een Grootse President.
Eat your heart out.
Bron: de Speld The New York Times.Gift link:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een getuigenis van een wijze rijpe man, die weloverwogen beslissingen neemt. Toch!?
The Many Faces of Trump: What We Saw When We Interviewed the President
He let reporters in on a call with Colombia’s president. He complained about Zohran Mamdani. He called JD Vance and Marco Rubio “kids.” Inside an unpredictable evening with President Trump.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:First, I want to extend my gratitude to all the people who have reached out from across the country and around the world to support our family.
This kindness of strangers is the most fitting tribute because if you ever encountered my wife, Renee Nicole Macklin Good, you know that above all else, she was kind. In fact, kindness radiated out of her.
Renee sparkled. She literally sparkled. I mean, she didn’t wear glitter but I swear she had sparkles coming out of her pores. All the time. You might think it was just my love talking but her family said the same thing. Renee was made of sunshine.
Renee lived by an overarching belief: there is kindness in the world and we need to do everything we can to find it where it resides and nurture it where it needs to grow. Renee was a Christian who knew that all religions teach the same essential truth: we are here to love each other, care for each other, and keep each other safe and whole.
Like people have done across place and time, we moved to make a better life for ourselves. We chose Minnesota to make our home. Our whole extended road trip here, we held hands in the car while our son drew all over the windows to pass the time and the miles.
What we found when we got here was a vibrant and welcoming community, we made friends and spread joy. And while any place we were together was home, there was a strong shared sense here in Minneapolis that we were looking out for each other. Here, I had finally found peace and safe harbor. That has been taken from me forever.
We were raising our son to believe that no matter where you come from or what you look like, all of us deserve compassion and kindness. Renee lived this belief every day. She is pure love. She is pure joy. She is pure sunshine.
On Wednesday, January 7th, we stopped to support our neighbors. We had whistles. They had guns.
Renee leaves behind three extraordinary children; the youngest is just six years old and already lost his father. I am now left to raise our son and to continue teaching him, as Renee believed, that there are people building a better world for him. That the people who did this had fear and anger in their hearts, and we need to show them a better way.
We thank you for the privacy you are granting our family as we grieve. We thank you for ensuring that Renee’s legacy is one of kindness and love. We honor her memory by living her values: rejecting hate and choosing compassion, turning away from fear and pursuing peace, refusing division and knowing we must come together to build a world where we all come home safe to the people we love.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:55 schreef Peligrosso het volgende:
De 10 geboden:
1. Gij zult geen andere goden hebben dan Ik. (Alleen God aanbidden).
2. Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet ijdel gebruiken. (Respect voor Gods naam).
3. Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt. (De sabbat vieren).
4. Eer uw vader en uw moeder. (Respect voor ouders).
5. Gij zult niet doden. (Respect voor leven).
6. Gij zult geen onkuisheid doen. (Zuiverheid in relaties).
7. Gij zult niet stelen. (Respect voor andermans bezit).
8. Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen. (Eerlijkheid, geen leugens).
9. Gij zult geen onkuisheid begeren. (Zuiverheid van gedachten).
10.Gij zult niet begeren wat uw naaste toebehoort. (Geen jaloerse begeerte naar andermans bezittingen)
In welke werkelijkheid kunnen christelijke mensen achter Trump staan, vooral met het oog op gebod 5 t/m 10?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Trump heeft zijn voor zijn natcistische ego belangrijke mediamoment weer gehad en daarna interesseert het hem geen reet meer.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)hikt-tijdrovend.html
Verrassend (not!)...
Enerzijds heb ik het idee dat alles met MAGA als brandstichter een één-tweetje kan zijn, waar later alsnog gebruik van gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verrassend (not!)...
Trump zal op een gegeven moment ook wel mijmeren dat die illegalen de VS maar veel geld kosten en dat ze best even aan het werk gesteld kunnen worden in afwachting van hun deportatie. Boeren hebben immers veel handjes nodigquote:I think that, you know, they want to be near airports, they want to be near highways and make this whole system kind of more efficient, more streamlined. You know, one quote from a current ICE official from a conference earlier this year is, he said that they want this whole system to act more like a business, and they want to be as efficient as Amazon moves packages. And, he said, ‘like Prime but with human beings.’
Iedereen wist dit al, maar dit is vast onderdeel van de 4D-chess jongens, let maar op.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verrassend (not!)...
Ja goed punt. Ik ben er voor om alle ICE agenten een body cam te geven. Heeft ook veel BLM rellen voorkomen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 03:21 schreef Kijkertje het volgende:
Dit dus:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mbzrck3ugr2o
[ afbeelding ]
"Het" loopt echt op zijn laatste cankles..quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
Benieuwd of Trump het einde van 2026 haalt.
[ x ]
Zeker. Amerika anno 2026.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Nog even over dat incident met ICE. Begrijp ik nou goed dat gewapende agenten langs de deuren gingen, op zoek naar illegalen?
Ja, zo gaat het echt. Doodeng die lui.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Nog even over dat incident met ICE. Begrijp ik nou goed dat gewapende agenten langs de deuren gingen, op zoek naar illegalen?
Laten we er niet omheen draaien en het beestje bij de naam noemen. Een razzia.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, helder.
En dan nog snappen ze Trumpisten hier op FOK! niet hoe ernstig het is als er gewapende troepen in je wijk patrouilleren en aan de deur komen...
Die idioten doen alsof het hier doodnormale 'handhaving' betreft.
Dat zegt toch ook niemand? Het gaat hier misschien om fouten, maar als het kabinet roept dat ze onschendbaar zijn, dan is dat absoluut een essentieel verschil.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
ICE bestaat al heel lang. Geloof jij serieus dat er onder Obama meester deportatie nooit fouten zijn gemaakt? Of wel maar boeide niemand dat wat?
Het is echt absurd allemaal. Nogmaals, klagen dat de EU en vuurwerkverbod tyranisch is, maar ondertussen juichen bij 'van deur tot deur' gaan als ICE.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:21 schreef Basp1 het volgende:
Heb u naasten lief zie ik anders weinig van met het medogenloze beleid van trump en zijn trawanten. Hard juichen als er boten in internationale wateren beschoten worden met al tig doden als gevolg.
Daar is weinig christelijks aan. Een flinke dosis indoctrinatie zodat ze wel op de gop stemmen terwijl deze partij de belichaming van het kwaad is.
Kan me nog wel vaag herinneren dat er onder Obama een keer een vrij grote oefening van het leger was in, naar ik meen Texas of ergens in die richting, en dat men in die staten helemaal in paniek was daarover.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is echt absurd allemaal. Nogmaals, klagen dat de EU en vuurwerkverbod tyranisch is, maar ondertussen juichen bij 'van deur tot deur' gaan als ICE.
Ik zie die Alex Jones nog hiervoor waarschuwen, maar dan dat de Dems het zouden doen. Nu doet de GOP het en is het zogenaamd ineens allemaal zoals het hoort. MAGA's en dan vooral in Nederland, zijn het trieste volk dat ik in decennia ben tegengekomen.
Het maakt niet uit, gij, die de buitenlanders 'hard aanpakt' mag absoluut doen en laten wat ie wil van zijn aanhang. History shows that over and over again.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:47 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mbzeb6tris2q
Was dit al gepost? (Sorry, ik zie, door de shitposts van onze Upside Down-user en de mensen die nog steeds op hem reageren, het bos niet meer)
Trump zit in een vergadering en is uitgebreid aan het oreren over zichzelf (über-narcisme/dementie) en krijgt een briefje van lil' Marco: "opletten...back to Chevron" en de sufferd leest...het...voor
Zelden zo'n domme man gezien
Ps..hij had een speldje opgedaan van......zichzelf
Het is toch om te gillen zo gênant.
Ondertussen diezelfde lui in de praktijk:quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie die Alex Jones nog hiervoor waarschuwen, maar dan dat de Dems het zouden doen. Nu doet de GOP het en is het zogenaamd ineens allemaal zoals het hoort. MAGA's en dan vooral in Nederland, zijn het trieste volk dat ik in decennia ben tegengekomen.
Ze hebben niet eens dezelfde kleding aan, het lijkt alsof ze zelf zijn gaan shoppen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja goed punt. Ik ben er voor om alle ICE agenten een body cam te geven. Heeft ook veel BLM rellen voorkomen.
Ze hadden alleen niet achter de boekenkast gekeken. Komt nog.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
De EU is evil en vorige keer moest je een mondkapje op. Misschien ICE inhuren om te zoeken naar illegaal vuurwerk.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, helder.
En dan nog snappen ze Trumpisten hier op FOK! niet hoe ernstig het is als er gewapende troepen in je wijk patrouilleren en aan de deur komen...
Maar Koos, je zou toch onderhand al wel moeten weten dat er ter rechter zijde nogal wat volk is dat een warm gevoel krijgt van militairen op straat? Want de politie is niet goed genoeg ofzo en er moet meer geweld gebruikt worden om de burger te kunnen "beschermen".quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, helder.
Dit ook trouwens.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:40 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, wat we in Nederland normaal doen als er zoiets voordoet, is dat een agent dan op non-actief wordt gezet tot het onderzoek is afgelopen en men zegt: 'Het is allemaal heel triest, we gaan onderzoek doen, etc.' in plaats van: 'Omg, het was een linkse terrorist in een heule grote auto en die agent had het al zo moeilijk en huilie-huilie en omg!'
In de VS deden ze dat vroeger ook altijd, maar ja, die tijden zijn voorbij hè..
.
Omdat voor hen het doel de middelen heiligt. En de rest is goedpraterij.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit ook trouwens.
Probeerde dat Chivaz en de goedpraters in NWS ook al duidelijk te maken.
Zelfs als je ernaar neigt om de agent vrij te pleiten zou je op z'n minst voorstander moeten zijn van een gedegen onderzoek.
In plaats daarvan worden onderzoekers van de staat buitenspel gezet en verklaart Vance dat de agent juist heeft gehandeld en immuun is voor vervolging.
Hoe kan dat de alarmbellen niet doen laten afgaan?
Ik snap dat gewoon echt niet.
Nogmaals, de man die buitenlanders 'opruimt' mag historisch gezien altijd heel erg ver gaan. Waar dan ook ter wereld.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit ook trouwens.
Probeerde dat Chivaz en de goedpraters in NWS ook al duidelijk te maken.
Zelfs als je ernaar neigt om de agent vrij te pleiten zou je op z'n minst voorstander moeten zijn van een gedegen onderzoek.
In plaats daarvan worden onderzoekers van de staat buitenspel gezet en verklaart Vance dat de agent juist heeft gehandeld en immuun is voor vervolging.
Hoe kan dat de alarmbellen niet doen laten afgaan?
Ik snap dat gewoon echt niet.
Meest frappant zijn BNW-wappies. Jarenlang paniekzaaien over 'martial law' en krankzinnigheid verspreiden over Obama die de VS zou veranderen in een fascistische dystopie, waar doorsnee burgers onderdrukt worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar Koos, je zou toch onderhand al wel moeten weten dat er ter rechter zijde nogal wat volk is dat een warm gevoel krijgt van militairen op straat? Want de politie is niet goed genoeg ofzo en er moet meer geweld gebruikt worden om de burger te kunnen "beschermen".
Zolang de dictator maar belooft de gehate groepen pijn te doen, mag hij onder luid gejuich zijn gang gaan van hen. Eindelijk iemand die doet waar ze zelf altijd al naar verlangden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meest frappant zijn BNW-wappies. Jarenlang paniekzaaien over 'martial law' en krankzinnigheid verspreiden over Obama die de VS zou veranderen in een fascistische dystopie, waar doorsnee burgers onderdrukt worden.
Nu worden daadwerkelijk gewapende troepen wijken ingestuurd, en dan staan diezelfde figuren te juichen.
Een Wilders zou ook gewoon van zijn aanhang de gehele rechtsstaat mogen afbreken als ie zo hard handig mogelijk Moslims naar Noord-Korea slaat, ongeacht strafblad, paspoort of Nederlanderschap oid.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zolang de dictator maar belooft de gehate groepen pijn te doen, mag hij onder luid gejuich zijn gang gaan van hen. Eindelijk iemand die doet waar ze zelf altijd al naar verlangden.
Haat is een allesverslindende emotie.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een Wilders zou ook gewoon van zijn aanhang de gehele rechtsstaat mogen afbreken als ie zo hard handig mogelijk Moslims naar Noord-Korea slaat, ongeacht strafblad, paspoort of Nederlanderschap oid.
Ook in de VS, heb je het "Don't thread on me" volk al horen klagen over dat Trump Palentir opdracht heeft gegeven een diepgaande database aan te leggen van alle Amerikanen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meest frappant zijn BNW-wappies. Jarenlang paniekzaaien over 'martial law' en krankzinnigheid verspreiden over Obama die de VS zou veranderen in een fascistische dystopie, waar doorsnee burgers onderdrukt worden.
Nu worden daadwerkelijk gewapende troepen wijken ingestuurd, en dan staan diezelfde figuren te juichen.
Als dit bij Biden gebeurd zou zijn zou je de reacties in dit topic wel kunnen raden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:24 schreef Vis1980 het volgende:
Even hier de beelden van dat briefje, het gezicht dat Rubio daarna maakt is hilarisch.
Bekijk deze YouTube-video
Vind het wel bijzondere dat men ter rechter zijde al een jaar of 25 over bijna niks anders kan hebben dan migranten. Wie of wat zit daar achter?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een Wilders zou ook gewoon van zijn aanhang de gehele rechtsstaat mogen afbreken als ie zo hard handig mogelijk Moslims naar Noord-Korea slaat, ongeacht strafblad, paspoort of Nederlanderschap oid.
Zeker, sterker nog, dat je zulke dingen niet mag doen in een Westers land, zien zij als onderdrukking. Dat is politiek correct, je zou die gasten er gewoon uit moeten gooien als je zou willen. Dat ze dan zelf ineens in Noord-Korea kunnen staan, omdat er geen beschermende wetten meer zijn, dat is toch te moeilijk denken. Je ziet het constant, ze vinden het prachtig totdat ze er ineens achterkomen dat het hunzelf raakt. De meeste denken werkelijk waar dat ze zelf ongedeerd blijven, als je het voor de rest zo kut mogelijk maakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haat is een allesverslindende emotie.
Ja, dat is een historisch beproefd concept. Je moet wel even de juiste groep aanwijzen, want alleen Moslims werkt niet helemaal. Maar 'migranten' klinkt minder als mens en slaat prima aan bij veel mensen in de wereld. Grappig, want dan denkt men aan illegalen altijd, terwijl er weer meer migranten zijn. Je ziet in de VS ook veel migranten die graag wilde dat de 'illegale' en 'criminele' migranten op Trump gingen stemmen (ook omdat de andere kandidaat een vrouw was), altijd denken dat het dan niet over jezelf gaat. En dan staan ze ineens voor je deur of trekken ze je visa/green card in, of je ziet er gewoon uit als een migrant.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het wel bijzondere dat men ter rechter zijde al een jaar of 25 over bijna niks anders kan hebben dan migranten. Wie of wat zit daar achter?
Hij lijkt ofwel een verstrooide opa of een dronkenlap.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:24 schreef Vis1980 het volgende:
Even hier de beelden van dat briefje, het gezicht dat Rubio daarna maakt is hilarisch.
Het valt niet rationeel te begrijpen. Alleen emotioneel.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Of onze grote vriend @:Chivaz, die altijd liep te mijmeren over 'state rights' en de zegeningen van decentraal bestuur. Schrappen van Roe v Wade was geen probleem, want nationale abortuswetgeving was immers een affront. Die beperkte de soevereiniteit en vrijheid van staten, aldus Chivaz.
Maar federale troepen naar steden sturen, tegen de wil in van de staten, is volgens hem dan weer geen probleem. En statelijk onderzoek naar de dood van een burger blokkeren is dat blijkbaar evenmin.
Help mij dit begrijpen.
Help mij eens begrijpen waarom jullie het gesprek willen aangaan met accounts op fok welke slechts bestaan om die rechtse drek te verspreiden.. alsof diegenen achter die accounts interesse hebben in wat waar of juist is.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Of onze grote vriend @:Chivaz, die altijd liep te mijmeren over 'state rights' en de zegeningen van decentraal bestuur. Schrappen van Roe v Wade was geen probleem, want nationale abortuswetgeving was immers een affront. Die beperkte de soevereiniteit en vrijheid van staten, aldus Chivaz.
Maar federale troepen naar steden sturen, tegen de wil in van de staten, is volgens hem dan weer geen probleem. En statelijk onderzoek naar de dood van een burger blokkeren is dat blijkbaar evenmin.
Help mij dit begrijpen.
Ik gebruik Chivaz nu even om een punt te maken. Want hij staat hierin verre van alleen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Help mij eens begrijpen waarom jullie het gesprek willen aangaan met accounts op fok welke slechts bestaan om die rechtse drek te verspreiden.. alsof diegenen achter die accounts interesse hebben in wat waar of juist is.
Na jarenlang te laten zien dat hij en vergelijkbare lui helemaal niet geinteresseerd zijn in eerlijke, rationele discussie blijft iedereen het tegen beter weten in proberen idd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik gebruik Chivaz nu even om een punt te maken. Want hij staat hierin verre van alleen.
Ik zal het proberen uit te leggen, het schrappen van Roe vs Wade is niet het einde van abortus maar het geeft de kans voor de staten om abortus te schrappen. Als de burgers in die staten voor of tegen abortus zijn dan kunnen ze daar voor of tegen stemmen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Help mij dit begrijpen.
Weer heel voorspelbaar ja...quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:59 schreef Vis1980 het volgende:
Ja, je had kunnen weten dat alles goedpraten modus operandus is. Van deur tot deur gaan zal ook worden goedgepraat, want wat heb je immers te verbergen als je niet illegaal bent?
Welke conservatieve gouverneur heeft zijn staat uitgeroepen tot een sanctuary state? Welke conservatieve gouverneur is actief bezig om federaal beleid te ondermijnen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
Het komt erop neer:
- Als het een conservatieve gouveneur is, dan heeft een staat zijn eigen macht.
- Als er federaal een conservatieve president is, dan heeft hij de totale macht over alle staten.
Genoeg flauwekul gelezen over dat onderwerp. Wat totaal niet belicht word en wat ik ook meerdere malen hier in dit topic heb gevraagd is waarom men meent te denken dat het prima is om agenten te dwarsbomen, bevelen niet op te volgen en proberen om te vluchten?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen is jezelf verdedigen wel wat anders dan iemand executeren.
Bijzonder ook hoe weinig aandacht er is voor de kennelijk abominabel slechte opleiding die ze bij Einsatzgruppe ICE krijgen.
Ik kan me nog levendig herinneren dat er onder Biden een groot budget voor grensbewaking kon worden vrijgemaakt, maar dat Republikeinen daar niks van wilde weten omdat Trump anders niks had om campagne op te voeren..quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Welke conservatieve gouverneur heeft zijn staat uitgeroepen tot een sanctuary state? Welke conservatieve gouverneur is actief bezig om federaal beleid te ondermijnen?
Ik kan alleen “hot wheels” in Texas bedenken.
Die had onder Biden uiteindelijk besloten om dan maar zelf de grens te bewaken omdat Biden en co dat weigerden te doen.
Dat was het dus, Texas die de gevolgen van het open grenzen beleid volledig moest ondergaan en die dus heeft ingegrepen om zijn eigen staat te beschermen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:06 schreef Vis1980 het volgende:
Soms komt men zelf het bewijs leveren, weer genoeg gelachen.
Een wet die pas de grenzen zou sluiten als er 7 dagen achter elkaar 5000 mensen per dag de grens overtrokken. Open grenzen beleid maar dan wettelijk vastgelegd. Het blijkt maar weer eens dat het ook anders kon en dat is pijnlijk duidelijk geworden sinds Trump president is.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me nog levendig herinneren dat er onder Biden een groot budget voor grensbewaking kon worden vrijgemaakt, maar dat Republikeinen daar niks van wilde weten omdat Trump anders niks had om campagne op te voeren..
Tegenstrijdige bevelen opvolgen is nogal lastig. En als er gewapende, gemaskerde en schreeuwende gorilla's ik camopakjes dreigend op mij af komen lopen maak ik ook dat ik wegkom ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Genoeg flauwekul gelezen over dat onderwerp. Wat totaal niet belicht word en wat ik ook meerdere malen hier in dit topic heb gevraagd is waarom men meent te denken dat het prima is om agenten te dwarsbomen, bevelen niet op te volgen en proberen om te vluchten?
Het is gewoon geen sterk punt, Texas heeft dit moeten doen omdat de federale overheid faalde in hun kerntaak. Als je dit als voorbeeld wilt nemen voor zogenaamde wetteloosheid van de rode staten onder democratisch bestuur dan is dit wel heel erg mager.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:11 schreef Vis1980 het volgende:
Lol, ja joh, anders bevestig je het nog even dubbel.
Er was niets tegenstrijdigs aan “get out of the car, get out of the fucking car!!”quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tegenstrijdige bevelen opvolgen is nogal lastig. En als er gewapende, gemaskerde en schreeuwende gorilla's ik camopakjes dreigend op mij af komen lopen maak ik ook dat ik wegkom ja.
'Goedemiddag mevrouw, zou u even uit willen stappen'quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er was niets tegenstrijdigs aan “get out of the car, get out of the fucking car!!”
Das ook wel totaal normale praat voor een wetsdienaar eigenlijk ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er was niets tegenstrijdigs aan “get out of the car, get out of the fucking car!!”
Teruggeschroefd naar 6 weken "training"quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen is jezelf verdedigen wel wat anders dan iemand executeren.
Bijzonder ook hoe weinig aandacht er is voor de kennelijk abominabel slechte opleiding die ze bij Einsatzgruppe ICE krijgen.
En omdat immigratie een zaak is van de federale overheid, zijn in jouw ogen alle middelen geoorloofd? De DHS kan dan gewoon gewapende troepen woonwijken insturen om de deuren langs te gaan, tegen de wens van het staatsbestuur?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zal het proberen uit te leggen, het schrappen van Roe vs Wade is niet het einde van abortus maar het geeft de kans voor de staten om abortus te schrappen. Als de burgers in die staten voor of tegen abortus zijn dan kunnen ze daar voor of tegen stemmen.
Immigratie is een federale zaak en dat word dus ook geregeld via de federale overheid.
Als de bevolking heeft gestemd voor een president die heeft gezegd dat hij immigratie gaat aanpakken dan heeft hij een mandaat om daar ook wat aan te doen. Kortom federaal beleid gaat boven lokaal beleid en wederom als dat beleid je niet bevalt dan staat het je vrij om voor een andere president te kiezen die de grens weer openzet.
Over de agent kan ik relatief kort zijn, omdat het een federale agent betreft is het niet meer dan logisch dat de federale rechtbank deze zaak behandelt. Waarom dit incident bij de staat zou moeten liggen is mij een raadsel.
Wat ik vooral proef is dat je deze agent achter de tralies wil zien en dat normen daar voor moeten wijken. Ook als de zaak bij de staat terechtkomt zit er weinig anders op dan vrijspraak, het is overduidelijk dat de vrouw in kwestie de agent aanrijd en hij staat dan in zijn recht om zichzelf te verdedigen.
Als de EU morgen aangeeft dat alle 'niet Westerse- mensen hardhandig uit Europa gegooid gaan worden, dan is hij de grootste EU-fan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom zou je tegen een gedegen onderzoek zijn? En waarom zou je de staatsautoriteiten daarin buitenspel willen zetten?
Nee dat zal Howard zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als de EU morgen aangeeft dat alle 'niet Westerse- mensen hardhandig uit Europa gegooid gaan worden, dan is hij de grootste EU-fan.
Ja dat kan, nogmaals het immigratiebeleid is een federale kwestie.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En omdat immigratie een zaak is van de federale overheid, zijn in jouw ogen alle middelen geoorloofd? De DHS kan dan gewoon gewapende troepen woonwijken insturen om de deuren langs te gaan, tegen de wens van het staatsbestuur?
Als het gaat om het beschermen van federale diensten en gebouwen dan is ook dat geoorloofd. Het is niet de bedoeling dat ze zich gaan bezighouden met lokale criminaliteit tenzij de gouverneur daar het goedkeurt. Zo zijn er voorbeelden in de rode Staten dat de gouverneurs daar volledige medewerking hebben gegeven om de criminaliteit te bestrijden. Als de federale overheid dan toch besluit om in te grijpen in lokale zaken dan is het aan de lokale overheid om daar iets aan te doen via de rechter. Dat is dan ook gebeurt met als gevolg dat die federale troepen zich slechts konden bezighouden met federale zaken.quote:Dat vind jij geen gevaarlijke inbreuk op de soevereiniteit van de staat?
Hoe zit het dan met de troepen die Trump naar steden stuurde om 'criminaliteit te bestrijden' en 'orde op zaken te stellen'? Is lokale wetshandhaving plots ook een taak van de federale overheid? Want daar hoorden we je ook niet over.
Waarom denk je dat de federale overheid daar geen onderzoek naar zou doen? Ik vind het echt heel vreemd dat een staat zelf onderzoek wil plegen terwijl het een federale zaak betreft. Het is in mijn ogen een vorm van deugen om aan de achterban te laten zien dat ze het echt heel serieus nemen.quote:Verder heb ik geen idee of die agent achter de tralies hoort. Dat zal een strafrechtelijk onderzoek uit moeten wijzen. Er is een ongewapende burger gedood. Je zou juist moeten willen dat daar uitgebreid onderzoek naar wordt gedaan, ongeacht de uitkomst. Of is de zaak voor jouw klaar omdat een de bevooroordeelde internetbrigade zijn licht heeft laten schijnen op een paar korte video's van het incident.
In tegendeel, ik zou nog steeds opteren voor Nexit. Mijn standpunt hierin is principieel, ik vind niet dat we een overheid bovenop een overheid hoeven te hebben. Ik hecht namelijk waarde aan de democratie en ik hecht waarde aan het land waar ik ben geboren en ben opgegroeid en ik zou graag willen dat mijn kinderen en eventuele kleinkinderen van diezelfde privilege kan genieten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als de EU morgen aangeeft dat alle 'niet Westerse- mensen hardhandig uit Europa gegooid gaan worden, dan is hij de grootste EU-fan.
Deze link mag w.m.b wel in de OPquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:59 schreef Evenstar het volgende:
https://decorrespondent.n(...)de-35e3-828244b6145f
quote:Wie dit nog rationaliseert, is ziende blind
Goh je bent ergens nog principieel in!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:01 schreef Chivaz het volgende:
In tegendeel, ik zou nog steeds opteren voor Nexit. Mijn standpunt hierin is principieel,
Als die ruk naar extreem rechts is wel en dat is nu hetzelfde koekje van principieel zijn. Goh, ik ben ook principieel!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:01 schreef Chivaz het volgende:
Jij daarentegen zou heel hard met mij meeroepen dat we de EU moeten verlaten als er een hard rechtse ruk word gemaakt.
Al die analyses over hoe erg Trump is, heel fijn. Maar wat gaan *wij* daaraan doen? Wij. Onze politici. Onze regeringsleiders.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:59 schreef Evenstar het volgende:
Erg goed stuk, en we zagen het allemaal aankomen vanaf dag 1, dat ie zo ver zou komen door volwassen mannen die allemaal acteren alsof ze in 'the death of Stalin' zitten, dat misschien niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:59 schreef Evenstar het volgende:
Kortom je bent pro EU zolang jouw ideologische matties het voor het zeggen hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Goh je bent ergens nog principieel in!
[..]
Als die ruk naar extreem rechts is wel en dat is nu hetzelfde koekje van principieel zijn. Goh, ik ben ook principieel!
Nee, ik ben tegen extreem. Wel blijven opletten, graag. Ik geloof in mensenrechten, arbeidsrechten e.d. als absolute basis, voor iedereen. NIet alleen voor de mensen die je leuk vindt. Goede leefomstandigheden, goede werkomstandigheden, rechten als mens, rechten als werknemer, rechten om mij te kunnen verdedigen enz. Is het perfect? Nee, het kan altijd beter, dat zou het streven moeten zijn. Mara al die dingen willen afbreken is uiteraard niet in het belang van ons allen. Ook voor jou, ik hoop dat je altijd van die rechten gebruik kan maken, ongeacht of ik het wel of niet met je eens ben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom je bent pro EU zolang het maar jouw ideologische matties het voor het zeggen hebben.
Dan heb je niets te vrezen, de EU zal altijd blijven bestaan met deze ideologische principes of er is geen EU.
Je kan het op twee manier spelen, maar helaas zijn alle leiders compleet in paniek en/of spelen ze struisvogeltje.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die analyses over hoe erg Trump is, heel fijn. Maar wat gaan *wij* daaraan doen? Wij. Onze politici. Onze regeringsleiders.
Behalve zijn kont kussen en allerlei bezorgde statements zie ik weinig actie.
Pakken van Hugo Boss.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:05 schreef TLC het volgende:
In het witte huis zitten alleen maar neonazi's, alleen dragen ze nu een maatpak of chique pakje.
Enige kanttekening is wel dat er nog een optie is: dat je de wereld graag ziet branden. Die persoon is niet blind, maar staat er handenwrijvend naar te kijken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:37 schreef AnneX het volgende:
Quote uit het genoemde artikel hierbovenin de Correspondent.
…” Wie dit nog rationaliseert, is ziende blind
Wie dit gedrag van Trump en zijn handlangers nu nog rationaliseert (‘Trump wil Groenland, maar waarom eigenlijk?’ – een letterlijke kop in het Algemeen Dagblad),* goedpraat of relativeert (‘Maduro was ook geen lieverdje’), bagatelliseert (‘Zo’n vaart zal het niet lopen’), doodgooit met whataboutisms (‘En Obama dan?’) of semantisch geneuzel over of een vergelijking met dictators van vroeger wel toepasselijk is of niet – die is ziende blind voor deze existentiële dreiging aan de andere kant van de oceaan...”
Wat ik van dat soort mensen niet snap is vooral of ze dan serieus denken dat zij niet geraakt gaan worden? Of weten ze het wel en maakt het ze niet uit?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Enige kanttekening is wel dat er nog een optie is: dat je de wereld graag ziet branden. Die persoon is niet blind, maar staat er handenwrijvend naar te kijken.
Het is geen frame, er is opgeroepen tot protest, dat is een feit.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:34 schreef Vis1980 het volgende:
Nee, het is een loze beredenering, het is geen achterban, dat heb je er zelf bij verzonnen (of je zeer trieste Twitterkanalen) en bij MAGA zul je gewoon de rode petjes zien. Verdorrie, 6 januari was een Trump-rally, expres gehouden in de buurt van het Capitool, nota bene.
Het is ontzettend vals, want het gaat allemaal om illegale praktijken en ongewenste knokploegen van de overheid, die bestreden moeten worden via de wet en autoriteiten, niet via de burger. Dat weet jij ook wel. Dat er mensen zijn die dit doen keur ik ook af, maar het laffe geframe wat jij hier weer doet is zowel lachwekkend als tenenkrommend.
Wat een geruststelling dat we een Maffia/Trumpgroupie in ons midden hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is geen frame, er is opgeroepen tot protest, dat is een feit.
Frey heeft geroepen dat federale troepen (ICE) op moesten rotten uit zijn stad, wederom een feit.
Democratische politici en media schilderen ICE al tijdenlang af als de Gestapo en nog meer van dat soort fraais, wederom een feit.
Wie zou er nu dan proberen om in te breken in dat hotel omdat ze vermoeden dat agenten van ICE daar slapen? Ik kan je ieder geval verzekeren dat het geen Trump supporters zijn.
Yep, zie de recente uitspraken van Vance en ook Leavitt van de afgelopen dagen. Althans, de plannen zijn er. Of ze het gaan doen is nog niet bekend, maar het zou me niets verbazen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Ergo: 4th Amendment verbiedt normaliter dit soort praktijken. Immers, je kunt pas weten of een sterk vermoeden hebben dat iemand de wet heeft overtreden, cq illegaal in het land verblijft of illegaal het land is binnen gekomen, na gedegen onderzoek of als er sprake is van 'bepaalde factoren die zo'n sterk vermoeden zouden rechtvaardigen *quote:“Under the Fourth Amendment, federal agents are generally not allowed to stop someone unless they have good reason to suspect that they are breaking laws,” explained Jesse Franzblau, the associate director of policy at the National Immigrant Justice Center, during a House Homeland Security Committee hearing in November. “Yet a growing number of people, many of them Latinx, have reported being targeted, harassed, and detained by ICE and CBP agents solely because of their race.”
The Supreme Court has repeatedly reaffirmed that Fourth Amendment protections are strongest in the home, where the government is required to obtain a judicial warrant before entering private residences. However, in many cases, ICE has flouted these rules when carrying out arrests.
“Whether you’re left or right, the thought of living in an America where the government goes ‘door to door,’ and that those words actually came out of the vice president of the United States’ mouth, should worry you deeply,” said Simon Samano, an editor at USA Today.
Dank aan SCOTUS dus om genoeg ruis te veroorzaken om dit mogelijk te maken.quote:To stop an individual for brief questioning about immigration status, the Government must have reasonable
suspicion that the individual is illegally present in the United States. See Brignoni-Ponce, 422 U. S., at 880–882; Arvizu, 534 U. S., at 273; United States v. Sokolow, 490 U. S. 1, 7 (1989).
Reasonable suspicion is a lesser requirement than probable cause and “considerably short” of the preponderance of the evidence standard. Arvizu, 534 U. S., at 274. Whether an officer has reasonable suspicion depends on the totality of the circumstances. Brignoni Ponce, 422 U. S., at 885, n. 10; Arvizu, 534 U. S., at 273.
Here, those circumstances include: that there is an extremely high number and percentage of illegal immigrants in the Los Angeles area; that those individuals tend to gather in certain locations to seek daily work; that those individuals often work in certain kinds of jobs, such as day labor, landscaping, agriculture, and construction, that do not require paperwork and are therefore especially attractive to illegal immigrants; and that many of those illegally in the Los Angeles area come from Mexico or Central America and do not speak much English. Cf. Brignoni-Ponce, 422 U. S., at 884–885 (listing “[a]ny number of factors” that contribute to reasonable suspicion of illegal presence). To be clear, apparent ethnicity alone cannot furnish reasonable suspicion; under this Court’s case law regarding immigration stops, however, it can be a “relevant factor” when considered along with other salient factors. Id., at 887.
quote:Alleen bij sterk vermoeden van het hebben overtreden van de wet mag iemand aangehouden worden. Het lukraak staande houden van mensen in auto's, winkels en in iemands woonkamer valt daar niet onder (racial profiling). SCOTUS biedt ruimte om bij 'vermoedens van illegaliteit (illegale migratie)' in te grijpen. Denk dan aan: plekken waarvan je weet/bekend is dat daar veel illegale migranten verblijven of werken.
SCOTUS geeft aan dat het 4th Amendment het sterkst van toepassing is in de woonkamer. Wel moet dit altijd 'bekeken worden in samenhang met andere aanwezige factoren'.
Het ligt een flink stuk genuanceerder (goh, verrassing). Zie boven.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:47 schreef Chivaz het volgende:
Als het gaat om het beschermen van federale diensten en gebouwen dan is ook dat geoorloofd.
Amerika is verdeeld en dat is meteen ook de zwakte. Trump zn enige troef om uit de gevangenis te blijven was het presidentschap. En daar blijft hij aan vastklampen tot het einde van zijn eigen leven. De moraal zal laag zijn. Het is geen eensgezind voormalig nazi Duitsland. Er is geen droom, geen utopische schets, er is geen enkele verbetering van iets. In Duitsland legde men autobanen aan. Musk beloofde ooit hyperloop, maar slokte alleen het geld op.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:01 schreef Evenstar het volgende:
Rusland valt Oekraïne aan > Wij moeten Rusland stoppen en Oekraïne steunen. want wie zegt dat Poetin het hierbij gaat laten. Polen is de volgende! De Baltische staten lopen gevaar!
De VS wil Groenland, indien nodig met militair geweld, innnemen > *krekels*
Wie zegt dat Trump het hierbij gaat laten? Misschien is IJsland wel de volgende of Noorwegen of ....
Ik heb op dit moment bijna meer vertrouwen in dat Poetin geen mega domme dingen meer doet dan dat ik vertrouwen heb in Trump die geen WWIII veroorzaakt met zijn kleutergedrag.
Waarom zou je dat willen begrijpen? Mensen zij nu eenmaal heel goed in het tegelijkertijd omarmen van volstrekt tegenstrijdige ideeën.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Help mij dit begrijpen.
100%quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:36 schreef OllieA het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen begrijpen? Mensen zij nu eenmaal heel goed in het tegelijkertijd omarmen van volstrekt tegenstrijdige ideeën.
Mensen hebben weinig last van inconsistentie, en veel last van alles dat hun wereldbeeld/visie/opinie bedreigt. Dus wordt consistentie in denken opgeofferd op het altaar van het eigen gelijk. Dat voelt veiliger.
Het wordt gewaardeerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Salina het volgende:
[..]
En, Jezus Christus, wat een moeite doe ik toch weer op de vrije zaterdagmiddag.
En dat allemaal voor jullie ter lering ende vermaak, hé!
Het wordt gewaardeerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Yep, zie de recente uitspraken van Vance en ook Leavitt van de afgelopen dagen. Althans, de plannen zijn er. Of ze het gaan doen is nog niet bekend, maar het zou me niets verbazen.
En nee, het is niet per definitie toegestaan en legaal om dat te doen. Daar heb je immers het 4th Amendment voor.
[..]
Ergo: 4th Amendment verbiedt normaliter dit soort praktijken. Immers, je kunt pas weten of een sterk vermoeden hebben dat iemand de wet heeft overtreden, cq illegaal in het land verblijft of illegaal het land is binnen gekomen, na gedegen onderzoek of als er sprake is van 'bepaalde factoren die zo'n sterk vermoeden zouden rechtvaardigen *
* zie uitspraak Supreme Court hieronder, hier begint m.i. het grijze gebied.
Het lukraak tegenhouden en oppakken van mensen met een kleurtje of gekke achternaam is geen onderdeel van 'gedegen vermoeden', mag ik zo aannemen. Je kunt simpelweg niet zomaar mensen oppakken zonder zwaar vermoeden van het hebben overtreden van de wet.
Niet dat dit de Trump-regering ergens van weerhoudt, overigens.
* Echter, een recente uitspraak van het Supreme Court biedt wel (veel) ruimte voor ruis en het naar eigen inzicht toepassen van deze wet.
[..]
Dank aan SCOTUS dus om genoeg ruis te veroorzaken om dit mogelijk te maken.
Samenvatting:
[..]
[..]
Het ligt een flink stuk genuanceerder (goh, verrassing). Zie boven.
Daar wil ik toch de kanttekening bij maken dat niet alle ego's even fragiel zijn. Met sommige mensen die echt principieel anders tegen zaken aankijken dan ik, kan ik toch een zeer geanimeerd, zinnig en leuk gesprek hebben. En dat zijn dan vaak interessantere gesprekken dan met mensen die op dezelfde lijn als ik zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
100%
Het ego beschermen staat voorop. Bij jou, bij mij, bij Chivaz.
Deze nog maar eens posten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Daar wil ik toch de kanttekening bij maken dat niet alle ego's even fragiel zijn. Met sommige mensen die echt principieel anders tegen zaken aankijken dan ik, kan ik toch een zeer geanimeerd, zinnig en leuk gesprek hebben. En dat zijn dan vaak interessantere gesprekken dan met mensen die op dezelfde lijn als ik zitten.
Het heeft denk ik te maken met dat je allebei even pas op de plaats maakt, en goed probeert te luisteren naar wat de ander wil zeggen, ipv zelf puntjes proberen te scoren, willen winnen. En humor, ook wel belangrijk.
De bereidheid om je mening een beetje bij te stellen naar aanleiding van nieuwe informatie of een overtuigend argument is wel cruciaal om het constructief en gezellig te houden. Enkel met je vingers in je oren zenden, leidt tot weinig.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Daar wil ik toch de kanttekening bij maken dat niet alle ego's even fragiel zijn. Met sommige mensen die echt principieel anders tegen zaken aankijken dan ik, kan ik toch een zeer geanimeerd, zinnig en leuk gesprek hebben. En dat zijn dan vaak interessantere gesprekken dan met mensen die op dezelfde lijn als ik zitten.
Het heeft denk ik te maken met dat je allebei even pas op de plaats maakt, en goed probeert te luisteren naar wat de ander wil zeggen, ipv zelf puntjes proberen te scoren, willen winnen. En humor, ook wel belangrijk.
Ze denken oprecht niet geraakt te zullen worden, alsof ze een persoonlijke band met de leider hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat ik van dat soort mensen niet snap is vooral of ze dan serieus denken dat zij niet geraakt gaan worden? Of weten ze het wel en maakt het ze niet uit?
Heb ook nergens gesteld dat het Trump-supporters zijn, maar jij hebt het over een achterban en zo werkt het dus niet. Net zoals die vrouw een linkse terrorist zou zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Frey heeft geroepen dat federale troepen (ICE) op moesten rotten uit zijn stad, wederom een feit.
Democratische politici en media schilderen ICE al tijdenlang af als de Gestapo en nog meer van dat soort fraais, wederom een feit.
Wie zou er nu dan proberen om in te breken in dat hotel omdat ze vermoeden dat agenten van ICE daar slapen? Ik kan je ieder geval verzekeren dat het geen Trump supporters zijn.
Je zou bijna zeggen dat ICE de politie in moet schakelen als ze ergens niet langskunnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Yep, zie de recente uitspraken van Vance en ook Leavitt van de afgelopen dagen. Althans, de plannen zijn er. Of ze het gaan doen is nog niet bekend, maar het zou me niets verbazen.
En nee, het is niet per definitie toegestaan en legaal om dat te doen. Daar heb je immers het 4th Amendment voor.
[..]
Ergo: 4th Amendment verbiedt normaliter dit soort praktijken. Immers, je kunt pas weten of een sterk vermoeden hebben dat iemand de wet heeft overtreden, cq illegaal in het land verblijft of illegaal het land is binnen gekomen, na gedegen onderzoek of als er sprake is van 'bepaalde factoren die zo'n sterk vermoeden zouden rechtvaardigen *
* zie uitspraak Supreme Court hieronder, hier begint m.i. het grijze gebied.
Het lukraak tegenhouden en oppakken van mensen met een kleurtje of gekke achternaam is geen onderdeel van 'gedegen vermoeden', mag ik zo aannemen. Je kunt simpelweg niet zomaar mensen oppakken zonder zwaar vermoeden van het hebben overtreden van de wet.
Niet dat dit de Trump-regering ergens van weerhoudt, overigens.
* Echter, een recente uitspraak van het Supreme Court biedt wel (veel) ruimte voor ruis en het naar eigen inzicht toepassen van deze wet.
[..]
Dank aan SCOTUS dus om genoeg ruis te veroorzaken om dit mogelijk te maken.
Samenvatting:
[..]
[..]
Het ligt een flink stuk genuanceerder (goh, verrassing). Zie boven.
Is in elke situatie, wanneer dan ook, erg belangrijk. Zelfs als iemand dakloos is, kan ie maar beter de humor erin houden.quote:
Er valt niets te delen, de prijs is niet overdraagbaar. Misschien kunnen ze het geld delen, maar ik denk niet dat Donnie wildenthousiast wordt van een half miljoen dollar.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens, mijn God, ze gaan het nog doen ook....de Nobelprijs voor de Vrede 'delen', madat een van de twee het land van de ander heeft aangevallen en dreigt met meer aanvallen.
Ironischer wordt het gewoon niet meer, wat een afgang voor de mensheid.
Trump wil die medaille om zijn nek voelen hangen, veel meer moet je er niet achter zoeken. Behalve dat het gaat om Obama, die 'm wel kreeg en hij niet. Denk dat het trump ook een worst zal zijn wie hem uitdeelt, zolang er maar Nobelprijs opstaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er valt niets te delen, de prijs is niet overdraagbaar. Misschien kunnen ze het geld delen, maar ik denk niet dat Donnie wildenthousiast wordt van een half miljoen dollar.
Humor, relativeringsvermogen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is in elke situatie, wanneer dan ook, erg belangrijk. Zelfs als iemand dakloos is, kan ie maar beter de humor erin houden.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:36 schreef Vis1980 het volgende:
Trump on Greenland: If we do not do it the easy way, we will do it the hard way. By the way, I am a fan of Denmark. The fact they had a boat land there 500 years ago does not mean they own the land. We will be doing something with Greenland—the nice way, or the more difficult way.
Op dat moment spuugden verschillende native americans hun koffie uit.
Humor.quote:Trump said that while he is a “big fan” of Denmark, “the fact that they had a boat land there 500 years ago doesn’t mean that they own the land. [I’m] sure we had lots of boats go there also.”
Joh, maak je niet druk. Boeie. Al geeft ze die bokaal of medaille aan Donald, als die er is, geen idee, dat betekent niet dat ie die 'prijs' ook gewonnen heeft hé. Een prijs bestaat uit een materieel en een immaterieel aspect. Al krijg je een bokaal, een medaille of een diploma, betekent nog niet dat de Nobelcommissie opeens daadwerkelijk Trump als Nobelprijswinnaar beschouwd hé. Zo makkelijk gaat dat niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens, mijn God, ze gaan het nog doen ook....de Nobelprijs voor de Vrede 'delen', madat een van de twee het land van de ander heeft aangevallen en dreigt met meer aanvallen.
Ironischer wordt het gewoon niet meer, wat een afgang voor de mensheid.
Succes daarmee, met alle respect. Zo werkt MAGA niet, je gaat er bijna letterlijk mee doodgegooid worden. Trump laat die boeken anders wel aangepast worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:05 schreef Salina het volgende:
Anders kan iedereen wel een medaille, diploma of bokaal van een ander ontvangen (of stelen) en zeggen: kijk, ik heb een mooie opleiding afgerond, het WK atletiek gewonnen of de prijs voor de beste journalist gewonnen.
Nee, zo werkt het niet. Je gaat niet de boeken in als iemand die een opleiding heeft afgerond, een sportwedstrijd of prijs voor beste journalist heeft gewonnen. Leuk, die materiële bokaal of medaille.
Je zult niet de boeken in gaan en eeuwige roem vergaren (immateriële aspect). En daar gaat het toch om.
Welnee. Trump vindt gewoon dat hij daar recht op heeft en haalt het dus op.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:20 schreef Vis1980 het volgende:
Ik begin te denken aan dit scenario:
Mensen om Trump heen willen de olie van Venezuela, maar moeten Trump 'overtuigen' .Iemand kwam met het idee van de Nobel Prize ...
Dat kwam ooit mooi tot uiting bij Rage Against the Machine, die volgens MAGA ineens woke was geworden. Van Woodstock tot aan No Kings, protesten en de roep om gelijkheid is van alle tijden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft boeiend hoe onze huis MAGA de toekomst van zijn eigen nageslacht volledig verneukt. Hoe hij hun een maatschappij van willekeur, onderdrukking, uitbuiting en onderdanigheid wil nalaten. En waarom? Omdat hij bang is dat zijn kinderen besmet worden door jongetjes die moeite met hun piemeltje hebben en omdat hij angst heeft voor ongeschoolde migranten die blijkbaar een risico vormen voor zijn “60 uur per week” baantje.
De jaren vijftig lonken voor onze MAGAS, het tijdperk waar ze overigens ook gewoon genegeerd en uitgebuit werden, maar nostalgie en sentimentaliteit zijn sterke drugs voor verdwaasde MAGA conservatieven. Vroeger was het beter, het is de schuld van die vreemdeling zijn sterke emoties, brexit, Wilders, Orban en Trump varen er wel bij.
Een politieke discussie tussen Maga's en Tom Morello van RATM lijkt me wel leuk om te mogen aanschouwen trouwens.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat kwam ooit mooi tot uiting bij Rage Against the Machine, die volgens MAGA ineens woke was geworden. Van Woodstock tot aan No Kings, protesten en de roep om gelijkheid is van alle tijden.
quote:
Als je dit de schuld van Frey vindt was Jan 6 de schuld van Trump. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon een onschuldige barbecue?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als je dit de schuld van Frey vindt was Jan 6 de schuld van Trump. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Ja zover waren jullie al natuurlijk, niets nieuws onder de zon ondanks dat de speech iets anders vertelde. Jammer dat de BBC er meer dan 4 jaar over heeft gedaan om dat te rectificeren.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als je dit de schuld van Frey vindt was Jan 6 de schuld van Trump. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Welnee, een onschuldige rondleiding. De onschuldige bbq was een aantal jaar geleden in Minnesota.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon een onschuldige barbecue?
Frey: "Get the fuck out of my city"quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja zover waren jullie al natuurlijk, niets nieuws onder de zon ondanks dat de speech iets anders vertelde. Jammer dat de BBC er meer dan 4 jaar over heeft gedaan om dat te rectificeren.
Je vergeet dat hij opriep tot vreedzaam protest net zoals de BBC dat “vergeten” was.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Frey: "Get the fuck out of my city"
Chivaz: Ja Frey zet aan tot rellen!
vs
Trump: Fight, fight like hell otherwise you won't have a Country anymore
Chivaz: Dit was gewoon een vreedzame demonstratie
Tuurlijk maat.
Frey heeft ook niet opgeroepen tot geweld, maar dingen erbij verzinnen is MAGA niet vreemd, dus dat is niets raars.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vergeet dat hij opriep tot vreedzaam protest net zoals de BBC dat “vergeten” was.
Ik heb ook nergens gezegd dat hij heeft opgeroepen tot geweld, je zit hier nou zelf zaken erbij te verzinnen. Als je mijn post goed leest dan leg ik uit waarom daar nu een menigte staat om ICE agenten uit hun bed te trekken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Frey heeft ook niet opgeroepen tot geweld, maar dingen erbij verzinnen is MAGA niet vreemd, dus dat is niets raars.
Je kunt doen alsof je dom bent, maar als je de dikke van Dale openslaat en zoekt naar "frame" is dit wat je krijgt:quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat hij heeft opgeroepen tot geweld, je zit hier nou zelf zaken erbij te verzinnen. Als je mijn post goed leest dan leg ik uit waarom daar nu een menigte staat om ICE agenten uit hun bed te trekken.
Het is een samenloop van omstandigheden met de constante demonisering van ICE door media en politici, het oproepen tot protest en de belachelijke oproep van Frey dat ICE moet oprotten uit zijn stad.
Ik vind het dan echt niet zo gek dat er nu talloze mensen nu hotels binnen proberen te dringen omdat ze vermoeden dat ICE agenten daar liggen te slapen.
Vergeet ook niet dat Minnesota een verleden heeft qua rellen en geweld. Tijdens de BLM rellen zijn er talloze winkels geplunderd en in brand gestoken, iets waar mevrouw Walz nog intens van kon genieten in de veiligheid van haar eigen woning.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hier probeert aan te tonen maar nergens heb ik gezegd dat Frey heeft opgeroepen tot geweld. De post die je nu aanhaalt is de post waar ik zelf naar refereerde en dat is een opsomming wat nu leid tot het actief opzoeken van ICE in hotels.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je kunt doen alsof je dom bent, maar als je de dikke van Dale openslaat en zoekt naar "frame" is dit wat je krijgt:
[..]
Ideetje he. Maar misschien moeten ze zich dan niet gedragen als Gestapo.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hier probeert aan te tonen maar nergens heb ik gezegd dat Frey heeft opgeroepen tot geweld. De post die je nu aanhaalt is de post waar ik zelf naar refereerde en dat is een opsomming wat nu leid tot het actief opzoeken van ICE in hotels.
Als je mensen lang genoeg zit te vertellen dat ICE de Gestapo is, dat je je zal verzetten tegen diezelfde Gestapo terwijl je daar helemaal niet toe bevoegd bent en je roept ook nog eens dat ICE moet oprotten dan creëer je een klimaat waarin mensen denken dat het prima is om geweld toe te passen tegen ICE. Het resultaat is dat die waanzinnigen nu proberen om bij hotels binnen te dringen om waarschijnlijk ICE agenten te vermoorden.
Er is nu al een onnodige dode gevallen door deze nonsense, maar blijkbaar moeten er nog veel meer doden vallen voor dat het kwartje eindelijk valt.
Dus je vindt dat Frey en andere democraten verantwoordelijk zijn? Maar tegelijkertijd vind je dat Trump niet verantwoordelijk is?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hier probeert aan te tonen maar nergens heb ik gezegd dat Frey heeft opgeroepen tot geweld. De post die je nu aanhaalt is de post waar ik zelf naar refereerde en dat is een opsomming wat nu leid tot het actief opzoeken van ICE in hotels.
Als je mensen lang genoeg zit te vertellen dat ICE de Gestapo is, dat je je zal verzetten tegen diezelfde Gestapo terwijl je daar helemaal niet toe bevoegd bent en je roept ook nog eens dat ICE moet oprotten dan creëer je een klimaat waarin mensen denken dat het prima is om geweld toe te passen tegen ICE. Het resultaat is dat die waanzinnigen nu proberen om bij hotels binnen te dringen om waarschijnlijk ICE agenten te vermoorden.
Er is nu al een onnodige dode gevallen door deze nonsense, maar blijkbaar moeten er nog veel meer doden vallen voor dat het kwartje eindelijk valt.
Je kan met kracht en geweld Trump erbij slepen maar het komt niet erg sterk over.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus je vindt dat Frey en andere democraten verantwoordelijk zijn? Maar tegelijkertijd vind je dat Trump niet verantwoordelijk is?
Grappig trouwens dat je één onnodige dode benoemd, maar alle anderen (de 32 mensen die in 2025 in ICE gevangenschap overleden zijn vergeten we?)
Je kan 't niet laten hè?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan met kracht en geweld Trump erbij slepen maar het komt niet erg sterk over.
De feiten zijn simpel, Frey en Walz willen niet dat ICE actief is in hun staat/stad. Daar hebben ze beiden geen moer over te vertellen want ze hebben geen enkele bevoegdheid wat betreft federale aangelegenheden. Het is al bizar genoeg dat het blijkbaar wettelijk mogelijk is om een sanctuary state te zijn met als gevolg dat criminele illegalen die hun straf hebben uitgezeten gewoon weer worden vrijgelaten.
Juist vanwege deze bizarre wetgeving is ICE genoodzaakt om op deze manier te werk te gaan. Dat bevalt de progressieve medemens niet en die gaat dan weer oproepen tot protest met als gevolg een geweldspiraal waar het einde daar van nog lang niet in zicht is.
In plaats van altijd maar te jammeren over Trump en die zielige illegalen, waarom stel je nooit de vraag waarom het concept van een sanctuary state een goede zaak is voor de burgers?
Waarom zou je als staat zijnde criminele illegalen willen beschermen tegen uitzetting? Ik begrijp dit oprecht niet.
quote:July 2017: During a speech to law enforcement officers in Long Island, New York, Trump seemingly encouraged police officers to be rough with people they were arresting, per ABC News. "Please don't be too nice," he told the audience.
quote:October 2018: While speaking at a Montana campaign rally, Trump publicly praised Montana's then-Rep. Greg Gianforte (R) — the state's current governor — for previously assaulting a reporter. "Any guy that can do a body slam, he is my type!" Trump said.
quote:October 2019: A New York Times report outlined various strategies Trump had allegedly deliberated to keep migrants away from the U.S. southern border, including a water-filled trench with snakes or alligators and shooting migrants in the legs to slow them down.
quote:May 2020: Trump used violent rhetoric when referring to protests in Minneapolis in the wake of George Floyd’s killing, tweeting, "when the looting starts, the shooting starts." The phrase has a racist history going back to police brutality against Black Americans in the 1960s, per the New York Times.
quote:September 2020: Trump lauded law enforcement officers for killing Michael Forest Reinoehl, a self-described Antifa member suspected of killing a right-wing activist the previous month. "That’s the way it has to be. There has to be retribution," Vox reported.
The Atlantic heeft er een paar op een rijtje gezet, en dit gaat nog maar tot 2024.quote:January 2021: At a rally preceding the Jan. 6 Capitol riot, Trump repeated false claims that the 2020 election had been stolen and told supporters that "we're going to walk down to the Capitol," adding that "you'll never take back our country with weakness."
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:44 schreef Chivaz het volgende:
In plaats van altijd maar te jammeren over Trump en die zielige illegalen, waarom stel je nooit de vraag waarom het concept van een sanctuary state een goede zaak is voor de burgers?
Reageer er gewoon niet op, blok diegene waar je last van hebt. Het is juist af en toe fijn discussiëren en kletsne met users die wel wat meer hersencellen hebben. Zou jammer zijn om goede users te verliezen. Ik snap je, ik begrijp je, helaas kan ik er ook niks aan doen en de andere moderators hier ook niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef Gunner het volgende:
Mensen dit was mijn laatste bijdrage hier. Het is me de ergernis niet meer waard. Bedankt voor de kwaliteitsbiijdrages die ik van veel van jullie heb gezien. Jullie weten wie jullie zijn maar ondanks dat is het me gewoon niet waard. .
Zie jullie aan de andere kant.
Dat bordquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Reageer er gewoon niet op, blok diegene waar je last van hebt. Het is juist af en toe fijn discussiëren en kletsne met users die wel wat meer hersencellen hebben. Zou jammer zijn om goede users te verliezen. Ik snap je, ik begrijp je, helaas kan ik er ook niks aan doen en de andere moderators hier ook niet.
Kwam net deze tegen, moest lachen. Toch lijkt de VS nog lang niet wakker genoeg.
[ afbeelding ]
Cause he's a good guy en die moet je een wapen geven. What could go wrong?quote:
Volgens mij is Tracy dronken, en niet zo’n beetje ook. Of onder invloed van iets anders.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:08 schreef Evenstar het volgende:
[ x ]
Dit heeft stemrecht ... echt veeg me op.
Wel diep respect voor die agenten hoor, wat een geduld, wat een rust.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Volgens mij is Tracy dronken, en niet zo’n beetje ook. Of onder invloed van iets anders.
Nog genoeg normaal denkenden in de VS maar die maken geen lawaai.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wel diep respect voor die agenten hoor, wat een geduld, wat een rust.
Jawel hoor. Dat kan je zelf ook wel bedenken anders zouden er immers geen 'sanctuary cities' bestaanquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan met kracht en geweld Trump erbij slepen maar het komt niet erg sterk over.
De feiten zijn simpel, Frey en Walz willen niet dat ICE actief is in hun staat/stad. Daar hebben ze beiden geen moer over te vertellen want ze hebben geen enkele bevoegdheid wat betreft federale aangelegenheden. Het is al bizar genoeg dat het blijkbaar wettelijk mogelijk is om een sanctuary state te zijn met als gevolg dat criminele illegalen die hun straf hebben uitgezeten gewoon weer worden vrijgelaten.
Juist vanwege deze bizarre wetgeving is ICE genoodzaakt om op deze manier te werk te gaan. Dat bevalt de progressieve medemens niet en die gaat dan weer oproepen tot protest met als gevolg een geweldspiraal waar het einde daar van nog lang niet in zicht is.
Waarom zou je als staat zijnde criminele illegalen willen beschermen tegen uitzetting? Ik begrijp dit oprecht niet.
Was dat vóór of nadat hij publiekelijk suggereerde dat de aanwezigen die opriepen zijn vice-president op te hangen wel eens 'het juiste idee konden hebben'?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vergeet dat hij opriep tot vreedzaam protest net zoals de BBC dat “vergeten” was.
Ik weet het niet hoor, hoop het, maar geloof er niet zo in.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:43 schreef Beathoven het volgende:
Paar speeches met enorme aanhang bekenen van diverse politici. MAGA is zichzelf voorbij gelopen.
Het had het allemaal nog iets kunnen rekken door de dood te betreuren en de moord van ICE op zn minst aan justitie over te laten. Dan had iedereen op net-niet-radicaal-rechts Trump weer even geprezen (Waar ze dán wel weer dat allemaal hadden kunnen saboteren e.d.).
Maar door het anders te framen en doordat de president, de VP en vele anderen de schuld bij het slachtoffer leggen hebben ze nu al het begin van het einde ingeluid. Ze konden misschien niet anders vanuit hun kant bekeken (Een proudboy van ICE laten vervolgen is ICE tegen je), maar dit is onhoudbaar.
De al veel te lage populariteitsrating van Trump schiet nu nog verder omlaag. Alle invloedhebbende politici buiten Maga zoals Newsom, Talarico, Sanders, Mamdani, Schwarzenegger etc etc staan straks als één beweging namens De VS met Canada en Europa tegen Trump op als hij er hard zou ingaan met Groenland.
@Chivaz komt voor de zoveelste keer met dit zwakke argument. Tussen de talloze 'fight like hell' oproepen heeft Trump het idd één keertje in zijn toespraak over vreedzaam protest ongetwijfeld erin geschreven om zichzelf later vrij te kunnen pleiten maar het is makkelijk aan te tonen dat hij een (gewelddadige) opstand aangemoedigd heeft en dat hij had kunnen (en moeten) weten wat er ging gebeuren, daar niets aan deed om het te voorkomen en er ook urenlang niets aan deed toen het (heel voorspelbaar) wel gebeurde.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Was dat vóór of nadat hij publiekelijk suggereerde dat de aanwezigen die opriepen zijn vice-president op te hangen wel eens 'het juiste idee konden hebben'?
Al zullen ze ongetwijfeld op een vreedzame ophanging gedoeld hebben.
Ik schreef niet dat het MAGA-regime de biezen pakt, het kan nog flink lelijk worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, hoop het, maar geloof er niet zo in.
En dan te bedenken dat we praktisch aan het einde van dat gedicht zitten met de recente ICE praktijken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kwam net deze tegen, moest lachen. Toch lijkt de VS nog lang niet wakker genoeg.
[ afbeelding ]
Zit @Chivaz eigenlijk al bij de burgerwacht voor een ferme schouderklop van demissionair schaduw-MP Geert, Weird Duck en DJ Jopie?quote:Op zondag 11 januari 2026 00:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dit draadje gaat echt de spider-man meme worden zodra chivaz eindelijk weg is.
"Please don't do this to me" heeft-ie zelf vast vaak gehoord.quote:Op zondag 11 januari 2026 00:17 schreef Beathoven het volgende:
Law enforcement versus law enforcement.
Dronken roekeloos rijdende (en inmiddels gearresteerde) bluffende ICE-agent met 4 glazen achter de kiezen gaat door een scheiding en heeft geen papieren bij zich. Slingert met al deze gebreken en zn dronken hoofd nog even een opmerking richting een assisterende werkelijke agent van kleur.
Ik zou het waarschijnlijk ook op een zuipen zetten als ik zover het radicaal rechtse rabbithole ingetrokken zou zijn en ICE de enige goed uitkerende gokautomaat is die er nog in die wereld bestaat.
De ICE is het afgelopen jaar gewoon uitgebreid met een forse hoeveelheid Proud Boys, volgepompt met haat, trauma's en andere mentale problemen.quote:Op zondag 11 januari 2026 08:17 schreef OMG het volgende:
Uiteraard, dat filmpje is inmiddels bijna een half jaar oud.
Maar goed, dat is al bijna te oud voor wie zich in conservatieve contreien begeeft.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jawel hoor. Dat kan je zelf ook wel bedenken anders zouden er immers geen 'sanctuary cities' bestaan
Sanctuary Policies: An Overview
Defending "Sanctuary" Principles During the Chicago Crackdown
Cities and states can protect immigrants and protestors from federal overreach.
Of non-citizens die een misdrijf plegen weer worden vrijgelaten na het uitzitten van hun straf is geheel afhankelijk van de ernst van de zaak. Er worden wel degelijk criminelen overhandigd aan de Immigratiedienst.
Je lult zoals gewoonlijk maar weer eens wat uit je onderbuik in je haat tegen andere culturen (illegalen). Zonder enige bronnen als onderbouwing uiteraard.
Uit je eigen bron notabene, kortom dit beleid zorgt ervoor dat ICE wel opzichtig te werk moet gaan. Het is beleid om illegalen te beschermen en daar zitten helaas ook een hoop criminelen tussen zoals de lijst die vandaag door het Witte Huis is gedeeld ook verteld.quote:Despite the nationwide debate, there is no one clear definition of what it means for a state or local government to adopt sanctuary policies. Sanctuary policies take many forms and generally fall into the following categories:
policies restricting the ability of state and local police to make arrests for federal civil immigration violations, or to detain individuals on civil immigration warrants;
policies prohibiting “287(g)” agreements through which Immigration and Customs Enforcement (ICE) deputizes local law enforcement officers to enforce federal immigration law;
policies that prevent local governments from entering into a contract with the federal government to hold immigrants in detention;
policies preventing immigration detention centers;
policies restricting the police or other city workers from asking about immigration status;
policies restricting the sharing of certain information on immigrants with the federal government;
policies restricting local police responses to federal immigration detainers; and
policies refusing to allow ICE into local jails without a judicial warrant.
Diezelfde Trump die vraagt of demonstranten niet in hun been geschoten kunnen worden wil nu Iran aanvallen vanwege agressie tegen demonstranten. Voordat deze komt: ja, uiteraard is de agressie tijdens die demonstraties in Iran veel heftiger, maar de ironie kan je niet ontgaan.quote:Op zondag 11 januari 2026 08:43 schreef Toby56 het volgende:
Waarom zou Trump dit willen?
Ten behoeve van een 'liberale wereldorde'?
https://www.nu.nl/midden-(...)-tegen-betogers.html
Trump overweegt opties voor aanval op Iran om hardhandig optreden tegen betogers
De Amerikaanse president beraadt zich op opties voor een nieuwe militaire aanval op Iran vanwege het hardhandige optreden van het Iraanse regime tegen demonstranten, meldt The New York Times op basis van bronnen. Trump is bijgepraat over verschillende militaire opties.
Trump heeft nog geen definitief besluit genomen, benadrukt The New York Times. Wel is de Amerikaanse president de afgelopen dagen geïnformeerd over nieuwe opties om Iran aan te vallen, meldt de Amerikaanse krant op basis van verschillende overheidsbronnen.
De Amerikaanse president heeft al meerdere keren zijn steun uitgesproken aan de Iraanse betogers. Ook waarschuwde hij de Iraanse autoriteiten om geen geweld te gebruiken tegen betogers. "Je kunt maar beter niet beginnen met schieten, want dan beginnen wij ook te schieten", zei Trump vrijdag.
Zaterdag sprak Trump op Truth Social opnieuw steun uit aan Iraanse betogers. "Iran streeft naar vrijheid, misschien wel meer dan ooit. De VS staat klaar om te helpen." Met die laatste zin hintte Trump ook op Amerikaans ingrijpen.
Het mogelijke ingrijpen van de VS draait om protesten tegen het Iraanse regime en hardhandig ingrijpen van het regime daartegen. Ook zaterdagavond en zondagochtend waren er weer demonstraties met hardhandig ingrijpen, meldt AP.
Dodental opgelopen naar 116
Er komen weinig beelden naar buiten van de protesten omdat de Iraanse autoriteiten het internet hebben platgelegd. Staatsmedia berichten vooral over betogers die veiligheidsdiensten zouden aanvallen, maar dat is slechts een deel van het verhaal. Mensenrechtenorganisaties melden dat demonstranten worden gedood. Militairen schoten betogers in het hoofd, vertelden Iraniërs bijvoorbeeld tegen CNN.
Er zouden 116 mensen zijn omgekomen bij de protesten, blijkt uit cijfers van Human Rights Activists News Agency. Die mensenrechtenorganisatie is vaak goed geïnformeerd is over protesten in Iran, vanwege een netwerk van lokale activisten waar de organisatie contact mee heeft.
Israël houdt rekening met ingrijpen VS
Israël is in hoge staat van paraatheid vanwege de mogelijkheid dat de VS Iran aanvalt, melden Israëlische bronnen aan Reuters. De bronnen waren aanwezig bij veiligheidsoverleg van Israël dit weekend. Ze konden niet zeggen wat de hoge staat van paraatheid in de praktijk inhoudt.
De Amerikaanse buitenlandminister Rubio heeft zaterdag gebeld met de Israëlische premier Netanyahu. Daarin zouden ze de mogelijkheid van een Amerikaanse interventie in Iran hebben besproken, vertelt een van de bronnen tegen Reuters.
Iran heeft de VS gewaarschuwd dat een aanval op het land zal leiden tot vergeldingsaanvallen. Als de VS ingrijpt, zal Iran aanvallen uitvoeren tegen Israël en de Amerikaanse bases in het Midden-Oosten, zei de voorzitter van het Iraanse parlement. "Dood aan Amerika!", schreeuwden parlementsleden volgens berichtgeving van AP.
De demonstraties in Iran begonnen twee weken geleden met een staking van winkeliers in de hoofdstad Teheran tegen de slechte economische situatie in het land. De protesten groeiden uit tot hevige demonstraties tegen het autoritaire islamitische regime. Experts verwachten dat de grote protesten voor verandering in Iran kunnen zorgen, vertellen ze in het stuk hieronder.
Voor elk random anti-woke filmpje dat hier gepost wordt kunnen we natuurlijk voortaan direct antwoorden met dit soort filmpjes.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:08 schreef Evenstar het volgende:
[ x ]
Dit heeft stemrecht ... echt veeg me op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |