Nee, ik ben tegen extreem. Wel blijven opletten, graag. Ik geloof in mensenrechten, arbeidsrechten e.d. als absolute basis, voor iedereen. NIet alleen voor de mensen die je leuk vindt. Goede leefomstandigheden, goede werkomstandigheden, rechten als mens, rechten als werknemer, rechten om mij te kunnen verdedigen enz. Is het perfect? Nee, het kan altijd beter, dat zou het streven moeten zijn. Mara al die dingen willen afbreken is uiteraard niet in het belang van ons allen. Ook voor jou, ik hoop dat je altijd van die rechten gebruik kan maken, ongeacht of ik het wel of niet met je eens ben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom je bent pro EU zolang het maar jouw ideologische matties het voor het zeggen hebben.
Dan heb je niets te vrezen, de EU zal altijd blijven bestaan met deze ideologische principes of er is geen EU.
Je kan het op twee manier spelen, maar helaas zijn alle leiders compleet in paniek en/of spelen ze struisvogeltje.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die analyses over hoe erg Trump is, heel fijn. Maar wat gaan *wij* daaraan doen? Wij. Onze politici. Onze regeringsleiders.
Behalve zijn kont kussen en allerlei bezorgde statements zie ik weinig actie.
Pakken van Hugo Boss.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:05 schreef TLC het volgende:
In het witte huis zitten alleen maar neonazi's, alleen dragen ze nu een maatpak of chique pakje.
Enige kanttekening is wel dat er nog een optie is: dat je de wereld graag ziet branden. Die persoon is niet blind, maar staat er handenwrijvend naar te kijken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:37 schreef AnneX het volgende:
Quote uit het genoemde artikel hierbovenin de Correspondent.
…” Wie dit nog rationaliseert, is ziende blind
Wie dit gedrag van Trump en zijn handlangers nu nog rationaliseert (‘Trump wil Groenland, maar waarom eigenlijk?’ – een letterlijke kop in het Algemeen Dagblad),* goedpraat of relativeert (‘Maduro was ook geen lieverdje’), bagatelliseert (‘Zo’n vaart zal het niet lopen’), doodgooit met whataboutisms (‘En Obama dan?’) of semantisch geneuzel over of een vergelijking met dictators van vroeger wel toepasselijk is of niet – die is ziende blind voor deze existentiële dreiging aan de andere kant van de oceaan...”
Wat ik van dat soort mensen niet snap is vooral of ze dan serieus denken dat zij niet geraakt gaan worden? Of weten ze het wel en maakt het ze niet uit?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Enige kanttekening is wel dat er nog een optie is: dat je de wereld graag ziet branden. Die persoon is niet blind, maar staat er handenwrijvend naar te kijken.
Het is geen frame, er is opgeroepen tot protest, dat is een feit.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:34 schreef Vis1980 het volgende:
Nee, het is een loze beredenering, het is geen achterban, dat heb je er zelf bij verzonnen (of je zeer trieste Twitterkanalen) en bij MAGA zul je gewoon de rode petjes zien. Verdorrie, 6 januari was een Trump-rally, expres gehouden in de buurt van het Capitool, nota bene.
Het is ontzettend vals, want het gaat allemaal om illegale praktijken en ongewenste knokploegen van de overheid, die bestreden moeten worden via de wet en autoriteiten, niet via de burger. Dat weet jij ook wel. Dat er mensen zijn die dit doen keur ik ook af, maar het laffe geframe wat jij hier weer doet is zowel lachwekkend als tenenkrommend.
Wat een geruststelling dat we een Maffia/Trumpgroupie in ons midden hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is geen frame, er is opgeroepen tot protest, dat is een feit.
Frey heeft geroepen dat federale troepen (ICE) op moesten rotten uit zijn stad, wederom een feit.
Democratische politici en media schilderen ICE al tijdenlang af als de Gestapo en nog meer van dat soort fraais, wederom een feit.
Wie zou er nu dan proberen om in te breken in dat hotel omdat ze vermoeden dat agenten van ICE daar slapen? Ik kan je ieder geval verzekeren dat het geen Trump supporters zijn.
Yep, zie de recente uitspraken van Vance en ook Leavitt van de afgelopen dagen. Althans, de plannen zijn er. Of ze het gaan doen is nog niet bekend, maar het zou me niets verbazen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Nog even over dat incident met ICE. Begrijp ik nou goed dat gewapende agenten langs de deuren gingen, op zoek naar illegalen?
Ergo: 4th Amendment verbiedt normaliter dit soort praktijken. Immers, je kunt pas weten of een sterk vermoeden hebben dat iemand de wet heeft overtreden, cq illegaal in het land verblijft of illegaal het land is binnen gekomen, na gedegen onderzoek of als er sprake is van 'bepaalde factoren die zo'n sterk vermoeden zouden rechtvaardigen *quote:“Under the Fourth Amendment, federal agents are generally not allowed to stop someone unless they have good reason to suspect that they are breaking laws,” explained Jesse Franzblau, the associate director of policy at the National Immigrant Justice Center, during a House Homeland Security Committee hearing in November. “Yet a growing number of people, many of them Latinx, have reported being targeted, harassed, and detained by ICE and CBP agents solely because of their race.”
The Supreme Court has repeatedly reaffirmed that Fourth Amendment protections are strongest in the home, where the government is required to obtain a judicial warrant before entering private residences. However, in many cases, ICE has flouted these rules when carrying out arrests.
“Whether you’re left or right, the thought of living in an America where the government goes ‘door to door,’ and that those words actually came out of the vice president of the United States’ mouth, should worry you deeply,” said Simon Samano, an editor at USA Today.
Dank aan SCOTUS dus om genoeg ruis te veroorzaken om dit mogelijk te maken.quote:To stop an individual for brief questioning about immigration status, the Government must have reasonable
suspicion that the individual is illegally present in the United States. See Brignoni-Ponce, 422 U. S., at 880–882; Arvizu, 534 U. S., at 273; United States v. Sokolow, 490 U. S. 1, 7 (1989).
Reasonable suspicion is a lesser requirement than probable cause and “considerably short” of the preponderance of the evidence standard. Arvizu, 534 U. S., at 274. Whether an officer has reasonable suspicion depends on the totality of the circumstances. Brignoni Ponce, 422 U. S., at 885, n. 10; Arvizu, 534 U. S., at 273.
Here, those circumstances include: that there is an extremely high number and percentage of illegal immigrants in the Los Angeles area; that those individuals tend to gather in certain locations to seek daily work; that those individuals often work in certain kinds of jobs, such as day labor, landscaping, agriculture, and construction, that do not require paperwork and are therefore especially attractive to illegal immigrants; and that many of those illegally in the Los Angeles area come from Mexico or Central America and do not speak much English. Cf. Brignoni-Ponce, 422 U. S., at 884–885 (listing “[a]ny number of factors” that contribute to reasonable suspicion of illegal presence). To be clear, apparent ethnicity alone cannot furnish reasonable suspicion; under this Court’s case law regarding immigration stops, however, it can be a “relevant factor” when considered along with other salient factors. Id., at 887.
quote:Alleen bij sterk vermoeden van het hebben overtreden van de wet mag iemand aangehouden worden. Het lukraak staande houden van mensen in auto's, winkels en in iemands woonkamer valt daar niet onder (racial profiling). SCOTUS biedt ruimte om bij 'vermoedens van illegaliteit (illegale migratie)' in te grijpen. Denk dan aan: plekken waarvan je weet/bekend is dat daar veel illegale migranten verblijven of werken.
SCOTUS geeft aan dat het 4th Amendment het sterkst van toepassing is in de woonkamer. Wel moet dit altijd 'bekeken worden in samenhang met andere aanwezige factoren'.
Het ligt een flink stuk genuanceerder (goh, verrassing). Zie boven.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:47 schreef Chivaz het volgende:
Als het gaat om het beschermen van federale diensten en gebouwen dan is ook dat geoorloofd.
Amerika is verdeeld en dat is meteen ook de zwakte. Trump zn enige troef om uit de gevangenis te blijven was het presidentschap. En daar blijft hij aan vastklampen tot het einde van zijn eigen leven. De moraal zal laag zijn. Het is geen eensgezind voormalig nazi Duitsland. Er is geen droom, geen utopische schets, er is geen enkele verbetering van iets. In Duitsland legde men autobanen aan. Musk beloofde ooit hyperloop, maar slokte alleen het geld op.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:01 schreef Evenstar het volgende:
Rusland valt Oekraïne aan > Wij moeten Rusland stoppen en Oekraïne steunen. want wie zegt dat Poetin het hierbij gaat laten. Polen is de volgende! De Baltische staten lopen gevaar!
De VS wil Groenland, indien nodig met militair geweld, innnemen > *krekels*
Wie zegt dat Trump het hierbij gaat laten? Misschien is IJsland wel de volgende of Noorwegen of ....
Ik heb op dit moment bijna meer vertrouwen in dat Poetin geen mega domme dingen meer doet dan dat ik vertrouwen heb in Trump die geen WWIII veroorzaakt met zijn kleutergedrag.
Waarom zou je dat willen begrijpen? Mensen zij nu eenmaal heel goed in het tegelijkertijd omarmen van volstrekt tegenstrijdige ideeën.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Of onze grote vriend @:Chivaz, die altijd liep te mijmeren over 'state rights' en de zegeningen van decentraal bestuur. Schrappen van Roe v Wade was geen probleem, want nationale abortuswetgeving was immers een affront. Die beperkte de soevereiniteit en vrijheid van staten, aldus Chivaz.
Maar federale troepen naar steden sturen, tegen de wil in van de staten, is volgens hem dan weer geen probleem. En statelijk onderzoek naar de dood van een burger blokkeren is dat blijkbaar evenmin.
Help mij dit begrijpen.
100%quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:36 schreef OllieA het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen begrijpen? Mensen zij nu eenmaal heel goed in het tegelijkertijd omarmen van volstrekt tegenstrijdige ideeën.
Mensen hebben weinig last van inconsistentie, en veel last van alles dat hun wereldbeeld/visie/opinie bedreigt. Dus wordt consistentie in denken opgeofferd op het altaar van het eigen gelijk. Dat voelt veiliger.
Het wordt gewaardeerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Salina het volgende:
[..]
En, Jezus Christus, wat een moeite doe ik toch weer op de vrije zaterdagmiddag.
En dat allemaal voor jullie ter lering ende vermaak, hé!
Het wordt gewaardeerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Yep, zie de recente uitspraken van Vance en ook Leavitt van de afgelopen dagen. Althans, de plannen zijn er. Of ze het gaan doen is nog niet bekend, maar het zou me niets verbazen.
En nee, het is niet per definitie toegestaan en legaal om dat te doen. Daar heb je immers het 4th Amendment voor.
[..]
Ergo: 4th Amendment verbiedt normaliter dit soort praktijken. Immers, je kunt pas weten of een sterk vermoeden hebben dat iemand de wet heeft overtreden, cq illegaal in het land verblijft of illegaal het land is binnen gekomen, na gedegen onderzoek of als er sprake is van 'bepaalde factoren die zo'n sterk vermoeden zouden rechtvaardigen *
* zie uitspraak Supreme Court hieronder, hier begint m.i. het grijze gebied.
Het lukraak tegenhouden en oppakken van mensen met een kleurtje of gekke achternaam is geen onderdeel van 'gedegen vermoeden', mag ik zo aannemen. Je kunt simpelweg niet zomaar mensen oppakken zonder zwaar vermoeden van het hebben overtreden van de wet.
Niet dat dit de Trump-regering ergens van weerhoudt, overigens.
* Echter, een recente uitspraak van het Supreme Court biedt wel (veel) ruimte voor ruis en het naar eigen inzicht toepassen van deze wet.
[..]
Dank aan SCOTUS dus om genoeg ruis te veroorzaken om dit mogelijk te maken.
Samenvatting:
[..]
[..]
Het ligt een flink stuk genuanceerder (goh, verrassing). Zie boven.
Daar wil ik toch de kanttekening bij maken dat niet alle ego's even fragiel zijn. Met sommige mensen die echt principieel anders tegen zaken aankijken dan ik, kan ik toch een zeer geanimeerd, zinnig en leuk gesprek hebben. En dat zijn dan vaak interessantere gesprekken dan met mensen die op dezelfde lijn als ik zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
100%
Het ego beschermen staat voorop. Bij jou, bij mij, bij Chivaz.
Deze nog maar eens posten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Daar wil ik toch de kanttekening bij maken dat niet alle ego's even fragiel zijn. Met sommige mensen die echt principieel anders tegen zaken aankijken dan ik, kan ik toch een zeer geanimeerd, zinnig en leuk gesprek hebben. En dat zijn dan vaak interessantere gesprekken dan met mensen die op dezelfde lijn als ik zitten.
Het heeft denk ik te maken met dat je allebei even pas op de plaats maakt, en goed probeert te luisteren naar wat de ander wil zeggen, ipv zelf puntjes proberen te scoren, willen winnen. En humor, ook wel belangrijk.
De bereidheid om je mening een beetje bij te stellen naar aanleiding van nieuwe informatie of een overtuigend argument is wel cruciaal om het constructief en gezellig te houden. Enkel met je vingers in je oren zenden, leidt tot weinig.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Daar wil ik toch de kanttekening bij maken dat niet alle ego's even fragiel zijn. Met sommige mensen die echt principieel anders tegen zaken aankijken dan ik, kan ik toch een zeer geanimeerd, zinnig en leuk gesprek hebben. En dat zijn dan vaak interessantere gesprekken dan met mensen die op dezelfde lijn als ik zitten.
Het heeft denk ik te maken met dat je allebei even pas op de plaats maakt, en goed probeert te luisteren naar wat de ander wil zeggen, ipv zelf puntjes proberen te scoren, willen winnen. En humor, ook wel belangrijk.
Ze denken oprecht niet geraakt te zullen worden, alsof ze een persoonlijke band met de leider hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat ik van dat soort mensen niet snap is vooral of ze dan serieus denken dat zij niet geraakt gaan worden? Of weten ze het wel en maakt het ze niet uit?
Heb ook nergens gesteld dat het Trump-supporters zijn, maar jij hebt het over een achterban en zo werkt het dus niet. Net zoals die vrouw een linkse terrorist zou zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is geen frame, er is opgeroepen tot protest, dat is een feit.
Frey heeft geroepen dat federale troepen (ICE) op moesten rotten uit zijn stad, wederom een feit.
Democratische politici en media schilderen ICE al tijdenlang af als de Gestapo en nog meer van dat soort fraais, wederom een feit.
Wie zou er nu dan proberen om in te breken in dat hotel omdat ze vermoeden dat agenten van ICE daar slapen? Ik kan je ieder geval verzekeren dat het geen Trump supporters zijn.
Je zou bijna zeggen dat ICE de politie in moet schakelen als ze ergens niet langskunnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Yep, zie de recente uitspraken van Vance en ook Leavitt van de afgelopen dagen. Althans, de plannen zijn er. Of ze het gaan doen is nog niet bekend, maar het zou me niets verbazen.
En nee, het is niet per definitie toegestaan en legaal om dat te doen. Daar heb je immers het 4th Amendment voor.
[..]
Ergo: 4th Amendment verbiedt normaliter dit soort praktijken. Immers, je kunt pas weten of een sterk vermoeden hebben dat iemand de wet heeft overtreden, cq illegaal in het land verblijft of illegaal het land is binnen gekomen, na gedegen onderzoek of als er sprake is van 'bepaalde factoren die zo'n sterk vermoeden zouden rechtvaardigen *
* zie uitspraak Supreme Court hieronder, hier begint m.i. het grijze gebied.
Het lukraak tegenhouden en oppakken van mensen met een kleurtje of gekke achternaam is geen onderdeel van 'gedegen vermoeden', mag ik zo aannemen. Je kunt simpelweg niet zomaar mensen oppakken zonder zwaar vermoeden van het hebben overtreden van de wet.
Niet dat dit de Trump-regering ergens van weerhoudt, overigens.
* Echter, een recente uitspraak van het Supreme Court biedt wel (veel) ruimte voor ruis en het naar eigen inzicht toepassen van deze wet.
[..]
Dank aan SCOTUS dus om genoeg ruis te veroorzaken om dit mogelijk te maken.
Samenvatting:
[..]
[..]
Het ligt een flink stuk genuanceerder (goh, verrassing). Zie boven.
Is in elke situatie, wanneer dan ook, erg belangrijk. Zelfs als iemand dakloos is, kan ie maar beter de humor erin houden.quote:
Er valt niets te delen, de prijs is niet overdraagbaar. Misschien kunnen ze het geld delen, maar ik denk niet dat Donnie wildenthousiast wordt van een half miljoen dollar.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens, mijn God, ze gaan het nog doen ook....de Nobelprijs voor de Vrede 'delen', madat een van de twee het land van de ander heeft aangevallen en dreigt met meer aanvallen.
Ironischer wordt het gewoon niet meer, wat een afgang voor de mensheid.
Trump wil die medaille om zijn nek voelen hangen, veel meer moet je er niet achter zoeken. Behalve dat het gaat om Obama, die 'm wel kreeg en hij niet. Denk dat het trump ook een worst zal zijn wie hem uitdeelt, zolang er maar Nobelprijs opstaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er valt niets te delen, de prijs is niet overdraagbaar. Misschien kunnen ze het geld delen, maar ik denk niet dat Donnie wildenthousiast wordt van een half miljoen dollar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |