abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219799031
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En omdat immigratie een zaak is van de federale overheid, zijn in jouw ogen alle middelen geoorloofd? De DHS kan dan gewoon gewapende troepen woonwijken insturen om de deuren langs te gaan, tegen de wens van het staatsbestuur?
Ja dat kan, nogmaals het immigratiebeleid is een federale kwestie.
quote:
Dat vind jij geen gevaarlijke inbreuk op de soevereiniteit van de staat?

Hoe zit het dan met de troepen die Trump naar steden stuurde om 'criminaliteit te bestrijden' en 'orde op zaken te stellen'? Is lokale wetshandhaving plots ook een taak van de federale overheid? Want daar hoorden we je ook niet over.
Als het gaat om het beschermen van federale diensten en gebouwen dan is ook dat geoorloofd. Het is niet de bedoeling dat ze zich gaan bezighouden met lokale criminaliteit tenzij de gouverneur daar het goedkeurt. Zo zijn er voorbeelden in de rode Staten dat de gouverneurs daar volledige medewerking hebben gegeven om de criminaliteit te bestrijden. Als de federale overheid dan toch besluit om in te grijpen in lokale zaken dan is het aan de lokale overheid om daar iets aan te doen via de rechter. Dat is dan ook gebeurt met als gevolg dat die federale troepen zich slechts konden bezighouden met federale zaken.
quote:
Verder heb ik geen idee of die agent achter de tralies hoort. Dat zal een strafrechtelijk onderzoek uit moeten wijzen. Er is een ongewapende burger gedood. Je zou juist moeten willen dat daar uitgebreid onderzoek naar wordt gedaan, ongeacht de uitkomst. Of is de zaak voor jouw klaar omdat een de bevooroordeelde internetbrigade zijn licht heeft laten schijnen op een paar korte video's van het incident.
Waarom denk je dat de federale overheid daar geen onderzoek naar zou doen? Ik vind het echt heel vreemd dat een staat zelf onderzoek wil plegen terwijl het een federale zaak betreft. Het is in mijn ogen een vorm van deugen om aan de achterban te laten zien dat ze het echt heel serieus nemen.
De vragen die ik heb zijn, waarom zou je als staat federaal immigratie beleid willen frustreren tot op het punt dat het nu zelfs dodelijke slachtoffers eist?
Waarom verander je je staat in een sanctuary state met als gevolg dat criminele illegalen na hun straf weer op straat worden gezet?
Als het niet gaat om hun stemmen wat is dan de reden?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 14:59:12 #202
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_219799158
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als de EU morgen aangeeft dat alle 'niet Westerse- mensen hardhandig uit Europa gegooid gaan worden, dan is hij de grootste EU-fan.
In tegendeel, ik zou nog steeds opteren voor Nexit. Mijn standpunt hierin is principieel, ik vind niet dat we een overheid bovenop een overheid hoeven te hebben. Ik hecht namelijk waarde aan de democratie en ik hecht waarde aan het land waar ik ben geboren en ben opgegroeid en ik zou graag willen dat mijn kinderen en eventuele kleinkinderen van diezelfde privilege kan genieten.
Jij daarentegen zou heel hard met mij meeroepen dat we de EU moeten verlaten als er een hard rechtse ruk word gemaakt.
Alleen hierom al zou ik misschien mijn principes opzij moeten stemmen en voortaan moeten stemmen voor het Europees parlement, niet dat het heel veel zal uitmaken uiteraard maar goed beter een beetje tegengeluid dan helemaal niets.
pi_219799202
In het witte huis zitten alleen maar neonazi's, alleen dragen ze nu een maatpak of chique pakje.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:05:58 #205
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219799206
quote:
Deze link mag w.m.b wel in de OP

quote:
Wie dit nog rationaliseert, is ziende blind
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:06:51 #206
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219799209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:01 schreef Chivaz het volgende:
In tegendeel, ik zou nog steeds opteren voor Nexit. Mijn standpunt hierin is principieel,
Goh je bent ergens nog principieel in!

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:01 schreef Chivaz het volgende:
Jij daarentegen zou heel hard met mij meeroepen dat we de EU moeten verlaten als er een hard rechtse ruk word gemaakt.
Als die ruk naar extreem rechts is wel en dat is nu hetzelfde koekje van principieel zijn. Goh, ik ben ook principieel!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:07:52 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219799217
Domkoppen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:09:00 #208
38496 Perrin
pi_219799232
quote:
Al die analyses over hoe erg Trump is, heel fijn. Maar wat gaan *wij* daaraan doen? Wij. Onze politici. Onze regeringsleiders.

Behalve zijn kont kussen en allerlei bezorgde statements zie ik weinig actie.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:10:31 #209
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219799260
quote:
Erg goed stuk, en we zagen het allemaal aankomen vanaf dag 1, dat ie zo ver zou komen door volwassen mannen die allemaal acteren alsof ze in 'the death of Stalin' zitten, dat misschien niet.
pi_219799269
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Goh je bent ergens nog principieel in!
[..]
Als die ruk naar extreem rechts is wel en dat is nu hetzelfde koekje van principieel zijn. Goh, ik ben ook principieel!
Kortom je bent pro EU zolang jouw ideologische matties het voor het zeggen hebben.
Dan heb je niets te vrezen, de EU zal altijd blijven bestaan met deze ideologische principes of er is geen EU.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:14:11 #211
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219799311
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom je bent pro EU zolang het maar jouw ideologische matties het voor het zeggen hebben.
Dan heb je niets te vrezen, de EU zal altijd blijven bestaan met deze ideologische principes of er is geen EU.
Nee, ik ben tegen extreem. Wel blijven opletten, graag. Ik geloof in mensenrechten, arbeidsrechten e.d. als absolute basis, voor iedereen. NIet alleen voor de mensen die je leuk vindt. Goede leefomstandigheden, goede werkomstandigheden, rechten als mens, rechten als werknemer, rechten om mij te kunnen verdedigen enz. Is het perfect? Nee, het kan altijd beter, dat zou het streven moeten zijn. Mara al die dingen willen afbreken is uiteraard niet in het belang van ons allen. Ook voor jou, ik hoop dat je altijd van die rechten gebruik kan maken, ongeacht of ik het wel of niet met je eens ben.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 15:17:48 #212
416575 crew  Evenstar
pi_219799361
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Al die analyses over hoe erg Trump is, heel fijn. Maar wat gaan *wij* daaraan doen? Wij. Onze politici. Onze regeringsleiders.

Behalve zijn kont kussen en allerlei bezorgde statements zie ik weinig actie.
Je kan het op twee manier spelen, maar helaas zijn alle leiders compleet in paniek en/of spelen ze struisvogeltje.

Niemand, maar dan ook niemand, die openlijk Trump tegenspreekt. Ik heb bijvoorbeeld serieus nog niet één NAVO land horen zeggen "dude, Groenland hoort bij Denemarken, als Rusland of China Groenland aanvalt dan zal heel NAVO Groenland verdedigen en daar horen jullie ook bij, dus wat lul je nou." Daarna meteen NAVO bijeen roepen en zeggen dat je de twijfels bij de VS weg wil nemen en ze serieus neemt dus nu Groenland wat zichtbaarder gaat verdedigen.

Natuurlijk geeft hij hier geen kut om en zal het dan wel weer verdraaien, maar je met ook z'n achterban aanspreken en aansporen en niemand die dat nu doet.

OF

Je speelt het agressief en zegt als je Groenland aanvalt dan zullen wij (de rest van de NAVO) dit verdedigen, maar dan krijg je weer piemels vergelijkn en dat moet je ook niet willen met Trump.

Nu gebeurt er werkelijk niks. Niemand die iets roept en iedereen denkt "zal wel meevallen".
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:31:56 #213
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219799458
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:05 schreef TLC het volgende:
In het witte huis zitten alleen maar neonazi's, alleen dragen ze nu een maatpak of chique pakje.
Pakken van Hugo Boss.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:34:52 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219799487
Nee, het is een loze beredenering, het is geen achterban, dat heb je er zelf bij verzonnen (of je zeer trieste Twitterkanalen) en bij MAGA zul je gewoon de rode petjes zien. Verdorrie, 6 januari was een Trump-rally, expres gehouden in de buurt van het Capitool, nota bene.

Het is ontzettend vals, want het gaat allemaal om illegale praktijken en ongewenste knokploegen van de overheid, die bestreden moeten worden via de wet en autoriteiten, niet via de burger. Dat weet jij ook wel. Dat er mensen zijn die dit doen keur ik ook af, maar het laffe geframe wat jij hier weer doet is zowel lachwekkend als tenenkrommend.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:37:25 #215
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219799508
pi_219799509
Quote uit het genoemde artikel hierbovenin de Correspondent.

…” Wie dit nog rationaliseert, is ziende blind

Wie dit gedrag van Trump en zijn handlangers nu nog rationaliseert (‘Trump wil Groenland, maar waarom eigenlijk?’ – een letterlijke kop in het Algemeen Dagblad),* goedpraat of relativeert (‘Maduro was ook geen lieverdje’), bagatelliseert (‘Zo’n vaart zal het niet lopen’), doodgooit met whataboutisms (‘En Obama dan?’) of semantisch geneuzel over of een vergelijking met dictators van vroeger wel toepasselijk is of niet – die is ziende blind voor deze existentiële dreiging aan de andere kant van de oceaan...”
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:38:55 #217
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219799523
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:37 schreef AnneX het volgende:

Wie dit gedrag van Trump en zijn handlangers nu nog rationaliseert (‘Trump wil Groenland, maar waarom eigenlijk?’ – een letterlijke kop in het Algemeen Dagblad),* goedpraat of relativeert (‘Maduro was ook geen lieverdje’), bagatelliseert (‘Zo’n vaart zal het niet lopen’), doodgooit met whataboutisms (‘En Obama dan?’) of semantisch geneuzel over of een vergelijking met dictators van vroeger wel toepasselijk is of niet – die is ziende blind voor deze existentiële dreiging aan de andere kant van de oceaan...”
Enige kanttekening is wel dat er nog een optie is: dat je de wereld graag ziet branden. Die persoon is niet blind, maar staat er handenwrijvend naar te kijken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 15:41:35 #218
416575 crew  Evenstar
pi_219799545
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Enige kanttekening is wel dat er nog een optie is: dat je de wereld graag ziet branden. Die persoon is niet blind, maar staat er handenwrijvend naar te kijken.
Wat ik van dat soort mensen niet snap is vooral of ze dan serieus denken dat zij niet geraakt gaan worden? Of weten ze het wel en maakt het ze niet uit?
pi_219799578
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:34 schreef Vis1980 het volgende:
Nee, het is een loze beredenering, het is geen achterban, dat heb je er zelf bij verzonnen (of je zeer trieste Twitterkanalen) en bij MAGA zul je gewoon de rode petjes zien. Verdorrie, 6 januari was een Trump-rally, expres gehouden in de buurt van het Capitool, nota bene.

Het is ontzettend vals, want het gaat allemaal om illegale praktijken en ongewenste knokploegen van de overheid, die bestreden moeten worden via de wet en autoriteiten, niet via de burger. Dat weet jij ook wel. Dat er mensen zijn die dit doen keur ik ook af, maar het laffe geframe wat jij hier weer doet is zowel lachwekkend als tenenkrommend.
Het is geen frame, er is opgeroepen tot protest, dat is een feit.
Frey heeft geroepen dat federale troepen (ICE) op moesten rotten uit zijn stad, wederom een feit.
Democratische politici en media schilderen ICE al tijdenlang af als de Gestapo en nog meer van dat soort fraais, wederom een feit.
Wie zou er nu dan proberen om in te breken in dat hotel omdat ze vermoeden dat agenten van ICE daar slapen? Ik kan je ieder geval verzekeren dat het geen Trump supporters zijn.
pi_219799776
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Frey heeft geroepen dat federale troepen (ICE) op moesten rotten uit zijn stad, wederom een feit.
Democratische politici en media schilderen ICE al tijdenlang af als de Gestapo en nog meer van dat soort fraais, wederom een feit.
Wie zou er nu dan proberen om in te breken in dat hotel omdat ze vermoeden dat agenten van ICE daar slapen? Ik kan je ieder geval verzekeren dat het geen Trump supporters zijn.
Wat een geruststelling dat we een Maffia/Trumpgroupie in ons midden hebben.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 16:01:05 #221
416575 crew  Evenstar
pi_219799832
Rusland valt Oekraïne aan > Wij moeten Rusland stoppen en Oekraïne steunen. want wie zegt dat Poetin het hierbij gaat laten. Polen is de volgende! De Baltische staten lopen gevaar!

De VS wil Groenland, indien nodig met militair geweld, innnemen > *krekels*

Wie zegt dat Trump het hierbij gaat laten? Misschien is IJsland wel de volgende of Noorwegen of ....

Ik heb op dit moment bijna meer vertrouwen in dat Poetin geen mega domme dingen meer doet dan dat ik vertrouwen heb in Trump die geen WWIII veroorzaakt met zijn kleutergedrag.
pi_219799945
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Nog even over dat incident met ICE. Begrijp ik nou goed dat gewapende agenten langs de deuren gingen, op zoek naar illegalen?
Yep, zie de recente uitspraken van Vance en ook Leavitt van de afgelopen dagen. Althans, de plannen zijn er. Of ze het gaan doen is nog niet bekend, maar het zou me niets verbazen.

En nee, het is niet per definitie toegestaan en legaal om dat te doen. Daar heb je immers het 4th Amendment voor.

quote:
“Under the Fourth Amendment, federal agents are generally not allowed to stop someone unless they have good reason to suspect that they are breaking laws,” explained Jesse Franzblau, the associate director of policy at the National Immigrant Justice Center, during a House Homeland Security Committee hearing in November. “Yet a growing number of people, many of them Latinx, have reported being targeted, harassed, and detained by ICE and CBP agents solely because of their race.”

The Supreme Court has repeatedly reaffirmed that Fourth Amendment protections are strongest in the home, where the government is required to obtain a judicial warrant before entering private residences. However, in many cases, ICE has flouted these rules when carrying out arrests.

“Whether you’re left or right, the thought of living in an America where the government goes ‘door to door,’ and that those words actually came out of the vice president of the United States’ mouth, should worry you deeply,” said Simon Samano, an editor at USA Today.
Ergo: 4th Amendment verbiedt normaliter dit soort praktijken. Immers, je kunt pas weten of een sterk vermoeden hebben dat iemand de wet heeft overtreden, cq illegaal in het land verblijft of illegaal het land is binnen gekomen, na gedegen onderzoek of als er sprake is van 'bepaalde factoren die zo'n sterk vermoeden zouden rechtvaardigen *
* zie uitspraak Supreme Court hieronder, hier begint m.i. het grijze gebied.

Het lukraak tegenhouden en oppakken van mensen met een kleurtje of gekke achternaam is geen onderdeel van 'gedegen vermoeden', mag ik zo aannemen. Je kunt simpelweg niet zomaar mensen oppakken zonder zwaar vermoeden van het hebben overtreden van de wet.

Niet dat dit de Trump-regering ergens van weerhoudt, overigens.

* Echter, een recente uitspraak van het Supreme Court biedt wel (veel) ruimte voor ruis en het naar eigen inzicht toepassen van deze wet.

quote:
To stop an individual for brief questioning about immigration status, the Government must have reasonable
suspicion that the individual is illegally present in the United States.
See Brignoni-Ponce, 422 U. S., at 880–882; Arvizu, 534 U. S., at 273; United States v. Sokolow, 490 U. S. 1, 7 (1989).
Reasonable suspicion is a lesser requirement than probable cause and “considerably short” of the preponderance of the evidence standard. Arvizu, 534 U. S., at 274. Whether an officer has reasonable suspicion depends on the totality of the circumstances. Brignoni Ponce, 422 U. S., at 885, n. 10; Arvizu, 534 U. S., at 273.
Here, those circumstances include: that there is an extremely high number and percentage of illegal immigrants in the Los Angeles area; that those individuals tend to gather in certain locations to seek daily work; that those individuals often work in certain kinds of jobs, such as day labor, landscaping, agriculture, and construction, that do not require paperwork and are therefore especially attractive to illegal immigrants; and that many of those illegally in the Los Angeles area come from Mexico or Central America and do not speak much English. Cf. Brignoni-Ponce, 422 U. S., at 884–885 (listing “[a]ny number of factors” that contribute to reasonable suspicion of illegal presence). To be clear, apparent ethnicity alone cannot furnish reasonable suspicion; under this Court’s case law regarding immigration stops, however, it can be a “relevant factor” when considered along with other salient factors. Id., at 887.
Dank aan SCOTUS dus om genoeg ruis te veroorzaken om dit mogelijk te maken.

Samenvatting:
quote:
Alleen bij sterk vermoeden van het hebben overtreden van de wet mag iemand aangehouden worden. Het lukraak staande houden van mensen in auto's, winkels en in iemands woonkamer valt daar niet onder (racial profiling). SCOTUS biedt ruimte om bij 'vermoedens van illegaliteit (illegale migratie)' in te grijpen. Denk dan aan: plekken waarvan je weet/bekend is dat daar veel illegale migranten verblijven of werken.
SCOTUS geeft aan dat het 4th Amendment het sterkst van toepassing is in de woonkamer. Wel moet dit altijd 'bekeken worden in samenhang met andere aanwezige factoren'.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:47 schreef Chivaz het volgende:
Als het gaat om het beschermen van federale diensten en gebouwen dan is ook dat geoorloofd.
Het ligt een flink stuk genuanceerder (goh, verrassing). Zie boven.

En, Jezus Christus, wat een moeite doe ik toch weer op de vrije zaterdagmiddag.
En dat allemaal voor jullie ter lering ende vermaak, hé! :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 10-01-2026 16:20:03 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_219800147
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:01 schreef Evenstar het volgende:
Rusland valt Oekraïne aan > Wij moeten Rusland stoppen en Oekraïne steunen. want wie zegt dat Poetin het hierbij gaat laten. Polen is de volgende! De Baltische staten lopen gevaar!

De VS wil Groenland, indien nodig met militair geweld, innnemen > *krekels*

Wie zegt dat Trump het hierbij gaat laten? Misschien is IJsland wel de volgende of Noorwegen of ....

Ik heb op dit moment bijna meer vertrouwen in dat Poetin geen mega domme dingen meer doet dan dat ik vertrouwen heb in Trump die geen WWIII veroorzaakt met zijn kleutergedrag.
Amerika is verdeeld en dat is meteen ook de zwakte. Trump zn enige troef om uit de gevangenis te blijven was het presidentschap. En daar blijft hij aan vastklampen tot het einde van zijn eigen leven. De moraal zal laag zijn. Het is geen eensgezind voormalig nazi Duitsland. Er is geen droom, geen utopische schets, er is geen enkele verbetering van iets. In Duitsland legde men autobanen aan. Musk beloofde ooit hyperloop, maar slokte alleen het geld op.

De "proudboys" van MAGA krijgen zowel Europa, Canada als een significant deel van de VS zelf letterlijk tegen zich als ze over de schreef gaan in Groenland. Het wordt een hele andere oorlog dan we voor ogen hebben, áls het zover zou komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 10-01-2026 16:49:12 ]
pi_219800193
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Of onze grote vriend @:Chivaz, die altijd liep te mijmeren over 'state rights' en de zegeningen van decentraal bestuur. Schrappen van Roe v Wade was geen probleem, want nationale abortuswetgeving was immers een affront. Die beperkte de soevereiniteit en vrijheid van staten, aldus Chivaz.

Maar federale troepen naar steden sturen, tegen de wil in van de staten, is volgens hem dan weer geen probleem. En statelijk onderzoek naar de dood van een burger blokkeren is dat blijkbaar evenmin.

Help mij dit begrijpen.
Waarom zou je dat willen begrijpen? Mensen zij nu eenmaal heel goed in het tegelijkertijd omarmen van volstrekt tegenstrijdige ideeën.
Mensen hebben weinig last van inconsistentie, en veel last van alles dat hun wereldbeeld/visie/opinie bedreigt. Dus wordt consistentie in denken opgeofferd op het altaar van het eigen gelijk. Dat voelt veiliger.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:39:06 #225
38496 Perrin
pi_219800217
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:36 schreef OllieA het volgende:

[..]
Waarom zou je dat willen begrijpen? Mensen zij nu eenmaal heel goed in het tegelijkertijd omarmen van volstrekt tegenstrijdige ideeën.
Mensen hebben weinig last van inconsistentie, en veel last van alles dat hun wereldbeeld/visie/opinie bedreigt. Dus wordt consistentie in denken opgeofferd op het altaar van het eigen gelijk. Dat voelt veiliger.
100% _O_

Het ego beschermen staat voorop. Bij jou, bij mij, bij Chivaz.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:42:13 #226
38496 Perrin
pi_219800242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Salina het volgende:

[..]

Het wordt gewaardeerd.
pi_219800276
quote:

[..]
Yep, zie de recente uitspraken van Vance en ook Leavitt van de afgelopen dagen. Althans, de plannen zijn er. Of ze het gaan doen is nog niet bekend, maar het zou me niets verbazen.

En nee, het is niet per definitie toegestaan en legaal om dat te doen. Daar heb je immers het 4th Amendment voor.
[..]
Ergo: 4th Amendment verbiedt normaliter dit soort praktijken. Immers, je kunt pas weten of een sterk vermoeden hebben dat iemand de wet heeft overtreden, cq illegaal in het land verblijft of illegaal het land is binnen gekomen, na gedegen onderzoek of als er sprake is van 'bepaalde factoren die zo'n sterk vermoeden zouden rechtvaardigen *

Het lukraak tegenhouden en oppakken van mensen met een kleurtje of gekke achternaam is geen onderdeel van 'gedegen vermoeden', mag ik zo aannemen. Je kunt simpelweg niet zomaar mensen oppakken zonder zwaar vermoeden van het hebben overtreden van de wet.

* Echter, een recente uitspraak van het Supreme Court biedt wel (veel) ruimte voor ruis en het naar eigen inzicht toepassen van deze wet.
[..]

Samenvatting:
[..]
[..]

Het wordt gewaardeerd. _O_
pi_219800385
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
100% _O_

Het ego beschermen staat voorop. Bij jou, bij mij, bij Chivaz.
Daar wil ik toch de kanttekening bij maken dat niet alle ego's even fragiel zijn. Met sommige mensen die echt principieel anders tegen zaken aankijken dan ik, kan ik toch een zeer geanimeerd, zinnig en leuk gesprek hebben. En dat zijn dan vaak interessantere gesprekken dan met mensen die op dezelfde lijn als ik zitten.

Het heeft denk ik te maken met dat je allebei even pas op de plaats maakt, en goed probeert te luisteren naar wat de ander wil zeggen, ipv zelf puntjes proberen te scoren, willen winnen. En humor, ook wel belangrijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219800413
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:58 schreef OllieA het volgende:

[..]
Daar wil ik toch de kanttekening bij maken dat niet alle ego's even fragiel zijn. Met sommige mensen die echt principieel anders tegen zaken aankijken dan ik, kan ik toch een zeer geanimeerd, zinnig en leuk gesprek hebben. En dat zijn dan vaak interessantere gesprekken dan met mensen die op dezelfde lijn als ik zitten.

Het heeft denk ik te maken met dat je allebei even pas op de plaats maakt, en goed probeert te luisteren naar wat de ander wil zeggen, ipv zelf puntjes proberen te scoren, willen winnen. En humor, ook wel belangrijk.
Deze nog maar eens posten.

Bekijk deze YouTube-video
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:04:14 #230
38496 Perrin
pi_219800428
quote:

[..]

De bereidheid om je mening een beetje bij te stellen naar aanleiding van nieuwe informatie of een overtuigend argument is wel cruciaal om het constructief en gezellig te houden. Enkel met je vingers in je oren zenden, leidt tot weinig.

En in het verleden heb ik vaak in F&L gediscussieerd met gelovigen. Het is meestal totaal zinloos. Gelovigen, in de breedste zin van het woord, zijn vaak totaal immuun voor argumenten.
pi_219800566
In November 2025, a new X feature called "About This Account" inadvertently
exposed that many popular accounts promoting MAGA content were based in foreign countries like India, Nigeria, Bangladesh, and Eastern Europe, despite often claiming to be U.S. citizens.
How the Exposure Happened
X rolled out a transparency feature that displays the country or region where an account is based. Users quickly began checking the locations of prominent political accounts. This led to widespread online scrutiny as many accounts that presented themselves as "American patriots" were revealed to be operating from overseas.

Deze virtuele enorme steun voor MAGA online, alle trolls die meteen op een video reageren. Het is 10x niks in de praktijk. Die trolls uit oa Bangladesh zal het aan hun reet roesten. Het is veel bombarie digitaal en tjirpende krekels in het echte leven.

WO3 roepers zien Rusland tegen de sterkste partij van de Sovjetunie (Oekraïne) verliezen. De demografie is totaal naar de kloten (volg wat reisvlogs in Rusland om de staat van steden buiten Moskou letterlijk te zien. In sommige steden zijn nauwelijks nog mannen aanwezig en er moet kracht overblijven buiten de vleesmolen om, om het Kremlin te beschermen) en Trumps approval rating slaat een zwart gat in de statistieken.

De enige weg waarin Trump sterk kan lijken in een oorlog, is met de expertise en doctrine van de kant van Netanyahu, om er nog meters van te maken als in een fascistisch militair broederschap met (eenzijdige) unanieme steun. Maar dat lijkt me strategisch een enorme gok.

"Alleen" dat gegeven zou voor zo lang het duurt erg zorgelijk zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 10-01-2026 17:46:14 ]
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:38:49 #232
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219800673
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:41 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wat ik van dat soort mensen niet snap is vooral of ze dan serieus denken dat zij niet geraakt gaan worden? Of weten ze het wel en maakt het ze niet uit?
Ze denken oprecht niet geraakt te zullen worden, alsof ze een persoonlijke band met de leider hebben.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:42:50 #233
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219800702
quote:

[..]
Heb ook nergens gesteld dat het Trump-supporters zijn, maar jij hebt het over een achterban en zo werkt het dus niet. Net zoals die vrouw een linkse terrorist zou zijn.

Lekker makkelijk. Nogmaals, 6 januari was wel degelijk een Trump-rally, expres naast het Capitool, daarna heeft hij ze opgeroepen naar het Capitool te gaan. Niemand die deze mensen heeft opgeroepen naar dat hotel te gaan.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:44:22 #234
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219800711
quote:

[..]

[..]

[..]

Samenvatting:
[..]
[..]

Je zou bijna zeggen dat ICE de politie in moet schakelen als ze ergens niet langskunnen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:45:54 #235
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219800720
quote:
En humor, ook wel belangrijk.
Is in elke situatie, wanneer dan ook, erg belangrijk. Zelfs als iemand dakloos is, kan ie maar beter de humor erin houden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Vis1980 op 10-01-2026 17:52:34 ]
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:51:46 #236
38496 Perrin
pi_219800778
twitter
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:52:38 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219800789
Overigens, mijn God, ze gaan het nog doen ook....de Nobelprijs voor de Vrede 'delen', madat een van de twee het land van de ander heeft aangevallen en dreigt met meer aanvallen.

Ironischer wordt het gewoon niet meer, wat een afgang voor de mensheid.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:57:41 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219800843
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens, mijn God, ze gaan het nog doen ook....de Nobelprijs voor de Vrede 'delen', madat een van de twee het land van de ander heeft aangevallen en dreigt met meer aanvallen.

Er valt niets te delen, de prijs is niet overdraagbaar. Misschien kunnen ze het geld delen, maar ik denk niet dat Donnie wildenthousiast wordt van een half miljoen dollar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219800867
Als het comité voor die prijs nou eens zou stoppen met imperialistische zwijnen die prijs geven hoeven ze zich ook niet druk te maken dat dit soort dingen gebeuren.
What Would Goku Do
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 18:01:00 #240
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219800871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er valt niets te delen, de prijs is niet overdraagbaar. Misschien kunnen ze het geld delen, maar ik denk niet dat Donnie wildenthousiast wordt van een half miljoen dollar.
Trump wil die medaille om zijn nek voelen hangen, veel meer moet je er niet achter zoeken. Behalve dat het gaat om Obama, die 'm wel kreeg en hij niet. Denk dat het trump ook een worst zal zijn wie hem uitdeelt, zolang er maar Nobelprijs opstaat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219800897
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Is in elke situatie, wanneer dan ook, erg belangrijk. Zelfs als iemand dakloos is, kan ie maar beter de humor erin houden.
Humor, relativeringsvermogen. _O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:36 schreef Vis1980 het volgende:
Trump on Greenland: If we do not do it the easy way, we will do it the hard way. By the way, I am a fan of Denmark. The fact they had a boat land there 500 years ago does not mean they own the land. We will be doing something with Greenland—the nice way, or the more difficult way.

Op dat moment spuugden verschillende native americans hun koffie uit.
quote:
Trump said that while he is a “big fan” of Denmark, “the fact that they had a boat land there 500 years ago doesn’t mean that they own the land. [I’m] sure we had lots of boats go there also.
Humor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef Vis1980 het volgende:

Joh, maak je niet druk. Boeie. Al geeft ze die bokaal of medaille aan Donald, als die er is, geen idee, dat betekent niet dat ie die 'prijs' ook gewonnen heeft hé. Een prijs bestaat uit een materieel en een immaterieel aspect. Al krijg je een bokaal, een medaille of een diploma, betekent nog niet dat de Nobelcommissie opeens daadwerkelijk Trump als Nobelprijswinnaar beschouwd hé. Zo makkelijk gaat dat niet.

Anders kan iedereen wel een medaille, diploma of bokaal van een ander ontvangen (of stelen) en zeggen: kijk, ik heb een mooie opleiding afgerond, het WK atletiek gewonnen of de prijs voor de beste journalist gewonnen.
Nee, zo werkt het niet. Je gaat niet de boeken in als iemand die een opleiding heeft afgerond, een sportwedstrijd of prijs voor beste journalist heeft gewonnen. Leuk, die materiële bokaal of medaille.
Je zult niet de boeken in gaan en eeuwige roem vergaren (immateriële aspect). En daar gaat het toch om.

Laat die Nobelprijsbokaal lekker op de kast bij Trump staan. Nobody cares.
Al zou ik het niet doen Machado zijnde. Niet dat je dan een (extra) gunst krijgt van hem. Dat is hij over een week alweer vergeten.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 18:16:45 #242
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219800979
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:05 schreef Salina het volgende:
Anders kan iedereen wel een medaille, diploma of bokaal van een ander ontvangen (of stelen) en zeggen: kijk, ik heb een mooie opleiding afgerond, het WK atletiek gewonnen of de prijs voor de beste journalist gewonnen.
Nee, zo werkt het niet. Je gaat niet de boeken in als iemand die een opleiding heeft afgerond, een sportwedstrijd of prijs voor beste journalist heeft gewonnen. Leuk, die materiële bokaal of medaille.
Je zult niet de boeken in gaan en eeuwige roem vergaren (immateriële aspect). En daar gaat het toch om.
Succes daarmee, met alle respect. Zo werkt MAGA niet, je gaat er bijna letterlijk mee doodgegooid worden. Trump laat die boeken anders wel aangepast worden.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 18:20:04 #243
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219801014
Ik begin te denken aan dit scenario:

Mensen om Trump heen willen de olie van Venezuela, maar moeten Trump 'overtuigen' .Iemand kwam met het idee van de Nobel Prize ...
pi_219801046
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:20 schreef Vis1980 het volgende:
Ik begin te denken aan dit scenario:

Mensen om Trump heen willen de olie van Venezuela, maar moeten Trump 'overtuigen' .Iemand kwam met het idee van de Nobel Prize ...
Welnee. Trump vindt gewoon dat hij daar recht op heeft en haalt het dus op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 18:36:09 #245
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219801168
Het blijft boeiend hoe onze huis MAGA de toekomst van zijn eigen nageslacht volledig verneukt. Hoe hij hun een maatschappij van willekeur, onderdrukking, uitbuiting en onderdanigheid wil nalaten. En waarom? Omdat hij bang is dat zijn kinderen besmet worden door jongetjes die moeite met hun piemeltje hebben en omdat hij angst heeft voor ongeschoolde migranten die blijkbaar een risico vormen voor zijn “60 uur per week” baantje.

De jaren vijftig lonken voor onze MAGAS, het tijdperk waar ze overigens ook gewoon genegeerd en uitgebuit werden, maar nostalgie en sentimentaliteit zijn sterke drugs voor verdwaasde MAGA conservatieven. Vroeger was het beter, het is de schuld van die vreemdeling zijn sterke emoties, brexit, Wilders, Orban en Trump varen er wel bij.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:02:04 #246
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219801408
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft boeiend hoe onze huis MAGA de toekomst van zijn eigen nageslacht volledig verneukt. Hoe hij hun een maatschappij van willekeur, onderdrukking, uitbuiting en onderdanigheid wil nalaten. En waarom? Omdat hij bang is dat zijn kinderen besmet worden door jongetjes die moeite met hun piemeltje hebben en omdat hij angst heeft voor ongeschoolde migranten die blijkbaar een risico vormen voor zijn “60 uur per week” baantje.

De jaren vijftig lonken voor onze MAGAS, het tijdperk waar ze overigens ook gewoon genegeerd en uitgebuit werden, maar nostalgie en sentimentaliteit zijn sterke drugs voor verdwaasde MAGA conservatieven. Vroeger was het beter, het is de schuld van die vreemdeling zijn sterke emoties, brexit, Wilders, Orban en Trump varen er wel bij.
Dat kwam ooit mooi tot uiting bij Rage Against the Machine, die volgens MAGA ineens woke was geworden. Van Woodstock tot aan No Kings, protesten en de roep om gelijkheid is van alle tijden.
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 19:06:18 #247
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219801444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat kwam ooit mooi tot uiting bij Rage Against the Machine, die volgens MAGA ineens woke was geworden. Van Woodstock tot aan No Kings, protesten en de roep om gelijkheid is van alle tijden.
Een politieke discussie tussen Maga's en Tom Morello van RATM lijkt me wel leuk om te mogen aanschouwen trouwens. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219801511
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]

Hij wil landen bestelen zoals hij de persoonlijke bezittingen (de beeldjes hierboven) van de Amerikaanse ambassadeur in Parijs in zn koffer liet douwen.

The art was reportedly worth some $750,000 and the White House may have called them “historical” but the truth is that they were fakes and replicas.
pi_219801622
quote:

[..]
Als je dit de schuld van Frey vindt was Jan 6 de schuld van Trump. Gelijke monniken, gelijke kappen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:41:43 #250
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219801788
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als je dit de schuld van Frey vindt was Jan 6 de schuld van Trump. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Dat was toch gewoon een onschuldige barbecue?
pi_219801847
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja zover waren jullie al natuurlijk, niets nieuws onder de zon ondanks dat de speech iets anders vertelde. Jammer dat de BBC er meer dan 4 jaar over heeft gedaan om dat te rectificeren.
pi_219801874
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat was toch gewoon een onschuldige barbecue?
Welnee, een onschuldige rondleiding. De onschuldige bbq was een aantal jaar geleden in Minnesota.
pi_219801978

pi_219802136
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja zover waren jullie al natuurlijk, niets nieuws onder de zon ondanks dat de speech iets anders vertelde. Jammer dat de BBC er meer dan 4 jaar over heeft gedaan om dat te rectificeren.
Frey: "Get the fuck out of my city"

Chivaz: Ja Frey zet aan tot rellen!

vs

Trump: Fight, fight like hell otherwise you won't have a Country anymore

Chivaz: Dit was gewoon een vreedzame demonstratie

Tuurlijk maat.
pi_219802182
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Frey: "Get the fuck out of my city"

Chivaz: Ja Frey zet aan tot rellen!

vs

Trump: Fight, fight like hell otherwise you won't have a Country anymore

Chivaz: Dit was gewoon een vreedzame demonstratie

Tuurlijk maat.
Je vergeet dat hij opriep tot vreedzaam protest net zoals de BBC dat “vergeten” was.
pi_219802194
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je vergeet dat hij opriep tot vreedzaam protest net zoals de BBC dat “vergeten” was.
Frey heeft ook niet opgeroepen tot geweld, maar dingen erbij verzinnen is MAGA niet vreemd, dus dat is niets raars.
pi_219802218
twitter

Het appje is rondgegaan en de democraten hebben eindelijk ervoor gekozen om de Hamas sympathisanten te veroordelen.
Zeer verstandige move gezien het feit dat de midterms eraan komen en de democraten nogal last hebben van de berichtgeving de afgelopen weken.
pi_219802310
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Frey heeft ook niet opgeroepen tot geweld, maar dingen erbij verzinnen is MAGA niet vreemd, dus dat is niets raars.
Ik heb ook nergens gezegd dat hij heeft opgeroepen tot geweld, je zit hier nou zelf zaken erbij te verzinnen. Als je mijn post goed leest dan leg ik uit waarom daar nu een menigte staat om ICE agenten uit hun bed te trekken.
Het is een samenloop van omstandigheden met de constante demonisering van ICE door media en politici, het oproepen tot protest en de belachelijke oproep van Frey dat ICE moet oprotten uit zijn stad.
Ik vind het dan echt niet zo gek dat er nu talloze mensen nu hotels binnen proberen te dringen omdat ze vermoeden dat ICE agenten daar liggen te slapen.
Vergeet ook niet dat Minnesota een verleden heeft qua rellen en geweld. Tijdens de BLM rellen zijn er talloze winkels geplunderd en in brand gestoken, iets waar mevrouw Walz nog intens van kon genieten in de veiligheid van haar eigen woning.
pi_219802356
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat hij heeft opgeroepen tot geweld, je zit hier nou zelf zaken erbij te verzinnen. Als je mijn post goed leest dan leg ik uit waarom daar nu een menigte staat om ICE agenten uit hun bed te trekken.
Het is een samenloop van omstandigheden met de constante demonisering van ICE door media en politici, het oproepen tot protest en de belachelijke oproep van Frey dat ICE moet oprotten uit zijn stad.
Ik vind het dan echt niet zo gek dat er nu talloze mensen nu hotels binnen proberen te dringen omdat ze vermoeden dat ICE agenten daar liggen te slapen.
Vergeet ook niet dat Minnesota een verleden heeft qua rellen en geweld. Tijdens de BLM rellen zijn er talloze winkels geplunderd en in brand gestoken, iets waar mevrouw Walz nog intens van kon genieten in de veiligheid van haar eigen woning.
Je kunt doen alsof je dom bent, maar als je de dikke van Dale openslaat en zoekt naar "frame" is dit wat je krijgt:
quote:

[..]
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:18:42 #260
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219802384
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219802537
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je kunt doen alsof je dom bent, maar als je de dikke van Dale openslaat en zoekt naar "frame" is dit wat je krijgt:
[..]

Ik weet niet wat je hier probeert aan te tonen maar nergens heb ik gezegd dat Frey heeft opgeroepen tot geweld. De post die je nu aanhaalt is de post waar ik zelf naar refereerde en dat is een opsomming wat nu leid tot het actief opzoeken van ICE in hotels.
Als je mensen lang genoeg zit te vertellen dat ICE de Gestapo is, dat je je zal verzetten tegen diezelfde Gestapo terwijl je daar helemaal niet toe bevoegd bent en je roept ook nog eens dat ICE moet oprotten dan creëer je een klimaat waarin mensen denken dat het prima is om geweld toe te passen tegen ICE. Het resultaat is dat die waanzinnigen nu proberen om bij hotels binnen te dringen om waarschijnlijk ICE agenten te vermoorden.
Er is nu al een onnodige dode gevallen door deze nonsense, maar blijkbaar moeten er nog veel meer doden vallen voor dat het kwartje eindelijk valt.
pi_219802545
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je hier probeert aan te tonen maar nergens heb ik gezegd dat Frey heeft opgeroepen tot geweld. De post die je nu aanhaalt is de post waar ik zelf naar refereerde en dat is een opsomming wat nu leid tot het actief opzoeken van ICE in hotels.
Als je mensen lang genoeg zit te vertellen dat ICE de Gestapo is, dat je je zal verzetten tegen diezelfde Gestapo terwijl je daar helemaal niet toe bevoegd bent en je roept ook nog eens dat ICE moet oprotten dan creëer je een klimaat waarin mensen denken dat het prima is om geweld toe te passen tegen ICE. Het resultaat is dat die waanzinnigen nu proberen om bij hotels binnen te dringen om waarschijnlijk ICE agenten te vermoorden.
Er is nu al een onnodige dode gevallen door deze nonsense, maar blijkbaar moeten er nog veel meer doden vallen voor dat het kwartje eindelijk valt.
Ideetje he. Maar misschien moeten ze zich dan niet gedragen als Gestapo.
pi_219802606
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus je vindt dat Frey en andere democraten verantwoordelijk zijn? Maar tegelijkertijd vind je dat Trump niet verantwoordelijk is?

Grappig trouwens dat je één onnodige dode benoemd, maar alle anderen (de 32 mensen die in 2025 in ICE gevangenschap overleden zijn vergeten we?)
pi_219802806
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus je vindt dat Frey en andere democraten verantwoordelijk zijn? Maar tegelijkertijd vind je dat Trump niet verantwoordelijk is?

Grappig trouwens dat je één onnodige dode benoemd, maar alle anderen (de 32 mensen die in 2025 in ICE gevangenschap overleden zijn vergeten we?)
Je kan met kracht en geweld Trump erbij slepen maar het komt niet erg sterk over.
De feiten zijn simpel, Frey en Walz willen niet dat ICE actief is in hun staat/stad. Daar hebben ze beiden geen moer over te vertellen want ze hebben geen enkele bevoegdheid wat betreft federale aangelegenheden. Het is al bizar genoeg dat het blijkbaar wettelijk mogelijk is om een sanctuary state te zijn met als gevolg dat criminele illegalen die hun straf hebben uitgezeten gewoon weer worden vrijgelaten.
Juist vanwege deze bizarre wetgeving is ICE genoodzaakt om op deze manier te werk te gaan. Dat bevalt de progressieve medemens niet en die gaat dan weer oproepen tot protest met als gevolg een geweldspiraal waar het einde daar van nog lang niet in zicht is.
In plaats van altijd maar te jammeren over Trump en die zielige illegalen, waarom stel je nooit de vraag waarom het concept van een sanctuary state een goede zaak is voor de burgers?
Waarom zou je als staat zijnde criminele illegalen willen beschermen tegen uitzetting? Ik begrijp dit oprecht niet.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:45:08 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219802827
Trump wilde dat ze naar het Capitool gingen met z'n allen 'Ill meet you there', niemand die gezegd heeft dat ze naar een hotel moesten gaan. Dan nog, slopers zijn altijd fout.

Overigens was die uitspraak 2 dagen geleden.
pi_219802920
ICE is net als het begin van de gestapo grenspolitie en iedere gek in de VS kan zich nu ook voordoen als ICE want geen identificatie nodig en fijn een masker voor, ook de auto hoeft niet herkenbaar.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:53:06 #267
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219802937
Sanctuary state. Dat stokpaardje heb je lang niet van stal gehaaid. Hulde voor de broodnodige variatie :z

Dit topic is echt kapot als iemand hier gewoon oneindig mee door mag gaan.
Ik stop met die topic reports want het heeft echt geen zin.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:58:42 #268
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219803012
Mensen dit was mijn laatste bijdrage hier. Het is me de ergernis niet meer waard. Bedankt voor de kwaliteitsbiijdrages die ik van veel van jullie heb gezien. Jullie weten wie jullie zijn maar ondanks dat is het me gewoon niet waard. .

Zie jullie aan de andere kant.
pi_219803039
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je kan met kracht en geweld Trump erbij slepen maar het komt niet erg sterk over.
De feiten zijn simpel, Frey en Walz willen niet dat ICE actief is in hun staat/stad. Daar hebben ze beiden geen moer over te vertellen want ze hebben geen enkele bevoegdheid wat betreft federale aangelegenheden. Het is al bizar genoeg dat het blijkbaar wettelijk mogelijk is om een sanctuary state te zijn met als gevolg dat criminele illegalen die hun straf hebben uitgezeten gewoon weer worden vrijgelaten.
Juist vanwege deze bizarre wetgeving is ICE genoodzaakt om op deze manier te werk te gaan. Dat bevalt de progressieve medemens niet en die gaat dan weer oproepen tot protest met als gevolg een geweldspiraal waar het einde daar van nog lang niet in zicht is.
In plaats van altijd maar te jammeren over Trump en die zielige illegalen, waarom stel je nooit de vraag waarom het concept van een sanctuary state een goede zaak is voor de burgers?
Waarom zou je als staat zijnde criminele illegalen willen beschermen tegen uitzetting? Ik begrijp dit oprecht niet.
Je kan 't niet laten hè?

Ik heb nergens gezegd dat een sanctuary state iets goeds is.

Hier even een paar voorbeeldjes waar Trump daadwerkelijk opriep tot geweld, om je even het verschil te laten zien. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is dat er democratische bewindslieden zijn die oproepen tot vredig protest, dat is vrijwel onbestaand binnen de wereld van MAGA.

quote:
July 2017: During a speech to law enforcement officers in Long Island, New York, Trump seemingly encouraged police officers to be rough with people they were arresting, per ABC News. "Please don't be too nice," he told the audience.
quote:
October 2018: While speaking at a Montana campaign rally, Trump publicly praised Montana's then-Rep. Greg Gianforte (R) — the state's current governor — for previously assaulting a reporter. "Any guy that can do a body slam, he is my type!" Trump said.
quote:
October 2019: A New York Times report outlined various strategies Trump had allegedly deliberated to keep migrants away from the U.S. southern border, including a water-filled trench with snakes or alligators and shooting migrants in the legs to slow them down.
quote:
May 2020: Trump used violent rhetoric when referring to protests in Minneapolis in the wake of George Floyd’s killing, tweeting, "when the looting starts, the shooting starts." The phrase has a racist history going back to police brutality against Black Americans in the 1960s, per the New York Times.
quote:
September 2020: Trump lauded law enforcement officers for killing Michael Forest Reinoehl, a self-described Antifa member suspected of killing a right-wing activist the previous month. "That’s the way it has to be. There has to be retribution," Vox reported.
quote:
January 2021: At a rally preceding the Jan. 6 Capitol riot, Trump repeated false claims that the 2020 election had been stolen and told supporters that "we're going to walk down to the Capitol," adding that "you'll never take back our country with weakness."
The Atlantic heeft er een paar op een rijtje gezet, en dit gaat nog maar tot 2024.

Trouwens, dit is nu een daadwerkelijke whataboutism, van de persoon die ze altijd zo afschuwt:
quote:
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 21:01:50 #270
416575 crew  Evenstar
pi_219803050
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef Gunner het volgende:
Mensen dit was mijn laatste bijdrage hier. Het is me de ergernis niet meer waard. Bedankt voor de kwaliteitsbiijdrages die ik van veel van jullie heb gezien. Jullie weten wie jullie zijn maar ondanks dat is het me gewoon niet waard. .

Zie jullie aan de andere kant.
Reageer er gewoon niet op, blok diegene waar je last van hebt. Het is juist af en toe fijn discussiëren en kletsne met users die wel wat meer hersencellen hebben. Zou jammer zijn om goede users te verliezen. Ik snap je, ik begrijp je, helaas kan ik er ook niks aan doen en de andere moderators hier ook niet.

Kwam net deze tegen, moest lachen. Toch lijkt de VS nog lang niet wakker genoeg.

zaterdag 10 januari 2026 @ 21:02:09 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219803057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Reageer er gewoon niet op, blok diegene waar je last van hebt. Het is juist af en toe fijn discussiëren en kletsne met users die wel wat meer hersencellen hebben. Zou jammer zijn om goede users te verliezen. Ik snap je, ik begrijp je, helaas kan ik er ook niks aan doen en de andere moderators hier ook niet.

Kwam net deze tegen, moest lachen. Toch lijkt de VS nog lang niet wakker genoeg.

[ afbeelding ]
Dat bord O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 21:08:46 #272
416575 crew  Evenstar
pi_219803131
twitter

Dit heeft stemrecht ... echt veeg me op.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:21:23 #273
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219803243
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:23:01 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219803260
Weten we eigenlijk wel zeker of die hotelinbrekers niet gewoon van ICE zelf zijn en op zoek zijn naar migranten? Ze kleden zich min of meer hetzelfde. Gewoon hun gang laten gaan, die hoeven zich niet te identificeren.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:24:27 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219803279
quote:
Cause he's a good guy en die moet je een wapen geven. What could go wrong?

Mensen van kamp Trump snappen mentale aandoeningen niet zo.
pi_219803637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:08 schreef Evenstar het volgende:
[ x ]

Volgens mij is Tracy dronken, en niet zo’n beetje ook. Of onder invloed van iets anders.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 22:14:14 #277
416575 crew  Evenstar
pi_219803765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:04 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Volgens mij is Tracy dronken, en niet zo’n beetje ook. Of onder invloed van iets anders.
Wel diep respect voor die agenten hoor, wat een geduld, wat een rust.
pi_219803971
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wel diep respect voor die agenten hoor, wat een geduld, wat een rust.
Nog genoeg normaal denkenden in de VS maar die maken geen lawaai.
pi_219804040
Paar speeches met enorme aanhang bekenen van diverse politici. MAGA is zichzelf voorbij gelopen.

Het had het allemaal nog iets kunnen rekken door de dood te betreuren en de moord van ICE op zn minst aan justitie over te laten. Dan had iedereen op net-niet-radicaal-rechts Trump weer even geprezen (Waar ze dán wel weer dat allemaal hadden kunnen saboteren e.d.).

Maar door het anders te framen en doordat de president, de VP en vele anderen de schuld bij het slachtoffer leggen hebben ze nu al het begin van het einde ingeluid. Ze konden misschien niet anders vanuit hun kant bekeken (Een proudboy van ICE laten vervolgen is ICE tegen je), maar dit is onhoudbaar.

De al veel te lage populariteitsrating van Trump schiet nu nog verder omlaag. Alle invloedhebbende politici buiten Maga zoals Newsom, Talarico, Sanders, Mamdani, Schwarzenegger etc etc staan straks als één beweging namens De VS met Canada en Europa tegen Trump op als hij er hard zou ingaan met Groenland.
pi_219804051
quote:

[..]
Jawel hoor. Dat kan je zelf ook wel bedenken anders zouden er immers geen 'sanctuary cities' bestaan :{w

Sanctuary Policies: An Overview

Defending "Sanctuary" Principles During the Chicago Crackdown

Cities and states can protect immigrants and protestors from federal overreach.

Of non-citizens die een misdrijf plegen weer worden vrijgelaten na het uitzitten van hun straf is geheel afhankelijk van de ernst van de zaak. Er worden wel degelijk criminelen overhandigd aan de Immigratiedienst.

Je lult zoals gewoonlijk maar weer eens wat uit je onderbuik in je haat tegen andere culturen (illegalen). Zonder enige bronnen als onderbouwing uiteraard.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 11-01-2026 00:08:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 10 januari 2026 @ 22:47:42 #281
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219804075
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Was dat vóór of nadat hij publiekelijk suggereerde dat de aanwezigen die opriepen zijn vice-president op te hangen wel eens 'het juiste idee konden hebben'?

Al zullen ze ongetwijfeld op een vreedzame ophanging gedoeld hebben.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 januari 2026 @ 23:13:37 #282
416575 crew  Evenstar
pi_219804278
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:43 schreef Beathoven het volgende:
Paar speeches met enorme aanhang bekenen van diverse politici. MAGA is zichzelf voorbij gelopen.

Het had het allemaal nog iets kunnen rekken door de dood te betreuren en de moord van ICE op zn minst aan justitie over te laten. Dan had iedereen op net-niet-radicaal-rechts Trump weer even geprezen (Waar ze dán wel weer dat allemaal hadden kunnen saboteren e.d.).

Maar door het anders te framen en doordat de president, de VP en vele anderen de schuld bij het slachtoffer leggen hebben ze nu al het begin van het einde ingeluid. Ze konden misschien niet anders vanuit hun kant bekeken (Een proudboy van ICE laten vervolgen is ICE tegen je), maar dit is onhoudbaar.

De al veel te lage populariteitsrating van Trump schiet nu nog verder omlaag. Alle invloedhebbende politici buiten Maga zoals Newsom, Talarico, Sanders, Mamdani, Schwarzenegger etc etc staan straks als één beweging namens De VS met Canada en Europa tegen Trump op als hij er hard zou ingaan met Groenland.
Ik weet het niet hoor, hoop het, maar geloof er niet zo in.
pi_219804382
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Was dat vóór of nadat hij publiekelijk suggereerde dat de aanwezigen die opriepen zijn vice-president op te hangen wel eens 'het juiste idee konden hebben'?

Al zullen ze ongetwijfeld op een vreedzame ophanging gedoeld hebben.
@Chivaz komt voor de zoveelste keer met dit zwakke argument. Tussen de talloze 'fight like hell' oproepen heeft Trump het idd één keertje in zijn toespraak over vreedzaam protest ongetwijfeld erin geschreven om zichzelf later vrij te kunnen pleiten maar het is makkelijk aan te tonen dat hij een (gewelddadige) opstand aangemoedigd heeft en dat hij had kunnen (en moeten) weten wat er ging gebeuren, daar niets aan deed om het te voorkomen en er ook urenlang niets aan deed toen het (heel voorspelbaar) wel gebeurde.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 11-01-2026 00:39:53 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219804422
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor, hoop het, maar geloof er niet zo in.
Ik schreef niet dat het MAGA-regime de biezen pakt, het kan nog flink lelijk worden.

Maar zie maar eens blijvend te verkopen dat je als Amerikaans staatsburger sowieso de dader bent als je toevallig ICE tegenkomt die je omlegt. En zie maar eens met een zwaar aflopende minderheidssteun de meerderheid te onderdrukken.
pi_219804640
De Nobelprijs mag niet gedeeld worden, nu heeft wortelkop nog niks, naja hij heeft een medaille gekregen van voetbaldwaas infantilo

https://nos.nl/artikel/25(...)-niet-worden-gedeeld

:'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219804653
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat we praktisch aan het einde van dat gedicht zitten met de recente ICE praktijken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_219804668

Law enforcement versus law enforcement.

Dronken roekeloos rijdende (en inmiddels gearresteerde) bluffende ICE-agent met 4 glazen achter de kiezen gaat door een scheiding en heeft geen papieren bij zich. Slingert met al deze gebreken en zn dronken hoofd nog even een opmerking richting een assisterende werkelijke agent van kleur.

Ik zou het waarschijnlijk ook op een zuipen zetten als ik zover het radicaal rechtse rabbithole ingetrokken zou zijn en ICE de enige goed uitkerende gokautomaat is die er nog in die wereld bestaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 11-01-2026 00:40:52 ]
pi_219804702
Dit draadje gaat echt de spider-man meme worden zodra chivaz eindelijk weg is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219804777
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dit draadje gaat echt de spider-man meme worden zodra chivaz eindelijk weg is.
Zit @Chivaz eigenlijk al bij de burgerwacht voor een ferme schouderklop van demissionair schaduw-MP Geert, Weird Duck en DJ Jopie?
  zondag 11 januari 2026 @ 01:58:54 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219804919
Erg fascinerend hoe zowel extreem-rechts als extreem-links alles enkel nog kan bezien door de lens van ras, etniciteit en huidskleur.

Dacht dat we dat achter ons gelaten hadden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219804949
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 januari 2026 @ 07:56:02 #292
862 Arcee
Look closer
pi_219805416
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:17 schreef Beathoven het volgende:

Law enforcement versus law enforcement.

Dronken roekeloos rijdende (en inmiddels gearresteerde) bluffende ICE-agent met 4 glazen achter de kiezen gaat door een scheiding en heeft geen papieren bij zich. Slingert met al deze gebreken en zn dronken hoofd nog even een opmerking richting een assisterende werkelijke agent van kleur.

Ik zou het waarschijnlijk ook op een zuipen zetten als ik zover het radicaal rechtse rabbithole ingetrokken zou zijn en ICE de enige goed uitkerende gokautomaat is die er nog in die wereld bestaat.
"Please don't do this to me" heeft-ie zelf vast vaak gehoord.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_219805450
Uiteraard, dat filmpje is inmiddels bijna een half jaar oud.

Maar goed, dat is al bijna te oud voor wie zich in conservatieve contreien begeeft.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_219805537
Waarom zou Trump dit willen?
Ten behoeve van een 'liberale wereldorde'?

https://www.nu.nl/midden-(...)-tegen-betogers.html

Trump overweegt opties voor aanval op Iran om hardhandig optreden tegen betogers

De Amerikaanse president beraadt zich op opties voor een nieuwe militaire aanval op Iran vanwege het hardhandige optreden van het Iraanse regime tegen demonstranten, meldt The New York Times op basis van bronnen. Trump is bijgepraat over verschillende militaire opties.
Trump heeft nog geen definitief besluit genomen, benadrukt The New York Times. Wel is de Amerikaanse president de afgelopen dagen geïnformeerd over nieuwe opties om Iran aan te vallen, meldt de Amerikaanse krant op basis van verschillende overheidsbronnen.

De Amerikaanse president heeft al meerdere keren zijn steun uitgesproken aan de Iraanse betogers. Ook waarschuwde hij de Iraanse autoriteiten om geen geweld te gebruiken tegen betogers. "Je kunt maar beter niet beginnen met schieten, want dan beginnen wij ook te schieten", zei Trump vrijdag.

Zaterdag sprak Trump op Truth Social opnieuw steun uit aan Iraanse betogers. "Iran streeft naar vrijheid, misschien wel meer dan ooit. De VS staat klaar om te helpen." Met die laatste zin hintte Trump ook op Amerikaans ingrijpen.

Het mogelijke ingrijpen van de VS draait om protesten tegen het Iraanse regime en hardhandig ingrijpen van het regime daartegen. Ook zaterdagavond en zondagochtend waren er weer demonstraties met hardhandig ingrijpen, meldt AP.

Dodental opgelopen naar 116
Er komen weinig beelden naar buiten van de protesten omdat de Iraanse autoriteiten het internet hebben platgelegd. Staatsmedia berichten vooral over betogers die veiligheidsdiensten zouden aanvallen, maar dat is slechts een deel van het verhaal. Mensenrechtenorganisaties melden dat demonstranten worden gedood. Militairen schoten betogers in het hoofd, vertelden Iraniërs bijvoorbeeld tegen CNN.

Er zouden 116 mensen zijn omgekomen bij de protesten, blijkt uit cijfers van Human Rights Activists News Agency. Die mensenrechtenorganisatie is vaak goed geïnformeerd is over protesten in Iran, vanwege een netwerk van lokale activisten waar de organisatie contact mee heeft.

Israël houdt rekening met ingrijpen VS
Israël is in hoge staat van paraatheid vanwege de mogelijkheid dat de VS Iran aanvalt, melden Israëlische bronnen aan Reuters. De bronnen waren aanwezig bij veiligheidsoverleg van Israël dit weekend. Ze konden niet zeggen wat de hoge staat van paraatheid in de praktijk inhoudt.

De Amerikaanse buitenlandminister Rubio heeft zaterdag gebeld met de Israëlische premier Netanyahu. Daarin zouden ze de mogelijkheid van een Amerikaanse interventie in Iran hebben besproken, vertelt een van de bronnen tegen Reuters.

Iran heeft de VS gewaarschuwd dat een aanval op het land zal leiden tot vergeldingsaanvallen. Als de VS ingrijpt, zal Iran aanvallen uitvoeren tegen Israël en de Amerikaanse bases in het Midden-Oosten, zei de voorzitter van het Iraanse parlement. "Dood aan Amerika!", schreeuwden parlementsleden volgens berichtgeving van AP.

De demonstraties in Iran begonnen twee weken geleden met een staking van winkeliers in de hoofdstad Teheran tegen de slechte economische situatie in het land. De protesten groeiden uit tot hevige demonstraties tegen het autoritaire islamitische regime. Experts verwachten dat de grote protesten voor verandering in Iran kunnen zorgen, vertellen ze in het stuk hieronder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 11-01-2026 08:51:03 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_219805546
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 08:17 schreef OMG het volgende:
Uiteraard, dat filmpje is inmiddels bijna een half jaar oud.

Maar goed, dat is al bijna te oud voor wie zich in conservatieve contreien begeeft.
De ICE is het afgelopen jaar gewoon uitgebreid met een forse hoeveelheid Proud Boys, volgepompt met haat, trauma's en andere mentale problemen.

Ongeschikt voor dat werk.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_219805619
https://reportersonline.n(...)ders-regels-te-stop/ Trump dag 356: Trump verkent aanvallen Iran en Groenland, voert aanval uit in Syrië, Kennedy wil dat Duitsland vervolgingen stopt, al 4 doden in ICE-detentie in 2026, ICE protest in ruim 1000 steden, Smithsonian verwijdert impeachment tekst bij foto Trump: reportersonline.nl/trump-dag-35...

https://bsky.app/profile/locuta.bsky.social/post/3mc52hmou5s2s
pi_219805842
quote:
81s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Jawel hoor. Dat kan je zelf ook wel bedenken anders zouden er immers geen 'sanctuary cities' bestaan :{w

Sanctuary Policies: An Overview

Defending "Sanctuary" Principles During the Chicago Crackdown

Cities and states can protect immigrants and protestors from federal overreach.

Of non-citizens die een misdrijf plegen weer worden vrijgelaten na het uitzitten van hun straf is geheel afhankelijk van de ernst van de zaak. Er worden wel degelijk criminelen overhandigd aan de Immigratiedienst.

Je lult zoals gewoonlijk maar weer eens wat uit je onderbuik in je haat tegen andere culturen (illegalen). Zonder enige bronnen als onderbouwing uiteraard.
quote:
Despite the nationwide debate, there is no one clear definition of what it means for a state or local government to adopt sanctuary policies. Sanctuary policies take many forms and generally fall into the following categories:

policies restricting the ability of state and local police to make arrests for federal civil immigration violations, or to detain individuals on civil immigration warrants;
policies prohibiting “287(g)” agreements through which Immigration and Customs Enforcement (ICE) deputizes local law enforcement officers to enforce federal immigration law;
policies that prevent local governments from entering into a contract with the federal government to hold immigrants in detention;
policies preventing immigration detention centers;
policies restricting the police or other city workers from asking about immigration status;
policies restricting the sharing of certain information on immigrants with the federal government;
policies restricting local police responses to federal immigration detainers; and
policies refusing to allow ICE into local jails without a judicial warrant.
Uit je eigen bron notabene, kortom dit beleid zorgt ervoor dat ICE wel opzichtig te werk moet gaan. Het is beleid om illegalen te beschermen en daar zitten helaas ook een hoop criminelen tussen zoals de lijst die vandaag door het Witte Huis is gedeeld ook verteld.
pi_219805878
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 08:43 schreef Toby56 het volgende:
Waarom zou Trump dit willen?
Ten behoeve van een 'liberale wereldorde'?

https://www.nu.nl/midden-(...)-tegen-betogers.html

Trump overweegt opties voor aanval op Iran om hardhandig optreden tegen betogers

De Amerikaanse president beraadt zich op opties voor een nieuwe militaire aanval op Iran vanwege het hardhandige optreden van het Iraanse regime tegen demonstranten, meldt The New York Times op basis van bronnen. Trump is bijgepraat over verschillende militaire opties.
Trump heeft nog geen definitief besluit genomen, benadrukt The New York Times. Wel is de Amerikaanse president de afgelopen dagen geïnformeerd over nieuwe opties om Iran aan te vallen, meldt de Amerikaanse krant op basis van verschillende overheidsbronnen.

De Amerikaanse president heeft al meerdere keren zijn steun uitgesproken aan de Iraanse betogers. Ook waarschuwde hij de Iraanse autoriteiten om geen geweld te gebruiken tegen betogers. "Je kunt maar beter niet beginnen met schieten, want dan beginnen wij ook te schieten", zei Trump vrijdag.

Zaterdag sprak Trump op Truth Social opnieuw steun uit aan Iraanse betogers. "Iran streeft naar vrijheid, misschien wel meer dan ooit. De VS staat klaar om te helpen." Met die laatste zin hintte Trump ook op Amerikaans ingrijpen.

Het mogelijke ingrijpen van de VS draait om protesten tegen het Iraanse regime en hardhandig ingrijpen van het regime daartegen. Ook zaterdagavond en zondagochtend waren er weer demonstraties met hardhandig ingrijpen, meldt AP.

Dodental opgelopen naar 116
Er komen weinig beelden naar buiten van de protesten omdat de Iraanse autoriteiten het internet hebben platgelegd. Staatsmedia berichten vooral over betogers die veiligheidsdiensten zouden aanvallen, maar dat is slechts een deel van het verhaal. Mensenrechtenorganisaties melden dat demonstranten worden gedood. Militairen schoten betogers in het hoofd, vertelden Iraniërs bijvoorbeeld tegen CNN.

Er zouden 116 mensen zijn omgekomen bij de protesten, blijkt uit cijfers van Human Rights Activists News Agency. Die mensenrechtenorganisatie is vaak goed geïnformeerd is over protesten in Iran, vanwege een netwerk van lokale activisten waar de organisatie contact mee heeft.

Israël houdt rekening met ingrijpen VS
Israël is in hoge staat van paraatheid vanwege de mogelijkheid dat de VS Iran aanvalt, melden Israëlische bronnen aan Reuters. De bronnen waren aanwezig bij veiligheidsoverleg van Israël dit weekend. Ze konden niet zeggen wat de hoge staat van paraatheid in de praktijk inhoudt.

De Amerikaanse buitenlandminister Rubio heeft zaterdag gebeld met de Israëlische premier Netanyahu. Daarin zouden ze de mogelijkheid van een Amerikaanse interventie in Iran hebben besproken, vertelt een van de bronnen tegen Reuters.

Iran heeft de VS gewaarschuwd dat een aanval op het land zal leiden tot vergeldingsaanvallen. Als de VS ingrijpt, zal Iran aanvallen uitvoeren tegen Israël en de Amerikaanse bases in het Midden-Oosten, zei de voorzitter van het Iraanse parlement. "Dood aan Amerika!", schreeuwden parlementsleden volgens berichtgeving van AP.

De demonstraties in Iran begonnen twee weken geleden met een staking van winkeliers in de hoofdstad Teheran tegen de slechte economische situatie in het land. De protesten groeiden uit tot hevige demonstraties tegen het autoritaire islamitische regime. Experts verwachten dat de grote protesten voor verandering in Iran kunnen zorgen, vertellen ze in het stuk hieronder.

Diezelfde Trump die vraagt of demonstranten niet in hun been geschoten kunnen worden wil nu Iran aanvallen vanwege agressie tegen demonstranten. Voordat deze komt: ja, uiteraard is de agressie tijdens die demonstraties in Iran veel heftiger, maar de ironie kan je niet ontgaan.

Dat nobelcomité moet ondertussen toch wel denken: Ja verdorie, die prijs had duidelijk naar hem moeten gaan!
pi_219806002
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:08 schreef Evenstar het volgende:
[ x ]

Voor elk random anti-woke filmpje dat hier gepost wordt kunnen we natuurlijk voortaan direct antwoorden met dit soort filmpjes.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219806250
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')