abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219806296
Ik heb het al gezegd:
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 06:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
Trumps regering die er in eigen land al een zootje van maakt gaat Venezuela besturen. Trump denkt alleen aan grond en wat er onder zit, maar negeert totaal dat er 29 miljoen mensen bovenop wonen. Hij -de 5 x onder de dienstplicht uitgedoken held- heeft het losjes over “boots on the ground”. Sowieso zijn die “boots” hierover niet onverdeeld enthousiast, maar welke naïeveling verwacht dat er geen guerrilla-aanvallen vanuit de 29 miljoen Venezuelanen zullen komen die er nog veel minder enthousiast over zijn?
Een nieuw Vietnam-trauma in de maak. Wacht maar op de eerste kist met een vlag erover. Wacht maar op de eerste stroom Venezuelaanse migranten die de VS inkomen omdat ze de VS gesteund hebben, analoog aan de stroom Viernamezen, het gros van de “bootvluchtelingen” die Europa heeft opgevangen is doorgereisd, en ik weet dat, want ik gaf ze taalles, in steeds legere klassen.

Trump heeft zijn hand in een onvoorstelbaar wespennest gestoken, en hij heeft niet over de wespen nagedacht. Ik had jaren de tekening van Collignon over dat aapje (help landen der beschaafde wereld, de olienoot gaan wij toch voor) op mijn prikbord hangen, dat wordt weer actueel.
Ook leuk, uit het artikel: The embassy said Americans in Venezuela should not expect consular assistance.

"In March 2019, the U.S. Department of State withdrew all diplomatic personnel from U.S. Embassy Caracas and suspended operations," the embassy said. "The U.S. government continues to be unable to provide emergency services to U.S. citizens in Venezuela."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')