Ja zover waren jullie al natuurlijk, niets nieuws onder de zon ondanks dat de speech iets anders vertelde. Jammer dat de BBC er meer dan 4 jaar over heeft gedaan om dat te rectificeren.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als je dit de schuld van Frey vindt was Jan 6 de schuld van Trump. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Welnee, een onschuldige rondleiding. De onschuldige bbq was een aantal jaar geleden in Minnesota.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon een onschuldige barbecue?
Frey: "Get the fuck out of my city"quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja zover waren jullie al natuurlijk, niets nieuws onder de zon ondanks dat de speech iets anders vertelde. Jammer dat de BBC er meer dan 4 jaar over heeft gedaan om dat te rectificeren.
Je vergeet dat hij opriep tot vreedzaam protest net zoals de BBC dat “vergeten” was.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Frey: "Get the fuck out of my city"
Chivaz: Ja Frey zet aan tot rellen!
vs
Trump: Fight, fight like hell otherwise you won't have a Country anymore
Chivaz: Dit was gewoon een vreedzame demonstratie
Tuurlijk maat.
Frey heeft ook niet opgeroepen tot geweld, maar dingen erbij verzinnen is MAGA niet vreemd, dus dat is niets raars.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vergeet dat hij opriep tot vreedzaam protest net zoals de BBC dat “vergeten” was.
Ik heb ook nergens gezegd dat hij heeft opgeroepen tot geweld, je zit hier nou zelf zaken erbij te verzinnen. Als je mijn post goed leest dan leg ik uit waarom daar nu een menigte staat om ICE agenten uit hun bed te trekken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Frey heeft ook niet opgeroepen tot geweld, maar dingen erbij verzinnen is MAGA niet vreemd, dus dat is niets raars.
Je kunt doen alsof je dom bent, maar als je de dikke van Dale openslaat en zoekt naar "frame" is dit wat je krijgt:quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat hij heeft opgeroepen tot geweld, je zit hier nou zelf zaken erbij te verzinnen. Als je mijn post goed leest dan leg ik uit waarom daar nu een menigte staat om ICE agenten uit hun bed te trekken.
Het is een samenloop van omstandigheden met de constante demonisering van ICE door media en politici, het oproepen tot protest en de belachelijke oproep van Frey dat ICE moet oprotten uit zijn stad.
Ik vind het dan echt niet zo gek dat er nu talloze mensen nu hotels binnen proberen te dringen omdat ze vermoeden dat ICE agenten daar liggen te slapen.
Vergeet ook niet dat Minnesota een verleden heeft qua rellen en geweld. Tijdens de BLM rellen zijn er talloze winkels geplunderd en in brand gestoken, iets waar mevrouw Walz nog intens van kon genieten in de veiligheid van haar eigen woning.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is geen frame, er is opgeroepen tot protest, dat is een feit.
Frey heeft geroepen dat federale troepen (ICE) op moesten rotten uit zijn stad, wederom een feit.
Democratische politici en media schilderen ICE al tijdenlang af als de Gestapo en nog meer van dat soort fraais, wederom een feit.
Wie zou er nu dan proberen om in te breken in dat hotel omdat ze vermoeden dat agenten van ICE daar slapen? Ik kan je ieder geval verzekeren dat het geen Trump supporters zijn.
Ik weet niet wat je hier probeert aan te tonen maar nergens heb ik gezegd dat Frey heeft opgeroepen tot geweld. De post die je nu aanhaalt is de post waar ik zelf naar refereerde en dat is een opsomming wat nu leid tot het actief opzoeken van ICE in hotels.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je kunt doen alsof je dom bent, maar als je de dikke van Dale openslaat en zoekt naar "frame" is dit wat je krijgt:
[..]
Ideetje he. Maar misschien moeten ze zich dan niet gedragen als Gestapo.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hier probeert aan te tonen maar nergens heb ik gezegd dat Frey heeft opgeroepen tot geweld. De post die je nu aanhaalt is de post waar ik zelf naar refereerde en dat is een opsomming wat nu leid tot het actief opzoeken van ICE in hotels.
Als je mensen lang genoeg zit te vertellen dat ICE de Gestapo is, dat je je zal verzetten tegen diezelfde Gestapo terwijl je daar helemaal niet toe bevoegd bent en je roept ook nog eens dat ICE moet oprotten dan creëer je een klimaat waarin mensen denken dat het prima is om geweld toe te passen tegen ICE. Het resultaat is dat die waanzinnigen nu proberen om bij hotels binnen te dringen om waarschijnlijk ICE agenten te vermoorden.
Er is nu al een onnodige dode gevallen door deze nonsense, maar blijkbaar moeten er nog veel meer doden vallen voor dat het kwartje eindelijk valt.
Dus je vindt dat Frey en andere democraten verantwoordelijk zijn? Maar tegelijkertijd vind je dat Trump niet verantwoordelijk is?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hier probeert aan te tonen maar nergens heb ik gezegd dat Frey heeft opgeroepen tot geweld. De post die je nu aanhaalt is de post waar ik zelf naar refereerde en dat is een opsomming wat nu leid tot het actief opzoeken van ICE in hotels.
Als je mensen lang genoeg zit te vertellen dat ICE de Gestapo is, dat je je zal verzetten tegen diezelfde Gestapo terwijl je daar helemaal niet toe bevoegd bent en je roept ook nog eens dat ICE moet oprotten dan creëer je een klimaat waarin mensen denken dat het prima is om geweld toe te passen tegen ICE. Het resultaat is dat die waanzinnigen nu proberen om bij hotels binnen te dringen om waarschijnlijk ICE agenten te vermoorden.
Er is nu al een onnodige dode gevallen door deze nonsense, maar blijkbaar moeten er nog veel meer doden vallen voor dat het kwartje eindelijk valt.
Je kan met kracht en geweld Trump erbij slepen maar het komt niet erg sterk over.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus je vindt dat Frey en andere democraten verantwoordelijk zijn? Maar tegelijkertijd vind je dat Trump niet verantwoordelijk is?
Grappig trouwens dat je één onnodige dode benoemd, maar alle anderen (de 32 mensen die in 2025 in ICE gevangenschap overleden zijn vergeten we?)
Je kan 't niet laten hè?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan met kracht en geweld Trump erbij slepen maar het komt niet erg sterk over.
De feiten zijn simpel, Frey en Walz willen niet dat ICE actief is in hun staat/stad. Daar hebben ze beiden geen moer over te vertellen want ze hebben geen enkele bevoegdheid wat betreft federale aangelegenheden. Het is al bizar genoeg dat het blijkbaar wettelijk mogelijk is om een sanctuary state te zijn met als gevolg dat criminele illegalen die hun straf hebben uitgezeten gewoon weer worden vrijgelaten.
Juist vanwege deze bizarre wetgeving is ICE genoodzaakt om op deze manier te werk te gaan. Dat bevalt de progressieve medemens niet en die gaat dan weer oproepen tot protest met als gevolg een geweldspiraal waar het einde daar van nog lang niet in zicht is.
In plaats van altijd maar te jammeren over Trump en die zielige illegalen, waarom stel je nooit de vraag waarom het concept van een sanctuary state een goede zaak is voor de burgers?
Waarom zou je als staat zijnde criminele illegalen willen beschermen tegen uitzetting? Ik begrijp dit oprecht niet.
quote:July 2017: During a speech to law enforcement officers in Long Island, New York, Trump seemingly encouraged police officers to be rough with people they were arresting, per ABC News. "Please don't be too nice," he told the audience.
quote:October 2018: While speaking at a Montana campaign rally, Trump publicly praised Montana's then-Rep. Greg Gianforte (R) — the state's current governor — for previously assaulting a reporter. "Any guy that can do a body slam, he is my type!" Trump said.
quote:October 2019: A New York Times report outlined various strategies Trump had allegedly deliberated to keep migrants away from the U.S. southern border, including a water-filled trench with snakes or alligators and shooting migrants in the legs to slow them down.
quote:May 2020: Trump used violent rhetoric when referring to protests in Minneapolis in the wake of George Floyd’s killing, tweeting, "when the looting starts, the shooting starts." The phrase has a racist history going back to police brutality against Black Americans in the 1960s, per the New York Times.
quote:September 2020: Trump lauded law enforcement officers for killing Michael Forest Reinoehl, a self-described Antifa member suspected of killing a right-wing activist the previous month. "That’s the way it has to be. There has to be retribution," Vox reported.
The Atlantic heeft er een paar op een rijtje gezet, en dit gaat nog maar tot 2024.quote:January 2021: At a rally preceding the Jan. 6 Capitol riot, Trump repeated false claims that the 2020 election had been stolen and told supporters that "we're going to walk down to the Capitol," adding that "you'll never take back our country with weakness."
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:44 schreef Chivaz het volgende:
In plaats van altijd maar te jammeren over Trump en die zielige illegalen, waarom stel je nooit de vraag waarom het concept van een sanctuary state een goede zaak is voor de burgers?
Reageer er gewoon niet op, blok diegene waar je last van hebt. Het is juist af en toe fijn discussiëren en kletsne met users die wel wat meer hersencellen hebben. Zou jammer zijn om goede users te verliezen. Ik snap je, ik begrijp je, helaas kan ik er ook niks aan doen en de andere moderators hier ook niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef Gunner het volgende:
Mensen dit was mijn laatste bijdrage hier. Het is me de ergernis niet meer waard. Bedankt voor de kwaliteitsbiijdrages die ik van veel van jullie heb gezien. Jullie weten wie jullie zijn maar ondanks dat is het me gewoon niet waard. .
Zie jullie aan de andere kant.
Dat bordquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Reageer er gewoon niet op, blok diegene waar je last van hebt. Het is juist af en toe fijn discussiëren en kletsne met users die wel wat meer hersencellen hebben. Zou jammer zijn om goede users te verliezen. Ik snap je, ik begrijp je, helaas kan ik er ook niks aan doen en de andere moderators hier ook niet.
Kwam net deze tegen, moest lachen. Toch lijkt de VS nog lang niet wakker genoeg.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |