Weer heel voorspelbaar ja...quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:59 schreef Vis1980 het volgende:
Ja, je had kunnen weten dat alles goedpraten modus operandus is. Van deur tot deur gaan zal ook worden goedgepraat, want wat heb je immers te verbergen als je niet illegaal bent?
Welke conservatieve gouverneur heeft zijn staat uitgeroepen tot een sanctuary state? Welke conservatieve gouverneur is actief bezig om federaal beleid te ondermijnen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
Het komt erop neer:
- Als het een conservatieve gouveneur is, dan heeft een staat zijn eigen macht.
- Als er federaal een conservatieve president is, dan heeft hij de totale macht over alle staten.
Genoeg flauwekul gelezen over dat onderwerp. Wat totaal niet belicht word en wat ik ook meerdere malen hier in dit topic heb gevraagd is waarom men meent te denken dat het prima is om agenten te dwarsbomen, bevelen niet op te volgen en proberen om te vluchten?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen is jezelf verdedigen wel wat anders dan iemand executeren.
Bijzonder ook hoe weinig aandacht er is voor de kennelijk abominabel slechte opleiding die ze bij Einsatzgruppe ICE krijgen.
Ik kan me nog levendig herinneren dat er onder Biden een groot budget voor grensbewaking kon worden vrijgemaakt, maar dat Republikeinen daar niks van wilde weten omdat Trump anders niks had om campagne op te voeren..quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Welke conservatieve gouverneur heeft zijn staat uitgeroepen tot een sanctuary state? Welke conservatieve gouverneur is actief bezig om federaal beleid te ondermijnen?
Ik kan alleen “hot wheels” in Texas bedenken.
Die had onder Biden uiteindelijk besloten om dan maar zelf de grens te bewaken omdat Biden en co dat weigerden te doen.
Dat was het dus, Texas die de gevolgen van het open grenzen beleid volledig moest ondergaan en die dus heeft ingegrepen om zijn eigen staat te beschermen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:06 schreef Vis1980 het volgende:
Soms komt men zelf het bewijs leveren, weer genoeg gelachen.
Een wet die pas de grenzen zou sluiten als er 7 dagen achter elkaar 5000 mensen per dag de grens overtrokken. Open grenzen beleid maar dan wettelijk vastgelegd. Het blijkt maar weer eens dat het ook anders kon en dat is pijnlijk duidelijk geworden sinds Trump president is.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me nog levendig herinneren dat er onder Biden een groot budget voor grensbewaking kon worden vrijgemaakt, maar dat Republikeinen daar niks van wilde weten omdat Trump anders niks had om campagne op te voeren..
Tegenstrijdige bevelen opvolgen is nogal lastig. En als er gewapende, gemaskerde en schreeuwende gorilla's ik camopakjes dreigend op mij af komen lopen maak ik ook dat ik wegkom ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Genoeg flauwekul gelezen over dat onderwerp. Wat totaal niet belicht word en wat ik ook meerdere malen hier in dit topic heb gevraagd is waarom men meent te denken dat het prima is om agenten te dwarsbomen, bevelen niet op te volgen en proberen om te vluchten?
Het is gewoon geen sterk punt, Texas heeft dit moeten doen omdat de federale overheid faalde in hun kerntaak. Als je dit als voorbeeld wilt nemen voor zogenaamde wetteloosheid van de rode staten onder democratisch bestuur dan is dit wel heel erg mager.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:11 schreef Vis1980 het volgende:
Lol, ja joh, anders bevestig je het nog even dubbel.
Er was niets tegenstrijdigs aan “get out of the car, get out of the fucking car!!”quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tegenstrijdige bevelen opvolgen is nogal lastig. En als er gewapende, gemaskerde en schreeuwende gorilla's ik camopakjes dreigend op mij af komen lopen maak ik ook dat ik wegkom ja.
'Goedemiddag mevrouw, zou u even uit willen stappen'quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er was niets tegenstrijdigs aan “get out of the car, get out of the fucking car!!”
Das ook wel totaal normale praat voor een wetsdienaar eigenlijk ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er was niets tegenstrijdigs aan “get out of the car, get out of the fucking car!!”
Teruggeschroefd naar 6 weken "training"quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen is jezelf verdedigen wel wat anders dan iemand executeren.
Bijzonder ook hoe weinig aandacht er is voor de kennelijk abominabel slechte opleiding die ze bij Einsatzgruppe ICE krijgen.
En omdat immigratie een zaak is van de federale overheid, zijn in jouw ogen alle middelen geoorloofd? De DHS kan dan gewoon gewapende troepen woonwijken insturen om de deuren langs te gaan, tegen de wens van het staatsbestuur?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zal het proberen uit te leggen, het schrappen van Roe vs Wade is niet het einde van abortus maar het geeft de kans voor de staten om abortus te schrappen. Als de burgers in die staten voor of tegen abortus zijn dan kunnen ze daar voor of tegen stemmen.
Immigratie is een federale zaak en dat word dus ook geregeld via de federale overheid.
Als de bevolking heeft gestemd voor een president die heeft gezegd dat hij immigratie gaat aanpakken dan heeft hij een mandaat om daar ook wat aan te doen. Kortom federaal beleid gaat boven lokaal beleid en wederom als dat beleid je niet bevalt dan staat het je vrij om voor een andere president te kiezen die de grens weer openzet.
Over de agent kan ik relatief kort zijn, omdat het een federale agent betreft is het niet meer dan logisch dat de federale rechtbank deze zaak behandelt. Waarom dit incident bij de staat zou moeten liggen is mij een raadsel.
Wat ik vooral proef is dat je deze agent achter de tralies wil zien en dat normen daar voor moeten wijken. Ook als de zaak bij de staat terechtkomt zit er weinig anders op dan vrijspraak, het is overduidelijk dat de vrouw in kwestie de agent aanrijd en hij staat dan in zijn recht om zichzelf te verdedigen.
Als de EU morgen aangeeft dat alle 'niet Westerse- mensen hardhandig uit Europa gegooid gaan worden, dan is hij de grootste EU-fan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom zou je tegen een gedegen onderzoek zijn? En waarom zou je de staatsautoriteiten daarin buitenspel willen zetten?
Nee dat zal Howard zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als de EU morgen aangeeft dat alle 'niet Westerse- mensen hardhandig uit Europa gegooid gaan worden, dan is hij de grootste EU-fan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |