Hij filmt niet met een bodycam, maar met zijn mobieltje.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:46 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Lijkt net alsof hij de auto met zijn lichaam probeert tegen te houden. Nogmaals, wat ik zo vreemd vind van zijn eigen bodycam: geen moment neemt hij een stapje achteruit of wat dan ook als hij ziet dat zij achteruit gaat om vervolgens het stuur hard naar rechts te draaien om weg te draaien.
Vervolgens schiet hij haar 3 keer van de zijkant, als de hele voorkant van de wagen al voorbij hem is en hij geen gevaar meer had (if ever). Ik snap nog steeds niet waarom hij schoot. Hij was op dat punt niet in gevaar.
Ja ho maar weer.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:46 schreef Elizium het volgende:
[..]
Ok die had ik nog niet gezien, correspondeert wel met zijn eigen cam. Hij loopt om die auto, de anderen staan aan het raam en laten die vrouw schrikken. Wapen al geladen en klaar. Lijkt wel geplande moord zelfs. Verschrikkelijk.
Dat wordt dus vechtenquote:
Trump: ‘We are going to do something on Greenland whether they like it or not’
President Donald Trump said Friday his administration will take action on Greenland “whether they like it or not,” further escalating his rhetoric as he pushes to acquire the Danish territory for the U.S.
“I would like to make a deal, you know, the easy way. But if we don’t do it the easy way, we’re going to do it the hard way,” Trump told reporters at the White House.
The comments came during a meeting with oil executives to discuss the prospect of doing business in Venezuela. Less than a week earlier, the U.S. military invaded the oil-rich South American nation and captured its leader, Nicolás Maduro.
Trump has long sought to take over Greenland, primarily citing the Arctic island’s importance for U.S. national security.
Denmark and its European allies in NATO – the military alliance co-founded by the U.S. – have pushed back, reiterating that Greenland is not for sale. But the Trump administration nevertheless says it is currently weighing a range of options on Greenland, including utilizing the U.S. military or cutting a deal to purchase it from Denmark.
Government officials have also mulled sending lump sums of cash to Greenlanders in order to sway them to join the U.S., Reuters reported Thursday.
Asked on Friday how much those payments could be, Trump said, “I’m not talking about money for Greenland, yet.”
“I might talk about that, but right now we are going to do something on Greenland, whether they like it or not,” Trump said.
“Because if we don’t do it, Russia or China will take over Greenland, and we’re not going to have Russia or China as a neighbor,” he said.
Trump said that while he is a “big fan” of Denmark, “the fact that they had a boat land there 500 years ago doesn’t mean that they own the land. [I’m] sure we had lots of boats go there also.”
“So we’re going to be doing something with Greenland, either the nice way or the more difficult,” he said.
The U.S. military already maintains a base in Greenland, and it reportedly has the ability to expand its presence there if desired.
But that isn’t enough, Trump said.
“When we own it, we defend it. You don’t defend leases the same way, you have to own it,” he said
Met wapen technologie lopen we in EU echt wel achter. Duitsland kan mooie Tanks maken, maar heb je weinig aan. Wil niet zeggen dat EU niks voorstelt. Financieel is de EU nog steeds een Supermacht. maar een gezamenlijk leger , denk echt dat we daar 20 jaar mee achterlopen helaas. Nederland moet gewoon wat nukes gaan bouwen, ook al zijn het er maar 10 of zo. Landen zonder nukes zijn als het zo doorgaat kansloos in de toekomst.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:53 schreef Evenstar het volgende:
Stel he, het komt tot een oorlog tussen VS en NAVO. Wat denken jullie over hoe Trump daar over denkt?
Denkt hij dat heel NAVO niks terug gaat doen?
Denkt hij dat maar een deel van de NAVO iets terug durf te doen?
Denkt hij dat de grootmachten (UK, FR, DE, TR) niks gaan doen?
of denkt hij dat de VS zo machtig is dat ze de hele NAVO aan kunnen?
Als ik zo naar de getallen kijk dan is het echt niet zo dat VS er nou met kop en schouders bovenuit steekt. Vooral met toevoeging van SE en FI die toch aardig wat ervaring hebben met dat soort omstandigheden kan Trump best wel dezelfde fout maken als Poetin.
En dat is dus precies waar idioten als Trump en Poetin gebruik van maken. Zo komen dictators aan de macht en blijven ze aan de macht.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 01:00 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
Ik vrees dat er weinig steun zal zijn onder de bevolking hier in Europa om echt in oorlog te gaan met de VS.
Iedereen zal vast wel erg verbaasd zijn als Trump toch Groenland binnen gaat vallen.maar ik kan me bijna niet voorstellen dat meerderheden een oorlog zouden ondersteunen. Misschien alleen Denemarken wel?
Maar wat kunnen zij nou alleen?
Hoop dat iedereen snapt dat als we niet terugvechten ze net zolang doorgaan met land innemen totdat we wel terugvechten. En dan is het mogelijk al te laat.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 01:00 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
Ik vrees dat er weinig steun zal zijn onder de bevolking hier in Europa om echt in oorlog te gaan met de VS.
Iedereen zal vast wel erg verbaasd zijn als Trump toch Groenland binnen gaat vallen.maar ik kan me bijna niet voorstellen dat meerderheden een oorlog zouden ondersteunen. Misschien alleen Denemarken wel?
Maar wat kunnen zij nou alleen?
Dat het filmpje versneld wordt gepost geeft ook wel aan hoe wanhopig ze proberen aan te tonen dat de schietgrage ICE-agent het zielige slachtoffer is en dat terwijl hij direct daarna naar de (inmiddels) gecrashte auto loopt en weer terug maar dat wordt dan weer niet (versneld afgespeeld) getoond.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij filmt niet met een bodycam, maar met zijn mobieltje.
En dat filmpje is versneld.
Als die oorlog er komt, verliezen we Groenland. Daar kunnen we voor de vorm wat verdedigen met Scandinavische troepen om te zorgen dat er zoveel mogelijk bodybags terug gaan naar de VS, maar het zal dan belangrijker zijn om de Baltische staten te beschermen tegen Rusland.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:53 schreef Evenstar het volgende:
Stel he, het komt tot een oorlog tussen VS en NAVO. Wat denken jullie over hoe Trump daar over denkt?
Denkt hij dat heel NAVO niks terug gaat doen?
Denkt hij dat maar een deel van de NAVO iets terug durf te doen?
Denkt hij dat de grootmachten (UK, FR, DE, TR) niks gaan doen?
of denkt hij dat de VS zo machtig is dat ze de hele NAVO aan kunnen?
Als ik zo naar de getallen kijk dan is het echt niet zo dat VS er nou met kop en schouders bovenuit steekt. Vooral met toevoeging van SE en FI die toch aardig wat ervaring hebben met dat soort omstandigheden kan Trump best wel dezelfde fout maken als Poetin.
Garcia...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk het wel. De beelden laten niet de hele situatie zien. Het lijkt allemaal al een tijdje aan de gang te zijn voor de agent richting haar deur loopt. Haar vrouw staat ook buiten de auto de boel op te naaien.
Als jij express law enforcement in de weg gaat zitten ga je gewoon voor obstruction de cel in hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een getuigenis van een wijze rijpe man, die weloverwogen beslissingen neemt. Toch!?
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 02:34 schreef AnneX het volgende:
Een review van een diepgaand interview met een Grootse President.
Eat your heart out.
Bron: de Speld The New York Times.Gift link:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een getuigenis van een wijze rijpe man, die weloverwogen beslissingen neemt. Toch!?
The Many Faces of Trump: What We Saw When We Interviewed the President
He let reporters in on a call with Colombia’s president. He complained about Zohran Mamdani. He called JD Vance and Marco Rubio “kids.” Inside an unpredictable evening with President Trump.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:First, I want to extend my gratitude to all the people who have reached out from across the country and around the world to support our family.
This kindness of strangers is the most fitting tribute because if you ever encountered my wife, Renee Nicole Macklin Good, you know that above all else, she was kind. In fact, kindness radiated out of her.
Renee sparkled. She literally sparkled. I mean, she didn’t wear glitter but I swear she had sparkles coming out of her pores. All the time. You might think it was just my love talking but her family said the same thing. Renee was made of sunshine.
Renee lived by an overarching belief: there is kindness in the world and we need to do everything we can to find it where it resides and nurture it where it needs to grow. Renee was a Christian who knew that all religions teach the same essential truth: we are here to love each other, care for each other, and keep each other safe and whole.
Like people have done across place and time, we moved to make a better life for ourselves. We chose Minnesota to make our home. Our whole extended road trip here, we held hands in the car while our son drew all over the windows to pass the time and the miles.
What we found when we got here was a vibrant and welcoming community, we made friends and spread joy. And while any place we were together was home, there was a strong shared sense here in Minneapolis that we were looking out for each other. Here, I had finally found peace and safe harbor. That has been taken from me forever.
We were raising our son to believe that no matter where you come from or what you look like, all of us deserve compassion and kindness. Renee lived this belief every day. She is pure love. She is pure joy. She is pure sunshine.
On Wednesday, January 7th, we stopped to support our neighbors. We had whistles. They had guns.
Renee leaves behind three extraordinary children; the youngest is just six years old and already lost his father. I am now left to raise our son and to continue teaching him, as Renee believed, that there are people building a better world for him. That the people who did this had fear and anger in their hearts, and we need to show them a better way.
We thank you for the privacy you are granting our family as we grieve. We thank you for ensuring that Renee’s legacy is one of kindness and love. We honor her memory by living her values: rejecting hate and choosing compassion, turning away from fear and pursuing peace, refusing division and knowing we must come together to build a world where we all come home safe to the people we love.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:55 schreef Peligrosso het volgende:
De 10 geboden:
1. Gij zult geen andere goden hebben dan Ik. (Alleen God aanbidden).
2. Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet ijdel gebruiken. (Respect voor Gods naam).
3. Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt. (De sabbat vieren).
4. Eer uw vader en uw moeder. (Respect voor ouders).
5. Gij zult niet doden. (Respect voor leven).
6. Gij zult geen onkuisheid doen. (Zuiverheid in relaties).
7. Gij zult niet stelen. (Respect voor andermans bezit).
8. Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen. (Eerlijkheid, geen leugens).
9. Gij zult geen onkuisheid begeren. (Zuiverheid van gedachten).
10.Gij zult niet begeren wat uw naaste toebehoort. (Geen jaloerse begeerte naar andermans bezittingen)
In welke werkelijkheid kunnen christelijke mensen achter Trump staan, vooral met het oog op gebod 5 t/m 10?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Trump heeft zijn voor zijn natcistische ego belangrijke mediamoment weer gehad en daarna interesseert het hem geen reet meer.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)hikt-tijdrovend.html
Verrassend (not!)...
Enerzijds heb ik het idee dat alles met MAGA als brandstichter een één-tweetje kan zijn, waar later alsnog gebruik van gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verrassend (not!)...
Trump zal op een gegeven moment ook wel mijmeren dat die illegalen de VS maar veel geld kosten en dat ze best even aan het werk gesteld kunnen worden in afwachting van hun deportatie. Boeren hebben immers veel handjes nodigquote:I think that, you know, they want to be near airports, they want to be near highways and make this whole system kind of more efficient, more streamlined. You know, one quote from a current ICE official from a conference earlier this year is, he said that they want this whole system to act more like a business, and they want to be as efficient as Amazon moves packages. And, he said, ‘like Prime but with human beings.’
Iedereen wist dit al, maar dit is vast onderdeel van de 4D-chess jongens, let maar op.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verrassend (not!)...
Ja goed punt. Ik ben er voor om alle ICE agenten een body cam te geven. Heeft ook veel BLM rellen voorkomen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 03:21 schreef Kijkertje het volgende:
Dit dus:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mbzrck3ugr2o
[ afbeelding ]
"Het" loopt echt op zijn laatste cankles..quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
Benieuwd of Trump het einde van 2026 haalt.
[ x ]
Zeker. Amerika anno 2026.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Nog even over dat incident met ICE. Begrijp ik nou goed dat gewapende agenten langs de deuren gingen, op zoek naar illegalen?
Ja, zo gaat het echt. Doodeng die lui.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Nog even over dat incident met ICE. Begrijp ik nou goed dat gewapende agenten langs de deuren gingen, op zoek naar illegalen?
Laten we er niet omheen draaien en het beestje bij de naam noemen. Een razzia.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, helder.
En dan nog snappen ze Trumpisten hier op FOK! niet hoe ernstig het is als er gewapende troepen in je wijk patrouilleren en aan de deur komen...
Die idioten doen alsof het hier doodnormale 'handhaving' betreft.
Dat zegt toch ook niemand? Het gaat hier misschien om fouten, maar als het kabinet roept dat ze onschendbaar zijn, dan is dat absoluut een essentieel verschil.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
ICE bestaat al heel lang. Geloof jij serieus dat er onder Obama meester deportatie nooit fouten zijn gemaakt? Of wel maar boeide niemand dat wat?
Het is echt absurd allemaal. Nogmaals, klagen dat de EU en vuurwerkverbod tyranisch is, maar ondertussen juichen bij 'van deur tot deur' gaan als ICE.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:21 schreef Basp1 het volgende:
Heb u naasten lief zie ik anders weinig van met het medogenloze beleid van trump en zijn trawanten. Hard juichen als er boten in internationale wateren beschoten worden met al tig doden als gevolg.
Daar is weinig christelijks aan. Een flinke dosis indoctrinatie zodat ze wel op de gop stemmen terwijl deze partij de belichaming van het kwaad is.
Kan me nog wel vaag herinneren dat er onder Obama een keer een vrij grote oefening van het leger was in, naar ik meen Texas of ergens in die richting, en dat men in die staten helemaal in paniek was daarover.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is echt absurd allemaal. Nogmaals, klagen dat de EU en vuurwerkverbod tyranisch is, maar ondertussen juichen bij 'van deur tot deur' gaan als ICE.
Ik zie die Alex Jones nog hiervoor waarschuwen, maar dan dat de Dems het zouden doen. Nu doet de GOP het en is het zogenaamd ineens allemaal zoals het hoort. MAGA's en dan vooral in Nederland, zijn het trieste volk dat ik in decennia ben tegengekomen.
Het maakt niet uit, gij, die de buitenlanders 'hard aanpakt' mag absoluut doen en laten wat ie wil van zijn aanhang. History shows that over and over again.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:47 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mbzeb6tris2q
Was dit al gepost? (Sorry, ik zie, door de shitposts van onze Upside Down-user en de mensen die nog steeds op hem reageren, het bos niet meer)
Trump zit in een vergadering en is uitgebreid aan het oreren over zichzelf (über-narcisme/dementie) en krijgt een briefje van lil' Marco: "opletten...back to Chevron" en de sufferd leest...het...voor
Zelden zo'n domme man gezien
Ps..hij had een speldje opgedaan van......zichzelf
Het is toch om te gillen zo gênant.
Ondertussen diezelfde lui in de praktijk:quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie die Alex Jones nog hiervoor waarschuwen, maar dan dat de Dems het zouden doen. Nu doet de GOP het en is het zogenaamd ineens allemaal zoals het hoort. MAGA's en dan vooral in Nederland, zijn het trieste volk dat ik in decennia ben tegengekomen.
Ze hebben niet eens dezelfde kleding aan, het lijkt alsof ze zelf zijn gaan shoppen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja goed punt. Ik ben er voor om alle ICE agenten een body cam te geven. Heeft ook veel BLM rellen voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |