quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:55 schreef Peligrosso het volgende:
De 10 geboden:
1. Gij zult geen andere goden hebben dan Ik. (Alleen God aanbidden).
2. Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet ijdel gebruiken. (Respect voor Gods naam).
3. Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt. (De sabbat vieren).
4. Eer uw vader en uw moeder. (Respect voor ouders).
5. Gij zult niet doden. (Respect voor leven).
6. Gij zult geen onkuisheid doen. (Zuiverheid in relaties).
7. Gij zult niet stelen. (Respect voor andermans bezit).
8. Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen. (Eerlijkheid, geen leugens).
9. Gij zult geen onkuisheid begeren. (Zuiverheid van gedachten).
10.Gij zult niet begeren wat uw naaste toebehoort. (Geen jaloerse begeerte naar andermans bezittingen)
In welke werkelijkheid kunnen christelijke mensen achter Trump staan, vooral met het oog op gebod 5 t/m 10?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Trump heeft zijn voor zijn natcistische ego belangrijke mediamoment weer gehad en daarna interesseert het hem geen reet meer.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)hikt-tijdrovend.html
Verrassend (not!)...
Enerzijds heb ik het idee dat alles met MAGA als brandstichter een één-tweetje kan zijn, waar later alsnog gebruik van gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verrassend (not!)...
Trump zal op een gegeven moment ook wel mijmeren dat die illegalen de VS maar veel geld kosten en dat ze best even aan het werk gesteld kunnen worden in afwachting van hun deportatie. Boeren hebben immers veel handjes nodigquote:I think that, you know, they want to be near airports, they want to be near highways and make this whole system kind of more efficient, more streamlined. You know, one quote from a current ICE official from a conference earlier this year is, he said that they want this whole system to act more like a business, and they want to be as efficient as Amazon moves packages. And, he said, ‘like Prime but with human beings.’
Iedereen wist dit al, maar dit is vast onderdeel van de 4D-chess jongens, let maar op.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verrassend (not!)...
Ja goed punt. Ik ben er voor om alle ICE agenten een body cam te geven. Heeft ook veel BLM rellen voorkomen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 03:21 schreef Kijkertje het volgende:
Dit dus:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mbzrck3ugr2o
[ afbeelding ]
"Het" loopt echt op zijn laatste cankles..quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
Benieuwd of Trump het einde van 2026 haalt.
[ x ]
Zeker. Amerika anno 2026.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Nog even over dat incident met ICE. Begrijp ik nou goed dat gewapende agenten langs de deuren gingen, op zoek naar illegalen?
Ja, zo gaat het echt. Doodeng die lui.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Nog even over dat incident met ICE. Begrijp ik nou goed dat gewapende agenten langs de deuren gingen, op zoek naar illegalen?
Laten we er niet omheen draaien en het beestje bij de naam noemen. Een razzia.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, helder.
En dan nog snappen ze Trumpisten hier op FOK! niet hoe ernstig het is als er gewapende troepen in je wijk patrouilleren en aan de deur komen...
Die idioten doen alsof het hier doodnormale 'handhaving' betreft.
Dat zegt toch ook niemand? Het gaat hier misschien om fouten, maar als het kabinet roept dat ze onschendbaar zijn, dan is dat absoluut een essentieel verschil.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
ICE bestaat al heel lang. Geloof jij serieus dat er onder Obama meester deportatie nooit fouten zijn gemaakt? Of wel maar boeide niemand dat wat?
Het is echt absurd allemaal. Nogmaals, klagen dat de EU en vuurwerkverbod tyranisch is, maar ondertussen juichen bij 'van deur tot deur' gaan als ICE.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:21 schreef Basp1 het volgende:
Heb u naasten lief zie ik anders weinig van met het medogenloze beleid van trump en zijn trawanten. Hard juichen als er boten in internationale wateren beschoten worden met al tig doden als gevolg.
Daar is weinig christelijks aan. Een flinke dosis indoctrinatie zodat ze wel op de gop stemmen terwijl deze partij de belichaming van het kwaad is.
Kan me nog wel vaag herinneren dat er onder Obama een keer een vrij grote oefening van het leger was in, naar ik meen Texas of ergens in die richting, en dat men in die staten helemaal in paniek was daarover.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is echt absurd allemaal. Nogmaals, klagen dat de EU en vuurwerkverbod tyranisch is, maar ondertussen juichen bij 'van deur tot deur' gaan als ICE.
Ik zie die Alex Jones nog hiervoor waarschuwen, maar dan dat de Dems het zouden doen. Nu doet de GOP het en is het zogenaamd ineens allemaal zoals het hoort. MAGA's en dan vooral in Nederland, zijn het trieste volk dat ik in decennia ben tegengekomen.
Het maakt niet uit, gij, die de buitenlanders 'hard aanpakt' mag absoluut doen en laten wat ie wil van zijn aanhang. History shows that over and over again.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:47 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mbzeb6tris2q
Was dit al gepost? (Sorry, ik zie, door de shitposts van onze Upside Down-user en de mensen die nog steeds op hem reageren, het bos niet meer)
Trump zit in een vergadering en is uitgebreid aan het oreren over zichzelf (über-narcisme/dementie) en krijgt een briefje van lil' Marco: "opletten...back to Chevron" en de sufferd leest...het...voor
Zelden zo'n domme man gezien
Ps..hij had een speldje opgedaan van......zichzelf
Het is toch om te gillen zo gênant.
Ondertussen diezelfde lui in de praktijk:quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie die Alex Jones nog hiervoor waarschuwen, maar dan dat de Dems het zouden doen. Nu doet de GOP het en is het zogenaamd ineens allemaal zoals het hoort. MAGA's en dan vooral in Nederland, zijn het trieste volk dat ik in decennia ben tegengekomen.
Ze hebben niet eens dezelfde kleding aan, het lijkt alsof ze zelf zijn gaan shoppen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja goed punt. Ik ben er voor om alle ICE agenten een body cam te geven. Heeft ook veel BLM rellen voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |