abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219792323

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_219792411
quote:
81s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
'Geramd' :')
Geramd ja, ik hoop voor je dat je het niet hoeft mee te maken want het is geen pretje en het kan heel snel heel verkeerd aflopen. Een minder fit persoon zou zomaar onder de wielen terecht kunnen komen en dan had de agent het niet na kunnen vertellen.
Wat ook nog had kunnen gebeuren is dat de agent achterovervalt en met zijn hoofd op het asfalt terechtkomt met alle gevolgen van dien.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:38:24 #3
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219792433
Ik heb het vorige topic een beetje gemist, maar ik zag vooral een hoop verwijderde berichten van @Chivaz omdat dat zijn giftige praatjes hem wellicht niet zo goed uitkwamen, denk ik dan maar, ofzo? :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219792446
Hij trok zijn wapen dus al terwijl hij aan het filmen was? Professioneel hoor!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mbz5mscqtk24

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:40:49 #5
37950 JAM
pi_219792455
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geramd ja, ik hoop voor je dat je het niet hoeft mee te maken want het is geen pretje en het kan heel snel heel verkeerd aflopen. Een minder fit persoon zou zomaar onder de wielen terecht kunnen komen en dan had de agent het niet na kunnen vertellen.
Wat ook nog had kunnen gebeuren is dat de agent achterovervalt en met zijn hoofd op het asfalt terechtkomt met alle gevolgen van dien.
Kijk, wat we in Nederland normaal doen als er zoiets voordoet, is dat een agent dan op non-actief wordt gezet tot het onderzoek is afgelopen en men zegt: 'Het is allemaal heel triest, we gaan onderzoek doen, etc.' in plaats van: 'Omg, het was een linkse terrorist in een heule grote auto en die agent had het al zo moeilijk en huilie-huilie en omg!'
In de VS deden ze dat vroeger ook altijd, maar ja, die tijden zijn voorbij hè. :D .

:r .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 20:41:46 #6
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219792463
quote:
81s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:39 schreef Kijkertje het volgende:
Hij trok zijn wapen dus al terwijl hij aan het filmen was? Professioneel hoor!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mbz5mscqtk24

[ afbeelding ]
[ ] ongeschikt
[X] totaal ongeschikt
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:42:52 #7
37950 JAM
pi_219792472
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We kunnen wel blijven lullen, maar jij ziet in dat filmpje toch alleen maar wat je wil zien. Je hebt me een bord voor je harses zeg, mijn God zeg.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:44:33 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219792484
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:40 schreef JAM het volgende:

[..]
Kijk, wat we in Nederland normaal doen als er zoiets voordoet, is dat een agent dan op non-actief wordt gezet tot het onderzoek is afgelopen en men zegt: 'Het is allemaal heel triest, we gaan onderzoek doen, etc.' in plaats van: 'Omg, het was een linkse terrorist in een heule grote auto en die agent had het al zo moeilijk en huilie-huilie en omg!'

:r .
Verantwoordelijkheid is woke.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 januari 2026 @ 20:45:45 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_219792491
Lieve mensen, waarom reageert men nog steeds op dezelfde persoon? Negeer het gewoon en laten wij discusseren met de mensen die wel voor rede vatbaar zijn.
pi_219792524
quote:
85s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ ] ongeschikt
[X] totaal ongeschikt
Hij wil natuurlijk wel even filmen hoe hij 'geramd' gaat worden en trekt alvast zijn wapen.

Of zo .... :|W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219792534
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:38 schreef JAM het volgende:
Ik heb het vorige topic een beetje gemist, maar ik zag vooral een hoop verwijderde berichten van @:Chivaz omdat dat zijn giftige praatjes hem wellicht niet zo goed uitkwamen, denk ik dan maar, ofzo? :D .
Jou bijdragen werden wat dat betreft ook niet gewaardeerd, niet zo gek ook gezien je persoonlijke aanvallen.
Maar goed nu je een beetje bent gekalmeerd heb je de bodycam footage al gezien?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:53:54 #12
37950 JAM
pi_219792554
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jou bijdragen werden wat dat betreft ook niet gewaardeerd, niet zo gek ook gezien je persoonlijke aanvallen.
Maar goed nu je een beetje bent gekalmeerd heb je de bodycam footage al gezien?
Bla bla bla bla bla. Kop, zand, etc. :D .
pi_219792567
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:42 schreef JAM het volgende:

[..]
We kunnen wel blijven lullen, maar jij ziet in dat filmpje toch alleen maar wat je wil zien. Je hebt me een bord voor je harses zeg, mijn God zeg.
Here we go again….. Zelfs nadat het duidelijk is dat we hier met een radicale activist te maken hebben en camerabeelden overduidelijk hebben vastgelegd dat de man geramd word door de vrouw in kwestie nadat ze bevelen negeerde blijf je volharden in je waanzin.
Whats next, de auto reed niet hard genoeg om geweld te rechtvaardigen? De agent in kwestie moest maar over de auto heen springen? Of ga je een andere achterlijke opmerking maken, ik ben benieuwd. Quote mij wel even zodat ik er smakelijk om kan lachen.
pi_219792590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:45 schreef Evenstar het volgende:
Negeer het gewoon en laten wij discusseren met de mensen die wel voor rede vatbaar zijn.
Als de koers vaststaat, begint het gezeur over de komma’s.

Zonder tegengeluid is dit topic, boordevol met gelijkgestemde, binnen een maand morsdood.
De enige echte.
pi_219792611
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Here we go again….. Zelfs nadat het duidelijk is dat we hier met een radicale activist te maken hebben en camerabeelden overduidelijk hebben vastgelegd dat de man geramd word door de vrouw in kwestie nadat ze bevelen negeerde blijf je volharden in je waanzin.
Whats next, de auto reed niet hard genoeg om geweld te rechtvaardigen? De agent in kwestie moest maar over de auto heen springen? Of ga je een andere achterlijke opmerking maken, ik ben benieuwd. Quote mij wel even zodat ik er smakelijk om kan lachen.
Zoals in 't vorige topic ook:
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als ze de intentie had ‘m omver te rijden waarom liet ze ‘m dan een rondje om de auto lopen en filmen terwijl ze relaxed met ‘t raam open zat?

Weet je wanneer de situatie omsloeg? Toen die halve droeftoeter aan kwam rennen en aan de deur begon te trekken.

Dus wat leert de klas hiervan? Met deëscalerend optreden voorkom je onveilige situaties en onnodige doden.
pi_219792620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En nog een hoek. Het zal weinig uithalen hier maar goed. Laat de feiten bekend zijn.

twitter
pi_219792629
Dit heeft niks met tegengeluid te maken, dit soort onzin hoort gewoon in BNW thuis. Niemand werd ergens geramd, niemand stond recht voor een auto, de mevrouw mikte op niemand. Mijn God, zeg.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_219792651
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
En nog een hoek. Het zal weinig uithalen hier maar goed. Laat de feiten bekend zijn.

[ x ]
Ehm. Een bodycam schudt niet zo als iemand loopt, het was in die eerdere video duidelijk te zien dat hij zijn telefoon vast had. "Directly in front" is ook wel een flinke overdrijving. Maargoed, het zal inderdaad weinig uithalen. Ik denk dat ik morgen bij de opticiën maar een maga-bril moet kopen oid.
pi_219792653
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:00 schreef OMG het volgende:
Dit heeft niks met tegengeluid te maken, dit soort onzin hoort gewoon in BNW thuis. Niemand werd ergens geramd, niemand stond recht voor een auto, de mevrouw mikte op niemand. Mijn God, zeg.
Een hoop wensdenken idd.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 januari 2026 @ 21:06:19 #20
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_219792689
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:57 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als de koers vaststaat, begint het gezeur over de komma’s.

Zonder tegengeluid is dit topic, boordevol met gelijkgestemde, binnen een maand morsdood.
Je hoeft niet precies hetzelfde te denken, maar je moet wel voor rede vatbaar zijn. Dat zijn twee verschillende dingen. Ik vind het prima om een leuke discussie te voeren, graag zelfs, maar met sommige mensen is dat gewoon niet mogelijk en totaal nutteloos.

Je hebt tegengeluid, wat prima is, en je hebt totaal BNW onzin, waar dit onder valt.
pi_219792697
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zoals in 't vorige topic ook:
[..]

Ze kon ook gewoon ICE niet belemmeren, luisteren naar de bevelen en dan had ze nu wellicht haar kinderen kunnen knuffelen. Nogmaals waarom is dit geen optie?
pi_219792698
Hij liet niet eens zijn telefoon vallen zo erg werd hij 'geramd'.
pi_219792712
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:00 schreef OMG het volgende:
Duidelijk te zien dat de agent geraakt werd door de auto.

https://streamable.com/s8dram

Maar het maakt niets uit want jullie zullen uiteraard glashard beweren dat het hier ook niet te zien is omdat jullie het gewoon niet willen zien.
pi_219792714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ze kon ook gewoon ICE niet belemmeren, luisteren naar de bevelen en dan had ze nu wellicht haar kinderen kunnen knuffelen. Nogmaals waarom is dit geen optie?
Ze hadden haar ook gewoon kunnen passeren met hun auto's zoals ze gebaarde. Anderen deden dat ook zoals duidelijk op de beelden te zien is.
pi_219792718
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:07 schreef Kijkertje het volgende:
Hij liet niet eens zijn telefoon vallen zo erg werd hij 'geramd'.
En hij had ook nog zijn dienstwapen vast, zoals ik al stelde de volgende smoes word blijkbaar hij word niet hard genoeg geramd…….
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')