abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2025 @ 21:06:52 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219281470
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219281481
Nieuw topic, nieuwe propaganda kansen.

Dat had de TT moeten zijn maar werd gekaapt

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2025 21:09:15 ]
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 21:16:35 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219281533
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 21:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zouden de Baltics echt uit zijn op confrontatie met Rusland om zodoende een preventieve oorlog te voeren? Of zou dit toch meer zijn om Oekraïne in een zo'n gunstige mogelijke positie te manoeuvreren?
Nee natuurlijk niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219281581
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 20:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Omdat ze bijvoorbeeld de pogingen om in de eerste fase van het conflict (2014-2022) nog tot een vergelijk met Rusland te komen voortdurend getorpedeerd hebben.
Maar ook door uitspraken van hun politici bijvoorbeeld. Zij staan echt heel anders in de wedstrijd dan de VS of de Zuid-EUropese landen maar ook Frankrijk, Duitsland of de UK. Doen voorstellen om Kaliningrad te isoleren (of de facto van het electriciteitsnet te halen) of relatief kleine incidenten, zoals bij de lucht-corridor bij St-Petersburg opblazen. Ik vind dat deze landen niet constructief bijdragen aan een oplossing
Als Rusland zich minder aggressief opstelt richting de Baltische Staten, dan heb je kans dat die ook gaan ontspannen.

Kaliningrad is in de huidige situatie een bedreiging voor de vrede in die regio.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 16 november 2025 @ 21:24:00 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219281595
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 21:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als Rusland zich minder aggressief opstelt richting de Baltische Staten, dan heb je kans dat die ook gaan ontspannen.

Kaliningrad is in de huidige situatie een bedreiging voor de vrede in die regio.
Klopt. Het is doordat het een enclave is een pain in the ass. Rusland heeft in 1991 het nog ter overname aangeboden aan Duitsland, maar dat heeft ervoor bedankt.

Er is bij de Baltische staten sowieso een heel diep trauma richting Rusland na 50 jaar bezetting, wat dat betreft kunnen ze elkaar geen goeds doen.
The End Times are wild
  zondag 16 november 2025 @ 21:25:18 #6
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219281599
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 21:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is zo makkelijk roepen vanuit het veilige Nederland waar we geen last van naweeën van de Sovjet Unie; dat de Baltische staten even moeten dimmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door The-BFG op 16-11-2025 21:32:18 ]
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219281645
Mooi werk ^O^
twitter

Sorry voor eerder, vond het grappig.
  zondag 16 november 2025 @ 21:59:54 #8
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219281868
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:33 schreef MaxMark het volgende:
Mooi werk ^O^ [ x ]

Sorry voor eerder, vond het grappig.
Voordat jij het er 2x neerzette stond het er ook al.

Wiki weet niet wat een Hatsan 1919 of MAVKA 1919 is. Candymannetje gaf het ook al aan. Wel Husan en Akdal. Turks. Militair in gebruik bij Turkije en Rusland. Dat is handig. Op de civiele markt geimporteerd in de VS.

Wat reacties:
- "Ah, the gun that made me buy an Alpha Arms SA15!"
- "I think there was a reason these were forgotten."
- "Two words, jam factories"
pi_219281985
Voor degenen die zich afvragen hoe rusland aan hun geld komt, hier heb ik wat interessante data opgesnuffeld op de gov.ru website:

https://minfin.gov.ru/en/(...)s_results_13.11.2025

Dit zijn staatsobligaties aan de russiche banken, gefinancierd met overheidsgeld. Dit jaar 7,2 triljard roebels, ruwweg 72 miljard eurodollar.

Nogmaals, rusland heeft geen toegang meer tot vele private leners of IMF/Wereldbank.

Met geld rondpompen kan ieder shithole country hun GDP met 0,6% "verhogen". Want al het geld wordt rechtstreeks in de oorlog gepompt.

Hopelijk maakt dit wat duidelijker dat de rusasische cijfers ronduit belachelijk zijn. En de december ronde moet nog volgen.
  zondag 16 november 2025 @ 22:28:17 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282010
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:23 schreef oheng het volgende:
Voor degenen die zich afvragen hoe rusland aan hun geld komt, hier heb ik wat interessante data opgesnuffeld op de gov.ru website:

Dit zijn staatsobligaties aan de russiche banken, gefinancierd met overheidsgeld. Dit jaar 7,2 triljard roebels, ruwweg 72 miljard eurodollar.

Nogmaals, rusland heeft geen toegang meer tot vele private leners of IMF/Wereldbank.

Met geld rondpompen kan ieder shithole country hun GDP met 0,6% "verhogen". Want al het geld wordt rechtstreeks in de oorlog gepompt.

Hopelijk maakt dit wat duidelijker dat de rusasische cijfers ronduit belachelijk zijn. En de december ronde moet nog volgen.
Wat zijn de concrete gevolgen wanneer dit te lang doorgaat?
The End Times are wild
pi_219282083
Laten we er voor de grap eens een willekeurige regio bijpakken. Tomsk bijvoorbeeld. Gisteren waa in het nieuws dat het regionale tekort een nueiw record had bereikt: 10 miljard roebels.

Ondertussen worden de salarissen van ambtenaren "geindexeerd" met een hilarische 7,6%
pi_219282089
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:23 schreef oheng het volgende:

Het is hier al vaker gezegd maar een oorlogseconomie is op de lange termijn altijd onhoudbaar. Als mensen betalen om metalen platen op elkaar te lassen een duurzaam economisch model was geweest, dan zou elk land inmiddels een oorlogseconomie hebben.

Banken dwingen om geld uit te lenen aan het militair-industrieel complex waarvan aan de voorkant al bekend is dat het oninbare schulden zijn, is ook een mooi recept voor een bankencrisis. Je kan niet op de pof blijven leven, ooit komt het onvermijdelijke moment dat de pegels op tafel moeten komen.
pi_219282093
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat zijn de concrete gevolgen wanneer dit te lang doorgaat?
Hyper inflatie. Want het is overheids schulden financieren met overheidsgeld, via de banken.
pi_219282101
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:35 schreef oheng het volgende:

[..]
Hyper inflatie. Want het is overheids schulden financieren met overheidsgeld, via de banken.
De mensen die het wel snappen mogen dit gewoon extra belasting noemen. ^O^
pi_219282105
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Banken dwingen om geld uit te lenen aan het militair-industrieel complex waarvan aan de voorkant al bekend is dat het oninbare schulden zijn, is ook een mooi recept voor een bankencrisis.
De banken maken recordwinsten. Want zij kopen deze staatsobligaties met overheidsgeld, niet hun eigen geld.
  zondag 16 november 2025 @ 22:38:43 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219282114
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is hier al vaker gezegd maar een oorlogseconomie is op de lange termijn altijd onhoudbaar. Als mensen betalen om metalen platen op elkaar te lassen een duurzaam economisch model was geweest, dan zou elk land inmiddels een oorlogseconomie hebben.

Banken dwingen om geld uit te lenen aan het militair-industrieel complex waarvan aan de voorkant al bekend is dat het oninbare schulden zijn, is ook een mooi recept voor een bankencrisis. Je kan niet op de pof blijven leven, ooit komt het onvermijdelijke moment dat de pegels op tafel moeten komen.
Het is geen full war economy. Zie gewoon de city sightseeing filmpjes op youtube in moskou of st peterburg.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219282148
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:37 schreef oheng het volgende:

[..]
De banken maken recordwinsten. Want zij kopen deze staatsobligaties met overheidsgeld, niet hun eigen geld.
Wat de constructie ook is, het is een luchtkasteel. Niemand gaat die schulden ooit kunnen afbetalen, dat snappen de Russen zelf ook wel.
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 22:40:29 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219282152
er zijn ook sightseeing filmpjes voor Kandahar en Kabul
pi_219282170
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is geen full war economy. Zie gewoon de city sightseeing filmpjes op youtube in moskou of st peterburg.
Wat een non-argument. Toen de Amerikanen in Normandië aan land gingen op D-Day zaten ze in Berlijn ook gewoon aan het pils.
pi_219282186
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat de constructie ook is, het is een luchtkasteel. Niemand gaat die schulden ooit kunnen afbetalen, dat snappen de Russen zelf ook wel.
De overheid kan het heel makkelijk afbetalen hoor. Als het Kremlin de inflatie los laat, dan zijn die leningen in een paar jaar compleet waardeloos. :p

Hoe dan ook, de echte kosten van deze oorlog worden verhaald op de russisch bevolking, hetzij via de constante belastingverhogingen, en anderszijds via inflatie.
pi_219282224
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:46 schreef oheng het volgende:

[..]
De overheid kan het heel makkelijk afbetalen hoor. Als het Kremlin de inflatie los laat, dan zijn die leningen in een paar jaar compleet waardeloos. :p

Hoe dan ook, de echte kosten van deze oorlog worden verhaald op de russisch bevolking, hetzij via de constante belastingverhogingen, en anderszijds via inflatie.
Dat lijkt me geen wenselijk scenario. Maar ja, er valt geen peil op te trekken. Hier zou ongetwijfeld de pleuris uitbreken. Maar je hebt ook kans dat Igor en Olga het gewoon gelaten ondergaan. En op tv en in de krant is het toch allemaal de schuld van de VS en de NAVO. Nergens zo’n apathische bevolking als in Rusland.
  zondag 16 november 2025 @ 22:52:01 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282228
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:46 schreef oheng het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedere oorlog altid
The End Times are wild
  zondag 16 november 2025 @ 22:53:17 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282232
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

Dat lijkt me geen wenselijk scenario. Maar ja, er valt geen peil op te trekken. Hier zou ongetwijfeld de pleuris uitbreken. Maar je hebt ook kans dat Igor en Olga het gewoon gelaten ondergaan. En op tv en in de krant is het toch allemaal de schuld van de VS en de NAVO. Nergens zo’n apathische bevolking als in Rusland.
Het is gewoon welk verhaal de bevolking te horen krijgt. En 80% zal zijn wereldbeeld daarop vormen. Het verschil tussen bijv NL en Rusland in dit opzicht zit niet in de aard van de bevolking maar in de relatieve vrijheid van de pers
The End Times are wild
  zondag 16 november 2025 @ 22:56:16 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219282253
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is gewoon welk verhaal de bevolking te horen krijgt. En 80% zal zijn wereldbeeld daarop vormen. Het verschil tussen bijv NL en Rusland in dit opzicht zit niet in de aard van de bevolking maar in de relatieve vrijheid van de pers
Heb jij het idee dat er wereldschokkende verschillen zitten tussen de mate waarop Rusland haar visie middels media propaganda de bevolking wil informeren en de manier waarop dat in nl gebeurt?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219282259
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De situatie is compleet onhoudbaar. De defensie uitgaven zijn nu al veel meer dan onderwijs + gezondheidszorg + sociale zaken bij elkaar. Uit mijn hoofd 13 triljard vs 10 triljard. Als de russische cijfers kloppen.
  zondag 16 november 2025 @ 22:59:24 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282279
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 22:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb jij het idee dat er wereldschokkende verschillen zitten tussen de mate waarop Rusland haar visie middels media propaganda de bevolking wil informeren en de manier waarop dat in nl gebeurt?
Ja, dat is volkomen anders (nog los van de inhoud)
The End Times are wild
pi_219282285
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 22:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lol
  zondag 16 november 2025 @ 23:01:12 #28
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219282289
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat is volkomen anders (nog los van de inhoud)
Nou ik signaleer weinig nuance en verschillende invalshoeken om dit conflict te duiden hier. Zal in Rusland niet anders zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219282299
quote:

[..]
Je onderschat de apathie in Rusland. Maar dat was dan ook het sociaal contract tussen Poetin en de bevolking: “ik zorg dat jullie te eten hebben en jullie bemoeien je nergens mee”.

Rusland is nooit een functionerende democratie geweest.
  zondag 16 november 2025 @ 23:04:09 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282303
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou ik signaleer weinig nuance en verschillende invalshoeken om dit conflict te duiden hier. Zal in Rusland niet anders zijn.
Je bent hier gewoon vrij om die verschillende invalshoeken te uiten. Dat maakt al heel veel verschil.

Dat (in Nederland) alle kranten zijn ondergebracht bij 2 uitgevers verandert aan dat feit niks. En wie leest er nog kranten dan onder de 80?
The End Times are wild
pi_219282307
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:56 schreef oheng het volgende:

[..]
De situatie is compleet onhoudbaar. De defensie uitgaven zijn nu al veel meer dan onderwijs + gezondheidszorg + sociale zaken bij elkaar. Uit mijn hoofd 13 triljard vs 10 triljard. Als de russische cijfers kloppen.
Tja, en wat is onze situatie? De discussie dat Rusland econimsch niets voorstelt en in duigen ligt hoor ik al sinds 2014. Met de gaande globalisatie zittten we allemaal in het zefde schuitje. De 8% die in de top van de piramide zit trekt gewoon alles weg van het klootjesvolk waar die dan ook wonen. Maw het gewone volk is de lul.
  zondag 16 november 2025 @ 23:05:51 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282308
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je onderschat de apathie in Rusland. Maar dat was dan ook het sociaal contract tussen Poetin en de bevolking: “ik zorg dat jullie te eten hebben en jullie bemoeien je nergens mee”.

Rusland is nooit een functionerende democratie geweest.
Ik weet niet of ze daar apathischer zijn dan in Nederland. Maar mijn punt was veel eerder dat dit dus door de omstandigheden kwam dan door de volksaard.
The End Times are wild
pi_219282311
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er valt ook niks te nuanceren. Rusland is op basis van oneigenlijke argumentatie een koloniale veroveringsoorlog gestart tegen een buurland en pleegt daar misdaden tegen de menselijkheid en (culturele) genocide.

Er is hier sprake van persvrijheid en VVMU, als ik wil zeggen of schrijven dat Schoof een teringdebiel is een Willem-Alexander een idioot, dan word ik niet van m’n bed gelicht door de AIVD of uit een raam geflikkerd. En als ik het niet eens ben met het kabinetsbeleid dan mag ik daar tegen demonstreren. Echt man man man :')
  zondag 16 november 2025 @ 23:09:21 #34
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219282319
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:05 schreef LXIV het volgende:
Maar mijn punt was veel eerder dat dit dus door de omstandigheden kwam dan door de volksaard.
Er zijn maar weinig volkeren zo anti-autoritair als NL.
pi_219282320
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er valt ook niks te nuanceren. Rusland is op basis van oneigenlijke argumentatie een koloniale veroveringsoorlog gestart tegen een buurland en pleegt daar misdaden tegen de menselijkheid en (culturele) genocide.

Er is hier sprake van persvrijheid, als ik wil zeggen dat Schoof een teringdebiel is een Willem-Alexander een idioot, dan word ik niet van m’n bed gelicht door de AIVD of uit een raam geflikkerd. En als ik het niet eens ben met het kabinetsbeleid dan mag ik daar tegen demonstreren. Echt man man man :')
Vergis je niet. Wat slechts schrijven op facebook of andere crap en je bent zo gecandeld en daarmee geruinieerd. Zeker nu von der Leyen een waarheids post voor de de EU in de pen heeft.
  zondag 16 november 2025 @ 23:11:25 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282327
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er zijn maar weinig volkeren zo anti-autoritair als NL.
Dat klopt. Wat dat betreft staat Nederland haaks op Rusland. Voor de grap even deze graph gemaakt..

Als de cultuurdimensies van Hofstede je iets zeggen.Eerste staafdiagram is autoriteit (lager is minder autoritair)
The End Times are wild
pi_219282334
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat klopt. Wat dat betreft staat Nederland haaks op Rusland. Voor de grap even deze graph gemaakt..
[ afbeelding ]
Als de cultuurdimensies van Hofstede je iets zeggen.
En dat moeten we ook zo houden. Maar ja een EU die wat mij betreft niet goed functioneerd met die muts vrees ik het ergste.
pi_219282335
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Vergis je niet. Wat slechts schrijven op facebook of andere crap en je bent zo gecandeld en daarmee geruinieerd. Zeker nu von der Leyen een waarheids post voor de de EU in de pen heeft.
Er valt genoeg te zeggen over de cancelcultuur maar dat staat volledig los van allerlei vrijheden die in Nederland grondwettelijk zijn vastgelegd en gegarandeerd, maar die in Rusland simpelweg non-existent zijn.

En dan beweren dat de situatie hetzelfde is. Ja, dan ben je wel af hoor :')
  zondag 16 november 2025 @ 23:13:38 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282340
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is ook een van de redenen dat ik de EU zo kut vindt. Dat wij onze vrijheid etc wel behouden hier! Maar vooralsnog is het echt van een andere ordegrootte dan in Rusland natuurlijk.
The End Times are wild
  zondag 16 november 2025 @ 23:14:47 #40
6484 ExTec
pi_219282346
Ja, in rus mag je anno nu 10 jaar het cachot in als je een oekrains nummer afspeelt. Of in het openbaar een lied zingt wat met wat mogelijkheid wel als regime-kritisch beschouwd kan worden.
pi_219282348
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja, en wat is onze situatie? De discussie dat Rusland econimsch niets voorstelt en in duigen ligt hoor ik al sinds 2014.
Leuke stropop argument. Waarom kom je bij mij met je verzinsels?
quote:
Met de gaande globalisatie zittten we allemaal in het zefde schuitje. De 8% die in de top van de piramide zit trekt gewoon alles weg van het klootjesvolk waar die dan ook wonen. Maw het gewone volk is de lul.
Die hooge heeren in Den Haag he.

Het communistische subforum is elders. Dit is het Oekraine oorlog topic.
pi_219282354
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:14 schreef ExTec het volgende:
Ja, in rus mag je anno nu 10 jaar het cachot in als je een oekrains nummer afspeelt. Of in het openbaar een lied zingt wat met wat mogelijkheid wel als regime-kritisch beschouwd kan worden.
Zonder overdrijven, 1 van de 2 gebeurde een paar dagen geleden, en de straf was 12 jaar. (bron: RIA)
pi_219282361
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er valt genoeg te zeggen over de cancelcultuur maar dat staat volledig los van allerlei vrijheden die in Nederland grondwettelijk zijn vastgelegd en gegarandeerd, maar die in Rusland simpelweg non-existent zijn.

En dan beweren dat de situatie hetzelfde is. Ja, dan ben je wel af hoor :')
Het maakt mij totaal niets hoe het in Rusland fuctioneerd. Hun systeem hun aanpak en daar blijf je ver vandaan. Ik sta gewoon voor een maatschappij zoals we die pak weg 30 jaar geleden hadden.
.
pi_219282362
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is ook een van de redenen dat ik de EU zo kut vindt. Dat wij onze vrijheid etc wel behouden hier! Maar vooralsnog is het echt van een andere ordegrootte dan in Rusland natuurlijk.
Het probleem van de EU is vooral dat het democratisch gehalte ervan twijfelachtig is en dat het mandaat van zo’n Von der Leyen zeer beperkt is afgebakend.

Daarnaast zijn de netto-ontvangers in de meerderheid, waardoor wij als netto-betaler op de lange termijn sowieso het schip in gaan omdat alles altijd in een compromis eindigt en je dus altijd wel iets toe moet geven. Zo kan je dus ook al aan zien komen dat we vroeg of laat gewoon die transferunie ingerommeld gaan worden en dus structureel zullen moeten gaan betalen voor het Zuiden.
  zondag 16 november 2025 @ 23:20:06 #45
6484 ExTec
pi_219282370
Maar goed, laat dat allemaal de pret niet verstoren voor het volk dat denkt:

quote:
De MSM praten mijn extreme minderheidsstandpunt niet na, daarom is het net zo erg als rus :{w
pi_219282375
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:15 schreef oheng het volgende:

[..]
Leuke stropop argument. Waarom kom je bij mij met je verzinsels?
[..]
Die hooge heeren in Den Haag he.

Het communistische subforum is elders. Dit is het Oekraine oorlog topic.
Welk verzinsel. Kost deze oorlog ons niets? Enfin ik heb het nioet over de hoge heren in Den Haag. M<aar ja ook maar iets in ons naddel hier toevoegen en gelijk heb je weer dezelfde usersdie je liever niet zien posten.
pi_219282378
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het maakt mij totaal niets hoe het in Rusland fuctioneerd. Hun systeem hun aanpak en daar blijf je ver vandaan. Ik sta gewoon voor een maatschappij zoals we die pak weg 30 jaar geleden hadden.
.
Nou vertel eens, wat hadden we 30 jaar geleden? Of wordt dit weer zo’n alles is kut en zwarte piet terug en Nederland weer voor de Nederlanders lulverhaal want daar heb ik geen trek in, open dan maar een topic in KLB ofzo.
  zondag 16 november 2025 @ 23:22:42 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282384
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem van de EU is vooral dat het democratisch gehalte ervan twijfelachtig is en dat het mandaat van zo’n Von der Leyen zeer beperkt is afgebakend.

Daarnaast zijn de netto-ontvangers in de meerderheid, waardoor wij als netto-betaler op de lange termijn sowieso het schip in gaan omdat alles altijd in een compromis eindigt en je dus altijd wel iets toe moet geven. Zo kan je dus ook al aan zien komen dat we vroeg of laat gewoon die transferunie ingerommeld gaan worden en dus structureel zullen moeten gaan betalen voor het Zuiden.
De eurocrisis en de reactie daarop, de coronacrisis en ook die 800G voor gedeelde 'defensieuitgaven' zijn verkapte vormen van de transferunie. Het is in zoverre nog niet structureel dat er iedere 8 tot 10 jaar een crisis moet worden opgevoerd om het te rechtvaardigen. En als er niet hervormd gaat worden door de niet-germaanse landen, dan blijft die flow bestaan.
The End Times are wild
  zondag 16 november 2025 @ 23:23:35 #49
6484 ExTec
pi_219282391
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:20 schreef Cherni het volgende:

[..]
Welk verzinsel. Kost deze oorlog ons niets? Enfin ik heb het nioet over de hoge heren in Den Haag. M<aar ja ook maar iets in ons naddel hier toevoegen en gelijk heb je weer dezelfde usersdie je liever niet zien posten.
Ook zonder die oorlog was de EU k*t, ook zonder die oorlog was onze politiek wereldvreemd.

Wijs eens een land aan waar de bevolking wel tevreden is met hun regering.
pi_219282394
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou vertel eens, wat hadden we 30 jaar geleden? Of wordt dit weer zo’n alles is kut en zwarte piet terug en Nederland weer voor de Nederlanders lulverhaal want daar heb ik geen trek in, open dan maar een topic in KLB ofzo.
De gehele manier van leven waar juist niemand zich druk maakte om bovengoemde fluwelkul.
pi_219282402
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:20 schreef ExTec het volgende:
Maar goed, laat dat allemaal de pret niet verstoren voor het volk dat denkt:
[..]

En zelfs dan heb je hier nog de vrijheid om zelf een blad of website te maken en publiceren om je standpunt te verspreiden.

Daarom bestaan er ook wappiesites als Joop of de Dagelijkse Standaard ofzo. Is allemaal ruimte voor hier.
pi_219282414
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ook zonder die oorlog was de EU k*t, ook zonder die oorlog was onze politiek wereldvreemd.

Noord-Korea. 110% steun.
pi_219282444
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
De gehele manier van leven waar juist niemand zich druk maakte om bovengoemde fluwelkul.
Dit is het Oorlog in Oekraine topic hoor.
  zondag 16 november 2025 @ 23:34:32 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219282461
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 23:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Er is hier sprake van persvrijheid en VVMU, als ik wil zeggen of schrijven dat Schoof een teringdebiel is een Willem-Alexander een idioot, dan word ik niet van m’n bed gelicht door de AIVD of uit een raam geflikkerd. En als ik het niet eens ben met het kabinetsbeleid dan mag ik daar tegen demonstreren. Echt man man man :')
Er zijn absoluut verschillen. Maar we zien dat ook in het westen de druk wordt opgevoerd op het moment dat een partij of ideeengoed teveel manifest wordt dat er dan vanuit de instituties acties komen. Zie wat er nu in de uk gebeurt.

Verder akkoord. Als je in Rusland een risico vormt voor de macht ben je je leven niet zeker.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 16 november 2025 @ 23:37:52 #55
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219282495
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zwitserland, Noorwegen, Denemarken, Usa.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219282501
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:31 schreef oheng het volgende:

[..]
Dit is het Oorlog in Oekraine topic hoor.
Ik reageer op een user. Maar je geeft nog steeds geen antwoord wat ons die oorlog nu kost en de schade die wij ondervinden buiten het feit dat het ons weinig mensenlevens kost maar dat Oekraine voor ons laten opknappen. Dat laat je voor het gemak maar achterwege. Heel eenvoudig gezegd, je kunt duizende stukjes plaatsen over de ecoconmie in Rulsand die kleiner is dan Luxemburg en klapt die overigens gesteund worden door China en olie word nog steeds geleverd naar India. Maar zonder grondtroepen, en vollefig NAVO inzet zie ik Oekraine dit niet redden.
pi_219282516
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dit serieus?
pi_219282579
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Is dit serieus?
Amerikanen zijn behoorlijk tevreden met de situatie, er zijn nogal veel reps. Tegelijkertijd is het heel verdeeld.
Niet een voorbeeld voor ons.
Vakman pur sang
  zondag 16 november 2025 @ 23:51:59 #59
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219282587
Voorbeelden waar burgers niet tevreden zijn kun je denken aan UK of France.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219282604
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 23:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Amerikanen zijn behoorlijk tevreden met de situatie, er zijn nogal veel reps. Tegelijkertijd is het heel verdeeld.
A ok daarom zijn de approval ratings van Trump ook zo ontzettend laag omdat men zo tevreden over hem is...
  zondag 16 november 2025 @ 23:55:08 #61
6484 ExTec
pi_219282606
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Ook daar zit tante sjaan te bitchen op hoe de overheid dit, dat, zus, zo niet goed doet.
  zondag 16 november 2025 @ 23:56:34 #62
6484 ExTec
pi_219282613
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 23:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
https://www.economist.com/interactive/trump-approval-tracker
pi_219282639
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik reageer op een user. Maar je geeft nog steeds geen antwoord wat ons die oorlog nu kost en de schade die wij ondervinden buiten het feit dat het ons weinig mensenlevens kost maar dat Oekraine voor ons laten opknappen. Dat laat je voor het gemak maar achterwege.
Vraag het ChatGPT.
quote:
Heel eenvoudig gezegd, je kunt duizende stukjes plaatsen over de ecoconmie in Rulsand die kleiner is dan Luxemburg en klapt die overigens gesteund worden door China en olie word nog steeds geleverd naar India.
Wederom een stropop argument.
quote:
Maar zonder grondtroepen, en vollefig NAVO inzet zie ik Oekraine dit niet redden.
Is dit je gevoel, of baseer je dat op de stand van de sterren.
pi_219282642
quote:
Vooral congres approval wat daalt naar zelfs 15%
Trump is redelijk steady op 40-45%
https://news.gallup.com/p(...)ks-trump-steady.aspx
Vakman pur sang
  maandag 17 november 2025 @ 00:13:46 #66
6484 ExTec
pi_219282645
quote:
Ja, en ik denk Kim het 3 dubbele!
pi_219282647
H
quote:
Je steunt Putin of van een gebouw pleuren. :D
Vakman pur sang
  maandag 17 november 2025 @ 00:15:05 #68
6484 ExTec
pi_219282648
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 00:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vooral congres approval wat daalt naar zelfs 15%
Trump is redelijk steady op 40-45%
https://news.gallup.com/p(...)ks-trump-steady.aspx
Ok, dus meer dan de helft van de inwoners van de VS zijn niet tevreden met hun overheid.

Helder.
pi_219282651
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 00:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ok, dus meer dan de helft van de inwoners van de VS zijn niet tevreden met hun overheid.

Helder.
Is heel verdeeld zei ik al.
50% is zijn 100%

Maar 15% congres, betekent 85% is niet tevreden met de overheid.

Nouja iedereen is ontevreden.
Hoeveel zou dikkie schoof gescoord hebben?
Vakman pur sang
pi_219282652
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 00:11 schreef oheng het volgende:

[..]
Vraag het ChatGPT.
[..]
Wederom een stropop argument.
[..]
Is dit je gevoel, of baseer je dat op de stand van de sterren.
Nou geef jij dan eens aan hoe Oekraine dit moet winnen. Wachten dat Poetin afgezet word? Daar waar men hier juist aangeeft dat er geen ruimte is voor vrijheid? En natuurlijk je mag het hier voorla niet hebben over onze nadelen. In iedergeval met grondtroepn en volledige inzet van een NAVO is de kans veel groter om Rusland op de knieeen te krijgen..
  maandag 17 november 2025 @ 00:18:09 #71
6484 ExTec
pi_219282653
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 00:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Nouja iedereen is ontevreden.
Dat was precies mijn punt ;)
pi_219282655
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 00:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat was precies mijn punt ;)
Ook hier in Nl
Stel je voor dat R Jetten minister president zou worden _O-

In deze tijden is alles tussen de 40-50% al fenomenaal.

Het kabinet Schoof had een score lager dan 30% op een gegeven moment

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 17-11-2025 00:25:15 ]
Vakman pur sang
pi_219282680
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 00:17 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou geef jij dan eens aan hoe Oekraine dit moet winnen. Wachten dat Poetin afgezet word? Daar waar men hier juist aangeeft dat er geen ruimte is voor vrijheid? En natuurlijk je mag het hier voorla niet hebben over onze nadelen. In iedergeval met grondtroepn en volledige inzet van een NAVO is de kans veel groter om Rusland op de knieeen te krijgen..
Je hoeft alleen maar wat van geschiedenis te weten, om te weten dat er bijna oneindig veel manieren zijn waarop een oorlog kan eindigen. Oorlogvoeren is uiterst riskant en onzeker. Ik baseer me alleen op feiten en cijfers.
  maandag 17 november 2025 @ 01:18:34 #74
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219282707
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er zal altijd toerisme zijn in de mooie land van je
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 17 november 2025 @ 01:21:24 #75
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219282713
quote:

[..]
En dat dan maal vele decennia. Maar knap inzicht ineens hoor ^O^
pi_219282754
quote:
Zelensky: A historic agreement has been prepared with France.

There will be a significant strengthening of our combat aviation, air defense, and other defense capabilities.
quote:
French "historic agreement" with Ukraine, potentially: Rafale aircraft, SAMP/T NG long-range air defense system with Aster 30 B1 NT missiles, which will be capable of intercepting medium-range ballistic missiles (1,500 km), GF300 radars, and drone systems.

[ Bericht 7% gewijzigd door 3rr0r op 17-11-2025 02:11:44 ]
pi_219282761
quote:
Pope Leo XIV has expressed concern over new attacks on Ukrainian cities and called for prayers for a just and lasting peace.

"These attacks are causing deaths and injuries, including children, and are destroying civilian infrastructure, leaving families homeless in the cold season."
Wel lief alleen dat bidden is nog niet heel effectief gebleken.
pi_219283879
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 02:09 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Wel lief alleen dat bidden is nog niet heel effectief gebleken.
En ook mooi dat hij "vergeet" te vermelden wie de dader van die aanvallen is. Hebben wel meer leiders last van.
pi_219284732
quote:
“Europe’s last peaceful summer.” Russia may attack NATO sooner than expected

German Defense Minister Boris Pistorius said the past summer may have been “the last peaceful one” for Europe.

“We always assumed that a Russian attack on NATO could happen in 2029. But now we’re hearing assessments pointing to possible escalation as early as 2028, and some military historians even believe we have already lived through the last peaceful summer,” the minister said.

Pistorius argues that NATO armies urgently need modernization and rearmament.

Germany is preparing for this. Starting in 2027, citizens will undergo medical screenings to determine future conscripts in case of emergency. The government also plans to build a large reserve force to strengthen the country’s defense.

Chancellor Friedrich Merz earlier pledged to make the Bundeswehr the strongest army in Europe. Pistorius has said that if attacked, Germany is ready to “kill Russian soldiers.”

According to the German defense minister, peace survives only through strength and readiness to defend.

https://x.com/nexta_tv/status/1990360514317484515
  maandag 17 november 2025 @ 12:37:07 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219284799
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 12:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]

Het idee is dus dat Putin zo vriendelijk is om een paar jaar te wachten totdat wij ons voorbereid hebben en ons vervolgens dan gaat aanvallen, want Oekraine loopt ook zo lekker....

ik vraag me echt af wie ze denken dat dit verhaal zo gaat geloven.
The End Times are wild
pi_219284894
quote:
Chancellor Friedrich Merz earlier pledged to make the Bundeswehr the strongest army in Europe
Ja dit was 85 jaar geleden ook zo'n top idee.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 17 november 2025 @ 12:50:29 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219284905
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het idee is dus dat Putin zo vriendelijk is om een paar jaar te wachten totdat wij ons voorbereid hebben en ons vervolgens dan gaat aanvallen, want Oekraine loopt ook zo lekker....

ik vraag me echt af wie ze denken dat dit verhaal zo gaat geloven.
Ach, volgens velen op fok was het ook complete onzin dat Rusland Oekraïne zou binnenvallen.
pi_219285141
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 12:48 schreef Haags het volgende:

[..]
Ja dit was 85 jaar geleden ook zo'n top idee.
En ook toen was het een afleiding om je eigen economische problemen te verdoezelen.
  maandag 17 november 2025 @ 13:28:58 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219285158
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 12:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Ach, volgens velen op fok was het ook complete onzin dat Rusland Oekraïne zou binnenvallen.
Dat was toch een heel andere situatie. Rusland dacht die 'speciale militaire operatie' wel binnen drie weken te kunnen afronden en vervolgens de NAVO een fait accompli te presenteren. Dat lag ook in de verwachtingen van zo goed als iedereen. Een heel ander iets dan de complete NAVO (want Duitsland val je nooit alleen aan) aan te vallen.

Bovendien, als Putin al zoiets zou willen waarom zou hij dan wachten totdat wij onze verdediging op orde hebben en voldoende dienstplichtigen getrained hebben?
The End Times are wild
pi_219286075
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 13:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat was toch een heel andere situatie. Rusland dacht die 'speciale militaire operatie' wel binnen drie weken te kunnen afronden en vervolgens de NAVO een fait accompli te presenteren. Dat lag ook in de verwachtingen van zo goed als iedereen. Een heel ander iets dan de complete NAVO (want Duitsland val je nooit alleen aan) aan te vallen.

Bovendien, als Putin al zoiets zou willen waarom zou hij dan wachten totdat wij onze verdediging op orde hebben en voldoende dienstplichtigen getrained hebben?
Waarom zou hij wachten? Omdat hij nu (nog) niet de mankracht en middelen heeft, laat staan op de juiste plek.

En het was helemaal geen andere situatie. Het ging erom dat ze nooit zouden aanvallen, los van wat de bedoeling erachter was. "Nee, gaat niet gebeuren" zeiden lieden als jij toen. En diezelfde mensen zitten nu constant goed te praten wat Rusland de afgelopen jaren in Oekraïne heeft aangericht en diezelfde mensen zeggen dat we ons toch vooral geen zorgen hoeven te maken dat Rusland nog een ander (NAVO)land gaat aanvallen.

En inderdaad, de slechter het in Rusland gaat, de meer reden hij heeft om weer een oorlog te ontketenen.
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 16:06:50 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219286112
Dan zijn er nog wel wat makkelijkere doelen dan de NAVO
pi_219286121
Iemand dom genoeg om grootschalige invasies te doen in europa, is vast ook dom genoeg om de NAVO aan te vallen.

... Of wanhopig genoeg.

Kans is klein, maar zeker niet 0%
  maandag 17 november 2025 @ 16:20:42 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219286151
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:53 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Waarom zou hij wachten? Omdat hij nu (nog) niet de mankracht en middelen heeft, laat staan op de juiste plek.
Hij heeft nu die mankracht niet, maar over vier jaar, als al die defensie-investeringen gedaan zijn en de dienstplicht in sommige staten -deels- is ingevoerd is de gevechtkrachtsverhouding nog veel ongunstiger voor hem!
quote:
En het was helemaal geen andere situatie. Het ging erom dat ze nooit zouden aanvallen, los van wat de bedoeling erachter was. "Nee, gaat niet gebeuren" zeiden lieden als jij toen. En diezelfde mensen zitten nu constant goed te praten wat Rusland de afgelopen jaren in Oekraïne heeft aangericht en diezelfde mensen zeggen dat we ons toch vooral geen zorgen hoeven te maken dat Rusland nog een ander (NAVO)land gaat aanvallen.
Het grote verschil is dat in 2022 het leek alsof Putin binnen vrij korte tijd Oekraine wel op de knieen kon krijgen. Dat was tenminste het beeld van hem en van zijn adviseurs. Als hij wist hoe dit allemaal zou gaan verlopen had hij het -uiteraard- nooit gedaan.
In het geval van de NAVO aanvallen als deze klaar is met de voorbereidingen en weer opgetopt is, daarvan weet iedereen op voorhand al dat het een totaal kansloze missie zal zijn. Als het tegen één land (Oekraine) al zo enorm moeizaam gaat, waarom zou het dan tegen 25+ landen met een immens groter oppervlakte, economie en bevolking, dan wel gaan lukken? Dat snapt toch iedereen?
quote:
En inderdaad, de slechter het in Rusland gaat, de meer reden hij heeft om weer een oorlog te ontketenen.
Dat is toch totaal kansloos? Beschrijf eens een mogelijk scenario waarin Putin ook maar de kleinste kans zou hebben dat te winnen? Nog los van de reden om er überhaupt aan te beginnen.
The End Times are wild
  maandag 17 november 2025 @ 16:21:37 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219286156
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:08 schreef oheng het volgende:
Iemand dom genoeg om grootschalige invasies te doen in europa, is vast ook dom genoeg om de NAVO aan te vallen.

... Of wanhopig genoeg.

Kans is klein, maar zeker niet 0%
Wat bedoel je met een grootschalige invasie in europa? De aanval op de Oekraine?
Daar was op de eerste plaats een reden voor en op de tweede plaats leek het haalbaar. Zo totaal anders dan een aanval op de NAVO
The End Times are wild
  maandag 17 november 2025 @ 16:26:02 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219286168
Let wel, ik zeg niet dat het niet kan of zelfs maar onwaarschijnlijk is dat wij over 4 jaar niet in oorlog zijn met Rusland. Er wordt hard aan de voorbereidingen hiervoor gewerkt. Maar een van de belangrijkste prioriteiten van Rusland is juist het voorkomen van een dergelijke oorlog. Omdat dit sowieso de facto het einde van het huidige regime betekent en mogelijk ook nog van Rusland als natiestaat zelf (zoals de Baltische staten zo graag zouden zien).

Wat ik me bijvoorbeeld kan voorstellen is dat Rusland toch nog wat vorderingen maakt in Oekraine en dat bijvoorbeeld Frankrijk daar troepen gaat plaatsen op een bepaalde lijn. Dat op die manier Rusland dus direct slaags raakt met Franse troepen. Of dat bij een doorbraak van de Oekrainse linies op zeker moment Kiev bedreigd wordt en dat er een 'red line' door de NAVO wordt afgekondigd. Zoiets is mogelijk. Dat Putin zonder provocatie de NAVO de kans geeft tegen hem te gaan vechten is het domste wat hij zou kunnen doen en dat doet hij dus niet .Hij is niet dom.
The End Times are wild
pi_219286405
Heel hardnekkige geruchten dat Yermak gaat worden opgeofferd. Dat zou heel mooi nieuws zijn.
pi_219286416
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat bedoel je met een grootschalige invasie in europa? De aanval op de Oekraine?
Daar was op de eerste plaats een reden voor en op de tweede plaats leek het haalbaar. Zo totaal anders dan een aanval op de NAVO
Ooit weleens met bejaarden omgegaan? Niet de meest logisch denkende wezens op de planeet.
  maandag 17 november 2025 @ 17:40:18 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219286458
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:26 schreef LXIV het volgende:
Let wel, ik zeg niet dat het niet kan of zelfs maar onwaarschijnlijk is dat wij over 4 jaar niet in oorlog zijn met Rusland. Er wordt hard aan de voorbereidingen hiervoor gewerkt. Maar een van de belangrijkste prioriteiten van Rusland is juist het voorkomen van een dergelijke oorlog. Omdat dit sowieso de facto het einde van het huidige regime betekent en mogelijk ook nog van Rusland als natiestaat zelf (zoals de Baltische staten zo graag zouden zien).

Wat ik me bijvoorbeeld kan voorstellen is dat Rusland toch nog wat vorderingen maakt in Oekraine en dat bijvoorbeeld Frankrijk daar troepen gaat plaatsen op een bepaalde lijn. Dat op die manier Rusland dus direct slaags raakt met Franse troepen. Of dat bij een doorbraak van de Oekrainse linies op zeker moment Kiev bedreigd wordt en dat er een 'red line' door de NAVO wordt afgekondigd. Zoiets is mogelijk. Dat Putin zonder provocatie de NAVO de kans geeft tegen hem te gaan vechten is het domste wat hij zou kunnen doen en dat doet hij dus niet .Hij is niet dom.
Dat valt ook niet met logica te rationaliseren. De exercitie in Oekraïne gaat tegen een dermate hoge prijs dat de economie klaarblijkelijk op instorten staat, 100.000en lijkzakken terugkomen, Koreanen nodig zijn.

Maar wel een campagne richting west Europa in 2028. Koekoek. Operatie Barbarossa was minder megalomaan en onrealistisch.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 november 2025 @ 17:46:36 #94
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286480
We zien al 3 jaar continu dezelfde foute assumpties:

1. er wordt veronderstelt dat Oekraïne met steun kan winnen van de Russen
2. als Oekraïne het niet "redt" zal Rusland verder gaan. We zullen dan Russisch moeten leren

Lachwekkend.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219286504
Polen staat ook op scherp. Mogelijk derde sabotage aan spoor gevonden.

Schijt Russen.
  maandag 17 november 2025 @ 17:50:27 #96
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219286505
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 17:46 schreef phpmystyle het volgende:

2. als Oekraïne het niet "redt" zal Rusland verder gaan. We zullen dan Russisch moeten leren

Lachwekkend.
Ja, maar 'experts say'
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 november 2025 @ 17:52:57 #97
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286521
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 17:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, maar 'experts say'
Dat is ook het verwarrende in dit "post truth" tijdperk. Een deel van de "expertocratie" bedrijf politiek (of laat zich daarvoor gebruiken) om statements de ether in te slingeren die politiek gemotiveerd zijn, maar niet perse waar of gefundeerd.
Zie hoeveel experts in 2022 hebben gescandeerd dat de Russen ten onder zouden gaan, munitie op zou gaan, inflatie. Er blijkt geen donder van te kloppen.

Maar dat wil er hier maar niet in.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219286724
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:26 schreef LXIV het volgende:

Enige wat ik kan bedenken is verslagen worden door de NAVO zodat het gezichtsverlies in Oekraïne niet zo groot is. Maar dan zou die het eerder moeten doen dan over een jaar of vier, alleen winnen ze nog steeds beetje bij beetje terrein in Oekraïne, dus die signalen zijn er ook niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219286750
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 13:28 schreef LXIV het volgende:
Maersheimer had het tien jaar geleden al voorspeld. Ik kan me nog wel herinneren dat hier en daar geopolitiek denkers voorspelden dat er ooit een oorlog zou uitbreken tussen Oekraïne en Rusland.

Dat "niemand had verwacht" is echt onzin.
pi_219286754
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 17:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is ook het verwarrende in dit "post truth" tijdperk. Een deel van de "expertocratie" bedrijf politiek (of laat zich daarvoor gebruiken) om statements de ether in te slingeren die politiek gemotiveerd zijn, maar niet perse waar of gefundeerd.
Zie hoeveel experts in 2022 hebben gescandeerd dat de Russen ten onder zouden gaan, munitie op zou gaan, inflatie. Er blijkt geen donder van te kloppen.

Je negeert de factor tijd.
Bovendien is een oorlog in hoge mate onzeker en onvoorspelbaar. Beide partijen passen zich cont8nue aan aan de omstandigheden.

Maar vertel nog eens hoe ze in Lviv allemaal op het terras zitten.
pi_219286765
Hey, valt die bejaarde rus nu de spoorwegen in Polen aan? Ik dacht dat ie zo rationeel was.
  Forum Admin maandag 17 november 2025 @ 18:37:45 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219286809
quote:

[..]

Ze hebben toch best last van flinke inflatie en hebben oa van noord Korea ammunitie ingekocht, er was een fase waarin Rusland niet veel verder kon komen omdat er onvoldoende shells waren. Er vliegen Iraanse drones rond etc.

Ook dat is je tientallen keren verteld. Net als dat met kinderen ontvoeren, de eu, maidan, verhofstadt enzovoorts. En dan mekkeren "dat het er niet in gaat" is wel echt hilarisch. Zelden zo'n vastgelopen plaat meegemaakt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin maandag 17 november 2025 @ 18:38:58 #103
pi_219286817
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 18:31 schreef oheng het volgende:
Hey, valt die bejaarde rus nu de spoorwegen in Polen aan? Ik dacht dat ie zo rationeel was.
De gelaten reacties vind ik erger. Joa we denken dat het Rusland is.

Kay. En nu?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 17 november 2025 @ 18:52:24 #104
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219286903
quote:
Specifiek het spoor richting Oekraïne.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219286907
quote:

[..]

Het is helemaal niet verwarrend, mensen als jij zijn het post truth tijdperk. Met 'vrijheid van meningsuiting ' als het paard van troje.
pi_219286911
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kay. En nu?
Vind er ook weinig van.
https://www.theguardian.c(...)-news-latest-updates

Punt is, je moet eerst bewijzen wie er achter zit.
Wat ik wel hoorde is dat Rusland via chatboxen, darkweb en zelfs online games, jongeren voor veel geld verleid om dit soort dingen te doen. Dat zijn dan gewoon Poolse jongeren die het uitvoeren.
Mocht je daarachter komen dan moet je nog zien of het een separate club was of echt door Rusland geënsceneerd.
Tenminste als je serieus wil terugreageren.
Vakman pur sang
  maandag 17 november 2025 @ 18:56:31 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286927
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vind er ook weinig van.

Wat ik wel hoorde is dat Rusland via chatboxen, darkweb en zelfs online games, jongeren voor veel geld verleid om dit soort dingen te doen. Dat zijn dan gewoon Poolse jongeren die het uitvoeren.
Mocht je daarachter komen dan moet je nog zien of het een separate club was of echt door Rusland geënsceneerd.
Gewoon op dezelfde manier terug treiteren bij de Russen. Of fabrieken onklaar maken op geraffineerde wijze.
Niet gelijk gaan vergaderen en dreigen bij monde van een Kallas, want dat neemt niemand serieus.

Gewoon beetje terug prikken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 17 november 2025 @ 18:58:08 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286937
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ook dat is je tientallen keren verteld. Net als dat met kinderen ontvoeren, de eu, maidan, verhofstadt enzovoorts. En dan mekkeren "dat het er niet in gaat" is wel echt hilarisch. Zelden zo'n vastgelopen plaat meegemaakt.
Je entameert nu zelf weer die discussie over het complot dat Rusland kinderen steelt hé? Laten we dat nu even parkeren.

quote:
Ze hebben toch best last van flinke inflatie en hebben oa van noord Korea ammunitie ingekocht, er was een fase waarin Rusland niet veel verder kon komen omdat er onvoldoende shells waren. Er vliegen Iraanse drones rond etc.
Ja klopt voor een deel wel. Zeker 2022 was nijpend. Maar ze kunnen nu de statusquo handhaven en kleine beetje progressie boeken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 17 november 2025 @ 18:58:26 #109
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219286939
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gewoon op dezelfde manier terug treiteren bij de Russen. Of fabrieken onklaar maken op geraffineerde wijze.
Niet gelijk gaan vergaderen en dreigen bij monde van een Kallas, want dat neemt niemand serieus.

Er wordt vrij veel geprikt met Europese raketten, dat wel.
  maandag 17 november 2025 @ 19:00:04 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286948
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 18:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Das nog wel wat anders natuurlijk. Dat was al onderdeel van de wederzijdse vijandigheid.

Als Rusland kinderen inhuurt of goedkope drones laat rondvliegen die wij moeten neerhalen met dure munitie dan komt daar wel een dimensie bij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 19:05:20 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219286980
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 18:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Niet door ons, is ook totaal niet nodig
  maandag 17 november 2025 @ 19:07:36 #112
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219286992
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Das nog wel wat anders natuurlijk. Dat was al onderdeel van de wederzijdse vijandigheid.

Als Rusland kinderen inhuurt of goedkope drones laat rondvliegen die wij moeten neerhalen met dure munitie dan komt daar wel een dimensie bij.
Polen is natuurlijk wel een bevoorradingsknooppunt, vooral ter spoor. Militair gezien zijn dat helemaal geen gekke doelen. Vooral als je ziet hoe diep Rusland momenteel bij vlagen wordt geraakt.

Vraag is alleen wanneer we vinden dat het klaar is.
  maandag 17 november 2025 @ 19:10:17 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219287013
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet door ons, is ook totaal niet nodig
Net zoals wij Rusland niet beschieten, beschiet Rusland ons ook niet.
pi_219287018
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Polen is natuurlijk wel een bevoorradingsknooppunt, vooral ter spoor. Militair gezien zijn dat helemaal geen gekke doelen. Vooral als je ziet hoe diep Rusland momenteel bij vlagen wordt geraakt.

Vraag is alleen wanneer we vinden dat het klaar is.
Een oorlog tussen de Baltische staten en Rusland waarbij al snel de navo is betrokken zitten we denk ik ook niet echt op te wachten.
Moet je zien wat dat doet met economie en je vrijheid ook in NL.
dat zou een mooie kutzooi zijn.
Vakman pur sang
  maandag 17 november 2025 @ 19:13:41 #115
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219287031
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een oorlog tussen de Baltische staten en Rusland waarbij al snel de navo is betrokken zitten we denk ik ook niet echt op te wachten.
Moet je zien wat dat doet met economie en je vrijheid ook in NL.
dat zou een mooie kutzooi zijn.
Inderdaad niet om zulke speldenprikjes. Maar je moet er ook voor waken dat het hele artikel 5 gebeuren geen wassen neus wordt.
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 19:16:39 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219287042
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Net zoals wij Rusland niet beschieten, beschiet Rusland ons ook niet.
Ja en gras is groen, weet ff niet wat je punt is

We gaan Rusland iig sowieso niet 'prikken'
pi_219287048
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kay. En nu?
Oeh! Ik weet het! Ik weet wat er nu gaat gebeuren! Mag ik het zeggen??!!

Niets.
  maandag 17 november 2025 @ 19:20:39 #118
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219287070
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

We prikken wel door steeds substantiëlere wapens te leveren en raketten die verder kunnen reiken.

Dan komen de Russen heimelijk ouwehoeren bij je energie en logistiek.

Alleen zetten wij Oekraïners achter de knoppen en zij Polen of andere gevoelige Europeanen.
  maandag 17 november 2025 @ 19:23:21 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219287094
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 17:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat valt ook niet met logica te rationaliseren. De exercitie in Oekraïne gaat tegen een dermate hoge prijs dat de economie klaarblijkelijk op instorten staat, 100.000en lijkzakken terugkomen, Koreanen nodig zijn.

Maar wel een campagne richting west Europa in 2028. Koekoek. Operatie Barbarossa was minder megalomaan en onrealistisch.
Die operatie vond plaats na grote successen van de Wehrmacht tegen een vijand die circa 50% zwakker werd ingeschat dan ze daadwerkelijk was. Helemaal niet zo megalomaan destijds. Al waarschuwden de generaals er wel voor.
The End Times are wild
pi_219287101
Rondje russische kranten:

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 17 november 2025 @ 19:29:45 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219287120
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vind er ook weinig van.

Ik denk ook dat het eerder iets van sympathisanten zullen zijn dan dat Rusland het gedaan heeft of zelfs ook maar opdracht heeft gegeven. Want zoiets zet op geen enkele manier zoden aan de dijk en het gaat tegen het belangrijkste strategic objective in: ‘voorkom dat de navo direct betrokken raakt ‘
The End Times are wild
  maandag 17 november 2025 @ 19:38:34 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219287180
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wat versta jij wel en niet onder prikken?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 17 november 2025 @ 19:40:51 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219287192
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
. Want zoiets zet op geen enkele manier zoden aan de dijk en het gaat tegen het belangrijkste strategic objective in: ‘voorkom dat de navo direct betrokken raakt ‘
Rusland wil zeker geen oorlog. Maar ook wij kennen hun nucleaire mogelijkheden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219287206
quote:

[..]
Ik denk ook dat het eerder iets van sympathisanten zullen zijn dan dat Rusland het gedaan heeft of zelfs ook maar opdracht heeft gegeven. Want zoiets zet op geen enkele manier zoden aan de dijk en het gaat tegen het belangrijkste strategic objective in: ‘voorkom dat de navo direct betrokken raakt ‘
Lees je anders even in, in de geheime diensten van Rusland cq de Soviet-Unie
pi_219287222
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 18:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Specifiek het spoor richting Oekraïne.
Heftig. Echt totaal niet verwacht zoiets.
  maandag 17 november 2025 @ 19:49:18 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219287274
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:41 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Lees je anders even in, in de geheime diensten van Rusland cq de Soviet-Unie
Ik heb het niet over morele bezwaren maar ze dienen nog altijd het Russische belang. En dat doen deze aanslagen niet
The End Times are wild
pi_219287288
quote:
Kijk uit, @phpmystyle gaat nog zeker 4 jaar boos zijn over het stellen van deze vraag...
pi_219287324
quote:

[..]
Rusland is inderdaad de good guy in deze oorlog.
  maandag 17 november 2025 @ 19:57:29 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219287364
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 19:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland is inderdaad de good guy in deze oorlog.
Dat is helemaal het punt niet ( en wordt ook niet eens in de verte beweerd). Maar je mag er wel van uit gaan dat Rusland in zijn eigen belang handelt.
The End Times are wild
pi_219287373
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 19:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk uit, @:phpmystyle gaat nog zeker 4 jaar boos zijn over het stellen van deze vraag...
Hoho, niet iedereen doet wat de leiding zegt he. Dus naast het ontvoeren van kinderen, het bombarderen van burgers zijn er vast individuen die niet de doelen van Rusland nastreven maar zomaar zelf allerlei fratsen uithalen met explosieven op het spoor. Een grote anarchie daar. :'(
pi_219287395
Lol, alsof hybride oorlogsvoering niet in het belang van Rusland zou kunnen zijn. Wat snuiven mensen hier.
pi_219287414
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is helemaal het punt niet ( en wordt ook niet eens in de verte beweerd). Maar je mag er wel van uit gaan dat Rusland in zijn eigen belang handelt.
Het is in het belang van Rusland dat de aanvoer naar Oekraïne verstoord eoi.
  maandag 17 november 2025 @ 20:05:43 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219287434
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 20:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is in het belang van Rusland dat de aanvoer naar Oekraïne verstoord eoi.
Ja. Maar dat effect bereik je dus niet met zo’n stremming. Terwijl het wel degelijk bijdraagt aan het vergroten van de spanning tussen navo en Rusland.
The End Times are wild
pi_219287458
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 20:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Maar dat effect bereik je dus niet met zo’n stremming.
quote:
Een stremming is een verstoring.

Terwijl het wel degelijk bijdraagt aan het vergroten van de spanning tussen navo en Rusland.
En het zaait verdeeldheid in Europa, want je houdt een club die denkt dat Rusland noooooit zoiets zou doen.
  maandag 17 november 2025 @ 20:13:39 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219287508
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 20:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Terwijl het wel degelijk bijdraagt aan het vergroten van de spanning tussen navo en Rusland.
En het zaait verdeeldheid in Europa, want je houdt een club die denkt dat Rusland noooooit zoiets zou doen.
[/quote]
Welke club?
Volgens mij zegt bijna niemand dat. Ik vermoed dat de Russen ook bezig zijn met hybride oorlogsvoering, juist omdat dat voor de EU lastig is om op eenzelfde wijze toe te slaan. Wel geloof ik dat Rusland binnen grenzen zal opereren, want zoals gezegd zijn zij niet gebaat bij een rechtstreekse confrontatie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin maandag 17 november 2025 @ 20:15:12 #136
pi_219287523
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 20:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
[/quote]
Het kan (en is denk ik) vooral een stukje machtsvertoon omdat er toch gem antwoord op komt.

Aan de andere kant kun je het ook zien als "ze doen maar" vanuit het westen.
  maandag 17 november 2025 @ 20:33:24 #137
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219287801
quote:

Lachwekkend.
En wij zien jou al drie jaar lang Russische agressie verdedigen.

Lachwekkend? Nee, diep bedroevend.
pi_219288015
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welke club? [/quote]

De club die denkt dat Rusland noooooit zoiets zou doen.
quote:
Volgens mij zegt bijna niemand dat.
Dan moet je even terug lezen.

quote:
Ik vermoed dat de Russen ook bezig zijn met hybride oorlogsvoering, juist omdat dat voor de EU lastig is om op eenzelfde wijze toe te slaan. Wel geloof ik dat Rusland binnen grenzen zal opereren, want zoals gezegd zijn zij niet gebaat bij een rechtstreekse confrontatie.
Maar jij hoeft je ook niet aangesproken te voelen door mijn opmerking.

Anyway, of het nu Russen waren of een proxy: in beide gevallen zit Rusland er achter.
En ik verwacht dat ze gebruik hebben gemaakt van een proxy.
pi_219288053
quote:
Naar jouw mening.

quote:
Klopt, en we hebben in het verleden voorbeelden gezien waarbij een klein land het wint van een supermacht.

Maar dan moet Oekraïne natuurlijk wel voldoende steun krijgen. En dat is niet het geval.

quote:

.
Dit is het 21e post Sovjet conflict waarbij Rusland betrokken is?

Als dit een succes wordt voor Rusland, wat weerhoudt ze dan om over een paar jaar het volgende conflict te starten?
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 22:24:14 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219288522
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We prikken wel door steeds substantiëlere wapens te leveren en raketten die verder kunnen reiken.

Dan komen de Russen heimelijk ouwehoeren bij je energie en logistiek.

Alleen zetten wij Oekraïners achter de knoppen en zij Polen of andere gevoelige Europeanen.
dan prikken we Iran ook want Israel

zo werkt het niet, als wij wapens willen leveren dan mag dat gewoon, dat is geen gevechtshandeling ofzo en we zetten al helemaal niemand achter de knoppen
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 22:25:06 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219288526
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 19:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat versta jij wel en niet onder prikken?
zijn jouw woorden he

quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

dat gaan we natuurlijk niet doen
pi_219292320

Gaat lekker hoor. Gezeik met nieuwe autos, koffie, hypotheken en vliegmaatschappijen.
pi_219292529
quote:
Oekraïne meldt aanvallen op Rusland met ballistische raketten uit VS
*O* *G*
pi_219293099
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 18:13 schreef havanagila het volgende:

Gaat lekker hoor. Gezeik met nieuwe autos, koffie, hypotheken en vliegmaatschappijen.
Maar de sancties werken niet!

:')
pi_219293158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 19:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Je moet de doelstellingen nauwkeurig definiëren. Als je als doel hebt de oorlog te stoppen, dan werken ze niet. Is je doel is de Russische economie pijn doen dan wel. Is het doel de oorlogsmachine te doen stoppen, dan werken ze een beetje.
  dinsdag 18 november 2025 @ 20:07:39 #147
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219293304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 19:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je moet de doelstellingen nauwkeurig definiëren. Als je als doel hebt de oorlog te stoppen, dan werken ze niet. Is je doel is de Russische economie pijn doen dan wel. Is het doel de oorlogsmachine te doen stoppen, dan werken ze een beetje.
het doel is om het de Russen zo moeilijk mogelijk te maken
pi_219293394
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 18:13 schreef havanagila het volgende:

En dit is iets wat een hoop Fokkers vergeten: dat het jaren duurt voordat maatregelen effect hebben.

Net zoals een aantal Fokkers nonstop vergeten dat deze hele oorlog totnutoe werd gefinancierd met een reserve opgebouwd van Eiropees energie inkomsten.
pi_219293539
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 20:07 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
het doel is om het de Russen zo moeilijk mogelijk te maken
quote:
Aims of the sanctions against Russia and Belarus
With these sanctions the European Union seeks to:

make it difficult for Russia to finance the war in Ukraine;
show the individuals responsible (such as the Russian political elite) the invasion of Ukraine has economic and political consequences;
make Belarus pay a heavy price for its involvement.
https://www.government.nl(...)t-russia-and-belarus

Dan werken ze dus maar beperkt. Maar dat is ook allang consensus, dus ga niet weer zo'n sanctie discussie voeren.
pi_219293794
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 19:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De oorlogsmachine is afhankelijk van de economie.

Verder zijn sancties van de lange adem.

Hier ook weer het zwartwit denken: als de economie niet binnen een week na de sancties instort werken ze niet...
  dinsdag 18 november 2025 @ 21:51:37 #151
6484 ExTec
pi_219294035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 19:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ja, maar PPP :{w
  woensdag 19 november 2025 @ 00:38:25 #152
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219294618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 20:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[..]
https://www.government.nl(...)t-russia-and-belarus

Dan werken ze dus maar beperkt. Maar dat is ook allang consensus, dus ga niet weer zo'n sanctie discussie voeren.
Oké laten we er dan mee stoppen. De oorlogseconomie voeden! En nog meer leed veroorzaken. Topidee _O_
pi_219294957
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 00:38 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Oké laten we er dan mee stoppen. De oorlogseconomie voeden! En nog meer leed veroorzaken. Topidee _O_
Non sequitur als je dat vindt. Die sancties van Trump op Lukoil enzo werken wel aardig goed.
  woensdag 19 november 2025 @ 08:38:38 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219295264
Mooi lang gesprek over de oorlog tussen Verbrugge en Waterdrinker. Niet perse geestverwanten. Voor de geïnteresseerden :)

Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 november 2025 @ 08:39:57 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219295269
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 november 2025 21:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, maar PPP :{w
Dat je kijkt naar de koopkracht per usd lijkt mij zeer relevant als je apps met appels wil vergelijken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 november 2025 @ 08:41:20 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219295274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 06:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Non sequitur als je dat vindt. Die sancties van Trump op Lukoil enzo werken wel aardig goed.
Zijn eigenlijk alle wezenlijke economische maatregelen niet allang ingezet?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219295875
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 08:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is nog genoeg te sanctioneren. Toevallig vandaag in de NRC:

Nederlandse agrobedrijven doen nog steeds goede zaken in Rusland

Zakendoen in Rusland Nederlandse handelaren in landbouwzaden en bouwers van tuinbouwkassen zijn nog actief in Rusland, blijkt uit onderzoek van NRC. Het gaat om producten die niet onder Europese sancties vallen. „Maar of het moreel verantwoord is? Dat is een ander verhaal.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-in-rusland-a4912907
  woensdag 19 november 2025 @ 10:52:43 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219295979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:35 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Zakendoen in Rusland Nederlandse handelaren in landbouwzaden en bouwers van tuinbouwkassen zijn nog actief in Rusland, blijkt uit onderzoek van NRC. Het gaat om producten die niet onder Europese sancties vallen. „Maar of het moreel verantwoord is? Dat is een ander verhaal.”

Das wel vreemd inderdaad.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 10:55:57 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219296004
Is niet vreemd

Als je ineens alles stop zet kun je de druk niet meer verder opv9eren
pi_219296101
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Das wel vreemd inderdaad.
Niks vreemds aan, de zaken gaan gewoon door enkel niet meer rechtstreeks.
Nu gaat het voornamelijk via landen als Kirgizië.
Dat is al jaren bekend, vandaar dat Nederland in 2023 een verdrag heeft afgesloten met Kirgizië om belastingontduiking te voorkomen.
pi_219296121
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 08:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland is nog steeds geen Noord-Korea, Cuba of Iran, dus nee.
  woensdag 19 november 2025 @ 11:20:37 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219296137
twitter

Lelijke bombardementen weer door de Russen
pi_219296146
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niks vreemds aan, de zaken gaan gewoon door enkel niet meer rechtstreeks.
Nu gaat het voornamelijk via landen als Kirgizië.
Dat is al jaren bekend, vandaar dat Nederland in 2023 een verdrag heeft afgesloten met Kirgizië om belastingontduiking te voorkomen.
Niemand heeft dan ook de illusie dat je het helemaal stillegt. Kim Jong Un heeft ook een splinternieuwe Benz.

Het maakt het eindproduct wel een stuk duurder waardoor de gemiddelde Igor het niet meer kan betalen.
pi_219296192
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:20 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Ze komen er toch wel mee weg. Zoals met alles. Buscha, het kindertheater, de markt, het station, de ziekenhuizen, de woonblokken.

Internationale gemeenschap reageert alleen met munitie en sancties terwijl de kans nu is de russen een ongenadig hard pak slaag te geven zodat we de aankomende decennia geen last meer hebben van ze. Reden, motief en mogelijkheid, en er gebeurd weinig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219296229

Veel gewonden en doden vannacht na Russische bombardementen.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 11:35:04 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219296250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze komen er toch wel mee weg. Zoals met alles. Buscha, het kindertheater, de markt, het station, de ziekenhuizen, de woonblokken.

Internationale gemeenschap reageert alleen met munitie en sancties terwijl de kans nu is de russen een ongenadig hard pak slaag te geven zodat we de aankomende decennia geen last meer hebben van ze. Reden, motief en mogelijkheid, en er gebeurd weinig.
Die middelen hebben we helemaal niet
  woensdag 19 november 2025 @ 11:37:18 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219296257
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:55 schreef sp3c het volgende:
Is niet vreemd

Als je ineens alles stop zet kun je de druk niet meer verder opv9eren
Dat snap ik ook wel.
Maar we zijn 3 jaar verder, nu hebben ze rusland de tijd gegeven om alternatieven te zoeken voor wanneer die sancties in gaan.

Mijn mening is dat de effectieve sancties allang zijn genomen en dat deze sancties puur voor interne media consumptie is. Laten zien dat eu heus wel sterk is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 11:46:54 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219296310
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat snap ik ook wel.
Maar we zijn 3 jaar verder, nu hebben ze rusland de tijd gegeven om alternatieven te zoeken voor wanneer die sancties in gaan.

Mijn mening is dat de effectieve sancties allang zijn genomen en dat deze sancties puur voor interne media consumptie is. Laten zien dat eu heus wel sterk is.
Ja maar dat was je mening 3 jaar geleden ook al

Het is iig niet vreemd om niet direct op dag 1 het onderste uit de kant te halen
pi_219296354
quote:

[..]

Voedsel, landbouwkennis en machines exporteren mag nog steeds. Net als medicijnen en medische apparaten.

Uit jouw NRC-stuk:

quote:
De EU wil de voedselvoorziening in Rusland niet sanctioneren, met het idee dat de Russische consument niet het slachtoffer wordt van de sancties. Maar waar precies de grens ligt tussen het sparen van de bevolking en het verlammen van de Russische economie is onduidelijk.

(...)

Alle Nederlandse bedrijven die op de Russische beurzen actief zijn hebben inmiddels een Russische dochteronderneming of een lokaal kantoor. Daardoor dragen de Nederlandse bedrijven via hun dochterondernemingen ook belasting af aan de Russische staatskas.
Het levert Rusland dus waardevolle import op. Bovendien betalen die bedrijven belasting aan Rusland.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 19-11-2025 12:12:50 ]
  woensdag 19 november 2025 @ 11:58:08 #170
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219296389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welke internationale 'gemeenschap'? Stelletje laffe herders met alleen maar praatjes want zodra er iets moet gebeuren is iedereen bang dat de eigen belangen er ietsepietsie onder lijden en is er van eenheid geen sprake.

Het resultaat is nu al jarenlang deze ellende en lijdt iedereen meer dan wanneer Oekraïne op dag 1 in staat was gesteld om die Russen zo ontiegelijk hard terug de grens over te schoppen dat ze nog generaties lang een pijnlijk kontje kregen bij het idee om nog een keer zoiets te proberen.

Maar nee sanctietje hier scherfvestje daar, zaklampje erbij, nou.. succes jongens!
Huilen dan.
pi_219296759
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:32 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Veel gewonden en doden vannacht na Russische bombardementen.
quote:
[ x ]

19 doden inmiddels
pi_219296814
De russische kranten vandaag. Stalungrad, 14 jarige in de gevangenis en de algehele staat van de economie.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 12:55:28 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219296817
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Welke internationale 'gemeenschap'? Stelletje laffe herders met alleen maar praatjes want zodra er iets moet gebeuren is iedereen bang dat de eigen belangen er ietsepietsie onder lijden en is er van eenheid geen sprake.

Het resultaat is nu al jarenlang deze ellende en lijdt iedereen meer dan wanneer Oekraïne op dag 1 in staat was gesteld om die Russen zo ontiegelijk hard terug de grens over te schoppen dat ze nog generaties lang een pijnlijk kontje kregen bij het idee om nog een keer zoiets te proberen.

Maar nee sanctietje hier scherfvestje daar, zaklampje erbij, nou.. succes jongens!
Daar had oekraine zelf ook voor kunnen zorgen, ze waren immers al sinds 2014 in oorlog met de Russen
pi_219296829
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 12:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Daar had oekraine zelf ook voor kunnen zorgen, ze waren immers al sinds 2014 in oorlog met de Russen
Oekraïne had helemaal niet de mogelijkheid om een leger te vormen om de Russen voldoende af te schrikken. Kijk hoe groot Rusland is.

Enige optie was geweest om de kernwapens te houden, maar daar hebben ze onder internationale druk (en de belofte van Rusland om niet aan te vallen) vanaf gezien.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 13:54:58 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219297167
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Oekraïne had helemaal niet de mogelijkheid om een leger te vormen om de Russen voldoende af te schrikken. Kijk hoe groot Rusland is.

Enige optie was geweest om de kernwapens te houden, maar daar hebben ze onder internationale druk (en de belofte van Rusland om niet aan te vallen) vanaf gezien.
140 miljoen tegen 44 miljoen, zoveel groter is het land helemaal niet

Toch was er aan de start van de oorlog niet 1 155mm vuurmond in dienst, niet 1 tank met een 120 mm kanon en ga zo maar door

Denk je niet dat het hele verhaal wat soepeler was gegaan als we enkel munitie aan hoefde te leveren en verliezen op hoefden te vangen?

Ik denk het wel
  woensdag 19 november 2025 @ 13:59:54 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219297190
quote:

[..]

Als Rusland geen agro-producten meer mag invoeren en uitvoeren dan ontstaan voedseltekorten, ook buiten Rusland
The End Times are wild
  woensdag 19 november 2025 @ 14:02:54 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219297205
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar dat was je mening 3 jaar geleden ook al

Het is iig niet vreemd om niet direct op dag 1 het onderste uit de kant te halen
Klopt. Je wil altijd kunnen sturen, escaleren, de-escaleren anders heb je geen opties meer.
Dat doen Rusland en Oekraïne ook met elkaar. Alleen is het gevaar dat wanneer het te lang duurt, je op zeker moment toch alles uit de kast haalt
The End Times are wild
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 14:06:40 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219297221
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt. Je wil altijd kunnen sturen, escaleren, de-escaleren anders heb je geen opties meer.
Dat doen Rusland en Oekraïne ook met elkaar. Alleen is het gevaar dat wanneer het te lang duurt, je op zeker moment toch alles uit de kast haalt
Ik wilde het E woord niet gebruiken want dan begint iedereen hier weer te trippen
pi_219297269
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 13:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als Rusland geen agro-producten meer mag invoeren en uitvoeren dan ontstaan voedseltekorten, ook buiten Rusland
Je bedoelt met voedseltekorten buiten Rusland, die stukken grond die ze gestolen hebben van Oekraïne?

Sowieso is het een beetje vreemd, het is vrij lastig om Rusland te verbieden dat ze nog producten uitvoeren naar tal van landen op deze wereld.
  woensdag 19 november 2025 @ 14:19:46 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219297288
quote:
88s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik wilde het E woord niet gebruiken want dan begint iedereen hier weer te trippen
“Oorlog is een voortzetting van de politiek met andere middelen”! . Niet ‘Grote mensen die boos zijn op elkaar en ruzie maken”. Mensen die dat niet begrijpen moeten niet ‘trippen’ maar kunnen beter aandachtig lezen
The End Times are wild
  woensdag 19 november 2025 @ 14:21:14 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219297295
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je bedoelt met voedseltekorten buiten Rusland, die stukken grond die ze gestolen hebben van Oekraïne?

Sowieso is het een beetje vreemd, het is vrij lastig om Rusland te verbieden dat ze nog producten uitvoeren naar tal van landen op deze wereld.
Als wij geen landbouwmachines, zaadgoed etc naar Rusland exporteren dan kunnen ze op zeker moment maar weinig uitvoeren
The End Times are wild
pi_219297359
quote:
[ x ]

Ben geen expert vanzelfsprekend, maar het lijkt er niet op dat 'ie is onderschept en daardoor tegen dat flatgebouw aanvliegt. Oftewel, het heeft bewust dat doel geraakt
twitter
pi_219297393
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als wij geen landbouwmachines, zaadgoed etc naar Rusland exporteren dan kunnen ze op zeker moment maar weinig uitvoeren
Het zal een klap zijn voor de export.

Maar zoals iedere keer wordt het effect ook deels opgevangen met tussenhandelaren en buitenlandse hulp (bijvoorbeeld uit China).
pi_219297418
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ben geen expert vanzelfsprekend, maar het lijkt er niet op dat 'ie is onderschept en daardoor tegen dat flatgebouw aanvliegt. Oftewel, het heeft bewust dat doel geraakt
[ twitter ]
25 Doden nu, waaronder 3 kinderen.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:25:15 #185
pi_219297840
quote:
88s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bepaald slag volk mss, gewoon doen.
pi_219297889
Trump kan de aandacht van z'n Epstein gedoe wat afleiden door nav deze smerige daad weer over Tomahawks te praten.

Hoewel, in de VS boeit nauwelijks iemand die Tomahawks natuurlijk in vergelijking met hoevelen die Epstein files boeien, dus dat druk je niet zomaar weg in het nieuws.
pi_219297908
quote:
Ukraine has eliminated the threat of a blackout at the Zaporizhzhia NPP created by the Russians.

Ukrenergo specialists have restored the operation of the high-voltage line that supplies power to the temporarily occupied Zaporizhia NPP.
pi_219297926
quote:
The White House is preparing to unveil a secret Ukraine–Russia peace plan — possibly within days, - POLITICO

Trump’s team negotiated it directly with Moscow, without Ukraine or Europe at the table.
quote:
The White House is confident and plans to present it to Ukraine as a fait accompli, saying Zelensky, under pressure, will have little choice.

As for Europe: “We don’t really care,” a senior official says.
pi_219297934
Als dat waar is voelde Rusland zich gesterkt om nogmaals te doen wat ze willen met die bombardementen
pi_219297941
quote:
Ukraine is pushing European allies to take a political decision to release a proposed $163-billion loan based on frozen Russian state assets next month, as it frets over a gaping hole in the 2026 budget and fallout from an unfolding corruption scandal, - Reuters
pi_219298005
quote:
Ukrainian F-16 fighter jets have already intercepted over 1,300 Russian missiles and drones during their operation, - Militarnyi
w/
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 16:11:21 #192
pi_219298132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]

Does bronnetje
pi_219298242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Does bronnetje
reuters verwijst naar Axios

quote:
The Trump administration has been secretly working in consultation with Russia to draft a new plan to end the war in Ukraine, U.S. and Russian officials tell Axios.
https://www.axios.com/202(...)trump-russia-witkoff
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 16:40:45 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219298270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
“Oorlog is een voortzetting van de politiek met andere middelen”! . Niet ‘Grote mensen die boos zijn op elkaar en ruzie maken”. Mensen die dat niet begrijpen moeten niet ‘trippen’ maar kunnen beter aandachtig lezen
nee escalatie

dan zit het halve topic gelijk weewr EScalaTIe te roepen en dat is vervelend

maar je hebt idd gelijk, je moet altijd kunnen blijven escaleren en ook deescaleren, dacht dat het ?gewoon? weer over gelukzoekers ging oid, deze man is gewoon kut

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 19-11-2025 17:26:06 ]
  woensdag 19 november 2025 @ 18:27:07 #196
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219298762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je heel lang wacht met het nemen van sanctie X of Y dat je dan het risico loopt dat je tegenstander zich voorbereid voor het geval sanctie X of Y wordt genomen. Je moet het gefaseerd doen.. escalatieladder.

Máár na bijna 4 jaar is die ladder wel doorlopen denk ik als het gaat om economische en administratieve sancties. Wat we nu nog zien is voor de show.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219298820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]
[ twitter ]
Bewust doel geraakt kun je nooit zeggen. Geen idee wat die dingen voor foutmarge hebben maar het doel had ook 250 meter rechts of links kunnen liggen natuurlijk. Geen idee wat de Russen ingesteld hadden.
pi_219298896
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Bewust doel geraakt kun je nooit zeggen. Geen idee wat die dingen voor foutmarge hebben maar het doel had ook 250 meter rechts of links kunnen liggen natuurlijk. Geen idee wat de Russen ingesteld hadden.
quote:
KH-101

Guidance

Inertial; TERCOM; TV Terminal guidance; GLONASS SatNav

System/Accuracy

Reported accuracy within 5-6 m CEP
  woensdag 19 november 2025 @ 18:48:50 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219298917
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

En wat kunnen we daar uit afleiden?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 november 2025 @ 18:51:05 #200
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219298928
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En wat kunnen we daar uit afleiden?
Dat jullie weer uit je nek zitten te lullen
pi_219298945
twitter

twitter

Nieuw capitulatie voorstel.
pi_219298990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Hoe kun je zo snel zien wat het is?
pi_219298992
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:51 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Dat jullie weer uit je nek zitten te lullen
De foutmarge van het Russische leger is zo groot dat ze al drie jaar per ongeluk in een ander land zitten. Het kan verkeren anno 2025.
pi_219299001
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
Vooral interessant waarom dit nu het nieuws haalt.
pi_219299010
quote:
[ x ]
[ x ]
https://kyivindependent.c(...)raine-axios-reports/

Deze al langsgekomen? Blijkbaar zijn er geheime peace talks tussen VS en Rusland.
pi_219299028
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoe kun je zo snel zien wat het is?
En de conclusie dat het dus iets minder per ongeluk is dan hier geschetst?
pi_219299073
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
En de conclusie dat het dus iets minder per ongeluk is dan hier geschetst?
Maps linkje naar het gebouw? AchJa zei 5-6 meter nauwkeurig. Dat is echt heel nauwkeurig, lijkt me niet per ongeluk.
pi_219299084
quote:
[ x ]
[ x ]
Waarom zou Oekraïne grondgebied afstaan waarvan het Rusland na bijna 4 jaar matten nog steeds niet is gelukt om het te bezetten? Het klinkt ook niet echt als iets nieuws.
pi_219299113
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom zou Oekraïne grondgebied afstaan waarvan het Rusland na bijna 4 jaar matten nog steeds niet is gelukt om het te bezetten? Het klinkt ook niet echt als iets nieuws.
Dan komen de Epstein files naar buiten en dat moet Trump niet hebben.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 19:24:33 #211
pi_219299120
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maps linkje naar het gebouw? AchJa zei 5-6 meter nauwkeurig. Dat is echt heel nauwkeurig, lijkt me niet per ongeluk.
Het zijn dan ook geen ongelukken of een Stanislav die van zijn order afwijkt om op eigen houtje ziekenhuizen te bestoken.

Dit nog los van de double taps die ze ook zo nu en dan doen. Wachten tot de hulpverlening er is om er nog een raket of barrage op te gooien. Bovendien zijn deze middelen veel te duur om zomaar af te vuren.

Het is de rode draad..het is doctrine. Geef het een naam. Iig opzet.
  woensdag 19 november 2025 @ 19:27:07 #212
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219299132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
1: Copy Tweet link
2: Paste in: https://ssstwitter.com/
3: Download
4: Framestep:

[ afbeelding ]
Je kunt meteen al zien dat het een Kh-101 is omdattie er flares uit gooit.
pi_219299156
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Poetin probeert zijn oorlog te winnen via Trump omdat het hem op eigen kracht kennelijk niet lukt. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 november 2025 @ 19:33:26 #214
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219299173
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Poetin probeert zijn oorlog te winnen via Trump omdat het hem op eigen kracht kennelijk niet lukt. :')
Trump bespelen. Dat zou de EU nooit gaan doen denk ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 19:37:52 #216
pi_219299214
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Durrrr de EU

God wat vermoeiend.
pi_219299218
quote:
The Ukrainians are livid at this new peace deal.
They have been demanded to halt long range strikes as well…

https://x.com/WarMonitor3/status/1991203974028972529
quote:
The meeting between Zelenskyy and Witkoff in Turkey was canceled after it became clear that Zelensky was not interested in discussing the US Presidents peace plan.

https://x.com/WarMonitor3/status/1991211189137768937
Waardeloos. Trump is weer Poetin gebogen.
  woensdag 19 november 2025 @ 19:40:15 #218
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219299231
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Durrrr de EU

God wat vermoeiend.
Dat was sarcasme.
Iedereen probeert Trump te bespelen. Rusland, wij, Oekraïne. Hij heeft voor een deel een sleutelpositie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 19:41:35 #219
pi_219299240
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat was sarcasme.
Iedereen probeert Trump te bespelen. Rusland, wij, Oekraïne. Hij heeft voor een deel een sleutelpositie.
Daarom is het zo vervelend dat de man zo'n windvaan is.
pi_219299261
Goede analyse weer van Bob Deen:

https://nos.nl/artikel/25(...)n-oekraine-samenkomt
  woensdag 19 november 2025 @ 19:44:16 #221
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219299270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daarom is het zo vervelend dat de man zo'n windvaan is.
Nog vervelender is is dat hij de EU daarmee zakelijk chanteert (tarieven, ongunstige voorwaarden, financiering wapens) en dus jou en mij raakt. Ze hebben de lead, en de EU (nw-europa) mag betalen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219299277
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Oekraïne weggeven. Dat zou de EU nooit gaan doen denk ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219299279
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Does bronnetje
Politico
  woensdag 19 november 2025 @ 19:50:14 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219299327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:43 schreef RotatoR het volgende:
Goede analyse weer van Bob Deen:

https://nos.nl/artikel/25(...)n-oekraine-samenkomt
Gelezen. Politiek staan ze er slecht voor.
Maar niemand hier heeft enig idee wat de inzetbare capaciteiten zijn van de Russen en Oekrainers. Dat is het enige wat telt als je er politiek niet uitkomt.

Tijdens corona hadden wij nog een .xlsx met aantallen, kansberekeningen, etc. Het hele kwantitatieve aspect (mens en materiaal) missen wij in dit debat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 19:51:13 #225
pi_219299336
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nog vervelender is is dat hij de EU daarmee zakelijk chanteert (tarieven, ongunstige voorwaarden, financiering wapens) en dus jou en mij raakt. Ze hebben de lead, en de EU (nw-europa) mag betalen.
Ja we hebben veel te lang op de VS geleund, maar Trump is wel echt bizar slecht. Het was zeker deels voorkombaar.

Maar ja, wij vonden winstmaximalisatie interessant en defensie maar vervelend en duur.
  woensdag 19 november 2025 @ 19:54:28 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219299367
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja we hebben veel te lang op de VS geleund, maar Trump is wel echt bizar slecht. Het was zeker deels voorkombaar.

Maar ja, wij vonden winstmaximalisatie interessant en defensie maar vervelend en duur.
Mweh. Geld dat je niet besteedt aan de defensie kun je besteden aan zorg, agenten of lagere belastingen.
Het is ook weer niet dat deze oorlog zich echt heeft aangekondigd. Zeker met de goede verstandshoudingen die er waren tussen Rusland en Duitsland tot laat in '21.

Hetzelfde geneuzel dat mensen tijdens corona hele analyses hadden dat wij meer bedden op de ic hadden moeten hebben. Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.

Anyway. We voelen wel aankomen dat het langzaam richting remise gaat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 19:58:44 #227
pi_219299392
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mweh. Geld dat je niet besteedt aan de defensie kun je besteden aan zorg, agenten of lagere belastingen.
Het is ook weer niet dat deze oorlog zich echt heeft aangekondigd. Zeker met de goede verstandshoudingen die er waren tussen Rusland en Duitsland tot laat in '21.

Hetzelfde geneuzel dat mensen tijdens corona hele analyses hadden dat wij meer bedden op de ic hadden moeten hebben. Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.

Jawel joh dat hadden we (en Oekraïne ook) gewoon aan kunnen zien komen.

Maar de afkalving van defensie is al veel eerder ingezet
pi_219299405
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Paar posts terug meerdere linkjes.

Ik zie niet echt legitieme targets binnen de afwijkingen
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 20:08:47 #229
pi_219299474
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Paar posts terug meerdere linkjes.

Ik zie niet echt legitieme targets binnen de afwijkingen
Die kunnen er absoluut in zitten (en dat is ook voorgekomen) maar er vallen vrijwel uitsluitend burgerdoden.
pi_219299578
Persoonlijk investeer ik liever een paar centen meer in wat kekke high tech wapengekletter dan in uitkeringen.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 20:29:14 #231
pi_219299602
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:25 schreef Wotte het volgende:
Persoonlijk investeer ik liever een paar centen meer in wat kekke high tech wapengekletter dan in uitkeringen.

Twee vliegen in een klap.
pi_219299667
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Twee vliegen in een klap.
Ik ben er oprecht van overtuigd als je 25/30% van de uitkeringen schrapt van mensen zonder significante medische of sociale belemmeringen. Je er binnen tien jaar een complete marine vloot inclusief gevulde vliegdekschepen van koopt.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 20:41:16 #233
pi_219299675
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:39 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik ben er oprecht van overtuigd als je 25/30% van de uitkeringen schrapt van mensen die zonder significante medische of sociale belemmeringen. Je er binnen tien jaar een complete marine vloot inclusief gevulde vliegdekschepen van koopt.
Volgens mij valt dat juist heel erg mee. Het is vooral moreel gezien heel verwerpelijk en woede opwekkend gedrag.

En een gemiddelde bijstandsklant wil je nog niet eens op een administratieve functie binnen defensie hebben.
pi_219299693
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Goed zo, meteen bagatelliseren. Je kunt ook niks zeggen en niet overkomen als iemand die alles wat Rusland doet maar goed praat of een alternatief voorlegt.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:31:27 #235
56749 BlaZ
pi_219299908
quote:
De overeenkomst werd opgesteld door een groep Amerikaanse en Russische functionarissen, waaronder de Amerikaanse gezant Witkoff en de Russische gezant Dmitriev.
- De Russische gezant Kirill Dmitriev zou tevreden zijn met de overeenkomst, wat erop wijst dat Poetin deze waarschijnlijk zal accepteren.
- Oekraïne zou zich terugtrekken uit het door Oekraïne gecontroleerde Donetsk en Loehansk.
- Russische troepen zouden de linies langs Cherson en Zaporozhye blokkeren en hun aanspraken op de rest van de regio's laten vallen.
- Russische troepen zouden zich in ruil daarvoor terugtrekken uit Charkov en Soemy.
- Oekraïne zou zijn leger halveren.
- Oekraïne zou afstand doen van de toegang tot langeafstandswapens.
- Er zouden geen buitenlandse troepen in Oekraïne worden gestationeerd, inclusief de door het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk geleide vredesmacht van de Coalitie van Bereidwilligen.
- Oekraïne zou zich niet aansluiten bij militaire blokken, waaronder de NAVO, en zou neutraal blijven.
- Oekraïne zou mogen toetreden tot de Europese Unie.
- Het Russisch zou als officiële taal in Oekraïne worden erkend.
- Oekraïne zou de Oekraïens-Orthodoxe Kerk een formele status verlenen.
Ik denk dat het halveren van het leger hier nog het struikelblok is en de rest wel acceptabel zou kunnen zijn.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:35:33 #236
56749 BlaZ
pi_219299931
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volgens mij valt dat juist heel erg mee. Het is vooral moreel gezien heel verwerpelijk en woede opwekkend gedrag.

En een gemiddelde bijstandsklant wil je nog niet eens op een administratieve functie binnen defensie hebben.
Nee, die stuur je naar de frontlinie met de gevangenen en dan normale soldaten erachter om ze af te schieten als ze vluchten.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:40:55 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219299958
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat het halveren van het leger hier nog het struikelblok is en de rest wel acceptabel zou kunnen zijn.
Het klinkt als Rusland komt over een aantal jaar terug voor een tweede ronde voorstel.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 21:42:53 #238
pi_219299973
quote:

[..]
Nee er zitten meerdere punten in die onacceptabel zijn, ik zie het er niet van komen.
pi_219300036
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee er zitten meerdere punten in die onacceptabel zijn, ik zie het er niet van komen.
Ook voor Poetin, de EU heeft een scherper artikel om elkaar te verdedigen dan artikel 5 van de Navo is. Dat kan hij niet gebruiken in ronde 2.

En met de orthodoxe kerk bedoeld men vrij spel voor de FSB en GRU. Gecombineerd met toegang tot Europa is dat suboptimaal.

Dat het nu naar buien komt kan ook een openingszet zijn van een van de partijen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2025 21:52:43 ]
pi_219300058
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:48 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Goed zo, meteen bagatelliseren. Je kunt ook niks zeggen en niet overkomen als iemand die alles wat Rusland doet maar goed praat of een alternatief voorlegt.
Gewoon weer een dronken Russische militair “die buiten het boekje gaat”, of misschien iets als te lang geen seks gehad en gefrustreerd andere coördinaten ingevoerd. Gebeurd al drie jaar lag aan een stuk door. In ieder geval is dit absoluut geen Russische tactiek ookal gebeurt het dagelijks.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:56:53 #241
56749 BlaZ
pi_219300074
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ook voor Poetin, de EU heeft een scherper artikel om elkaar te verdedigen dan artikel 5 van de Navo is. Dat kan hij niet gebruiken in ronde 2.
Dit is niet echt een probleem voor Putin omdat hij weet dat Oekraïne toch niet bij de EU komt. Er is een hele reeks lidstaten die dit tegen zal werken.

quote:
En met de orthodoxe kerk bedoeld men vrij spel voor de FSB en GRU. Gecombineerd met toegang tot Europa is dat suboptimaal.

Dat het nu naar buien komt kan ook een openingszet zijn van een van de partijen.
Het toestaan van de Russische kerk zal een groter probleem zijn, ik zou dat ook afwijzen als Oekraïne om door u voorgenoemde redenen. Normaal gezien wordt er altijd nog wel over een aantal details onderhandeld.

Dit zijn overigens niet alle 28 punten.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:09:21 #242
56749 BlaZ
pi_219300136
Een belangrijk struikelblok blijken overigens steeds de garanties voor Oekraïne. Ik denk dat Oekraïne best bereid is land op te geven als er maar duidelijke garanties komen.
pi_219300139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is niet echt een probleem voor Putin omdat hij weet dat Oekraïne toch niet bij de EU komt. Er is een hele reeks lidstaten die dit tegen zal werken.
[..]
Het toestaan van de Russische kerk zal een groter probleem zijn, ik zou dat ook afwijzen als Oekraïne om door u voorgenoemde redenen. Normaal gezien wordt er altijd nog wel over een aantal details onderhandeld.

Dit zijn overigens niet alle 28 punten.
Hongarije is die hele reeks. Er is kritiek, lidstaten eisen hervormingen en anti-corruptie. Maar hebben niet de houding dat toetreding tot de EU onmogelijk is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 november 2025 @ 22:14:19 #244
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300154
quote:

[..]
De wens om tot een uitgedund leger te komen kan duiden dat de Russen toch zinspelen op een hernieuwde aanval. Of valt dat ook anders te duiden?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 22:15:57 #245
pi_219300158
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De wens om tot een uitgedund leger te komen kan duiden dat de Russen toch zinspelen op een hernieuwde aanval. Of valt dat ook anders te duiden?
Dat icm het niet toe mogen treden tot nato en geen internationale vredesmacht zinspelen daar zeker op.

Maar goed, er wordt vanaf het begin natuurlijk hoog in gezet
pi_219300162
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:09 schreef BlaZ het volgende:
Een belangrijk struikelblok blijken overigens steeds de garanties voor Oekraïne. Ik denk dat Oekraïne best bereid is land op te geven als er maar duidelijke garanties komen.
Nee. Dat is onbespreekbaar.
Rusland zou dat grondgebied dan meteen als militaire basis uitbouwen.
Rusland zou de annexatie presenteren als een “historische correctie” en bewijs dat Rusland zijn invloedssfeer herstelt.
Het is daarbij een gevaarlijk precedent; dat agresie loont. Dan zijn de volgende omringende landen ook aan de beurt.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:19:36 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219300175
quote:

[..]
Dit vind ik een onacceptabele overeenkomst. Veel te gunstig voor Rusland.
Dat halveren van het leger is nog het minst erge, want dat wil je toch als de oorlog voorbij is. Zo’n groot leger is onbetaalbaar.
Maar voor al die territoriale concessies zou Oekraïne minstens lid van de navo moeten kunnen worden (zonder buitenlandse navo troepen de eerste 50 jaar of zo)
The End Times are wild
  woensdag 19 november 2025 @ 22:21:37 #248
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300185
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat icm het niet toe mogen treden tot nato en geen internationale vredesmacht zinspelen daar zeker op.

Maar goed, er wordt vanaf het begin natuurlijk hoog in gezet
Ja of de Russen -maar dat geloof ik niet- zijn bang voor een revanche vanuit de Oekraïene zodra zij hun kans zien.
Eigenlijk zouden de Russen getest kunnen worden op hún integriteit door te onderhandelen dat bijvoorbeeld bij de Russische-Oekraiense grensposten Amerikanen toezicht op de vrede houden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 november 2025 @ 22:23:05 #249
6484 ExTec
pi_219300196
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:21 schreef phpmystyle het volgende:
Eigenlijk zouden de Russen getest kunnen worden op hún integriteit door te onderhandelen dat bijvoorbeeld bij de Russische-Oekraiense grensposten Amerikanen toezicht op de vrede houden.
Waarna rus die amerikanen bombardeert en weer lachend zegt dat oekraine het gedaan heeft.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:24:39 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300209
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarna rus die amerikanen bombardeert en weer lachend zegt dat oekraine het gedaan heeft.
En daar geloof ik dus niks van. De Russen blijven wel van de Amerikanen af.

Als er nou een Fransman, Pool of Est zou staan zou de angst inderdaad gegrond zijn dat die overhoop wordt geschoten. Maar een Amerikaan? No way.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219300213
Dit voorstel is toch gewoon een herhaling van zetten. Rusland hoeft geen millimeter te bewegen en Oekraïne krijgt niets.

De VS wil zelfs dat NS2 weer open gaat en Europa weer Russisch gas gaat kopen. Ik denk niet dat dat erin zit.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:25:50 #252
6484 ExTec
pi_219300217
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef phpmystyle het volgende:
En daar geloof ik dus niks van. De Russen blijven wel van de Amerikanen af.

Hoezo, ze hebben het toch niet gedaan?

Maar de eigenlijke les is: nee, de VS gaat daar geen grens bewaken.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:27:09 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219300219
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit voorstel is toch gewoon een herhaling van zetten. Rusland hoeft geen millimeter te bewegen en Oekraïne krijgt niets.

De VS wil zelfs dat NS2 weer open gaat en Europa weer Russisch gas gaat kopen. Ik denk niet dat dat erin zit.
Uiteindelijk wel natuurlijk, essentieel voor onze concurrentiepositie. Opmerkelijk juist dat de VS dit wil!
The End Times are wild
pi_219300224
Je ziet het alweer van mijlenver aankomen. UA wijst dit af, vervolgens is Zelensky de gebeten hond en kan hij weer in Washington de mantel uit geveegd worden.

Die Witkoff heeft overigens geen idee waar hij over praat volgens mij.
pi_219300229
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Uiteindelijk wel natuurlijk, essentieel voor onze concurrentiepositie. Opmerkelijk juist dat de VS dit wil!
Nee, we gaan ons niet opnieuw afhankelijk maken van Rusland. Ik mag lijden dat die boodschap nu wel is overgekomen.

Ik denk overigens vooral dat Rusland dit wil. En Witkoff is gewoon een boodschapper van het Kremlin.
pi_219300232
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:25 schreef Spablauw214 het volgende:

Hoe kom je bij dat laatste?
Vakman pur sang
  woensdag 19 november 2025 @ 22:29:13 #257
6484 ExTec
pi_219300233
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:27 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk juist dat de VS dit wil!
Volgens mij heeft iemand uit trump z'n entourage keiharde financiele belangen daarin. Corruptie, weetjewel. Wel eens van gehoord.
pi_219300236
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoe kom je bij dat laatste?
De liveblogs
  woensdag 19 november 2025 @ 22:31:39 #259
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300239
Dit wat is uitgelekt is nog niet formeel toch? Dan is dit gewoon de inzet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 november 2025 @ 22:32:29 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219300243
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee, we gaan ons niet opnieuw afhankelijk maken van Rusland. Ik mag lijden dat die boodschap nu wel is overgekomen.

Ik denk overigens vooral dat Rusland dit wil. En Witkoff is gewoon een boodschapper van het Kremlin.
Over enige tijd is iedereen deze oorlog allang weer vergeten en gaat het gewoon weer om het geld. Oekraïne en Rusland zijn niet eens traditionele aartsvijanden, zoals Duitsland en Frankrijk dat waren! En die deden ook heel snel alweer zaken toen de oorlog voorbij was. Net zoals hier in de jaren 50 de Duitsers weer op vakantie kwamen. Is toch goed voor de economie, al die toeristen.
The End Times are wild
  woensdag 19 november 2025 @ 22:33:31 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219300249
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij heeft iemand uit trump z'n entourage keiharde financiele belangen daarin. Corruptie, weetjewel. Wel eens van gehoord.
Het standpunt van de VS is altijd anti NS geweest! ( niet dat het hun zaken waren)
The End Times are wild
pi_219300251
quote:

[..]
Als het gepaard gaat met harde Amerikaanse veiligheidsgaranties is rationeel vermoedelijk veel wel acceptabel. Grootste struikelblok in die concessies is het kunnen uitleggen aan het thuisfront. Ik denk dat vele Oekraïners aan het front dit als capitulatie voelt. Terwijl het rationeel wellicht niet een verkeerde beslissing is.
pi_219300266
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:31 schreef phpmystyle het volgende:
Dit wat is uitgelekt is nog niet formeel toch? Dan is dit gewoon de inzet.
Als het puntenplan van de VS dit is, dan krijgt Oekraïne gewoon de Russische eisen door de strot geramd.
pi_219300269
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Over enige tijd is iedereen deze oorlog allang weer vergeten en gaat het gewoon weer om het geld. Oekraïne en Rusland zijn niet eens traditionele aartsvijanden, zoals Duitsland en Frankrijk dat waren! En die deden ook heel snel alweer zaken toen de oorlog voorbij was. Net zoals hier in de jaren 50 de Duitsers weer op vakantie kwamen. Is toch goed voor de economie, al die toeristen.
Ja, alleen was toen wel het naziregime ontmanteld en vervangen door een regering die spijt betuigde en waarmee wel afspraken te maken vielen. Het ziet er niet bepaald naar uit dat Poetin en zijn maten snel van het toneel verdwijnen.
pi_219300271
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:33 schreef Wotte het volgende:

[..]
Als het gepaard gaat met harde Amerikaanse veiligheidsgaranties is rationeel vermoedelijk veel wel acceptabel. Grootste struikelblok in die concessies is het kunnen uitleggen aan het thuisfront. Ik denk dat vele Oekraïners aan het front dit als capitulatie voelt. Terwijl het rationeel wellicht niet een verkeerde beslissing is.
Dat kan het thuisfront wel zeggen, maar ze willen ook niet naar het front of hun kinderen sturen.
De Donbass gaven ze nooit een ruk om en als de garanties goed zijn hebben ze deze kans te pakken.
Deze hele oorlog wordt gewoon erg vervelend voor de hele EU.

Trouwens moet na vrede maar eens heel goed gekeken worden waar alle geld is heen gevloeid, zoals die knakker die gevlucht is met 100 miljoen. Onder andere ook Europees geld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 19-11-2025 22:53:07 ]
Vakman pur sang
pi_219300283

3 uur electriciteit morgen in Kyiv (overdag)
pi_219300290
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat kan het thuisfront wel zeggen, maar ze willen ook niet naar het front of hun kinderen sturen.
De Donbass gaven ze nooit geen ruk om en als de garanties goed zijn hebben ze deze kans te pakken.

Trouwens moet na vrede maar eens heel goed gekeken worden waar alle geld is heen gevloeid, zoals die knakker die gevlucht is met 100 miljoen. Onder andere ook Europees geld.
Er worden constant Audits uitgevoerd.
pi_219300316
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De Donbass gaven ze nooit een ruk om en als de garanties goed zijn hebben ze deze kans te pakken.

Er moet vooral gekeken worden naar oorlogsmisdaden
  woensdag 19 november 2025 @ 23:09:06 #269
56749 BlaZ
pi_219300330
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:09 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Hongarije is die hele reeks. Er is kritiek, lidstaten eisen hervormingen en anti-corruptie. Maar hebben niet de houding dat toetreding tot de EU onmogelijk is.
Ik zeg ook niet dat men categorisch tegenstander is; ik zeg dat er een hele reeks landen dit tegen zal werken vanwege de eigen belangen.
Neem enkel en alleen eens het landbouwbeleid, op basis hiervan zullen waarschijnlijk Frankrijk, Polen, Italië en Spanje tegen zijn.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:10:50 #270
56749 BlaZ
pi_219300334
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit vind ik een onacceptabele overeenkomst. Veel te gunstig voor Rusland.
Dat halveren van het leger is nog het minst erge, want dat wil je toch als de oorlog voorbij is. Zo’n groot leger is onbetaalbaar.
Maar voor al die territoriale concessies zou Oekraïne minstens lid van de navo moeten kunnen worden (zonder buitenlandse navo troepen de eerste 50 jaar of zo)
De VS en nog een aantal andere landen willen Oekraïne niet bij de NAVO dus dat is niet mogelijk.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:14:31 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219300342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De VS en nog een aantal andere landen willen Oekraïne niet bij de NAVO dus dat is niet mogelijk.
Willen ze het niet omdat Rusland dit niet wil of willen ze het zelf niet? NAVO lidmaatschap is de enige serieuze veiligheidsgarantie die je kunt geven.
The End Times are wild
  woensdag 19 november 2025 @ 23:14:40 #272
6484 ExTec
pi_219300343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zal er heel erg veel mee te maken hebben met dat ze nu in oorlog zijn. Wordt een heel andere ball game als die over is.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:16:45 #273
56749 BlaZ
pi_219300348
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Willen ze het niet omdat Rusland dit niet wil of willen ze het zelf niet? NAVO lidmaatschap is de enige serieuze veiligheidsgarantie die je kunt geven.
Klopt, landen gaan uit van eigen belangen. Oekraïne wil wel bij de NAVO, maar dit biedt voor veel NAVO-landen enkel een toename om bij een conflict betrokken te raken, dat is niet wenselijk.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:16:46 #274
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219300349
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe ziet een remise er uit in het geval van Rusland en Ukraine?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 19 november 2025 @ 23:17:35 #275
56749 BlaZ
pi_219300351
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zal er heel erg veel mee te maken hebben met dat ze nu in oorlog zijn. Wordt een heel andere ball game als die over is.
Sowieso kunnen de kansen keren. Trump zit er nog een jaar of drie en daarna liggen er weer andere mogelijkheden.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:18:22 #276
pi_219300352
quote:

[..]
Nee. Ukraine heeft veiligheidsgaranties nodig. Dit betekend in feite capitulatie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 19 november 2025 @ 23:46:35 #277
56749 BlaZ
pi_219300391
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee. Ukraine heeft veiligheidsgaranties nodig. Dit betekend in feite capitulatie.
Een capitulatie is een onvoorwaardelijke overgave, een 28 puntenplan is voorwaardelijk. Maar wat betreft de veiligheidsgaranties ben ik het wel met je eens, alleen wie gaat die garanties dan geven?
  woensdag 19 november 2025 @ 23:52:42 #278
pi_219300397
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een capitulatie is een onvoorwaardelijke overgave, een 28 puntenplan is voorwaardelijk.
Onzin. Als Ukraine geen leger mag hebben en zich nergens bij mag aansluiten en geen veiligheidsgaranties krijgt en Rusland geen voorwaarden word opgelegd zodat ze na jouw 28 punten de rest van Ukraine binnen kunnen trekken is het gewoon capitulatie.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:52:56 #279
pi_219300398
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:46 schreef BlaZ het volgende:
Maar wat betreft de veiligheidsgaranties ben ik het wel met je eens, alleen wie gaat die garanties dan geven?
NATO
  woensdag 19 november 2025 @ 23:54:53 #280
56749 BlaZ
pi_219300401
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
NATO
Ja, en als die dat niet willen?
  woensdag 19 november 2025 @ 23:56:47 #281
56749 BlaZ
pi_219300405
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Onzin. Als Ukraine geen leger mag hebben en zich nergens bij mag aansluiten en geen veiligheidsgaranties krijgt en Rusland geen voorwaarden word opgelegd zodat ze na jouw 28 punten de rest van Ukraine binnen kunnen trekken is het gewoon capitulatie.
De term heeft betrekking op het traject waarin nu gehandeld wordt, niet op eventuele nakomende eventualiteiten.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:57:49 #282
pi_219300410
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, en als die dat niet willen?
Dan moeten politici gewoon toegeven dat ze niet bereid zijn Ukraine te steunen.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:58:17 #283
pi_219300413
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De term heeft betrekking op het traject waarin nu gehandeld wordt, niet op eventuele nakomende eventualiteiten.
Het traject GAAT over nakomende eventualiteiten.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:58:31 #284
56749 BlaZ
pi_219300414
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan moeten politici gewoon toegeven dat ze niet bereid zijn Ukraine te steunen.
Maar zo werkt de NAVO niet, toetreding voor de NAVO verreist unanimiteit.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:59:37 #285
56749 BlaZ
pi_219300416
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het traject GAAT over nakomende eventualiteiten.
Ik zie het eerder als een afronding van een fase van politiek met andere middelen.
  donderdag 20 november 2025 @ 00:13:27 #286
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300446
Meest realistische blijft dat er toch nog een zwikje Amerikanen actief blijft in Oekraine. Zeg gedurende 25 jaar. En de eu betaalt dat.
Leg je de bal ook bij de Russen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 november 2025 @ 00:17:42 #287
56749 BlaZ
pi_219300454
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:13 schreef phpmystyle het volgende:
Meest realistische blijft dat er toch nog een zwikje Amerikanen actief blijft in Oekraine. Zeg gedurende 25 jaar. En de eu betaalt dat.
Leg je de bal ook bij de Russen.
Het is wel kwalijk dat de EU steeds de portemonnee trekt terwijl we economisch gezien ondertussen een straatlengte achterlopen op de VS.
pi_219300463
twitter
  donderdag 20 november 2025 @ 00:22:53 #289
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is wel kwalijk dat de EU steeds de portemonnee trekt terwijl we economisch gezien ondertussen een straatlengte achterlopen op de VS.
Klopt. Maar die kosten zijn minder dan de huidige kosten die wij moeten maken om deze oorlog voort te kunnen zetten. Ik zie dit plan (als het serieus is) als een mooie way out voor alle partijen.

Ik denk dat het grootste probleem is dat je het intern lastig kan verkopen. Zeker in de EU.
Er zijn in Oekraïne ook al onderzoeken geweest onder burgers die ook opteren voor een middenweg.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219300479
Volkomen begrijpelijk dat Oekraïne niet akkoord gaat.

Overigens is Trump bizar bezig. Trump heeft eerder deze maand Victor Orban een uitzondering gegeven voor wat betreft het kopen van olie en gas uit Rusland.
https://www.nu.nl/economi(...)d-te-importeren.html
pi_219300484
Die EU fixatie van alle vlad's hier :'). De talking points zijn goed afgestemd , dat wel.
  donderdag 20 november 2025 @ 00:26:53 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300485
Als Oekraïne gesteund door de EU tegen zijn moet het zich wel realiseren dat bij het volgende voorstel de voorwaarden wederom slechter zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219300491
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
Als Oekraïne gesteund door de EU tegen zijn moet het zich wel realiseren dat bij het volgende voorstel de voorwaarden wederom slechter zijn.
Want anders gaan jullie nog meer kinderen ontvoeren? Wordt de munitie nog scherper op burgerdoelen afgesteld?

Dit soort quasi 'ik begeleid je met een glimlach de afgrond in' :r
pi_219300567
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
Oekraïne is niet de agressor, Rusland is degene die om eoa reden geen water bij de wijn wil doen. Bezet gebied terug geven en soldaten terug en klaar.
pi_219300743
quote:

[..]
Misschien vinden de politici in Europa en de VS Oekraïne dan toch niet zo belangrijk.
Ik denk dat dit ook de laatste kans is voor Oek. Het is nu mee in een plan met vrede.
Of het is gedaan en wordt volledig Russisch. Op dit moment is Oekraïne verweven in interne conflicten en wantrouwen naar elkaar. Veel individuen maken zich klaar voor het ontvluchten van het land. Zelensky weet ik niet, gaat die fraudezaak verder naar hem is hij ook weg.
Ik zie hier geen voordelige uitkomst voor Oekraïne.
Om het onder de westerse invloedsfeer te houden moet je nu ingrijpen en de hele leiding overnemen of aansturen met mensen uit EU/VS. Zo slecht staat het er nu voor denk ik.
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 november 2025 @ 07:44:35 #296
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_219300849
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 02:07 schreef havanagila het volgende:

[..]
Oekraïne is niet de agressor, Rusland is degene die om eoa reden geen water bij de wijn wil doen. Bezet gebied terug geven en soldaten terug en klaar.
Nog altijd de beste en enige acceptabele oplossing inderdaad. Russisch leger weg uit Oekraïne = einde oorlog. Helaas is het de beste, enige acceptabele en meest logische oplossing, maar niet de meest realistische met Trump en Putin aan het roer van het Witte Huis.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_219301029
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Je ziet het alweer van mijlenver aankomen. UA wijst dit af, vervolgens is Zelensky de gebeten hond en kan hij weer in Washington de mantel uit geveegd worden.

Die Witkoff heeft overigens geen idee waar hij over praat volgens mij.
Het is een vriendje van Trump en vastgoedjongen die van diplomatie geen enkele kaas gegeten heeft. Die heeft zich makkelijk laten inpalmen door de Russen.
pi_219301042
quote:
According to the Wall Street Journal, the latest 28-point peace proposal aimed at ending the conflict in Ukraine was developed by Secretary of State Marco Rubio, Special Envoy Steve Witkoff, and President Trump’s son-in-law Jared Kushner in direct consultation with Russian President Vladimir Putin’s confidant Kirill Dmitriev, with almost no input from Ukrainian President Volodymyr Zelensky and other officials in Europe and Ukraine.

U.S. officials familiar with the proposal said it calls for Ukraine to hand over all of the Donbas in Eastern Ukraine to Russia, including land now controlled by the Ukrainian Armed Forces. Ukraine would also have to agree at least for several years to abandon joining the North Atlantic Treaty Organization (NATO) and would not be permitted to have an international peacekeeping force deployed inside the country to deter further aggression from Russia. In exchange, Ukraine would receive some kind of security guarantees from the United States and Russia would “promise” to not further attack Ukraine or other countries in Europe.

https://x.com/sentdefender/status/1991309972546740454
Dit is gewoon letterlijk hetzelfde capitulatie voorstel dat er al lag.
pi_219301072
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 08:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is een vriendje van Trump en vastgoedjongen die van diplomatie geen enkele kaas gegeten heeft. Die heeft zich makkelijk laten inpalmen door de Russen.
Witkoff heeft meermaals zijn sympathie voor Poetin uitgesproken en ook begrip getoond voor de maximalistische eisen van Rusland, dus de man is per definitie niet objectief.

Dat het “28 puntenplan” van nota bene de VS gewoon 1 op 1 overeenkomt met de Russische eisen, is dan ook geen toeval.
pi_219301091
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 07:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Putin aan het roer van het Witte Huis.
Precies ja. De Russen hebben de VS en Trump gewoon in de zak.

Actions speak louder than words. En Trump’s acties zijn, afgezonderd van die oliesancties, allemaal in het voordeel van Rusland geweest. Rusland heeft ook als een van de weinige landen geen tariffs opgelegd gekregen.
  donderdag 20 november 2025 @ 08:38:41 #301
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219301097
Wie heeft vijanden nodig met een "vriend" als de VS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')