abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 19:51:13 #225
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219299336
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nog vervelender is is dat hij de EU daarmee zakelijk chanteert (tarieven, ongunstige voorwaarden, financiering wapens) en dus jou en mij raakt. Ze hebben de lead, en de EU (nw-europa) mag betalen.
Ja we hebben veel te lang op de VS geleund, maar Trump is wel echt bizar slecht. Het was zeker deels voorkombaar.

Maar ja, wij vonden winstmaximalisatie interessant en defensie maar vervelend en duur.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 19 november 2025 @ 19:54:28 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219299367
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja we hebben veel te lang op de VS geleund, maar Trump is wel echt bizar slecht. Het was zeker deels voorkombaar.

Maar ja, wij vonden winstmaximalisatie interessant en defensie maar vervelend en duur.
Mweh. Geld dat je niet besteedt aan de defensie kun je besteden aan zorg, agenten of lagere belastingen.
Het is ook weer niet dat deze oorlog zich echt heeft aangekondigd. Zeker met de goede verstandshoudingen die er waren tussen Rusland en Duitsland tot laat in '21.

Hetzelfde geneuzel dat mensen tijdens corona hele analyses hadden dat wij meer bedden op de ic hadden moeten hebben. Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.

Anyway. We voelen wel aankomen dat het langzaam richting remise gaat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 19:58:44 #227
pi_219299392
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mweh. Geld dat je niet besteedt aan de defensie kun je besteden aan zorg, agenten of lagere belastingen.
Het is ook weer niet dat deze oorlog zich echt heeft aangekondigd. Zeker met de goede verstandshoudingen die er waren tussen Rusland en Duitsland tot laat in '21.

Hetzelfde geneuzel dat mensen tijdens corona hele analyses hadden dat wij meer bedden op de ic hadden moeten hebben. Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.

Anyway. We voelen wel aankomen dat het langzaam richting remise gaat.
Jawel joh dat hadden we (en Oekraïne ook) gewoon aan kunnen zien komen.

Maar de afkalving van defensie is al veel eerder ingezet
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219299405
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maps linkje naar het gebouw? AchJa zei 5-6 meter nauwkeurig. Dat is echt heel nauwkeurig, lijkt me niet per ongeluk.
Paar posts terug meerdere linkjes.

Ik zie niet echt legitieme targets binnen de afwijkingen
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 20:08:47 #229
pi_219299474
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Paar posts terug meerdere linkjes.

Ik zie niet echt legitieme targets binnen de afwijkingen
Die kunnen er absoluut in zitten (en dat is ook voorgekomen) maar er vallen vrijwel uitsluitend burgerdoden.
pi_219299578
Persoonlijk investeer ik liever een paar centen meer in wat kekke high tech wapengekletter dan in uitkeringen.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 20:29:14 #231
pi_219299602
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:25 schreef Wotte het volgende:
Persoonlijk investeer ik liever een paar centen meer in wat kekke high tech wapengekletter dan in uitkeringen.

Twee vliegen in een klap.
pi_219299667
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Twee vliegen in een klap.
Ik ben er oprecht van overtuigd als je 25/30% van de uitkeringen schrapt van mensen zonder significante medische of sociale belemmeringen. Je er binnen tien jaar een complete marine vloot inclusief gevulde vliegdekschepen van koopt.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 20:41:16 #233
pi_219299675
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:39 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik ben er oprecht van overtuigd als je 25/30% van de uitkeringen schrapt van mensen die zonder significante medische of sociale belemmeringen. Je er binnen tien jaar een complete marine vloot inclusief gevulde vliegdekschepen van koopt.
Volgens mij valt dat juist heel erg mee. Het is vooral moreel gezien heel verwerpelijk en woede opwekkend gedrag.

En een gemiddelde bijstandsklant wil je nog niet eens op een administratieve functie binnen defensie hebben.
pi_219299693
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Bewust doel geraakt kun je nooit zeggen. Geen idee wat die dingen voor foutmarge hebben maar het doel had ook 250 meter rechts of links kunnen liggen natuurlijk. Geen idee wat de Russen ingesteld hadden.
Goed zo, meteen bagatelliseren. Je kunt ook niks zeggen en niet overkomen als iemand die alles wat Rusland doet maar goed praat of een alternatief voorlegt.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:31:27 #235
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219299908
quote:
De overeenkomst werd opgesteld door een groep Amerikaanse en Russische functionarissen, waaronder de Amerikaanse gezant Witkoff en de Russische gezant Dmitriev.
- De Russische gezant Kirill Dmitriev zou tevreden zijn met de overeenkomst, wat erop wijst dat Poetin deze waarschijnlijk zal accepteren.
- Oekraïne zou zich terugtrekken uit het door Oekraïne gecontroleerde Donetsk en Loehansk.
- Russische troepen zouden de linies langs Cherson en Zaporozhye blokkeren en hun aanspraken op de rest van de regio's laten vallen.
- Russische troepen zouden zich in ruil daarvoor terugtrekken uit Charkov en Soemy.
- Oekraïne zou zijn leger halveren.
- Oekraïne zou afstand doen van de toegang tot langeafstandswapens.
- Er zouden geen buitenlandse troepen in Oekraïne worden gestationeerd, inclusief de door het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk geleide vredesmacht van de Coalitie van Bereidwilligen.
- Oekraïne zou zich niet aansluiten bij militaire blokken, waaronder de NAVO, en zou neutraal blijven.
- Oekraïne zou mogen toetreden tot de Europese Unie.
- Het Russisch zou als officiële taal in Oekraïne worden erkend.
- Oekraïne zou de Oekraïens-Orthodoxe Kerk een formele status verlenen.
Ik denk dat het halveren van het leger hier nog het struikelblok is en de rest wel acceptabel zou kunnen zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:35:33 #236
56749 BlaZ
pi_219299931
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volgens mij valt dat juist heel erg mee. Het is vooral moreel gezien heel verwerpelijk en woede opwekkend gedrag.

En een gemiddelde bijstandsklant wil je nog niet eens op een administratieve functie binnen defensie hebben.
Nee, die stuur je naar de frontlinie met de gevangenen en dan normale soldaten erachter om ze af te schieten als ze vluchten.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:40:55 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219299958
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat het halveren van het leger hier nog het struikelblok is en de rest wel acceptabel zou kunnen zijn.
Het klinkt als Rusland komt over een aantal jaar terug voor een tweede ronde voorstel.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 21:42:53 #238
pi_219299973
quote:

[..]
Nee er zitten meerdere punten in die onacceptabel zijn, ik zie het er niet van komen.
pi_219300036
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee er zitten meerdere punten in die onacceptabel zijn, ik zie het er niet van komen.
Ook voor Poetin, de EU heeft een scherper artikel om elkaar te verdedigen dan artikel 5 van de Navo is. Dat kan hij niet gebruiken in ronde 2.

En met de orthodoxe kerk bedoeld men vrij spel voor de FSB en GRU. Gecombineerd met toegang tot Europa is dat suboptimaal.

Dat het nu naar buien komt kan ook een openingszet zijn van een van de partijen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2025 21:52:43 ]
pi_219300058
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:48 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Goed zo, meteen bagatelliseren. Je kunt ook niks zeggen en niet overkomen als iemand die alles wat Rusland doet maar goed praat of een alternatief voorlegt.
Gewoon weer een dronken Russische militair “die buiten het boekje gaat”, of misschien iets als te lang geen seks gehad en gefrustreerd andere coördinaten ingevoerd. Gebeurd al drie jaar lag aan een stuk door. In ieder geval is dit absoluut geen Russische tactiek ookal gebeurt het dagelijks.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:56:53 #241
56749 BlaZ
pi_219300074
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ook voor Poetin, de EU heeft een scherper artikel om elkaar te verdedigen dan artikel 5 van de Navo is. Dat kan hij niet gebruiken in ronde 2.
Dit is niet echt een probleem voor Putin omdat hij weet dat Oekraïne toch niet bij de EU komt. Er is een hele reeks lidstaten die dit tegen zal werken.

quote:
En met de orthodoxe kerk bedoeld men vrij spel voor de FSB en GRU. Gecombineerd met toegang tot Europa is dat suboptimaal.

Dat het nu naar buien komt kan ook een openingszet zijn van een van de partijen.
Het toestaan van de Russische kerk zal een groter probleem zijn, ik zou dat ook afwijzen als Oekraïne om door u voorgenoemde redenen. Normaal gezien wordt er altijd nog wel over een aantal details onderhandeld.

Dit zijn overigens niet alle 28 punten.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:09:21 #242
56749 BlaZ
pi_219300136
Een belangrijk struikelblok blijken overigens steeds de garanties voor Oekraïne. Ik denk dat Oekraïne best bereid is land op te geven als er maar duidelijke garanties komen.
pi_219300139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is niet echt een probleem voor Putin omdat hij weet dat Oekraïne toch niet bij de EU komt. Er is een hele reeks lidstaten die dit tegen zal werken.
[..]
Het toestaan van de Russische kerk zal een groter probleem zijn, ik zou dat ook afwijzen als Oekraïne om door u voorgenoemde redenen. Normaal gezien wordt er altijd nog wel over een aantal details onderhandeld.

Dit zijn overigens niet alle 28 punten.
Hongarije is die hele reeks. Er is kritiek, lidstaten eisen hervormingen en anti-corruptie. Maar hebben niet de houding dat toetreding tot de EU onmogelijk is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 november 2025 @ 22:14:19 #244
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300154
quote:

[..]
De wens om tot een uitgedund leger te komen kan duiden dat de Russen toch zinspelen op een hernieuwde aanval. Of valt dat ook anders te duiden?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 22:15:57 #245
pi_219300158
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De wens om tot een uitgedund leger te komen kan duiden dat de Russen toch zinspelen op een hernieuwde aanval. Of valt dat ook anders te duiden?
Dat icm het niet toe mogen treden tot nato en geen internationale vredesmacht zinspelen daar zeker op.

Maar goed, er wordt vanaf het begin natuurlijk hoog in gezet
pi_219300162
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:09 schreef BlaZ het volgende:
Een belangrijk struikelblok blijken overigens steeds de garanties voor Oekraïne. Ik denk dat Oekraïne best bereid is land op te geven als er maar duidelijke garanties komen.
Nee. Dat is onbespreekbaar.
Rusland zou dat grondgebied dan meteen als militaire basis uitbouwen.
Rusland zou de annexatie presenteren als een “historische correctie” en bewijs dat Rusland zijn invloedssfeer herstelt.
Het is daarbij een gevaarlijk precedent; dat agresie loont. Dan zijn de volgende omringende landen ook aan de beurt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 november 2025 @ 22:19:36 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219300175
quote:

[..]
Dit vind ik een onacceptabele overeenkomst. Veel te gunstig voor Rusland.
Dat halveren van het leger is nog het minst erge, want dat wil je toch als de oorlog voorbij is. Zo’n groot leger is onbetaalbaar.
Maar voor al die territoriale concessies zou Oekraïne minstens lid van de navo moeten kunnen worden (zonder buitenlandse navo troepen de eerste 50 jaar of zo)
The End Times are wild
  woensdag 19 november 2025 @ 22:21:37 #248
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300185
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat icm het niet toe mogen treden tot nato en geen internationale vredesmacht zinspelen daar zeker op.

Maar goed, er wordt vanaf het begin natuurlijk hoog in gezet
Ja of de Russen -maar dat geloof ik niet- zijn bang voor een revanche vanuit de Oekraïene zodra zij hun kans zien.
Eigenlijk zouden de Russen getest kunnen worden op hún integriteit door te onderhandelen dat bijvoorbeeld bij de Russische-Oekraiense grensposten Amerikanen toezicht op de vrede houden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 november 2025 @ 22:23:05 #249
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219300196
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:21 schreef phpmystyle het volgende:
Eigenlijk zouden de Russen getest kunnen worden op hún integriteit door te onderhandelen dat bijvoorbeeld bij de Russische-Oekraiense grensposten Amerikanen toezicht op de vrede houden.
Waarna rus die amerikanen bombardeert en weer lachend zegt dat oekraine het gedaan heeft.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:24:39 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219300209
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarna rus die amerikanen bombardeert en weer lachend zegt dat oekraine het gedaan heeft.
En daar geloof ik dus niks van. De Russen blijven wel van de Amerikanen af.

Als er nou een Fransman, Pool of Est zou staan zou de angst inderdaad gegrond zijn dat die overhoop wordt geschoten. Maar een Amerikaan? No way.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219300213
Dit voorstel is toch gewoon een herhaling van zetten. Rusland hoeft geen millimeter te bewegen en Oekraïne krijgt niets.

De VS wil zelfs dat NS2 weer open gaat en Europa weer Russisch gas gaat kopen. Ik denk niet dat dat erin zit.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:25:50 #252
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219300217
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef phpmystyle het volgende:
En daar geloof ik dus niks van. De Russen blijven wel van de Amerikanen af.

Hoezo, ze hebben het toch niet gedaan?

Maar de eigenlijke les is: nee, de VS gaat daar geen grens bewaken.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:27:09 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219300219
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit voorstel is toch gewoon een herhaling van zetten. Rusland hoeft geen millimeter te bewegen en Oekraïne krijgt niets.

De VS wil zelfs dat NS2 weer open gaat en Europa weer Russisch gas gaat kopen. Ik denk niet dat dat erin zit.
Uiteindelijk wel natuurlijk, essentieel voor onze concurrentiepositie. Opmerkelijk juist dat de VS dit wil!
The End Times are wild
pi_219300224
Je ziet het alweer van mijlenver aankomen. UA wijst dit af, vervolgens is Zelensky de gebeten hond en kan hij weer in Washington de mantel uit geveegd worden.

Die Witkoff heeft overigens geen idee waar hij over praat volgens mij.
pi_219300229
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Uiteindelijk wel natuurlijk, essentieel voor onze concurrentiepositie. Opmerkelijk juist dat de VS dit wil!
Nee, we gaan ons niet opnieuw afhankelijk maken van Rusland. Ik mag lijden dat die boodschap nu wel is overgekomen.

Ik denk overigens vooral dat Rusland dit wil. En Witkoff is gewoon een boodschapper van het Kremlin.
pi_219300232
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:25 schreef Spablauw214 het volgende:

Hoe kom je bij dat laatste?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')