Mweh. Geld dat je niet besteedt aan de defensie kun je besteden aan zorg, agenten of lagere belastingen.quote:Op woensdag 19 november 2025 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja we hebben veel te lang op de VS geleund, maar Trump is wel echt bizar slecht. Het was zeker deels voorkombaar.
Maar ja, wij vonden winstmaximalisatie interessant en defensie maar vervelend en duur.
Jawel joh dat hadden we (en Oekraïne ook) gewoon aan kunnen zien komen.quote:Op woensdag 19 november 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mweh. Geld dat je niet besteedt aan de defensie kun je besteden aan zorg, agenten of lagere belastingen.
Het is ook weer niet dat deze oorlog zich echt heeft aangekondigd. Zeker met de goede verstandshoudingen die er waren tussen Rusland en Duitsland tot laat in '21.
Hetzelfde geneuzel dat mensen tijdens corona hele analyses hadden dat wij meer bedden op de ic hadden moeten hebben. Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.
Anyway. We voelen wel aankomen dat het langzaam richting remise gaat.
Paar posts terug meerdere linkjes.quote:Op woensdag 19 november 2025 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maps linkje naar het gebouw? AchJa zei 5-6 meter nauwkeurig. Dat is echt heel nauwkeurig, lijkt me niet per ongeluk.
Die kunnen er absoluut in zitten (en dat is ook voorgekomen) maar er vallen vrijwel uitsluitend burgerdoden.quote:Op woensdag 19 november 2025 20:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Paar posts terug meerdere linkjes.
Ik zie niet echt legitieme targets binnen de afwijkingen
quote:Op woensdag 19 november 2025 20:25 schreef Wotte het volgende:
Persoonlijk investeer ik liever een paar centen meer in wat kekke high tech wapengekletter dan in uitkeringen.
Ik ben er oprecht van overtuigd als je 25/30% van de uitkeringen schrapt van mensen zonder significante medische of sociale belemmeringen. Je er binnen tien jaar een complete marine vloot inclusief gevulde vliegdekschepen van koopt.quote:Op woensdag 19 november 2025 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Twee vliegen in een klap.
Volgens mij valt dat juist heel erg mee. Het is vooral moreel gezien heel verwerpelijk en woede opwekkend gedrag.quote:Op woensdag 19 november 2025 20:39 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik ben er oprecht van overtuigd als je 25/30% van de uitkeringen schrapt van mensen die zonder significante medische of sociale belemmeringen. Je er binnen tien jaar een complete marine vloot inclusief gevulde vliegdekschepen van koopt.
Goed zo, meteen bagatelliseren. Je kunt ook niks zeggen en niet overkomen als iemand die alles wat Rusland doet maar goed praat of een alternatief voorlegt.quote:Op woensdag 19 november 2025 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bewust doel geraakt kun je nooit zeggen. Geen idee wat die dingen voor foutmarge hebben maar het doel had ook 250 meter rechts of links kunnen liggen natuurlijk. Geen idee wat de Russen ingesteld hadden.
Ik denk dat het halveren van het leger hier nog het struikelblok is en de rest wel acceptabel zou kunnen zijn.quote:De overeenkomst werd opgesteld door een groep Amerikaanse en Russische functionarissen, waaronder de Amerikaanse gezant Witkoff en de Russische gezant Dmitriev.
- De Russische gezant Kirill Dmitriev zou tevreden zijn met de overeenkomst, wat erop wijst dat Poetin deze waarschijnlijk zal accepteren.
- Oekraïne zou zich terugtrekken uit het door Oekraïne gecontroleerde Donetsk en Loehansk.
- Russische troepen zouden de linies langs Cherson en Zaporozhye blokkeren en hun aanspraken op de rest van de regio's laten vallen.
- Russische troepen zouden zich in ruil daarvoor terugtrekken uit Charkov en Soemy.
- Oekraïne zou zijn leger halveren.
- Oekraïne zou afstand doen van de toegang tot langeafstandswapens.
- Er zouden geen buitenlandse troepen in Oekraïne worden gestationeerd, inclusief de door het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk geleide vredesmacht van de Coalitie van Bereidwilligen.
- Oekraïne zou zich niet aansluiten bij militaire blokken, waaronder de NAVO, en zou neutraal blijven.
- Oekraïne zou mogen toetreden tot de Europese Unie.
- Het Russisch zou als officiële taal in Oekraïne worden erkend.
- Oekraïne zou de Oekraïens-Orthodoxe Kerk een formele status verlenen.
Nee, die stuur je naar de frontlinie met de gevangenen en dan normale soldaten erachter om ze af te schieten als ze vluchten.quote:Op woensdag 19 november 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat juist heel erg mee. Het is vooral moreel gezien heel verwerpelijk en woede opwekkend gedrag.
En een gemiddelde bijstandsklant wil je nog niet eens op een administratieve functie binnen defensie hebben.
Het klinkt als Rusland komt over een aantal jaar terug voor een tweede ronde voorstel.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het halveren van het leger hier nog het struikelblok is en de rest wel acceptabel zou kunnen zijn.
Nee er zitten meerdere punten in die onacceptabel zijn, ik zie het er niet van komen.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het halveren van het leger hier nog het struikelblok is en de rest wel acceptabel zou kunnen zijn.
Ook voor Poetin, de EU heeft een scherper artikel om elkaar te verdedigen dan artikel 5 van de Navo is. Dat kan hij niet gebruiken in ronde 2.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee er zitten meerdere punten in die onacceptabel zijn, ik zie het er niet van komen.
Gewoon weer een dronken Russische militair “die buiten het boekje gaat”, of misschien iets als te lang geen seks gehad en gefrustreerd andere coördinaten ingevoerd. Gebeurd al drie jaar lag aan een stuk door. In ieder geval is dit absoluut geen Russische tactiek ookal gebeurt het dagelijks.quote:Op woensdag 19 november 2025 20:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Goed zo, meteen bagatelliseren. Je kunt ook niks zeggen en niet overkomen als iemand die alles wat Rusland doet maar goed praat of een alternatief voorlegt.
Dit is niet echt een probleem voor Putin omdat hij weet dat Oekraïne toch niet bij de EU komt. Er is een hele reeks lidstaten die dit tegen zal werken.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ook voor Poetin, de EU heeft een scherper artikel om elkaar te verdedigen dan artikel 5 van de Navo is. Dat kan hij niet gebruiken in ronde 2.
Het toestaan van de Russische kerk zal een groter probleem zijn, ik zou dat ook afwijzen als Oekraïne om door u voorgenoemde redenen. Normaal gezien wordt er altijd nog wel over een aantal details onderhandeld.quote:En met de orthodoxe kerk bedoeld men vrij spel voor de FSB en GRU. Gecombineerd met toegang tot Europa is dat suboptimaal.
Dat het nu naar buien komt kan ook een openingszet zijn van een van de partijen.
Hongarije is die hele reeks. Er is kritiek, lidstaten eisen hervormingen en anti-corruptie. Maar hebben niet de houding dat toetreding tot de EU onmogelijk is.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is niet echt een probleem voor Putin omdat hij weet dat Oekraïne toch niet bij de EU komt. Er is een hele reeks lidstaten die dit tegen zal werken.
[..]
Het toestaan van de Russische kerk zal een groter probleem zijn, ik zou dat ook afwijzen als Oekraïne om door u voorgenoemde redenen. Normaal gezien wordt er altijd nog wel over een aantal details onderhandeld.
Dit zijn overigens niet alle 28 punten.
De wens om tot een uitgedund leger te komen kan duiden dat de Russen toch zinspelen op een hernieuwde aanval. Of valt dat ook anders te duiden?quote:Op woensdag 19 november 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat icm het niet toe mogen treden tot nato en geen internationale vredesmacht zinspelen daar zeker op.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De wens om tot een uitgedund leger te komen kan duiden dat de Russen toch zinspelen op een hernieuwde aanval. Of valt dat ook anders te duiden?
Nee. Dat is onbespreekbaar.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:09 schreef BlaZ het volgende:
Een belangrijk struikelblok blijken overigens steeds de garanties voor Oekraïne. Ik denk dat Oekraïne best bereid is land op te geven als er maar duidelijke garanties komen.
Dit vind ik een onacceptabele overeenkomst. Veel te gunstig voor Rusland.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja of de Russen -maar dat geloof ik niet- zijn bang voor een revanche vanuit de Oekraïene zodra zij hun kans zien.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat icm het niet toe mogen treden tot nato en geen internationale vredesmacht zinspelen daar zeker op.
Maar goed, er wordt vanaf het begin natuurlijk hoog in gezet
Waarna rus die amerikanen bombardeert en weer lachend zegt dat oekraine het gedaan heeft.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:21 schreef phpmystyle het volgende:
Eigenlijk zouden de Russen getest kunnen worden op hún integriteit door te onderhandelen dat bijvoorbeeld bij de Russische-Oekraiense grensposten Amerikanen toezicht op de vrede houden.
En daar geloof ik dus niks van. De Russen blijven wel van de Amerikanen af.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarna rus die amerikanen bombardeert en weer lachend zegt dat oekraine het gedaan heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |