abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2025 @ 22:59:24 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282279
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 22:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb jij het idee dat er wereldschokkende verschillen zitten tussen de mate waarop Rusland haar visie middels media propaganda de bevolking wil informeren en de manier waarop dat in nl gebeurt?
Ja, dat is volkomen anders (nog los van de inhoud)
The End Times are wild
pi_219282285
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 22:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb jij het idee dat er wereldschokkende verschillen zitten tussen de mate waarop Rusland haar visie middels media propaganda de bevolking wil informeren en de manier waarop dat in nl gebeurt?
Lol
  zondag 16 november 2025 @ 23:01:12 #28
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219282289
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat is volkomen anders (nog los van de inhoud)
Nou ik signaleer weinig nuance en verschillende invalshoeken om dit conflict te duiden hier. Zal in Rusland niet anders zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219282299
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is gewoon welk verhaal de bevolking te horen krijgt. En 80% zal zijn wereldbeeld daarop vormen. Het verschil tussen bijv NL en Rusland in dit opzicht zit niet in de aard van de bevolking maar in de relatieve vrijheid van de pers
Je onderschat de apathie in Rusland. Maar dat was dan ook het sociaal contract tussen Poetin en de bevolking: “ik zorg dat jullie te eten hebben en jullie bemoeien je nergens mee”.

Rusland is nooit een functionerende democratie geweest.
  zondag 16 november 2025 @ 23:04:09 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282303
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou ik signaleer weinig nuance en verschillende invalshoeken om dit conflict te duiden hier. Zal in Rusland niet anders zijn.
Je bent hier gewoon vrij om die verschillende invalshoeken te uiten. Dat maakt al heel veel verschil.

Dat (in Nederland) alle kranten zijn ondergebracht bij 2 uitgevers verandert aan dat feit niks. En wie leest er nog kranten dan onder de 80?
The End Times are wild
pi_219282307
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 22:56 schreef oheng het volgende:

[..]
De situatie is compleet onhoudbaar. De defensie uitgaven zijn nu al veel meer dan onderwijs + gezondheidszorg + sociale zaken bij elkaar. Uit mijn hoofd 13 triljard vs 10 triljard. Als de russische cijfers kloppen.
Tja, en wat is onze situatie? De discussie dat Rusland econimsch niets voorstelt en in duigen ligt hoor ik al sinds 2014. Met de gaande globalisatie zittten we allemaal in het zefde schuitje. De 8% die in de top van de piramide zit trekt gewoon alles weg van het klootjesvolk waar die dan ook wonen. Maw het gewone volk is de lul.
  zondag 16 november 2025 @ 23:05:51 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282308
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je onderschat de apathie in Rusland. Maar dat was dan ook het sociaal contract tussen Poetin en de bevolking: “ik zorg dat jullie te eten hebben en jullie bemoeien je nergens mee”.

Rusland is nooit een functionerende democratie geweest.
Ik weet niet of ze daar apathischer zijn dan in Nederland. Maar mijn punt was veel eerder dat dit dus door de omstandigheden kwam dan door de volksaard.
The End Times are wild
pi_219282311
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er valt ook niks te nuanceren. Rusland is op basis van oneigenlijke argumentatie een koloniale veroveringsoorlog gestart tegen een buurland en pleegt daar misdaden tegen de menselijkheid en (culturele) genocide.

Er is hier sprake van persvrijheid en VVMU, als ik wil zeggen of schrijven dat Schoof een teringdebiel is een Willem-Alexander een idioot, dan word ik niet van m’n bed gelicht door de AIVD of uit een raam geflikkerd. En als ik het niet eens ben met het kabinetsbeleid dan mag ik daar tegen demonstreren. Echt man man man :')
  zondag 16 november 2025 @ 23:09:21 #34
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219282319
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:05 schreef LXIV het volgende:
Maar mijn punt was veel eerder dat dit dus door de omstandigheden kwam dan door de volksaard.
Er zijn maar weinig volkeren zo anti-autoritair als NL.
pi_219282320
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er valt ook niks te nuanceren. Rusland is op basis van oneigenlijke argumentatie een koloniale veroveringsoorlog gestart tegen een buurland en pleegt daar misdaden tegen de menselijkheid en (culturele) genocide.

Er is hier sprake van persvrijheid, als ik wil zeggen dat Schoof een teringdebiel is een Willem-Alexander een idioot, dan word ik niet van m’n bed gelicht door de AIVD of uit een raam geflikkerd. En als ik het niet eens ben met het kabinetsbeleid dan mag ik daar tegen demonstreren. Echt man man man :')
Vergis je niet. Wat slechts schrijven op facebook of andere crap en je bent zo gecandeld en daarmee geruinieerd. Zeker nu von der Leyen een waarheids post voor de de EU in de pen heeft.
  zondag 16 november 2025 @ 23:11:25 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282327
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er zijn maar weinig volkeren zo anti-autoritair als NL.
Dat klopt. Wat dat betreft staat Nederland haaks op Rusland. Voor de grap even deze graph gemaakt..

Als de cultuurdimensies van Hofstede je iets zeggen.Eerste staafdiagram is autoriteit (lager is minder autoritair)
The End Times are wild
pi_219282334
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat klopt. Wat dat betreft staat Nederland haaks op Rusland. Voor de grap even deze graph gemaakt..
[ afbeelding ]
Als de cultuurdimensies van Hofstede je iets zeggen.
En dat moeten we ook zo houden. Maar ja een EU die wat mij betreft niet goed functioneerd met die muts vrees ik het ergste.
pi_219282335
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Vergis je niet. Wat slechts schrijven op facebook of andere crap en je bent zo gecandeld en daarmee geruinieerd. Zeker nu von der Leyen een waarheids post voor de de EU in de pen heeft.
Er valt genoeg te zeggen over de cancelcultuur maar dat staat volledig los van allerlei vrijheden die in Nederland grondwettelijk zijn vastgelegd en gegarandeerd, maar die in Rusland simpelweg non-existent zijn.

En dan beweren dat de situatie hetzelfde is. Ja, dan ben je wel af hoor :')
  zondag 16 november 2025 @ 23:13:38 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282340
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is ook een van de redenen dat ik de EU zo kut vindt. Dat wij onze vrijheid etc wel behouden hier! Maar vooralsnog is het echt van een andere ordegrootte dan in Rusland natuurlijk.
The End Times are wild
  zondag 16 november 2025 @ 23:14:47 #40
6484 ExTec
pi_219282346
Ja, in rus mag je anno nu 10 jaar het cachot in als je een oekrains nummer afspeelt. Of in het openbaar een lied zingt wat met wat mogelijkheid wel als regime-kritisch beschouwd kan worden.
pi_219282348
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja, en wat is onze situatie? De discussie dat Rusland econimsch niets voorstelt en in duigen ligt hoor ik al sinds 2014.
Leuke stropop argument. Waarom kom je bij mij met je verzinsels?
quote:
Met de gaande globalisatie zittten we allemaal in het zefde schuitje. De 8% die in de top van de piramide zit trekt gewoon alles weg van het klootjesvolk waar die dan ook wonen. Maw het gewone volk is de lul.
Die hooge heeren in Den Haag he.

Het communistische subforum is elders. Dit is het Oekraine oorlog topic.
pi_219282354
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 23:14 schreef ExTec het volgende:
Ja, in rus mag je anno nu 10 jaar het cachot in als je een oekrains nummer afspeelt. Of in het openbaar een lied zingt wat met wat mogelijkheid wel als regime-kritisch beschouwd kan worden.
Zonder overdrijven, 1 van de 2 gebeurde een paar dagen geleden, en de straf was 12 jaar. (bron: RIA)
pi_219282361
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er valt genoeg te zeggen over de cancelcultuur maar dat staat volledig los van allerlei vrijheden die in Nederland grondwettelijk zijn vastgelegd en gegarandeerd, maar die in Rusland simpelweg non-existent zijn.

En dan beweren dat de situatie hetzelfde is. Ja, dan ben je wel af hoor :')
Het maakt mij totaal niets hoe het in Rusland fuctioneerd. Hun systeem hun aanpak en daar blijf je ver vandaan. Ik sta gewoon voor een maatschappij zoals we die pak weg 30 jaar geleden hadden.
.
pi_219282362
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is ook een van de redenen dat ik de EU zo kut vindt. Dat wij onze vrijheid etc wel behouden hier! Maar vooralsnog is het echt van een andere ordegrootte dan in Rusland natuurlijk.
Het probleem van de EU is vooral dat het democratisch gehalte ervan twijfelachtig is en dat het mandaat van zo’n Von der Leyen zeer beperkt is afgebakend.

Daarnaast zijn de netto-ontvangers in de meerderheid, waardoor wij als netto-betaler op de lange termijn sowieso het schip in gaan omdat alles altijd in een compromis eindigt en je dus altijd wel iets toe moet geven. Zo kan je dus ook al aan zien komen dat we vroeg of laat gewoon die transferunie ingerommeld gaan worden en dus structureel zullen moeten gaan betalen voor het Zuiden.
  zondag 16 november 2025 @ 23:20:06 #45
6484 ExTec
pi_219282370
Maar goed, laat dat allemaal de pret niet verstoren voor het volk dat denkt:

quote:
De MSM praten mijn extreme minderheidsstandpunt niet na, daarom is het net zo erg als rus :{w
pi_219282375
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:15 schreef oheng het volgende:

[..]
Leuke stropop argument. Waarom kom je bij mij met je verzinsels?
[..]
Die hooge heeren in Den Haag he.

Het communistische subforum is elders. Dit is het Oekraine oorlog topic.
Welk verzinsel. Kost deze oorlog ons niets? Enfin ik heb het nioet over de hoge heren in Den Haag. M<aar ja ook maar iets in ons naddel hier toevoegen en gelijk heb je weer dezelfde usersdie je liever niet zien posten.
pi_219282378
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het maakt mij totaal niets hoe het in Rusland fuctioneerd. Hun systeem hun aanpak en daar blijf je ver vandaan. Ik sta gewoon voor een maatschappij zoals we die pak weg 30 jaar geleden hadden.
.
Nou vertel eens, wat hadden we 30 jaar geleden? Of wordt dit weer zo’n alles is kut en zwarte piet terug en Nederland weer voor de Nederlanders lulverhaal want daar heb ik geen trek in, open dan maar een topic in KLB ofzo.
  zondag 16 november 2025 @ 23:22:42 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219282384
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem van de EU is vooral dat het democratisch gehalte ervan twijfelachtig is en dat het mandaat van zo’n Von der Leyen zeer beperkt is afgebakend.

Daarnaast zijn de netto-ontvangers in de meerderheid, waardoor wij als netto-betaler op de lange termijn sowieso het schip in gaan omdat alles altijd in een compromis eindigt en je dus altijd wel iets toe moet geven. Zo kan je dus ook al aan zien komen dat we vroeg of laat gewoon die transferunie ingerommeld gaan worden en dus structureel zullen moeten gaan betalen voor het Zuiden.
De eurocrisis en de reactie daarop, de coronacrisis en ook die 800G voor gedeelde 'defensieuitgaven' zijn verkapte vormen van de transferunie. Het is in zoverre nog niet structureel dat er iedere 8 tot 10 jaar een crisis moet worden opgevoerd om het te rechtvaardigen. En als er niet hervormd gaat worden door de niet-germaanse landen, dan blijft die flow bestaan.
The End Times are wild
  zondag 16 november 2025 @ 23:23:35 #49
6484 ExTec
pi_219282391
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:20 schreef Cherni het volgende:

[..]
Welk verzinsel. Kost deze oorlog ons niets? Enfin ik heb het nioet over de hoge heren in Den Haag. M<aar ja ook maar iets in ons naddel hier toevoegen en gelijk heb je weer dezelfde usersdie je liever niet zien posten.
Ook zonder die oorlog was de EU k*t, ook zonder die oorlog was onze politiek wereldvreemd.

Wijs eens een land aan waar de bevolking wel tevreden is met hun regering.
pi_219282394
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 23:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou vertel eens, wat hadden we 30 jaar geleden? Of wordt dit weer zo’n alles is kut en zwarte piet terug en Nederland weer voor de Nederlanders lulverhaal want daar heb ik geen trek in, open dan maar een topic in KLB ofzo.
De gehele manier van leven waar juist niemand zich druk maakte om bovengoemde fluwelkul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')