Ze hebben toch best last van flinke inflatie en hebben oa van noord Korea ammunitie ingekocht, er was een fase waarin Rusland niet veel verder kon komen omdat er onvoldoende shells waren. Er vliegen Iraanse drones rond etc.quote:Op maandag 17 november 2025 17:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is ook het verwarrende in dit "post truth" tijdperk. Een deel van de "expertocratie" bedrijf politiek (of laat zich daarvoor gebruiken) om statements de ether in te slingeren die politiek gemotiveerd zijn, maar niet perse waar of gefundeerd.
Zie hoeveel experts in 2022 hebben gescandeerd dat de Russen ten onder zouden gaan, munitie op zou gaan, inflatie. Er blijkt geen donder van te kloppen.
Maar dat wil er hier maar niet in.
De gelaten reacties vind ik erger. Joa we denken dat het Rusland is.quote:Op maandag 17 november 2025 18:31 schreef oheng het volgende:
Hey, valt die bejaarde rus nu de spoorwegen in Polen aan? Ik dacht dat ie zo rationeel was.
Specifiek het spoor richting Oekraïne.quote:Op maandag 17 november 2025 18:31 schreef oheng het volgende:
Hey, valt die bejaarde rus nu de spoorwegen in Polen aan? Ik dacht dat ie zo rationeel was.
Het is helemaal niet verwarrend, mensen als jij zijn het post truth tijdperk. Met 'vrijheid van meningsuiting ' als het paard van troje.quote:Op maandag 17 november 2025 17:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is ook het verwarrende in dit "post truth" tijdperk. Een deel van de "expertocratie" bedrijf politiek (of laat zich daarvoor gebruiken) om statements de ether in te slingeren die politiek gemotiveerd zijn, maar niet perse waar of gefundeerd.
Zie hoeveel experts in 2022 hebben gescandeerd dat de Russen ten onder zouden gaan, munitie op zou gaan, inflatie. Er blijkt geen donder van te kloppen.
Maar dat wil er hier maar niet in.
Vind er ook weinig van.quote:Op maandag 17 november 2025 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De gelaten reacties vind ik erger. Joa we denken dat het Rusland is.
Kay. En nu?
Gewoon op dezelfde manier terug treiteren bij de Russen. Of fabrieken onklaar maken op geraffineerde wijze.quote:Op maandag 17 november 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind er ook weinig van.
https://www.theguardian.c(...)-news-latest-updates
Punt is, je moet eerst bewijzen wie er achter zit.
Wat ik wel hoorde is dat Rusland via chatboxen, darkweb en zelfs online games, jongeren voor veel geld verleid om dit soort dingen te doen. Dat zijn dan gewoon Poolse jongeren die het uitvoeren.
Mocht je daarachter komen dan moet je nog zien of het een separate club was of echt door Rusland geënsceneerd.
Tenminste als je serieus wil terugreageren.
Je entameert nu zelf weer die discussie over het complot dat Rusland kinderen steelt hé? Laten we dat nu even parkeren.quote:Op maandag 17 november 2025 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook dat is je tientallen keren verteld. Net als dat met kinderen ontvoeren, de eu, maidan, verhofstadt enzovoorts. En dan mekkeren "dat het er niet in gaat" is wel echt hilarisch. Zelden zo'n vastgelopen plaat meegemaakt.
Ja klopt voor een deel wel. Zeker 2022 was nijpend. Maar ze kunnen nu de statusquo handhaven en kleine beetje progressie boeken.quote:Ze hebben toch best last van flinke inflatie en hebben oa van noord Korea ammunitie ingekocht, er was een fase waarin Rusland niet veel verder kon komen omdat er onvoldoende shells waren. Er vliegen Iraanse drones rond etc.
Er wordt vrij veel geprikt met Europese raketten, dat wel.quote:Op maandag 17 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon op dezelfde manier terug treiteren bij de Russen. Of fabrieken onklaar maken op geraffineerde wijze.
Niet gelijk gaan vergaderen en dreigen bij monde van een Kallas, want dat neemt niemand serieus.
Gewoon beetje terug prikken.
Das nog wel wat anders natuurlijk. Dat was al onderdeel van de wederzijdse vijandigheid.quote:Op maandag 17 november 2025 18:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er wordt vrij veel geprikt met Europese raketten, dat wel.
Niet door ons, is ook totaal niet nodigquote:Op maandag 17 november 2025 18:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er wordt vrij veel geprikt met Europese raketten, dat wel.
Polen is natuurlijk wel een bevoorradingsknooppunt, vooral ter spoor. Militair gezien zijn dat helemaal geen gekke doelen. Vooral als je ziet hoe diep Rusland momenteel bij vlagen wordt geraakt.quote:Op maandag 17 november 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das nog wel wat anders natuurlijk. Dat was al onderdeel van de wederzijdse vijandigheid.
Als Rusland kinderen inhuurt of goedkope drones laat rondvliegen die wij moeten neerhalen met dure munitie dan komt daar wel een dimensie bij.
Net zoals wij Rusland niet beschieten, beschiet Rusland ons ook niet.quote:Op maandag 17 november 2025 19:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet door ons, is ook totaal niet nodig
Een oorlog tussen de Baltische staten en Rusland waarbij al snel de navo is betrokken zitten we denk ik ook niet echt op te wachten.quote:Op maandag 17 november 2025 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Polen is natuurlijk wel een bevoorradingsknooppunt, vooral ter spoor. Militair gezien zijn dat helemaal geen gekke doelen. Vooral als je ziet hoe diep Rusland momenteel bij vlagen wordt geraakt.
Vraag is alleen wanneer we vinden dat het klaar is.
Inderdaad niet om zulke speldenprikjes. Maar je moet er ook voor waken dat het hele artikel 5 gebeuren geen wassen neus wordt.quote:Op maandag 17 november 2025 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een oorlog tussen de Baltische staten en Rusland waarbij al snel de navo is betrokken zitten we denk ik ook niet echt op te wachten.
Moet je zien wat dat doet met economie en je vrijheid ook in NL.
dat zou een mooie kutzooi zijn.
Ja en gras is groen, weet ff niet wat je punt isquote:Op maandag 17 november 2025 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Net zoals wij Rusland niet beschieten, beschiet Rusland ons ook niet.
Oeh! Ik weet het! Ik weet wat er nu gaat gebeuren! Mag ik het zeggen??!!quote:Op maandag 17 november 2025 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De gelaten reacties vind ik erger. Joa we denken dat het Rusland is.
Kay. En nu?
We prikken wel door steeds substantiëlere wapens te leveren en raketten die verder kunnen reiken.quote:Op maandag 17 november 2025 19:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en gras is groen, weet ff niet wat je punt is
We gaan Rusland iig sowieso niet 'prikken'
Die operatie vond plaats na grote successen van de Wehrmacht tegen een vijand die circa 50% zwakker werd ingeschat dan ze daadwerkelijk was. Helemaal niet zo megalomaan destijds. Al waarschuwden de generaals er wel voor.quote:Op maandag 17 november 2025 17:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat valt ook niet met logica te rationaliseren. De exercitie in Oekraïne gaat tegen een dermate hoge prijs dat de economie klaarblijkelijk op instorten staat, 100.000en lijkzakken terugkomen, Koreanen nodig zijn.
Maar wel een campagne richting west Europa in 2028. Koekoek. Operatie Barbarossa was minder megalomaan en onrealistisch.
Ik denk ook dat het eerder iets van sympathisanten zullen zijn dan dat Rusland het gedaan heeft of zelfs ook maar opdracht heeft gegeven. Want zoiets zet op geen enkele manier zoden aan de dijk en het gaat tegen het belangrijkste strategic objective in: ‘voorkom dat de navo direct betrokken raakt ‘quote:Op maandag 17 november 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind er ook weinig van.
https://www.theguardian.c(...)-news-latest-updates
Punt is, je moet eerst bewijzen wie er achter zit.
Wat ik wel hoorde is dat Rusland via chatboxen, darkweb en zelfs online games, jongeren voor veel geld verleid om dit soort dingen te doen. Dat zijn dan gewoon Poolse jongeren die het uitvoeren.
Mocht je daarachter komen dan moet je nog zien of het een separate club was of echt door Rusland geënsceneerd.
Tenminste als je serieus wil terugreageren.
Wat versta jij wel en niet onder prikken?quote:Op maandag 17 november 2025 19:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en gras is groen, weet ff niet wat je punt is
We gaan Rusland iig sowieso niet 'prikken'
Rusland wil zeker geen oorlog. Maar ook wij kennen hun nucleaire mogelijkheden.quote:Op maandag 17 november 2025 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
. Want zoiets zet op geen enkele manier zoden aan de dijk en het gaat tegen het belangrijkste strategic objective in: ‘voorkom dat de navo direct betrokken raakt ‘
Lees je anders even in, in de geheime diensten van Rusland cq de Soviet-Uniequote:Op maandag 17 november 2025 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het eerder iets van sympathisanten zullen zijn dan dat Rusland het gedaan heeft of zelfs ook maar opdracht heeft gegeven. Want zoiets zet op geen enkele manier zoden aan de dijk en het gaat tegen het belangrijkste strategic objective in: ‘voorkom dat de navo direct betrokken raakt ‘
Heftig. Echt totaal niet verwacht zoiets.quote:Op maandag 17 november 2025 18:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Specifiek het spoor richting Oekraïne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |