abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219282754
quote:
Zelensky: A historic agreement has been prepared with France.

There will be a significant strengthening of our combat aviation, air defense, and other defense capabilities.
quote:
French "historic agreement" with Ukraine, potentially: Rafale aircraft, SAMP/T NG long-range air defense system with Aster 30 B1 NT missiles, which will be capable of intercepting medium-range ballistic missiles (1,500 km), GF300 radars, and drone systems.

[ Bericht 7% gewijzigd door 3rr0r op 17-11-2025 02:11:44 ]
pi_219282761
quote:
Pope Leo XIV has expressed concern over new attacks on Ukrainian cities and called for prayers for a just and lasting peace.

"These attacks are causing deaths and injuries, including children, and are destroying civilian infrastructure, leaving families homeless in the cold season."
Wel lief alleen dat bidden is nog niet heel effectief gebleken.
pi_219283879
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 02:09 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Wel lief alleen dat bidden is nog niet heel effectief gebleken.
En ook mooi dat hij "vergeet" te vermelden wie de dader van die aanvallen is. Hebben wel meer leiders last van.
pi_219284732
quote:
“Europe’s last peaceful summer.” Russia may attack NATO sooner than expected

German Defense Minister Boris Pistorius said the past summer may have been “the last peaceful one” for Europe.

“We always assumed that a Russian attack on NATO could happen in 2029. But now we’re hearing assessments pointing to possible escalation as early as 2028, and some military historians even believe we have already lived through the last peaceful summer,” the minister said.

Pistorius argues that NATO armies urgently need modernization and rearmament.

Germany is preparing for this. Starting in 2027, citizens will undergo medical screenings to determine future conscripts in case of emergency. The government also plans to build a large reserve force to strengthen the country’s defense.

Chancellor Friedrich Merz earlier pledged to make the Bundeswehr the strongest army in Europe. Pistorius has said that if attacked, Germany is ready to “kill Russian soldiers.”

According to the German defense minister, peace survives only through strength and readiness to defend.

https://x.com/nexta_tv/status/1990360514317484515
  maandag 17 november 2025 @ 12:37:07 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219284799
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 12:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]

Het idee is dus dat Putin zo vriendelijk is om een paar jaar te wachten totdat wij ons voorbereid hebben en ons vervolgens dan gaat aanvallen, want Oekraine loopt ook zo lekker....

ik vraag me echt af wie ze denken dat dit verhaal zo gaat geloven.
The End Times are wild
pi_219284894
quote:
Chancellor Friedrich Merz earlier pledged to make the Bundeswehr the strongest army in Europe
Ja dit was 85 jaar geleden ook zo'n top idee.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 17 november 2025 @ 12:50:29 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219284905
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het idee is dus dat Putin zo vriendelijk is om een paar jaar te wachten totdat wij ons voorbereid hebben en ons vervolgens dan gaat aanvallen, want Oekraine loopt ook zo lekker....

ik vraag me echt af wie ze denken dat dit verhaal zo gaat geloven.
Ach, volgens velen op fok was het ook complete onzin dat Rusland Oekraïne zou binnenvallen.
pi_219285141
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 12:48 schreef Haags het volgende:

[..]
Ja dit was 85 jaar geleden ook zo'n top idee.
En ook toen was het een afleiding om je eigen economische problemen te verdoezelen.
  maandag 17 november 2025 @ 13:28:58 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219285158
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 12:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Ach, volgens velen op fok was het ook complete onzin dat Rusland Oekraïne zou binnenvallen.
Dat was toch een heel andere situatie. Rusland dacht die 'speciale militaire operatie' wel binnen drie weken te kunnen afronden en vervolgens de NAVO een fait accompli te presenteren. Dat lag ook in de verwachtingen van zo goed als iedereen. Een heel ander iets dan de complete NAVO (want Duitsland val je nooit alleen aan) aan te vallen.

Bovendien, als Putin al zoiets zou willen waarom zou hij dan wachten totdat wij onze verdediging op orde hebben en voldoende dienstplichtigen getrained hebben?
The End Times are wild
pi_219286075
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 13:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat was toch een heel andere situatie. Rusland dacht die 'speciale militaire operatie' wel binnen drie weken te kunnen afronden en vervolgens de NAVO een fait accompli te presenteren. Dat lag ook in de verwachtingen van zo goed als iedereen. Een heel ander iets dan de complete NAVO (want Duitsland val je nooit alleen aan) aan te vallen.

Bovendien, als Putin al zoiets zou willen waarom zou hij dan wachten totdat wij onze verdediging op orde hebben en voldoende dienstplichtigen getrained hebben?
Waarom zou hij wachten? Omdat hij nu (nog) niet de mankracht en middelen heeft, laat staan op de juiste plek.

En het was helemaal geen andere situatie. Het ging erom dat ze nooit zouden aanvallen, los van wat de bedoeling erachter was. "Nee, gaat niet gebeuren" zeiden lieden als jij toen. En diezelfde mensen zitten nu constant goed te praten wat Rusland de afgelopen jaren in Oekraïne heeft aangericht en diezelfde mensen zeggen dat we ons toch vooral geen zorgen hoeven te maken dat Rusland nog een ander (NAVO)land gaat aanvallen.

En inderdaad, de slechter het in Rusland gaat, de meer reden hij heeft om weer een oorlog te ontketenen.
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 16:06:50 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219286112
Dan zijn er nog wel wat makkelijkere doelen dan de NAVO
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219286121
Iemand dom genoeg om grootschalige invasies te doen in europa, is vast ook dom genoeg om de NAVO aan te vallen.

... Of wanhopig genoeg.

Kans is klein, maar zeker niet 0%
  maandag 17 november 2025 @ 16:20:42 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219286151
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:53 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Waarom zou hij wachten? Omdat hij nu (nog) niet de mankracht en middelen heeft, laat staan op de juiste plek.
Hij heeft nu die mankracht niet, maar over vier jaar, als al die defensie-investeringen gedaan zijn en de dienstplicht in sommige staten -deels- is ingevoerd is de gevechtkrachtsverhouding nog veel ongunstiger voor hem!
quote:
En het was helemaal geen andere situatie. Het ging erom dat ze nooit zouden aanvallen, los van wat de bedoeling erachter was. "Nee, gaat niet gebeuren" zeiden lieden als jij toen. En diezelfde mensen zitten nu constant goed te praten wat Rusland de afgelopen jaren in Oekraïne heeft aangericht en diezelfde mensen zeggen dat we ons toch vooral geen zorgen hoeven te maken dat Rusland nog een ander (NAVO)land gaat aanvallen.
Het grote verschil is dat in 2022 het leek alsof Putin binnen vrij korte tijd Oekraine wel op de knieen kon krijgen. Dat was tenminste het beeld van hem en van zijn adviseurs. Als hij wist hoe dit allemaal zou gaan verlopen had hij het -uiteraard- nooit gedaan.
In het geval van de NAVO aanvallen als deze klaar is met de voorbereidingen en weer opgetopt is, daarvan weet iedereen op voorhand al dat het een totaal kansloze missie zal zijn. Als het tegen één land (Oekraine) al zo enorm moeizaam gaat, waarom zou het dan tegen 25+ landen met een immens groter oppervlakte, economie en bevolking, dan wel gaan lukken? Dat snapt toch iedereen?
quote:
En inderdaad, de slechter het in Rusland gaat, de meer reden hij heeft om weer een oorlog te ontketenen.
Dat is toch totaal kansloos? Beschrijf eens een mogelijk scenario waarin Putin ook maar de kleinste kans zou hebben dat te winnen? Nog los van de reden om er überhaupt aan te beginnen.
The End Times are wild
  maandag 17 november 2025 @ 16:21:37 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219286156
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:08 schreef oheng het volgende:
Iemand dom genoeg om grootschalige invasies te doen in europa, is vast ook dom genoeg om de NAVO aan te vallen.

... Of wanhopig genoeg.

Kans is klein, maar zeker niet 0%
Wat bedoel je met een grootschalige invasie in europa? De aanval op de Oekraine?
Daar was op de eerste plaats een reden voor en op de tweede plaats leek het haalbaar. Zo totaal anders dan een aanval op de NAVO
The End Times are wild
  maandag 17 november 2025 @ 16:26:02 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219286168
Let wel, ik zeg niet dat het niet kan of zelfs maar onwaarschijnlijk is dat wij over 4 jaar niet in oorlog zijn met Rusland. Er wordt hard aan de voorbereidingen hiervoor gewerkt. Maar een van de belangrijkste prioriteiten van Rusland is juist het voorkomen van een dergelijke oorlog. Omdat dit sowieso de facto het einde van het huidige regime betekent en mogelijk ook nog van Rusland als natiestaat zelf (zoals de Baltische staten zo graag zouden zien).

Wat ik me bijvoorbeeld kan voorstellen is dat Rusland toch nog wat vorderingen maakt in Oekraine en dat bijvoorbeeld Frankrijk daar troepen gaat plaatsen op een bepaalde lijn. Dat op die manier Rusland dus direct slaags raakt met Franse troepen. Of dat bij een doorbraak van de Oekrainse linies op zeker moment Kiev bedreigd wordt en dat er een 'red line' door de NAVO wordt afgekondigd. Zoiets is mogelijk. Dat Putin zonder provocatie de NAVO de kans geeft tegen hem te gaan vechten is het domste wat hij zou kunnen doen en dat doet hij dus niet .Hij is niet dom.
The End Times are wild
pi_219286405
Heel hardnekkige geruchten dat Yermak gaat worden opgeofferd. Dat zou heel mooi nieuws zijn.
pi_219286416
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat bedoel je met een grootschalige invasie in europa? De aanval op de Oekraine?
Daar was op de eerste plaats een reden voor en op de tweede plaats leek het haalbaar. Zo totaal anders dan een aanval op de NAVO
Ooit weleens met bejaarden omgegaan? Niet de meest logisch denkende wezens op de planeet.
  maandag 17 november 2025 @ 17:40:18 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219286458
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:26 schreef LXIV het volgende:
Let wel, ik zeg niet dat het niet kan of zelfs maar onwaarschijnlijk is dat wij over 4 jaar niet in oorlog zijn met Rusland. Er wordt hard aan de voorbereidingen hiervoor gewerkt. Maar een van de belangrijkste prioriteiten van Rusland is juist het voorkomen van een dergelijke oorlog. Omdat dit sowieso de facto het einde van het huidige regime betekent en mogelijk ook nog van Rusland als natiestaat zelf (zoals de Baltische staten zo graag zouden zien).

Wat ik me bijvoorbeeld kan voorstellen is dat Rusland toch nog wat vorderingen maakt in Oekraine en dat bijvoorbeeld Frankrijk daar troepen gaat plaatsen op een bepaalde lijn. Dat op die manier Rusland dus direct slaags raakt met Franse troepen. Of dat bij een doorbraak van de Oekrainse linies op zeker moment Kiev bedreigd wordt en dat er een 'red line' door de NAVO wordt afgekondigd. Zoiets is mogelijk. Dat Putin zonder provocatie de NAVO de kans geeft tegen hem te gaan vechten is het domste wat hij zou kunnen doen en dat doet hij dus niet .Hij is niet dom.
Dat valt ook niet met logica te rationaliseren. De exercitie in Oekraïne gaat tegen een dermate hoge prijs dat de economie klaarblijkelijk op instorten staat, 100.000en lijkzakken terugkomen, Koreanen nodig zijn.

Maar wel een campagne richting west Europa in 2028. Koekoek. Operatie Barbarossa was minder megalomaan en onrealistisch.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 november 2025 @ 17:46:36 #94
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286480
We zien al 3 jaar continu dezelfde foute assumpties:

1. er wordt veronderstelt dat Oekraïne met steun kan winnen van de Russen
2. als Oekraïne het niet "redt" zal Rusland verder gaan. We zullen dan Russisch moeten leren

Lachwekkend.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219286504
Polen staat ook op scherp. Mogelijk derde sabotage aan spoor gevonden.

Schijt Russen.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 17 november 2025 @ 17:50:27 #96
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219286505
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 17:46 schreef phpmystyle het volgende:
We zien al 3 jaar continu dezelfde foute assumpties:

1. er wordt veronderstelt dat Oekraïne met steun kan winnen van de Russen
2. als Oekraïne het niet "redt" zal Rusland verder gaan. We zullen dan Russisch moeten leren

Lachwekkend.
Ja, maar 'experts say'
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 november 2025 @ 17:52:57 #97
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286521
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 17:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, maar 'experts say'
Dat is ook het verwarrende in dit "post truth" tijdperk. Een deel van de "expertocratie" bedrijf politiek (of laat zich daarvoor gebruiken) om statements de ether in te slingeren die politiek gemotiveerd zijn, maar niet perse waar of gefundeerd.
Zie hoeveel experts in 2022 hebben gescandeerd dat de Russen ten onder zouden gaan, munitie op zou gaan, inflatie. Er blijkt geen donder van te kloppen.

Maar dat wil er hier maar niet in.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219286724
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:26 schreef LXIV het volgende:

Enige wat ik kan bedenken is verslagen worden door de NAVO zodat het gezichtsverlies in Oekraïne niet zo groot is. Maar dan zou die het eerder moeten doen dan over een jaar of vier, alleen winnen ze nog steeds beetje bij beetje terrein in Oekraïne, dus die signalen zijn er ook niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219286750
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 13:28 schreef LXIV het volgende:
Maersheimer had het tien jaar geleden al voorspeld. Ik kan me nog wel herinneren dat hier en daar geopolitiek denkers voorspelden dat er ooit een oorlog zou uitbreken tussen Oekraïne en Rusland.

Dat "niemand had verwacht" is echt onzin.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219286754
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 17:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is ook het verwarrende in dit "post truth" tijdperk. Een deel van de "expertocratie" bedrijf politiek (of laat zich daarvoor gebruiken) om statements de ether in te slingeren die politiek gemotiveerd zijn, maar niet perse waar of gefundeerd.
Zie hoeveel experts in 2022 hebben gescandeerd dat de Russen ten onder zouden gaan, munitie op zou gaan, inflatie. Er blijkt geen donder van te kloppen.

Maar dat wil er hier maar niet in.
Je negeert de factor tijd.
Bovendien is een oorlog in hoge mate onzeker en onvoorspelbaar. Beide partijen passen zich cont8nue aan aan de omstandigheden.

Maar vertel nog eens hoe ze in Lviv allemaal op het terras zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')