Netjes. Hoeveel was je kwijt?quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:08 schreef kalinhos het volgende:
Startbewijs Rotterdam geregeldbleek ook nog van iemand te zijn die vorig jaar (als vrouw) 2:55 gelopen heeft dus ik sta ongeveer achter de Abdi’s van deze editie.
Ik heb gister mn medicatie besteld bij de huisarts, kan het zo ophalen. Ik ben vooral allergisch voor gras, dus ik kan mooi op tijd beginnen denk ik.quote:Op woensdag 5 maart 2025 21:30 schreef valleilijn het volgende:
Oh ja en fuck hooikoorts, het is even weer zonnig in maart en ik heb meteen een dag jeukende ogen
ah dat is hetquote:Op woensdag 5 maart 2025 21:30 schreef valleilijn het volgende:
Oh ja en fuck hooikoorts, het is even weer zonnig in maart en ik heb meteen een dag jeukende ogen
Wat voor medicatie heb je? Misschien moet ik ook maar eens langs de huisarts voor iets anders dan de cetirizine van het kruidvatquote:Op donderdag 6 maart 2025 09:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb gister mn medicatie besteld bij de huisarts, kan het zo ophalen. Ik ben vooral allergisch voor gras, dus ik kan mooi op tijd beginnen denk ik.
Hier heb ik Desloratadine, werkt als de brandweer tegen klachten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 10:42 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Wat voor medicatie heb je? Misschien moet ik ook maar eens langs de huisarts voor iets anders dan de cetirizine van het kruidvat
145quote:
desloratadine tabletjesquote:Op donderdag 6 maart 2025 10:42 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Wat voor medicatie heb je? Misschien moet ik ook maar eens langs de huisarts voor iets anders dan de cetirizine van het kruidvat
Ik heb gisteren ook mijn eerste Vaporflies gekocht en uitgeprobeerd. En dat als Volt-stemmer! Mijn continent ten schande gebracht.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:44 schreef Evangelion het volgende:
Gisteren nieuwe vaporflies gekocht. Maar dat mag niet meer.
[ afbeelding ]
Nog steeds de enige supershoe die ik geprobeerd heb. Daar is de prijs toch net te hoog voor om te denken dat als het niet bevalt dan gebruik ik het wel voor junk miles of zo.Maar misschien mis ik daardoor wel de perfecte supershoe voor mij.
Of iets een goede marathonschoen is lijkt me ook lastig beoordelen op een kort loopje.
Terugbrengen en op dr. Mertens gaan lopen. Er zit niets anders op.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:44 schreef Evangelion het volgende:
Gisteren nieuwe vaporflies gekocht. Maar dat mag niet meer.
Succes. Ik doe de 10 en moet om 15:15. Wordt 17 graden en met die volle zon denk ik dat het nog best pittig kan zijn. Eerste dagen dat het echt ‘warm’ is dus er zullen een hoop mensen last krijgen gok ik.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:20 schreef core2duo het volgende:
Zondag halve marathon
Gelukkig de laatste weken nog vrij goed kunnen trainen, na een minder actieve periode vanwege de kou. Voor mij staat deze keer, na vele jaren NN CPC Loop Den Haag, de halve marathon van Parijs op het programma. Ik denk dat ik met korte mouwen ga lopen. Start is vanaf 9.15 uur en het wordt ongeveer 13 graden.
Benieuwd hoe je die vindt, begreep dat op de stadsmuren inhalen er niet echt bij isquote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
Ik loop zondag de halve Vestingloop van Gorinchem.
Hij stijgt veel.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:59 schreef En1gma het volgende:
Staat allemaal niet in het lijstje in de OP.![]()
Ik ga de Gulbergergen Trail doen, benieuwd hoe dat bevalt.
Die om 9:15 is wel een 1/21,1ste halve marathon.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:20 schreef core2duo het volgende:
Zondag halve marathon
Gelukkig de laatste weken nog vrij goed kunnen trainen, na een minder actieve periode vanwege de kou. Voor mij staat deze keer, na vele jaren NN CPC Loop Den Haag, de halve marathon van Parijs op het programma. Ik denk dat ik met korte mouwen ga lopen. Start is vanaf 9.15 uur en het wordt ongeveer 13 graden.
Ik loop dus niet de CPC, maar in Parijs ;-)quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:56 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Die om 9:15 is wel een 1/21,1ste halve marathon.
De halve start om 10:30 (wave 1)
Ah ik was nog niet helemaal wakker 😅quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:58 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik loop dus niet de CPC, maar in Parijs ;-)
Voor het eerst dat de CPC halve marathon in de ochtend start. Dat wordt op tijd opstaan voor de lopers 😀
Van wat ik van vorig jaar herinner controleren ze dat wel (hoge hekken om het startvak en 2 man bij de ingang). Al kunnen ze dat vast niet bijhouden op een druk moment.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat het in de ochtend is. Ik start in wave 3, die maar liefst veertig minuten later start, omdat ik het kaartje van mijn vriendin overneem. Maar dat is misschien helemaal niet in mijn nadeel. Dan loop ik de eerste helft van de halve marathon met nauwelijks andere mensen op de baan, en tegen de tijd dat ik mensen ga inhalen is er hopelijk al genoeg spreiding dat het niet irritant wordt.
Toch overweeg ik ook wel bij wave 1 te gaan sneaken, maar ik weet niet of ze dat goed controleren. Ik wil een tijd onder het anderhalf uur lopen, dus ik zou sowieso wel ergens vooraan starten.
Ik baal dat ik uitgerekend vandaag en morgen rustdagen hebquote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:34 schreef kalinhos het volgende:
Het wordt echt fantastisch weer komende dagen. Ik ga morgen in Dordrecht de halve marathon lopen op tempo en dan dag erna een halve marathon in mn eigen omgeving- toevallig ook Dordrecht- op laag tempo. Gaat geen PR worden denk ik maar ach, hempie en kort broekie en lekker in het zonnetje rennen
Heerlijk weer inderdaad, 19 graden! Hoe laat is de halve marathon in Dordrecht? Fijn dat je weer in korte broek kan lopen en niet meer met al die laagjes hoeft te werken.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:34 schreef kalinhos het volgende:
Het wordt echt fantastisch weer komende dagen. Ik ga morgen in Dordrecht de halve marathon lopen op tempo en dan dag erna een halve marathon in mn eigen omgeving- toevallig ook Dordrecht- op laag tempo. Gaat geen PR worden denk ik maar ach, hempie en kort broekie en lekker in het zonnetje rennen
Komt dit jaar niet uit met de marathon een dag later, maar is er zeker één om te overwegen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 07:41 schreef YUR het volgende:
Voor de mensen die op jacht zijn naar (halve) marathons in alle provincies en het lastig vinden om Flevoland af te vinken:
Op 11 oktober wordt er eentje georganiseerd op Urk
https://www.urkmarathon.nl/
Het is ongeveer gelijk qua omrekening. Dus sub3 lijkt me realistisch als je nu wat over had en waarschijnlijk niet volledig getapered.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:59 schreef kalinhos het volgende:
Het was echt fantastisch loopweer vandaag. Moet zeggen dat ik zelf geen enorme last vd hitte had (mijn halve marathon startte 12:10) dus kon goed meelopen. Plan was eigenlijk 4:05-4:10 te lopen maar voelde me eigenlijk dusdanig goed dat het 4:04 werd en het toch een PR werd met 1:25:47. Er had wellicht nog iets bij gekund, maar volgens mijn schema moet ik morgen ook een HM lopen maar dan op heel rustig tempo (500-5:10/km) dus ik wilde daar wat voor overhouden.
Ken niet precies alle tabellen en vergelijkingen wat je moet lopen voor welke marathon eindtijd maar ik zou toch denken dat als ik de halve in minder dan 86 minuten doe, ik de hele in 179minuten zou moeten kunnen doen…
Ja klopt da is t schema wat ik vanuit de atletiek krijg en zoveel mogelijk probeer te volgen - zij weten wat ze doen denk ik.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Het is ongeveer gelijk qua omrekening. Dus sub3 lijkt me realistisch als je nu wat over had en waarschijnlijk niet volledig getapered.
Wel jammer om je in te houden voor een easy run morgen.
Volgens de calculator van ProRun zou je uitkomen op 03:00:04, dus klein tandje erbij nogquote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:59 schreef kalinhos het volgende:
Het was echt fantastisch loopweer vandaag. Moet zeggen dat ik zelf geen enorme last vd hitte had (mijn halve marathon startte 12:10) dus kon goed meelopen. Plan was eigenlijk 4:05-4:10 te lopen maar voelde me eigenlijk dusdanig goed dat het 4:04 werd en het toch een PR werd met 1:25:47. Er had wellicht nog iets bij gekund, maar volgens mijn schema moet ik morgen ook een HM lopen maar dan op heel rustig tempo (500-5:10/km) dus ik wilde daar wat voor overhouden.
Ken niet precies alle tabellen en vergelijkingen wat je moet lopen voor welke marathon eindtijd maar ik zou toch denken dat als ik de halve in minder dan 86 minuten doe, ik de hele in 179minuten zou moeten kunnen doen…
En waarom draai je het dan niet om? Kun je meteen proberen voor je vrouw te finishen óf gelijktijdig zal ze vast nog meer waarderen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:37 schreef Sport_Life het volgende:
Morgen CPC. Startvak 1 , mijn vrouw startvak 3 en zij loopt er veel langer over.
We hadden het beter om kunnen draaien,dan finishen we ongeveer gelijk.
Omdat zij in mijn startvak steeds ingehaald wordt en ik in haar startvak moet slalommen.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:58 schreef Nober het volgende:
[..]
En waarom draai je het dan niet om? Kun je meteen proberen voor je vrouw te finishen óf gelijktijdig zal ze vast nog meer waarderen.
Heb je wel de Toasted badge?quote:Op maandag 10 maart 2025 11:38 schreef Evangelion het volgende:
Niet eens warmte acclimatiseringspuntjes gekregen van Garmin. Kutding.
Toastyquote:
In 2023 hadden we een zomer met een dag van 38 graden, toen ben ik mijn usual wandelingetje gaan maken naar de supermarkt: badge binnenquote:Op maandag 10 maart 2025 13:17 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Toasty
2 punten Registreer een activiteit wanneer het 38° C (100° F) of warmer is.
Hmm neeNiet echt op zulke heten plekken geweest de afgelopen jaren. Jij wel?
Dat ze dat aanmoedigen trouwens![]()
En toen? In de bosjes?quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:29 schreef Tjacka het volgende:
Vanochtend hardgelopen en moest onderweg poepen.![]()
Yes, wel erg ongemakkelijk en niet de eerste keer. Maar volgens ChatGPT wel vrij normaal, helaas.quote:
Sinds ik standaard een paar stukkies wc-papier bij me heb hoef ik nooit meer, soort omgekeerd jinxenquote:Op woensdag 12 maart 2025 10:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Yes, wel erg ongemakkelijk en niet de eerste keer. Maar volgens ChatGPT wel vrij normaal, helaas.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Sinds ik standaard een paar stukkies wc-papier bij me heb hoef ik nooit meer, soort omgekeerd jinxen
Ik zou persoonlijk een stuk langzamer gaan lopen inderdaad, eerder 5:00/km. Zeker omdat je aansluitend nog een stuk op MT wilt lopenquote:Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel over het tempo van een lange duurloop. Aanstaande zondag wil ik 32km Spijkenisse road2rotterdam lopen.
Afgelopen weekend was mijn halve marathon 1:25:45 / 4.05per km
Ik wil Rotterdam lopen op 2:59:59, dat komt neer op 4:13/km geloof ik…:
Loop ik zondag die 32km op tempo (dit zijn de pacer-groepen) :
4:30/km of
4:45/km of
5:00/km ?
Ik wilde sowieso op het eind (eindigen op de baan) nog 7 rondjes/3km eindigen op marathontempo om te kijken hoe dat voelt na 32km.
Ik ga met iemand die dezelfde marathondoelstelling heeft, maar zijn snelste halve was afgelopen zondag cpc met 1:29:20…stuk krapper dus. Hij wil 4:30/km lopen, gewoon een duurloop op tempo, maar zelf neig ik eigenlijk naar een langzamer tempo….wat is wijsheid
4:30 lijkt me te snel.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel over het tempo van een lange duurloop. Aanstaande zondag wil ik 32km Spijkenisse road2rotterdam lopen.
Ik wilde sowieso op het eind (eindigen op de baan) nog 7 rondjes/3km eindigen op marathontempo om te kijken hoe dat voelt na 32km.
Ik ga met iemand die dezelfde marathondoelstelling heeft, maar zijn snelste halve was afgelopen zondag cpc met 1:29:20…stuk krapper dus. Hij wil 4:30/km lopen, gewoon een duurloop op tempo, maar zelf neig ik eigenlijk naar een langzamer tempo….wat is wijsheid
Voor de marathon zal je 4:15 moeten rennen. Ik doe zelf mijn lange duurlopen 0:45 langzamer dan mijn beoogde marathontempo; ik zou je dus 5:00 aanraden, maar 4:45 moet ook prima kunnen als je goed herstelt van je lopen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Deze heeft nog plekquote:Op woensdag 12 maart 2025 16:22 schreef core2duo het volgende:
Het wordt steeds gekker met de populariteit van loopevenementen. Soms moet je de facto al voor opening inschrijvingstermijn hebben besloten om mee te gaan doen. Het lijkt dat er voor massa-evenementen (in dit geval de 20 km door Brussel) een soort FOMO-effect optreedt.
https://www.gva.be/binnen(...)inuten/48623951.html
Na de halve marathon van Parijs heb ik het voor nu even gezien :-)
Nog gepoept?quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:19 schreef Nober het volgende:
Laatste uurloopje voltooid nu bijna drie dagen rust tot m'n vierde Halve Marathon.
Ik denk dat ik op gewone carbonloze schoenen ga lopen want ben erg benieuwd wat voor tijd er dan uit komt.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk een stuk langzamer gaan lopen inderdaad, eerder 5:00/km. Zeker omdat je aansluitend nog een stuk op MT wilt lopen
quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:05 schreef Evangelion het volgende:
[..]
4:30 lijkt me te snel.
4:45 en 5:00 allebei OK. Met pacer en gezelschap zou het wel makkelijker moeten zijn dan normaal dus dan zou ik neigen naar 4:45, maar dat is persoonlijk.
Dank voor de tips, ik ga denk ik voor 4:45 als alles goed voeltquote:Op woensdag 12 maart 2025 16:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor de marathon zal je 4:15 moeten rennen. Ik doe zelf mijn lange duurlopen 0:45 langzamer dan mijn beoogde marathontempo; ik zou je dus 5:00 aanraden, maar 4:45 moet ook prima kunnen als je goed herstelt van je lopen.
Ik wil op de marathon 4:30 rennen, en doe mijn duurlopen op 5:15 (en vaak zelfs langzamer).
Ik wens je veel succes met je halve marathon. Wat voor tijd verwacht je?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Zometeen. Maar ook wel eens een stop gemaakt tijdens het hardlopen. Maar vaker om te plassen.
Onder de 2 uur streak moet sowieso in stand blijven.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes met je halve marathon. Wat voor tijd verwacht je?
@:fok-it
Omdat er dan ambulances aan te pas moeten komen en bij -10, stortregen of windkracht 7 niet, al is dat net zo kut of kutter.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:25 schreef core2duo het volgende:
Vandaag weer heerlijk gelopen, ook al stond er vrij veel wind. Een korte afstand van 7 km maar wel enig tempo erin.
Wat verklaart eigenlijk dat warmte zoveel aandacht heeft tijdens een loopevenement, zelfs in maart? Als ik op een dag als vandaag de halve moest lopen zou het 2.5 tot 5.5°C geweest zijn (Parijs). En dan hoor je er niets over, terwijl het dan oneindig veel meer moeite kost om vroeg op te staan, naar buiten te gaan etc.
Als je je vorige schema prettig vond kan je dat herhalen en simpelweg het aantal km per week opschroeven zodat je elke week ongeveer 10% meer loopt (met dan de laatste weken van je schema als startpunt). Wel elke 4-5 weken een rustweek er in houden zodat je lichaam kan herstellen en sterker worden.quote:Op zondag 16 maart 2025 13:54 schreef hilliebillie het volgende:
Nu eens kijken of er in de buurt nog een 10k gehouden wordt binnenkort. Vast wel.
Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus![]()
Wel echt anders geworden. Nu met nog chemischere nasmaak. Veel wateriger dan eerst, dus het blijft minder in je bek plakken, dus dat is op zich prima. Heb niet op de prijs gelet verder, dus weet niet of het nog steeds een voordelige optie is.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik ga NU mijn long run doen ( uitstelgedrag) en ik zie dat de decathlon gelletjes veranderd zijn
(van de week nieuwe gekocht)
[ afbeelding ]
Gels: Gewoon koolhydraten in een stroperige vloeistof of gel in een makkelijk draagbaar zakje. Makkelijker weg te krijgen en door je lichaam op te nemen tijdens een race of lange/zware training dan een snickers of krentenbol. Je kan ze ook met caffeine kopen voor een extra kick.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:02 schreef AchJa het volgende:
Ik zie hier steeds gel, repen, poeders etc. voorbijkomen... Ik ben een oude lul die een HM op een bak koffie en twee snickers loopt maare wat moet ik me precies voorstellen bij zo'n gel? Wat is dat precies?
nu heb ik nog geen gel gevonden die lekker is, maar deze (de oude versie) spannen echt wel de kroon.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wel echt anders geworden. Nu met nog chemischere nasmaak. Veel wateriger dan eerst, dus het blijft minder in je bek plakken, dus dat is op zich prima. Heb niet op de prijs gelet verder, dus weet niet of het nog steeds een voordelige optie is.
Niet nodig, maar je kan er zeker wel wat gebruiken. Hier kom ik km 15-21 altijd een stuk fijner door als ik ze genomen heb.quote:Maar in een halve marathon is het niet per se nodig. Bij marathons of duurlopen van 25-30+ km is het wel handig.
Een HM zeker te ambitieus, maar dat is een snellere 10 ook als je na 2,5 al last kreeg. Misschien de komende maanden eerst maar eens consistent trainen zodat je heel blijft. De tijden volgen vanzelfquote:Op zondag 16 maart 2025 13:54 schreef hilliebillie het volgende:
Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus
Thnx voor de tip! Zeker een goede om gewoon consistent te blijven nu.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Een HM zeker te ambitieus, maar dat is een snellere 10 ook als je na 2,5 al last kreeg. Misschien de komende maanden eerst maar eens consistent trainen zodat je heel blijft. De tijden volgen vanzelf
Doe het juist andersom, zo'n lange duurloop gaat in een veel lager tempo dus eet ik meteen na de loop.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Maar in een halve marathon is het niet per se nodig. Bij marathons of duurlopen van 25-30+ km is het wel handig.
Dacht toch echt gelezen te hebben dat je jaren erover mocht doen om die challenge te voltooien.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46, vandaag ingeschrven voor HM Amersfoort eind mei (ik hoop geen hittegolven dit keer) en de 30 van Almere, eind septemner. Dat zijn weer twee provincies voor mijn Prorun 12 provincies challenge.
[edit: en Limburg nog een keer omdat de laatste LImburgse HM niet lukte door weggehaalde bewegwijzering: De Groene loper run, 27 april.
Ik zoek ook nog een HM voor in het voorjaar, dus even naar Amersfoort gekeken. Jammer dat het 2 rondjes zijn.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46, vandaag ingeschrven voor HM Amersfoort eind mei (ik hoop geen hittegolven dit keer) en de 30 van Almere, eind septemner. Dat zijn weer twee provincies voor mijn Prorun 12 provincies challenge.
[edit: en Limburg nog een keer omdat de laatste LImburgse HM niet lukte door weggehaalde bewegwijzering: De Groene loper run, 27 april.
Klopt, maar ik vind het ook wel leuk om het binnen twee jaar te doen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:04 schreef Nober het volgende:
Dacht toch echt gelezen te hebben dat je jaren erover mocht doen om die challenge te voltooien.
Utrecht is een lastige provincie, want loopjes in Utrecht zelf vind ik lastig bereikbaar met zowel auto als OV. Anders was de Science park HM nog een optie. Houten is ook nog een optie, maar niet zo'n spannende omgeving.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:31 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zoek ook nog een HM voor in het voorjaar, dus even naar Amersfoort gekeken. Jammer dat het 2 rondjes zijn.
En die website mag ook wel wat frisser
Top tijd zegquote:Op maandag 17 maart 2025 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46
IJsselsteinloop is wel leuk , en ook goed bereikbaar met ov of de fiets.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Utrecht is een lastige provincie, want loopjes in Utrecht zelf vind ik lastig bereikbaar met zowel auto als OV. Anders was de Science park HM nog een optie. Houten is ook nog een optie, maar niet zo'n spannende omgeving.
Wat is je HM PB?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind het ook wel leuk om het binnen twee jaar te doen.
Kwestie van oefenen en daar zijn je lange duurlopen juist ook geschikt voorquote:Op maandag 17 maart 2025 13:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Doe het juist andersom, zo'n lange duurloop gaat in een veel lager tempo dus eet ik meteen na de loop.
Bij mijn vorige HM had ik eerder te weinig mee dan te veel dus dit keer een gelletje extra meegenomen. Maar nu was ik er na 3 gels wel klaar mee. Zit misschien ook wel deels tussen de oren.
Amersfoort, je evenement Amersfoort marathon noemen terwijl er geen marathon isquote:Op maandag 17 maart 2025 13:31 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zoek ook nog een HM voor in het voorjaar, dus even naar Amersfoort gekeken. Jammer dat het 2 rondjes zijn.
En die website mag ook wel wat frisser
Er is ook een marathon, waarschijnlijk 4 rondjes. Ik pas daar kan ik nooit de motivatie voor opbrengenquote:Op maandag 17 maart 2025 14:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Amersfoort, je evenement Amersfoort marathon noemen terwijl er geen marathon is
1:42, tien jaar geledenquote:
Nee, die marathom is een soort raar trainingsding geworden en bestaat niet meer.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Er is ook een marathon, waarschijnlijk 4 rondjes. Ik pas daar kan ik nooit de motivatie voor opbrengen.
Een snelle HM of kwart is wel leuk.
Nog een optie: heuvelrugloop.nl.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Utrecht is een lastige provincie, want loopjes in Utrecht zelf vind ik lastig bereikbaar met zowel auto als OV. Anders was de Science park HM nog een optie. Houten is ook nog een optie, maar niet zo'n spannende omgeving.
Oh leuk! Bedankt, pal naast t station!quote:Op maandag 17 maart 2025 17:51 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Nog een optie: heuvelrugloop.nl.
Ik heb ‘m zelf (nog) niet gelopen maar goed bereikbaar en een mooie omgeving.
quote:Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
https://utrechtmarathon.c(...)-de-tram-bereikbaar/quote:De organisatie adviseert deelnemers en toeschouwers gebruik te maken van het openbaar vervoer:
Tram: Vanaf 07:00 uur rijdt de tram acht keer per uur vanaf Utrecht Centraal Station naar het Utrecht Science Park.
Daarnaast rijden er ook bussen vanaf Utrecht Centraal naar het Utrecht Science Park.
Volgens mij was het deze: https://www.wielervrienden.nl/homequote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:24 schreef Evangelion het volgende:
Er is ook een challenge met website om alle gemeenten te lopen (niet per se een wedstrijd uiteraard). Die heeft een collega van mij gedaan.
Kan zo snel de website niet vinden.
Welke is in oktober?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:12 schreef YUR het volgende:
De Barkley is weer gestart![]()
En komend weekend weer tijd voor de Dutch Backyard Ultra. Zin in!![]()
In oktober wordt er weer eentje gehouden, daar heb ik me ook maar weer voor ingeschreven. Want Backyard Ultra’s zijn
Progressiefquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:41 schreef Piperidine het volgende:
Ik heb een hekel aan progressieve trainingen. Helemaal kapot de laatste 2 km, kon target pace niet halen.
Ze presteren het echt om dat elke keeer te plannen in een weekend waarin het onmogelijk voor me is om mee te doen.quote:
Prioriteiten 🤪.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:13 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ze presteren het echt om dat elke keeer te plannen in een weekend waarin het onmogelijk voor me is om mee te doen.
De 65ste verjaardag van mijn moeder heeft prioriteit.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Prioriteiten 🤪.
Oktober was voor ons ook een wat ingewikkeld weekend, maar dat komt ook goed.
Vorig jaar was het niet mijn hoofddoel en ben ik na 17 rondjes een beetje uit voorzorg gestopt.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:38 schreef Evangelion het volgende:
Ik wil ook wel ooit een keer een BYU doen, maar de hersteltijd lijkt me wel erg hoog als je diep gaat. Dus sowieso lastig te combineren met trainen voor een andere race. Het moet dan wel echt mijn hoofddoel voor dat halfjaar zijn denk ik.
Jazeker!quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:03 schreef Evangelion het volgende:
Volgen jullie RanToJapan?
Hij heeft al 3 dagen niet gelopen.
Ja, fantastische Yquote:Op woensdag 19 maart 2025 16:03 schreef Evangelion het volgende:
Ik volg 'm op YouTube maar niet op Strava. Run harder, not smarter !quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:03 schreef Evangelion het volgende:
Beter iets te koud dan iets te warm blijkbaar :-)quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:38 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Omdat er dan ambulances aan te pas moeten komen en bij -10, stortregen of windkracht 7 niet, al is dat net zo kut of kutter.
Die grens komt wellicht lager te liggen omdat hardlopen steeds populairder wordt en de grote eevents een soort bucketlist ding, waardoor mensen nog wel eens hun eigen kunnen over- en de afstanden en omstandigheden onderschatten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:05 schreef core2duo het volgende:
[..]
Beter iets te koud dan iets te warm blijkbaar :-)
Het lijkt dat de grens waarbij maatregelen worden genomen wel steeds lager komt te liggen.
Ik hoop in december in tropisch gebied een halve marathon te gaan lopen. Gemiddeld 26°C maar wel met 85-90% luchtvochtigheid. Voor mij nog steeds te doen (heb al eens in Dubai een halve gelopen). Zal wel aan mijn Indonesische roots en joie de vivre-instelling liggen...
Ik vrees dat we internationaal wel uit de pas gaan lopen, en dat het ook te koud kan zijn dat het minder leuk wordt om te lopen. Wellicht doen lopers er goed aan om beter met warmte om te gaan. Het wordt bij sommige evenementen inderdaad wel een bucketlist-dingetje, met Instagram, Strava-groepen rond het evenement etc. En soms de eerste dag al uitverkocht (HM Amsterdam, maar ook Marathon Rotterdam).quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Die grens komt wellicht lager te liggen omdat hardlopen steeds populairder wordt en de grote eevents een soort bucketlist ding, waardoor mensen nog wel eens hun eigen kunnen over- en de afstanden en omstandigheden onderschatten.
Precies, prioriteiten kunnen twee kanten op vallen. Dus groot gelijk!quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
De 65ste verjaardag van mijn moeder heeft prioriteit.
En dit weekend heeft de 8ste verjaardag van de oudste prioriteit.
De marketing is ook beter geworden. Elk loopje wordt nu mijlenver van tevoren aangekondigd met nieuwsbrieven en mailings. Misschien komen die allemaal uit de koker van Golazo.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:36 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik vrees dat we internationaal wel uit de pas gaan lopen, en dat het ook te koud kan zijn dat het minder leuk wordt om te lopen. Wellicht doen lopers er goed aan om beter met warmte om te gaan. Het wordt bij sommige evenementen inderdaad wel een bucketlist-dingetje, met Instagram, Strava-groepen rond het evenement etc. En soms de eerste dag al uitverkocht (HM Amsterdam, maar ook Marathon Rotterdam).
Oh ja, kut dat worden weer hartslagen van 180quote:
Hier kriebelt het wel om wedstrijden te gaan lopen, alleen kan ik niet vanwege de kinderen op de dagen wanneer er wat isquote:Op donderdag 20 maart 2025 15:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh ja, kut dat worden weer hartslagen van 180voorlopig geen wedstrijden meer tot aan 'De Mooiste' (dat zeggen ze dan, ben benieuwd).
Wow, dat is best bizar. Hopelijk heb je iets anders kunnen vinden. Hardlopen is een populaire sport en dat is eigenlijk alleen maar een goed teken. Het zou mijns inziens wel minder goed zijn als de verhouding tussen het aantal finishers en het aantal verkochte startbewijzen naar beneden gaat. De Amsterdam Marathon is daar een voorbeeld van.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De marketing is ook beter geworden. Elk loopje wordt nu mijlenver van tevoren aangekondigd met nieuwsbrieven en mailings. Misschien komen die allemaal uit de koker van Golazo.
Ik aasde laatst op de halve marathon van Zwolle. Gewoon plaatselijk loopje zou je denken, maar die was in 1 dag uitverkocht![]()
En hij is na 342 gemeenten aan de 2501 woonplaatsen begonnen?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:24 schreef Evangelion het volgende:
Er is ook een challenge met website om alle gemeenten te lopen (niet per se een wedstrijd uiteraard). Die heeft een collega van mij gedaan.
Kan zo snel de website niet vinden.
Run slow to become faster and stay healthy?quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:59 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Ja, fantastische Y
[..]
Ik volg 'm op YouTube maar niet op Strava. Run harder, not smarter !
Vandaag de nieuwe stappers getest: lopen heerlijk maar (ik denk) vanwege de extra steunzool kreeg ik wat last van een lipoom wat al 100 jaar aan de onderkant van mn voet zit, na 9km voelde het een beetje alsof je je veters in je schoen hebt gedaan en er op loopt. Verder 0 last. Ik twijfel nu wat handig is voor mijn lange 35k zondag:quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:58 schreef kalinhos het volgende:
Gisteren met training 10x800m rondjes, dat zou in 3:00 moeten wil ik de marathon onder de 3u lopen, ik kwam steeds uit op 2:56-3:00 maar was niet na elke 2 rondjes volledig versleten. Volgens mijn horloge heb ik alles gelopen in mijn aerobe zone (en totaal 2,5 minuut in de drempelzone erboven) dus ik zou denken dat dit een test is die geslaagd is (al weet ik dat het geen garantie is uiteraard).
Ook ga ik een klein gokje wagen qua schoenen. Heb de laatste jaren op Brooks Adrenaline/Asics GT4000/Saucony Guide gelopen, maar vandaag bij de renwinkel vonden ze t eigenlijk gek dat ik dergelijke tijden liep op zulke schoenen ipv schoenen met een plaatje. Ja gaven ze aan, je kįn er misschien last van krijgen maar dat hoeft zeker niet en met een zooltje erbij zou het prima moeten kunnen….dus ik heb nu Brooks Hyperion Max2 gekocht, een neutrale schoen die voor een middenvoetlander als ik ook goed zou moeten zijn. Ook gaven ze aan dat de meeste van dergelijke schoenen niet in mijn maat komen vaak (US 13 / 47,5 NL) maar Brooks gaat toevallig wel tot deze maat zeilboot.![]()
Ga er morgen 5x 1600 intervals op lopen en zondag een duurloop van 35: gaat dat beiden goed durf ik het wel aan voor Rotterdam.
Als je met die oude schoenen geen last had, dan zou ik voor die 35k je oude schoenen aan doen en daarna rustig opbouwen met je nieuwe.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Vandaag de nieuwe stappers getest: lopen heerlijk maar (ik denk) vanwege de extra steunzool kreeg ik wat last van een lipoom wat al 100 jaar aan de onderkant van mn voet zit, na 9km voelde het een beetje alsof je je veters in je schoen hebt gedaan en er op loopt. Verder 0 last. Ik twijfel nu wat handig is voor mijn lange 35k zondag:
- die voeten met lipoom (beiden hebben er 1) intapen?
- de zool eruit halen en de normale Brooks-zool?
- ze nu elke run gebruiken en er ook op wandelen zodat ze goed ingelopen zijn?
- of ze niet meer aanraken tot 13 april en dan eventuele last voor lief nemen. Het deed geen pijn ofzo maar werd wat rood.
Oh wat herken ik dit goed. Geemmer met steunzolen. Mijn zolen waren perfect voor de trainingen de ik de laatste tijd afgedraaid heb. Maar toen kwamen de wedstrijden en ervoer ik een drukpunt op de linkervoet wat na lang genoeg landen als een scherp scheermes in mijn zool voelde. As we speak worden ze weer aangepast met extra ondersteuning onder de grote teen en het midden van mijn zool. Zaterdag meteen een 35km om te testen. Ik heb na mijn halve marathon van afgelopen zondag ook mijn techniek aangepast naar meer haklanden, maar het blijft spannend.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Vandaag de nieuwe stappers getest: lopen heerlijk maar (ik denk) vanwege de extra steunzool kreeg ik wat last van een lipoom wat al 100 jaar aan de onderkant van mn voet zit, na 9km voelde het een beetje alsof je je veters in je schoen hebt gedaan en er op loopt. Verder 0 last. Ik twijfel nu wat handig is voor mijn lange 35k zondag:
- die voeten met lipoom (beiden hebben er 1) intapen?
- de zool eruit halen en de normale Brooks-zool?
- ze nu elke run gebruiken en er ook op wandelen zodat ze goed ingelopen zijn?
- of ze niet meer aanraken tot 13 april en dan eventuele last voor lief nemen. Het deed geen pijn ofzo maar werd wat rood.
Ja ik neig ook naar dat laatste. Heb er net 15km mee gelopen en nu zelfs een blaar onder mn voetboog gekregenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh wat herken ik dit goed. Geemmer met
steunzolen. Mijn zolen waren perfect voor de trainingen de ik de laatste tijd afgedraaid heb. Maar toen kwamen de wedstrijden en ervoer ik een drukpunt op de linkervoet wat na lang genoeg landen als een scherp scheermes in mijn zool voelde. As we speak worden ze weer aangepast met extra ondersteuning onder de grote teen en het midden van mijn zool. Zaterdag meteen een 35km om te testen. Ik heb na mijn halve marathon van afgelopen zondag ook mijn techniek aangepast naar meer haklanden, maar het blijft spannend.
Ik zou je zolen niet 'niet' meer aanraken tot 13 april, zoveel mogelijk runs ermee maken als mogelijk, je wilt er toch uiteindelijk je marathon op lopen.
Wat zeurden die vrouwen dan? Dit is toch hartstikke prima? Ik ren het niet.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:49 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb uiteindelijk 25.50 over 5 kilometer gedaan. Dit was mijn eerste 5k sinds 1 januari. Ik ben buitengewoon blij.
Zonder rust?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:22 schreef valleilijn het volgende:
Poeh dat was wel even wennen aan de warmte ja, stonden 8km alternating k's HM en 10k tempo op het programma, ging niet van harte haha. Hartslag bleef wel onder de 170, dat is dan wel weer ok. Zondag weer eens 20km lopen, gelukkig is het dan alweer minder warm en zonnig want ik ben hier nog niet klaar voor
Een zelfde training gehad rond 17:90, zo warm was het toch niet? De wind was wel even werkenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:20 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Zonder rust?
Ik deed net 4x2k. Wind tegen ging ik kapot en wind mee raakte ik oververhit door de temperatuur.
Dat was het plan ja, beetje ambitieus. Bij de laatste twee k's even 50 meter gewandeld en dan weer gaan. En de 10k pace was uiteindelijk niet mn 10k pr pace (4'50) maar ietsje trager (5'00). Toch een goede workoutquote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:20 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Zonder rust?
Ik deed net 4x2k. Wind tegen ging ik kapot en wind mee raakte ik oververhit door de temperatuur.
Eh nee, volgens eigen zeggen is hij niet zo getalenteerd en daarom compenseert hij dat door harder te trainen. Geen fancy ingewikkelde workouts, vooral een gigantisch aantal kilometers, rond de 40km/dag !! En dat dag in dag uit, zonder rustdagen.quote:[[url=https
[..]
Run slow to become faster and stay healthy?
Afhankelijk van je 5 km tempo. Maar zag laatst een filmpje op de socials van mensen die dit deden maar dan ipv hardlopen aan het bier gingen. Die hadden nog minder dan een kwartier over om de laatste weg te gieten. Dan lijkt me 60km rennen ipv 12 * een kroeg induiken ( of een blik open trekken) toch een stuk langer durenquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:07 schreef Evangelion het volgende:
Ik bedacht net een (matige) challenge.
12x5km in 1 dag in de 12 provinciehoofdsteden. Haalbaar met de trein?
Misschien Amsterdam als bonus.
Waarom niet laten aanpassen ipv helemaal weg? Zo zonde.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja ik neig ook naar dat laatste. Heb er net 15km mee gelopen en nu zelfs een blaar onder mn voetboog gekregengeen ramp maar ik ga denk ik toch de volgende run even met de originele zooltjes lopen, die zijn net die 2-3mm minder hoog bij mn voetboog zodat het elkaar niet raakt.
Mocht t goed gaan met de originele zooltjes is het jammer van de nieuwe zooltjes maar dan gaan ze weg
Op bevrijdingsdag, die is dit jaar weer een officiele vrije dagquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:07 schreef Evangelion het volgende:
Hmmja ik kan altijd ff langs gaan natuurlijk om te kijken hoe of wat. Die zolen waren juist hoog om de neutrale schoen wat meer tegen overpromatie te maken, en door die hoogte kreeg ik een blaar. Maar, wellicht is er iets te doen met die zool zodat het zijn functie houdt maar geen blaren meer veroorzaakt.quote:Op zondag 23 maart 2025 08:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Waarom niet laten aanpassen ipv helemaal weg? Zo zonde.
Wel tof maar krap aan denk ik. Je bent per provincie wel een uur bezig (half uur over 5km, 32x je navigatie erbij pakken waar je nou preces linksaf moest, je aansluiting die niet ideaal is…) dus het zou m.i. alleen goeie kans van slagen hebben als je vertrekt uit Utrecht.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:07 schreef Evangelion het volgende:
Maar Utrecht kom je sowieso wel langs op weg naar een ander station. De dag vroeg beginnen in een van de uithoeken (Middelburg, Leeuwarden/Groningen, Maastricht) lijkt me handiger, maar het is inderdaad geen relaxed dagje wat ik eerst misschien dacht.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:31 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wel tof maar krap aan denk ik. Je bent per provincie wel een uur bezig (half uur over 5km, 32x je navigatie erbij pakken waar je nou preces linksaf moest, je aansluiting die niet ideaal is…) dus het zou m.i. alleen goeie kans van slagen hebben als je vertrekt uit Utrecht.
Wel een tof plan. Vooral uitdaging in welke volgorde je gaat rennen en hoe je tussen de steden moet reizen. Zal best een algoritme voor te bedenken zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:07 schreef Evangelion het volgende:
Zoiets?quote:Op zondag 23 maart 2025 20:44 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Wel een tof plan. Vooral uitdaging in welke volgorde je gaat rennen en hoe je tussen de steden moet reizen. Zal best een algoritme voor te bedenken zijn.
Voor Rotterdam?quote:Op zondag 23 maart 2025 20:41 schreef Evangelion het volgende:
Taper tijd![]()
Niet klaar voor, maar wel aan toe.
Je kunt bepaalde provincies aan elkaar rijgen misschien. Ergens in hoekje Noord-Holland uitstappen (hilversum bijv.), je 5km lopen en de volgende 5km net in Utrecht lopen (Baarn). Het stukje Amsterdam-Almere is ook een korte.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:44 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Wel een tof plan. Vooral uitdaging in welke volgorde je gaat rennen en hoe je tussen de steden moet reizen. Zal best een algoritme voor te bedenken zijn.
Gaat niet als je zoals voorgesteld de provinciehoofdsteden gaat doenquote:Op maandag 24 maart 2025 08:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je kunt bepaalde provincies aan elkaar rijgen misschien. Ergens in hoekje Noord-Holland uitstappen (hilversum bijv.), je 5km lopen en de volgende 5km net in Utrecht lopen (Baarn). Het stukje Amsterdam-Almere is ook een korte.
Met de trein lijkt me best een uitdaging, stel dat het lukt, dan moet er niet een trein vertraging of iets hebben want dan loopt alles in de soep.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:26 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Gaat niet als je zoals voorgesteld de provinciehoofdsteden gaat doen
Ik denk dat het nog lastig wordt met het plannen van de trein. Vooral om in de uithoeken te komen.
Dat is nog extreem vermoeiend... want je rent stiekem ook even een ultra op diezelfde dag.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Met de trein lijkt me best een uitdaging, stel dat het lukt, dan moet er niet een trein vertraging of iets hebben want dan loopt alles in de soep.
Waarom niet met de auto?
quote:Als je in elke provinciehoofdstad 30 minuten wilt doorbrengen en niet per se in dezelfde stad hoeft te eindigen, dan wordt de route iets langer. De totale reistijd inclusief stops zal dan rond de 18 tot 20 uur liggen, afhankelijk van overstappen en vertragingen. Dit betekent dat je heel vroeg moet starten, waarschijnlijk rond 05:00 - 06:00 uur, en pas laat in de avond klaar bent.
Geoptimaliseerde Treinroute
Een efficiėnte volgorde met korte reistijden en minimale overstappen kan er zo uitzien:
Start in Utrecht
Utrecht → Arnhem (ICE of intercity, ±35 min)
30 min stop in Arnhem
Arnhem → Maastricht (IC, ±1u 25 min)
30 min stop in Maastricht
Maastricht → 's-Hertogenbosch (IC, ±1u 20 min)
30 min stop in 's-Hertogenbosch
's-Hertogenbosch → Middelburg (IC, ±1u 50 min, overstap in Rotterdam)
30 min stop in Middelburg
Middelburg → Den Haag (IC, ±1u 30 min)
30 min stop in Den Haag
Den Haag → Haarlem (IC, ±30 min)
30 min stop in Haarlem
Haarlem → Lelystad (IC, ±1u 10 min)
30 min stop in Lelystad
Lelystad → Zwolle (IC, ±30 min)
30 min stop in Zwolle
Zwolle → Assen (IC, ±30 min)
30 min stop in Assen
Assen → Groningen (IC, ±15 min)
30 min stop in Groningen
Groningen → Leeuwarden (IC, ±35 min)
30 min stop in Leeuwarden
Leeuwarden → Eindpunt (bijv. Amsterdam of Utrecht)
IC naar Amsterdam (±1u 50 min) of Utrecht (±1u 50 min)
Totale Tijd
Reistijd: ± 13 uur
Pauzes (30 min per stad): 5,5 - 6 uur
Totale duur: 18 tot 19 uur
Iemand laten rijden, dus zelf alleen het lopen doen... ik zou niet ook nog zelf gaan rijden dan (maar ik ben sowieso niet zo'n autorijder).quote:Op maandag 24 maart 2025 10:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is nog extreem vermoeiend... want je rent stiekem ook even een ultra op diezelfde dag.
quote:Een route die begint in het noorden en eindigt in Middelburg, waarbij de korte reistijden aan het begin en de langere aan het einde zitten, kan er als volgt uitzien:
Geoptimaliseerde Treinroute
Start in Groningen (begin vroeg, bijvoorbeeld 05:00 - 06:00 uur)
Groningen -> Leeuwarden (IC, ±35 min)
30 min stop in Leeuwarden
Leeuwarden -> Assen (IC, ±35 min)
30 min stop in Assen
Assen -> Zwolle (IC, ±30 min)
30 min stop in Zwolle
Zwolle -> Lelystad (IC, ±30 min)
30 min stop in Lelystad
Lelystad -> Haarlem (IC, ±1u 10 min)
30 min stop in Haarlem
Haarlem -> Den Haag (IC, ±30 min)
30 min stop in Den Haag
Den Haag -> Utrecht (IC, ±40 min)
30 min stop in Utrecht
Utrecht -> Arnhem (IC, ±35 min)
30 min stop in Arnhem
Arnhem -> 's-Hertogenbosch (IC, ±35 min)
30 min stop in 's-Hertogenbosch
's-Hertogenbosch -> Maastricht (IC, ±1u 20 min)
30 min stop in Maastricht
Maastricht -> Middelburg (IC, ±2u 30 min, overstap in Rotterdam)
Eindpunt: Middelburg ?
Met 1m88 zeg ik: nee bedanktquote:Runners will aim to complete 90 laps of the tunnel network, including some 65ft (20m) long sections that taller entrants are warned may require them to stoop - often.
Goed bezig en goed nieuws: je bent nog een stuk verder, namelijk op 3/4 marathon 🎊quote:Op zondag 23 maart 2025 20:57 schreef Nober het volgende:
Zaterdagochtend de fameuze tweederde marathon (31,65km) gelopen op beoogt SUB4 uur marathon tempo (10.55/5:40).
Heb er één grote ronde van gemaakt ben door meerdere dorpen gekomen en, op de laatste km's na door last aan mijn tenen, het tempo vol kunnen houden.
Nieuw afstands- en duurrecord.
Van mij mogen er meer 25-35km op de weg op de hardloopkalender.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:48 schreef core2duo het volgende:
[..]
Goed bezig en goed nieuws: je bent nog een stuk verder, namelijk op 3/4 marathon 🎊
Gewoon marathon trainen en dan kan je elk weekend 25-35km lopen tot je scheel ziet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Van mij mogen er meer 25-35km op de weg op de hardloopkalender.
Ik zie mezelf ooit nog wel een keer die marathonafstand doen in training.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:25 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Gewoon marathon trainen en dan kan je elk weekend 25-35km lopen tot je scheel ziet.
Dat ligt er allemaal maar net aan wat je doel is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:26 schreef Tracksmith het volgende:
Dat is totaal nutteloos. En Strava marathons tellen niet als marathon.
Ik had eigenlijk dezelfde gedachte, van ja ik zit nu op 35: het voelt als 0 extra opgave om er nog 7 bij te lopen. Zou dan alleen geen PR geweest zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik overwoog stiekem wel na mijn 35km van zondag er nog zeven achteraan te dribbelen zodat ik voor de tweede keer een marathon afstand had gelopen. Als ik dat binnen 50 minuten had gedaan zelfs met een PR (lol)
Maar goed, uiteindelijk gaat het om de wedstrijd zelf
Die wil de Nederlandse Barkley marathon worden?quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:23 schreef YUR het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor een marathon waarvan ik alleen maar weet dat die ergens tussen 1 mei en 15 juni in een weekend om 5 uur ‘s morgens hier in de regio start. Wanneer en waar de start is, krijgen we 20 uur van tevoren te horen
Totaal niet in marathonvorm, maar een snelle marathon is ook helemaal mijn doel niet. Ik wil gewoon een rondje hobbelen
En ga je het zelf ook proberen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:25 schreef kalinhos het volgende:
Toch laat die 5km per provinciehoofdstad me nog niet los. Ik denk dat het alleen kan als je begint in Maastricht. Dan heb je mijns inziens de meest logische route met het minste punten die je dan 2x passeert:
Maastricht
Den Bosch
Arnhem
Zwolle
Assen
Groningen
Leeuwarden
Lelystad
Utrecht
Haarlem
Den Haag
(Via Rotterdam naar)
Middelburg
De grootste uitdaging zit dus in op tijd starten uit Maastricht en op tijd weg uit Middelburg.
Maar dan geasfalteerdquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die wil de Nederlandse Barkley marathon worden?
Na Middelburg heb je toch geen tijdsdruk meer? je bent immers klaar. Volgens mij heb je dan wel een hotelkamer verdientquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:25 schreef kalinhos het volgende:
Toch laat die 5km per provinciehoofdstad me nog niet los. Ik denk dat het alleen kan als je begint in Maastricht. Dan heb je mijns inziens de meest logische route met het minste punten die je dan 2x passeert:
Maastricht
Den Bosch
Arnhem
Zwolle
Assen
Groningen
Leeuwarden
Lelystad
Utrecht
Haarlem
Den Haag
(Via Rotterdam naar)
Middelburg
De grootste uitdaging zit dus in op tijd starten uit Maastricht en op tijd weg uit Middelburg.
Qua training misschien wat lastig, als je net een flink zware hebt gedaan krijg je te horen dat je over 20 uur mag startenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar dan geasfalteerd
Hun motto is: Je bent pas echt fit als je op ieder moment een marathon kunt lopen.
Daar kun je natuurlijk uitgebreid over discussiėren, maar het lijkt wel op een soort van baseline die ik al jaren zelf probeer te hanteren
Best toffe dingen zijn dit (al is Oss wat ver voor mij)quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
In de omgeving van Oss begint over twee weken weer de Maasland Run Classics:
https://www.maaslandrunclassics.nl/
Dit zijn leuke, kleinschalige loopjes om je 5 of 10km tijd neer te zetten of aan te scherpen (of juist als training richting een HM bijvoorbeeld).
[ afbeelding ]
Daar worden de jongens van de mannen gescheidenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Qua training misschien wat lastig, als je net een flink zware hebt gedaan krijg je te horen dat je over 20 uur mag starten![]()
Nou, ik heb me opgegeven en een vriendin van me ook. Desnoods wandelen we de laatste rondes.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:28 schreef YUR het volgende:
Ohja, voor wie zin heeft in een heel kleinschalige, goedkope, obscure 50 kilometer loop: De Ommetjes Ultra in Wijchen
https://my.raceresult.com/322464/
Leuk!!quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, ik heb me opgegeven en een vriendin van me ook. Desnoods wandelen we de laatste rondes.
Afvallen in het najaar is me volgens mij nog nooit gelukt, dan kom ik vooral aan. Dit keer gingen er een paar kg af, en die kwamen er daarna nog sneller weer, en nog een paar extra ook. Lopen werd minder, bleef last van kniepees en achilles houden. Half januari de knop omgezet. Tikte de 90kg en vond het teveel. Focus is op afvallen gegaan. Dus niet ook nog flink gaan sporten naast het omlaag brengen calorie-intake. Af en toe wel korte stukjes gelopen (3-4k), en op de trainer gefietst. Inmiddels ruim 8kg eraf, en afgelopen 2 weken weer iets meer gelopen. De eerste loopjes zijn sowieso altijd lastig, maar vandaag ging het best lekker. Zonder veel moeite (nauwelijks uit Z2 gekomen), zonder last van de kniepees en achilles, een 5k rondje met 50 hoogtemeters onder de 30 min, iets waarvan ik twee maanden geleden dacht dat ik dat op dat moment nauwelijks zou halen, gezien hoe het toen ging. Ik hoop nog wel wat meer kgs kwijt te raken, maar het is fijn te merken dat het het lopen makkelijker maakt (en ik zit ook gewoon lekkerder in mijn vel).quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zit op 1250 dit jaar, en afgelopen maand de 2e maand minder dan 100k. De klad zit er een beetje in. Last van mijn enkel gehad (was weer ok na 5 dagen rust), last van kniepees (was nog niet ok na 5 dagen rust), en last achilles (maar dat is wel vaker, maak ik met niet druk over). ...
Eigenlijk ben ik op dit moment gewoon iets te zwaar, dat is volgens mij vooral de reden van de pijntjes, het heeft allemaal met belasting te maken, en ik loop nu een stuk minder dan in het eerste half jaar, maar ben wel een kg of 4-5 zwaarder. Komende maanden dus wat focussen op het verliezen van een paar kg.
Afgelopen zondag zelfs 😁quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
In het Westland begint in de zomer het AAFF Zomer RunCircuit
Eigenaren...ik zou het die hond niet kwalijk nemen, de eigenaar wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Lekker rondje voor het thuiswerken... probeert er weer eens een hond me te bijten.
Ik zag 'm al op me af komen en een beetje vreemd doen, dus was gestopt met rennen en rustig verder gewandeld met het idee "ik laat jou rustig passeren en jij mij" nou nee dus, hij nam een duik naar m'n kuit net toen ik voorbij was.
Baasje: "Ja het is een border collie dus dit is zijn instinct, hij probeert je bij de kudde te houden"
Eh, leuk zo'n instinct maar niet leuk voor mijn kuit
Uiteindelijk trok zij de hond net gauw genoeg terug en trok ik m'n kuit net snel genoeg weg, dus nu is het alleen een oppervlakkige schram.
Honden
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Lekker rondje voor het thuiswerken... probeert er weer eens een hond me te bijten.
Ik zag 'm al op me af komen en een beetje vreemd doen, dus was gestopt met rennen en rustig verder gewandeld met het idee "ik laat jou rustig passeren en jij mij" nou nee dus, hij nam een duik naar m'n kuit net toen ik voorbij was.
Baasje: "Ja het is een border collie dus dit is zijn instinct, hij probeert je bij de kudde te houden"
Eh, leuk zo'n instinct maar niet leuk voor mijn kuit
Uiteindelijk trok zij de hond net gauw genoeg terug en trok ik m'n kuit net snel genoeg weg, dus nu is het alleen een oppervlakkige schram.
Honden
Zonde, kun je niet wijzigen naar een kortere afstand? Het duurt sowieso nog een aantal weken voor het zover is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:47 schreef mosselmossel het volgende:
Geprobeerd een trailrondje van 15km te doen. Maar te veel last van de griep die ik halverwege januari had. Conditie is nog steeds kut.
Dus ik ga geen Koning van Spanje lopen. Klotezooi.
Nou ja, ik kijk het nog even aan. Gisteren vol in de emotie. Het is nog 7 weken. Maar goed, kortere afstand wil ik niet. Geen zin om voor 18 kilometer zo lang te rijden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:38 schreef En1gma het volgende:
[..]
Zonde, kun je niet wijzigen naar een kortere afstand? Het duurt sowieso nog een aantal weken voor het zover is.
Zeker!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:14 schreef SEMTEX het volgende:
Hey @:Yur had je nou ook meegedaan aan de Dutch BYU?
Held. Blijft sick.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Zeker!
Een stuk minder getraind aan de start in vergelijking met vorig jaar. En waar normaal de eerste 6 tot 8 rondjes probleemloos verlopen, had ik vanaf de start maag- en darmissues… in rondje 9 en 10 was ik mentaal al uitgestapt, maar mijn crew duwde me steeds weer naar de start. Uiteindelijk liepen rondje 13, 14, 15 ineens wél lekker![]()
Daarna begon een knie tegen te sputteren… na rondje 17 het besluit genomen te stoppen. Tóch nog gestart aan rondje 18, maar na 300 meter in die ronde heb ik rechtsomkeert gemaakt.
17 rondjes, 114 kilometer, exact hetzelfde resultaat als vorig jaar maar op een compleet andere manier en zonder echte voorbereiding. Ik mag dus eigenlijk niet ontevreden zijn
Heel netjes! Hoe lang herstel je nu van zoiets?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Zeker!
Een stuk minder getraind aan de start in vergelijking met vorig jaar. En waar normaal de eerste 6 tot 8 rondjes probleemloos verlopen, had ik vanaf de start maag- en darmissues… in rondje 9 en 10 was ik mentaal al uitgestapt, maar mijn crew duwde me steeds weer naar de start. Uiteindelijk liepen rondje 13, 14, 15 ineens wél lekker![]()
Daarna begon een knie tegen te sputteren… na rondje 17 het besluit genomen te stoppen. Tóch nog gestart aan rondje 18, maar na 300 meter in die ronde heb ik rechtsomkeert gemaakt.
17 rondjes, 114 kilometer, exact hetzelfde resultaat als vorig jaar maar op een compleet andere manier en zonder echte voorbereiding. Ik mag dus eigenlijk niet ontevreden zijn
Pff. Herkenbaar. Lag er toen een week echt af en nu steeds de naweeėn. Vooral conditioneel veel achterstand opgelopen. Mijn eerste doel dit jaar is de halve marathon van Zwolle. Nog 3 maanden om terug op niveau te komen. Sterkte in ieder geval!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:47 schreef mosselmossel het volgende:
Geprobeerd een trailrondje van 15km te doen. Maar te veel last van de griep die ik halverwege januari had. Conditie is nog steeds kut.
Dus ik ga geen Koning van Spanje lopen. Klotezooi.
Krankzinnige prestatiequote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Zeker!
Djiez, wat heftig... tijdens de Stevensloop ook iemand gezien die stuiptrekkend en schuim uit de mond langs de weg lag, ben er niet achtergekomen of hij er nou bovenop gekomen is.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:32 schreef En1gma het volgende:
Venloop ging super, ondanks de harde wind. Veel publiek ook langs de kant, erg leuk!
PR met exact een minuut verbeterd, nu voor het eerst onder de 1:40 gelopen, dik tevreden!
Helaas is er wel deelnemer overleden tijdens de 10km en nog een andere gereanimeerd tijdens de HM.
En inmiddels halverwege de 12 provincies, volgende is Utrecht.
quote:Een 59-jarige deelnemer van de Venloop is overleden.
Volgens de organisatie betreft het een man uit Duitsland die onwel werd tijdens de tien kilometer.
Het herstel gaat eigenlijk best wel snel, ik heb al een paar keer met nauwelijks problemen kunnen lopen. Gewoon nog ff niet overdrijven nuquote:Op zondag 30 maart 2025 11:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heel netjes! Hoe lang herstel je nu van zoiets?
590 hier, en verwacht er nog wel 50 bij.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:46 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit inmiddels op 646.5 en er komt nog minstens 25 bij denk ik dus een totale voorbereiding van 670km - je wordt er toch moe van
Die ga ik ook doen ja.quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:20 schreef SEMTEX het volgende:
Heb me ingeschreven voor de Kustloop Vrouwenpolder, begin September. Inschrijving vandaag geopend. Mijn favoriete strandoord + de provincie Zeeland voor mijn 12 provincies challenge
Aan de kustlijn heb je vaak best wel wat hard zand en dat loopt gewoon lekker. Tenzij je pech hebt dat het echt hoog water is natuurlijk.quote:
Ik zit aan de 600, veel meer dan bij mijn eerste marathon (rond de 300). Maar ik wil ook bijna een uur van mijn tijd eraf krijgen, dus het is het zeker waard geweest.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:46 schreef kalinhos het volgende:
Moet zeggen dat ik onderhand wel toe ben aan die tapering ook![]()
Heb de afgelopen jaren als voorbereidingskilometers het volgende gelopen in de 4 maanden (vanaf de kerst tel ik vaak) voorafgaand de marathon:
2022 - 419.2km (eindtijd 3:33)
2023 - 419.5km (eindtijd 3:22)
2024 - 512.2km (eindtijd 3:16)
Eind 2024 - 581.0km (eindtijd 3:04)
Ik zit inmiddels op 646.5 en er komt nog minstens 25 bij denk ik dus een totale voorbereiding van 670km - je wordt er toch moe van
Alsof je je Audi Q7 inruilt voor een Daihatsu Core.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:57 schreef SEMTEX het volgende:
Francis van Broekhuizen zingt de Marathonners in Rotterdam toe.
Tja, wie hadden we dan gewild? Davina Michelle?quote:Op woensdag 2 april 2025 11:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Alsof je je Audi Q7 inruilt voor een Daihatsu Core.
Hell no. Dat zou de meest nasale versie van YNWA worden.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:36 schreef kalinhos het volgende:
Was beter geweest denk ik ja, of desnoods die zanger van The Kik
Je bent de eerste die niet enthousiast is over haar.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Alsof je je Audi Q7 inruilt voor een Daihatsu Core.
Hij is toch geen geweldige zanger?quote:
Gewoon via de social media (facebook/insta) en dan zeker de laatste dagen voor t event worden ze overal aangeboden.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:37 schreef Alaianaya het volgende:
Hi! Heeft iemand hier ervaring met het (over)kopen van een ticket voor een hardloopevenement via Atleta?
Ik wil graag een ticket voor een bepaald uitverkocht loopevenement bemachtigen, maar ik grijp steeds mis. Ik vraag me af of het mogelijk is een melding te krijgen zodra een ticket aangeboden wordt of dat je echt af en toe moet refreshen om te kijken of er toevalig iets beschikbaar komt. Heeft iemand enig idee?
Het is een kwestie van jezelf kennen. Kan jij met een startnummer op je buik nog steeds rustig lopen? Alsof het een duurloop is? Dan kun je er voor gaan.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:09 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb een vraag, ik krijg namelijk helemaal de zenuwen. Zondag de 13e heb ik een halve marathon staan, maar twijfel of ik het wel kan.
Heb de hele winter lekker 2 ą 3 keer per week gelopen en het halve marathon schema tot de duurloop van 100 minuten lekker gevolgd. Begin maart nog 16 kilometer op wedstrijdtempo gelopen, ging prima, daarna nog stuk of drie loopjes van zo’n 12 kilometer. Toen kreeg ik echt flink de griep. Vorige week pas weer echt kunnen lopen en lekker rondje van 10 kilometer gelopen.
Ik weet dat ik niet meer “beter” of sneller wordt voor de 13e, de basis moet gelegd zijn. Maar ik voel me er niet helemaal klaar voor eigenlijk. Beetje onzeker.
Wat is jullie advies, gewoon lekker gaan met die banaan en kijken hoe het gaat of toch maar de afstand wijzigen naar een 10km?
Ja dat zal de uitdaging worden, ik moet het gaan zien als een trainingsrondje lange duurloop. We gaan het zien. Iemand anders nog aan de start in Enschede de 13e?quote:Op donderdag 3 april 2025 20:31 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het is een kwestie van jezelf kennen. Kan jij met een startnummer op je buik nog steeds rustig lopen? Alsof het een duurloop is? Dan kun je er voor gaan.
Als je hard wil, zou ik even passen.
Eh rond de 17 zie ik?quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het gaat warm worden de dertiende
Google voorspelt inmiddels 21 graden. En zelfs 17 graden vind ik heel erg warm.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Inmiddels worden temperaturen rond de twintig graden voorspeld, dus reden voor paniek?
Zou het wel zonde vinden
Je moet hem ergens op All Runs zetten, volgens onderstaande. Zelf nooit gebruikt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:48 schreef slacker_nl het volgende:
Weet iemand hoe Strava goals precies werken? Ik heb een km-doel gesteld en ik heb 2 versies. Ik vermoed dat eentje alleen hardlopen is en de andere hardlopen incl trails.
Eentje zegt nml, 186km gelopen met 20 activiteiten en de andere zegt 308km met 30 activiteiten.
Iemand die specifiek "trail runs" loopt die hetzelfde heeft?
Ha. Kennelijk heb ik 400km run en all run aangemaakt. Eentje verwijderd. Thnx!quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:16 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Je moet hem ergens op All Runs zetten, volgens onderstaande. Zelf nooit gebruikt.
https://www.reddit.com/r/(...)towards_running_goal
Het zal druk zijn. Sowieso 8.06 kiezen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:45 schreef Fargo het volgende:
Vraagje voor de wat meer ervaren lopers uit Rotterdam. De kwart marathon start volgende week aan de Burgemeester van Walsumweg. Geadviseerd wordt om met de trein naar station Blaak te reizen. Daar aankomend, loop je van daaruit zo de startvakken in, of moet ik dan nog rekening houden met een stukje wandelen?
Ik kan namelijk kiezen uit aankomen om 08.06 uur of 08.36 uur (starttijd is 09.15 uur).
Beter halverwege maart organiseren.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Inmiddels worden temperaturen rond de twintig graden voorspeld, dus reden voor paniek?
Zou het wel zonde vinden
Mogelijk voortaan in het najaar, maar snap niet waarom de inschrijving geopend werd zonder vergunning. Wij hebben 'm vorig jaar al afgevinkt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
De halve van Helmond is geannuleerd vanwege problemen met de vergunningen. Zelfde weekend als 'De Mooiste', dus ik ging sowieso niet.
Qua afstand is het echt maar een klein stukje van Blaak naar de start. Maar zou sowieso voor 8.06u gaan ja, want als je 5-10 minuten vertraging hebt, zit je al echt niet lekker meer in die trein.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:45 schreef Fargo het volgende:
Vraagje voor de wat meer ervaren lopers uit Rotterdam. De kwart marathon start volgende week aan de Burgemeester van Walsumweg. Geadviseerd wordt om met de trein naar station Blaak te reizen. Daar aankomend, loop je van daaruit zo de startvakken in, of moet ik dan nog rekening houden met een stukje wandelen?
Ik kan namelijk kiezen uit aankomen om 08.06 uur of 08.36 uur (starttijd is 09.15 uur).
Dat kun je verwachten bij elke halve of hele marathon vanaf april. Je tempo aanpassen en genoeg water en voedsel nemen is het enige wat je kunt doen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zou het wel zonde vinden
Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zou het wel zonde vinden
Een marathon halverwege maart, ik denk dat we dan qua temperatuur wel uit de pas gaan lopen met andere grote marathons. Gemiddelde maximumtemperatuur zou dan zijn:quote:Op zondag 6 april 2025 07:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Beter halverwege maart organiseren.
[..]
Mogelijk voortaan in het najaar, maar snap niet waarom de inschrijving geopend werd zonder vergunning. Wij hebben 'm vorig jaar al afgevinkt.
En heb je dan een tijdsdoel? En is dat dan een PR of niet?quote:Op zondag 6 april 2025 13:53 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.
Zelf ga ik me inschrijven voor een halve marathon waarbij het gemiddeld 25-26°C is (Singapore). Met 90% luchtvochtigheid, maar daarbij geen zon: de start is vanaf 3.30 uur. Het zal wel aan mijn Indonesische wortels liggen dat ik die uitdaging aan ga ;-)
Inderdaad. Gewoon enorm balen. Zeker omdat ik niet zo goed ben in de hitte rennen. Loop nu net mijn marathon tempo met een hartslag van 180 op dit weer. Dan weet je al genoegquote:Op zondag 6 april 2025 14:29 schreef Evangelion het volgende:
Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel.
Een tijdsdoel heb ik voor de halve marathon van Amsterdam (1:48). De leeftijd van PR’s lopen ben ik inmiddels ruim gepasseerd. In Singapore in ieder geval binnen de 2 uur (sneller is beter), wat voor daar een vrij snelle tijd is. Vorig jaar liepen 10.000 mensen binnen de 3 uur, waarvan slechts 1.145 binnen de 2 uur.quote:Op zondag 6 april 2025 14:29 schreef Evangelion het volgende:
[..]
En heb je dan een tijdsdoel? En is dat dan een PR of niet?
Lopen in de hitte is niet per se erg of moeilijk. Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel.
Zeker bij een marathon waar je geen snelle herkansing kan doen.
Thailand (Bangkok/Phuket) en Singapore staat ook nog wel op mijn lijstje om eens een marathon te lopen.
Ik vond het weer in Singapore niet te doen eigenlijk. Misschien was het ook de hoge luchtvochtigheid. Hoop dat je Indonesische wortels helpenquote:Op zondag 6 april 2025 13:53 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.
Zelf ga ik me inschrijven voor een halve marathon waarbij het gemiddeld 25-26°C is (Singapore). Met 90% luchtvochtigheid, maar daarbij geen zon: de start is vanaf 3.30 uur. Het zal wel aan mijn Indonesische wortels liggen dat ik die uitdaging aan ga ;-)
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.quote:Op zondag 6 april 2025 14:29 schreef Evangelion het volgende:
Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel.
Vorig jaar was Rotterdam redelijk perfect.quote:Op zondag 6 april 2025 17:55 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.
En ach, dan loop je toch iets rustiger? Je hoeft toch niet meer naar de Spelen.
lolquote:Op zondag 6 april 2025 17:54 schreef kalinhos het volgende:
Ze hebben de 1/4 marathon volgende week nu laten sponsoren en nu heet die The Last Of Us 1/4 Marathon![]()
![]()
Waarom doen organisaties vroeg of laat altijd van die gekke dingen he
Wat flauw om het zo neer te zetten. Alsof de weersomstandigheden niet ontzettend belangrijk zijn voor een race waar je maanden lang naar toe werkt. Als het tijdsdoel mij niet interesseerde, zou ik niet die loodzware trainingen hebben gedaan en duurdere schoenen hebben gekocht. Zo’n zware trainperiode heeft veel gekost, en ja ik weet dat ik aan het eind van de dag amateur ben, maar ik heb echt als doel gesteld zoveel mogelijk eruit te halen. Dan zou het jammer zijn als hetgeen waar je het minst invloed op hebt (weersomstandigheden) dat verpest.quote:Op zondag 6 april 2025 17:55 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.
En ach, dan loop je toch iets rustiger? Je hoeft toch niet meer naar de Spelen.
Het kan daar heel warm zijn, vooral als de zon schijnt. Met de loop gaat het helemaal goed komen. Op vakantie loop ik ook met plezier in de warmte (bijvoorbeeld 30°C), al ga ik niet de grenzen opzoeken. Als het nog warmer is loop ik een kortere afstand.quote:Op zondag 6 april 2025 16:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vond het weer in Singapore niet te doen eigenlijk. Misschien was het ook de hoge luchtvochtigheid. Hoop dat je Indonesische wortels helpen
Boek een reis naar een tropisch land en ga daar drie weken lang aclimatiseren, keer vervolgens terug naar NL en ren je race. Na ongeveer een week in de tropen ben je gewend aan hardlopen in 30 graden en dan kan je in de twee weken erna kijken of je tempo kan behouden over langere afstanden. Mocht het kouder zijn in NL dan je verwachtte dan kan ik je verzekeren dat je in NL veel sneller bent.quote:
goed verhaalquote:Op maandag 7 april 2025 03:22 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Boek een reis naar een tropisch land en ga daar drie weken lang aclimatiseren, keer vervolgens terug naar NL en ren je race. Na ongeveer een week in de tropen ben je gewend aan hardlopen in 30 graden en dan kan je in de twee weken erna kijken of je tempo kan behouden over langere afstanden. Mocht het kouder zijn in NL dan je verwachtte dan kan ik je verzekeren dat je in NL veel sneller bent.
Eerder rond de middag (13-14u). Wordt denk ik wel drukkend warm om te lopen met 15-19 graden en vrij veel bewolking.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Vol spanning of het verlossende regenbuitje komt voor zondag 10 uur s’ochtends
tapermadnessquote:Op dinsdag 8 april 2025 09:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Vol spanning of het verlossende regenbuitje komt voor zondag 10 uur s’ochtends
random pijntjes en stijfheid terwijl je juist rust hebtquote:Op dinsdag 8 april 2025 10:47 schreef CaLeX het volgende:
[..]
tapermadness![]()
hier ook; weer, kleding, aantal gels, pace strategie, ditdatalles![]()
Ik word altijd een enorme hypochonder in de laatste weekquote:Op dinsdag 8 april 2025 10:50 schreef Evangelion het volgende:
[..]
random pijntjes en stijfheid terwijl je juist rust hebt
overal snotterende mensen om je heen
Het wisselt nog per dag wanneer dat regenbuitje gaat komen. Dat hij er gaat komen, lijkt duidelijk. Sowieso kan ik beter met vochtige bewolkte warmte omgaan dan die felle droge zon van nu.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eerder rond de middag (13-14u). Wordt denk ik wel drukkend warm om te lopen met 15-19 graden en vrij veel bewolking.
Ik ben nog in afwachting van een nieuw shirtje. Alles zo kort mogelijk. IJsslushie van te voren en daarvoor een thermoskan aangeschaft. En inderdaad de hele tactiek bedenken.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:47 schreef CaLeX het volgende:
[..]
tapermadness![]()
hier ook; weer, kleding, aantal gels, pace strategie, ditdatalles![]()
Er zijn sponzen maar niet elke 5km dacht ikquote:Op dinsdag 8 april 2025 12:37 schreef Evangelion het volgende:
Hebben ze sponzen in Rotterdam? Dat weet ik niet meer. Sponzen zijn chill.
In Athene kreeg je elke 2.5km een 500ml plastic fles water. Paar slokjes, de rest over je polsen, voorhoofd en nek gieten. Dat schoot wat meer op dan die halfvolle kartonnen bekertjes.
quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:37 schreef Evangelion het volgende:
Hebben ze sponzen in Rotterdam? Dat weet ik niet meer. Sponzen zijn chill.
In Athene kreeg je elke 2.5km een 500ml plastic fles water. Paar slokjes, de rest over je polsen, voorhoofd en nek gieten. Dat schoot wat meer op dan die halfvolle kartonnen bekertjes.
Nee hoor, het werk is gedaan. Nog wat lossen eindjes maar die zijn zo opgelost o.a. even de trein uitzoeken en kijken welke sokken er schoon zijn ;pquote:Op dinsdag 8 april 2025 13:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ben ik dan de enige die chill is? Net nog wat krachttraining gedaan, geen pijntjes, niets.
Misschien komt dat omdat ik een extreme controlfreak ben. Outfit en hardlooprugzak zijn al OK bevonden, hotel is al geboekt sinds de inschrijfdag, dit gaat wel goedkomen. Het zal niet zo warm zijn als in Leiden in mei 2024 en die heb ik ook uitgelopen.
Vergeet tevens niet om uit te kijken voor rode schilden en als je op kilometer 15 een paddenstoel of ster hebt kan je een mooie shortcut doen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 14:49 schreef CaLeX het volgende:
5 keer sponsen en een keer oppassen voor bananenschillen
Ik denk dat het vooral is omdat ik mijn plan moet aanpassen op verschillende weersverwachtingen. 19 graden, droog en zon, of 14 graden, nat en bewolkt vragen om volledig verschillende strategieėn.quote:Op dinsdag 8 april 2025 13:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ben ik dan de enige die chill is? Net nog wat krachttraining gedaan, geen pijntjes, niets.
Misschien komt dat omdat ik een extreme controlfreak ben. Outfit en hardlooprugzak zijn al OK bevonden, hotel is al geboekt sinds de inschrijfdag, dit gaat wel goedkomen. Het zal niet zo warm zijn als in Leiden in mei 2024 en die heb ik ook uitgelopen.
Op de wedstrijddag zelf zal het wel meevallen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:00 schreef Evangelion het volgende:
- Hoogtemeters
- Mogelijk wind tegen
- Belgisch wegdek
- Op het einde de langzame halve marathoners moeten ontwijken
Mensenkinderen dit wordt zo'n enorme ramp
Ik ben ook chillquote:Op dinsdag 8 april 2025 13:19 schreef SEMTEX het volgende:
Bullshit. Marketingpraat. Ik doe veel trainingsloopjes in oude Vaporfly's, ze lopen ook prettig bij 5min/km.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vooral omdat ik een beetje stug ben in mijn tijdsdoelen. Ik wil mijn Vaporflies dragen maar dat heeft pas echt effect als je onder de 4:30 rent, ..
Ik ook. Ik heb mijn startnummer eind februari aan een clubgenoot verkocht. Mijn eerste griep ooit in januari betekende het einde.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ben ook chill
want ik heb maanden geleden mijn startbewijs al een een goede vriend verkocht
Ik denk vooral ten opzichte van mijn andere snelle schoenen. Als ik langzamer dan 4:30 en zeker dan 5:00 loop met die Vaporflies heb in het gevoel dat ze meer last dan hulp bezorgen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:35 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Bullshit. Marketingpraat. Ik doe veel trainingsloopjes in oude Vaporfly's, ze lopen ook prettig bij 5min/km.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |