abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216940066
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
pi_216940117
Lopen na een weekje wintersport is toch altijd even wennen. Ik had de week ervoor al ineens last van de pees die zo onderlangs je enkel aan de buitenkant van je voet loopt. Dat is helaas niet minder geworden met snowboarden, toch maar even een afspraak bij de fysio gemaakt :{
pi_216941036
Oh ja en fuck hooikoorts, het is even weer zonnig in maart en ik heb meteen een dag jeukende ogen :')
pi_216944347
Startbewijs Rotterdam geregeld 8-) bleek ook nog van iemand te zijn die vorig jaar (als vrouw) 2:55 gelopen heeft dus ik sta ongeveer achter de Abdi’s van deze editie.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 6 maart 2025 @ 09:12:19 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216944376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:08 schreef kalinhos het volgende:
Startbewijs Rotterdam geregeld 8-) bleek ook nog van iemand te zijn die vorig jaar (als vrouw) 2:55 gelopen heeft dus ik sta ongeveer achter de Abdi’s van deze editie.
Netjes. Hoeveel was je kwijt?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216944828
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:30 schreef valleilijn het volgende:
Oh ja en fuck hooikoorts, het is even weer zonnig in maart en ik heb meteen een dag jeukende ogen :')
Ik heb gister mn medicatie besteld bij de huisarts, kan het zo ophalen. Ik ben vooral allergisch voor gras, dus ik kan mooi op tijd beginnen denk ik.
Fake it till you make it...
pi_216944942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:30 schreef valleilijn het volgende:
ah dat is het 8)7 Hier geven de ogen ook wat rommel ;(

Wel zin in zondag, eerst de Ernst en Bobbie loop met mijn dochters, daarna de HM waar ik achter de 1:45 Pacer wil gaan hangen om een dik PR te lopen. En als ik me goed genoeg voel dan lopen we in de middag ook de 10km op easy pace. *O*
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_216945332
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:55 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb gister mn medicatie besteld bij de huisarts, kan het zo ophalen. Ik ben vooral allergisch voor gras, dus ik kan mooi op tijd beginnen denk ik.
Wat voor medicatie heb je? Misschien moet ik ook maar eens langs de huisarts voor iets anders dan de cetirizine van het kruidvat
pi_216945376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:42 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Wat voor medicatie heb je? Misschien moet ik ook maar eens langs de huisarts voor iets anders dan de cetirizine van het kruidvat
Hier heb ik Desloratadine, werkt als de brandweer tegen klachten.

Ik ben allergisch voor zo een beetje alles en loop sinds een tijdje in een immunotherapie traject. Elke maand krijg ik twee injecties (grassen en huisstofmijt).

Hier heeft het mijn leven aanzienlijk verbeterd, ik kan het iedereen aanraden.
pi_216945622
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Netjes. Hoeveel was je kwijt?
145

Het is van iemand uit de loopgroep waar ik loop dus verwacht eigenlijk niet dat er winst op is gemaakt. En als t goed is krijg ik het toch vergoed dus ach
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_216946349
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:42 schreef valleilijn het volgende:

[..]
desloratadine tabletjes
mometason neusspray
azelastine oogdruppels

En daarmee krijg ik het redelijk onderdrukt. Ik heb het eerst alleen met tabletjes gedaan, maar later toch meer erbij gevraagd omdat ik mijn lenzen niet kon dragen en ik ze wel nodig heb omdat ik met een bril minder goed zie als met lenzen.

@CaLeX, dat overweeg ik toch ook nog eens te doen, zo'n immunotherapie traject.
Zal het eens vragen bij de huisarts.
pi_216948215
Novablast 5 e.a. voor 15% korting van 150 euro naar 127,50 als je inlogt op asics.nl, de trail versie besteld!
pi_216949762
Gisteren nieuwe vaporflies gekocht. Maar dat mag niet meer.

Nog steeds de enige supershoe die ik geprobeerd heb. Daar is de prijs toch net te hoog voor om te denken dat als het niet bevalt dan gebruik ik het wel voor junk miles of zo. :P Maar misschien mis ik daardoor wel de perfecte supershoe voor mij. :o
Of iets een goede marathonschoen is lijkt me ook lastig beoordelen op een kort loopje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Evangelion op 06-03-2025 16:59:00 ]
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:52:42 #14
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_216951488
quote:
9s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:44 schreef Evangelion het volgende:

[ afbeelding ]

Nog steeds de enige supershoe die ik geprobeerd heb. Daar is de prijs toch net te hoog voor om te denken dat als het niet bevalt dan gebruik ik het wel voor junk miles of zo. :P Maar misschien mis ik daardoor wel de perfecte supershoe voor mij. :o
Of iets een goede marathonschoen is lijkt me ook lastig beoordelen op een kort loopje.
Ik heb gisteren ook mijn eerste Vaporflies gekocht en uitgeprobeerd. En dat als Volt-stemmer! Mijn continent ten schande gebracht.

Ze liepen echt ongelooflijk lekker. Ik ga zondag de CPC er mee lopen, en als dat goed gaat, ook de hele marathon van Rotterdam. Omdat onder de drie uur nog onrealistisch lijkt wellicht een beetje voorbarig, maar hé, ik wil alle omstandigheden in mijn voordeel hebben :)
Met pijn en moeite derde
pi_216951871
quote:
9s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:44 schreef Evangelion het volgende:
Terugbrengen en op dr. Mertens gaan lopen. Er zit niets anders op.
pi_216956579
Zondag halve marathon *O*

Gelukkig de laatste weken nog vrij goed kunnen trainen, na een minder actieve periode vanwege de kou. Voor mij staat deze keer, na vele jaren NN CPC Loop Den Haag, de halve marathon van Parijs op het programma. Ik denk dat ik met korte mouwen ga lopen. Start is vanaf 9.15 uur en het wordt ongeveer 13 graden.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:10:23 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216957463
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:20 schreef core2duo het volgende:

Gelukkig de laatste weken nog vrij goed kunnen trainen, na een minder actieve periode vanwege de kou. Voor mij staat deze keer, na vele jaren NN CPC Loop Den Haag, de halve marathon van Parijs op het programma. Ik denk dat ik met korte mouwen ga lopen. Start is vanaf 9.15 uur en het wordt ongeveer 13 graden.
Succes. Ik doe de 10 en moet om 15:15. Wordt 17 graden en met die volle zon denk ik dat het nog best pittig kan zijn. Eerste dagen dat het echt ‘warm’ is dus er zullen een hoop mensen last krijgen gok ik.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:33:50 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216957587
Ik loop zondag de halve Vestingloop van Gorinchem.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216957769
Staat allemaal niet in het lijstje in de OP. :%

Ik ga de Gulbergergen Trail doen, benieuwd hoe dat bevalt.
pi_216958069
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
Ik loop zondag de halve Vestingloop van Gorinchem.
Benieuwd hoe je die vindt, begreep dat op de stadsmuren inhalen er niet echt bij is
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:33:53 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216958083
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:59 schreef En1gma het volgende:
Staat allemaal niet in het lijstje in de OP. :%

Ik ga de Gulbergergen Trail doen, benieuwd hoe dat bevalt.
Hij stijgt veel.
pi_216958092
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hij stijgt veel.
Ik weet het, daarom benieuwd hoe dat bevalt.
pi_216959917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:20 schreef core2duo het volgende:

Die om 9:15 is wel een 1/21,1ste halve marathon. :9

De halve start om 10:30 (wave 1)
pi_216960671
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 11:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Die om 9:15 is wel een 1/21,1ste halve marathon. :9

De halve start om 10:30 (wave 1)
Ik loop dus niet de CPC, maar in Parijs ;-)

Voor het eerst dat de CPC halve marathon in de ochtend start. Dat wordt op tijd opstaan voor de lopers 😀
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:30:37 #25
474254 GurneyIsBestOke
pi_216961053
Ik kom er nu pas achter dat het in de ochtend is. Ik start in wave 3, die maar liefst veertig minuten later start, omdat ik het kaartje van mijn vriendin overneem. Maar dat is misschien helemaal niet in mijn nadeel. Dan loop ik de eerste helft van de halve marathon met nauwelijks andere mensen op de baan, en tegen de tijd dat ik mensen ga inhalen is er hopelijk al genoeg spreiding dat het niet irritant wordt.

Toch overweeg ik ook wel bij wave 1 te gaan sneaken, maar ik weet niet of ze dat goed controleren. Ik wil een tijd onder het anderhalf uur lopen, dus ik zou sowieso wel ergens vooraan starten.
Met pijn en moeite derde
pi_216961682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:58 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik loop dus niet de CPC, maar in Parijs ;-)

Voor het eerst dat de CPC halve marathon in de ochtend start. Dat wordt op tijd opstaan voor de lopers 😀
Ah ik was nog niet helemaal wakker 😅
pi_216961687
Het wordt echt fantastisch weer komende dagen. Ik ga morgen in Dordrecht de halve marathon lopen op tempo en dan dag erna een halve marathon in mn eigen omgeving- toevallig ook Dordrecht- op laag tempo. Gaat geen PR worden denk ik maar ach, hempie en kort broekie en lekker in het zonnetje rennen
pi_216962203
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat het in de ochtend is. Ik start in wave 3, die maar liefst veertig minuten later start, omdat ik het kaartje van mijn vriendin overneem. Maar dat is misschien helemaal niet in mijn nadeel. Dan loop ik de eerste helft van de halve marathon met nauwelijks andere mensen op de baan, en tegen de tijd dat ik mensen ga inhalen is er hopelijk al genoeg spreiding dat het niet irritant wordt.

Toch overweeg ik ook wel bij wave 1 te gaan sneaken, maar ik weet niet of ze dat goed controleren. Ik wil een tijd onder het anderhalf uur lopen, dus ik zou sowieso wel ergens vooraan starten.
Van wat ik van vorig jaar herinner controleren ze dat wel (hoge hekken om het startvak en 2 man bij de ingang). Al kunnen ze dat vast niet bijhouden op een druk moment.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:34 schreef kalinhos het volgende:
Het wordt echt fantastisch weer komende dagen. Ik ga morgen in Dordrecht de halve marathon lopen op tempo en dan dag erna een halve marathon in mn eigen omgeving- toevallig ook Dordrecht- op laag tempo. Gaat geen PR worden denk ik maar ach, hempie en kort broekie en lekker in het zonnetje rennen
Ik baal dat ik uitgerekend vandaag en morgen rustdagen heb :( (om zondag een beetje uitgerust te zijn, maar m'n Garmin stond vanochtend op 85uur hersteltijd :'))
pi_216963945
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:34 schreef kalinhos het volgende:
Heerlijk weer inderdaad, 19 graden! Hoe laat is de halve marathon in Dordrecht? Fijn dat je weer in korte broek kan lopen en niet meer met al die laagjes hoeft te werken.
pi_216965665
Ja het was vanmiddag echt genieten in hemdje en korte broek. Erg veel zin ook in de Louis Vinkloop zondag *O*

19 graden en zon lijkt me alweer behoorlijk warm voor een halve marathon...
  zaterdag 8 maart 2025 @ 07:41:27 #31
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_216969362
Voor de mensen die op jacht zijn naar (halve) marathons in alle provincies en het lastig vinden om Flevoland af te vinken:
Op 11 oktober wordt er eentje georganiseerd op Urk

https://www.urkmarathon.nl/
F means you're fucked
pi_216969458
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 07:41 schreef YUR het volgende:
Voor de mensen die op jacht zijn naar (halve) marathons in alle provincies en het lastig vinden om Flevoland af te vinken:
Op 11 oktober wordt er eentje georganiseerd op Urk

https://www.urkmarathon.nl/
Komt dit jaar niet uit met de marathon een dag later, maar is er zeker één om te overwegen.
pi_216970059
Als ik in oktober een marathon in een shithole wil lopen dan loop ik wel Amsterdam. of Bruges.
pi_216975789
Morgen CPC *O*. Startvak 1 , mijn vrouw startvak 3 en zij loopt er veel langer over.
We hadden het beter om kunnen draaien,dan finishen we ongeveer gelijk.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 20:34:32 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_216977375
Sallandtrail 20 km gelopen! Was iets langer, dus werd m’n allereerste HM ooit *O*

Het was wįrm, gezellig en afzien. Veel meer gewandeld dan ik had verwacht, maar ach, wel gedaan en niet minder trots erdoor ^O^
pi_216977798
Het was echt fantastisch loopweer vandaag. Moet zeggen dat ik zelf geen enorme last vd hitte had (mijn halve marathon startte 12:10) dus kon goed meelopen. Plan was eigenlijk 4:05-4:10 te lopen maar voelde me eigenlijk dusdanig goed dat het 4:04 werd en het toch een PR werd met 1:25:47. Er had wellicht nog iets bij gekund, maar volgens mijn schema moet ik morgen ook een HM lopen maar dan op heel rustig tempo (500-5:10/km) dus ik wilde daar wat voor overhouden.

Ken niet precies alle tabellen en vergelijkingen wat je moet lopen voor welke marathon eindtijd maar ik zou toch denken dat als ik de halve in minder dan 86 minuten doe, ik de hele in 179minuten zou moeten kunnen doen…
pi_216977908
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:59 schreef kalinhos het volgende:
Het was echt fantastisch loopweer vandaag. Moet zeggen dat ik zelf geen enorme last vd hitte had (mijn halve marathon startte 12:10) dus kon goed meelopen. Plan was eigenlijk 4:05-4:10 te lopen maar voelde me eigenlijk dusdanig goed dat het 4:04 werd en het toch een PR werd met 1:25:47. Er had wellicht nog iets bij gekund, maar volgens mijn schema moet ik morgen ook een HM lopen maar dan op heel rustig tempo (500-5:10/km) dus ik wilde daar wat voor overhouden.

Ken niet precies alle tabellen en vergelijkingen wat je moet lopen voor welke marathon eindtijd maar ik zou toch denken dat als ik de halve in minder dan 86 minuten doe, ik de hele in 179minuten zou moeten kunnen doen…
Het is ongeveer gelijk qua omrekening. Dus sub3 lijkt me realistisch als je nu wat over had en waarschijnlijk niet volledig getapered.

Wel jammer om je in te houden voor een easy run morgen. :+
pi_216978024
Lekker bezig @GotC en @kalinhos *G*

Ik had geen last van de warmte, want ik was 9:00 de deur uit voor m'n duurloop. Het was echt heerlijk en ik heb m'n gezicht verbrand. Tot zover de "de zon staat laag en ik ben amper 2 uurtjes onderweg"... alsnog insmeren dus.

Succes morgen @Sport_Life en mevrouw Sportlife *G*
pi_216978035
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 21:06 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Het is ongeveer gelijk qua omrekening. Dus sub3 lijkt me realistisch als je nu wat over had en waarschijnlijk niet volledig getapered.

Wel jammer om je in te houden voor een easy run morgen. :+
Ja klopt da is t schema wat ik vanuit de atletiek krijg en zoveel mogelijk probeer te volgen - zij weten wat ze doen denk ik.
het idee is (denk ik?) dat je een beetje kijkt wat je fysiek aan kan 5 weken voor d-day.
pi_216988003
Dat ging niet zo goed. Warm, maar dan nog.

Start uitgesteld op het laatste moment dus een kwartier langer staan uitdrogen in het startvak, lekker. :')
pi_216988150
Hier ook de CPC gelopen met als hoofddoel een sub3 in Rotterdam.
Dus doel voor vandaag was in ieder geval sub1:25 en sub 1:24 zou leuk zijn.
Uiteindelijk 1:24:05 geworden.
Tevreden met het resultaat, redelijk vlak gelopen en nergens echt helemaal stuk gegaan.
Alleen wel bij zowel de 10 als 15 km posten de AA gemist omdat ik nog bezig was met mijn water en degene voor mij net het laatste AA bekertje pakte.
Geen ramp op een HM, maar in Rotterdam moet ik daar wel iets handiger mee gaan zijn.
Ik vond het startvak wel redelijk drama, lange rijen bij de toiletten en toen ik het startvak in liep stond ik zelfs achter de 1:40 pacers.
Uiteindelijk nog wel redelijk naar voren kunnen schuiven, maar een relaxed begin is anders.

Had vorig jaar 1:35 op de CPC en 1:29 op een HM in oktober, dus deze progressie is erg fijn :)
pi_216988186
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:59 schreef kalinhos het volgende:

Volgens de calculator van ProRun zou je uitkomen op 03:00:04, dus klein tandje erbij nog :P
pi_216988434
Het was een mooie halve marathon in Parijs. Prima loopweer gehad en met 1.50 uur dezelfde tijd gelopen als vorig jaar in Amsterdam. Om precies te zijn: op de kop af een seconde sneller. Een verrassend leuk parcours en bij dit alles veel publiek en amusement.

Volgende halve marathon wordt in Amsterdam, de feesteditie vanwege het 750-jarig bestaan van de stad.
pi_216989582
Lekker 10km gerend in Noord, deel twee van Rondje Mokum. Moest voor mn weektotaal nog een stukje extra dus iets meer dan 4km als warming up gedaan. Misschien iets meer dan optimaal. Weertje ook top maar je voelde de zon al wel branden. Meteen gestart op 4:55 pace, was wel enthousiast, ik merk dat ik toch lekkerder loop op een negatieve split, dit deed gewoon van km 4 al pijn maar op zich niet raar. Bij km 8 had ik het wel zwaar, enige split ook net boven de 5:00 en dat heeft me net mn PR gekost want ik finishte er 2 seconden boven :').

Volgend weekend de 10km bij de Stevensloop, kijken of het met vijf graden kouder wel lukt.
pi_216989890
Die Gulbergen trail was geen succes, na 1 van de 3 ronden uitgestapt. Dit is niet mijn ding met steile klimmetjes, en dat ik vanmorgen strontverkouden wakker werd, hielp ook niet mee.
Volgende stop Venloop, maar eerst van die verkoudheid zien af te komen.
pi_216990794
Heerlijk cpc gelopen, lekker zonnetje erbij .
pi_216990877
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:37 schreef Sport_Life het volgende:
Morgen CPC *O*. Startvak 1 , mijn vrouw startvak 3 en zij loopt er veel langer over.
We hadden het beter om kunnen draaien,dan finishen we ongeveer gelijk.
En waarom draai je het dan niet om? Kun je meteen proberen voor je vrouw te finishen óf gelijktijdig zal ze vast nog meer waarderen.
pi_216991365
Beterschap @En1gma !
pi_216991406
Ik deed net een kort loopje om m'n weektotaal af te toppen op 40 km. Blij mee -- eerste week in tijden dat ik geen training oversla vanwege koud/mist/ziekjes/motivatietekort. *G*
pi_216991414
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:58 schreef Nober het volgende:

[..]
En waarom draai je het dan niet om? Kun je meteen proberen voor je vrouw te finishen óf gelijktijdig zal ze vast nog meer waarderen.
Omdat zij in mijn startvak steeds ingehaald wordt en ik in haar startvak moet slalommen.
Niet echt prettig.
pi_216995566
Oef de CPC benen zijn hevig hier. 3 afstanden gedaan.

Eerst de 1km met de oudste dochter, die heeft voor het eerst de volle kilometer gerend en een mooi PR gelopen. 25 seconden er vanaf *O*

Daarna de halve marathon gedaan, helaas te laat (ruim op tijd, maar toch te laat ;( ) bij het startvak waardoor ik niet in de buurt van de pacer kon komen. Dus helaas het zelf moeten doen en aangezien ik als een van de laatste van wave twee over de startstreep ging (toen ik net in de lus liep werd het grote hek open gezet) kon ik aan een inhaalrace beginnen. Ik moest ook nog eens enorm plassen, dus na een kilometer of 2 een boom op gezocht.

Als ik de eerste twee kilometers niet meetel zit er nog geen 7 seconde tussen de snelste en langzaamste kilometer, dus ik heb echt enorm strak gelopen. Alles tussen de 4:57 en 5:04. Na een kilometer om 10 zat ik weer op het schema van mijn doeltijd, maar daarna ging door al het inhalen het lampje langzaam uit. Op kilometer 18 tegen kramp aan, maar daar kon ik gelukkig doorheen lopen. Een echte eindsprint zat er niet meer in. Uiteindelijk met 1:46:20 de finish gepasseerd, wel een PR maar niet de gehoopte 1:45.

Daarna de 10km nog gelopen, maar dat mocht geen naam meer hebben. De benen zaten al snel vol, en heb zonder te forceren dit voltooid.

Over een maand moet ik er dan nog 10km bij :o Iets rustiger lopen dan moet wat wel lukken, tenminste dat hou ik mezelf graag voor :+
  maandag 10 maart 2025 @ 11:16:27 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216996094
Gistermiddag 12e vrouw geworden van de circa 150 bij de Vestingloop Gorinchem halve marathon. De start was om 13:00 aan de waterkant (Buiten de Waterpoort), meteen volle zon dus. De eerste tien gingen eigenlijk prima, daarna begon ik weer last te krijgen van iets wat ik alleen bij wedstrijden heb: pijn op de bal van mijn voet. Ik denk dat ik bij wedstrijden meer naar voren loop dan tijdens trainingen, want dan heb ik er geen last van.

Anyway, daarna was het dus me niet concentreren op die pijn, voldoende drinken en een half gelletje omdat de zon toch wel heftig scheen op het asfalt en ik niet teveel wilde wegzakken qua pace. Ik zag mijn kilometertijd op de weg terug ergens terugzakken naar 5:45 en toen gingen we de A27-brug weer over en was ik er alweer bijna. Gefinisht in 1:50, maar het had sneller gekund als ik niet genekt was door die pijntjes. Mijn outfit zat fijn (een short die netjes op zijn plaats bleef en een Asics marathonsinglet) en had ik voor de eerste keer aangeprobeerd als een generale voor Marathon Rotterdam, voeding en water ging goed en mijn spieren een dag nadien alweer pijnloos.

Toch maar weer een nieuwe afspraak maken met de podotherapeut. Het punt waar ik op mijn steunzool land en waar de pijn ontstaat is ook precies het dunste stuk, dan heb ik daar toch meer steun nodig vrees ik. Dan maar iets blauwere tenen :P

[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 10-03-2025 11:26:04 ]
pi_216996292
Niet eens warmte acclimatiseringspuntjes gekregen van Garmin. Kutding.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:15:06 #54
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216997164
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:38 schreef Evangelion het volgende:
Niet eens warmte acclimatiseringspuntjes gekregen van Garmin. Kutding.
Heb je wel de Toasted badge?
pi_216997188
quote:
17s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Heb je wel de Toasted badge?
Toasty
2 punten Registreer een activiteit wanneer het 38° C (100° F) of warmer is.

Hmm nee :P Niet echt op zulke heten plekken geweest de afgelopen jaren. Jij wel?
Dat ze dat aanmoedigen trouwens _O-
  maandag 10 maart 2025 @ 13:21:11 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216997221
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:17 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Toasty
2 punten Registreer een activiteit wanneer het 38° C (100° F) of warmer is.

Hmm nee :P Niet echt op zulke heten plekken geweest de afgelopen jaren. Jij wel?
Dat ze dat aanmoedigen trouwens _O-
In 2023 hadden we een zomer met een dag van 38 graden, toen ben ik mijn usual wandelingetje gaan maken naar de supermarkt: badge binnen :P het hoeft niet zo moeilijk te zijn. Ook een keer 15km gefietst bij 40,7 graden trouwens.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 maart 2025 @ 17:59:18 #57
426493 crew  PippenScottie
pi_216999991
Na twee weken niets doen vanwege keelontsteking en een operatie, vandaag het hardlopen weer opgepakt. Wat is het gruwelijk mooi weer zeg :)

Er zijn de komende weken allemaal loopjes in de buurt en eigenlijk wil ik ze ook allemaal doen gewoon. O+
My friends all drive horses
pi_217006593
Volgende week ga ik voor een nieuw afstandsrecord. En dan ga ik ook maar eens een keer over de drie uur.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nober op 11-03-2025 11:28:41 ]
pi_217009676
In het kader van 50 jaar TCS Amsterdam Marathon is er hard gewerkt aan het ontwikkelen van een vernieuwd parcours. Het centrum van Amsterdam zou daarbij weer onderdeel worden van de route zodat deelnemers over het Rokin en de bekende kruising op de Dam lopen. Echter, door de grote druk op de stad in 2025 als gevolg van de vele evenementen, is er te weinig capaciteit om het vernieuwde parcours dit jaar al te realiseren en wordt het besluit uitgesteld naar 2026.

Ach, Amsterdam.

Ik heb wel een kaartje omdat het gunstig valt als langste duurloop qua training voor mijn geplande najaarsmarathon.
pi_217015330
Heb je nog gelletjes, repen, poeders nodig dan krijg je op www.virtuoos.com 25% korting met de code naardevaantjes25 geldig tot en met 17 maart.
pi_217016756
Vanochtend hardgelopen en moest onderweg poepen. :% :r
Groot fan van User Wotte
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:35:37 #62
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_217017380
quote:
19s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:29 schreef Tjacka het volgende:
Vanochtend hardgelopen en moest onderweg poepen. :% :r
En toen? In de bosjes?
pi_217017971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:35 schreef Piperidine het volgende:

[..]
En toen? In de bosjes?
Yes, wel erg ongemakkelijk en niet de eerste keer. Maar volgens ChatGPT wel vrij normaal, helaas.
Groot fan van User Wotte
pi_217018006
quote:
19s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:44 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Yes, wel erg ongemakkelijk en niet de eerste keer. Maar volgens ChatGPT wel vrij normaal, helaas.
Sinds ik standaard een paar stukkies wc-papier bij me heb hoef ik nooit meer, soort omgekeerd jinxen
pi_217018034
Ik twijfel over het tempo van een lange duurloop. Aanstaande zondag wil ik 32km Spijkenisse road2rotterdam lopen.
Afgelopen weekend was mijn halve marathon 1:25:45 / 4.05per km
Ik wil Rotterdam lopen op 2:59:59, dat komt neer op 4:13/km geloof ik…:

Loop ik zondag die 32km op tempo (dit zijn de pacer-groepen) :
4:30/km of
4:45/km of
5:00/km ?

Ik wilde sowieso op het eind (eindigen op de baan) nog 7 rondjes/3km eindigen op marathontempo om te kijken hoe dat voelt na 32km.

Ik ga met iemand die dezelfde marathondoelstelling heeft, maar zijn snelste halve was afgelopen zondag cpc met 1:29:20…stuk krapper dus. Hij wil 4:30/km lopen, gewoon een duurloop op tempo, maar zelf neig ik eigenlijk naar een langzamer tempo….wat is wijsheid :?
pi_217018395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Sinds ik standaard een paar stukkies wc-papier bij me heb hoef ik nooit meer, soort omgekeerd jinxen
:D dat maar doen
Groot fan van User Wotte
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:01:43 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217018899
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel over het tempo van een lange duurloop. Aanstaande zondag wil ik 32km Spijkenisse road2rotterdam lopen.

Ik wilde sowieso op het eind (eindigen op de baan) nog 7 rondjes/3km eindigen op marathontempo om te kijken hoe dat voelt na 32km.

Ik ga met iemand die dezelfde marathondoelstelling heeft, maar zijn snelste halve was afgelopen zondag cpc met 1:29:20…stuk krapper dus. Hij wil 4:30/km lopen, gewoon een duurloop op tempo, maar zelf neig ik eigenlijk naar een langzamer tempo….wat is wijsheid :?
Ik zou persoonlijk een stuk langzamer gaan lopen inderdaad, eerder 5:00/km. Zeker omdat je aansluitend nog een stuk op MT wilt lopen
F means you're fucked
pi_217018944
quote:

4:30 lijkt me te snel.
4:45 en 5:00 allebei OK. Met pacer en gezelschap zou het wel makkelijker moeten zijn dan normaal dus dan zou ik neigen naar 4:45, maar dat is persoonlijk.
pi_217021627
Het wordt steeds gekker met de populariteit van loopevenementen. Soms moet je de facto al voor opening inschrijvingstermijn hebben besloten om mee te gaan doen. Het lijkt dat er voor massa-evenementen (in dit geval de 20 km door Brussel) een soort FOMO-effect optreedt.

https://www.gva.be/binnen(...)inuten/48623951.html

Na de halve marathon van Parijs heb ik het voor nu even gezien :-)
  woensdag 12 maart 2025 @ 16:39:42 #70
474254 GurneyIsBestOke
pi_217021783
quote:

Voor de marathon zal je 4:15 moeten rennen. Ik doe zelf mijn lange duurlopen 0:45 langzamer dan mijn beoogde marathontempo; ik zou je dus 5:00 aanraden, maar 4:45 moet ook prima kunnen als je goed herstelt van je lopen.

Ik wil op de marathon 4:30 rennen, en doe mijn duurlopen op 5:15 (en vaak zelfs langzamer).
Met pijn en moeite derde
pi_217021864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 16:22 schreef core2duo het volgende:
Het wordt steeds gekker met de populariteit van loopevenementen. Soms moet je de facto al voor opening inschrijvingstermijn hebben besloten om mee te gaan doen. Het lijkt dat er voor massa-evenementen (in dit geval de 20 km door Brussel) een soort FOMO-effect optreedt.

https://www.gva.be/binnen(...)inuten/48623951.html

Na de halve marathon van Parijs heb ik het voor nu even gezien :-)
Deze heeft nog plek
(Marathon van Brussel naar Leuven, of 10k/HM in Leuven)
https://europeanrunningchampionships.com/
pi_217026189
Laatste uurloopje voltooid nu bijna drie dagen rust tot m'n vierde Halve Marathon.

Ik denk dat ik op gewone carbonloze schoenen ga lopen want ben erg benieuwd wat voor tijd er dan uit komt.
pi_217032149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:19 schreef Nober het volgende:
Laatste uurloopje voltooid nu bijna drie dagen rust tot m'n vierde Halve Marathon.

Ik denk dat ik op gewone carbonloze schoenen ga lopen want ben erg benieuwd wat voor tijd er dan uit komt.
Nog gepoept?
Groot fan van User Wotte
pi_217032188
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:40 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Nog gepoept?
Zometeen. Maar ook wel eens een stop gemaakt tijdens het hardlopen. Maar vaker om te plassen.
pi_217038717
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:01 schreef YUR het volgende:

[..]
Ik zou persoonlijk een stuk langzamer gaan lopen inderdaad, eerder 5:00/km. Zeker omdat je aansluitend nog een stuk op MT wilt lopen
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:05 schreef Evangelion het volgende:

[..]
4:30 lijkt me te snel.
4:45 en 5:00 allebei OK. Met pacer en gezelschap zou het wel makkelijker moeten zijn dan normaal dus dan zou ik neigen naar 4:45, maar dat is persoonlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 16:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Voor de marathon zal je 4:15 moeten rennen. Ik doe zelf mijn lange duurlopen 0:45 langzamer dan mijn beoogde marathontempo; ik zou je dus 5:00 aanraden, maar 4:45 moet ook prima kunnen als je goed herstelt van je lopen.

Ik wil op de marathon 4:30 rennen, en doe mijn duurlopen op 5:15 (en vaak zelfs langzamer).
Dank voor de tips, ik ga denk ik voor 4:45 als alles goed voelt
pi_217042628
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:45 schreef Nober het volgende:

[..]
Zometeen. Maar ook wel eens een stop gemaakt tijdens het hardlopen. Maar vaker om te plassen.
Ik wens je veel succes met je halve marathon. Wat voor tijd verwacht je?

@Fok-it
Groot fan van User Wotte
pi_217043601
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 08:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ik wens je veel succes met je halve marathon. Wat voor tijd verwacht je?

@:fok-it
Onder de 2 uur streak moet sowieso in stand blijven.
pi_217052827
Vandaag nog onverwacht lekker gelopen. Drukke week gehad en meestal werk ik op vrijdag thuis dus dan kan ik nog wat meer op tijd de deur uit gaan maar nu niet. Viel ongeveer in slaap in de trein naar huis dus ik zag nogal op tegen m'n workout: 6x1200m op iets sneller dan mn 10km tempo. Maar tijdens het lopen ging het gewoon hartstikke lekker. Alle splits gehaald en het voelde gewoon goed, super fijn *O*
pi_217063583
Vandaag weer heerlijk gelopen, ook al stond er vrij veel wind. Een korte afstand van 7 km maar wel enig tempo erin.

Wat verklaart eigenlijk dat warmte zoveel aandacht heeft tijdens een loopevenement, zelfs in maart? Als ik op een dag als vandaag de halve moest lopen zou het 2.5 tot 5.5°C geweest zijn (Parijs). En dan hoor je er niets over, terwijl het dan oneindig veel meer moeite kost om vroeg op te staan, naar buiten te gaan etc.
pi_217063717
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:25 schreef core2duo het volgende:
Vandaag weer heerlijk gelopen, ook al stond er vrij veel wind. Een korte afstand van 7 km maar wel enig tempo erin.

Wat verklaart eigenlijk dat warmte zoveel aandacht heeft tijdens een loopevenement, zelfs in maart? Als ik op een dag als vandaag de halve moest lopen zou het 2.5 tot 5.5°C geweest zijn (Parijs). En dan hoor je er niets over, terwijl het dan oneindig veel meer moeite kost om vroeg op te staan, naar buiten te gaan etc.
Omdat er dan ambulances aan te pas moeten komen en bij -10, stortregen of windkracht 7 niet, al is dat net zo kut of kutter.
pi_217070272
Er stond inderdaad veel wind gisteren, NO3-4 bij 8°C (gevoel 4). Maar gekozen om de halve marathon in kort-kort te lopen en geen spijt van.

Eerste km's te snel gestart en kwam 1 minuut sneller door na 5km dan gepland. Daarna weer op schema gelopen en die minuut wel de hele loop vast kunnen houden.

Al had ik wel even een dip rond km 14-16. De gels zaten me dwars en misschien ook wel de eerste te snelle km's en tegenwind. Maar wel weer doorheen gekomen.

In de laatste km's hoorde ik een stel achter mij dat ze op 1:47 liepen dus die maar even zolang mogelijk proberen te volgen niet helemaal gelukt. Maar wel gefinisht in een PB van 1:48 laag.

Het kan gewoon ook op carbonloze schoenen zo blijkt. Eenmaal thuis gekomen vrijwel meteen naar bed mijn benen waren op. Die voelen nu wel weer oké.
pi_217071856
Vandaag m’n eerste 10k wedstrijd mee gedaan. Na een iets te lange stop na een blessure en drukte ivm verbouwen en verhuizen heb ik 5 weken geleden bedacht te gaan trainen voor de 10k (ik liep toen net weer en had nog geen 5k volgemaakt). Wilde tot de uiterste inschrijfdatum wachten om te kijken of 10k zou lukken, anders zou het 6,5k worden.

Iets eerder dan dat toch besloten om me gewoon in te schrijven. 9k easyrun ging toen prima, dus dan moet 10 ook wel lukken.

Laatste week iets minder kunnen trainen maar het voelde toch wel goed.

Helaas na 2,5k last van mn knie op onverklaarbare wijze. En die bleef maar zeuren. Heb meerdere malen gedacht te stoppen ivm pijn. Maar wilde te graag doorzetten. Conditioneel ging het echt top en ben ik pas tijdens mn eindsprint echt moe geworden. Dus ben blij dat ik hem heb uitgelopen (de laatste km ging ook wel weer prima gelukkig).
En ook nog binnen mn streeftijd. Dus ergens ben ik wel gewoon blij. Alleen de wedstrijd zelf was liep dus minder en daar baal ik wel van.

Nu eens kijken of er in de buurt nog een 10k gehouden wordt binnenkort. Vast wel.

Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus :D

Vond de app die ik heb verder wel fijn (Nike run club) wordt over m’n koptelefoon verteld wat ik moet doen steeds dus hoef zelf geen tijd of afstand bij te houden voor de volgende opdracht.
pi_217077813
Stevensloop 10km gedaan vandaag. Het was al top weer (alleen de wind had wat minder gemogen) en met het goede gevoel van vrijdag aan de start. Vorige week PR poging maar toen liep het gewoon net niet helemaal top, nu wel. Ging snel van start, ook omdat het vanaf de start in Kronenburgpark meteen afloopt. Geprobeerd mezelf een beetje in te houden, eerste twee km in 4:51/4:52 dus niet helemaal gelukt haha. Eerste keer de Waal over langs de spoorbrug was wel echt apart, die brug beweegt flink als er een trein overheen komt :D

Daarna al m'n splits tussen de 4:51-4:49 dus heel vlak kunnen lopen ondanks dat je een paar keer op en af gaat. Voordeel van een groot evenement is toch wel dat er een stuk meer mensen op jouw tempo lopen dus ik kon steeds wel goed achter mensen aanlopen en een beetje schuilen voor de wind. In km 8 nog een paar seconden verloren omdat mn pet afwaaide :') daarna met pet in mn had doorgelopen. Downhill finish is altijd echt super nice, was alleen wel verwarrend dat er een boog bij de laatste 500m stond, dezelfde als de startboog dus van afstand dacht ik dat daar de finish al lag en m'n eindsprint iets te vroeg ingezet. Ik kom em toch vasthouden, laatste km in 4:25 en uiteindelijk gefinisht in 48:16, ruim een minuut onder mn PR van vorig jaar *O* *O* *O* Echt super blij mee en bij deze dus al een doel van dit jaar geslaagd *)

Nu is het na 4 10km loopjes dit voorjaar (50:44, 49:29, 49:22 en 48:16) klaar met de focus op het snellere werk en tijd om veel kilometers te gaan maken voor de halve en hele marathon in mei :9
pi_217077883
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 13:54 schreef hilliebillie het volgende:
Nu eens kijken of er in de buurt nog een 10k gehouden wordt binnenkort. Vast wel.

Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus :D
Als je je vorige schema prettig vond kan je dat herhalen en simpelweg het aantal km per week opschroeven zodat je elke week ongeveer 10% meer loopt (met dan de laatste weken van je schema als startpunt). Wel elke 4-5 weken een rustweek er in houden zodat je lichaam kan herstellen en sterker worden.

Of je kan je schema opnieuw starten maar dan met een snellere 10km tijd als doel, als dat kan in je app. Dan zou het volume en de intensiteit daarop aangepast moeten worden.
pi_217077919
Ik ga NU mijn long run doen ( uitstelgedrag ;( ) en ik zie dat de decathlon gelletjes veranderd zijn :o (van de week nieuwe gekocht)
  zondag 16 maart 2025 @ 21:02:12 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217078511
Ik zie hier steeds gel, repen, poeders etc. voorbijkomen... Ik ben een oude lul die een HM op een bak koffie en twee snickers loopt maare wat moet ik me precies voorstellen bij zo'n gel? Wat is dat precies?
pi_217080465
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik ga NU mijn long run doen ( uitstelgedrag ;( ) en ik zie dat de decathlon gelletjes veranderd zijn :o (van de week nieuwe gekocht)
[ afbeelding ]
Wel echt anders geworden. Nu met nog chemischere nasmaak. Veel wateriger dan eerst, dus het blijft minder in je bek plakken, dus dat is op zich prima. Heb niet op de prijs gelet verder, dus weet niet of het nog steeds een voordelige optie is.
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:02 schreef AchJa het volgende:
Ik zie hier steeds gel, repen, poeders etc. voorbijkomen... Ik ben een oude lul die een HM op een bak koffie en twee snickers loopt maare wat moet ik me precies voorstellen bij zo'n gel? Wat is dat precies?
Gels: Gewoon koolhydraten in een stroperige vloeistof of gel in een makkelijk draagbaar zakje. Makkelijker weg te krijgen en door je lichaam op te nemen tijdens een race of lange/zware training dan een snickers of krentenbol. Je kan ze ook met caffeine kopen voor een extra kick.

Maar in een halve marathon is het niet per se nodig. Bij marathons of duurlopen van 25-30+ km is het wel handig.

Repen of poeders vallen in dit topic wel mee toch. Ja een energy bar kan handig zijn als je even snel iets moet eten onderweg voorafgaand een training of wedstrijd. En eiwit poeder als je anders niet genoeg eiwitten binnenkrijgt. Maar dat is ook bij andere sporten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Evangelion op 16-03-2025 23:47:58 ]
pi_217082040
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Wel echt anders geworden. Nu met nog chemischere nasmaak. Veel wateriger dan eerst, dus het blijft minder in je bek plakken, dus dat is op zich prima. Heb niet op de prijs gelet verder, dus weet niet of het nog steeds een voordelige optie is.

nu heb ik nog geen gel gevonden die lekker is, maar deze (de oude versie) spannen echt wel de kroon.

quote:
Maar in een halve marathon is het niet per se nodig. Bij marathons of duurlopen van 25-30+ km is het wel handig.

Niet nodig, maar je kan er zeker wel wat gebruiken. Hier kom ik km 15-21 altijd een stuk fijner door als ik ze genomen heb.

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 13:54 schreef hilliebillie het volgende:
Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus
Een HM zeker te ambitieus, maar dat is een snellere 10 ook als je na 2,5 al last kreeg. Misschien de komende maanden eerst maar eens consistent trainen zodat je heel blijft. De tijden volgen vanzelf
pi_217082531
Ik heb de Decathlon energie jellies in huis, dat zijn suikerige reepjes met fruitsmaak. Makkelijk weg te eten maar lijkt wat meer op "echt voedsel". Ik neem er een of twee mee als ik meer dan 15 km ga lopen, want anders kom ik hangry thuis. Ik heb eerder ook wel ontbijtkoek of mueslireep of banaan meegenomen, maar dat kreeg ik niet goed weggekauwd tijdens het rennen of ik kreeg buikpijn. :s)
pi_217082688
quote:
99s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:14 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Een HM zeker te ambitieus, maar dat is een snellere 10 ook als je na 2,5 al last kreeg. Misschien de komende maanden eerst maar eens consistent trainen zodat je heel blijft. De tijden volgen vanzelf
Thnx voor de tip! Zeker een goede om gewoon consistent te blijven nu.

Ik weet achteraf wel hoe de kniepijn komt, heb mn knie vrijdag verdraaid op het werk. Heb er toen maar 10 minuten last van gehad en was het eigenlijk al weer vergeten. Maar nu ik er aan terug denk (nou ja collega vroeg me of het daar mee te maken had) is het inderdaad de pijn op dezelfde plek.

Deze week sowieso rustig aan (net een ronde gewandeld, maar er lijkt gewoon iets vast te zitten in mn knie ofzo, gaat vast goed komen!)
  maandag 17 maart 2025 @ 10:38:37 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217082759
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46, vandaag ingeschrven voor HM Amersfoort eind mei (ik hoop geen hittegolven dit keer) en de 30 van Almere, eind septemner. Dat zijn weer twee provincies voor mijn Prorun 12 provincies challenge.

[edit: en Limburg nog een keer omdat de laatste LImburgse HM niet lukte door weggehaalde bewegwijzering: De Groene loper run, 27 april.

[ Bericht 10% gewijzigd door SEMTEX op 17-03-2025 10:53:36 ]
pi_217083943
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Doe het juist andersom, zo'n lange duurloop gaat in een veel lager tempo dus eet ik meteen na de loop.

Bij mijn vorige HM had ik eerder te weinig mee dan te veel dus dit keer een gelletje extra meegenomen. Maar nu was ik er na 3 gels wel klaar mee. Zit misschien ook wel deels tussen de oren.

quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46, vandaag ingeschrven voor HM Amersfoort eind mei (ik hoop geen hittegolven dit keer) en de 30 van Almere, eind septemner. Dat zijn weer twee provincies voor mijn Prorun 12 provincies challenge.

[edit: en Limburg nog een keer omdat de laatste LImburgse HM niet lukte door weggehaalde bewegwijzering: De Groene loper run, 27 april.
Dacht toch echt gelezen te hebben dat je jaren erover mocht doen om die challenge te voltooien.
pi_217084227
quote:

Ik zoek ook nog een HM voor in het voorjaar, dus even naar Amersfoort gekeken. Jammer dat het 2 rondjes zijn.
En die website mag ook wel wat frisser :P
  maandag 17 maart 2025 @ 13:46:37 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217084352
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:04 schreef Nober het volgende:

Dacht toch echt gelezen te hebben dat je jaren erover mocht doen om die challenge te voltooien.
Klopt, maar ik vind het ook wel leuk om het binnen twee jaar te doen.
  maandag 17 maart 2025 @ 13:47:21 #95
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217084358
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:31 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik zoek ook nog een HM voor in het voorjaar, dus even naar Amersfoort gekeken. Jammer dat het 2 rondjes zijn.
Utrecht is een lastige provincie, want loopjes in Utrecht zelf vind ik lastig bereikbaar met zowel auto als OV. Anders was de Science park HM nog een optie. Houten is ook nog een optie, maar niet zo'n spannende omgeving.
pi_217084376
quote:
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46
Top tijd zeg _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217084408
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Utrecht is een lastige provincie, want loopjes in Utrecht zelf vind ik lastig bereikbaar met zowel auto als OV. Anders was de Science park HM nog een optie. Houten is ook nog een optie, maar niet zo'n spannende omgeving.
IJsselsteinloop is wel leuk , en ook goed bereikbaar met ov of de fiets.

Houten heeft 1x per maand een HM
pi_217084609
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Klopt, maar ik vind het ook wel leuk om het binnen twee jaar te doen.
Wat is je HM PB?
pi_217084684
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:04 schreef Nober het volgende:

[..]
Doe het juist andersom, zo'n lange duurloop gaat in een veel lager tempo dus eet ik meteen na de loop.

Bij mijn vorige HM had ik eerder te weinig mee dan te veel dus dit keer een gelletje extra meegenomen. Maar nu was ik er na 3 gels wel klaar mee. Zit misschien ook wel deels tussen de oren.
Kwestie van oefenen en daar zijn je lange duurlopen juist ook geschikt voor ;) En ook al gaan die in een lager tempo, als je onderweg koolhydraten inneemt (uit gels of sportdrank) zullen je prestaties en herstel sneller gaan, daar zijn de pro's het wel over eens. Meer carbs = betere prestaties.
pi_217084710
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 14:22 schreef valleilijn het volgende:
Meer carbs = betere prestaties.

me irl

klacht: nog steeds geen six pack abs
pi_217084738
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:31 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Amersfoort, je evenement Amersfoort marathon noemen terwijl er geen marathon is :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_217084819
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 14:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Amersfoort, je evenement Amersfoort marathon noemen terwijl er geen marathon is :')
Er is ook een marathon, waarschijnlijk 4 rondjes. Ik pas daar kan ik nooit de motivatie voor opbrengen :+.
Een snelle HM of kwart is wel leuk :).
  maandag 17 maart 2025 @ 14:38:25 #103
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217084852
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 14:14 schreef Nober het volgende:

[..]
Wat is je HM PB?
1:42, tien jaar geleden :P
  maandag 17 maart 2025 @ 14:39:07 #104
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217084858
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 14:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Er is ook een marathon, waarschijnlijk 4 rondjes. Ik pas daar kan ik nooit de motivatie voor opbrengen :+.
Een snelle HM of kwart is wel leuk :).
Nee, die marathom is een soort raar trainingsding geworden en bestaat niet meer.
pi_217086426
quote:

[..]
Nog een optie: heuvelrugloop.nl.

Ik heb ‘m zelf (nog) niet gelopen maar goed bereikbaar en een mooie omgeving.
  maandag 17 maart 2025 @ 18:33:09 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217086767
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 17:51 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
Nog een optie: heuvelrugloop.nl.

Ik heb ‘m zelf (nog) niet gelopen maar goed bereikbaar en een mooie omgeving.
Oh leuk! Bedankt, pal naast t station!
pi_217090118
quote:

[..]
quote:
De organisatie adviseert deelnemers en toeschouwers gebruik te maken van het openbaar vervoer:

Tram: Vanaf 07:00 uur rijdt de tram acht keer per uur vanaf Utrecht Centraal Station naar het Utrecht Science Park.
Daarnaast rijden er ook bussen vanaf Utrecht Centraal naar het Utrecht Science Park.
https://utrechtmarathon.c(...)-de-tram-bereikbaar/

Dat lijkt me toch wel te doen.
pi_217094522
Het is nét Gelderland, maar je hebt ook nog een halve marathon in Nijkerk. (maar die is dit jaar uitverkocht, zie ik)
Somebody that I used to know
pi_217094747
Er is ook een challenge met website om alle gemeenten te lopen (niet per se een wedstrijd uiteraard). Die heeft een collega van mij gedaan.
Kan zo snel de website niet vinden. :+
pi_217094815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:24 schreef Evangelion het volgende:
Er is ook een challenge met website om alle gemeenten te lopen (niet per se een wedstrijd uiteraard). Die heeft een collega van mij gedaan.
Volgens mij was het deze: https://www.wielervrienden.nl/home

edit; zelf hou ik iets vergelijkbaars bij met de tiles counter van runalyse.com

[ Bericht 3% gewijzigd door CaLeX op 18-03-2025 14:45:57 ]
  dinsdag 18 maart 2025 @ 20:12:56 #111
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217099260
De Barkley is weer gestart O+

En komend weekend weer tijd voor de Dutch Backyard Ultra. Zin in! *O*
In oktober wordt er weer eentje gehouden, daar heb ik me ook maar weer voor ingeschreven. Want Backyard Ultra’s zijn O+
F means you're fucked
  dinsdag 18 maart 2025 @ 20:41:44 #112
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_217099743
Ik heb een hekel aan progressieve trainingen. Helemaal kapot de laatste 2 km, kon target pace niet halen.
pi_217100057
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 20:12 schreef YUR het volgende:
De Barkley is weer gestart O+

En komend weekend weer tijd voor de Dutch Backyard Ultra. Zin in! *O*
In oktober wordt er weer eentje gehouden, daar heb ik me ook maar weer voor ingeschreven. Want Backyard Ultra’s zijn O+
Welke is in oktober?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_217100206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 20:41 schreef Piperidine het volgende:
Ik heb een hekel aan progressieve trainingen. Helemaal kapot de laatste 2 km, kon target pace niet halen.
Progressief :{w
Snel starten en hanging on in quiet desperation is the way
  woensdag 19 maart 2025 @ 04:24:29 #115
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217101639
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 21:10 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Welke is in oktober?
Ook Dutch Backyard Ultra :D
F means you're fucked
pi_217103537
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 04:24 schreef YUR het volgende:

[..]
Ook Dutch Backyard Ultra :D
Ze presteren het echt om dat elke keeer te plannen in een weekend waarin het onmogelijk voor me is om mee te doen.
  woensdag 19 maart 2025 @ 11:38:20 #117
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_217103907
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:13 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ze presteren het echt om dat elke keeer te plannen in een weekend waarin het onmogelijk voor me is om mee te doen.
Prioriteiten 🤪.

Oktober was voor ons ook een wat ingewikkeld weekend, maar dat komt ook goed.
pi_217104170
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:38 schreef GotC het volgende:

[..]
Prioriteiten 🤪.

Oktober was voor ons ook een wat ingewikkeld weekend, maar dat komt ook goed.
De 65ste verjaardag van mijn moeder heeft prioriteit.

En dit weekend heeft de 8ste verjaardag van de oudste prioriteit.
  woensdag 19 maart 2025 @ 12:18:26 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217104299
Afgelopen weekend waren er gewoon drie halve marathons tegelijk op mijn lijstje van potentiele halve marathons. In September heb je ook meerdere van die populaire data.

[ Bericht 2% gewijzigd door SEMTEX op 19-03-2025 12:24:56 ]
pi_217104492
Ik wil ook wel ooit een keer een BYU doen, maar de hersteltijd lijkt me wel erg hoog als je diep gaat. Dus sowieso lastig te combineren met trainen voor een andere race. Het moet dan wel echt mijn hoofddoel voor dat halfjaar zijn denk ik.
  woensdag 19 maart 2025 @ 14:20:59 #121
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217105401
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:38 schreef Evangelion het volgende:
Ik wil ook wel ooit een keer een BYU doen, maar de hersteltijd lijkt me wel erg hoog als je diep gaat. Dus sowieso lastig te combineren met trainen voor een andere race. Het moet dan wel echt mijn hoofddoel voor dat halfjaar zijn denk ik.
Vorig jaar was het niet mijn hoofddoel en ben ik na 17 rondjes een beetje uit voorzorg gestopt.
Dit jaar heb ik verder weinig doelen, maar ben ik ook lang zo fit niet. :D Dus we zien wel waar het schip strandt…

Leuke bijkomstigheid is dat ik de BYU dit jaar gebruik als sponsorloop om geld op te halen voor de Roparun. Best wel wat mensen hebben een klein bedrag per rondje toegezegd, en alles bij elkaar kan dat een leuke donatie op gaan leveren. Misschien duwt dat me nog een paar rondjes extra over de startlijn als ik het niet helemaal meer zie zitten
F means you're fucked
pi_217106343
Volgen jullie RanToJapan?

Hij heeft al 3 dagen niet gelopen. -O-
  woensdag 19 maart 2025 @ 16:19:18 #123
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217106531
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:03 schreef Evangelion het volgende:

Jazeker!

Als hij 1 dag niet loopt is er al iets serieus aan de hand, dus 3 dagen idd…
Heeft Tokyo toch meer kwaad dan goed gedaan voor ‘m
F means you're fucked
pi_217107928
Gisteren met training 10x800m rondjes, dat zou in 3:00 moeten wil ik de marathon onder de 3u lopen, ik kwam steeds uit op 2:56-3:00 maar was niet na elke 2 rondjes volledig versleten. Volgens mijn horloge heb ik alles gelopen in mijn aerobe zone (en totaal 2,5 minuut in de drempelzone erboven) dus ik zou denken dat dit een test is die geslaagd is (al weet ik dat het geen garantie is uiteraard).

Ook ga ik een klein gokje wagen qua schoenen. Heb de laatste jaren op Brooks Adrenaline/Asics GT4000/Saucony Guide gelopen, maar vandaag bij de renwinkel vonden ze t eigenlijk gek dat ik dergelijke tijden liep op zulke schoenen ipv schoenen met een plaatje. Ja gaven ze aan, je kįn er misschien last van krijgen maar dat hoeft zeker niet en met een zooltje erbij zou het prima moeten kunnen….dus ik heb nu Brooks Hyperion Max2 gekocht, een neutrale schoen die voor een middenvoetlander als ik ook goed zou moeten zijn. Ook gaven ze aan dat de meeste van dergelijke schoenen niet in mijn maat komen vaak (US 13 / 47,5 NL) maar Brooks gaat toevallig wel tot deze maat zeilboot. :7

Ga er morgen 5x 1600 intervals op lopen en zondag een duurloop van 35: gaat dat beiden goed durf ik het wel aan voor Rotterdam.
pi_217111098
quote:

Ja, fantastische Y
quote:

Ik volg 'm op YouTube maar niet op Strava. Run harder, not smarter !
pi_217111697
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:38 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Omdat er dan ambulances aan te pas moeten komen en bij -10, stortregen of windkracht 7 niet, al is dat net zo kut of kutter.
Beter iets te koud dan iets te warm blijkbaar :-)
Het lijkt dat de grens waarbij maatregelen worden genomen wel steeds lager komt te liggen.

Ik hoop in december in tropisch gebied een halve marathon te gaan lopen. Gemiddeld 26°C maar wel met 85-90% luchtvochtigheid. Voor mij nog steeds te doen (heb al eens in Dubai een halve gelopen). Zal wel aan mijn Indonesische roots en joie de vivre-instelling liggen...
pi_217111904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:05 schreef core2duo het volgende:

[..]
Beter iets te koud dan iets te warm blijkbaar :-)
Het lijkt dat de grens waarbij maatregelen worden genomen wel steeds lager komt te liggen.

Ik hoop in december in tropisch gebied een halve marathon te gaan lopen. Gemiddeld 26°C maar wel met 85-90% luchtvochtigheid. Voor mij nog steeds te doen (heb al eens in Dubai een halve gelopen). Zal wel aan mijn Indonesische roots en joie de vivre-instelling liggen...
Die grens komt wellicht lager te liggen omdat hardlopen steeds populairder wordt en de grote eevents een soort bucketlist ding, waardoor mensen nog wel eens hun eigen kunnen over- en de afstanden en omstandigheden onderschatten.
pi_217111934
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:29 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Die grens komt wellicht lager te liggen omdat hardlopen steeds populairder wordt en de grote eevents een soort bucketlist ding, waardoor mensen nog wel eens hun eigen kunnen over- en de afstanden en omstandigheden onderschatten.
Ik vrees dat we internationaal wel uit de pas gaan lopen, en dat het ook te koud kan zijn dat het minder leuk wordt om te lopen. Wellicht doen lopers er goed aan om beter met warmte om te gaan. Het wordt bij sommige evenementen inderdaad wel een bucketlist-dingetje, met Instagram, Strava-groepen rond het evenement etc. En soms de eerste dag al uitverkocht (HM Amsterdam, maar ook Marathon Rotterdam).
  donderdag 20 maart 2025 @ 12:14:36 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_217115823
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:07 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
De 65ste verjaardag van mijn moeder heeft prioriteit.

En dit weekend heeft de 8ste verjaardag van de oudste prioriteit.
Precies, prioriteiten kunnen twee kanten op vallen. Dus groot gelijk!

In oktober hebben we verjaardag van mijn moeder, onze oudste en schijnbaar ben ik ook nog jarig (alles tussen 12-15 oktober).
Maar, dan betekent het dat we het waarschijnlijk in het weekend van 11/12 al vieren. En als we anders beslissen: Ook goed ^O^. Het is maar een loopje uiteindelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door GotC op 20-03-2025 12:26:34 ]
  donderdag 20 maart 2025 @ 12:33:06 #130
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217116070
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:36 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik vrees dat we internationaal wel uit de pas gaan lopen, en dat het ook te koud kan zijn dat het minder leuk wordt om te lopen. Wellicht doen lopers er goed aan om beter met warmte om te gaan. Het wordt bij sommige evenementen inderdaad wel een bucketlist-dingetje, met Instagram, Strava-groepen rond het evenement etc. En soms de eerste dag al uitverkocht (HM Amsterdam, maar ook Marathon Rotterdam).
De marketing is ook beter geworden. Elk loopje wordt nu mijlenver van tevoren aangekondigd met nieuwsbrieven en mailings. Misschien komen die allemaal uit de koker van Golazo.

Ik aasde laatst op de halve marathon van Zwolle. Gewoon plaatselijk loopje zou je denken, maar die was in 1 dag uitverkocht :{
pi_217117867
Warm
Vaarwel lage hartslag
  donderdag 20 maart 2025 @ 15:25:27 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217117949
quote:
9s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:18 schreef Evangelion het volgende:
Warm
Vaarwel lage hartslag
Oh ja, kut dat worden weer hartslagen van 180 :P voorlopig geen wedstrijden meer tot aan 'De Mooiste' (dat zeggen ze dan, ben benieuwd).
pi_217118367
quote:
2s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh ja, kut dat worden weer hartslagen van 180 :P voorlopig geen wedstrijden meer tot aan 'De Mooiste' (dat zeggen ze dan, ben benieuwd).
Hier kriebelt het wel om wedstrijden te gaan lopen, alleen kan ik niet vanwege de kinderen op de dagen wanneer er wat is ;(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2025 @ 18:49:34 #134
pi_217119849
Gruwelijk lekker weer vandaag.

Ik ben op een niveau dat ik weer aardig kan rennen. Voor mijn doen dan. Ik loop niet 34 kilometer op een zaterdagochtend.

Net heb ik een rondje van 5 km gelopen. En dat dat gewoon pijnvrij kan na werktijd, daar ben ik al heel blij mee.

Maar blijkbaar oog ik nog wat moeizaam. Ik kwam twee middelbare vrouwen tegen halverwege mijn loopje, voor wie ik een klein beetje moest uitwijken. Ik zeg middelbaar, maar dat betekent tegenwoordig dat ze waarschijnlijk jonger zijn dan ik.
Anyway, ze zeiden tegen me “je bent wel goed bezig hoor”. Dit betekent in mijn ervaring dat ik er uitzag alsof ik helemaal niet goed bezig was. De laatste keer dat iemand dit tegen mij zei was tijdens ouder/kind schaatsen met mijn dochter en ik kan jullie garanderen dat ik toen niet goed bezig was.

Lang verhaal, maar ik de tegenwoordigheid van geest om de beste serie ooit te quoten tegen deze dames: “elke dag wordt het een stukje makkelijker”. Zij lachen: “ja, dat maak ik mezelf ook wijs”. En toen kwam mijn punchline “maar je moet het elke dag doen, dat is het moeilijke deel” en daarna stoomde ik een fietsbrug op. Nare kuitenbijter is dat.

Ik heb uiteindelijk 25.50 over 5 kilometer gedaan. Dit was mijn eerste 5k sinds 1 januari. Ik ben buitengewoon blij.

Veel hardloopplezier allemaal!
pi_217121733
quote:
2s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De marketing is ook beter geworden. Elk loopje wordt nu mijlenver van tevoren aangekondigd met nieuwsbrieven en mailings. Misschien komen die allemaal uit de koker van Golazo.

Ik aasde laatst op de halve marathon van Zwolle. Gewoon plaatselijk loopje zou je denken, maar die was in 1 dag uitverkocht :{
Wow, dat is best bizar. Hopelijk heb je iets anders kunnen vinden. Hardlopen is een populaire sport en dat is eigenlijk alleen maar een goed teken. Het zou mijns inziens wel minder goed zijn als de verhouding tussen het aantal finishers en het aantal verkochte startbewijzen naar beneden gaat. De Amsterdam Marathon is daar een voorbeeld van.
pi_217123290
Zaterdag ga ik 30km lopen misschien 1,64km langer zodat ik op tweederde marathon uit kom.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:24 schreef Evangelion het volgende:
En hij is na 342 gemeenten aan de 2501 woonplaatsen begonnen?

quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:59 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Ja, fantastische Y
[..]
Ik volg 'm op YouTube maar niet op Strava. Run harder, not smarter !
Run slow to become faster and stay healthy?
pi_217125002
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:58 schreef kalinhos het volgende:
Gisteren met training 10x800m rondjes, dat zou in 3:00 moeten wil ik de marathon onder de 3u lopen, ik kwam steeds uit op 2:56-3:00 maar was niet na elke 2 rondjes volledig versleten. Volgens mijn horloge heb ik alles gelopen in mijn aerobe zone (en totaal 2,5 minuut in de drempelzone erboven) dus ik zou denken dat dit een test is die geslaagd is (al weet ik dat het geen garantie is uiteraard).

Ook ga ik een klein gokje wagen qua schoenen. Heb de laatste jaren op Brooks Adrenaline/Asics GT4000/Saucony Guide gelopen, maar vandaag bij de renwinkel vonden ze t eigenlijk gek dat ik dergelijke tijden liep op zulke schoenen ipv schoenen met een plaatje. Ja gaven ze aan, je kįn er misschien last van krijgen maar dat hoeft zeker niet en met een zooltje erbij zou het prima moeten kunnen….dus ik heb nu Brooks Hyperion Max2 gekocht, een neutrale schoen die voor een middenvoetlander als ik ook goed zou moeten zijn. Ook gaven ze aan dat de meeste van dergelijke schoenen niet in mijn maat komen vaak (US 13 / 47,5 NL) maar Brooks gaat toevallig wel tot deze maat zeilboot. :7

Ga er morgen 5x 1600 intervals op lopen en zondag een duurloop van 35: gaat dat beiden goed durf ik het wel aan voor Rotterdam.
Vandaag de nieuwe stappers getest: lopen heerlijk maar (ik denk) vanwege de extra steunzool kreeg ik wat last van een lipoom wat al 100 jaar aan de onderkant van mn voet zit, na 9km voelde het een beetje alsof je je veters in je schoen hebt gedaan en er op loopt. Verder 0 last. Ik twijfel nu wat handig is voor mijn lange 35k zondag:
- die voeten met lipoom (beiden hebben er 1) intapen?
- de zool eruit halen en de normale Brooks-zool?
- ze nu elke run gebruiken en er ook op wandelen zodat ze goed ingelopen zijn?
- of ze niet meer aanraken tot 13 april en dan eventuele last voor lief nemen. Het deed geen pijn ofzo maar werd wat rood.

[ Bericht 1% gewijzigd door kalinhos op 20-03-2025 23:39:12 ]
pi_217126160
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Vandaag de nieuwe stappers getest: lopen heerlijk maar (ik denk) vanwege de extra steunzool kreeg ik wat last van een lipoom wat al 100 jaar aan de onderkant van mn voet zit, na 9km voelde het een beetje alsof je je veters in je schoen hebt gedaan en er op loopt. Verder 0 last. Ik twijfel nu wat handig is voor mijn lange 35k zondag:
- of ze niet meer aanraken tot 13 april en dan eventuele last voor lief nemen. Het deed geen pijn ofzo maar werd wat rood.
Als je met die oude schoenen geen last had, dan zou ik voor die 35k je oude schoenen aan doen en daarna rustig opbouwen met je nieuwe.
Of de gewone zool erin leggen, maar je zal niet voor niks steunzolen hebben...

Ik vind het een crime om schoenen te vinden waar mn steunzolen in kunnen en die ook nog lekker zitten. Het voelt eigenlijk altijd wat "te vol". Ben nu 2x bij intersport geweest, zelfde merk/model gekocht.
Maar ik wil een keer naar een winkel met een wat groter assortiment, eens kijken of er nog een betere optie is.

Gisteravond lekker getraind :)
  vrijdag 21 maart 2025 @ 09:38:39 #139
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217127321
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Oh wat herken ik dit goed. Geemmer met steunzolen. Mijn zolen waren perfect voor de trainingen de ik de laatste tijd afgedraaid heb. Maar toen kwamen de wedstrijden en ervoer ik een drukpunt op de linkervoet wat na lang genoeg landen als een scherp scheermes in mijn zool voelde. As we speak worden ze weer aangepast met extra ondersteuning onder de grote teen en het midden van mijn zool. Zaterdag meteen een 35km om te testen. Ik heb na mijn halve marathon van afgelopen zondag ook mijn techniek aangepast naar meer haklanden, maar het blijft spannend.

Ik zou je zolen niet 'niet' meer aanraken tot 13 april, zoveel mogelijk runs ermee maken als mogelijk, je wilt er toch uiteindelijk je marathon op lopen.
pi_217131891
Poeh dat was wel even wennen aan de warmte ja, stonden 8km alternating k's HM en 10k tempo op het programma, ging niet van harte haha. Hartslag bleef wel onder de 170, dat is dan wel weer ok. Zondag weer eens 20km lopen, gelukkig is het dan alweer minder warm en zonnig want ik ben hier nog niet klaar voor :W
pi_217133131
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 09:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh wat herken ik dit goed. Geemmer met
steunzolen. Mijn zolen waren perfect voor de trainingen de ik de laatste tijd afgedraaid heb. Maar toen kwamen de wedstrijden en ervoer ik een drukpunt op de linkervoet wat na lang genoeg landen als een scherp scheermes in mijn zool voelde. As we speak worden ze weer aangepast met extra ondersteuning onder de grote teen en het midden van mijn zool. Zaterdag meteen een 35km om te testen. Ik heb na mijn halve marathon van afgelopen zondag ook mijn techniek aangepast naar meer haklanden, maar het blijft spannend.

Ik zou je zolen niet 'niet' meer aanraken tot 13 april, zoveel mogelijk runs ermee maken als mogelijk, je wilt er toch uiteindelijk je marathon op lopen.
Ja ik neig ook naar dat laatste. Heb er net 15km mee gelopen en nu zelfs een blaar onder mn voetboog gekregen :o geen ramp maar ik ga denk ik toch de volgende run even met de originele zooltjes lopen, die zijn net die 2-3mm minder hoog bij mn voetboog zodat het elkaar niet raakt.

Mocht t goed gaan met de originele zooltjes is het jammer van de nieuwe zooltjes maar dan gaan ze weg :7
  vrijdag 21 maart 2025 @ 19:46:33 #142
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_217133449
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 18:49 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb uiteindelijk 25.50 over 5 kilometer gedaan. Dit was mijn eerste 5k sinds 1 januari. Ik ben buitengewoon blij.
Wat zeurden die vrouwen dan? Dit is toch hartstikke prima? Ik ren het niet.
pi_217134008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:22 schreef valleilijn het volgende:
Poeh dat was wel even wennen aan de warmte ja, stonden 8km alternating k's HM en 10k tempo op het programma, ging niet van harte haha. Hartslag bleef wel onder de 170, dat is dan wel weer ok. Zondag weer eens 20km lopen, gelukkig is het dan alweer minder warm en zonnig want ik ben hier nog niet klaar voor
Zonder rust? :o

Ik deed net 4x2k. Wind tegen ging ik kapot en wind mee raakte ik oververhit door de temperatuur. :')
pi_217136314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 20:20 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Ik deed net 4x2k. Wind tegen ging ik kapot en wind mee raakte ik oververhit door de temperatuur. :')
Een zelfde training gehad rond 17:90, zo warm was het toch niet? De wind was wel even werken
pi_217140713
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 20:20 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Dat was het plan ja, beetje ambitieus. Bij de laatste twee k's even 50 meter gewandeld en dan weer gaan. En de 10k pace was uiteindelijk niet mn 10k pr pace (4'50) maar ietsje trager (5'00). Toch een goede workout :P
pi_217143114
Ik bedacht net een (matige) challenge.

12x5km in 1 dag in de 12 provinciehoofdsteden. Haalbaar met de trein?
Misschien Amsterdam als bonus.
pi_217145609
quote:
[[url=https
[..]
Run slow to become faster and stay healthy?
Eh nee, volgens eigen zeggen is hij niet zo getalenteerd en daarom compenseert hij dat door harder te trainen. Geen fancy ingewikkelde workouts, vooral een gigantisch aantal kilometers, rond de 40km/dag !! En dat dag in dag uit, zonder rustdagen.
Vandaar met een knipoog "Train Harder, Not Smarter".
Het is een jaar heel goed gegaan maar het ziet ernaar uit dat nu na de marathon van Tokyo hij toch geblesseerd is geraakt. Het is de enige hardlopende YouTuber die ik volg, aanstekelijk enthousiasme en ook wel wat zelfrelativering.
pi_217145990
Bij de Backyard Ultra zitten ze nu op 24 uur / 100 mijl.
Collega doet nog mee. Laatste 16. Koekoek.

Nu wordt het pas echt zwaar denk ik, de tweede avond/nacht.
pi_217148354
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:07 schreef Evangelion het volgende:

Afhankelijk van je 5 km tempo. Maar zag laatst een filmpje op de socials van mensen die dit deden maar dan ipv hardlopen aan het bier gingen. Die hadden nog minder dan een kwartier over om de laatste weg te gieten. Dan lijkt me 60km rennen ipv 12 * een kroeg induiken ( of een blik open trekken) toch een stuk langer duren
  zondag 23 maart 2025 @ 08:06:59 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217149279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja ik neig ook naar dat laatste. Heb er net 15km mee gelopen en nu zelfs een blaar onder mn voetboog gekregen :o geen ramp maar ik ga denk ik toch de volgende run even met de originele zooltjes lopen, die zijn net die 2-3mm minder hoog bij mn voetboog zodat het elkaar niet raakt.

Mocht t goed gaan met de originele zooltjes is het jammer van de nieuwe zooltjes maar dan gaan ze weg :7
Waarom niet laten aanpassen ipv helemaal weg? Zo zonde.
  zondag 23 maart 2025 @ 08:13:05 #151
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217149369
quote:

Op bevrijdingsdag, die is dit jaar weer een officiele vrije dag :)
pi_217158138
quote:
2s.gif Op zondag 23 maart 2025 08:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Waarom niet laten aanpassen ipv helemaal weg? Zo zonde.
Hmmja ik kan altijd ff langs gaan natuurlijk om te kijken hoe of wat. Die zolen waren juist hoog om de neutrale schoen wat meer tegen overpromatie te maken, en door die hoogte kreeg ik een blaar. Maar, wellicht is er iets te doen met die zool zodat het zijn functie houdt maar geen blaren meer veroorzaakt.

Vandaag overigens met een blarenpleister en andere schoenen 35k gelopen: ging prima. Er is dus sowieso een plan b
pi_217158178
quote:

Wel tof maar krap aan denk ik. Je bent per provincie wel een uur bezig (half uur over 5km, 32x je navigatie erbij pakken waar je nou preces linksaf moest, je aansluiting die niet ideaal is…) dus het zou m.i. alleen goeie kans van slagen hebben als je vertrekt uit Utrecht.
pi_217158280
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:31 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wel tof maar krap aan denk ik. Je bent per provincie wel een uur bezig (half uur over 5km, 32x je navigatie erbij pakken waar je nou preces linksaf moest, je aansluiting die niet ideaal is…) dus het zou m.i. alleen goeie kans van slagen hebben als je vertrekt uit Utrecht.
Maar Utrecht kom je sowieso wel langs op weg naar een ander station. De dag vroeg beginnen in een van de uithoeken (Middelburg, Leeuwarden/Groningen, Maastricht) lijkt me handiger, maar het is inderdaad geen relaxed dagje wat ik eerst misschien dacht. :+
pi_217158324
Taper tijd :X
Niet klaar voor, maar wel aan toe.
  zondag 23 maart 2025 @ 20:44:09 #156
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_217158398
quote:

Wel een tof plan. Vooral uitdaging in welke volgorde je gaat rennen en hoe je tussen de steden moet reizen. Zal best een algoritme voor te bedenken zijn.
pi_217158461
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:44 schreef Piperidine het volgende:

[..]
Wel een tof plan. Vooral uitdaging in welke volgorde je gaat rennen en hoe je tussen de steden moet reizen. Zal best een algoritme voor te bedenken zijn.
Zoiets?
https://en.wikipedia.org/wiki/Travelling_salesman_problem

Maar je zit idd met treinschema's wat het nog complexer maakt.
pi_217158734
Zaterdagochtend de fameuze tweederde marathon (31,65km) gelopen op beoogt SUB4 uur marathon tempo (10.55/5:40).

Heb er één grote ronde van gemaakt ben door meerdere dorpen gekomen en, op de laatste km's na door last aan mijn tenen, het tempo vol kunnen houden.

Nieuw afstands- en duurrecord. :B
pi_217159219
Lekker bezig allemaal!

Hier vandaag voor het eerst sinds mn quad tear vorig najaar weer 20+km gelopen, voor een week van 52km. Twee blokjes marathontempo er in, verder rustig. Eerste helft ging prima maar daarna kreeg ik flink last van mn peroneus links. Dacht dat ik het wel onder controle had de afgelopen weken, bezig met oefeningen enzo. Wel balen dus, het was ook echt een beetje dik meteen erna. Nu voelt het gelukkig alweer wat beter maar goed. Komt goed uit dat komende week een herstelweek is in mn schema, morgen lekker op de crosstrainer ipv lopen.

Conditioneel voelde het dan wel weer prima en ook lopen met mn belt met een softflask er achterin beviel goed, dat scheelt dan weer, hoef ik niet altijd met mn rugzakje te lopen.
pi_217159299
Oh ja en watskeburt met de prijzen van gelletjes? Ik vind Amacx wel fijn, een 12-pack daarvan was vorig jaar nog 22-24 euro, nu 30 :(
Nu via Mantel besteld, die hebben nog wel aardige stapelkorting als je per 30 gels besteld.
  maandag 24 maart 2025 @ 08:26:40 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217162780
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:41 schreef Evangelion het volgende:
Taper tijd :X
Niet klaar voor, maar wel aan toe.
Voor Rotterdam?
  maandag 24 maart 2025 @ 08:29:15 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217162815
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:44 schreef Piperidine het volgende:

[..]
Je kunt bepaalde provincies aan elkaar rijgen misschien. Ergens in hoekje Noord-Holland uitstappen (hilversum bijv.), je 5km lopen en de volgende 5km net in Utrecht lopen (Baarn). Het stukje Amsterdam-Almere is ook een korte.
  maandag 24 maart 2025 @ 09:26:28 #163
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_217163242
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je kunt bepaalde provincies aan elkaar rijgen misschien. Ergens in hoekje Noord-Holland uitstappen (hilversum bijv.), je 5km lopen en de volgende 5km net in Utrecht lopen (Baarn). Het stukje Amsterdam-Almere is ook een korte.
Gaat niet als je zoals voorgesteld de provinciehoofdsteden gaat doen ;)

Ik denk dat het nog lastig wordt met het plannen van de trein. Vooral om in de uithoeken te komen.
pi_217163481
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 09:26 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Gaat niet als je zoals voorgesteld de provinciehoofdsteden gaat doen ;)

Ik denk dat het nog lastig wordt met het plannen van de trein. Vooral om in de uithoeken te komen.
Met de trein lijkt me best een uitdaging, stel dat het lukt, dan moet er niet een trein vertraging of iets hebben want dan loopt alles in de soep.
Waarom niet met de auto?
  maandag 24 maart 2025 @ 10:39:11 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217163703
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:05 schreef Nijna het volgende:

[..]
Met de trein lijkt me best een uitdaging, stel dat het lukt, dan moet er niet een trein vertraging of iets hebben want dan loopt alles in de soep.
Waarom niet met de auto?
Dat is nog extreem vermoeiend... want je rent stiekem ook even een ultra op diezelfde dag.
  maandag 24 maart 2025 @ 10:47:54 #166
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217163753
Leuk idee! Volgens ChatGDP (ik denk niet dat die de actuele treintijden heeft, maar goed uitgangspunt):

quote:
Als je in elke provinciehoofdstad 30 minuten wilt doorbrengen en niet per se in dezelfde stad hoeft te eindigen, dan wordt de route iets langer. De totale reistijd inclusief stops zal dan rond de 18 tot 20 uur liggen, afhankelijk van overstappen en vertragingen. Dit betekent dat je heel vroeg moet starten, waarschijnlijk rond 05:00 - 06:00 uur, en pas laat in de avond klaar bent.

Geoptimaliseerde Treinroute
Een efficiėnte volgorde met korte reistijden en minimale overstappen kan er zo uitzien:

Start in Utrecht

Utrecht → Arnhem (ICE of intercity, ±35 min)

30 min stop in Arnhem

Arnhem → Maastricht (IC, ±1u 25 min)

30 min stop in Maastricht

Maastricht → 's-Hertogenbosch (IC, ±1u 20 min)

30 min stop in 's-Hertogenbosch

's-Hertogenbosch → Middelburg (IC, ±1u 50 min, overstap in Rotterdam)

30 min stop in Middelburg

Middelburg → Den Haag (IC, ±1u 30 min)

30 min stop in Den Haag

Den Haag → Haarlem (IC, ±30 min)

30 min stop in Haarlem

Haarlem → Lelystad (IC, ±1u 10 min)

30 min stop in Lelystad

Lelystad → Zwolle (IC, ±30 min)

30 min stop in Zwolle

Zwolle → Assen (IC, ±30 min)

30 min stop in Assen

Assen → Groningen (IC, ±15 min)

30 min stop in Groningen

Groningen → Leeuwarden (IC, ±35 min)

30 min stop in Leeuwarden

Leeuwarden → Eindpunt (bijv. Amsterdam of Utrecht)

IC naar Amsterdam (±1u 50 min) of Utrecht (±1u 50 min)

Totale Tijd
Reistijd: ± 13 uur

Pauzes (30 min per stad): 5,5 - 6 uur

Totale duur: 18 tot 19 uur
I am a black hole shitting into the void
pi_217163771
quote:
11s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat is nog extreem vermoeiend... want je rent stiekem ook even een ultra op diezelfde dag.
Iemand laten rijden, dus zelf alleen het lopen doen... ik zou niet ook nog zelf gaan rijden dan (maar ik ben sowieso niet zo'n autorijder).

@Gimmick, dan moet je echt geen vertraging hebben onderweg, want dan loopt alles in de soep... en ik ben benieuwd of de treinen echt zo mooi zouden aansluiten...
pi_217163800
En je moet dan wel doorlopen om je volgende trein te halen :X
30 minuten voor station uit komen + 5 km rennen + station weer in + trein halen zou voor mij te krap zijn denk ik.

Jammer wel, want klonk als een leuke challenge.
  maandag 24 maart 2025 @ 10:54:06 #169
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217163802
Ik denk dat ik het ook om zou keren Aan het einde van de dag heb je steeds nu maar 30 minuten treinen en dan weer lopen. Dat kun je beter in de ochtend doen en dan aan het einde 1,5 uur herstellen naar Middelburg.

edit:

Nu gevraagd:

Ik wil de korte reistijden aan het begin van de dag en de langere aan het einde. Volgens mij is het het ook efficienter om in het noorden te beginnen en Middelburg als laatste bestemming te hebben.

quote:
Een route die begint in het noorden en eindigt in Middelburg, waarbij de korte reistijden aan het begin en de langere aan het einde zitten, kan er als volgt uitzien:

Geoptimaliseerde Treinroute
Start in Groningen (begin vroeg, bijvoorbeeld 05:00 - 06:00 uur)

Groningen -> Leeuwarden (IC, ±35 min)

30 min stop in Leeuwarden

Leeuwarden -> Assen (IC, ±35 min)

30 min stop in Assen

Assen -> Zwolle (IC, ±30 min)

30 min stop in Zwolle

Zwolle -> Lelystad (IC, ±30 min)

30 min stop in Lelystad

Lelystad -> Haarlem (IC, ±1u 10 min)

30 min stop in Haarlem

Haarlem -> Den Haag (IC, ±30 min)

30 min stop in Den Haag

Den Haag -> Utrecht (IC, ±40 min)

30 min stop in Utrecht

Utrecht -> Arnhem (IC, ±35 min)

30 min stop in Arnhem

Arnhem -> 's-Hertogenbosch (IC, ±35 min)

30 min stop in 's-Hertogenbosch

's-Hertogenbosch -> Maastricht (IC, ±1u 20 min)

30 min stop in Maastricht

Maastricht -> Middelburg (IC, ±2u 30 min, overstap in Rotterdam)

Eindpunt: Middelburg ?

[ Bericht 79% gewijzigd door Gimmick op 24-03-2025 11:00:01 ]
I am a black hole shitting into the void
pi_217164050
Leeuwarden - Assen is een uur (geen half uur). Je gaat via Groningen, dus dan beter beginnen in Leeuwarden, dan naar Groningen en dan Assen, en dan Zwolle.
  maandag 24 maart 2025 @ 16:10:32 #171
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217166276
Iemand interesse in tunnelruns? https://www.bbc.com/news/(...)fs9cTcyZeUYnngkJd4Wg
pi_217170377
quote:
Runners will aim to complete 90 laps of the tunnel network, including some 65ft (20m) long sections that taller entrants are warned may require them to stoop - often.
Met 1m88 zeg ik: nee bedankt |:(
pi_217180261
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:57 schreef Nober het volgende:
Zaterdagochtend de fameuze tweederde marathon (31,65km) gelopen op beoogt SUB4 uur marathon tempo (10.55/5:40).

Heb er één grote ronde van gemaakt ben door meerdere dorpen gekomen en, op de laatste km's na door last aan mijn tenen, het tempo vol kunnen houden.

Nieuw afstands- en duurrecord. :B
Goed bezig en goed nieuws: je bent nog een stuk verder, namelijk op 3/4 marathon 🎊
pi_217182438
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:48 schreef core2duo het volgende:

[..]
Goed bezig en goed nieuws: je bent nog een stuk verder, namelijk op 3/4 marathon 🎊
Van mij mogen er meer 25-35km op de weg op de hardloopkalender.
pi_217182474
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 23:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Van mij mogen er meer 25-35km op de weg op de hardloopkalender.
Gewoon marathon trainen en dan kan je elk weekend 25-35km lopen tot je scheel ziet.
pi_217184137
Na drie dagen niet lopen heb ik gisteren weer een uur op rustig tempo gedaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 23:25 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Gewoon marathon trainen en dan kan je elk weekend 25-35km lopen tot je scheel ziet.
Ik zie mezelf ooit nog wel een keer die marathonafstand doen in training.
pi_217191908
Dat is totaal nutteloos. En Strava marathons tellen niet als marathon.
pi_217192197
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 21:26 schreef Tracksmith het volgende:
Dat is totaal nutteloos. En Strava marathons tellen niet als marathon.
Dat ligt er allemaal maar net aan wat je doel is.
  woensdag 26 maart 2025 @ 22:08:17 #179
474254 GurneyIsBestOke
pi_217192330
Ik overwoog stiekem wel na mijn 35km van zondag er nog zeven achteraan te dribbelen zodat ik voor de tweede keer een marathon afstand had gelopen. Als ik dat binnen 50 minuten had gedaan zelfs met een PR (lol)

Maar goed, uiteindelijk gaat het om de wedstrijd zelf :)
Met pijn en moeite derde
pi_217192494
Een ontspannen marathon lopen is lekker, maar toch nog wel uitdagend. Een marathon racen is eigenlijk helemaal niet leuk.
Niks mis met trainingsmarathons dus, maar niet te kort op een wedstrijd natuurlijk.
pi_217194126
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 22:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik overwoog stiekem wel na mijn 35km van zondag er nog zeven achteraan te dribbelen zodat ik voor de tweede keer een marathon afstand had gelopen. Als ik dat binnen 50 minuten had gedaan zelfs met een PR (lol)

Maar goed, uiteindelijk gaat het om de wedstrijd zelf :)
Ik had eigenlijk dezelfde gedachte, van ja ik zit nu op 35: het voelt als 0 extra opgave om er nog 7 bij te lopen. Zou dan alleen geen PR geweest zijn.

Ik liep zondag met een trainingsloop mee in Barendrecht, daar waren 371(!!) deelnemers :o
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:23:46 #182
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217195869
Ik heb me ingeschreven voor een marathon waarvan ik alleen maar weet dat die ergens tussen 1 mei en 15 juni in een weekend om 5 uur ‘s morgens hier in de regio start. Wanneer en waar de start is, krijgen we 20 uur van tevoren te horen :D

Totaal niet in marathonvorm, maar een snelle marathon is ook helemaal mijn doel niet. Ik wil gewoon een rondje hobbelen :P
F means you're fucked
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:28:41 #183
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217195907
Ohja, voor wie zin heeft in een heel kleinschalige, goedkope, obscure 50 kilometer loop: De Ommetjes Ultra in Wijchen

https://my.raceresult.com/322464/
F means you're fucked
  donderdag 27 maart 2025 @ 14:13:46 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217196332
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:23 schreef YUR het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor een marathon waarvan ik alleen maar weet dat die ergens tussen 1 mei en 15 juni in een weekend om 5 uur ‘s morgens hier in de regio start. Wanneer en waar de start is, krijgen we 20 uur van tevoren te horen :D

Totaal niet in marathonvorm, maar een snelle marathon is ook helemaal mijn doel niet. Ik wil gewoon een rondje hobbelen :P
Die wil de Nederlandse Barkley marathon worden?
pi_217196444
Toch laat die 5km per provinciehoofdstad me nog niet los. Ik denk dat het alleen kan als je begint in Maastricht. Dan heb je mijns inziens de meest logische route met het minste punten die je dan 2x passeert:
Maastricht
Den Bosch
Arnhem
Zwolle
Assen
Groningen
Leeuwarden
Lelystad
Utrecht
Haarlem
Den Haag
(Via Rotterdam naar)
Middelburg

De grootste uitdaging zit dus in op tijd starten uit Maastricht en op tijd weg uit Middelburg.
pi_217196547
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 14:25 schreef kalinhos het volgende:
Toch laat die 5km per provinciehoofdstad me nog niet los. Ik denk dat het alleen kan als je begint in Maastricht. Dan heb je mijns inziens de meest logische route met het minste punten die je dan 2x passeert:
Maastricht
Den Bosch
Arnhem
Zwolle
Assen
Groningen
Leeuwarden
Lelystad
Utrecht
Haarlem
Den Haag
(Via Rotterdam naar)
Middelburg

De grootste uitdaging zit dus in op tijd starten uit Maastricht en op tijd weg uit Middelburg.
En ga je het zelf ook proberen? :P
Ik kan pas in mei.
  donderdag 27 maart 2025 @ 15:01:09 #187
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217196720
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2025 14:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die wil de Nederlandse Barkley marathon worden?
Maar dan geasfalteerd :D

Hun motto is: Je bent pas echt fit als je op ieder moment een marathon kunt lopen.

Daar kun je natuurlijk uitgebreid over discussiėren, maar het lijkt wel op een soort van baseline die ik al jaren zelf probeer te hanteren
F means you're fucked
pi_217196826
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 14:25 schreef kalinhos het volgende:
Maastricht
Den Bosch
Arnhem
Zwolle
Assen
Groningen
Leeuwarden
Lelystad
Utrecht
Haarlem
Den Haag
(Via Rotterdam naar)
Middelburg

Na Middelburg heb je toch geen tijdsdruk meer? je bent immers klaar. Volgens mij heb je dan wel een hotelkamer verdient :9

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:01 schreef YUR het volgende:

[..]
Maar dan geasfalteerd :D

Hun motto is: Je bent pas echt fit als je op ieder moment een marathon kunt lopen.

Daar kun je natuurlijk uitgebreid over discussiėren, maar het lijkt wel op een soort van baseline die ik al jaren zelf probeer te hanteren
Qua training misschien wat lastig, als je net een flink zware hebt gedaan krijg je te horen dat je over 20 uur mag starten :o
pi_217197261
In de omgeving van Oss begint over twee weken weer de Maasland Run Classics:
https://www.maaslandrunclassics.nl/

Dit zijn leuke, kleinschalige loopjes om je 5 of 10km tijd neer te zetten of aan te scherpen (of juist als training richting een HM bijvoorbeeld).

pi_217197343
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
In de omgeving van Oss begint over twee weken weer de Maasland Run Classics:
https://www.maaslandrunclassics.nl/

Dit zijn leuke, kleinschalige loopjes om je 5 of 10km tijd neer te zetten of aan te scherpen (of juist als training richting een HM bijvoorbeeld).

[ afbeelding ]
Best toffe dingen zijn dit (al is Oss wat ver voor mij)

Ik doe zelf mee aan een vergelijkbaar iets hier, StardGRL. 9 loopjes en de beste 6 tellen mee. Kortste is 8km, langste is een HM.

In het Westland begint in de zomer het AAFF Zomer RunCircuit
  donderdag 27 maart 2025 @ 17:15:35 #191
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217197995
quote:
99s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Qua training misschien wat lastig, als je net een flink zware hebt gedaan krijg je te horen dat je over 20 uur mag starten :o
Daar worden de jongens van de mannen gescheiden :P
F means you're fucked
pi_217198085
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:28 schreef YUR het volgende:
Ohja, voor wie zin heeft in een heel kleinschalige, goedkope, obscure 50 kilometer loop: De Ommetjes Ultra in Wijchen

https://my.raceresult.com/322464/
Nou, ik heb me opgegeven en een vriendin van me ook. Desnoods wandelen we de laatste rondes. ^O^
  donderdag 27 maart 2025 @ 19:30:54 #193
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217199265
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou, ik heb me opgegeven en een vriendin van me ook. Desnoods wandelen we de laatste rondes. ^O^
Leuk!! *O*
F means you're fucked
pi_217201383
Gestart met een schema voor 10k. Het begint eindelijk weer ergens op te lijken. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_217202133
Uit september:

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zit op 1250 dit jaar, en afgelopen maand de 2e maand minder dan 100k. De klad zit er een beetje in. Last van mijn enkel gehad (was weer ok na 5 dagen rust), last van kniepees (was nog niet ok na 5 dagen rust), en last achilles (maar dat is wel vaker, maak ik met niet druk over). ...
Eigenlijk ben ik op dit moment gewoon iets te zwaar, dat is volgens mij vooral de reden van de pijntjes, het heeft allemaal met belasting te maken, en ik loop nu een stuk minder dan in het eerste half jaar, maar ben wel een kg of 4-5 zwaarder. Komende maanden dus wat focussen op het verliezen van een paar kg.
Afvallen in het najaar is me volgens mij nog nooit gelukt, dan kom ik vooral aan. Dit keer gingen er een paar kg af, en die kwamen er daarna nog sneller weer, en nog een paar extra ook. Lopen werd minder, bleef last van kniepees en achilles houden. Half januari de knop omgezet. Tikte de 90kg en vond het teveel. Focus is op afvallen gegaan. Dus niet ook nog flink gaan sporten naast het omlaag brengen calorie-intake. Af en toe wel korte stukjes gelopen (3-4k), en op de trainer gefietst. Inmiddels ruim 8kg eraf, en afgelopen 2 weken weer iets meer gelopen. De eerste loopjes zijn sowieso altijd lastig, maar vandaag ging het best lekker. Zonder veel moeite (nauwelijks uit Z2 gekomen), zonder last van de kniepees en achilles, een 5k rondje met 50 hoogtemeters onder de 30 min, iets waarvan ik twee maanden geleden dacht dat ik dat op dat moment nauwelijks zou halen, gezien hoe het toen ging. Ik hoop nog wel wat meer kgs kwijt te raken, maar het is fijn te merken dat het het lopen makkelijker maakt (en ik zit ook gewoon lekkerder in mijn vel).
pi_217202727
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:20 schreef kalinhos het volgende:

[..]

In het Westland begint in de zomer het AAFF Zomer RunCircuit
Afgelopen zondag zelfs 😁
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 maart 2025 @ 09:58:54 #197
pi_217204420
Ik heb me aangemeld voor de Heerhugowaard City Run. 10 kilometer.

Het parcours is dit jaar veranderd en is praktisch in mijn achtertuin. Ik heb er bijzonder veel zin in.

Ik hoop alleen dat de 10k niet te vroeg komt
pi_217204440
Lekker rondje voor het thuiswerken... probeert er weer eens een hond me te bijten.

Ik zag 'm al op me af komen en een beetje vreemd doen, dus was gestopt met rennen en rustig verder gewandeld met het idee "ik laat jou rustig passeren en jij mij" nou nee dus, hij nam een duik naar m'n kuit net toen ik voorbij was.

Baasje: "Ja het is een border collie dus dit is zijn instinct, hij probeert je bij de kudde te houden"

Eh, leuk zo'n instinct maar niet leuk voor mijn kuit :')

Uiteindelijk trok zij de hond net gauw genoeg terug en trok ik m'n kuit net snel genoeg weg, dus nu is het alleen een oppervlakkige schram.

Honden :')
pi_217204817
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Lekker rondje voor het thuiswerken... probeert er weer eens een hond me te bijten.

Ik zag 'm al op me af komen en een beetje vreemd doen, dus was gestopt met rennen en rustig verder gewandeld met het idee "ik laat jou rustig passeren en jij mij" nou nee dus, hij nam een duik naar m'n kuit net toen ik voorbij was.

Baasje: "Ja het is een border collie dus dit is zijn instinct, hij probeert je bij de kudde te houden"

Uiteindelijk trok zij de hond net gauw genoeg terug en trok ik m'n kuit net snel genoeg weg, dus nu is het alleen een oppervlakkige schram.

Eigenaren...ik zou het die hond niet kwalijk nemen, de eigenaar wel.
pi_217205027
Erg vervelend is dat ja. Ik zeg altijd gewoon hardop: Graag je hond aanlijnen!
pi_217205236
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Tele6 het volgende:

:') @ baasje

Ik ben niet bang dat honden me pijn doen maar wel dat ik weer naar de huisarts moet voor antibiotica. :{
pi_217205861
Geprobeerd een trailrondje van 15km te doen. Maar te veel last van de griep die ik halverwege januari had. Conditie is nog steeds kut.

Dus ik ga geen Koning van Spanje lopen. Klotezooi.
pi_217210451
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:47 schreef mosselmossel het volgende:
Geprobeerd een trailrondje van 15km te doen. Maar te veel last van de griep die ik halverwege januari had. Conditie is nog steeds kut.

Zonde, kun je niet wijzigen naar een kortere afstand? Het duurt sowieso nog een aantal weken voor het zover is.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 09:14:23 #204
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217216110
Hey @YUR had je nou ook meegedaan aan de Dutch BYU?
pi_217216436
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:38 schreef En1gma het volgende:

[..]
Zonde, kun je niet wijzigen naar een kortere afstand? Het duurt sowieso nog een aantal weken voor het zover is.
Nou ja, ik kijk het nog even aan. Gisteren vol in de emotie. Het is nog 7 weken. Maar goed, kortere afstand wil ik niet. Geen zin om voor 18 kilometer zo lang te rijden.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 19:00:07 #206
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217221908
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 09:14 schreef SEMTEX het volgende:
Hey @:Yur had je nou ook meegedaan aan de Dutch BYU?
Zeker!

Een stuk minder getraind aan de start in vergelijking met vorig jaar. En waar normaal de eerste 6 tot 8 rondjes probleemloos verlopen, had ik vanaf de start maag- en darmissues… in rondje 9 en 10 was ik mentaal al uitgestapt, maar mijn crew duwde me steeds weer naar de start. Uiteindelijk liepen rondje 13, 14, 15 ineens wél lekker *O*
Daarna begon een knie tegen te sputteren… na rondje 17 het besluit genomen te stoppen. Tóch nog gestart aan rondje 18, maar na 300 meter in die ronde heb ik rechtsomkeert gemaakt.
17 rondjes, 114 kilometer, exact hetzelfde resultaat als vorig jaar maar op een compleet andere manier en zonder echte voorbereiding. Ik mag dus eigenlijk niet ontevreden zijn ^O^
F means you're fucked
pi_217226048
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:00 schreef YUR het volgende:

[..]
Zeker!

Een stuk minder getraind aan de start in vergelijking met vorig jaar. En waar normaal de eerste 6 tot 8 rondjes probleemloos verlopen, had ik vanaf de start maag- en darmissues… in rondje 9 en 10 was ik mentaal al uitgestapt, maar mijn crew duwde me steeds weer naar de start. Uiteindelijk liepen rondje 13, 14, 15 ineens wél lekker *O*
Daarna begon een knie tegen te sputteren… na rondje 17 het besluit genomen te stoppen. Tóch nog gestart aan rondje 18, maar na 300 meter in die ronde heb ik rechtsomkeert gemaakt.
17 rondjes, 114 kilometer, exact hetzelfde resultaat als vorig jaar maar op een compleet andere manier en zonder echte voorbereiding. Ik mag dus eigenlijk niet ontevreden zijn ^O^
Held. Blijft sick.
  zondag 30 maart 2025 @ 11:21:43 #208
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217227542
quote:

[..]
Zeker!

Heel netjes! Hoe lang herstel je nu van zoiets?
pi_217227882
Windkracht 5 :%
pi_217229561
Ik deed vanochtend met vrienden een zelf georganiseerde parkrun / 5k PR moment.
Een van de andere dames loopt heel vergelijkbare tijden als ik. Dus samen voor een PR gegaan. 21:30 *G*
pi_217231305
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:47 schreef mosselmossel het volgende:

Pff. Herkenbaar. Lag er toen een week echt af en nu steeds de naweeėn. Vooral conditioneel veel achterstand opgelopen. Mijn eerste doel dit jaar is de halve marathon van Zwolle. Nog 3 maanden om terug op niveau te komen. Sterkte in ieder geval!
pi_217233915
quote:

[..]
Zeker!

Krankzinnige prestatie _O_
pi_217236602
Venloop ging super, ondanks de harde wind. Veel publiek ook langs de kant, erg leuk!
PR met exact een minuut verbeterd, nu voor het eerst onder de 1:40 gelopen, dik tevreden!

Helaas is er wel deelnemer overleden tijdens de 10km en nog een andere gereanimeerd tijdens de HM. :{

En inmiddels halverwege de 12 provincies, volgende is Utrecht.

[ Bericht 3% gewijzigd door En1gma op 30-03-2025 20:59:24 ]
  maandag 31 maart 2025 @ 08:43:06 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217239211
quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2025 20:32 schreef En1gma het volgende:
Venloop ging super, ondanks de harde wind. Veel publiek ook langs de kant, erg leuk!
PR met exact een minuut verbeterd, nu voor het eerst onder de 1:40 gelopen, dik tevreden!

Helaas is er wel deelnemer overleden tijdens de 10km en nog een andere gereanimeerd tijdens de HM. :{

En inmiddels halverwege de 12 provincies, volgende is Utrecht.
Djiez, wat heftig... tijdens de Stevensloop ook iemand gezien die stuiptrekkend en schuim uit de mond langs de weg lag, ben er niet achtergekomen of hij er nou bovenop gekomen is.

Ik lees dit:
quote:
Een 59-jarige deelnemer van de Venloop is overleden.

Volgens de organisatie betreft het een man uit Duitsland die onwel werd tijdens de tien kilometer.
  maandag 31 maart 2025 @ 18:59:52 #216
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217244316
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2025 11:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Heel netjes! Hoe lang herstel je nu van zoiets?
Het herstel gaat eigenlijk best wel snel, ik heb al een paar keer met nauwelijks problemen kunnen lopen. Gewoon nog ff niet overdrijven nu :D
F means you're fucked
pi_217247212
Moet zeggen dat ik onderhand wel toe ben aan die tapering ook :o
Heb de afgelopen jaren als voorbereidingskilometers het volgende gelopen in de 4 maanden (vanaf de kerst tel ik vaak) voorafgaand de marathon:
2022 - 419.2km (eindtijd 3:33)
2023 - 419.5km (eindtijd 3:22)
2024 - 512.2km (eindtijd 3:16)
Eind 2024 - 581.0km (eindtijd 3:04)

Ik zit inmiddels op 646.5 en er komt nog minstens 25 bij denk ik dus een totale voorbereiding van 670km - je wordt er toch moe van :7
pi_217247442
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 22:46 schreef kalinhos het volgende:

Ik zit inmiddels op 646.5 en er komt nog minstens 25 bij denk ik dus een totale voorbereiding van 670km - je wordt er toch moe van :7
590 hier, en verwacht er nog wel 50 bij.

Verklaart misschien wel waarom wakker blijven, als ik naast een van de dochters lig zoals vanavond. Steeds moeilijker wordt.
  dinsdag 1 april 2025 @ 10:20:58 #219
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217249261
Heb me ingeschreven voor de Kustloop Vrouwenpolder, begin September. Inschrijving vandaag geopend. Mijn favoriete strandoord + de provincie Zeeland voor mijn 12 provincies challenge O+
pi_217250075
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:20 schreef SEMTEX het volgende:
Heb me ingeschreven voor de Kustloop Vrouwenpolder, begin September. Inschrijving vandaag geopend. Mijn favoriete strandoord + de provincie Zeeland voor mijn 12 provincies challenge O+
Die ga ik ook doen ja. ^O^
pi_217250189
Heb ik ook ooit gedaan. Dat was de laatste keer dat ze de wandelaars vóór de hardlopers lieten starten en dat was niet zo handig, haha.
  dinsdag 1 april 2025 @ 13:11:51 #222
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217250748
9km zand trouwens, voor mij ook een uitdaging :')
pi_217252123
2 dagen in de 2e taperweek (+- 80%, 60%, 20% excl race) en ik sta nu al op springen.
Maar dat kunnen ook de lentekriebels zijn. :o
pi_217252528
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 april 2025 13:11 schreef SEMTEX het volgende:
trouwens, voor mij ook ee
Aan de kustlijn heb je vaak best wel wat hard zand en dat loopt gewoon lekker. Tenzij je pech hebt dat het echt hoog water is natuurlijk.
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:10:15 #225
474254 GurneyIsBestOke
pi_217254438
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 22:46 schreef kalinhos het volgende:
Moet zeggen dat ik onderhand wel toe ben aan die tapering ook :o
Heb de afgelopen jaren als voorbereidingskilometers het volgende gelopen in de 4 maanden (vanaf de kerst tel ik vaak) voorafgaand de marathon:
2022 - 419.2km (eindtijd 3:33)
2023 - 419.5km (eindtijd 3:22)
2024 - 512.2km (eindtijd 3:16)
Eind 2024 - 581.0km (eindtijd 3:04)

Ik zit aan de 600, veel meer dan bij mijn eerste marathon (rond de 300). Maar ik wil ook bijna een uur van mijn tijd eraf krijgen, dus het is het zeker waard geweest.

Bij mij komen de kriebels er nu wel echt in. Veel meer dan de vorige keer toen ik vooral angstig en geblesseerd was (van ga ik het wel redden). Ik ben ook voortdurend het weer aan het checken. Ik leef er eigenlijk al een jaar naar toe dus ik ben zo vreselijk benieuwd wat ik ga kunnen die dag.

Ik ben in ieder geval zonder pijntjes, zeer goed getraind en heel goed voorbereid :)
Met pijn en moeite derde
pi_217256100
Avondrondje over de dijk. Het is weer die tijd van het jaar...... vliegjes :X

Er spartelt er nog steeds eentje achter in mijn luchtpijp geloof ik ;(
  woensdag 2 april 2025 @ 09:00:00 #227
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217259614
Ik ben volgens mij nog nooit zo goed voorbereid geweest voor een marathon. Ik voel geen kriebels, dat komt waarschijnlijk de ochtend zelf wel.
  woensdag 2 april 2025 @ 10:57:32 #228
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217260772
Francis van Broekhuizen zingt de Marathonners in Rotterdam toe.
pi_217261101
quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2025 10:57 schreef SEMTEX het volgende:
Francis van Broekhuizen zingt de Marathonners in Rotterdam toe.
Alsof je je Audi Q7 inruilt voor een Daihatsu Core.
  woensdag 2 april 2025 @ 11:35:19 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217261160
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 11:29 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Tja, wie hadden we dan gewild? Davina Michelle?
pi_217261182
Was beter geweest denk ik ja, of desnoods die zanger van The Kik

Of gewoon iets anders, had het YNWA bij Lee gehouden en een andere variant nu gekozen.

Maar kheb niks met haar (anderen ongetwijfeld wel natuurlijk).
  woensdag 2 april 2025 @ 11:38:42 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217261208
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 11:36 schreef kalinhos het volgende:
Was beter geweest denk ik ja, of desnoods die zanger van The Kik
Hell no. Dat zou de meest nasale versie van YNWA worden.
  woensdag 2 april 2025 @ 13:38:35 #233
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217262600
Francis van Broekhuizen O+
F means you're fucked
pi_217266079
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 11:29 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Je bent de eerste die niet enthousiast is over haar.

Ze willen overigens elk jaar iemand anders vragen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 11:36 schreef kalinhos het volgende:
desnoods die zanger van The Kik
Hij is toch geen geweldige zanger?
pi_217267916
Hi! Heeft iemand hier ervaring met het (over)kopen van een ticket voor een hardloopevenement via Atleta?

Ik wil graag een ticket voor een bepaald uitverkocht loopevenement bemachtigen, maar ik grijp steeds mis. Ik vraag me af of het mogelijk is een melding te krijgen zodra een ticket aangeboden wordt of dat je echt af en toe moet refreshen om te kijken of er toevalig iets beschikbaar komt. Heeft iemand enig idee? :)
pi_217268060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:37 schreef Alaianaya het volgende:
Hi! Heeft iemand hier ervaring met het (over)kopen van een ticket voor een hardloopevenement via Atleta?

Ik wil graag een ticket voor een bepaald uitverkocht loopevenement bemachtigen, maar ik grijp steeds mis. Ik vraag me af of het mogelijk is een melding te krijgen zodra een ticket aangeboden wordt of dat je echt af en toe moet refreshen om te kijken of er toevalig iets beschikbaar komt. Heeft iemand enig idee? :)
Gewoon via de social media (facebook/insta) en dan zeker de laatste dagen voor t event worden ze overal aangeboden.
pi_217273687
Wilde morgen eigenlijk rusten maar hittetraining-gains kan ik niet laten liggen. :P
Vandaag ook warm, maar in de avond pas baantraining.
pi_217276010
Ik heb een vraag, ik krijg namelijk helemaal de zenuwen. Zondag de 13e heb ik een halve marathon staan, maar twijfel of ik het wel kan.

Heb de hele winter lekker 2 ą 3 keer per week gelopen en het halve marathon schema tot de duurloop van 100 minuten lekker gevolgd. Begin maart nog 16 kilometer op wedstrijdtempo gelopen, ging prima, daarna nog stuk of drie loopjes van zo’n 12 kilometer. Toen kreeg ik echt flink de griep. Vorige week pas weer echt kunnen lopen en lekker rondje van 10 kilometer gelopen.

Ik weet dat ik niet meer “beter” of sneller wordt voor de 13e, de basis moet gelegd zijn. Maar ik voel me er niet helemaal klaar voor eigenlijk. Beetje onzeker.
Wat is jullie advies, gewoon lekker gaan met die banaan en kijken hoe het gaat of toch maar de afstand wijzigen naar een 10km?
Alius aliud dicit
pi_217276074
Ik zou gewoon lekker die halve marathon gaan doen op een tempo dat comfortabel voelt om lang vol te houden.
pi_217277347
Gewoon gaan lopen inderdaad.
pi_217278368
Denk ook dat ik dat ga doen.. Ben het niet zo gewend, normaal zorg ik dat ik topfit aan de start verschijn. Dat dat nu niet zo is geeft wel een beetje de kriebels.
Moet mezelf maar beetje dwingen tot rustig tempo, genieten van de race en hopen dat ik een beetje lachend de finish over kom.
Alius aliud dicit
pi_217278787
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:09 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb een vraag, ik krijg namelijk helemaal de zenuwen. Zondag de 13e heb ik een halve marathon staan, maar twijfel of ik het wel kan.

Heb de hele winter lekker 2 ą 3 keer per week gelopen en het halve marathon schema tot de duurloop van 100 minuten lekker gevolgd. Begin maart nog 16 kilometer op wedstrijdtempo gelopen, ging prima, daarna nog stuk of drie loopjes van zo’n 12 kilometer. Toen kreeg ik echt flink de griep. Vorige week pas weer echt kunnen lopen en lekker rondje van 10 kilometer gelopen.

Ik weet dat ik niet meer “beter” of sneller wordt voor de 13e, de basis moet gelegd zijn. Maar ik voel me er niet helemaal klaar voor eigenlijk. Beetje onzeker.
Wat is jullie advies, gewoon lekker gaan met die banaan en kijken hoe het gaat of toch maar de afstand wijzigen naar een 10km?
Het is een kwestie van jezelf kennen. Kan jij met een startnummer op je buik nog steeds rustig lopen? Alsof het een duurloop is? Dan kun je er voor gaan.

Als je hard wil, zou ik even passen.
pi_217281674
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2025 20:31 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Het is een kwestie van jezelf kennen. Kan jij met een startnummer op je buik nog steeds rustig lopen? Alsof het een duurloop is? Dan kun je er voor gaan.

Als je hard wil, zou ik even passen.
Ja dat zal de uitdaging worden, ik moet het gaan zien als een trainingsrondje lange duurloop. We gaan het zien. Iemand anders nog aan de start in Enschede de 13e?
Alius aliud dicit
  vrijdag 4 april 2025 @ 08:44:32 #244
474254 GurneyIsBestOke
pi_217282265
Het gaat warm worden de dertiende ;(
Met pijn en moeite derde
  vrijdag 4 april 2025 @ 08:51:07 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217282337
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 08:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het gaat warm worden de dertiende ;(
Eh rond de 17 zie ik?
  vrijdag 4 april 2025 @ 12:36:38 #246
474254 GurneyIsBestOke
pi_217284170
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 april 2025 08:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Eh rond de 17 zie ik?
Google voorspelt inmiddels 21 graden. En zelfs 17 graden vind ik heel erg warm.
Met pijn en moeite derde
  zaterdag 5 april 2025 @ 09:07:24 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217292380
De halve van Helmond is geannuleerd vanwege problemen met de vergunningen. Zelfde weekend als 'De Mooiste', dus ik ging sowieso niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 april 2025 @ 09:41:28 #248
pi_217292701
Eerste Parkrun gelopen sinds 1 januari.

25.07 en ik ben er bijzonder blij mee. Dit had ook nog best een stukje sneller gekund als het had gemoeten, maar het is niet nodig om te forceren.

18 april moet ik een 10 kilometer lopen
  zaterdag 5 april 2025 @ 13:28:06 #249
474254 GurneyIsBestOke
pi_217294362
Inmiddels worden temperaturen rond de twintig graden voorspeld, dus reden voor paniek?

Zou het wel zonde vinden ;(
Met pijn en moeite derde
pi_217294522
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Inmiddels worden temperaturen rond de twintig graden voorspeld, dus reden voor paniek?

Bekijk deze YouTube-video
pi_217294560
Ik heb ook kans op 80% van de route wind tegen. Dan ga ik niet eens starten hoor. :{w
Maar er kan nog van alles gebeuren ..
pi_217295438
Vraagje voor de wat meer ervaren lopers uit Rotterdam. De kwart marathon start volgende week aan de Burgemeester van Walsumweg. Geadviseerd wordt om met de trein naar station Blaak te reizen. Daar aankomend, loop je van daaruit zo de startvakken in, of moet ik dan nog rekening houden met een stukje wandelen?

Ik kan namelijk kiezen uit aankomen om 08.06 uur of 08.36 uur (starttijd is 09.15 uur).
  zaterdag 5 april 2025 @ 18:48:35 #253
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217296505
Weet iemand hoe Strava goals precies werken? Ik heb een km-doel gesteld en ik heb 2 versies. Ik vermoed dat eentje alleen hardlopen is en de andere hardlopen incl trails.

Eentje zegt nml, 186km gelopen met 20 activiteiten en de andere zegt 308km met 30 activiteiten.

Iemand die specifiek "trail runs" loopt die hetzelfde heeft?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_217297225
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:48 schreef slacker_nl het volgende:
Weet iemand hoe Strava goals precies werken? Ik heb een km-doel gesteld en ik heb 2 versies. Ik vermoed dat eentje alleen hardlopen is en de andere hardlopen incl trails.

Eentje zegt nml, 186km gelopen met 20 activiteiten en de andere zegt 308km met 30 activiteiten.

Iemand die specifiek "trail runs" loopt die hetzelfde heeft?
Je moet hem ergens op All Runs zetten, volgens onderstaande. Zelf nooit gebruikt.
https://www.reddit.com/r/(...)towards_running_goal
  zondag 6 april 2025 @ 02:01:59 #255
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217299670
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:16 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Je moet hem ergens op All Runs zetten, volgens onderstaande. Zelf nooit gebruikt.
https://www.reddit.com/r/(...)towards_running_goal
Ha. Kennelijk heb ik 400km run en all run aangemaakt. Eentje verwijderd. Thnx!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_217300124
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 16:45 schreef Fargo het volgende:
Vraagje voor de wat meer ervaren lopers uit Rotterdam. De kwart marathon start volgende week aan de Burgemeester van Walsumweg. Geadviseerd wordt om met de trein naar station Blaak te reizen. Daar aankomend, loop je van daaruit zo de startvakken in, of moet ik dan nog rekening houden met een stukje wandelen?

Ik kan namelijk kiezen uit aankomen om 08.06 uur of 08.36 uur (starttijd is 09.15 uur).
Het zal druk zijn. Sowieso 8.06 kiezen.
pi_217300325
quote:

Beter halverwege maart organiseren.

quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2025 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
De halve van Helmond is geannuleerd vanwege problemen met de vergunningen. Zelfde weekend als 'De Mooiste', dus ik ging sowieso niet.
Mogelijk voortaan in het najaar, maar snap niet waarom de inschrijving geopend werd zonder vergunning. Wij hebben 'm vorig jaar al afgevinkt.
pi_217302278
Gaan er nog mensen de 4 mijl van Emmen lopen vandaag?

Het is mooi weer, alleen een fris windje. We gaan het zien vanmiddag :)
pi_217302555
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 16:45 schreef Fargo het volgende:

Qua afstand is het echt maar een klein stukje van Blaak naar de start. Maar zou sowieso voor 8.06u gaan ja, want als je 5-10 minuten vertraging hebt, zit je al echt niet lekker meer in die trein.
Weet niet of je je startnummer dan ook nog op moet halen, want dat is ook nog eens precies de andere kant op ;)

Ik doe ook de kwart volgende week, zin in! *G*
Normaal gesproken loop ik eigenlijk altijd vrij conservatief en ben nooit echt helemaal kapot bij de finish, maar wil nu m'n 10km tijd eens aanscherpen 8-)
  zondag 6 april 2025 @ 11:39:37 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217302568
quote:

Dat kun je verwachten bij elke halve of hele marathon vanaf april. Je tempo aanpassen en genoeg water en voedsel nemen is het enige wat je kunt doen.
pi_217303261
Echt heerlijk loopweer vanochtend. Beetje fris in het begin, maar na wat meter lopen is het heerlijk lopen in korte broek en t-shirt.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_217303588
quote:

Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.

Zelf ga ik me inschrijven voor een halve marathon waarbij het gemiddeld 25-26°C is (Singapore). Met 90% luchtvochtigheid, maar daarbij geen zon: de start is vanaf 3.30 uur. Het zal wel aan mijn Indonesische wortels liggen dat ik die uitdaging aan ga ;-)
pi_217303658
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 07:28 schreef Nober het volgende:

[..]
Beter halverwege maart organiseren.
[..]
Mogelijk voortaan in het najaar, maar snap niet waarom de inschrijving geopend werd zonder vergunning. Wij hebben 'm vorig jaar al afgevinkt.
Een marathon halverwege maart, ik denk dat we dan qua temperatuur wel uit de pas gaan lopen met andere grote marathons. Gemiddelde maximumtemperatuur zou dan zijn:

Rotterdam: 16 maart (10-11°C)
Parijs: 13 april (16°C)
Londen: 27 april (16°C)
Berlijn: 21 september (18°C)
New York: 2 november (15°C)
pi_217303843
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 13:53 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.

Zelf ga ik me inschrijven voor een halve marathon waarbij het gemiddeld 25-26°C is (Singapore). Met 90% luchtvochtigheid, maar daarbij geen zon: de start is vanaf 3.30 uur. Het zal wel aan mijn Indonesische wortels liggen dat ik die uitdaging aan ga ;-)
En heb je dan een tijdsdoel? En is dat dan een PR of niet?

Lopen in de hitte is niet per se erg of moeilijk. Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel. :+
Zeker bij een marathon waar je geen snelle herkansing kan doen.

Thailand (Bangkok/Phuket) en Singapore staat ook nog wel op mijn lijstje om eens een marathon te lopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 06-04-2025 14:38:08 ]
  zondag 6 april 2025 @ 15:27:04 #265
474254 GurneyIsBestOke
pi_217304524
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 14:29 schreef Evangelion het volgende:
Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel. :+
Inderdaad. Gewoon enorm balen. Zeker omdat ik niet zo goed ben in de hitte rennen. Loop nu net mijn marathon tempo met een hartslag van 180 op dit weer. Dan weet je al genoeg :+

Ook de hooikoorts begint er in te hakken. Dus héél erg hopen op een regenbuitje zondag.
Met pijn en moeite derde
pi_217305485
quote:

[..]
En heb je dan een tijdsdoel? En is dat dan een PR of niet?

Lopen in de hitte is niet per se erg of moeilijk. Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel. :+
Zeker bij een marathon waar je geen snelle herkansing kan doen.

Thailand (Bangkok/Phuket) en Singapore staat ook nog wel op mijn lijstje om eens een marathon te lopen.
Een tijdsdoel heb ik voor de halve marathon van Amsterdam (1:48). De leeftijd van PR’s lopen ben ik inmiddels ruim gepasseerd. In Singapore in ieder geval binnen de 2 uur (sneller is beter), wat voor daar een vrij snelle tijd is. Vorig jaar liepen 10.000 mensen binnen de 3 uur, waarvan slechts 1.145 binnen de 2 uur.

Een hele in tropisch gebied klinkt gaaf! Het kan dan echt warm worden omdat je een deel overdag loopt, maar dat is part of the game. Het hangt er ook van af hoe snel je de marathon kan uitlopen.
  zondag 6 april 2025 @ 16:46:25 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217305522
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 13:53 schreef core2duo het volgende:

[..]

Ik vond het weer in Singapore niet te doen eigenlijk. Misschien was het ook de hoge luchtvochtigheid. Hoop dat je Indonesische wortels helpen :P
pi_217306314
Ze hebben de 1/4 marathon volgende week nu laten sponsoren en nu heet die The Last Of Us 1/4 Marathon _O- _O-

Waarom doen organisaties vroeg of laat altijd van die gekke dingen he
pi_217306318
quote:
Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel. :+
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.

En ach, dan loop je toch iets rustiger? Je hoeft toch niet meer naar de Spelen.
pi_217306338
Qua weersvoorspelling: ik las afgelopen vrijdag de zaterdagkrant nog (ik liep wat achter). In die krant gaven ze voor afgelopen vrijdag 11 graden op…het bleek uiteindelijk de warmste dag van het jaar te zijn.

wat ik er maar mee wil zeggen: aanstaande vrijdag is t vroeg genoeg om er iets over te zeggen.

(Tegelijkertijd ben ik nu ook al weerapps per uur aan het kijken en zie ik - fwiw - dat het heel de dag bewolkt is tussen de 13 graden bij de start en 17 graden om 14:00. Das prima te doen).

Zo goed als okt 21, april 23 en 24 wordt het niet elke dag natuurlijk.

[ Bericht 30% gewijzigd door kalinhos op 06-04-2025 18:04:29 ]
pi_217306741
quote:
99s.gif Op zondag 6 april 2025 17:55 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.

Vorig jaar was Rotterdam redelijk perfect.

quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:54 schreef kalinhos het volgende:
Ze hebben de 1/4 marathon volgende week nu laten sponsoren en nu heet die The Last Of Us 1/4 Marathon _O- _O-

Waarom doen organisaties vroeg of laat altijd van die gekke dingen he
lol :')
  zondag 6 april 2025 @ 19:17:25 #272
474254 GurneyIsBestOke
pi_217306947
quote:
99s.gif Op zondag 6 april 2025 17:55 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wat flauw om het zo neer te zetten. Alsof de weersomstandigheden niet ontzettend belangrijk zijn voor een race waar je maanden lang naar toe werkt. Als het tijdsdoel mij niet interesseerde, zou ik niet die loodzware trainingen hebben gedaan en duurdere schoenen hebben gekocht. Zo’n zware trainperiode heeft veel gekost, en ja ik weet dat ik aan het eind van de dag amateur ben, maar ik heb echt als doel gesteld zoveel mogelijk eruit te halen. Dan zou het jammer zijn als hetgeen waar je het minst invloed op hebt (weersomstandigheden) dat verpest.

Bovendien valt de marathon al een jaar of drie op dagen waar het rond de 11/12 graden is. Je weet altijd dat het qua weer kan tegenvallen, maar natuurlijk hoop je op het beste. Het is niet dat ik ieder jaar zo’n drukke training kan draaien.
Met pijn en moeite derde
pi_217307076
quote:
2s.gif Op zondag 6 april 2025 16:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik vond het weer in Singapore niet te doen eigenlijk. Misschien was het ook de hoge luchtvochtigheid. Hoop dat je Indonesische wortels helpen :P
Het kan daar heel warm zijn, vooral als de zon schijnt. Met de loop gaat het helemaal goed komen. Op vakantie loop ik ook met plezier in de warmte (bijvoorbeeld 30°C), al ga ik niet de grenzen opzoeken. Als het nog warmer is loop ik een kortere afstand.

Vandaag overigens kort-kort gelopen, in aanloop naar hopelijk een goede tijd volgende week op de 10,55 km in Rotterdam.
pi_217307981
4 mijl gelopen, ruim 5 minuten sneller dan vorig jaar :) mede dankzij mijn hardloopmaatje!
Het was heerlijk weer voor kort-kort O+
  maandag 7 april 2025 @ 03:22:25 #275
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217309239
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Boek een reis naar een tropisch land en ga daar drie weken lang aclimatiseren, keer vervolgens terug naar NL en ren je race. Na ongeveer een week in de tropen ben je gewend aan hardlopen in 30 graden en dan kan je in de twee weken erna kijken of je tempo kan behouden over langere afstanden. Mocht het kouder zijn in NL dan je verwachtte dan kan ik je verzekeren dat je in NL veel sneller bent.
pi_217309741
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 03:22 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Boek een reis naar een tropisch land en ga daar drie weken lang aclimatiseren, keer vervolgens terug naar NL en ren je race. Na ongeveer een week in de tropen ben je gewend aan hardlopen in 30 graden en dan kan je in de twee weken erna kijken of je tempo kan behouden over langere afstanden. Mocht het kouder zijn in NL dan je verwachtte dan kan ik je verzekeren dat je in NL veel sneller bent.
goed verhaal
  maandag 7 april 2025 @ 08:42:03 #277
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_217309803
Zijn er mensen die de beregoeierun gaan lopen?
Inschrijfgeld is 27,50, en dan willen ze dat je tot 100¤ sponsorgeld gaat ophalen, maar die run is over 1 week :'(
Zou je kunnen rennen zonder dat geld op te halen?
Of zijn er hier mensen die een team willen maken? 4 mensen = meer dan 100¤

Het is een 5 of 10km run door ouwehands dierenpark :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 7 april 2025 @ 09:44:09 #278
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217310159
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 21:04 schreef Nijna het volgende:
Het was heerlijk weer voor kort-kort O+
Inderdaad O+
  dinsdag 8 april 2025 @ 09:27:19 #279
474254 GurneyIsBestOke
pi_217317086
Vol spanning of het verlossende regenbuitje komt voor zondag 10 uur s’ochtends
Met pijn en moeite derde
pi_217317321
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Eerder rond de middag (13-14u). Wordt denk ik wel drukkend warm om te lopen met 15-19 graden en vrij veel bewolking.
pi_217317347
Vergelijkbaar met het weekend van de CPC. Toen liep ik zaterdag in de zon een halve marathon, was warm maar uiteindelijk wel goed te doen.

Ik ga wel mijn supporters vragen allemaal een flesje water mee te nemen, scheelt gedoe met drinkbekers
pi_217317558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
tapermadness *O*

hier ook; weer, kleding, aantal gels, pace strategie, ditdatalles ;(
pi_217317579
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:47 schreef CaLeX het volgende:

[..]
tapermadness *O*

random pijntjes en stijfheid terwijl je juist rust hebt
overal snotterende mensen om je heen
pi_217317792
Bij elk ademhaling of slik denken hmmm was dat mijn keel?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:50 schreef Evangelion het volgende:

[..]
random pijntjes en stijfheid terwijl je juist rust hebt
overal snotterende mensen om je heen
Ik word altijd een enorme hypochonder in de laatste week
  dinsdag 8 april 2025 @ 11:50:19 #285
474254 GurneyIsBestOke
pi_217317908
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Eerder rond de middag (13-14u). Wordt denk ik wel drukkend warm om te lopen met 15-19 graden en vrij veel bewolking.
Het wisselt nog per dag wanneer dat regenbuitje gaat komen. Dat hij er gaat komen, lijkt duidelijk. Sowieso kan ik beter met vochtige bewolkte warmte omgaan dan die felle droge zon van nu.
Met pijn en moeite derde
  dinsdag 8 april 2025 @ 11:57:20 #286
474254 GurneyIsBestOke
pi_217317953
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:47 schreef CaLeX het volgende:

[..]
tapermadness *O*

Ik ben nog in afwachting van een nieuw shirtje. Alles zo kort mogelijk. IJsslushie van te voren en daarvoor een thermoskan aangeschaft. En inderdaad de hele tactiek bedenken.
Met pijn en moeite derde
pi_217318260
Hebben ze sponzen in Rotterdam? Dat weet ik niet meer. Sponzen zijn chill.
In Athene kreeg je elke 2.5km een 500ml plastic fles water. Paar slokjes, de rest over je polsen, voorhoofd en nek gieten. Dat schoot wat meer op dan die halfvolle kartonnen bekertjes. :{
  dinsdag 8 april 2025 @ 13:19:24 #288
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217318555
Ben ik dan de enige die chill is? Net nog wat krachttraining gedaan, geen pijntjes, niets.
Misschien komt dat omdat ik een extreme controlfreak ben. Outfit en hardlooprugzak zijn al OK bevonden, hotel is al geboekt sinds de inschrijfdag, dit gaat wel goedkomen. Het zal niet zo warm zijn als in Leiden in mei 2024 en die heb ik ook uitgelopen.
pi_217318847
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:37 schreef Evangelion het volgende:
In Athene kreeg je elke 2.5km een 500ml plastic fles water. Paar slokjes, de rest over je polsen, voorhoofd en nek gieten. Dat schoot wat meer op dan die halfvolle kartonnen bekertjes. :{
Er zijn sponzen maar niet elke 5km dacht ik
pi_217319234
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:37 schreef Evangelion het volgende:

5 keer sponsen en een keer oppassen voor bananenschillen
quote:
80s.gif Op dinsdag 8 april 2025 13:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ben ik dan de enige die chill is? Net nog wat krachttraining gedaan, geen pijntjes, niets.
Misschien komt dat omdat ik een extreme controlfreak ben. Outfit en hardlooprugzak zijn al OK bevonden, hotel is al geboekt sinds de inschrijfdag, dit gaat wel goedkomen. Het zal niet zo warm zijn als in Leiden in mei 2024 en die heb ik ook uitgelopen.
Nee hoor, het werk is gedaan. Nog wat lossen eindjes maar die zijn zo opgelost o.a. even de trein uitzoeken en kijken welke sokken er schoon zijn ;p
  dinsdag 8 april 2025 @ 14:52:45 #291
474254 GurneyIsBestOke
pi_217319253
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2025 14:49 schreef CaLeX het volgende:

5 keer sponsen en een keer oppassen voor bananenschillen
Vergeet tevens niet om uit te kijken voor rode schilden en als je op kilometer 15 een paddenstoel of ster hebt kan je een mooie shortcut doen.
Met pijn en moeite derde
pi_217319274
Bij een paar punten kan je Yathzee spelen?
  dinsdag 8 april 2025 @ 15:00:29 #293
474254 GurneyIsBestOke
pi_217319298
quote:
Ik denk dat het vooral is omdat ik mijn plan moet aanpassen op verschillende weersverwachtingen. 19 graden, droog en zon, of 14 graden, nat en bewolkt vragen om volledig verschillende strategieėn.

Vooral omdat ik een beetje stug ben in mijn tijdsdoelen. Ik wil mijn Vaporflies dragen maar dat heeft pas echt effect als je onder de 4:30 rent, dat is wel mijn doel en absoluut haalbaar, maar in de droge warmte kom ik al heel gauw op een te hoge hartslag. Mijn grote angst is dat ik binnen een kilometertje of vijf merk dat een dergelijk tempo er niet in zit en dan moet ik mijn volledige plan omgooien :P
Met pijn en moeite derde
pi_217319302
- Hoogtemeters
- Mogelijk wind tegen
- Belgisch wegdek
- Op het einde de langzame halve marathoners moeten ontwijken
Mensenkinderen dit wordt zo'n enorme ramp
  dinsdag 8 april 2025 @ 15:08:35 #295
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217319359
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 15:00 schreef Evangelion het volgende:
- Hoogtemeters
- Mogelijk wind tegen
- Belgisch wegdek
- Op het einde de langzame halve marathoners moeten ontwijken
Mensenkinderen dit wordt zo'n enorme ramp
Op de wedstrijddag zelf zal het wel meevallen.
pi_217320407
OK. Positieve energie vanaf nu.

No human is limited.
We are SO back.

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 8 april 2025 @ 17:41:50 #297
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217320433
quote:
Ik ben ook chill *O*

want ik heb maanden geleden mijn startbewijs al een een goede vriend verkocht
F means you're fucked
pi_217321749
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Vooral omdat ik een beetje stug ben in mijn tijdsdoelen. Ik wil mijn Vaporflies dragen maar dat heeft pas echt effect als je onder de 4:30 rent, ..
Bullshit. Marketingpraat. Ik doe veel trainingsloopjes in oude Vaporfly's, ze lopen ook prettig bij 5min/km.
pi_217321842
Vandaag een stukje over boerenland gelopen bleek ik de zevende tijd ooit te hebben neergezet met een tempo van 7:16/km. :s)
pi_217322258
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:41 schreef YUR het volgende:

[..]
Ik ben ook chill *O*

want ik heb maanden geleden mijn startbewijs al een een goede vriend verkocht
Ik ook. Ik heb mijn startnummer eind februari aan een clubgenoot verkocht. Mijn eerste griep ooit in januari betekende het einde.
  dinsdag 8 april 2025 @ 21:41:53 #301
474254 GurneyIsBestOke
pi_217322300
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 20:35 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Bullshit. Marketingpraat. Ik doe veel trainingsloopjes in oude Vaporfly's, ze lopen ook prettig bij 5min/km.
Ik denk vooral ten opzichte van mijn andere snelle schoenen. Als ik langzamer dan 4:30 en zeker dan 5:00 loop met die Vaporflies heb in het gevoel dat ze meer last dan hulp bezorgen.
Met pijn en moeite derde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')