quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Lekker rondje voor het thuiswerken... probeert er weer eens een hond me te bijten.
Ik zag 'm al op me af komen en een beetje vreemd doen, dus was gestopt met rennen en rustig verder gewandeld met het idee "ik laat jou rustig passeren en jij mij" nou nee dus, hij nam een duik naar m'n kuit net toen ik voorbij was.
Baasje: "Ja het is een border collie dus dit is zijn instinct, hij probeert je bij de kudde te houden"
Eh, leuk zo'n instinct maar niet leuk voor mijn kuit
Uiteindelijk trok zij de hond net gauw genoeg terug en trok ik m'n kuit net snel genoeg weg, dus nu is het alleen een oppervlakkige schram.
Honden
Zonde, kun je niet wijzigen naar een kortere afstand? Het duurt sowieso nog een aantal weken voor het zover is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:47 schreef mosselmossel het volgende:
Geprobeerd een trailrondje van 15km te doen. Maar te veel last van de griep die ik halverwege januari had. Conditie is nog steeds kut.
Dus ik ga geen Koning van Spanje lopen. Klotezooi.
Nou ja, ik kijk het nog even aan. Gisteren vol in de emotie. Het is nog 7 weken. Maar goed, kortere afstand wil ik niet. Geen zin om voor 18 kilometer zo lang te rijden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:38 schreef En1gma het volgende:
[..]
Zonde, kun je niet wijzigen naar een kortere afstand? Het duurt sowieso nog een aantal weken voor het zover is.
Zeker!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:14 schreef SEMTEX het volgende:
Hey @:Yur had je nou ook meegedaan aan de Dutch BYU?
Held. Blijft sick.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Zeker!
Een stuk minder getraind aan de start in vergelijking met vorig jaar. En waar normaal de eerste 6 tot 8 rondjes probleemloos verlopen, had ik vanaf de start maag- en darmissues… in rondje 9 en 10 was ik mentaal al uitgestapt, maar mijn crew duwde me steeds weer naar de start. Uiteindelijk liepen rondje 13, 14, 15 ineens wél lekker![]()
Daarna begon een knie tegen te sputteren… na rondje 17 het besluit genomen te stoppen. Tóch nog gestart aan rondje 18, maar na 300 meter in die ronde heb ik rechtsomkeert gemaakt.
17 rondjes, 114 kilometer, exact hetzelfde resultaat als vorig jaar maar op een compleet andere manier en zonder echte voorbereiding. Ik mag dus eigenlijk niet ontevreden zijn
Heel netjes! Hoe lang herstel je nu van zoiets?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Zeker!
Een stuk minder getraind aan de start in vergelijking met vorig jaar. En waar normaal de eerste 6 tot 8 rondjes probleemloos verlopen, had ik vanaf de start maag- en darmissues… in rondje 9 en 10 was ik mentaal al uitgestapt, maar mijn crew duwde me steeds weer naar de start. Uiteindelijk liepen rondje 13, 14, 15 ineens wél lekker![]()
Daarna begon een knie tegen te sputteren… na rondje 17 het besluit genomen te stoppen. Tóch nog gestart aan rondje 18, maar na 300 meter in die ronde heb ik rechtsomkeert gemaakt.
17 rondjes, 114 kilometer, exact hetzelfde resultaat als vorig jaar maar op een compleet andere manier en zonder echte voorbereiding. Ik mag dus eigenlijk niet ontevreden zijn
Pff. Herkenbaar. Lag er toen een week echt af en nu steeds de naweeën. Vooral conditioneel veel achterstand opgelopen. Mijn eerste doel dit jaar is de halve marathon van Zwolle. Nog 3 maanden om terug op niveau te komen. Sterkte in ieder geval!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:47 schreef mosselmossel het volgende:
Geprobeerd een trailrondje van 15km te doen. Maar te veel last van de griep die ik halverwege januari had. Conditie is nog steeds kut.
Dus ik ga geen Koning van Spanje lopen. Klotezooi.
Krankzinnige prestatiequote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Zeker!
Djiez, wat heftig... tijdens de Stevensloop ook iemand gezien die stuiptrekkend en schuim uit de mond langs de weg lag, ben er niet achtergekomen of hij er nou bovenop gekomen is.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:32 schreef En1gma het volgende:
Venloop ging super, ondanks de harde wind. Veel publiek ook langs de kant, erg leuk!
PR met exact een minuut verbeterd, nu voor het eerst onder de 1:40 gelopen, dik tevreden!
Helaas is er wel deelnemer overleden tijdens de 10km en nog een andere gereanimeerd tijdens de HM.
En inmiddels halverwege de 12 provincies, volgende is Utrecht.
quote:Een 59-jarige deelnemer van de Venloop is overleden.
Volgens de organisatie betreft het een man uit Duitsland die onwel werd tijdens de tien kilometer.
Het herstel gaat eigenlijk best wel snel, ik heb al een paar keer met nauwelijks problemen kunnen lopen. Gewoon nog ff niet overdrijven nuquote:Op zondag 30 maart 2025 11:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heel netjes! Hoe lang herstel je nu van zoiets?
590 hier, en verwacht er nog wel 50 bij.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:46 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit inmiddels op 646.5 en er komt nog minstens 25 bij denk ik dus een totale voorbereiding van 670km - je wordt er toch moe van
Die ga ik ook doen ja.quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:20 schreef SEMTEX het volgende:
Heb me ingeschreven voor de Kustloop Vrouwenpolder, begin September. Inschrijving vandaag geopend. Mijn favoriete strandoord + de provincie Zeeland voor mijn 12 provincies challenge
Aan de kustlijn heb je vaak best wel wat hard zand en dat loopt gewoon lekker. Tenzij je pech hebt dat het echt hoog water is natuurlijk.quote:
Ik zit aan de 600, veel meer dan bij mijn eerste marathon (rond de 300). Maar ik wil ook bijna een uur van mijn tijd eraf krijgen, dus het is het zeker waard geweest.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:46 schreef kalinhos het volgende:
Moet zeggen dat ik onderhand wel toe ben aan die tapering ook![]()
Heb de afgelopen jaren als voorbereidingskilometers het volgende gelopen in de 4 maanden (vanaf de kerst tel ik vaak) voorafgaand de marathon:
2022 - 419.2km (eindtijd 3:33)
2023 - 419.5km (eindtijd 3:22)
2024 - 512.2km (eindtijd 3:16)
Eind 2024 - 581.0km (eindtijd 3:04)
Ik zit inmiddels op 646.5 en er komt nog minstens 25 bij denk ik dus een totale voorbereiding van 670km - je wordt er toch moe van
Alsof je je Audi Q7 inruilt voor een Daihatsu Core.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:57 schreef SEMTEX het volgende:
Francis van Broekhuizen zingt de Marathonners in Rotterdam toe.
Tja, wie hadden we dan gewild? Davina Michelle?quote:Op woensdag 2 april 2025 11:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Alsof je je Audi Q7 inruilt voor een Daihatsu Core.
Hell no. Dat zou de meest nasale versie van YNWA worden.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:36 schreef kalinhos het volgende:
Was beter geweest denk ik ja, of desnoods die zanger van The Kik
Je bent de eerste die niet enthousiast is over haar.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Alsof je je Audi Q7 inruilt voor een Daihatsu Core.
Hij is toch geen geweldige zanger?quote:
Gewoon via de social media (facebook/insta) en dan zeker de laatste dagen voor t event worden ze overal aangeboden.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:37 schreef Alaianaya het volgende:
Hi! Heeft iemand hier ervaring met het (over)kopen van een ticket voor een hardloopevenement via Atleta?
Ik wil graag een ticket voor een bepaald uitverkocht loopevenement bemachtigen, maar ik grijp steeds mis. Ik vraag me af of het mogelijk is een melding te krijgen zodra een ticket aangeboden wordt of dat je echt af en toe moet refreshen om te kijken of er toevalig iets beschikbaar komt. Heeft iemand enig idee?
Het is een kwestie van jezelf kennen. Kan jij met een startnummer op je buik nog steeds rustig lopen? Alsof het een duurloop is? Dan kun je er voor gaan.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:09 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb een vraag, ik krijg namelijk helemaal de zenuwen. Zondag de 13e heb ik een halve marathon staan, maar twijfel of ik het wel kan.
Heb de hele winter lekker 2 à 3 keer per week gelopen en het halve marathon schema tot de duurloop van 100 minuten lekker gevolgd. Begin maart nog 16 kilometer op wedstrijdtempo gelopen, ging prima, daarna nog stuk of drie loopjes van zo’n 12 kilometer. Toen kreeg ik echt flink de griep. Vorige week pas weer echt kunnen lopen en lekker rondje van 10 kilometer gelopen.
Ik weet dat ik niet meer “beter” of sneller wordt voor de 13e, de basis moet gelegd zijn. Maar ik voel me er niet helemaal klaar voor eigenlijk. Beetje onzeker.
Wat is jullie advies, gewoon lekker gaan met die banaan en kijken hoe het gaat of toch maar de afstand wijzigen naar een 10km?
Ja dat zal de uitdaging worden, ik moet het gaan zien als een trainingsrondje lange duurloop. We gaan het zien. Iemand anders nog aan de start in Enschede de 13e?quote:Op donderdag 3 april 2025 20:31 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het is een kwestie van jezelf kennen. Kan jij met een startnummer op je buik nog steeds rustig lopen? Alsof het een duurloop is? Dan kun je er voor gaan.
Als je hard wil, zou ik even passen.
Eh rond de 17 zie ik?quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het gaat warm worden de dertiende
Google voorspelt inmiddels 21 graden. En zelfs 17 graden vind ik heel erg warm.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Inmiddels worden temperaturen rond de twintig graden voorspeld, dus reden voor paniek?
Zou het wel zonde vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |