abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217084738
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:31 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik zoek ook nog een HM voor in het voorjaar, dus even naar Amersfoort gekeken. Jammer dat het 2 rondjes zijn.
En die website mag ook wel wat frisser :P
Amersfoort, je evenement Amersfoort marathon noemen terwijl er geen marathon is :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_217084819
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 14:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Amersfoort, je evenement Amersfoort marathon noemen terwijl er geen marathon is :')
Er is ook een marathon, waarschijnlijk 4 rondjes. Ik pas daar kan ik nooit de motivatie voor opbrengen :+.
Een snelle HM of kwart is wel leuk :).
  maandag 17 maart 2025 @ 14:38:25 #103
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217084852
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 14:14 schreef Nober het volgende:

[..]
Wat is je HM PB?
1:42, tien jaar geleden :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 17 maart 2025 @ 14:39:07 #104
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217084858
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 14:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Er is ook een marathon, waarschijnlijk 4 rondjes. Ik pas daar kan ik nooit de motivatie voor opbrengen :+.
Een snelle HM of kwart is wel leuk :).
Nee, die marathom is een soort raar trainingsding geworden en bestaat niet meer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217086426
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Utrecht is een lastige provincie, want loopjes in Utrecht zelf vind ik lastig bereikbaar met zowel auto als OV. Anders was de Science park HM nog een optie. Houten is ook nog een optie, maar niet zo'n spannende omgeving.
Nog een optie: heuvelrugloop.nl.

Ik heb ‘m zelf (nog) niet gelopen maar goed bereikbaar en een mooie omgeving.
  maandag 17 maart 2025 @ 18:33:09 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217086767
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 17:51 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
Nog een optie: heuvelrugloop.nl.

Ik heb ‘m zelf (nog) niet gelopen maar goed bereikbaar en een mooie omgeving.
Oh leuk! Bedankt, pal naast t station!
pi_217090118
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Utrecht is een lastige provincie, want loopjes in Utrecht zelf vind ik lastig bereikbaar met zowel auto als OV. Anders was de Science park HM nog een optie. Houten is ook nog een optie, maar niet zo'n spannende omgeving.
quote:
De organisatie adviseert deelnemers en toeschouwers gebruik te maken van het openbaar vervoer:

Tram: Vanaf 07:00 uur rijdt de tram acht keer per uur vanaf Utrecht Centraal Station naar het Utrecht Science Park.
Daarnaast rijden er ook bussen vanaf Utrecht Centraal naar het Utrecht Science Park.
https://utrechtmarathon.c(...)-de-tram-bereikbaar/

Dat lijkt me toch wel te doen.
pi_217094522
Het is nét Gelderland, maar je hebt ook nog een halve marathon in Nijkerk. (maar die is dit jaar uitverkocht, zie ik)
Somebody that I used to know
pi_217094747
Er is ook een challenge met website om alle gemeenten te lopen (niet per se een wedstrijd uiteraard). Die heeft een collega van mij gedaan.
Kan zo snel de website niet vinden. :+
pi_217094815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:24 schreef Evangelion het volgende:
Er is ook een challenge met website om alle gemeenten te lopen (niet per se een wedstrijd uiteraard). Die heeft een collega van mij gedaan.
Volgens mij was het deze: https://www.wielervrienden.nl/home

edit; zelf hou ik iets vergelijkbaars bij met de tiles counter van runalyse.com

[ Bericht 3% gewijzigd door CaLeX op 18-03-2025 14:45:57 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 20:12:56 #111
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217099260
De Barkley is weer gestart O+

En komend weekend weer tijd voor de Dutch Backyard Ultra. Zin in! *O*
In oktober wordt er weer eentje gehouden, daar heb ik me ook maar weer voor ingeschreven. Want Backyard Ultra’s zijn O+
F means you're fucked
  dinsdag 18 maart 2025 @ 20:41:44 #112
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_217099743
Ik heb een hekel aan progressieve trainingen. Helemaal kapot de laatste 2 km, kon target pace niet halen.
pi_217100057
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 20:12 schreef YUR het volgende:
De Barkley is weer gestart O+

En komend weekend weer tijd voor de Dutch Backyard Ultra. Zin in! *O*
In oktober wordt er weer eentje gehouden, daar heb ik me ook maar weer voor ingeschreven. Want Backyard Ultra’s zijn O+
Welke is in oktober?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_217100206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 20:41 schreef Piperidine het volgende:
Ik heb een hekel aan progressieve trainingen. Helemaal kapot de laatste 2 km, kon target pace niet halen.
Progressief :{w
Snel starten en hanging on in quiet desperation is the way
  woensdag 19 maart 2025 @ 04:24:29 #115
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217101639
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 21:10 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Welke is in oktober?
Ook Dutch Backyard Ultra :D
F means you're fucked
pi_217103537
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 04:24 schreef YUR het volgende:

[..]
Ook Dutch Backyard Ultra :D
Ze presteren het echt om dat elke keeer te plannen in een weekend waarin het onmogelijk voor me is om mee te doen.
  woensdag 19 maart 2025 @ 11:38:20 #117
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_217103907
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:13 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ze presteren het echt om dat elke keeer te plannen in een weekend waarin het onmogelijk voor me is om mee te doen.
Prioriteiten 🤪.

Oktober was voor ons ook een wat ingewikkeld weekend, maar dat komt ook goed.
pi_217104170
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:38 schreef GotC het volgende:

[..]
Prioriteiten 🤪.

Oktober was voor ons ook een wat ingewikkeld weekend, maar dat komt ook goed.
De 65ste verjaardag van mijn moeder heeft prioriteit.

En dit weekend heeft de 8ste verjaardag van de oudste prioriteit.
  woensdag 19 maart 2025 @ 12:18:26 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217104299
Afgelopen weekend waren er gewoon drie halve marathons tegelijk op mijn lijstje van potentiele halve marathons. In September heb je ook meerdere van die populaire data.

[ Bericht 2% gewijzigd door SEMTEX op 19-03-2025 12:24:56 ]
pi_217104492
Ik wil ook wel ooit een keer een BYU doen, maar de hersteltijd lijkt me wel erg hoog als je diep gaat. Dus sowieso lastig te combineren met trainen voor een andere race. Het moet dan wel echt mijn hoofddoel voor dat halfjaar zijn denk ik.
  woensdag 19 maart 2025 @ 14:20:59 #121
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217105401
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:38 schreef Evangelion het volgende:
Ik wil ook wel ooit een keer een BYU doen, maar de hersteltijd lijkt me wel erg hoog als je diep gaat. Dus sowieso lastig te combineren met trainen voor een andere race. Het moet dan wel echt mijn hoofddoel voor dat halfjaar zijn denk ik.
Vorig jaar was het niet mijn hoofddoel en ben ik na 17 rondjes een beetje uit voorzorg gestopt.
Dit jaar heb ik verder weinig doelen, maar ben ik ook lang zo fit niet. :D Dus we zien wel waar het schip strandt…

Leuke bijkomstigheid is dat ik de BYU dit jaar gebruik als sponsorloop om geld op te halen voor de Roparun. Best wel wat mensen hebben een klein bedrag per rondje toegezegd, en alles bij elkaar kan dat een leuke donatie op gaan leveren. Misschien duwt dat me nog een paar rondjes extra over de startlijn als ik het niet helemaal meer zie zitten
F means you're fucked
pi_217106343
Volgen jullie RanToJapan?

Hij heeft al 3 dagen niet gelopen. -O-
  woensdag 19 maart 2025 @ 16:19:18 #123
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217106531
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:03 schreef Evangelion het volgende:

Jazeker!

Als hij 1 dag niet loopt is er al iets serieus aan de hand, dus 3 dagen idd…
Heeft Tokyo toch meer kwaad dan goed gedaan voor ‘m
F means you're fucked
pi_217107928
Gisteren met training 10x800m rondjes, dat zou in 3:00 moeten wil ik de marathon onder de 3u lopen, ik kwam steeds uit op 2:56-3:00 maar was niet na elke 2 rondjes volledig versleten. Volgens mijn horloge heb ik alles gelopen in mijn aerobe zone (en totaal 2,5 minuut in de drempelzone erboven) dus ik zou denken dat dit een test is die geslaagd is (al weet ik dat het geen garantie is uiteraard).

Ook ga ik een klein gokje wagen qua schoenen. Heb de laatste jaren op Brooks Adrenaline/Asics GT4000/Saucony Guide gelopen, maar vandaag bij de renwinkel vonden ze t eigenlijk gek dat ik dergelijke tijden liep op zulke schoenen ipv schoenen met een plaatje. Ja gaven ze aan, je kán er misschien last van krijgen maar dat hoeft zeker niet en met een zooltje erbij zou het prima moeten kunnen….dus ik heb nu Brooks Hyperion Max2 gekocht, een neutrale schoen die voor een middenvoetlander als ik ook goed zou moeten zijn. Ook gaven ze aan dat de meeste van dergelijke schoenen niet in mijn maat komen vaak (US 13 / 47,5 NL) maar Brooks gaat toevallig wel tot deze maat zeilboot. :7

Ga er morgen 5x 1600 intervals op lopen en zondag een duurloop van 35: gaat dat beiden goed durf ik het wel aan voor Rotterdam.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_217111098
quote:

Ja, fantastische Y
quote:

Ik volg 'm op YouTube maar niet op Strava. Run harder, not smarter !
pi_217111697
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:38 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Omdat er dan ambulances aan te pas moeten komen en bij -10, stortregen of windkracht 7 niet, al is dat net zo kut of kutter.
Beter iets te koud dan iets te warm blijkbaar :-)
Het lijkt dat de grens waarbij maatregelen worden genomen wel steeds lager komt te liggen.

Ik hoop in december in tropisch gebied een halve marathon te gaan lopen. Gemiddeld 26°C maar wel met 85-90% luchtvochtigheid. Voor mij nog steeds te doen (heb al eens in Dubai een halve gelopen). Zal wel aan mijn Indonesische roots en joie de vivre-instelling liggen...
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217111904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:05 schreef core2duo het volgende:

[..]
Beter iets te koud dan iets te warm blijkbaar :-)
Het lijkt dat de grens waarbij maatregelen worden genomen wel steeds lager komt te liggen.

Ik hoop in december in tropisch gebied een halve marathon te gaan lopen. Gemiddeld 26°C maar wel met 85-90% luchtvochtigheid. Voor mij nog steeds te doen (heb al eens in Dubai een halve gelopen). Zal wel aan mijn Indonesische roots en joie de vivre-instelling liggen...
Die grens komt wellicht lager te liggen omdat hardlopen steeds populairder wordt en de grote eevents een soort bucketlist ding, waardoor mensen nog wel eens hun eigen kunnen over- en de afstanden en omstandigheden onderschatten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_217111934
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:29 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Die grens komt wellicht lager te liggen omdat hardlopen steeds populairder wordt en de grote eevents een soort bucketlist ding, waardoor mensen nog wel eens hun eigen kunnen over- en de afstanden en omstandigheden onderschatten.
Ik vrees dat we internationaal wel uit de pas gaan lopen, en dat het ook te koud kan zijn dat het minder leuk wordt om te lopen. Wellicht doen lopers er goed aan om beter met warmte om te gaan. Het wordt bij sommige evenementen inderdaad wel een bucketlist-dingetje, met Instagram, Strava-groepen rond het evenement etc. En soms de eerste dag al uitverkocht (HM Amsterdam, maar ook Marathon Rotterdam).
  donderdag 20 maart 2025 @ 12:14:36 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_217115823
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:07 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
De 65ste verjaardag van mijn moeder heeft prioriteit.

En dit weekend heeft de 8ste verjaardag van de oudste prioriteit.
Precies, prioriteiten kunnen twee kanten op vallen. Dus groot gelijk!

In oktober hebben we verjaardag van mijn moeder, onze oudste en schijnbaar ben ik ook nog jarig (alles tussen 12-15 oktober).
Maar, dan betekent het dat we het waarschijnlijk in het weekend van 11/12 al vieren. En als we anders beslissen: Ook goed ^O^. Het is maar een loopje uiteindelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door GotC op 20-03-2025 12:26:34 ]
  donderdag 20 maart 2025 @ 12:33:06 #130
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217116070
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:36 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik vrees dat we internationaal wel uit de pas gaan lopen, en dat het ook te koud kan zijn dat het minder leuk wordt om te lopen. Wellicht doen lopers er goed aan om beter met warmte om te gaan. Het wordt bij sommige evenementen inderdaad wel een bucketlist-dingetje, met Instagram, Strava-groepen rond het evenement etc. En soms de eerste dag al uitverkocht (HM Amsterdam, maar ook Marathon Rotterdam).
De marketing is ook beter geworden. Elk loopje wordt nu mijlenver van tevoren aangekondigd met nieuwsbrieven en mailings. Misschien komen die allemaal uit de koker van Golazo.

Ik aasde laatst op de halve marathon van Zwolle. Gewoon plaatselijk loopje zou je denken, maar die was in 1 dag uitverkocht :{
pi_217117867
Warm
Vaarwel lage hartslag
  donderdag 20 maart 2025 @ 15:25:27 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217117949
quote:
9s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:18 schreef Evangelion het volgende:
Warm
Vaarwel lage hartslag
Oh ja, kut dat worden weer hartslagen van 180 :P voorlopig geen wedstrijden meer tot aan 'De Mooiste' (dat zeggen ze dan, ben benieuwd).
pi_217118367
quote:
2s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh ja, kut dat worden weer hartslagen van 180 :P voorlopig geen wedstrijden meer tot aan 'De Mooiste' (dat zeggen ze dan, ben benieuwd).
Hier kriebelt het wel om wedstrijden te gaan lopen, alleen kan ik niet vanwege de kinderen op de dagen wanneer er wat is ;(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2025 @ 18:49:34 #134
426493 crew  PippenScottie
pi_217119849
Gruwelijk lekker weer vandaag.

Ik ben op een niveau dat ik weer aardig kan rennen. Voor mijn doen dan. Ik loop niet 34 kilometer op een zaterdagochtend.

Net heb ik een rondje van 5 km gelopen. En dat dat gewoon pijnvrij kan na werktijd, daar ben ik al heel blij mee.

Maar blijkbaar oog ik nog wat moeizaam. Ik kwam twee middelbare vrouwen tegen halverwege mijn loopje, voor wie ik een klein beetje moest uitwijken. Ik zeg middelbaar, maar dat betekent tegenwoordig dat ze waarschijnlijk jonger zijn dan ik.
Anyway, ze zeiden tegen me “je bent wel goed bezig hoor”. Dit betekent in mijn ervaring dat ik er uitzag alsof ik helemaal niet goed bezig was. De laatste keer dat iemand dit tegen mij zei was tijdens ouder/kind schaatsen met mijn dochter en ik kan jullie garanderen dat ik toen niet goed bezig was.

Lang verhaal, maar ik de tegenwoordigheid van geest om de beste serie ooit te quoten tegen deze dames: “elke dag wordt het een stukje makkelijker”. Zij lachen: “ja, dat maak ik mezelf ook wijs”. En toen kwam mijn punchline “maar je moet het elke dag doen, dat is het moeilijke deel” en daarna stoomde ik een fietsbrug op. Nare kuitenbijter is dat.

Ik heb uiteindelijk 25.50 over 5 kilometer gedaan. Dit was mijn eerste 5k sinds 1 januari. Ik ben buitengewoon blij.

Veel hardloopplezier allemaal!
My friends all drive horses
pi_217121733
quote:
2s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De marketing is ook beter geworden. Elk loopje wordt nu mijlenver van tevoren aangekondigd met nieuwsbrieven en mailings. Misschien komen die allemaal uit de koker van Golazo.

Ik aasde laatst op de halve marathon van Zwolle. Gewoon plaatselijk loopje zou je denken, maar die was in 1 dag uitverkocht :{
Wow, dat is best bizar. Hopelijk heb je iets anders kunnen vinden. Hardlopen is een populaire sport en dat is eigenlijk alleen maar een goed teken. Het zou mijns inziens wel minder goed zijn als de verhouding tussen het aantal finishers en het aantal verkochte startbewijzen naar beneden gaat. De Amsterdam Marathon is daar een voorbeeld van.
pi_217123290
Zaterdag ga ik 30km lopen misschien 1,64km langer zodat ik op tweederde marathon uit kom.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:24 schreef Evangelion het volgende:
En hij is na 342 gemeenten aan de 2501 woonplaatsen begonnen?

quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:59 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Ja, fantastische Y
[..]
Ik volg 'm op YouTube maar niet op Strava. Run harder, not smarter !
Run slow to become faster and stay healthy?
pi_217125002
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:58 schreef kalinhos het volgende:
Gisteren met training 10x800m rondjes, dat zou in 3:00 moeten wil ik de marathon onder de 3u lopen, ik kwam steeds uit op 2:56-3:00 maar was niet na elke 2 rondjes volledig versleten. Volgens mijn horloge heb ik alles gelopen in mijn aerobe zone (en totaal 2,5 minuut in de drempelzone erboven) dus ik zou denken dat dit een test is die geslaagd is (al weet ik dat het geen garantie is uiteraard).

Ook ga ik een klein gokje wagen qua schoenen. Heb de laatste jaren op Brooks Adrenaline/Asics GT4000/Saucony Guide gelopen, maar vandaag bij de renwinkel vonden ze t eigenlijk gek dat ik dergelijke tijden liep op zulke schoenen ipv schoenen met een plaatje. Ja gaven ze aan, je kán er misschien last van krijgen maar dat hoeft zeker niet en met een zooltje erbij zou het prima moeten kunnen….dus ik heb nu Brooks Hyperion Max2 gekocht, een neutrale schoen die voor een middenvoetlander als ik ook goed zou moeten zijn. Ook gaven ze aan dat de meeste van dergelijke schoenen niet in mijn maat komen vaak (US 13 / 47,5 NL) maar Brooks gaat toevallig wel tot deze maat zeilboot. :7

Ga er morgen 5x 1600 intervals op lopen en zondag een duurloop van 35: gaat dat beiden goed durf ik het wel aan voor Rotterdam.
Vandaag de nieuwe stappers getest: lopen heerlijk maar (ik denk) vanwege de extra steunzool kreeg ik wat last van een lipoom wat al 100 jaar aan de onderkant van mn voet zit, na 9km voelde het een beetje alsof je je veters in je schoen hebt gedaan en er op loopt. Verder 0 last. Ik twijfel nu wat handig is voor mijn lange 35k zondag:
- die voeten met lipoom (beiden hebben er 1) intapen?
- de zool eruit halen en de normale Brooks-zool?
- ze nu elke run gebruiken en er ook op wandelen zodat ze goed ingelopen zijn?
- of ze niet meer aanraken tot 13 april en dan eventuele last voor lief nemen. Het deed geen pijn ofzo maar werd wat rood.

[ Bericht 1% gewijzigd door kalinhos op 20-03-2025 23:39:12 ]
pi_217126160
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Vandaag de nieuwe stappers getest: lopen heerlijk maar (ik denk) vanwege de extra steunzool kreeg ik wat last van een lipoom wat al 100 jaar aan de onderkant van mn voet zit, na 9km voelde het een beetje alsof je je veters in je schoen hebt gedaan en er op loopt. Verder 0 last. Ik twijfel nu wat handig is voor mijn lange 35k zondag:
- of ze niet meer aanraken tot 13 april en dan eventuele last voor lief nemen. Het deed geen pijn ofzo maar werd wat rood.
Als je met die oude schoenen geen last had, dan zou ik voor die 35k je oude schoenen aan doen en daarna rustig opbouwen met je nieuwe.
Of de gewone zool erin leggen, maar je zal niet voor niks steunzolen hebben...

Ik vind het een crime om schoenen te vinden waar mn steunzolen in kunnen en die ook nog lekker zitten. Het voelt eigenlijk altijd wat "te vol". Ben nu 2x bij intersport geweest, zelfde merk/model gekocht.
Maar ik wil een keer naar een winkel met een wat groter assortiment, eens kijken of er nog een betere optie is.

Gisteravond lekker getraind :)
Fake it till you make it...
  vrijdag 21 maart 2025 @ 09:38:39 #139
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217127321
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Oh wat herken ik dit goed. Geemmer met steunzolen. Mijn zolen waren perfect voor de trainingen de ik de laatste tijd afgedraaid heb. Maar toen kwamen de wedstrijden en ervoer ik een drukpunt op de linkervoet wat na lang genoeg landen als een scherp scheermes in mijn zool voelde. As we speak worden ze weer aangepast met extra ondersteuning onder de grote teen en het midden van mijn zool. Zaterdag meteen een 35km om te testen. Ik heb na mijn halve marathon van afgelopen zondag ook mijn techniek aangepast naar meer haklanden, maar het blijft spannend.

Ik zou je zolen niet 'niet' meer aanraken tot 13 april, zoveel mogelijk runs ermee maken als mogelijk, je wilt er toch uiteindelijk je marathon op lopen.
pi_217131891
Poeh dat was wel even wennen aan de warmte ja, stonden 8km alternating k's HM en 10k tempo op het programma, ging niet van harte haha. Hartslag bleef wel onder de 170, dat is dan wel weer ok. Zondag weer eens 20km lopen, gelukkig is het dan alweer minder warm en zonnig want ik ben hier nog niet klaar voor :W
pi_217133131
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 09:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh wat herken ik dit goed. Geemmer met
steunzolen. Mijn zolen waren perfect voor de trainingen de ik de laatste tijd afgedraaid heb. Maar toen kwamen de wedstrijden en ervoer ik een drukpunt op de linkervoet wat na lang genoeg landen als een scherp scheermes in mijn zool voelde. As we speak worden ze weer aangepast met extra ondersteuning onder de grote teen en het midden van mijn zool. Zaterdag meteen een 35km om te testen. Ik heb na mijn halve marathon van afgelopen zondag ook mijn techniek aangepast naar meer haklanden, maar het blijft spannend.

Ik zou je zolen niet 'niet' meer aanraken tot 13 april, zoveel mogelijk runs ermee maken als mogelijk, je wilt er toch uiteindelijk je marathon op lopen.
Ja ik neig ook naar dat laatste. Heb er net 15km mee gelopen en nu zelfs een blaar onder mn voetboog gekregen :o geen ramp maar ik ga denk ik toch de volgende run even met de originele zooltjes lopen, die zijn net die 2-3mm minder hoog bij mn voetboog zodat het elkaar niet raakt.

Mocht t goed gaan met de originele zooltjes is het jammer van de nieuwe zooltjes maar dan gaan ze weg :7
  vrijdag 21 maart 2025 @ 19:46:33 #142
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_217133449
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 18:49 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb uiteindelijk 25.50 over 5 kilometer gedaan. Dit was mijn eerste 5k sinds 1 januari. Ik ben buitengewoon blij.
Wat zeurden die vrouwen dan? Dit is toch hartstikke prima? Ik ren het niet.
pi_217134008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:22 schreef valleilijn het volgende:
Poeh dat was wel even wennen aan de warmte ja, stonden 8km alternating k's HM en 10k tempo op het programma, ging niet van harte haha. Hartslag bleef wel onder de 170, dat is dan wel weer ok. Zondag weer eens 20km lopen, gelukkig is het dan alweer minder warm en zonnig want ik ben hier nog niet klaar voor
Zonder rust? :o

Ik deed net 4x2k. Wind tegen ging ik kapot en wind mee raakte ik oververhit door de temperatuur. :')
pi_217136314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 20:20 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Ik deed net 4x2k. Wind tegen ging ik kapot en wind mee raakte ik oververhit door de temperatuur. :')
Een zelfde training gehad rond 17:90, zo warm was het toch niet? De wind was wel even werken
pi_217140713
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 20:20 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Dat was het plan ja, beetje ambitieus. Bij de laatste twee k's even 50 meter gewandeld en dan weer gaan. En de 10k pace was uiteindelijk niet mn 10k pr pace (4'50) maar ietsje trager (5'00). Toch een goede workout :P
pi_217143114
Ik bedacht net een (matige) challenge.

12x5km in 1 dag in de 12 provinciehoofdsteden. Haalbaar met de trein?
Misschien Amsterdam als bonus.
pi_217145609
quote:
[[url=https
[..]
Run slow to become faster and stay healthy?
Eh nee, volgens eigen zeggen is hij niet zo getalenteerd en daarom compenseert hij dat door harder te trainen. Geen fancy ingewikkelde workouts, vooral een gigantisch aantal kilometers, rond de 40km/dag !! En dat dag in dag uit, zonder rustdagen.
Vandaar met een knipoog "Train Harder, Not Smarter".
Het is een jaar heel goed gegaan maar het ziet ernaar uit dat nu na de marathon van Tokyo hij toch geblesseerd is geraakt. Het is de enige hardlopende YouTuber die ik volg, aanstekelijk enthousiasme en ook wel wat zelfrelativering.
pi_217145990
Bij de Backyard Ultra zitten ze nu op 24 uur / 100 mijl.
Collega doet nog mee. Laatste 16. Koekoek.

Nu wordt het pas echt zwaar denk ik, de tweede avond/nacht.
pi_217148354
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:07 schreef Evangelion het volgende:
Ik bedacht net een (matige) challenge.

12x5km in 1 dag in de 12 provinciehoofdsteden. Haalbaar met de trein?
Misschien Amsterdam als bonus.
Afhankelijk van je 5 km tempo. Maar zag laatst een filmpje op de socials van mensen die dit deden maar dan ipv hardlopen aan het bier gingen. Die hadden nog minder dan een kwartier over om de laatste weg te gieten. Dan lijkt me 60km rennen ipv 12 * een kroeg induiken ( of een blik open trekken) toch een stuk langer duren
  zondag 23 maart 2025 @ 08:06:59 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217149279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja ik neig ook naar dat laatste. Heb er net 15km mee gelopen en nu zelfs een blaar onder mn voetboog gekregen :o geen ramp maar ik ga denk ik toch de volgende run even met de originele zooltjes lopen, die zijn net die 2-3mm minder hoog bij mn voetboog zodat het elkaar niet raakt.

Mocht t goed gaan met de originele zooltjes is het jammer van de nieuwe zooltjes maar dan gaan ze weg :7
Waarom niet laten aanpassen ipv helemaal weg? Zo zonde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')