abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216995566
Oef de CPC benen zijn hevig hier. 3 afstanden gedaan.

Eerst de 1km met de oudste dochter, die heeft voor het eerst de volle kilometer gerend en een mooi PR gelopen. 25 seconden er vanaf *O*

Daarna de halve marathon gedaan, helaas te laat (ruim op tijd, maar toch te laat ;( ) bij het startvak waardoor ik niet in de buurt van de pacer kon komen. Dus helaas het zelf moeten doen en aangezien ik als een van de laatste van wave twee over de startstreep ging (toen ik net in de lus liep werd het grote hek open gezet) kon ik aan een inhaalrace beginnen. Ik moest ook nog eens enorm plassen, dus na een kilometer of 2 een boom op gezocht.

Als ik de eerste twee kilometers niet meetel zit er nog geen 7 seconde tussen de snelste en langzaamste kilometer, dus ik heb echt enorm strak gelopen. Alles tussen de 4:57 en 5:04. Na een kilometer om 10 zat ik weer op het schema van mijn doeltijd, maar daarna ging door al het inhalen het lampje langzaam uit. Op kilometer 18 tegen kramp aan, maar daar kon ik gelukkig doorheen lopen. Een echte eindsprint zat er niet meer in. Uiteindelijk met 1:46:20 de finish gepasseerd, wel een PR maar niet de gehoopte 1:45.

Daarna de 10km nog gelopen, maar dat mocht geen naam meer hebben. De benen zaten al snel vol, en heb zonder te forceren dit voltooid.

Over een maand moet ik er dan nog 10km bij :o Iets rustiger lopen dan moet wat wel lukken, tenminste dat hou ik mezelf graag voor :+
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:16:27 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216996094
Gistermiddag 12e vrouw geworden van de circa 150 bij de Vestingloop Gorinchem halve marathon. De start was om 13:00 aan de waterkant (Buiten de Waterpoort), meteen volle zon dus. De eerste tien gingen eigenlijk prima, daarna begon ik weer last te krijgen van iets wat ik alleen bij wedstrijden heb: pijn op de bal van mijn voet. Ik denk dat ik bij wedstrijden meer naar voren loop dan tijdens trainingen, want dan heb ik er geen last van.

Anyway, daarna was het dus me niet concentreren op die pijn, voldoende drinken en een half gelletje omdat de zon toch wel heftig scheen op het asfalt en ik niet teveel wilde wegzakken qua pace. Ik zag mijn kilometertijd op de weg terug ergens terugzakken naar 5:45 en toen gingen we de A27-brug weer over en was ik er alweer bijna. Gefinisht in 1:50, maar het had sneller gekund als ik niet genekt was door die pijntjes. Mijn outfit zat fijn (een short die netjes op zijn plaats bleef en een Asics marathonsinglet) en had ik voor de eerste keer aangeprobeerd als een generale voor Marathon Rotterdam, voeding en water ging goed en mijn spieren een dag nadien alweer pijnloos.

Toch maar weer een nieuwe afspraak maken met de podotherapeut. Het punt waar ik op mijn steunzool land en waar de pijn ontstaat is ook precies het dunste stuk, dan heb ik daar toch meer steun nodig vrees ik. Dan maar iets blauwere tenen :P

[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 10-03-2025 11:26:04 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216996292
Niet eens warmte acclimatiseringspuntjes gekregen van Garmin. Kutding.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:15:06 #54
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216997164
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:38 schreef Evangelion het volgende:
Niet eens warmte acclimatiseringspuntjes gekregen van Garmin. Kutding.
Heb je wel de Toasted badge?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216997188
quote:
17s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Heb je wel de Toasted badge?
Toasty
2 punten Registreer een activiteit wanneer het 38° C (100° F) of warmer is.

Hmm nee :P Niet echt op zulke heten plekken geweest de afgelopen jaren. Jij wel?
Dat ze dat aanmoedigen trouwens _O-
  maandag 10 maart 2025 @ 13:21:11 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216997221
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:17 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Toasty
2 punten Registreer een activiteit wanneer het 38° C (100° F) of warmer is.

Hmm nee :P Niet echt op zulke heten plekken geweest de afgelopen jaren. Jij wel?
Dat ze dat aanmoedigen trouwens _O-
In 2023 hadden we een zomer met een dag van 38 graden, toen ben ik mijn usual wandelingetje gaan maken naar de supermarkt: badge binnen :P het hoeft niet zo moeilijk te zijn. Ook een keer 15km gefietst bij 40,7 graden trouwens.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 maart 2025 @ 17:59:18 #57
426493 crew  PippenScottie
pi_216999991
Na twee weken niets doen vanwege keelontsteking en een operatie, vandaag het hardlopen weer opgepakt. Wat is het gruwelijk mooi weer zeg :)

Er zijn de komende weken allemaal loopjes in de buurt en eigenlijk wil ik ze ook allemaal doen gewoon. O+
My friends all drive horses
pi_217006593
Volgende week ga ik voor een nieuw afstandsrecord. En dan ga ik ook maar eens een keer over de drie uur.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nober op 11-03-2025 11:28:41 ]
pi_217009676
In het kader van 50 jaar TCS Amsterdam Marathon is er hard gewerkt aan het ontwikkelen van een vernieuwd parcours. Het centrum van Amsterdam zou daarbij weer onderdeel worden van de route zodat deelnemers over het Rokin en de bekende kruising op de Dam lopen. Echter, door de grote druk op de stad in 2025 als gevolg van de vele evenementen, is er te weinig capaciteit om het vernieuwde parcours dit jaar al te realiseren en wordt het besluit uitgesteld naar 2026.

Ach, Amsterdam.

Ik heb wel een kaartje omdat het gunstig valt als langste duurloop qua training voor mijn geplande najaarsmarathon.
pi_217015330
Heb je nog gelletjes, repen, poeders nodig dan krijg je op www.virtuoos.com 25% korting met de code naardevaantjes25 geldig tot en met 17 maart.
pi_217016756
Vanochtend hardgelopen en moest onderweg poepen. :% :r
Groot fan van User Wotte
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:35:37 #62
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_217017380
quote:
19s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:29 schreef Tjacka het volgende:
Vanochtend hardgelopen en moest onderweg poepen. :% :r
En toen? In de bosjes?
pi_217017971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:35 schreef Piperidine het volgende:

[..]
En toen? In de bosjes?
Yes, wel erg ongemakkelijk en niet de eerste keer. Maar volgens ChatGPT wel vrij normaal, helaas.
Groot fan van User Wotte
pi_217018006
quote:
19s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:44 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Yes, wel erg ongemakkelijk en niet de eerste keer. Maar volgens ChatGPT wel vrij normaal, helaas.
Sinds ik standaard een paar stukkies wc-papier bij me heb hoef ik nooit meer, soort omgekeerd jinxen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_217018034
Ik twijfel over het tempo van een lange duurloop. Aanstaande zondag wil ik 32km Spijkenisse road2rotterdam lopen.
Afgelopen weekend was mijn halve marathon 1:25:45 / 4.05per km
Ik wil Rotterdam lopen op 2:59:59, dat komt neer op 4:13/km geloof ik…:

Loop ik zondag die 32km op tempo (dit zijn de pacer-groepen) :
4:30/km of
4:45/km of
5:00/km ?

Ik wilde sowieso op het eind (eindigen op de baan) nog 7 rondjes/3km eindigen op marathontempo om te kijken hoe dat voelt na 32km.

Ik ga met iemand die dezelfde marathondoelstelling heeft, maar zijn snelste halve was afgelopen zondag cpc met 1:29:20…stuk krapper dus. Hij wil 4:30/km lopen, gewoon een duurloop op tempo, maar zelf neig ik eigenlijk naar een langzamer tempo….wat is wijsheid :?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_217018395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Sinds ik standaard een paar stukkies wc-papier bij me heb hoef ik nooit meer, soort omgekeerd jinxen
:D dat maar doen
Groot fan van User Wotte
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:01:43 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217018899
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel over het tempo van een lange duurloop. Aanstaande zondag wil ik 32km Spijkenisse road2rotterdam lopen.

Ik wilde sowieso op het eind (eindigen op de baan) nog 7 rondjes/3km eindigen op marathontempo om te kijken hoe dat voelt na 32km.

Ik ga met iemand die dezelfde marathondoelstelling heeft, maar zijn snelste halve was afgelopen zondag cpc met 1:29:20…stuk krapper dus. Hij wil 4:30/km lopen, gewoon een duurloop op tempo, maar zelf neig ik eigenlijk naar een langzamer tempo….wat is wijsheid :?
Ik zou persoonlijk een stuk langzamer gaan lopen inderdaad, eerder 5:00/km. Zeker omdat je aansluitend nog een stuk op MT wilt lopen
F means you're fucked
pi_217018944
quote:

4:30 lijkt me te snel.
4:45 en 5:00 allebei OK. Met pacer en gezelschap zou het wel makkelijker moeten zijn dan normaal dus dan zou ik neigen naar 4:45, maar dat is persoonlijk.
pi_217021627
Het wordt steeds gekker met de populariteit van loopevenementen. Soms moet je de facto al voor opening inschrijvingstermijn hebben besloten om mee te gaan doen. Het lijkt dat er voor massa-evenementen (in dit geval de 20 km door Brussel) een soort FOMO-effect optreedt.

https://www.gva.be/binnen(...)inuten/48623951.html

Na de halve marathon van Parijs heb ik het voor nu even gezien :-)
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  woensdag 12 maart 2025 @ 16:39:42 #70
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217021783
quote:

Voor de marathon zal je 4:15 moeten rennen. Ik doe zelf mijn lange duurlopen 0:45 langzamer dan mijn beoogde marathontempo; ik zou je dus 5:00 aanraden, maar 4:45 moet ook prima kunnen als je goed herstelt van je lopen.

Ik wil op de marathon 4:30 rennen, en doe mijn duurlopen op 5:15 (en vaak zelfs langzamer).
Met pijn en moeite derde
pi_217021864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 16:22 schreef core2duo het volgende:
Het wordt steeds gekker met de populariteit van loopevenementen. Soms moet je de facto al voor opening inschrijvingstermijn hebben besloten om mee te gaan doen. Het lijkt dat er voor massa-evenementen (in dit geval de 20 km door Brussel) een soort FOMO-effect optreedt.

https://www.gva.be/binnen(...)inuten/48623951.html

Na de halve marathon van Parijs heb ik het voor nu even gezien :-)
Deze heeft nog plek
(Marathon van Brussel naar Leuven, of 10k/HM in Leuven)
https://europeanrunningchampionships.com/
pi_217026189
Laatste uurloopje voltooid nu bijna drie dagen rust tot m'n vierde Halve Marathon.

Ik denk dat ik op gewone carbonloze schoenen ga lopen want ben erg benieuwd wat voor tijd er dan uit komt.
pi_217032149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:19 schreef Nober het volgende:
Laatste uurloopje voltooid nu bijna drie dagen rust tot m'n vierde Halve Marathon.

Ik denk dat ik op gewone carbonloze schoenen ga lopen want ben erg benieuwd wat voor tijd er dan uit komt.
Nog gepoept?
Groot fan van User Wotte
pi_217032188
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:40 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Nog gepoept?
Zometeen. Maar ook wel eens een stop gemaakt tijdens het hardlopen. Maar vaker om te plassen.
pi_217038717
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:01 schreef YUR het volgende:

[..]
Ik zou persoonlijk een stuk langzamer gaan lopen inderdaad, eerder 5:00/km. Zeker omdat je aansluitend nog een stuk op MT wilt lopen
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:05 schreef Evangelion het volgende:

[..]
4:30 lijkt me te snel.
4:45 en 5:00 allebei OK. Met pacer en gezelschap zou het wel makkelijker moeten zijn dan normaal dus dan zou ik neigen naar 4:45, maar dat is persoonlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 16:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Voor de marathon zal je 4:15 moeten rennen. Ik doe zelf mijn lange duurlopen 0:45 langzamer dan mijn beoogde marathontempo; ik zou je dus 5:00 aanraden, maar 4:45 moet ook prima kunnen als je goed herstelt van je lopen.

Ik wil op de marathon 4:30 rennen, en doe mijn duurlopen op 5:15 (en vaak zelfs langzamer).
Dank voor de tips, ik ga denk ik voor 4:45 als alles goed voelt
pi_217042628
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:45 schreef Nober het volgende:

[..]
Zometeen. Maar ook wel eens een stop gemaakt tijdens het hardlopen. Maar vaker om te plassen.
Ik wens je veel succes met je halve marathon. Wat voor tijd verwacht je?

@Fok-it
Groot fan van User Wotte
pi_217043601
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 08:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ik wens je veel succes met je halve marathon. Wat voor tijd verwacht je?

@:fok-it
Onder de 2 uur streak moet sowieso in stand blijven.
pi_217052827
Vandaag nog onverwacht lekker gelopen. Drukke week gehad en meestal werk ik op vrijdag thuis dus dan kan ik nog wat meer op tijd de deur uit gaan maar nu niet. Viel ongeveer in slaap in de trein naar huis dus ik zag nogal op tegen m'n workout: 6x1200m op iets sneller dan mn 10km tempo. Maar tijdens het lopen ging het gewoon hartstikke lekker. Alle splits gehaald en het voelde gewoon goed, super fijn *O*
pi_217063583
Vandaag weer heerlijk gelopen, ook al stond er vrij veel wind. Een korte afstand van 7 km maar wel enig tempo erin.

Wat verklaart eigenlijk dat warmte zoveel aandacht heeft tijdens een loopevenement, zelfs in maart? Als ik op een dag als vandaag de halve moest lopen zou het 2.5 tot 5.5°C geweest zijn (Parijs). En dan hoor je er niets over, terwijl het dan oneindig veel meer moeite kost om vroeg op te staan, naar buiten te gaan etc.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217063717
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:25 schreef core2duo het volgende:
Vandaag weer heerlijk gelopen, ook al stond er vrij veel wind. Een korte afstand van 7 km maar wel enig tempo erin.

Wat verklaart eigenlijk dat warmte zoveel aandacht heeft tijdens een loopevenement, zelfs in maart? Als ik op een dag als vandaag de halve moest lopen zou het 2.5 tot 5.5°C geweest zijn (Parijs). En dan hoor je er niets over, terwijl het dan oneindig veel meer moeite kost om vroeg op te staan, naar buiten te gaan etc.
Omdat er dan ambulances aan te pas moeten komen en bij -10, stortregen of windkracht 7 niet, al is dat net zo kut of kutter.
pi_217070272
Er stond inderdaad veel wind gisteren, NO3-4 bij 8°C (gevoel 4). Maar gekozen om de halve marathon in kort-kort te lopen en geen spijt van.

Eerste km's te snel gestart en kwam 1 minuut sneller door na 5km dan gepland. Daarna weer op schema gelopen en die minuut wel de hele loop vast kunnen houden.

Al had ik wel even een dip rond km 14-16. De gels zaten me dwars en misschien ook wel de eerste te snelle km's en tegenwind. Maar wel weer doorheen gekomen.

In de laatste km's hoorde ik een stel achter mij dat ze op 1:47 liepen dus die maar even zolang mogelijk proberen te volgen niet helemaal gelukt. Maar wel gefinisht in een PB van 1:48 laag.

Het kan gewoon ook op carbonloze schoenen zo blijkt. Eenmaal thuis gekomen vrijwel meteen naar bed mijn benen waren op. Die voelen nu wel weer oké.
pi_217071856
Vandaag m’n eerste 10k wedstrijd mee gedaan. Na een iets te lange stop na een blessure en drukte ivm verbouwen en verhuizen heb ik 5 weken geleden bedacht te gaan trainen voor de 10k (ik liep toen net weer en had nog geen 5k volgemaakt). Wilde tot de uiterste inschrijfdatum wachten om te kijken of 10k zou lukken, anders zou het 6,5k worden.

Iets eerder dan dat toch besloten om me gewoon in te schrijven. 9k easyrun ging toen prima, dus dan moet 10 ook wel lukken.

Laatste week iets minder kunnen trainen maar het voelde toch wel goed.

Helaas na 2,5k last van mn knie op onverklaarbare wijze. En die bleef maar zeuren. Heb meerdere malen gedacht te stoppen ivm pijn. Maar wilde te graag doorzetten. Conditioneel ging het echt top en ben ik pas tijdens mn eindsprint echt moe geworden. Dus ben blij dat ik hem heb uitgelopen (de laatste km ging ook wel weer prima gelukkig).
En ook nog binnen mn streeftijd. Dus ergens ben ik wel gewoon blij. Alleen de wedstrijd zelf was liep dus minder en daar baal ik wel van.

Nu eens kijken of er in de buurt nog een 10k gehouden wordt binnenkort. Vast wel.

Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus :D

Vond de app die ik heb verder wel fijn (Nike run club) wordt over m’n koptelefoon verteld wat ik moet doen steeds dus hoef zelf geen tijd of afstand bij te houden voor de volgende opdracht.
pi_217077813
Stevensloop 10km gedaan vandaag. Het was al top weer (alleen de wind had wat minder gemogen) en met het goede gevoel van vrijdag aan de start. Vorige week PR poging maar toen liep het gewoon net niet helemaal top, nu wel. Ging snel van start, ook omdat het vanaf de start in Kronenburgpark meteen afloopt. Geprobeerd mezelf een beetje in te houden, eerste twee km in 4:51/4:52 dus niet helemaal gelukt haha. Eerste keer de Waal over langs de spoorbrug was wel echt apart, die brug beweegt flink als er een trein overheen komt :D

Daarna al m'n splits tussen de 4:51-4:49 dus heel vlak kunnen lopen ondanks dat je een paar keer op en af gaat. Voordeel van een groot evenement is toch wel dat er een stuk meer mensen op jouw tempo lopen dus ik kon steeds wel goed achter mensen aanlopen en een beetje schuilen voor de wind. In km 8 nog een paar seconden verloren omdat mn pet afwaaide :') daarna met pet in mn had doorgelopen. Downhill finish is altijd echt super nice, was alleen wel verwarrend dat er een boog bij de laatste 500m stond, dezelfde als de startboog dus van afstand dacht ik dat daar de finish al lag en m'n eindsprint iets te vroeg ingezet. Ik kom em toch vasthouden, laatste km in 4:25 en uiteindelijk gefinisht in 48:16, ruim een minuut onder mn PR van vorig jaar *O* *O* *O* Echt super blij mee en bij deze dus al een doel van dit jaar geslaagd *)

Nu is het na 4 10km loopjes dit voorjaar (50:44, 49:29, 49:22 en 48:16) klaar met de focus op het snellere werk en tijd om veel kilometers te gaan maken voor de halve en hele marathon in mei :9
pi_217077883
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 13:54 schreef hilliebillie het volgende:
Nu eens kijken of er in de buurt nog een 10k gehouden wordt binnenkort. Vast wel.

Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus :D
Als je je vorige schema prettig vond kan je dat herhalen en simpelweg het aantal km per week opschroeven zodat je elke week ongeveer 10% meer loopt (met dan de laatste weken van je schema als startpunt). Wel elke 4-5 weken een rustweek er in houden zodat je lichaam kan herstellen en sterker worden.

Of je kan je schema opnieuw starten maar dan met een snellere 10km tijd als doel, als dat kan in je app. Dan zou het volume en de intensiteit daarop aangepast moeten worden.
pi_217077919
Ik ga NU mijn long run doen ( uitstelgedrag ;( ) en ik zie dat de decathlon gelletjes veranderd zijn :o (van de week nieuwe gekocht)
  zondag 16 maart 2025 @ 21:02:12 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217078511
Ik zie hier steeds gel, repen, poeders etc. voorbijkomen... Ik ben een oude lul die een HM op een bak koffie en twee snickers loopt maare wat moet ik me precies voorstellen bij zo'n gel? Wat is dat precies?
pi_217080465
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik ga NU mijn long run doen ( uitstelgedrag ;( ) en ik zie dat de decathlon gelletjes veranderd zijn :o (van de week nieuwe gekocht)
[ afbeelding ]
Wel echt anders geworden. Nu met nog chemischere nasmaak. Veel wateriger dan eerst, dus het blijft minder in je bek plakken, dus dat is op zich prima. Heb niet op de prijs gelet verder, dus weet niet of het nog steeds een voordelige optie is.
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:02 schreef AchJa het volgende:
Ik zie hier steeds gel, repen, poeders etc. voorbijkomen... Ik ben een oude lul die een HM op een bak koffie en twee snickers loopt maare wat moet ik me precies voorstellen bij zo'n gel? Wat is dat precies?
Gels: Gewoon koolhydraten in een stroperige vloeistof of gel in een makkelijk draagbaar zakje. Makkelijker weg te krijgen en door je lichaam op te nemen tijdens een race of lange/zware training dan een snickers of krentenbol. Je kan ze ook met caffeine kopen voor een extra kick.

Maar in een halve marathon is het niet per se nodig. Bij marathons of duurlopen van 25-30+ km is het wel handig.

Repen of poeders vallen in dit topic wel mee toch. Ja een energy bar kan handig zijn als je even snel iets moet eten onderweg voorafgaand een training of wedstrijd. En eiwit poeder als je anders niet genoeg eiwitten binnenkrijgt. Maar dat is ook bij andere sporten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Evangelion op 16-03-2025 23:47:58 ]
pi_217082040
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Wel echt anders geworden. Nu met nog chemischere nasmaak. Veel wateriger dan eerst, dus het blijft minder in je bek plakken, dus dat is op zich prima. Heb niet op de prijs gelet verder, dus weet niet of het nog steeds een voordelige optie is.

nu heb ik nog geen gel gevonden die lekker is, maar deze (de oude versie) spannen echt wel de kroon.

quote:
Maar in een halve marathon is het niet per se nodig. Bij marathons of duurlopen van 25-30+ km is het wel handig.

Niet nodig, maar je kan er zeker wel wat gebruiken. Hier kom ik km 15-21 altijd een stuk fijner door als ik ze genomen heb.

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 13:54 schreef hilliebillie het volgende:
Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus
Een HM zeker te ambitieus, maar dat is een snellere 10 ook als je na 2,5 al last kreeg. Misschien de komende maanden eerst maar eens consistent trainen zodat je heel blijft. De tijden volgen vanzelf
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_217082531
Ik heb de Decathlon energie jellies in huis, dat zijn suikerige reepjes met fruitsmaak. Makkelijk weg te eten maar lijkt wat meer op "echt voedsel". Ik neem er een of twee mee als ik meer dan 15 km ga lopen, want anders kom ik hangry thuis. Ik heb eerder ook wel ontbijtkoek of mueslireep of banaan meegenomen, maar dat kreeg ik niet goed weggekauwd tijdens het rennen of ik kreeg buikpijn. :s)
pi_217082688
quote:
99s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:14 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Een HM zeker te ambitieus, maar dat is een snellere 10 ook als je na 2,5 al last kreeg. Misschien de komende maanden eerst maar eens consistent trainen zodat je heel blijft. De tijden volgen vanzelf
Thnx voor de tip! Zeker een goede om gewoon consistent te blijven nu.

Ik weet achteraf wel hoe de kniepijn komt, heb mn knie vrijdag verdraaid op het werk. Heb er toen maar 10 minuten last van gehad en was het eigenlijk al weer vergeten. Maar nu ik er aan terug denk (nou ja collega vroeg me of het daar mee te maken had) is het inderdaad de pijn op dezelfde plek.

Deze week sowieso rustig aan (net een ronde gewandeld, maar er lijkt gewoon iets vast te zitten in mn knie ofzo, gaat vast goed komen!)
  maandag 17 maart 2025 @ 10:38:37 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217082759
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46, vandaag ingeschrven voor HM Amersfoort eind mei (ik hoop geen hittegolven dit keer) en de 30 van Almere, eind septemner. Dat zijn weer twee provincies voor mijn Prorun 12 provincies challenge.

[edit: en Limburg nog een keer omdat de laatste LImburgse HM niet lukte door weggehaalde bewegwijzering: De Groene loper run, 27 april.

[ Bericht 10% gewijzigd door SEMTEX op 17-03-2025 10:53:36 ]
pi_217083943
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 23:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Doe het juist andersom, zo'n lange duurloop gaat in een veel lager tempo dus eet ik meteen na de loop.

Bij mijn vorige HM had ik eerder te weinig mee dan te veel dus dit keer een gelletje extra meegenomen. Maar nu was ik er na 3 gels wel klaar mee. Zit misschien ook wel deels tussen de oren.

quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46, vandaag ingeschrven voor HM Amersfoort eind mei (ik hoop geen hittegolven dit keer) en de 30 van Almere, eind septemner. Dat zijn weer twee provincies voor mijn Prorun 12 provincies challenge.

[edit: en Limburg nog een keer omdat de laatste LImburgse HM niet lukte door weggehaalde bewegwijzering: De Groene loper run, 27 april.
Dacht toch echt gelezen te hebben dat je jaren erover mocht doen om die challenge te voltooien.
pi_217084227
quote:

Ik zoek ook nog een HM voor in het voorjaar, dus even naar Amersfoort gekeken. Jammer dat het 2 rondjes zijn.
En die website mag ook wel wat frisser :P
  maandag 17 maart 2025 @ 13:46:37 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217084352
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:04 schreef Nober het volgende:

Dacht toch echt gelezen te hebben dat je jaren erover mocht doen om die challenge te voltooien.
Klopt, maar ik vind het ook wel leuk om het binnen twee jaar te doen.
  maandag 17 maart 2025 @ 13:47:21 #95
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217084358
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:31 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik zoek ook nog een HM voor in het voorjaar, dus even naar Amersfoort gekeken. Jammer dat het 2 rondjes zijn.
En die website mag ook wel wat frisser :P
Utrecht is een lastige provincie, want loopjes in Utrecht zelf vind ik lastig bereikbaar met zowel auto als OV. Anders was de Science park HM nog een optie. Houten is ook nog een optie, maar niet zo'n spannende omgeving.
pi_217084376
quote:
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46
Top tijd zeg _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217084408
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Utrecht is een lastige provincie, want loopjes in Utrecht zelf vind ik lastig bereikbaar met zowel auto als OV. Anders was de Science park HM nog een optie. Houten is ook nog een optie, maar niet zo'n spannende omgeving.
IJsselsteinloop is wel leuk , en ook goed bereikbaar met ov of de fiets.

Houten heeft 1x per maand een HM
pi_217084609
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Klopt, maar ik vind het ook wel leuk om het binnen twee jaar te doen.
Wat is je HM PB?
pi_217084684
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 13:04 schreef Nober het volgende:

[..]
Doe het juist andersom, zo'n lange duurloop gaat in een veel lager tempo dus eet ik meteen na de loop.

Bij mijn vorige HM had ik eerder te weinig mee dan te veel dus dit keer een gelletje extra meegenomen. Maar nu was ik er na 3 gels wel klaar mee. Zit misschien ook wel deels tussen de oren.
Kwestie van oefenen en daar zijn je lange duurlopen juist ook geschikt voor ;) En ook al gaan die in een lager tempo, als je onderweg koolhydraten inneemt (uit gels of sportdrank) zullen je prestaties en herstel sneller gaan, daar zijn de pro's het wel over eens. Meer carbs = betere prestaties.
pi_217084710
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 14:22 schreef valleilijn het volgende:
Meer carbs = betere prestaties.

me irl

klacht: nog steeds geen six pack abs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')