Yes, wel erg ongemakkelijk en niet de eerste keer. Maar volgens ChatGPT wel vrij normaal, helaas.quote:
Sinds ik standaard een paar stukkies wc-papier bij me heb hoef ik nooit meer, soort omgekeerd jinxenquote:Op woensdag 12 maart 2025 10:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Yes, wel erg ongemakkelijk en niet de eerste keer. Maar volgens ChatGPT wel vrij normaal, helaas.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Sinds ik standaard een paar stukkies wc-papier bij me heb hoef ik nooit meer, soort omgekeerd jinxen
Ik zou persoonlijk een stuk langzamer gaan lopen inderdaad, eerder 5:00/km. Zeker omdat je aansluitend nog een stuk op MT wilt lopenquote:Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel over het tempo van een lange duurloop. Aanstaande zondag wil ik 32km Spijkenisse road2rotterdam lopen.
Afgelopen weekend was mijn halve marathon 1:25:45 / 4.05per km
Ik wil Rotterdam lopen op 2:59:59, dat komt neer op 4:13/km geloof ik…:
Loop ik zondag die 32km op tempo (dit zijn de pacer-groepen) :
4:30/km of
4:45/km of
5:00/km ?
Ik wilde sowieso op het eind (eindigen op de baan) nog 7 rondjes/3km eindigen op marathontempo om te kijken hoe dat voelt na 32km.
Ik ga met iemand die dezelfde marathondoelstelling heeft, maar zijn snelste halve was afgelopen zondag cpc met 1:29:20…stuk krapper dus. Hij wil 4:30/km lopen, gewoon een duurloop op tempo, maar zelf neig ik eigenlijk naar een langzamer tempo….wat is wijsheid
4:30 lijkt me te snel.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel over het tempo van een lange duurloop. Aanstaande zondag wil ik 32km Spijkenisse road2rotterdam lopen.
Ik wilde sowieso op het eind (eindigen op de baan) nog 7 rondjes/3km eindigen op marathontempo om te kijken hoe dat voelt na 32km.
Ik ga met iemand die dezelfde marathondoelstelling heeft, maar zijn snelste halve was afgelopen zondag cpc met 1:29:20…stuk krapper dus. Hij wil 4:30/km lopen, gewoon een duurloop op tempo, maar zelf neig ik eigenlijk naar een langzamer tempo….wat is wijsheid
Voor de marathon zal je 4:15 moeten rennen. Ik doe zelf mijn lange duurlopen 0:45 langzamer dan mijn beoogde marathontempo; ik zou je dus 5:00 aanraden, maar 4:45 moet ook prima kunnen als je goed herstelt van je lopen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef kalinhos het volgende:
Deze heeft nog plekquote:Op woensdag 12 maart 2025 16:22 schreef core2duo het volgende:
Het wordt steeds gekker met de populariteit van loopevenementen. Soms moet je de facto al voor opening inschrijvingstermijn hebben besloten om mee te gaan doen. Het lijkt dat er voor massa-evenementen (in dit geval de 20 km door Brussel) een soort FOMO-effect optreedt.
https://www.gva.be/binnen(...)inuten/48623951.html
Na de halve marathon van Parijs heb ik het voor nu even gezien :-)
Nog gepoept?quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:19 schreef Nober het volgende:
Laatste uurloopje voltooid nu bijna drie dagen rust tot m'n vierde Halve Marathon.
Ik denk dat ik op gewone carbonloze schoenen ga lopen want ben erg benieuwd wat voor tijd er dan uit komt.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk een stuk langzamer gaan lopen inderdaad, eerder 5:00/km. Zeker omdat je aansluitend nog een stuk op MT wilt lopen
quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:05 schreef Evangelion het volgende:
[..]
4:30 lijkt me te snel.
4:45 en 5:00 allebei OK. Met pacer en gezelschap zou het wel makkelijker moeten zijn dan normaal dus dan zou ik neigen naar 4:45, maar dat is persoonlijk.
Dank voor de tips, ik ga denk ik voor 4:45 als alles goed voeltquote:Op woensdag 12 maart 2025 16:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor de marathon zal je 4:15 moeten rennen. Ik doe zelf mijn lange duurlopen 0:45 langzamer dan mijn beoogde marathontempo; ik zou je dus 5:00 aanraden, maar 4:45 moet ook prima kunnen als je goed herstelt van je lopen.
Ik wil op de marathon 4:30 rennen, en doe mijn duurlopen op 5:15 (en vaak zelfs langzamer).
Ik wens je veel succes met je halve marathon. Wat voor tijd verwacht je?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Zometeen. Maar ook wel eens een stop gemaakt tijdens het hardlopen. Maar vaker om te plassen.
Onder de 2 uur streak moet sowieso in stand blijven.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes met je halve marathon. Wat voor tijd verwacht je?
@:fok-it
Omdat er dan ambulances aan te pas moeten komen en bij -10, stortregen of windkracht 7 niet, al is dat net zo kut of kutter.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:25 schreef core2duo het volgende:
Vandaag weer heerlijk gelopen, ook al stond er vrij veel wind. Een korte afstand van 7 km maar wel enig tempo erin.
Wat verklaart eigenlijk dat warmte zoveel aandacht heeft tijdens een loopevenement, zelfs in maart? Als ik op een dag als vandaag de halve moest lopen zou het 2.5 tot 5.5°C geweest zijn (Parijs). En dan hoor je er niets over, terwijl het dan oneindig veel meer moeite kost om vroeg op te staan, naar buiten te gaan etc.
Als je je vorige schema prettig vond kan je dat herhalen en simpelweg het aantal km per week opschroeven zodat je elke week ongeveer 10% meer loopt (met dan de laatste weken van je schema als startpunt). Wel elke 4-5 weken een rustweek er in houden zodat je lichaam kan herstellen en sterker worden.quote:Op zondag 16 maart 2025 13:54 schreef hilliebillie het volgende:
Nu eens kijken of er in de buurt nog een 10k gehouden wordt binnenkort. Vast wel.
Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus![]()
Wel echt anders geworden. Nu met nog chemischere nasmaak. Veel wateriger dan eerst, dus het blijft minder in je bek plakken, dus dat is op zich prima. Heb niet op de prijs gelet verder, dus weet niet of het nog steeds een voordelige optie is.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik ga NU mijn long run doen ( uitstelgedrag) en ik zie dat de decathlon gelletjes veranderd zijn
(van de week nieuwe gekocht)
[ afbeelding ]
Gels: Gewoon koolhydraten in een stroperige vloeistof of gel in een makkelijk draagbaar zakje. Makkelijker weg te krijgen en door je lichaam op te nemen tijdens een race of lange/zware training dan een snickers of krentenbol. Je kan ze ook met caffeine kopen voor een extra kick.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:02 schreef AchJa het volgende:
Ik zie hier steeds gel, repen, poeders etc. voorbijkomen... Ik ben een oude lul die een HM op een bak koffie en twee snickers loopt maare wat moet ik me precies voorstellen bij zo'n gel? Wat is dat precies?
nu heb ik nog geen gel gevonden die lekker is, maar deze (de oude versie) spannen echt wel de kroon.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wel echt anders geworden. Nu met nog chemischere nasmaak. Veel wateriger dan eerst, dus het blijft minder in je bek plakken, dus dat is op zich prima. Heb niet op de prijs gelet verder, dus weet niet of het nog steeds een voordelige optie is.
Niet nodig, maar je kan er zeker wel wat gebruiken. Hier kom ik km 15-21 altijd een stuk fijner door als ik ze genomen heb.quote:Maar in een halve marathon is het niet per se nodig. Bij marathons of duurlopen van 25-30+ km is het wel handig.
Een HM zeker te ambitieus, maar dat is een snellere 10 ook als je na 2,5 al last kreeg. Misschien de komende maanden eerst maar eens consistent trainen zodat je heel blijft. De tijden volgen vanzelfquote:Op zondag 16 maart 2025 13:54 schreef hilliebillie het volgende:
Iemand tips? Had nu een schema opbouw naar 10. Wil eigenlijk nu naar een snellere 10 (of misschien opbouw naar de 15) maar die schema’s staan niet in de app die ik heb. Wel voor halve marathon maar dat is wellicht te ambitieus
Thnx voor de tip! Zeker een goede om gewoon consistent te blijven nu.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Een HM zeker te ambitieus, maar dat is een snellere 10 ook als je na 2,5 al last kreeg. Misschien de komende maanden eerst maar eens consistent trainen zodat je heel blijft. De tijden volgen vanzelf
Doe het juist andersom, zo'n lange duurloop gaat in een veel lager tempo dus eet ik meteen na de loop.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Maar in een halve marathon is het niet per se nodig. Bij marathons of duurlopen van 25-30+ km is het wel handig.
Dacht toch echt gelezen te hebben dat je jaren erover mocht doen om die challenge te voltooien.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46, vandaag ingeschrven voor HM Amersfoort eind mei (ik hoop geen hittegolven dit keer) en de 30 van Almere, eind septemner. Dat zijn weer twee provincies voor mijn Prorun 12 provincies challenge.
[edit: en Limburg nog een keer omdat de laatste LImburgse HM niet lukte door weggehaalde bewegwijzering: De Groene loper run, 27 april.
Ik zoek ook nog een HM voor in het voorjaar, dus even naar Amersfoort gekeken. Jammer dat het 2 rondjes zijn.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
GIsteren de Stevensloop HM gelopen in 1:46, vandaag ingeschrven voor HM Amersfoort eind mei (ik hoop geen hittegolven dit keer) en de 30 van Almere, eind septemner. Dat zijn weer twee provincies voor mijn Prorun 12 provincies challenge.
[edit: en Limburg nog een keer omdat de laatste LImburgse HM niet lukte door weggehaalde bewegwijzering: De Groene loper run, 27 april.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |