Je moet hem ergens op All Runs zetten, volgens onderstaande. Zelf nooit gebruikt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:48 schreef slacker_nl het volgende:
Weet iemand hoe Strava goals precies werken? Ik heb een km-doel gesteld en ik heb 2 versies. Ik vermoed dat eentje alleen hardlopen is en de andere hardlopen incl trails.
Eentje zegt nml, 186km gelopen met 20 activiteiten en de andere zegt 308km met 30 activiteiten.
Iemand die specifiek "trail runs" loopt die hetzelfde heeft?
Ha. Kennelijk heb ik 400km run en all run aangemaakt. Eentje verwijderd. Thnx!quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:16 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Je moet hem ergens op All Runs zetten, volgens onderstaande. Zelf nooit gebruikt.
https://www.reddit.com/r/(...)towards_running_goal
Het zal druk zijn. Sowieso 8.06 kiezen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:45 schreef Fargo het volgende:
Vraagje voor de wat meer ervaren lopers uit Rotterdam. De kwart marathon start volgende week aan de Burgemeester van Walsumweg. Geadviseerd wordt om met de trein naar station Blaak te reizen. Daar aankomend, loop je van daaruit zo de startvakken in, of moet ik dan nog rekening houden met een stukje wandelen?
Ik kan namelijk kiezen uit aankomen om 08.06 uur of 08.36 uur (starttijd is 09.15 uur).
Beter halverwege maart organiseren.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Inmiddels worden temperaturen rond de twintig graden voorspeld, dus reden voor paniek?
Zou het wel zonde vinden
Mogelijk voortaan in het najaar, maar snap niet waarom de inschrijving geopend werd zonder vergunning. Wij hebben 'm vorig jaar al afgevinkt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
De halve van Helmond is geannuleerd vanwege problemen met de vergunningen. Zelfde weekend als 'De Mooiste', dus ik ging sowieso niet.
Qua afstand is het echt maar een klein stukje van Blaak naar de start. Maar zou sowieso voor 8.06u gaan ja, want als je 5-10 minuten vertraging hebt, zit je al echt niet lekker meer in die trein.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:45 schreef Fargo het volgende:
Vraagje voor de wat meer ervaren lopers uit Rotterdam. De kwart marathon start volgende week aan de Burgemeester van Walsumweg. Geadviseerd wordt om met de trein naar station Blaak te reizen. Daar aankomend, loop je van daaruit zo de startvakken in, of moet ik dan nog rekening houden met een stukje wandelen?
Ik kan namelijk kiezen uit aankomen om 08.06 uur of 08.36 uur (starttijd is 09.15 uur).
Dat kun je verwachten bij elke halve of hele marathon vanaf april. Je tempo aanpassen en genoeg water en voedsel nemen is het enige wat je kunt doen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Inmiddels worden temperaturen rond de twintig graden voorspeld, dus reden voor paniek?
Zou het wel zonde vinden
Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zou het wel zonde vinden
Een marathon halverwege maart, ik denk dat we dan qua temperatuur wel uit de pas gaan lopen met andere grote marathons. Gemiddelde maximumtemperatuur zou dan zijn:quote:Op zondag 6 april 2025 07:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Beter halverwege maart organiseren.
[..]
Mogelijk voortaan in het najaar, maar snap niet waarom de inschrijving geopend werd zonder vergunning. Wij hebben 'm vorig jaar al afgevinkt.
En heb je dan een tijdsdoel? En is dat dan een PR of niet?quote:Op zondag 6 april 2025 13:53 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.
Zelf ga ik me inschrijven voor een halve marathon waarbij het gemiddeld 25-26°C is (Singapore). Met 90% luchtvochtigheid, maar daarbij geen zon: de start is vanaf 3.30 uur. Het zal wel aan mijn Indonesische wortels liggen dat ik die uitdaging aan ga ;-)
Inderdaad. Gewoon enorm balen. Zeker omdat ik niet zo goed ben in de hitte rennen. Loop nu net mijn marathon tempo met een hartslag van 180 op dit weer. Dan weet je al genoegquote:Op zondag 6 april 2025 14:29 schreef Evangelion het volgende:
Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel.
Een tijdsdoel heb ik voor de halve marathon van Amsterdam (1:48). De leeftijd van PR’s lopen ben ik inmiddels ruim gepasseerd. In Singapore in ieder geval binnen de 2 uur (sneller is beter), wat voor daar een vrij snelle tijd is. Vorig jaar liepen 10.000 mensen binnen de 3 uur, waarvan slechts 1.145 binnen de 2 uur.quote:Op zondag 6 april 2025 14:29 schreef Evangelion het volgende:
[..]
En heb je dan een tijdsdoel? En is dat dan een PR of niet?
Lopen in de hitte is niet per se erg of moeilijk. Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel.
Zeker bij een marathon waar je geen snelle herkansing kan doen.
Thailand (Bangkok/Phuket) en Singapore staat ook nog wel op mijn lijstje om eens een marathon te lopen.
Ik vond het weer in Singapore niet te doen eigenlijk. Misschien was het ook de hoge luchtvochtigheid. Hoop dat je Indonesische wortels helpenquote:Op zondag 6 april 2025 13:53 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.
Zelf ga ik me inschrijven voor een halve marathon waarbij het gemiddeld 25-26°C is (Singapore). Met 90% luchtvochtigheid, maar daarbij geen zon: de start is vanaf 3.30 uur. Het zal wel aan mijn Indonesische wortels liggen dat ik die uitdaging aan ga ;-)
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.quote:Op zondag 6 april 2025 14:29 schreef Evangelion het volgende:
Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel.
Vorig jaar was Rotterdam redelijk perfect.quote:Op zondag 6 april 2025 17:55 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.
En ach, dan loop je toch iets rustiger? Je hoeft toch niet meer naar de Spelen.
lolquote:Op zondag 6 april 2025 17:54 schreef kalinhos het volgende:
Ze hebben de 1/4 marathon volgende week nu laten sponsoren en nu heet die The Last Of Us 1/4 Marathon![]()
![]()
Waarom doen organisaties vroeg of laat altijd van die gekke dingen he
Wat flauw om het zo neer te zetten. Alsof de weersomstandigheden niet ontzettend belangrijk zijn voor een race waar je maanden lang naar toe werkt. Als het tijdsdoel mij niet interesseerde, zou ik niet die loodzware trainingen hebben gedaan en duurdere schoenen hebben gekocht. Zo’n zware trainperiode heeft veel gekost, en ja ik weet dat ik aan het eind van de dag amateur ben, maar ik heb echt als doel gesteld zoveel mogelijk eruit te halen. Dan zou het jammer zijn als hetgeen waar je het minst invloed op hebt (weersomstandigheden) dat verpest.quote:Op zondag 6 april 2025 17:55 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.
En ach, dan loop je toch iets rustiger? Je hoeft toch niet meer naar de Spelen.
Het kan daar heel warm zijn, vooral als de zon schijnt. Met de loop gaat het helemaal goed komen. Op vakantie loop ik ook met plezier in de warmte (bijvoorbeeld 30°C), al ga ik niet de grenzen opzoeken. Als het nog warmer is loop ik een kortere afstand.quote:Op zondag 6 april 2025 16:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vond het weer in Singapore niet te doen eigenlijk. Misschien was het ook de hoge luchtvochtigheid. Hoop dat je Indonesische wortels helpen
Boek een reis naar een tropisch land en ga daar drie weken lang aclimatiseren, keer vervolgens terug naar NL en ren je race. Na ongeveer een week in de tropen ben je gewend aan hardlopen in 30 graden en dan kan je in de twee weken erna kijken of je tempo kan behouden over langere afstanden. Mocht het kouder zijn in NL dan je verwachtte dan kan ik je verzekeren dat je in NL veel sneller bent.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |