abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217294560
Ik heb ook kans op 80% van de route wind tegen. Dan ga ik niet eens starten hoor. :{w
Maar er kan nog van alles gebeuren ..
pi_217295438
Vraagje voor de wat meer ervaren lopers uit Rotterdam. De kwart marathon start volgende week aan de Burgemeester van Walsumweg. Geadviseerd wordt om met de trein naar station Blaak te reizen. Daar aankomend, loop je van daaruit zo de startvakken in, of moet ik dan nog rekening houden met een stukje wandelen?

Ik kan namelijk kiezen uit aankomen om 08.06 uur of 08.36 uur (starttijd is 09.15 uur).
  zaterdag 5 april 2025 @ 18:48:35 #253
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217296505
Weet iemand hoe Strava goals precies werken? Ik heb een km-doel gesteld en ik heb 2 versies. Ik vermoed dat eentje alleen hardlopen is en de andere hardlopen incl trails.

Eentje zegt nml, 186km gelopen met 20 activiteiten en de andere zegt 308km met 30 activiteiten.

Iemand die specifiek "trail runs" loopt die hetzelfde heeft?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_217297225
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:48 schreef slacker_nl het volgende:
Weet iemand hoe Strava goals precies werken? Ik heb een km-doel gesteld en ik heb 2 versies. Ik vermoed dat eentje alleen hardlopen is en de andere hardlopen incl trails.

Eentje zegt nml, 186km gelopen met 20 activiteiten en de andere zegt 308km met 30 activiteiten.

Iemand die specifiek "trail runs" loopt die hetzelfde heeft?
Je moet hem ergens op All Runs zetten, volgens onderstaande. Zelf nooit gebruikt.
https://www.reddit.com/r/(...)towards_running_goal
  zondag 6 april 2025 @ 02:01:59 #255
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217299670
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:16 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Je moet hem ergens op All Runs zetten, volgens onderstaande. Zelf nooit gebruikt.
https://www.reddit.com/r/(...)towards_running_goal
Ha. Kennelijk heb ik 400km run en all run aangemaakt. Eentje verwijderd. Thnx!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_217300124
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 16:45 schreef Fargo het volgende:
Vraagje voor de wat meer ervaren lopers uit Rotterdam. De kwart marathon start volgende week aan de Burgemeester van Walsumweg. Geadviseerd wordt om met de trein naar station Blaak te reizen. Daar aankomend, loop je van daaruit zo de startvakken in, of moet ik dan nog rekening houden met een stukje wandelen?

Ik kan namelijk kiezen uit aankomen om 08.06 uur of 08.36 uur (starttijd is 09.15 uur).
Het zal druk zijn. Sowieso 8.06 kiezen.
pi_217300325
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Inmiddels worden temperaturen rond de twintig graden voorspeld, dus reden voor paniek?

Zou het wel zonde vinden ;(
Beter halverwege maart organiseren.

quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2025 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
De halve van Helmond is geannuleerd vanwege problemen met de vergunningen. Zelfde weekend als 'De Mooiste', dus ik ging sowieso niet.
Mogelijk voortaan in het najaar, maar snap niet waarom de inschrijving geopend werd zonder vergunning. Wij hebben 'm vorig jaar al afgevinkt.
pi_217302278
Gaan er nog mensen de 4 mijl van Emmen lopen vandaag?

Het is mooi weer, alleen een fris windje. We gaan het zien vanmiddag :)
Fake it till you make it...
pi_217302555
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 16:45 schreef Fargo het volgende:

Qua afstand is het echt maar een klein stukje van Blaak naar de start. Maar zou sowieso voor 8.06u gaan ja, want als je 5-10 minuten vertraging hebt, zit je al echt niet lekker meer in die trein.
Weet niet of je je startnummer dan ook nog op moet halen, want dat is ook nog eens precies de andere kant op ;)

Ik doe ook de kwart volgende week, zin in! *G*
Normaal gesproken loop ik eigenlijk altijd vrij conservatief en ben nooit echt helemaal kapot bij de finish, maar wil nu m'n 10km tijd eens aanscherpen 8-)
  zondag 6 april 2025 @ 11:39:37 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217302568
quote:
Inmiddels worden temperaturen rond de twintig graden voorspeld, dus reden voor paniek?

Dat kun je verwachten bij elke halve of hele marathon vanaf april. Je tempo aanpassen en genoeg water en voedsel nemen is het enige wat je kunt doen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217303261
Echt heerlijk loopweer vanochtend. Beetje fris in het begin, maar na wat meter lopen is het heerlijk lopen in korte broek en t-shirt.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_217303588
quote:

Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.

Zelf ga ik me inschrijven voor een halve marathon waarbij het gemiddeld 25-26°C is (Singapore). Met 90% luchtvochtigheid, maar daarbij geen zon: de start is vanaf 3.30 uur. Het zal wel aan mijn Indonesische wortels liggen dat ik die uitdaging aan ga ;-)
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217303658
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 07:28 schreef Nober het volgende:

[..]
Beter halverwege maart organiseren.
[..]
Mogelijk voortaan in het najaar, maar snap niet waarom de inschrijving geopend werd zonder vergunning. Wij hebben 'm vorig jaar al afgevinkt.
Een marathon halverwege maart, ik denk dat we dan qua temperatuur wel uit de pas gaan lopen met andere grote marathons. Gemiddelde maximumtemperatuur zou dan zijn:

Rotterdam: 16 maart (10-11°C)
Parijs: 13 april (16°C)
Londen: 27 april (16°C)
Berlijn: 21 september (18°C)
New York: 2 november (15°C)
pi_217303843
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 13:53 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik hoop het niet. De combinatie van warmte en hardlopen komt al steeds meer in een ongunstig daglicht te staan. Dan wordt het een soort ‘self-fulfilling prophecy’. Misschien helpt het ook om te verdiepen hoe er in omringende landen mee wordt omgegaan.

Zelf ga ik me inschrijven voor een halve marathon waarbij het gemiddeld 25-26°C is (Singapore). Met 90% luchtvochtigheid, maar daarbij geen zon: de start is vanaf 3.30 uur. Het zal wel aan mijn Indonesische wortels liggen dat ik die uitdaging aan ga ;-)
En heb je dan een tijdsdoel? En is dat dan een PR of niet?

Lopen in de hitte is niet per se erg of moeilijk. Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel. :+
Zeker bij een marathon waar je geen snelle herkansing kan doen.

Thailand (Bangkok/Phuket) en Singapore staat ook nog wel op mijn lijstje om eens een marathon te lopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 06-04-2025 14:38:08 ]
  zondag 6 april 2025 @ 15:27:04 #265
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217304524
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 14:29 schreef Evangelion het volgende:
Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel. :+
Inderdaad. Gewoon enorm balen. Zeker omdat ik niet zo goed ben in de hitte rennen. Loop nu net mijn marathon tempo met een hartslag van 180 op dit weer. Dan weet je al genoeg :+

Ook de hooikoorts begint er in te hakken. Dus héél erg hopen op een regenbuitje zondag.
Met pijn en moeite derde
pi_217305485
quote:

[..]
En heb je dan een tijdsdoel? En is dat dan een PR of niet?

Lopen in de hitte is niet per se erg of moeilijk. Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel. :+
Zeker bij een marathon waar je geen snelle herkansing kan doen.

Thailand (Bangkok/Phuket) en Singapore staat ook nog wel op mijn lijstje om eens een marathon te lopen.
Een tijdsdoel heb ik voor de halve marathon van Amsterdam (1:48). De leeftijd van PR’s lopen ben ik inmiddels ruim gepasseerd. In Singapore in ieder geval binnen de 2 uur (sneller is beter), wat voor daar een vrij snelle tijd is. Vorig jaar liepen 10.000 mensen binnen de 3 uur, waarvan slechts 1.145 binnen de 2 uur.

Een hele in tropisch gebied klinkt gaaf! Het kan dan echt warm worden omdat je een deel overdag loopt, maar dat is part of the game. Het hangt er ook van af hoe snel je de marathon kan uitlopen.
  zondag 6 april 2025 @ 16:46:25 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217305522
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 13:53 schreef core2duo het volgende:

[..]

Ik vond het weer in Singapore niet te doen eigenlijk. Misschien was het ook de hoge luchtvochtigheid. Hoop dat je Indonesische wortels helpen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217306314
Ze hebben de 1/4 marathon volgende week nu laten sponsoren en nu heet die The Last Of Us 1/4 Marathon _O- _O-

Waarom doen organisaties vroeg of laat altijd van die gekke dingen he
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_217306318
quote:
Je doeltijd naar beneden bijstellen na maanden training door iets onvoorspelbaar als het Nederlandse weer wel. :+
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.

En ach, dan loop je toch iets rustiger? Je hoeft toch niet meer naar de Spelen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_217306338
Qua weersvoorspelling: ik las afgelopen vrijdag de zaterdagkrant nog (ik liep wat achter). In die krant gaven ze voor afgelopen vrijdag 11 graden op…het bleek uiteindelijk de warmste dag van het jaar te zijn.

wat ik er maar mee wil zeggen: aanstaande vrijdag is t vroeg genoeg om er iets over te zeggen.

(Tegelijkertijd ben ik nu ook al weerapps per uur aan het kijken en zie ik - fwiw - dat het heel de dag bewolkt is tussen de 13 graden bij de start en 17 graden om 14:00. Das prima te doen).

Zo goed als okt 21, april 23 en 24 wordt het niet elke dag natuurlijk.

[ Bericht 30% gewijzigd door kalinhos op 06-04-2025 18:04:29 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_217306741
quote:
99s.gif Op zondag 6 april 2025 17:55 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dan heb je gewoon je tijdsdoel te scherp ingeschat. Het is inmiddels wel helder dat Rotterdam standaard valt op de eerste warme dag van het jaar. Kan je bij het inschatten best al wel rekening mee houden.

Vorig jaar was Rotterdam redelijk perfect.

quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:54 schreef kalinhos het volgende:
Ze hebben de 1/4 marathon volgende week nu laten sponsoren en nu heet die The Last Of Us 1/4 Marathon _O- _O-

Waarom doen organisaties vroeg of laat altijd van die gekke dingen he
lol :')
  zondag 6 april 2025 @ 19:17:25 #272
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217306947
quote:
99s.gif Op zondag 6 april 2025 17:55 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wat flauw om het zo neer te zetten. Alsof de weersomstandigheden niet ontzettend belangrijk zijn voor een race waar je maanden lang naar toe werkt. Als het tijdsdoel mij niet interesseerde, zou ik niet die loodzware trainingen hebben gedaan en duurdere schoenen hebben gekocht. Zo’n zware trainperiode heeft veel gekost, en ja ik weet dat ik aan het eind van de dag amateur ben, maar ik heb echt als doel gesteld zoveel mogelijk eruit te halen. Dan zou het jammer zijn als hetgeen waar je het minst invloed op hebt (weersomstandigheden) dat verpest.

Bovendien valt de marathon al een jaar of drie op dagen waar het rond de 11/12 graden is. Je weet altijd dat het qua weer kan tegenvallen, maar natuurlijk hoop je op het beste. Het is niet dat ik ieder jaar zo’n drukke training kan draaien.
Met pijn en moeite derde
pi_217307076
quote:
2s.gif Op zondag 6 april 2025 16:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik vond het weer in Singapore niet te doen eigenlijk. Misschien was het ook de hoge luchtvochtigheid. Hoop dat je Indonesische wortels helpen :P
Het kan daar heel warm zijn, vooral als de zon schijnt. Met de loop gaat het helemaal goed komen. Op vakantie loop ik ook met plezier in de warmte (bijvoorbeeld 30°C), al ga ik niet de grenzen opzoeken. Als het nog warmer is loop ik een kortere afstand.

Vandaag overigens kort-kort gelopen, in aanloop naar hopelijk een goede tijd volgende week op de 10,55 km in Rotterdam.
pi_217307981
4 mijl gelopen, ruim 5 minuten sneller dan vorig jaar :) mede dankzij mijn hardloopmaatje!
Het was heerlijk weer voor kort-kort O+
Fake it till you make it...
  maandag 7 april 2025 @ 03:22:25 #275
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217309239
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Boek een reis naar een tropisch land en ga daar drie weken lang aclimatiseren, keer vervolgens terug naar NL en ren je race. Na ongeveer een week in de tropen ben je gewend aan hardlopen in 30 graden en dan kan je in de twee weken erna kijken of je tempo kan behouden over langere afstanden. Mocht het kouder zijn in NL dan je verwachtte dan kan ik je verzekeren dat je in NL veel sneller bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')