abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216961682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:58 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik loop dus niet de CPC, maar in Parijs ;-)

Voor het eerst dat de CPC halve marathon in de ochtend start. Dat wordt op tijd opstaan voor de lopers 😀
Ah ik was nog niet helemaal wakker 😅
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_216961687
Het wordt echt fantastisch weer komende dagen. Ik ga morgen in Dordrecht de halve marathon lopen op tempo en dan dag erna een halve marathon in mn eigen omgeving- toevallig ook Dordrecht- op laag tempo. Gaat geen PR worden denk ik maar ach, hempie en kort broekie en lekker in het zonnetje rennen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_216962203
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat het in de ochtend is. Ik start in wave 3, die maar liefst veertig minuten later start, omdat ik het kaartje van mijn vriendin overneem. Maar dat is misschien helemaal niet in mijn nadeel. Dan loop ik de eerste helft van de halve marathon met nauwelijks andere mensen op de baan, en tegen de tijd dat ik mensen ga inhalen is er hopelijk al genoeg spreiding dat het niet irritant wordt.

Toch overweeg ik ook wel bij wave 1 te gaan sneaken, maar ik weet niet of ze dat goed controleren. Ik wil een tijd onder het anderhalf uur lopen, dus ik zou sowieso wel ergens vooraan starten.
Van wat ik van vorig jaar herinner controleren ze dat wel (hoge hekken om het startvak en 2 man bij de ingang). Al kunnen ze dat vast niet bijhouden op een druk moment.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:34 schreef kalinhos het volgende:
Het wordt echt fantastisch weer komende dagen. Ik ga morgen in Dordrecht de halve marathon lopen op tempo en dan dag erna een halve marathon in mn eigen omgeving- toevallig ook Dordrecht- op laag tempo. Gaat geen PR worden denk ik maar ach, hempie en kort broekie en lekker in het zonnetje rennen
Ik baal dat ik uitgerekend vandaag en morgen rustdagen heb :( (om zondag een beetje uitgerust te zijn, maar m'n Garmin stond vanochtend op 85uur hersteltijd :'))
pi_216963945
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:34 schreef kalinhos het volgende:
Heerlijk weer inderdaad, 19 graden! Hoe laat is de halve marathon in Dordrecht? Fijn dat je weer in korte broek kan lopen en niet meer met al die laagjes hoeft te werken.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_216965665
Ja het was vanmiddag echt genieten in hemdje en korte broek. Erg veel zin ook in de Louis Vinkloop zondag *O*

19 graden en zon lijkt me alweer behoorlijk warm voor een halve marathon...
  zaterdag 8 maart 2025 @ 07:41:27 #31
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_216969362
Voor de mensen die op jacht zijn naar (halve) marathons in alle provincies en het lastig vinden om Flevoland af te vinken:
Op 11 oktober wordt er eentje georganiseerd op Urk

https://www.urkmarathon.nl/
F means you're fucked
pi_216969458
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 07:41 schreef YUR het volgende:
Voor de mensen die op jacht zijn naar (halve) marathons in alle provincies en het lastig vinden om Flevoland af te vinken:
Op 11 oktober wordt er eentje georganiseerd op Urk

https://www.urkmarathon.nl/
Komt dit jaar niet uit met de marathon een dag later, maar is er zeker één om te overwegen.
pi_216970059
Als ik in oktober een marathon in een shithole wil lopen dan loop ik wel Amsterdam. of Bruges.
pi_216975789
Morgen CPC *O*. Startvak 1 , mijn vrouw startvak 3 en zij loopt er veel langer over.
We hadden het beter om kunnen draaien,dan finishen we ongeveer gelijk.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 20:34:32 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_216977375
Sallandtrail 20 km gelopen! Was iets langer, dus werd m’n allereerste HM ooit *O*

Het was wárm, gezellig en afzien. Veel meer gewandeld dan ik had verwacht, maar ach, wel gedaan en niet minder trots erdoor ^O^
pi_216977798
Het was echt fantastisch loopweer vandaag. Moet zeggen dat ik zelf geen enorme last vd hitte had (mijn halve marathon startte 12:10) dus kon goed meelopen. Plan was eigenlijk 4:05-4:10 te lopen maar voelde me eigenlijk dusdanig goed dat het 4:04 werd en het toch een PR werd met 1:25:47. Er had wellicht nog iets bij gekund, maar volgens mijn schema moet ik morgen ook een HM lopen maar dan op heel rustig tempo (500-5:10/km) dus ik wilde daar wat voor overhouden.

Ken niet precies alle tabellen en vergelijkingen wat je moet lopen voor welke marathon eindtijd maar ik zou toch denken dat als ik de halve in minder dan 86 minuten doe, ik de hele in 179minuten zou moeten kunnen doen…
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_216977908
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:59 schreef kalinhos het volgende:
Het was echt fantastisch loopweer vandaag. Moet zeggen dat ik zelf geen enorme last vd hitte had (mijn halve marathon startte 12:10) dus kon goed meelopen. Plan was eigenlijk 4:05-4:10 te lopen maar voelde me eigenlijk dusdanig goed dat het 4:04 werd en het toch een PR werd met 1:25:47. Er had wellicht nog iets bij gekund, maar volgens mijn schema moet ik morgen ook een HM lopen maar dan op heel rustig tempo (500-5:10/km) dus ik wilde daar wat voor overhouden.

Ken niet precies alle tabellen en vergelijkingen wat je moet lopen voor welke marathon eindtijd maar ik zou toch denken dat als ik de halve in minder dan 86 minuten doe, ik de hele in 179minuten zou moeten kunnen doen…
Het is ongeveer gelijk qua omrekening. Dus sub3 lijkt me realistisch als je nu wat over had en waarschijnlijk niet volledig getapered.

Wel jammer om je in te houden voor een easy run morgen. :+
pi_216978024
Lekker bezig @GotC en @kalinhos *G*

Ik had geen last van de warmte, want ik was 9:00 de deur uit voor m'n duurloop. Het was echt heerlijk en ik heb m'n gezicht verbrand. Tot zover de "de zon staat laag en ik ben amper 2 uurtjes onderweg"... alsnog insmeren dus.

Succes morgen @Sport_Life en mevrouw Sportlife *G*
pi_216978035
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 21:06 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Het is ongeveer gelijk qua omrekening. Dus sub3 lijkt me realistisch als je nu wat over had en waarschijnlijk niet volledig getapered.

Wel jammer om je in te houden voor een easy run morgen. :+
Ja klopt da is t schema wat ik vanuit de atletiek krijg en zoveel mogelijk probeer te volgen - zij weten wat ze doen denk ik.
het idee is (denk ik?) dat je een beetje kijkt wat je fysiek aan kan 5 weken voor d-day.
pi_216988003
Dat ging niet zo goed. Warm, maar dan nog.

Start uitgesteld op het laatste moment dus een kwartier langer staan uitdrogen in het startvak, lekker. :')
pi_216988150
Hier ook de CPC gelopen met als hoofddoel een sub3 in Rotterdam.
Dus doel voor vandaag was in ieder geval sub1:25 en sub 1:24 zou leuk zijn.
Uiteindelijk 1:24:05 geworden.
Tevreden met het resultaat, redelijk vlak gelopen en nergens echt helemaal stuk gegaan.
Alleen wel bij zowel de 10 als 15 km posten de AA gemist omdat ik nog bezig was met mijn water en degene voor mij net het laatste AA bekertje pakte.
Geen ramp op een HM, maar in Rotterdam moet ik daar wel iets handiger mee gaan zijn.
Ik vond het startvak wel redelijk drama, lange rijen bij de toiletten en toen ik het startvak in liep stond ik zelfs achter de 1:40 pacers.
Uiteindelijk nog wel redelijk naar voren kunnen schuiven, maar een relaxed begin is anders.

Had vorig jaar 1:35 op de CPC en 1:29 op een HM in oktober, dus deze progressie is erg fijn :)
pi_216988186
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 20:59 schreef kalinhos het volgende:

Volgens de calculator van ProRun zou je uitkomen op 03:00:04, dus klein tandje erbij nog :P
pi_216988434
Het was een mooie halve marathon in Parijs. Prima loopweer gehad en met 1.50 uur dezelfde tijd gelopen als vorig jaar in Amsterdam. Om precies te zijn: op de kop af een seconde sneller. Een verrassend leuk parcours en bij dit alles veel publiek en amusement.

Volgende halve marathon wordt in Amsterdam, de feesteditie vanwege het 750-jarig bestaan van de stad.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_216989582
Lekker 10km gerend in Noord, deel twee van Rondje Mokum. Moest voor mn weektotaal nog een stukje extra dus iets meer dan 4km als warming up gedaan. Misschien iets meer dan optimaal. Weertje ook top maar je voelde de zon al wel branden. Meteen gestart op 4:55 pace, was wel enthousiast, ik merk dat ik toch lekkerder loop op een negatieve split, dit deed gewoon van km 4 al pijn maar op zich niet raar. Bij km 8 had ik het wel zwaar, enige split ook net boven de 5:00 en dat heeft me net mn PR gekost want ik finishte er 2 seconden boven :').

Volgend weekend de 10km bij de Stevensloop, kijken of het met vijf graden kouder wel lukt.
pi_216989890
Die Gulbergen trail was geen succes, na 1 van de 3 ronden uitgestapt. Dit is niet mijn ding met steile klimmetjes, en dat ik vanmorgen strontverkouden wakker werd, hielp ook niet mee.
Volgende stop Venloop, maar eerst van die verkoudheid zien af te komen.
pi_216990794
Heerlijk cpc gelopen, lekker zonnetje erbij .
pi_216990877
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 18:37 schreef Sport_Life het volgende:
Morgen CPC *O*. Startvak 1 , mijn vrouw startvak 3 en zij loopt er veel langer over.
We hadden het beter om kunnen draaien,dan finishen we ongeveer gelijk.
En waarom draai je het dan niet om? Kun je meteen proberen voor je vrouw te finishen óf gelijktijdig zal ze vast nog meer waarderen.
pi_216991365
Beterschap @En1gma !
pi_216991406
Ik deed net een kort loopje om m'n weektotaal af te toppen op 40 km. Blij mee -- eerste week in tijden dat ik geen training oversla vanwege koud/mist/ziekjes/motivatietekort. *G*
pi_216991414
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:58 schreef Nober het volgende:

[..]
En waarom draai je het dan niet om? Kun je meteen proberen voor je vrouw te finishen óf gelijktijdig zal ze vast nog meer waarderen.
Omdat zij in mijn startvak steeds ingehaald wordt en ik in haar startvak moet slalommen.
Niet echt prettig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')