SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Rutte moet zo snel mogelijk Trump en Vance een oorvijg geven.
Eens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We moeten inderdaad kappen met naïef zijn. Er is geen code om Trump te kraken, zodat hij de NAVO en de EU weer omarmt. Niets wat onze leiders zeggen of doen zal Trump op andere gedachten brengen.
Je zag het deze week: Trump laat zich beïnvloeden door Starmer en Macron en zegt daarna heel even een paar semi-verstandige dingen. Maar kort daarna keert hij zich toch weer af van westerse bondgenoten, en haalt hij z'n dreigementen weer van stal.
We kunnen niks met het Amerika van Trump. En om beurten bij hem op audiëntie gaan in het Witte Huis is niet alleen gênant, het heeft ook totaal geen nut.
We moeten onze eigen plan trekken. En ik sta daar zelf redelijk extreem in: de EU moet zich ontwikkelen tot een supermacht die haar mannetje kan staan tegenover China en de VS, zowel economisch als militair.
Dat was het vriendje van MTGquote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Echt het meest beschamende optreden ooit dat ik van een Amerikaanse president heb gezien. Wat intens triest is dit zeg.
Ook dat gejank over een pak van één van die enge rednecks aan de zijkant. Dit terwijl die fascist Musk al weken in de meest achterlijke kleding het witte huis bezoekt.
Ben echt helemaal klaar met dat schijt land.
Deze chantage doen ze meestal achter gesloten deuren. Alleen Trump is daar te bot voor en kan het denk ik niets schelen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Echt het meest beschamende optreden ooit dat ik van een Amerikaanse president heb gezien. Wat intens triest is dit zeg.
Ook dat gejank over een pak van één van die enge rednecks aan de zijkant. Dit terwijl die fascist Musk al weken in de meest achterlijke kleding het witte huis bezoekt.
Trump is de GOAT.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso een schijnheilig gelegenheidsargument. Musk die ook niet in pak rondloopt inderdaad, Trump die altijd heel slecht zittende pakken draagt, en de Amerikanen als geheel staan ook niet bepaald bekend om hun fijn ontwikkelde modegevoel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Trump is alleen maar geinteresseerd in zijn eigen portemonnee en of de golfbaan er goed bij ligt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Deze chantage doen ze meestal achter gesloten deuren. Alleen Trump is daar te bot voor en kan het denk ik niets schelen.
Zijn achterban zit te wachten op dalende prijzen, voor de rest is zijn achterban te dom om te poepen. Laat die import tarieven maar komen, kijken of zijn achterban nog zo MAGA is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Zijn achterban vreet dit als zoete koek en het hele Europese continent is in paniek en gaan hun defensie-uitgaven flink opkrikken. Tegelijk heeft hij Zelensky in zijn binnenzak tav die grondstoffendeal, die lamlul liep alweer te slijmen op X.
Lamlulquote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Zijn achterban vreet dit als zoete koek en het hele Europese continent is in paniek en gaan hun defensie-uitgaven flink opkrikken. Tegelijk heeft hij Zelensky in zijn binnenzak tav die grondstoffendeal, die lamlul liep alweer te slijmen op X.
Wat dat betreft lijkt hij veel op Zelensky.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trump is alleen maar geinteresseerd in zijn eigen portemonnee en of de golfbaan er goed bij ligt.
Wilde al een opmerking maken over zijn club keuze. Maar er zijn gelukkig nog verstandige feyenoorders.quote:
Kun je niet ergens anders gaan trollen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt hij veel op Zelensky.
Precies mijn gedachtequote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Als je je niet hoeft te houden aan een vorm van ethiek of geweten is niet zo moeilijk om jezelf te presenteren als Trump doet. Zeker niet als de “lamlul”-tegenpartij alleen maar bezig is met het tegengaan van de heropvoedingskampen van Oekraïense kinderen, massa-executies op burgers zoals in Butcha en drone/raketaanvallen op ziekenhuizen en wooncomplexen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Hij weet toch wel de schuld daarvoor bij anderen te leggen. En de volgelingen slikken het als zoete koek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zijn achterban zit te wachten op dalende prijzen, voor de rest is zijn achterban te dom om te poepen. Laat die import tarieven maar komen, kijken of zijn achterban nog zo MAGA is.
Ach, tegen die tijd is php weer wakker. Die lui hebben de tijd van hun leven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kun je niet ergens anders gaan trollen?
Ik vond Trump een hele grote lul gisteren. Die voor publiek en zijn eigen ego Zelensky aan het vernederen was. Ongekend schofferend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Dit dus. En je kan af en toe wel 'reageren', maar dat moet dan niet perse een directe reactie zijn op zijn provocaties. Meer dat wij met een eigen verhaal komen. Maar goed: vooralsnog is die 'wij' er niet. Begrijp mij niet verkeerd: er zijn nu goede ontwikkelingen. Maar ik vraag mij sterk af hoe snel die landen die jij opnoemt een gezamenlijke samenwerking kunnen creeeren die zo sterk is dat wij inderdaad kunnen zeggen tegen Amerika: 'fuck you' (niet letterlijk ofc).quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens.
Ik denk dat we moeten stoppen met proberen Trump in ons kamp te houden/terug te krijgen. We moeten hem ook niet zoveel platform geven in de media, en zeker niet met woorden die hem neerzetten als een sterke leider, de leider van het vrije democratische westen.
We moeten ons eigen plan trekken, als Europa, met Canada, Australie, Japan. Verder niet demonstratief ageren tegen Trump, maar hem gewoon negeren. In zijn sop laten gaarkoken.
Je kan wel lachen, maar Rutte is daar vanuit zijn functie wel uitermate geschikt voor en tevens de juiste persoon voor.quote:
Het is zeker geen gemakkelijke opgave, noch zal het snel in elkaar gedraaid zijn. Maar de eerste aanzet moet dit weekend gegeven worden, en het negeren van Trump op het wereldtoneel moet per direct beginnen. Hij geniet ervan de bullebak in het middelpunt te zijn en te denken dat hij alles kan maken. We moeten hem laten zien dat hij niet alles kan maken en stap 1 daarin is stoppen met hem in de media telkens podium te geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit dus. En je kan af en toe wel 'reageren', maar dat moet dan niet perse een directe reactie zijn op zijn provocaties. Meer dat wij met een eigen verhaal komen. Maar goed: vooralsnog is die 'wij' er niet. Begrijp mij niet verkeerd: er zijn nu goede ontwikkelingen. Maar ik vraag mij sterk af hoe snel die landen die jij opnoemt een gezamenlijke samenwerking kunnen creeeren die zo sterk is dat wij inderdaad kunnen zeggen tegen Amerika: 'fuck you' (niet letterlijk ofc).
Je hebt het de hele tijd over dingen die Zelensky zou eisen en of dat irreeel zou zijn, maar hij zat daar om te praten vanwege een dealtje van Trump wat hij initieel had bekokstooft met Putin.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond Trump een hele grote lul gisteren. Die voor publiek en zijn eigen ego Zelensky aan het vernederen was. Ongekend schofferend.
Maar wat Z eist, garanties, dat gaat de VS niet geven. Nooit. En daar zijn ze alle jaren, ook voor Trump, duidelijk over geweest.
Ik denk dat Z daar te vroeg aangeschoven is. Het VK en Fra waren er een paar dagen geleden nog om te bespreken wat zij nodig hadden om Europese troepen daar te kunnen stationeren, bij een staakt het vuren. Dat proces had verder moeten gaan. Waarna er een gesprek met Poetin had kunnen plaatsvinden.
Dit is te hard, te lomp, geweest en heeft heel veel kapot gemaakt.
En volgens mij is dat bezoek van Z ook heel vaag tot stand gekomen. Had beter nog niet plaats kunnen hebben.
De economische kosten van dit alles weten hier voor de vs niet tegenop. Nu zullen ze die gevolgen vast toeschrijven aan Hillary, Biden en andere externen, maar een eventuele grondstoffen deal maakt die schade niet teniet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Ja. Maar het is wel akelig allemaal. Want zoals ik bovenstaand ook al zeg: helemaal negeren gaat ook niet. Want op bepaalde gebieden kunnen we simpelweg niet zonder de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is zeker geen gemakkelijke opgave, noch zal het snel in elkaar gedraaid zijn. Maar de eerste aanzet moet dit weekend gegeven worden, en het negeren van Trump op het wereldtoneel moet per direct beginnen. Hij geniet ervan de bullebak in het middelpunt te zijn en te denken dat hij alles kan maken. We moeten hem laten zien dat hij niet alles kan maken en stap 1 daarin is stoppen met hem in de media telkens podium te geven.
Best een grote muil heb je voor een inwoner van een land dat grotendeels afhankelijk is van de export.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zijn achterban zit te wachten op dalende prijzen, voor de rest is zijn achterban te dom om te poepen. Laat die import tarieven maar komen, kijken of zijn achterban nog zo MAGA is.
Wat is er zo rond januari 2024 gebeurd? Sindsdien zit je op de magatrein en daarvoor niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is zeker geen gemakkelijke opgave, noch zal het snel in elkaar gedraaid zijn. Maar de eerste aanzet moet dit weekend gegeven worden, en het negeren van Trump op het wereldtoneel moet per direct beginnen. Hij geniet ervan de bullebak in het middelpunt te zijn en te denken dat hij alles kan maken. We moeten hem laten zien dat hij niet alles kan maken en stap 1 daarin is stoppen met hem in de media telkens podium te geven.
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je je niet hoeft te houden aan een vorm van ethiek of geweten is niet zo moeilijk om jezelf te presenteren als Trump doet. Zeker niet als de “lamlul”-tegenpartij alleen maar bezig is met het tegengaan van de heropvoedingskampen van Oekraïense kinderen, massa-executies op burgers zoals in Butcha en drone/raketaanvallen op ziekenhuizen en wooncomplexen.
Elan heeft altijd de tegenovergestelde meningquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat is er zo rond januari 2024 gebeurd? Sindsdien zit je op de magatrein en daarvoor niet.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Niemand gaat intel delen met Rusland. Dus de VS krijgt ook minder info aangeleverd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:08 schreef theunderdog het volgende:
Groot probleem is wel: Europa kan nog niet zonder de inlichtingen (Sateliette) van Amerika.
Dat valt gelukkig voor ons wel mee:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Best een grote muil heb je voor een inwoner van een land dat grotendeels afhankelijk is van de export.
Die tarieven gaan de EU een stuk meer pijn doen dan andersom.
Dan zou je denken dat dat in zijn eerste termijn ook zo was, maar neequote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Elan heeft altijd de tegenovergestelde mening
En waarom waren Starmer er Macron op bezoek? Met hun vraag voor backstop-garanties voor het inzetten van Europese vredestroepen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd over dingen die Zelensky zou eisen en of dat irreeel zou zijn, maar hij zat daar om te praten vanwege een dealtje van Trump wat hij initieel had bekokstooft met Putin.
Als de VS geen veiligheid te bieden heeft, tegen een Putin die gaat hergroeperen en dan weer doorstomen, dan is deze hele kermis aan Trumps kortzichtigheid te wijten.
Stel je doet een wedstrijd naaktlopen met iemand. Je moet naakt door Amsterdam lopen en wie dit het langste volhoudt, heeft gewonnen. Alleen jij kent schaamte, en de ander interesseert het niets. Wie gaat er waarschijnlijk winnen denk je?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niemand gaat intel delen met Rusland. Dus de VS krijgt ook minder info aangeleverd.
Hij zal het niet leuk gevonden hebben dat er over Oekraïne gepraat werd en niet met Oekraïne zoals hij meermaals aangegeven heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond Trump een hele grote lul gisteren. Die voor publiek en zijn eigen ego Zelensky aan het vernederen was. Ongekend schofferend.
Maar wat Z eist, garanties, dat gaat de VS niet geven. Nooit. En daar zijn ze alle jaren, ook voor Trump, duidelijk over geweest.
Ik denk dat Z daar te vroeg aangeschoven is. Het VK en Fra waren er een paar dagen geleden nog om te bespreken wat zij nodig hadden om Europese troepen daar te kunnen stationeren, bij een staakt het vuren. Dat proces had verder moeten gaan. Waarna er een gesprek met Poetin had kunnen plaatsvinden.
En volgens mij is dat bezoek van Z ook heel vaag tot stand gekomen. Had beter nog niet plaats kunnen hebben.
Precies, we moeten niet proberen een plekje aan tafel te bemachtigen. We moeten een eigen tafel neerzetten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens.
Ik denk dat we moeten stoppen met proberen Trump in ons kamp te houden/terug te krijgen. We moeten hem ook niet zoveel platform geven in de media, en zeker niet met woorden die hem neerzetten als een sterke leider, de leider van het vrije democratische westen.
We moeten ons eigen plan trekken, als Europa, met Canada, Australie, Japan. Verder niet demonstratief ageren tegen Trump, maar hem gewoon negeren. In zijn sop laten gaarkoken.
Al zit ie daar in zijn zwembroek. Hij heeft op dat moment door dat er een poging wordt gedaan om ‘m te chanteren. Hij hield zich nog netjes.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.
Zijn geslijm op X na afloop was veelzeggend.
quote:🇺🇸⚔️🇲🇽 Hegseth told the officials that if Mexico didn’t deal with the collusion between the country’s government and drug cartels, the U.S. military was prepared to take unilateral action, - WSJ
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljciq2dr6k2f
Waar niemand aan tafel zit van de landen die er toe doen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, we moeten niet proberen een plekje aan tafel te bemachtigen. We moeten een eigen tafel neerzetten.
Zouden die andere wereldleiders niet denken "ja hij is harstikke maf, dus niet te onverwachte dingen gaan doen."quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.
De hele expeditie is het al wel duidelijk dat Trump aan de kant van Poetin staat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We moeten inderdaad kappen met naïef zijn. Er is geen code om Trump te kraken, zodat hij de NAVO en de EU weer omarmt. Niets wat onze leiders zeggen of doen zal Trump op andere gedachten brengen.
Je zag het deze week: Trump laat zich beïnvloeden door Starmer en Macron en zegt daarna heel even een paar semi-verstandige dingen. Maar kort daarna keert hij zich toch weer af van westerse bondgenoten, en haalt hij z'n dreigementen weer van stal.
Die landen die zelf van de week nog backstop-garanties van de VS nodig hadden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar niemand aan tafel zit van de landen die er toe doen?
Ik zie het niet zo gebeuren dat balansen gaan schuiven als je een tafel hebt met Estland, Belgie, Nl, en een stoere Rutte.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Die landen die zelf van de week nog backstop-garanties van de VS nodig hadden.![]()
Die ja.
Dat is ook wat Zelensky zei in het gesprek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De hele expeditie is het al wel duidelijk dat Trump aan de kant van Poetin staat.
Voorgesprekken tussen de VS en Rusland, daar mogen Oekraïne en de VS niet bij zijn. Trump die Poetin een wereldleider noemt, maar Zelensky een dictator.
En een deal voor grondstoffen uit Oekraïne, waar voor Oekraïne geen veiligheidsgaranties, geen NAVO-lidmaatschap en Amerikaanse boots on the ground tegenover staan. Slechts een vage, als de Amerikanen eenmaal in Oekraïne zijn, zal Rusland Amerika niet aanvallen (maar Oekraïne wel?).
Het is sowieso vreemd dat Oekraïne moet betalen met grondstoffen, want Rusland is de oorlog begonnen, Rusland heeft gebieden met grondstoffen gestolen en Rusland heeft zelf ook enorm veel grondstoffen. Je zou verwachten dat Rusland, als aanstichter van deze oorlog, zou moeten betalen. En niet het slachtoffer, Oekraïne.
Dit zegt wel heel veel. Amerika denkt dat ze alles kunnen maken. En ze hebben waarschijnlijk nog gelijk ook.quote:
Dat zelfs de kleding van Zelensky werd gebruikt om hem te diskwalificeren was vooral veelzeggend. Het was 1 grote show waarbij Zelensky continu in een hoek werd gedreven. Vooral door Vance die op 'beleefde' wijze allerlei lasterende uitspraken deed over Zelensky en Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Filosoof Vlad Vexler heeft wel een goede duiding van hoe Trump tegen Zelensky aan kijkt, wat Zelensky zelf niet goed heeft gedaan en wat dit kan betekenen voor de veiligheid van Europa.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat zelfs de kleding van Zelensky werd gebruikt om hem te diskwalificeren was vooral veelzeggend. Het was 1 grote show waarbij Zelensky continu in een hoek werd gedreven. Vooral door Vance die op 'beleefde' wijze allerlei lasterende uitspraken deed over Zelensky en Oekraïne.
Zelensky heeft zich uit de tent laten lokken door het spel van Trump en Vance. Is dat onhandig van Zelensky, wellicht, maar ook wel begrijpelijk.
Zoals hij zelf al zei, het is geen kaartspelletje. Trump en Vance zitten daar voor hun ego, Zelensky voor miljoenen mensen in nood.
Dat het spel zo gespeeld moet worden over de rug van deze miljoenen mensen is om te kotsen![]()
Om dan met de walgelijke beschuldiging af te sluiten dat Zelensky zorgt voor een WO3.
Terwijl Ruskand natuurlijk de echte en enige partij is die per direct voor vrede kan zorgen.
Die zin over "he all dressed up today" was een grapje.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat zelfs de kleding van Zelensky werd gebruikt om hem te diskwalificeren was vooral veelzeggend. Het was 1 grote show waarbij Zelensky continu in een hoek werd gedreven. Vooral door Vance die op 'beleefde' wijze allerlei lasterende uitspraken deed over Zelensky en Oekraïne.
Zelensky heeft zich uit de tent laten lokken door het spel van Trump en Vance. Is dat onhandig van Zelensky, wellicht, maar ook wel begrijpelijk.
Zoals hij zelf al zei, het is geen kaartspelletje. Trump en Vance zitten daar voor hun ego, Zelensky voor miljoenen mensen in nood.
Dat het spel zo gespeeld moet worden over de rug van deze miljoenen mensen is om te kotsen![]()
Om dan met de walgelijke beschuldiging af te sluiten dat Zelensky zorgt voor een WO3.
Terwijl Ruskand natuurlijk de echte en enige partij is die per direct voor vrede kan zorgen.
Ik heb begrepen dat het voornamelijk Zelensky is geweest die deze ontmoeting op deze manier (in de oval office) wilde hebben. Marco Rubio zei in een interview met CNN gisteren dat deze deal al veel eerder getekend had kunnen worden maar dat Zelensky er iets groots van wilde maken. Vanuit Zelensky's persepectief wel begrijpelijk, maar dan had hij ook kunnen verwachten dat je een paar steken in je zij krijgt. Als je zo afhankelijk bent van de VS moet je dat dan accepteren en braaf stil zitten als je geschoren wordt. Diplomatie is soms ook een lesje in nederigheid ondergaan. Het domste wat Zelensky vervolgens deed is dat hijzelf het vuurtje aanwakkerde door in te gaan op een opmerking van Vance, en daaruit volgde de treinramp die we gezien hebben. De eerste 40 minuten van de ontmoeting was eigenlijk vrij amicaal, totdat Zelensky zelf, en onnodig wmb, de knuppel in het hoenderhok gooide. Hoe stom kun je zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Leuk als vrienden onderling wellicht, maar binnen deze context gewoon een hautain kut grapje ten koste van hem.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zin over "he all dressed up today" was een grapje.
Relatief beperkt zegt iequote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat valt gelukkig voor ons wel mee:
In detail is daar nog weinig over te zeggen, omdat de uitspraken van Trump niet gepaard gingen met een uitgewerkt plan. Maar ter geruststelling: volgens de rekenmeesters van het Centraal Plan Bureau (CPB), belangrijke adviseurs van het kabinet, zijn de effecten te overzien. ,,De gevolgen voor Nederland en de EU blijven op middellange termijn relatief beperkt”, schreef het CPB gisteren in de economische ramingen. ,,Het aandeel van de VS in de Nederlandse goederenexport was in 2022 5 procent en is daarmee relatief bescheiden; de EU is voor Nederland de belangrijkste handelspartner.”
Nee. De deal was zonder veiligheidsgaranties. Dus er was niets te onderhandelen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:36 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het voornamelijk Zelensky is geweest die deze ontmoeting op deze manier (in de oval office) wilde hebben. Marco Rubio zei in een interview met CNN gisteren dat deze deal al veel eerder getekend had kunnen worden maar dat Zelensky er iets groots van wilde maken. Vanuit Zelensky's persepectief wel begrijpelijk, maar dan had hij ook kunnen verwachten dat je een paar steken in je zij krijgt. Als je zo afhankelijk bent van de VS moet je dat dan accepteren en braaf stil zitten als je geschoren wordt. Diplomatie is soms ook een lesje in nederigheid ondergaan. Het domste wat Zelensky vervolgens deed is dat hijzelf het vuurtje aanwakkerde door in te gaan op een opmerking van Vance, en daaruit volgde de treinramp die we gezien hebben. De eerste 40 minuten van de ontmoeting was eigenlijk vrij amicaal, totdat Zelensky zelf, en onnodig wmb, de knuppel in het hoenderhok gooide. Hoe stom kun je zijn.
Rubio bij CNN:
[ x ]
keihard lachen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zin over "he all dressed up today" was een grapje.
Had Zelensky niet moeten doen. Maar nu ziet iedereen wat voor klootzakken en pestkoppen het zijn. Als dit ook zo aan de onderhandelingstafel gaat....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, bij een staakt-het-vuren. Maar die komt nu niet meer. Dat is over.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Die landen die zelf van de week nog backstop-garanties van de VS nodig hadden.![]()
Die ja.
Wie is iedereen precies in je voorbeeld en waarom zijn ze relevant?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Had Zelensky niet moeten doen. Maar nu ziet iedereen wat voor klootzakken en pestkoppen het zijn. Als dit ook zo aan de onderhandelingstafel gaat....
Tegenwoordig ook nog die uit de VS erbijquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:20 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Leuk om te zien dat er als er stront ligt de bekende vliegjes uit Rusland hier weer op af komen
Precies, teken bij het kruisje en geef je land op termijn aan Putin. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Het is niet moeilijk als je in zelensky zijn positie zit. Hij maakt het moeilijk.
Nah. Op korte termijn zullen wij wel degelijk aanschuiven. We kunnen nogmaals niet zonder de VS op bepaalde gebieden. Die afhankelijkheid is er nog zeker heel het Trump termijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, bij een staakt-het-vuren. Maar die komt nu niet meer. Dat is over.
Europese landen wilden logischerwijze de VS in ons kamp houden. Dus het was redden wat er te redden valt. Maar dat is verspilde moeite aangezien we sinds gisteren weten dat de VS liever bij Noord-Korea en Rusland wil zitten. En wij gaan niet aanschuiven bij dat tuig. Waarom zouden we? Dan kunnen we net zo goed meteen capituleren.
Die garanties wil hij denken ik ruilen voor belangen in Groenland..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik zou de Baltics het advies willen geven om gezamelijk met Trump te gaan praten en te vragen wat het kost om zoveel mogelijk Amerikaanse troepen de komende vier jaar in die landen te houden.
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:36 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het voornamelijk Zelensky is geweest die deze ontmoeting op deze manier (in de oval office) wilde hebben. Marco Rubio zei in een interview met CNN gisteren dat deze deal al veel eerder getekend had kunnen worden maar dat Zelensky er iets groots van wilde maken. Vanuit Zelensky's persepectief wel begrijpelijk, maar dan had hij ook kunnen verwachten dat je een paar steken in je zij krijgt. Als je zo afhankelijk bent van de VS moet je dat dan accepteren en braaf stil zitten als je geschoren wordt. Diplomatie is soms ook een lesje in nederigheid ondergaan. Het domste wat Zelensky vervolgens deed is dat hijzelf het vuurtje aanwakkerde door in te gaan op een opmerking van Vance, en daaruit volgde de treinramp die we gezien hebben. De eerste 40 minuten van de ontmoeting was eigenlijk vrij amicaal, totdat Zelensky zelf, en onnodig wmb, de knuppel in het hoenderhok gooide. Hoe stom kun je zijn.
Rubio bij CNN:
[ x ]
Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik zou de Baltics het advies willen geven om gezamelijk met Trump te gaan praten en te vragen wat het kost om zoveel mogelijk Amerikaanse troepen de komende vier jaar in die landen te houden.
Dit. Misschien ook blaffen erbij? en de voeten kussen van alle dames in de Trump familie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Hopelijk zijn de leiders van Europa nu wel genoeg wakker en moet er niet eerst weer 6 maanden overlegd worden over van alles.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemen
die persco duurder 45 min. Het eerste deel ging best aardig, enig ongemak, maar niet schokkend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.
Doen alsof dit het resultaat van een paar onhandige opmerkingen van Zelensky is grote onzin.
Dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die garanties wil hij denken ik ruilen voor belangen in Groenland..
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Precies, teken bij het kruisje en geef je land op termijn aan Putin. Zo moeilijk is het allemaal niet.
zal Putin nu voor Estland en Letland gaan>??quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat belachelijk idee dat Trump een KGB agent is hoort bij paranoide lui, daar is ie gewoon teveel een patriot voor. Maar ja, alles kan want mensen tellen niet, wel macht en geld. Zelensky gooit ook zijn volk voor de bus om te vechten, begint over huizen en families en jankverhalen. Ondertussen vliegt ie de hele wereld over om geld op te halen voor wapens voor zijn gevecht met Putin. Ga dan maar neer.
Poetin is de steun van zijn vriend Assad en de Syrische havens kwijtquote:
Ja. We hebben het zover laten komen met onze eigen verdediging dat we nu bescherming moeten kopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemen
Jawel hoor. Kan Putin nog dit uur voor zorgen met 1 telefoontje aan zijn generaals. Lijkt mij fantastisch.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.
Het zijn de gebruikelijken die verrassend overeenkomstige teksten plaatsen dat 'als je het hele fragment bekijkt je ziet dat Zelensky begint. Kijk zelf maar'quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.
Doen alsof dit het resultaat van een paar onhandige opmerkingen van Zelensky is grote onzin.
Putin en Noord korea troepen in je land dat wil je ook nietquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.
Ik weet dat je graag ziet dat dictaturen die soevereine landen binnenvallen winnenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.
Ook daar is wat over te vinden:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Relatief beperkt zegt ie
Wat denk je dat er met de Duitse auto industrie gaat gebeuren als Trump 25% importheffingen daarover gaat heffen?
En hoe dat ons als grootste export partner zal beïnvloeden.
Valt wel mee hoor...
Gelukkig hebben we de Amerikanen decennialang kunnen uitlachen om hun gebrek aan sociale zekerheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. We hebben het zover laten komen met onze eigen verdediging dat we nu bescherming moeten kopen.
Hoera!
Je leest niet wat ik schrijf.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
die persco duurder 45 min. Het eerste deel ging best aardig, enig ongemak, maar niet schokkend.
Oh, laat ze dan maar zo snel mogelijk weggegaan. Het is toch maar een vals gevoel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.
Ik geloof nooit dat Trump zijn troepen echt tegen Rusland zal laten vechten in dat soort scenario's zelfs als er een akkoord komt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, laat ze dan maar zo snel mogelijk weggegaan. Het is toch maar een vals gevoel.![]()
Het gaat ook over het afschrikken van nieuwe avonturen van Poetin hè. De komende jaren.
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn de afgelopen weken meetings zonder de VS georganiseerd. Frankrijk en Duitsland praten over atoomwapens. Sommige Europese weigeren informatie met de VS te delen volgens wat onbevestigde (duh, het is staatsgeheim dat ze dat doen) bronnen. Qua soft-power al direct na de verkiezing: De EU stelt zich ineens een stuk minder principieel op bij met maken van handelsverdragen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk zijn de leiders van Europa nu wel genoeg wakker en moet er niet eerst weer 6 maanden overlegd worden over van alles.
Laten we hopen dat het echt wordt doorgezet en niet alleen praten en mooie woorden is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn de afgelopen weken meetings zonder de VS georganiseerd. Frankrijk en Duitsland praten over atoomwapens. Sommige Europese weigeren informatie met de VS te delen volgens wat onbevestigde (duh, het is staatsgeheim dat ze dat doen) bronnen. Qua soft-power al direct na de verkiezing: De EU stelt zich ineens een stuk minder principieel op bij met maken van handelsverdragen.
De ontkoppeling is al in gang gezet.
Dit is idd het grote struikelblok op dit moment. De VS wil zich terugtrekken uit Europa en wil dat Europa zelf haar interne veiligheid op orde brengt. Op zich niet zo gek natuurlijk en iets wat we in Europa zelf ook moeten willen. Echter kunnen we dat op dit moment nog niet omdat we zelf niet de satelliet capaciteiten hebben en ook niet het command & control raamwerk om verschillende Europese legers soepel met elkaar te laten samenwerken. Dit heeft enkele jaren nodig, en in de tussentijd zal de VS backstop garanties moeten geven. Dat is ook waarom de VS een questionnaire naar Europa heeft gestuurd met de vraag wat hebben jullie nodig om veiligheidsgaranties te bieden aan Oekranie. Alles wat uit die questionnaire komt zal Europa op zeer korte termijn zelf moeten gaan ontwikkelen, en de Amerikanen zullen dit ook eisen denk ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Die ja.
Dat kunnen we nog steeds.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de Amerikanen decennialang kunnen uitlachen om hun gebrek aan sociale zekerheid.
Ik heb liever niet dat we artikel 5 afwachten, of de VS dan wel iets bereid is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat Trump zijn troepen echt tegen Rusland zal laten vechten in dat soort scenario's zelfs als er een akkoord komt.
Ja. Maar dat is dus ten dele show. Op bepaalde gebieden zullen we bij de VS moeten blijven smeken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn de afgelopen weken meetings zonder de VS georganiseerd. Frankrijk en Duitsland praten over atoomwapens. Sommige Europese weigeren informatie met de VS te delen volgens wat onbevestigde (duh, het is staatsgeheim dat ze dat doen) bronnen. Qua soft-power al direct na de verkiezing: De EU stelt zich ineens een stuk minder principieel op bij met maken van handelsverdragen.
De ontkoppeling is al in gang gezet.
duitsland kan de vergunningen van Tesla afpakkenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook daar is wat over te vinden:
Onze oosterburen zullen slecht geslapen hebben na de mededelingen van Trump. De Duitse industrie heeft het al zwaar, en zal direct geraakt worden als Amerika nieuwe importheffingen invoert. De Duitse export naar de VS bereikte in 2023 juist een hoogtepunt: 10 procent van de Duitse uitvoer ging naar Amerika. Dat is samen goed voor bijna 158 miljard euro. Met name farmaceutische goederen, auto's en machines vinden hun weg over de oceaan.
Best een uitgebreid artikel waarbij het niet zo zwart wit is als jij hier nu roept. Misschien moet je het eens lezen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-nederland~a76efe6e/
Juist. Niemand binnen NAVO zou geheel afhankelijk moet zijn van 1 lid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb liever niet dat we artikel 5 afwachten, of de VS dan wel iets bereid is.
Beter laat je het daar niet op aan komen.
Natuurlijk wel, de krachtsverhoudingen zijn zodanig dat de VS het zich nu juist wél kan permitteren om een grote muil te hebben. Het is een koorddansact die Zelensky moet doen, maar hij heeft geen keus.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch zo? Waarom zouden we de VS nog zo zien? Omdat Trump ons anders gaat slaan? Omdat Trump ons anders laat barsten? Dan ben je geen leider. Dan ben je een bedreiging.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:48 schreef Tengano het volgende:
Kallas snapt ook niet helemaal hoe het werkt![]()
Statement Kallas "It is obvious we need a new world leader."
Bron: NOS Teletekst
[ afbeelding ]
Wat een dom gelul over GB en WO2.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:54 schreef Breekfast het volgende:
Churchill heeft het voor zichzelf en GB in de 2e wereldoorlog ook onnodig moeilijk gemaakt. Het enige wat hij had hoeven doen was GB uitleveren aan Hitler, en dan was het klaar geweest. Maar nee hoor, de eer van Churchill stond hem in de weg. Hij gaf niks om de Britse levens die de oorlog tegen de Nazi's uiteindelijk hebben gekost.
Het is ergens wel bizar dat de VS haar eigen machtspositie op deze manier opheft. Duidelijk de visie van een kortzichtige zakenman die alleen denkt in termen van directe kosten en baten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:52 schreef Terecht het volgende:
Dit is idd het grote struikelblok op dit moment. De VS wil zich terugtrekken uit Europa en wil dat Europa zelf haar interne veiligheid op orde brengt. Op zich niet zo gek natuurlijk en iets wat we in Europa zelf ook moeten willen. Echter kunnen we dat op dit moment nog niet omdat we zelf niet de satelliet capaciteiten hebben en ook niet het command & control raamwerk om verschillende Europese legers soepel met elkaar te laten samenwerken. Dit heeft enkele jaren nodig, en in de tussentijd zal de VS backstop garanties moeten geven. Dat is ook waarom de VS een questionnaire naar Europa heeft gestuurd met de vraag wat hebben jullie nodig om veiligheidsgaranties te bieden aan Oekranie. Alles wat uit die questionnaire komt zal Europa op zeer korte termijn zelf moeten gaan ontwikkelen, en de Amerikanen zullen dit ook eisen denk ik.
Ik denk dat Trump en co uiteindelijk wel bereid zullen zijn om voor deze overgangsperiode garant te staan, maar als ik in het hoofd van Trump probeer te kruipen dan denk ik dat hij dat niet op voorhand wil toezeggen omdat hij bang is dat de Europeanen dan weer in hun luie stoel terugdeinzen en denken dat de Amerikanen de hete kooltjes wel weer uit het vuur gaan slepen. Je ziet dat Europa eigenlijk alleen maar in beweging te brengen is als het echt echt pijn gaat doen, en daarom probeert de Trump admin het vuurtje zo hoog mogelijk op te stoken zodat Europa eindelijk eens wat gaat doen aan militaire autonomie.
Zelfs met dit soort duidelijk vergelijkingen worden die lui in de FvD Kremlin fuik niet wakker.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:54 schreef Breekfast het volgende:
Churchill heeft het voor zichzelf en GB in de 2e wereldoorlog ook onnodig moeilijk gemaakt. Het enige wat hij had hoeven doen was GB uitleveren aan Hitler, en dan was het klaar geweest. Maar nee hoor, de eer van Churchill stond hem in de weg. Hij gaf niks om de Britse levens die de oorlog tegen de Nazi's uiteindelijk hebben gekost.
Vance gooide de knuppel in het hoenderhok, niet Zelensky.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:36 schreef Terecht het volgende:
[..]
Rubio bij CNN:
[ x ]
juist dit was een vooropgezet spel ,, om zelensky volledig de grond in te boren, voor het oog van de hele wereld, Poetin zal gelachen hebbenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
EU wil regime change in de VS. Good luck with that…quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:48 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Wij gaan nimmer op een soortgelijk niveau komen zonder flink te snijden in dat soort zaken én flink te investeren in R&D.quote:
Spot on in welk opzicht? Hij doet alsof de VS hier niet enorme schade leidt. Korte termijn is de uitkomst nadelig voor Zelensky, middellange termijn en daarna voor de VS. En dat gaat over de afgelopen weken. Ook voor Europa gaat dit forse impact hebben, je kan niet defensie nu hard opschroeven zonder dat het andere plekken van welvaart gaat raken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
Geen idee of dit al is geplaatst, maar spot on zou ik willen zeggen:
https://x.com/ACTBrigitte(...)nsky-trump-vancefold
En gaat Trump dat doen? Die beloont Poetin gewoon. Steekt je een mes in je rug als hij de kans krijgt. Dat zag je de afgelopen weken. Wat heb je dan nog aan Trump?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, laat ze dan maar zo snel mogelijk weggegaan. Het is toch maar een vals gevoel.![]()
Het gaat ook over het afschrikken van nieuwe avonturen van Poetin hè. De komende jaren.
Het past alleen geenszins bij de Christelijke waarden van Trump en van Amerika.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lachwekkond dat er een journalist over de kleding van Zelensky begon. Hij is geen journalist of tweedehands autoverkoper in de VS maar de president van een land in oorlog. Als er een Afrikaanse leider in traditionele kleding over de vloer komt in het Witte Huis dan maakt niemand daar een punt van.
#onbeschoftquote:Mattheüs 6:25-33 Daarom zeg Ik u: Weest niet bezorgd over uw leven, wat gij zult eten [of drinken], of over uw lichaam, waarmede gij het zult kleden.
Dat is niet wat ze zegt of bedoelt. Zou wel prettig zijn uiteraard.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
EU wil regime change in de VS. Good luck with that…
over 4 jaar dan zit dictator Trump er nog steeds, hij heeft iedere persoon die tegen hem is al weggezuiverd uit het legerquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:47 schreef FlippingCoin het volgende:
Het staat vast dat bouwen op de VS nergens op slaat, dat land is zo labiel als het maar kan. Over 4 jaar kan er nog wel een grotere gek zitten.
Is er iets wat Trump doet dat zou passen bij christelijke waarden? Met zijn gouden Trump towers...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het past alleen geenszins bij de Christelijke waarden van Trump en van Amerika.
[..]
#onbeschoft
Dat Trump the Art of Diplomacy niet kent, wil niet zeggen dat wij hetzelfde zouden moeten doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is toch zo? Waarom zouden we de VS nog zo zien? Omdat Trump ons anders gaat slaan? Omdat Trump ons anders laat barsten? Dan ben je geen leider. Dan ben je een bedreiging.
Dit dus. Op lange termijn komt dit echt wel goed. Maar voor nu is dit echt een groot probleem.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef halfway het volgende:
Beroerde is wij hebben F35 gekocht en in onderhoud etc. VS hebben Hier kernbommen liggen, een deel van ons goud ligt daar, wij mogen geen ASML Chipsmachines verkopen van hun, Google Apple microsoft allemaal Amerikaans. LNG kopen we van hun.Waar moet dit heen?
Wie denkt zij dat ze isquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:48 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
In groningen en onder de waddenzee aardgas gaan boren en de Duitse kerncentrales weer opstarten asapquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef halfway het volgende:
Beroerde is wij hebben F35 gekocht en in onderhoud etc. VS hebben Hier kernbommen liggen, een deel van ons goud ligt daar, wij mogen geen ASML Chipsmachines verkopen van hun, Google Apple microsoft allemaal Amerikaans. LNG kopen we van hun.Waar moet dit heen?
Natuurlijk zetten we dat door. We moeten wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het echt wordt doorgezet en niet alleen praten en mooie woorden is.
He grabbed us by the pussy.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef halfway het volgende:
Het innemen van Oekraïne loopt inderdaad voorspoedigquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een dom gelul over GB en WO2.
GB is een land dat veel moeilijker is om in te nemen, volstrekt maar dan ook volstrekt onvergelijkbaar.
Dit 3x per dag typen heeft je al veel opgeleverd zie ik. Al 1 miljoen doden en counting.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jawel hoor. Kan Putin nog dit uur voor zorgen met 1 telefoontje aan zijn generaals. Lijkt mij fantastisch.
Die LNG (16% van het Europese gas) daar zijn wel alternatieven voor.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef halfway het volgende:
Wat is die Amerikaanse luchtsteun dan? Dat ze Russische vliegtuigen boven Oekraïne uit de lucht gaan schieten?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
Nog iemand concrete ideeen hoe wij troepen naar Oekraine gaan sturen zonder Amerikaanse luchtsteun?
Het is inderdaad bizar dat een Zuid-Afrikaan er zo bij looptquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het past alleen geenszins bij de Christelijke waarden van Trump en van Amerika.
[..]
#onbeschoft
Ze is de Hoge vertegenwoordiger van de Unie voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid van de EU. Wie denk jij dat ze is?quote:
En wat heeft het plaatsen van dit soort posts je opgeleverd op je bankrekening?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dit 3x per dag typen heeft je al veel opgeleverd zie ik. Al 1 miljoen doden en counting.
Er sterven significant meer Russen dan Oekraïners.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dit 3x per dag typen heeft je al veel opgeleverd zie ik. Al 1 miljoen doden en counting.
Ja. Maar de rest? op korte termijn...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die LNG (16% van het Europese gas) daar zijn wel alternatieven voor.
Het is wat, het willen beëindigen van oorlog. Wat een rare man!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is toch zo? Waarom zouden we de VS nog zo zien? Omdat Trump ons anders gaat slaan? Omdat Trump ons anders laat barsten? Dan ben je geen leider. Dan ben je een bedreiging.
Precies.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is die Amerikaanse luchtsteun dan? Dat ze Russische vliegtuigen boven Oekraïne uit de lucht gaan schieten?
Vergeet dat maar.
En dus gaan er geen Europese troepen.
Volgens mij maakte Vance een opmerking over hoe de regering Biden zich niet heel diplomatiek had opgesteld tav Rusland en je daarmee Rusland niet aan de onderhandelingstafel krijgt. De welbekende wortel en de stok. Zelensky vatte dit volgens mij op als een aanval op Oekranie, en daarna ontspoorde het. Bovendien, Zelensky zit daar niet in een comfortabele positie. Zijn taak was om de konten van Trump en Vance te kussen, de deal te ondertekenen en daarna een listig plan op te stellen om die veiligheidsgaranties in een vredesakkoord te krijgen. Dit zijn nog maar de inleidende beschietingen hé.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vance gooide de knuppel in het hoenderhok, niet Zelensky.
Zelensky had toen zich afzijdig moeten houden, ipv in de verdediging schieten.
De deal zelf was overigens waardeloos zonder veiligheidsgaranties.
Dat is wat Zelensky vertelde op het moment dat Vance besloot om de situatie te laten escaleren.
Wij sturen niks.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
Nog iemand concrete ideeen hoe wij troepen naar Oekraine gaan sturen zonder Amerikaanse luchtsteun?
Zegt een anonieme fokker over een voormalig premierquote:
we moeten die 30 miljard die wij hier in Stikstof willen investeren maar besteden aan wapenfabriekenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wij gaan nimmer op een soortgelijk niveau komen zonder flink te snijden in dat soort zaken én flink te investeren in R&D.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Er sterven significant meer Russen dan Oekraïners.
Nee Zelensky noemde een opsomming van de keren dat Poetin zijn handtekening niets waard was.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:01 schreef Terecht het volgende:
[..]
Volgens mij maakte Vance een opmerking over hoe de regering Biden zich niet heel diplomatiek had opgesteld tav Rusland en je daarmee Rusland niet aan de onderhandelingstafel krijgt. De welbekende wortel en de stok. Zelensky vatte dit volgens mij op als een aanval op Oekranie, en daarna ontspoorde het. Bovendien, Zelensky zit daar niet in een comfortabele positie. Zijn taak was om de konten van Trump en Vance te kussen, de deal te ondertekenen en daarna een listig plan op te stellen om die veiligheidsgaranties in een vredesakkoord te krijgen. Dit zijn nog maar de inleidende beschietingen hé.
Nee, er is een rapport van defensie waarin wordt gesteld dat de VS niet meer in staat is om 2 oorlogen simultaan te voeren. En de VS wil dus dat Europa zelf Europa onder controle houdt, zodat zij China onder controle kunnen houden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:55 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is ergens wel bizar dat de VS haar eigen machtspositie op deze manier opheft. Duidelijk de visie van een kortzichtige zakenman die alleen denkt in termen van directe kosten en baten.
Mijn punt is dat het niet had uitgemaakt. Al was hij voor Trump op z'n knieën gegaan, dan had hij alsnog geen veiligheidsgaranties gehad van de VS. Dat is duidelijk geworden na de gebeurtenissen van de afgelopen twee weken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:54 schreef Terecht het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de krachtsverhoudingen zijn zodanig dat de VS het zich nu juist wél kan permitteren om een grote muil te hebben. Het is een koorddansact die Zelensky moet doen, maar hij heeft geen keus.
Voor alles is een oplossing, maar je moet dan wel beginnen en niet afwachten (waar Europa kampioen in is).quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef halfway het volgende:
Wensdenken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, er is een rapport van defensie waarin wordt gesteld dat de VS niet meer in staat is om 2 oorlogen simultaan te voeren. En de VS wil dus dat Europa zelf Europa onder controle houdt, zodat zij China onder controle kunnen houden.
Dat is al 10 jaar duidelijk. Dat de VS die garanties niet gaat geven aan Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het niet had uitgemaakt. Al was hij voor Trump op z'n knieën gegaan, dan had hij alsnog geen veiligheidsgaranties gehad van de VS. Dat is duidelijk geworden na de gebeurtenissen van de afgelopen twee weken.
Dat is pech. Maar de VS zal in ruil iets willen en als we dat geven is dat waarschijnlijk in ons nadeel. Dus tanden op elkaar en kwestie van nog veel meer bouwen. En als de sodemieter. Het zal pijn doen, maar daarna is de VS niet meer nodig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar dat is dus ten dele show. Op bepaalde gebieden zullen we bij de VS moeten blijven smeken.
Trump gokte erop dat hij hem wel kon dwingen de overgave te tekenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is al 10 jaar duidelijk. Dat de VS die garanties niet gaat geven aan Oekraïne.
Daarom was het gisteren ook zo vreemd dat Z daar was. Het had totaal geen zin. Hij ging die deal niet tekenen. En kwam daar alleen om zijn standpunt uit te leggen. En het antwoord weet je al.
Je land verraden, een dikke vinger naar elke Oekraïner die vecht maar nee hoor Zelensky is de schuldige, flikker toch op.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Het is niet moeilijk als je in zelensky zijn positie zit. Hij maakt het moeilijk.
Trump en Vance kruisigen zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Is er iets wat Trump doet dat zou passen bij christelijke waarden? Met zijn gouden Trump towers...
Zelensky is gewend om te blaffen en dan te krijgen wat hij wil. Dat werkt in Europa. Bij Biden heeft het al geleid tot ruzie (niet voor de camera, maar wel uitgelekt) en bij Trump, die het wereldrecord lange tenen heeft gaat dat natuurlijk helemaal mis.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:01 schreef Terecht het volgende:
[..]
Volgens mij maakte Vance een opmerking over hoe de regering Biden zich niet heel diplomatiek had opgesteld tav Rusland en je daarmee Rusland niet aan de onderhandelingstafel krijgt. De welbekende wortel en de stok. Zelensky vatte dit volgens mij op als een aanval op Oekranie, en daarna ontspoorde het. Bovendien, Zelensky zit daar niet in een comfortabele positie. Zijn taak was om de konten van Trump en Vance te kussen, de deal te ondertekenen en daarna een listig plan op te stellen om die veiligheidsgaranties in een vredesakkoord te krijgen. Dit zijn nog maar de inleidende beschietingen hé.
Ja. Dus die hele meeting is niet goed voorbereid, verschillende verwachtingen, sloeg dus nergens op.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump gokte erop dat hij hem wel kon dwingen de overgave te tekenen.
juistquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is pech. Maar de VS zal in ruil iets willen en als we dat geven is dat waarschijnlijk in ons nadeel. Dus tanden op elkaar en kwestie van nog veel meer bouwen. En als de sodemieter. Het zal pijn doen, maar daarna is de VS niet meer nodig.
Wil je dat liever niet? Wil je liever veilig achter de dijken zitten, ver weg van dat enge gedoe in de boze buitenwereld? WIl je dat liever alles hetzelfde blijft Dat is dan jammer, lieverkoekjes bakken we niet.
nederland heeft in % van het GDP 0,0 % staatsschuld, als je de latente vordering in de pensioenpotten meeteltquote:
Mijn indruk is neit dat het gisteren een poppenkast was waarin zou worden aangestuurd op een verbaal conflict bij de persco.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is al 10 jaar duidelijk. Dat de VS die garanties niet gaat geven aan Oekraïne.
Daarom was het gisteren ook zo vreemd dat Z daar was. Het had totaal geen zin. Hij ging die deal niet tekenen. En kwam daar alleen om zijn standpunt uit te leggen. En het antwoord weet je al.
Zo sprak Hitler over Chuchill na het verwerpen van het vredesvoorstel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wat, het willen beëindigen van oorlog. Wat een rare man!
Nee. Trump heeft al lang aangegeven dat als de VS daar geldelijke belangen heeft, dat daar dan automatisch veiligheidsgaranties uit volgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het niet had uitgemaakt. Al was hij voor Trump op z'n knieën gegaan, dan had hij alsnog geen veiligheidsgaranties gehad van de VS. Dat is duidelijk geworden na de gebeurtenissen van de afgelopen twee weken.
Heb ik al vaak uiteengezet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Bron? Het dagboek van Poetin? De Playgirl van Delinkseboomknuffelaar?Je duim?
het was nooit de bedoeling dat zelensky tot en met het diner zou blijven, weggestuurd met nietsquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn indruk is neit dat het gisteren een poppenkast was waarin zou worden aangestuurd op een verbaal conflict bij de persco.
Er zijn gisteren dingen voorgevallen die wij nog niet weten gok ik.
Die gaat hij op dit moment ook niet krijgen, in het beste scenario zullen die garanties tijdelijk zijn zolang Europa de capaciteiten daarvoor nog niet heeft. Imho wil Trump dit niet nu al publiekelijk kenbaar maken. Ik verwacht dat Trump uiteindelijk wel akkoord zal gaan met het geven tijdelijke backstop garanties want anders zeggen Zelenksy en Europa sowieso nee tegen welk vredesakkoord dan ook, en van Europa harde eisen stellen aan het zsm ontwikkelen van militaire autonomie zodat ze die veiligheidsgaranties zelf kunnen geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan moeten ze er wel vertrouwen in hebben dat Europa, ná deze strategiekoers, nog in dezelfde mate gehoor blijft geven aan de VS, of niet zélf een concurrent wordt voor de VS op het wereldtoneel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
Nee, er is een rapport van defensie waarin wordt gesteld dat de VS niet meer in staat is om 2 oorlogen simultaan te voeren. En de VS wil dus dat Europa zelf Europa onder controle houdt, zodat zij China onder controle kunnen houden.
Dat laatste betwijfel ik. Zelensky had een onmogelijke keuze tussen twee kwaden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus die hele meeting is niet goed voorbereid, verschillende verwachtingen, sloeg dus nergens op.
En nu heeft Zelensky spijt.
Dit zijn de Amerikaanse schattingen:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik al vaak uiteengezet.
Doe ik niet 100 x
De Russen voeren een zware artillerie oorlog met veel drones, voorkomen al teveel 1 op 1 infanterie gevechten.
Je reageert op dingen die er helemaal niet staan. Ik wil liever morgen al van de VS af. Punt is: dat kan niet. Dus we moeten naar een manier zoeken dat we op de lange termijn van de VS af kunnen (of elk geval onafhankelijkheid), maar op de korte termijn zijn we nog afhankelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is pech. Maar de VS zal in ruil iets willen en als we dat geven is dat waarschijnlijk in ons nadeel. Dus tanden op elkaar en kwestie van nog veel meer bouwen. En als de sodemieter. Het zal pijn doen, maar daarna is de VS niet meer nodig.
Wil je dat liever niet? Wil je liever veilig achter de dijken zitten, ver weg van dat enge gedoe in de boze buitenwereld? WIl je dat liever alles hetzelfde blijft Dat is dan jammer, lieverkoekjes bakken we niet.
En desondanks zijn er velen hier die denken dat Zelensky top was gisteren…quote:
zelensky hoeft nooit meer naar de USA te gaan , heel europa nietquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:01 schreef Terecht het volgende:
[..]
Appelsquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zo sprak Hitler over Chuchill na het verwerpen van het vredesvoorstel.
Je legt niks uit, je lult. Alle betrouwbare inlichtingendiensten zijn het erover eens dat er veel meer dode Russen zijn dan dode Oekraïners.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik al vaak uiteengezet.
Doe ik niet 100 x
De Russen voeren een zware artillerie oorlog met veel drones, voorkomen al teveel 1 op 1 infanterie gevechten.
Geen idee waar die getallen vandaan komen. Officele cijfers zijn er ook niet. Maar het narratief dat Russen masaal sterven is er om het moreel onder de soldaten hoog te houden, en de opinie in het Westen naar het doorgaan met de oorlog kwadrant te drukken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit zijn de Amerikaanse schattingen:
Ukrainian forces 60,000–100,000 killed, 400,000 wounded
Russian forces 700,000+ killed and wounded
Of zijn dat leugens?
Natuurlijk is het in ons nadeel als de VS niet meer meedoet om Oekraïne te helpen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelensky was zeker niet top en liet zich uit de tent lokken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En desondanks zijn er velen hier die denken dat Zelensky top was gisteren…
Hij gaf ze goed van repliek, maar in zijn positie is het wel raak in eigen voet.
Daar zullen de gesprekken de komende maanden wel over gaan. Trump vraagt niet voor niets om 5%.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dan moeten ze er wel vertrouwen in hebben dat Europa, ná deze strategiekoers, nog in dezelfde mate gehoor blijft geven aan de VS, of niet zélf een concurrent wordt voor de VS op het wereldtoneel.
Misschien komt dit af van presidentstermijnoverstijgende-strategisten, die er vanuit gaan dat de volgende president het wel weer zal rechtbreien.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik. Zelensky had een onmogelijke keuze tussen twee kwaden.
https://www.ed.nl/buitenl(...)erds-deden~ad83b169/quote:Zelensky heeft spijt van gesprek, maar weigert excuses: ‘Ben niet zeker dat we iets verkeerds deden’
Rusland sloopt zichzelf, uitputtingsoorlog, kwestie van volhouden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Appels
Oranges.
We hebben 3 jaar lang geprobeerd om Rusland op de knieën te krijgen. Lukt niet.
Tijd voor iets anders.
Steeds hetzelfde doen in de hoop op een ander resultaat is de definitie van waanzin.
Niet slim om tegen iemand in te gaan die gevoelig is voor eer en imago.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij gaf ze goed van repliek, maar in zijn positie is het wel raak in eigen voet.
Jawel. Die defensiebudgetten zijn al omhoog en ze worden nu ook uitgezonderd van de fiscale EU/Eurozone regels. Dus landen kunnen lenen als ze dat moeten. Duitsland zal de zichzelf opgelegde begrotingsregels ook wel versoepelen. En Nederland heeft een overschot op de begroting dus ook wij hebben ruimte. Het zal zeker te voelen zijn, maar het wordt geen droog brood vreten. We moeten alleen opletten voor Poetinisten als Wilders en Faber die zullen proberen het te blokkeren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
je kan niet defensie nu hard opschroeven zonder dat het andere plekken van welvaart gaat raken.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Je legt niks uit, je lult. Alle betrouwbare inlichtingendiensten zijn het erover eens dat er veel meer dode Russen zijn dan dode Oekraïners.
Of het uiteindelijk handig was zal nog blijken. Ik denk van niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef Tengano het volgende:
Zelensky heeft deze setting iig wel gebruikt om zijn statements te maken, die imo redelijk waren,
en hij heeft kans gezien om dit 'Peacemakers' duo voor de ogen van de hele wereld gruwelijk te ontmaskeren.
Letterlijk de woorden van Lloyd Austin, ondertussen voormalig Minister van Defensie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee waar die getallen vandaan komen. Officele cijfers zijn er ook niet. Maar het narratief dat Russen masaal sterven is er om het moreel onder de soldaten hoog te houden, en de opinie in het Westen naar het doorgaan met de oorlog kwadrant te drukken.
Russen hebben "slechts" ruim 700k troepen in Oek zitten.
Lees ff vanaf post 99 in onderstaand topic.
OOR / Een tactische/militaire analyse van het front in Oekraïne #30
Er komt een tijd dat Ruzzia openlijk alle EU internet kabels gaat doorsnijden, en Trump gaat ook Europa niet helpenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Zelensky was zeker niet top en liet zich uit de tent lokken.
Aan de andere kant waren die teringyanks gewoon ronduit slecht
Slechte dag voor de VS gisteren. En ook voor Oekraïne.
En dat is een grote fout. Daramee is heel wat kennis verdwenen. Of geloof je serieus dat die mensen alleen maar wegens DEI op die posities zijn gekomen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
over 4 jaar dan zit dictator Trump er nog steeds, hij heeft iedere persoon die tegen hem is al weggezuiverd uit het leger
Het gaat om frustratie opwekken in de discussie, het argument maakt niet uit. Daarna lopen ze met ogen dicht weer weg. Om daarna de riedel weer van voor af aan te beginnen met 'zelensky is onwettig leider etc'.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Of zijn dat leugens?
Een oorlogseconomie is wel 3 jaar vast te houden. 5 jaar wordt al anders.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Appels
Oranges.
Tijd voor iets anders.
Steeds hetzelfde doen in de hoop op een ander resultaat is de definitie van waanzin.
Met onze eigen vliegtuigen voor luchtsteun.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
Dan zou het RF leger nagenoeg gedecimeerd zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Letterlijk de woorden van Lloyd Austin, ondertussen voormalig Minister van Defensie.
https://www.msn.com/en-us(...)tin-says/ar-AA1vwpju
de topmensen hebben geen kennis van wapensquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is een grote fout. Daramee is heel wat kennis verdwenen. Of geloof je serieus dat die mensen alleen maar wegens DEI op die posities zijn gekomen?
Rusland heeft drie jaar lang geprobeerd Oekraïne op de knieën te krijgenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Appels
Oranges.
Tijd voor iets anders.
Ook al doet Poetin het live op tv, dan nog zijn er hier mensen die dat verdediging en ontkennenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er komt een tijd dat Ruzzia openlijk alle EU internet kabels gaat doorsnijden, en Trump gaat ook Europa niet helpen
Trump is druk met Trump zelf
Heel veel filmpjes zijn gewoon bedoeld voor binnenlandse consumptie. Rusland heeft die filmpjes ook, maar die vertellen dan het andere verhaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:16 schreef over_hedge het volgende:
phpmystyle die weer onzin verteld hoe het er aan toe gaat. Terwijl je 23232 filmpjes kan vinden van hoe de russen hun aanvallen plegen. Met alle doden die het met zich mee brengt.
Mee nee dat is allemaal niet waar hoor!
Wat zou er veranderen? De VS stopt met het verkopen van LNG? Gaat Big Oil leuk vinden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit dus. Op lange termijn komt dit echt wel goed. Maar voor nu is dit echt een groot probleem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Dat is nog altijd meer dan de schattingen van 60k tot 100k doden voor de UA strijdmachten. Nog steeds ziek veel mensen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zou het RF leger nagenoeg gedecimeerd zijn.
Ik zou uitgaan van 200k doden, en 200k dat thuiszit met scherven in de benen of gedeserteerd heeft.
Juist.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja dat laatste is bizar. Ik snap niet dat Faber mocht blijven zitten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel. Die defensiebudgetten zijn al omhoog en ze worden nu ook uitgezonderd van de fiscale EU/Eurozone regels. Dus landen kunnen lenen als ze dat moeten. Duitsland zal de zichzelf opgelegde begrotingsregels ook wel versoepelen. En Nederland heeft een overschot op de begroting dus ook wij hebben ruimte. Het zal zeker te voelen zijn, maar het wordt geen droog brood vreten. We moeten alleen opletten voor Poetinisten als Wilders en Faber die zullen proberen het te blokkeren.
Heel veel filmpjes zijn gewoon bedoeld voor binnenlandse consumptie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel veel filmpjes zijn gewoon bedoeld voor binnenlandse consumptie. Rusland heeft die filmpjes ook, maar die vertellen dan het andere verhaal.
We zitten in een tijd van preferentie informatievoorziening. En dat is ook logisch.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het was nooit de bedoeling dat zelensky tot en met het diner zou blijven, weggestuurd met niets
zelensky had daar nooit heen moeten gaan om te bedelen
Nee, dat heeft hij helemaal niet aangegeven. Maar als ik het mis heb, zie ik graag een bron waarin Trump dat letterlijk zegt, en dus niet wat omslachtige opmerkingen waaruit jij die conclusie trekt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Trump heeft al lang aangegeven dat als de VS daar geldelijke belangen heeft, dat daar dan automatisch veiligheidsgaranties uit volgen.
Dat was het ook toen jij het gebruikte.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoek even de betekenis van dat woord op, want nu is het niet grappig, maar dommig.
Ook al zou trump iets zeggen. De volgende dag is die het alweer vergeten en troept weer andere dingenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als ik het mis heb, zie ik graag een bron waarin Trump dat letterlijk zegt
Dat was op reactie van Vance dat de VS itt Biden via diplomatie een eind aan de oorlog wil maken. Zelensky was iets te bijdehand door te stellen dat er met Rusland niet diplomatiek te onderhandelen valt want Poetins handtekeningen zijn weinig waard gebleken, maar als dat zo is Zelensky, waarom zit je dan in de oval office om de grondstoffendeal te onderteken? De huidige VS regering wil deze oorlog niet nog langer bestendigen of ondersteunen, en er zsm een eind aan breien. Dat kan, afgezien van Rusland bestoken met een allesvernietigende nucleaire first strike alleen door diplomatie. Sowieso wordt iedere oorlog aan de onderhandelingstafel beëindigd, dus je zal je hoe dan ook wel diplomatiek moeten opstellen. Zelensky weet dit, de VS weet dit, Zelensky's opmerking was juist doordat die niet diplomatiek was, een diplomatieke blunder die hem wel eens heel duur kan komen te staan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee Zelensky noemde een opsomming van de keren dat Poetin zijn handtekening niets waard was.
En toen ging Vance los.
nee zeker niet maar wel een extra heffing toestaan op LNG export naar Europaquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat zou er veranderen? De VS stopt met het verkopen van LNG? Gaat Big Oil leuk vinden.
in je voet schieten gaat er vanuit dat er iets te halen was voor Zelensky. Dat was er überhaupt al niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De VS handelt toch met Oekraïne? Er zijn toch Amerikaanse bedrijven actief in dat land?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Trump heeft al lang aangegeven dat als de VS daar geldelijke belangen heeft, dat daar dan automatisch veiligheidsgaranties uit volgen.
Je denkt veel te ingewikkeld.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die gaat hij op dit moment ook niet krijgen, in het beste scenario zullen die garanties tijdelijk zijn zolang Europa de capaciteiten daarvoor nog niet heeft. Imho wil Trump dit niet nu al publiekelijk kenbaar maken. Ik verwacht dat Trump uiteindelijk wel akkoord zal gaan met het geven tijdelijke backstop garanties want anders zeggen Zelenksy en Europa sowieso nee tegen welk vredesakkoord dan ook, en van Europa harde eisen stellen aan het zsm ontwikkelen van militaire autonomie zodat ze die veiligheidsgaranties zelf kunnen geven.
Elke dode is mij er één teveel. Maakt mij geen reet uit of dat een Rus, NK, OEK, of wie dan ook is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is nog altijd meer dan de schattingen van 60k tot 100k doden voor de UA strijdmachten. Nog steeds ziek veel mensen natuurlijk.
Beter in een pak ja. Zoals Vance?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelenskyy vertelde -terwijl hij met zijn rug tegen de muur stond- twee bullebakken dat ze in de stront konden zakken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het was nooit de bedoeling dat zelensky tot en met het diner zou blijven, weggestuurd met niets
zelensky had daar nooit heen moeten gaan om te bedelen
WAT?!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beter in een pak ja
[ afbeelding ]
Poetin gaat niet stoppen bij de remise, die gaat door naar de volgende haltequote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Elke dode is mij er één teveel. Maakt mij geen reet uit of dat een Rus, NK, OEK, of wie dan ook is.
Het gaat hier in de basis om een oorlog die min of meer in een remise zou moeten eindigen ten gunste van Rusland. Waar je die lijn trekt dat is de vraag. Maar dat is niet zoveel opofferingen waard.
diegene die over kleding begint, dat zijn dezelfde mensen die in een witte slagersjas op het museumplein stonden als dokter. of in een veteranenjasje en korte broek als nep-veteraan....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Je denkt nogal binair terwijl geopolitiek dat absoluut niet is. Je bent niet 100% voor of tegen iets he. Het is duidelijk dat Trump veel minder wil en gaat doen voor Oek dan Biden dat deed. Maar ook Trump is niet pro Russisch. Alleen hij eist ander wisselgeld van Poetin. Bijvoorbeeld koelere relatie tussen Moskou en Beijing. Daar heeft Oek en de EU niet zoveel aan. Maar het beeld dat Trump "drie dolle dagen uitverkoop" houdt is potsierlijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je denkt veel te ingewikkeld.
Als je er simpelweg vanuit gaat dat de huidige Amerikaanse regering aan de kant staat van Rusland dan is het doen en laten van Trump en zijn ministers plots een stuk logischer.
Groter dan deze wanstaltige vent zal moeilijk te evenaren zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:47 schreef FlippingCoin het volgende:
Het staat vast dat bouwen op de VS nergens op slaat, dat land is zo labiel als het maar kan. Over 4 jaar kan er nog wel een grotere gek zitten.
Om daarna zijn excuses te maken op X.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelenskyy vertelde -terwijl hij met zijn rug tegen de muur stond- twee bullebakken dat ze in de stront konden zakken.
Jij moet vooral niet denken. Alsjeblieft, prutser: https://en.wikipedia.org/(...)invasion_of_Ukraine_(2022%E2%80%93present)quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zou het RF leger nagenoeg gedecimeerd zijn.
Ik zou uitgaan van 200k doden, en 200k dat thuiszit met scherven in de benen of gedeserteerd heeft.
Uhmmm .Vance aast al op zijn positie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Groter dan deze wanstaltige vent zal moeilijk te evenaren zijn.
Maak dat eens concreet, wat doet Trump om die relatie minder te maken?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je denkt nogal binair terwijl geopolitiek dat absoluut niet is. Je bent niet 100% voor of tegen iets he. Het is duidelijk dat Trump veel minder wil en gaat doen voor Oek dan Biden dat deed. Maar ook Trump is niet pro Russisch. Alleen hij eist ander wisselgeld van Poetin. Bijvoorbeeld koelere relatie tussen Moskou en Beijing.
Wat staat hier nu eigenlijk? Het obligate ik ben tegen doden maar vind het logisch dat Rusland iets moet krijgen en dus zijn die doden acceptabel?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Elke dode is mij er één teveel. Maakt mij geen reet uit of dat een Rus, NK, OEK, of wie dan ook is.
Het gaat hier in de basis om een oorlog die min of meer in een remise zou moeten eindigen ten gunste van Rusland. Waar je die lijn trekt dat is de vraag. Maar dat is niet zoveel opofferingen waard.
Wikipedia is een Westerse bron en kan door iedereen bewerkt worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij moet vooral niet denken. Alsjeblieft, prutser: https://en.wikipedia.org/(...)invasion_of_Ukraine_(2022%E2%80%93present)
Het gaat niet om willen. De VS wil liever met Poetin vriendjes zijn. En dat maakt de VS onbetrouwbaar. Wie zegt dat de door hun geleverde satelliet informatie klopt? Wie zegt dat ze niet zoiets gaan doen als wat Musk toen flikte met Starlink? Moeten we ze maar op hun mooie kraaloogjes geloven?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je reageert op dingen die er helemaal niet staan. Ik wil liever morgen al van de VS af. Punt is: dat kan niet. Dus we moeten naar een manier zoeken dat we op de lange termijn van de VS af kunnen (of elk geval onafhankelijkheid), maar op de korte termijn zijn we nog afhankelijk.
Ik ben benieuwd wat er nu op de achtergrond gebeurt. Diplomatieke tropendagen. Oekraïne moet zien te redden wat er te redden valt aan concrete Amerikaanse steun.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:27 schreef Tengano het volgende:
En Trump maar blijven doen alsof hij zo zit met al die duizenden doden die er dagelijks vallen2
Nu iemand zijn ego gekrenkt heeft door hem zijn zin niet te geven trekt hij ineens overal zijn handen van af
Als de VS zo aan de kant van Rusland staan dan gooien ze toch alle daadwerkelijk kritische ondersteuning onmiddellijk op zwart? Als Starlink, de inlichtingen van spionagesatellieten en het gebruik van ieder Amerikaans wapentuig of wapentuig waar Amerikaans spul in zit (dat is nogal wat) ontzegd wordt voor Oekranie dan heeft Rusland volgens sommige kenners 18-24 maanden vrij spel in Oekranie en kan het wel eens zo zijn dat ze het hele land kunnen veroveren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je denkt veel te ingewikkeld.
Als je er simpelweg vanuit gaat dat de huidige Amerikaanse regering aan de kant staat van Rusland dan is het doen en laten van Trump en zijn ministers plots een stuk logischer.
het was te verwachten he, Trump is er nu vanaf , die stuurt geen schip meer om europa te helpen , nooit meerquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:28 schreef probeer het volgende:
Is eigenlijk al een beetje bekend wat de Oekraïners van dit optreden (van Zelensky) vinden? Ik snap dat ze het druk hebben en zo ..
Dezelfde lui die geen piep gaven om deze waanzin.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
diegene die over kleding begint, dat zijn dezelfde mensen die in een witte slagersjas op het museumplein stonden als dokter. of in een veteranenjasje en korte broek als nep-veteraan....
Zelensky heeft nooit een eerlijke kans gehad op een realistische deal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij helemaal niet aangegeven. Maar als ik het mis heb, zie ik graag een bron waarin Trump dat letterlijk zegt, en dus niet wat omslachtige opmerkingen waaruit jij die conclusie trekt.
Nogmaals, het is duidelijk dat Trump en Vance uit waren op een conflict met Zelensky. Trump maakt al twee weken duidelijk dat hij aan de kant staat van de Russen: van Zelensky 'dictator' noemen tot de VN-resolutie waarmee de Amerikanen zich aan de kant schaarden van Rusland en Noord-Korea.
Deze ontmoeting moest leiden tot een breuk, daar waren Trump en Vance op uit.
Nee, dat is niet correct. Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gaat niet om willen. De VS wil liever met Poetin vriendjes zijn. En dat maakt de VS onbetrouwbaar. Wie zegt dat de door hun geleverde satelliet informatie klopt? Wie zegt dat ze niet zoiets gaan doen als wat Musk toen flikte met Starlink? Moeten we ze maar op hun mooie kraaloogjes geloven?
Dat zou een uitstekende opvolger zijn. Intelligente man ook, welbespraakt met een leuk gezin.quote:
Welke waanzin, Musk die zijn kind meeneemt naar het Witte Huis?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dezelfde lui die geen piep gaven om deze waanzin.
[ afbeelding ]
Maar wat kwam Z daar dan doen? Die deal ging hij niet tekenen. En garanties zou hij nooit krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef FYazz het volgende:
[..]
Zelensky heeft nooit een eerlijke kans gehad op een realistische deal.
Ruzie voor of achter de schermen was altijd al het plan om de deal op te blazen en zoals Trump zelf zei, dan liever op tv want dat maakt "Great Television" en zo kan iedereen zien hoe ondankbaar Zelensky is.
Dat valt mij echt ontzettend mee en dan vraag ik me ook onmiddellijk af waarom Oekranie mankracht problemen heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:27 schreef raptorix het volgende:
Ik heb net uitgebreid artikel in New York Times gelezen, aan Oekraïense kant zijn ongeveer 105.000 doden, waarschijnlijk een zelfde aantal mensen dat dermate gewoond is dat ze niet meer inzetbaar zijn.
Jij ziet geen tabellen met de bronvermeldingquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wikipedia is een Westerse bron en kan door iedereen bewerkt worden.
Dus
Dat kan ik niet concreet maken omdat dat allemaal niet tastbare zaken betreft die in een .xlsx staan. Maar je kan denken aan het wel/niet leveren van double use products, bepaalde jointventures wel/niet tussen China en Rus bedrijven, Russische opstelling dat China dwingt om ook militaire capaciteiten aan te houden aan Russische grenzen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maak dat eens concreet, wat doet Trump om die relatie minder te maken?
Op het moment dat we op 4.5% zitten wil hij 8%.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar zullen de gesprekken de komende maanden wel over gaan. Trump vraagt niet voor niets om 5%.
Musk als een redneck gekleed en zijn kind die snot afsmeert aan het bureau en tegen Trump zegt dat hij zijn mond moet houden. Dat vind jij geen waanzin? Wat heeft een kleuter te zoeken bij een persconferentie?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is niet correct. Zo werkt het niet.
[..]
Dat zou een uitstekende opvolger zijn. Intelligente man ook, welbespraakt met een leuk gezin.
[..]
Welke waanzin, Musk die zijn kind meeneemt naar het Witte Huis?
Ik vermoed dat Rutte zijn blaren op de tong praat om de plooien te strijken tussen Kiev en Washington.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er nu op de achtergrond gebeurt. Diplomatieke tropendagen. Oekraïne moet zien te redden wat er te redden valt aan concrete Amerikaanse steun.
In lijn met 'als het Kremlin het ontkent is het vast waar' zal dit dus ook waar zijn. Dank voor de bevestiging.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wikipedia is een Westerse bron en kan door iedereen bewerkt worden.
Dus
De bekende truc door een beeld en gezegde van een 'non-native' naar eigen interpretatie te kunnen trekken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij zei niet dat de oorlog naar de VS zou overslaan, maar dat de VS het wel zou gaan voelen, ondanks de oceaan. Wat natuurlijk zo is, als de oorlog in Europa verder verspreid raakt, er meer landen bij betrokken raken en/of binnengevallen worden. Een veilig en sterk Europa is ook voor de VS van belang.
Ik denk met name omdat Oekraïne wat selectiever is in wie geschikt is, daarnaast kun je niet zomaar oneindig veel mensen optrainen. Je moet bovendien ook nog je land draaiend houden, oorlog is duur.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat valt mij echt ontzettend mee en dan vraag ik me ook onmiddellijk af waarom Oekranie mankracht problemen heeft.
Ja. En dat is dus geen photoshop ofzo hequote:
Dat Musk niet goed gekleed is ben ik helemaal met je eens, maar dit vind ik van zoveel mensen tegenwoordig. Kijk eens op de straat om je heen. Dat is dus een breder probleem van de hedendaagse cultuur, waar helaas doorgeslagen individualisme de boventoon voert en niet meer conformisme. Maar dat Musk zijn kind meeneemt vind ik geen punt, dat is juist aandoenlijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Musk als een redneck gekleed en zijn kind die snot afsmeert aan het bureau en tegen Trump zegt dat hij zijn mond moet houden. Dat vind jij geen waanzin? Wat heeft een kleuter te zoeken bij een persconferentie?
Europa kan heel sterk zijn, maar je moet je ook afvragen hoe sterk de kans is dat Europa samenhorig zal blijven zodra het niet meer onder het Amerikaanse juk zit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef luxerobots het volgende:
Maar ik denk ook dat we niet door hebben hoe sterk Europa kan zijn. Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Italië zijn alle vier al grotere economieën dan Rusland.
Die getallen zijn kolderiek, nonsens, en getuigen van 0 realisme.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij ziet geen tabellen met de bronvermelding![]()
?
Het presidentschap van Trump is pas net begonnen. Vanochtend werd al bekend dat de VS naar alle waarschijnlijkheid de wapensteun aan Oekraïne per direct stopzet. Dus in dat opzicht gebeurt al precies wat je hierboven beschrijft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als de VS zo aan de kant van Rusland staan dan gooien ze toch alle daadwerkelijk kritische ondersteuning onmiddellijk op zwart? Als Starlink, de inlichtingen van spionagesatellieten en het gebruik van ieder Amerikaans wapentuig of wapentuig waar Amerikaans spul in zit (dat is nogal wat) ontzegd wordt voor Oekranie dan heeft Rusland volgens sommige kenners 18-24 maanden vrij spel in Oekranie en kan het wel eens zo zijn dat ze het hele land kunnen veroveren.
Denk je dat dit realistisch is? Zo ja, waarom doet de VS dit niet al niet? Zo nee, hoe rijmt dat dan met de stelling dat Amerika aan de kant van Rusland staat?
Hoeveel dode en gewonde soldaten zijn er volgens jou aan Russische zijde dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die getallen zijn kolderiek, nonsens, en getuigen van 0 realisme.
De reden waarom Zelensky smeekt om USA backup (EU ook) is omdat de Russische strijdkrachten grotendeels nog overeind staan en langzaam sterker worden. Er is geen enkele sprake van massale sterfte.
Kortom, pas als je je kleedt zoals de ander wil, is iemand respectabel of serieus te nemen ?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
200-400quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoeveel dode en gewonde soldaten zijn er volgens jou aan Russische zijde dan?
Dit wisten ze niet van de voren? Beetje dom voorbereid dan, deze meeting, vind je niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef Paganitzu het volgende:
Die deal was alleen waardevol als het zou zorgen voor een backstop.
Na 40 minuten in de meeting kwam Zelensky er achter dat het niet just was om zijn land te overkopen voor iets wat Trump nooit zou geven. Hoe pijnlijk en klots dat ook is.
Zelensky en de EU kunnen beter net doen alsof de VS niet bestaat. Enorm pijnlijk, maar slechts minderheid van wapens komt nog uit de VS.
Echte vrede is nog heel ver weg. EU kan die veiligheidsgaranties alleen kunnen geven door Ukraine onder hun nucleaire umbrella te brengen. Mensen sturen is zinloos. Eigen NATO beginnen, en heel snel conventioneel versterken.
Duitse industrie gaat maar de kloten, open daar maar de gesloten kerncentrales en laat de BMW/Mercedes Hun fabrieken maar gebruiken voor wapens.
Voeder het trolletje maar niet. Die is niet gestikt in zijn 1e of 100e leugen…quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Of zijn dat leugens?
Nou dat is dubbele dus van Oekraine, zijn we daar ook weer vanaf.quote:
Niet slim (of wel, geen idee wat ze willen bereiken) van Trump en co. Zelensky zat daar gewoon normaal, het was Trump en Vance die met opgeheven toon Zelensky schoffeerde. En het was Trump die paar dagen voor de ontmoeting nog Zelensky beschreef als een dictator en vreselijke president.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wat kwam Z daar dan doen? Die deal ging hij niet tekenen. En garanties zou hij nooit krijgen.
Het was gewoon niet slim dit.
Qua drones, mortiergranaten, tanks en houwitsers komen we een heel eind zonder de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef Paganitzu het volgende:
Zelensky en de EU kunnen beter net doen alsof de VS niet bestaat. Enorm pijnlijk, maar slechts minderheid van wapens komt nog uit de VS.
Dan hoeven we die man ook niet om toestemming te vragen. Laat Europese landen maar een aantal vliegtuigen in Oekraïne parkeren om Russische raketten mee uit de lucht te schieten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het was te verwachten he, Trump is er nu vanaf , die stuurt geen schip meer om europa te helpen , nooit meer
Ja, en Oekraine is altijd heel duidelijk geweest dat een "vrede" zoals voorgesteld geen deal kan zijn, omdat Putin daarna gewoon hergroepeert en er dan zijn reet mee afveegt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit wisten ze niet van de voren? Beetje dom voorbereid dan, deze meeting, vind je niet.
De VS is hier altijd heel duidelijk in geweest. Ook onder Obama en Biden.
Ja, vond het dom.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit wisten ze niet van de voren? Beetje dom voorbereid dan, deze meeting, vind je niet.
De VS is hier altijd heel duidelijk in geweest. Ook onder Obama en Biden.
Bekende uitspraak: "True peace is not merely the absence of tension; it is the presence of justice." (--> Martin Luther King)quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef Paganitzu het volgende:
Die deal was alleen waardevol als het zou zorgen voor een backstop.
Na 40 minuten in de meeting kwam Zelensky er achter dat het niet just was om zijn land te verkopen voor iets wat Trump nooit zou geven. Hoe pijnlijk en klote dat ook is.
Echte vrede is nog heel ver weg. EU kan die veiligheidsgaranties alleen kunnen geven door Ukraine onder hun nucleaire umbrella te brengen. Mensen sturen is zinloos. Eigen NATO beginnen, en heel snel conventioneel versterken.
Duitse industrie gaat maar de kloten, open daar maar de gesloten kerncentrales en laat de BMW/Mercedes Hun fabrieken maar gebruiken voor wapens.
Starlink gaan ze echt niet uitzetten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Qua drones, mortiergranaten, tanks en houwitsers komen we een heel eind zonder de VS.
Qua raketsystemen (patriot) en communicatie GPS en StarLink, is het toch een lastiger verhaal.
China zit in dikke shit. Westerse bedrijven vertrekken. De huizenmarkt staat op klappen. De economie zakt in elkaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef Nexum het volgende:
Ik geloof niet dat Trump pro-Putin is. Ik denk dat hij voornamelijk wilt dat Rusland weer meer afhankelijk wordt van Amerika en van het Westen in het algemeen dan van China. China is op alle fronten de grootste rivaal van Amerika op dit moment. Hoe minder mensen naar China toetrekken hoe beter voor Trump.
Ik vroeg het al eerder aan phpmystyle, noem eens een concreet voorbeeld waarbij Rusland en China door Trump uit elkaar gedreven worden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef Nexum het volgende:
Ik geloof niet dat Trump pro-Putin is. Ik denk dat hij voornamelijk wilt dat Rusland weer meer afhankelijk wordt van Amerika en van het Westen in het algemeen dan van China. China is op alle fronten de grootste rivaal van Amerika op dit moment. Hoe minder mensen naar China toetrekken hoe beter voor Trump.
Trump is het komende jaar bezig om zijn binnenlandse grip in de USA vast te leggenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
China zit in dikke shit. Westerse bedrijven vertrekken. De huizenmarkt staat op klappen. De economie zakt in elkaar.
Trump had gewoon kunnen wachten.
Wat het extra pijnlijkt maakt is dat de VS natuurlijk de uitlokker van de agressie is geweest met de NATO-wortel die ze voor de neuzen van de Oekraïners hebben gehangen. Dit heeft Oekraïne gesterkt in haar motivatie om weg te blijven van onderhandelingen, want precies die belofte maakte het -zover de Oekraïners konden overzien- een kwestie van soevereiniteit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
Klap op de vuurpijl was de VN-resolutie waarin Rusland niet langer werd aangemerkt als de agressor. Die werd ondertekend door Rusland, Noord-Korea en, jawel, de VS.
Dus wat was nou het doel van dit bezoek?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, en Oekraine is altijd heel duidelijk geweest dat een staakt-het-vuren zoals voorgesteld geen deal kan zijn, omdat Putin daarna gewoon hergroepeert en er dan zijn reet mee afveegt.
Het alternatief is onderwerping aan twee autocraten, waarvoor democratisch gekozen Zelensky geen mandaat heeft en volgens de eigen Oekraïense grondwetten ook niet kan nemen. Itt Putin en Trump, heeft Zelensky geen andere macht dan hem in -en door zijn parlement wordt gegeven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ten koste van heel veel Oekraïense levens. Want die moeten wel doorvechten zodat Europa, als het zijn ruggengraat kan vinden, zich kan bewapenen.
Het alternatief is die deal. Dan is er een staakt het vuren. En kunnen zowel Oekraïne als Europa zich alsnog bewapenen. En heb je Amerikaanse belangen in dat land.
Op grond waarvan heeft Zelensky spijt ? Hooguit dat hij is komen opdagen in het Fight House.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus die hele meeting is niet goed voorbereid, verschillende verwachtingen, sloeg dus nergens op.
En nu heeft Zelensky spijt.
China gaat dit jaar voor Taiwan en NAVO gaat niets doenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:45 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk zouden Macron en Starmer een retourtje Beijing moeten boeken en moeten aanpappen met Xi. Dan verandert de toon van die wortel echt wel snel.
Resultaat zal zijn dat Oekraïne verdeeld gaat worden tussen de VS en Rusland en wij durven niks te doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij helemaal niet aangegeven. Maar als ik het mis heb, zie ik graag een bron waarin Trump dat letterlijk zegt, en dus niet wat omslachtige opmerkingen waaruit jij die conclusie trekt.
Nogmaals, het is duidelijk dat Trump en Vance uit waren op een conflict met Zelensky. Trump maakt al twee weken duidelijk dat hij aan de kant staat van de Russen: van Zelensky 'dictator' noemen tot de VN-resolutie waarmee de Amerikanen zich aan de kant schaarden van Rusland en Noord-Korea.
Deze ontmoeting moest leiden tot een breuk, daar waren Trump en Vance op uit.
Uitzetten van Amerikaanse technologie is ook een signaal dat de wereld het vooral niet moet kopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Starlink gaan ze echt niet uitzetten.
Daarom begint hij handelsoorlogen, en dwingt andere landen om meer te handelen met China.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef Nexum het volgende:
Nee. Oek moet tevenwoord categorie 18-25 forceren om het leger in te gaan. Dat zou niet nodig zijn bij aantallen van rond de 500quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou dat is dubbele dus van Oekraine, zijn we daar ook weer vanaf.
Eens. Dit hele bezoek kon alleen maar mislukken. Zo dom dit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:42 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Ja, vond het dom.
Zelensky had dit zo nooit moeten doen.
Nee want de Navo heeft daar niets mee te maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
China gaat dit jaar voor Taiwan en NAVO gaat niets doen
Alleen raketsystemen zijn lastig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Qua drones, mortiergranaten, tanks en houwitsers komen we een heel eind zonder de VS.
Qua raketsystemen (patriot) en communicatie GPS en StarLink, is het toch een lastiger verhaal.
Of je het precies zo moet doen weet ik niet. Maar het is wel de juiste mindset.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:45 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk zouden Macron en Starmer een retourtje Beijing moeten boeken en moeten aanpappen met Xi. Dan verandert de toon van die wortel echt wel snel.
Ik denk dat dit jammer genoeg wel eens de enige manier kan zijn om Poetin naar de onderhandelingstafel te brengen, door hem de hemel in te prijzen, potten met stroop om z'n mond te smeren, etc. Van buitenaf is het lastig te beoordelen of Trump in dienst van Rusland is, of dat hij dit nodig acht om een deal te kunnen sluiten. Trump zei tijdens de ontmoeting met Zelensky gisteren overigens het laatste, dat als hij dit niet doet hij Rusland niet aan tafel krijgt. Laten we wel wezen, het is vóór Trump ook niemand gelukt. Hoe wil je anders Rusland aan tafel krijgen? Als Rusland eenmaal aan tafel zit kun je de duimschroeven gaan aandraaien (of niet, maar dan gaan Zelensky en Europa niet akkoord en hebben zowel Zelensky als Europa iig tijd gewonnen om hun zaakjes verder op orde te krijgen). Dat is denk ik de tactiek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het presidentschap van Trump is pas net begonnen. Vanochtend werd al bekend dat de VS naar alle waarschijnlijkheid de wapensteun aan Oekraïne per direct stopzet. Dus in dat opzicht gebeurt al precies wat je hierboven beschrijft.
Verder verwijs ik naar mijn eerdere bijdragen. De Amerikanen hebben de afgelopen twee weken hun 'true colours' laten zien. Terwijl niet een kritisch woord werd geuit richting Rusland en Poetin, werden Zelensky en Oekraine overladen met beledigingen en verdachtmakingen. Klap op de vuurpijl was de VN-resolutie waarin Rusland niet langer werd aangemerkt als de agressor. Die werd ondertekend door Rusland, Noord-Korea en, jawel, de VS.
Punt is dat als men Starlink uitzet ik verwacht dat Tesla een enorme boycot aan zijn broek krijgt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uitzetten van Amerikaanse technologie is ook een signaal dat de wereld het vooral niet moet kopen.
Er spelen natuurlijk ook gewoon grote financiële belangen mee.
Dat heeft Musk al eerder gedaan. Dus waarom niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Starlink gaan ze echt niet uitzetten.
Dat antwoord hebik jou gegeven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vroeg het al eerder aan phpmystyle, noem eens een concreet voorbeeld waarbij Rusland en China door Trump uit elkaar gedreven worden?
Ik denk namelijk dat het veel eenvoudiger is, Trump voelt zich aangetrokken tot despoten, vandaar dat hij niets negatiefs zegt over Poetin of Xi.
Dit is gewoon onafhankelijk onderzocht, het is 110K is ook een stuk hoger dan de gemelde 70K als officieel cijfer, komt met name omdat men vermisten niet mee telt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Oek moet tevenwoord categorie 18-25 forceren om het leger in te gaan. Dat zou niet nodig zijn bij aantallen van rond de 500
Wat je zegt is juist. De kranten koppen allerlei headlines maar weten het eigenlijk ook niet. Vermoedelijk is de Trump admin een redelijk gesloten clan, of lekker bewust onjuiste informatie. Tot hiertoe is de media er nog niet in geslaagd om echt de acties van Trump en trawanten goed te voorspellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus wat was nou het doel van dit bezoek?
Ik kan me de headlines in de kranten nog herinneren, Zelensky ging daar heen om een deal te ondertekenen.Maar kennelijk was die deal dus nog helemaal niet rond.
Ik denk dat het zo zit: Zelensky kan natuurlijk niet nee zeggen als het Witte Huis hem uitnodigt om te praten over vrede. Dus voor Zelensky was het doel om te praten over vrede met als uitgangspunt dat document waar dan nog wat bij moest. Voor het Witte Huis was het doel ofwel een pr win maken waar hij tekende bij het kruisje of ofwel te breken met het vrije Westen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus wat was nou het doel van dit bezoek?
Ik kan me de headlines in de kranten nog herinneren, Zelensky ging daar heen om een deal te ondertekenen.Maar kennelijk was die deal dus nog helemaal niet rond.
Niet goed afgestemd, niet goed voorbereid dit bezoek...zeg het maar. Wat deed hij daar dan? Dit is echt een faal hoor.
Je weet het dus niet.quote:
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan ik niet concreet maken omdat dat allemaal niet tastbare zaken betreft die in een .xlsx staan. Maar je kan denken aan het wel/niet leveren van double use products, bepaalde jointventures wel/niet tussen China en Rus bedrijven, Russische opstelling dat China dwingt om ook militaire capaciteiten aan te houden aan Russische grenzen.
Nee dat is niet waar, het ging niet over uitzetten, maar over het aanzetten van Starlink, was geloof ik helemaal aan het begin toen er nog op zee gevochten werd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat heeft Musk al eerder gedaan. Dus waarom niet?
Ik weet niet eens of hij letterlijk uitgenodigd was of dat ie zelf aandrong op dat bezoek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo zit: Zelensky kan natuurlijk niet nee zeggen als het Witte Huis hem uitnodigt om te praten over vrede. Dus voor Zelensky was het doel om te praten over vrede met als uitgangspunt dat document waar dan nog wat bij moest. Voor het Witte Huis was het doel ofwel een pr win maken waar hij tekende bij het kruisje of ofwel te breken met het vrije Westen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |