China zit in dikke shit. Westerse bedrijven vertrekken. De huizenmarkt staat op klappen. De economie zakt in elkaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef Nexum het volgende:
Ik geloof niet dat Trump pro-Putin is. Ik denk dat hij voornamelijk wilt dat Rusland weer meer afhankelijk wordt van Amerika en van het Westen in het algemeen dan van China. China is op alle fronten de grootste rivaal van Amerika op dit moment. Hoe minder mensen naar China toetrekken hoe beter voor Trump.
Ik vroeg het al eerder aan phpmystyle, noem eens een concreet voorbeeld waarbij Rusland en China door Trump uit elkaar gedreven worden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef Nexum het volgende:
Ik geloof niet dat Trump pro-Putin is. Ik denk dat hij voornamelijk wilt dat Rusland weer meer afhankelijk wordt van Amerika en van het Westen in het algemeen dan van China. China is op alle fronten de grootste rivaal van Amerika op dit moment. Hoe minder mensen naar China toetrekken hoe beter voor Trump.
Trump is het komende jaar bezig om zijn binnenlandse grip in de USA vast te leggenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
China zit in dikke shit. Westerse bedrijven vertrekken. De huizenmarkt staat op klappen. De economie zakt in elkaar.
Trump had gewoon kunnen wachten.
Wat het extra pijnlijkt maakt is dat de VS natuurlijk de uitlokker van de agressie is geweest met de NATO-wortel die ze voor de neuzen van de Oekraïners hebben gehangen. Dit heeft Oekraïne gesterkt in haar motivatie om weg te blijven van onderhandelingen, want precies die belofte maakte het -zover de Oekraïners konden overzien- een kwestie van soevereiniteit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
Klap op de vuurpijl was de VN-resolutie waarin Rusland niet langer werd aangemerkt als de agressor. Die werd ondertekend door Rusland, Noord-Korea en, jawel, de VS.
Dus wat was nou het doel van dit bezoek?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, en Oekraine is altijd heel duidelijk geweest dat een staakt-het-vuren zoals voorgesteld geen deal kan zijn, omdat Putin daarna gewoon hergroepeert en er dan zijn reet mee afveegt.
Het alternatief is onderwerping aan twee autocraten, waarvoor democratisch gekozen Zelensky geen mandaat heeft en volgens de eigen Oekraïense grondwetten ook niet kan nemen. Itt Putin en Trump, heeft Zelensky geen andere macht dan hem in -en door zijn parlement wordt gegeven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ten koste van heel veel Oekraïense levens. Want die moeten wel doorvechten zodat Europa, als het zijn ruggengraat kan vinden, zich kan bewapenen.
Het alternatief is die deal. Dan is er een staakt het vuren. En kunnen zowel Oekraïne als Europa zich alsnog bewapenen. En heb je Amerikaanse belangen in dat land.
Op grond waarvan heeft Zelensky spijt ? Hooguit dat hij is komen opdagen in het Fight House.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus die hele meeting is niet goed voorbereid, verschillende verwachtingen, sloeg dus nergens op.
En nu heeft Zelensky spijt.
China gaat dit jaar voor Taiwan en NAVO gaat niets doenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:45 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk zouden Macron en Starmer een retourtje Beijing moeten boeken en moeten aanpappen met Xi. Dan verandert de toon van die wortel echt wel snel.
Resultaat zal zijn dat Oekraïne verdeeld gaat worden tussen de VS en Rusland en wij durven niks te doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij helemaal niet aangegeven. Maar als ik het mis heb, zie ik graag een bron waarin Trump dat letterlijk zegt, en dus niet wat omslachtige opmerkingen waaruit jij die conclusie trekt.
Nogmaals, het is duidelijk dat Trump en Vance uit waren op een conflict met Zelensky. Trump maakt al twee weken duidelijk dat hij aan de kant staat van de Russen: van Zelensky 'dictator' noemen tot de VN-resolutie waarmee de Amerikanen zich aan de kant schaarden van Rusland en Noord-Korea.
Deze ontmoeting moest leiden tot een breuk, daar waren Trump en Vance op uit.
Uitzetten van Amerikaanse technologie is ook een signaal dat de wereld het vooral niet moet kopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Starlink gaan ze echt niet uitzetten.
Daarom begint hij handelsoorlogen, en dwingt andere landen om meer te handelen met China.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef Nexum het volgende:
Nee. Oek moet tevenwoord categorie 18-25 forceren om het leger in te gaan. Dat zou niet nodig zijn bij aantallen van rond de 500quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou dat is dubbele dus van Oekraine, zijn we daar ook weer vanaf.
Eens. Dit hele bezoek kon alleen maar mislukken. Zo dom dit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:42 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Ja, vond het dom.
Zelensky had dit zo nooit moeten doen.
Nee want de Navo heeft daar niets mee te maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
China gaat dit jaar voor Taiwan en NAVO gaat niets doen
Alleen raketsystemen zijn lastig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Qua drones, mortiergranaten, tanks en houwitsers komen we een heel eind zonder de VS.
Qua raketsystemen (patriot) en communicatie GPS en StarLink, is het toch een lastiger verhaal.
Of je het precies zo moet doen weet ik niet. Maar het is wel de juiste mindset.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:45 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk zouden Macron en Starmer een retourtje Beijing moeten boeken en moeten aanpappen met Xi. Dan verandert de toon van die wortel echt wel snel.
Ik denk dat dit jammer genoeg wel eens de enige manier kan zijn om Poetin naar de onderhandelingstafel te brengen, door hem de hemel in te prijzen, potten met stroop om z'n mond te smeren, etc. Van buitenaf is het lastig te beoordelen of Trump in dienst van Rusland is, of dat hij dit nodig acht om een deal te kunnen sluiten. Trump zei tijdens de ontmoeting met Zelensky gisteren overigens het laatste, dat als hij dit niet doet hij Rusland niet aan tafel krijgt. Laten we wel wezen, het is vóór Trump ook niemand gelukt. Hoe wil je anders Rusland aan tafel krijgen? Als Rusland eenmaal aan tafel zit kun je de duimschroeven gaan aandraaien (of niet, maar dan gaan Zelensky en Europa niet akkoord en hebben zowel Zelensky als Europa iig tijd gewonnen om hun zaakjes verder op orde te krijgen). Dat is denk ik de tactiek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het presidentschap van Trump is pas net begonnen. Vanochtend werd al bekend dat de VS naar alle waarschijnlijkheid de wapensteun aan Oekraïne per direct stopzet. Dus in dat opzicht gebeurt al precies wat je hierboven beschrijft.
Verder verwijs ik naar mijn eerdere bijdragen. De Amerikanen hebben de afgelopen twee weken hun 'true colours' laten zien. Terwijl niet een kritisch woord werd geuit richting Rusland en Poetin, werden Zelensky en Oekraine overladen met beledigingen en verdachtmakingen. Klap op de vuurpijl was de VN-resolutie waarin Rusland niet langer werd aangemerkt als de agressor. Die werd ondertekend door Rusland, Noord-Korea en, jawel, de VS.
Punt is dat als men Starlink uitzet ik verwacht dat Tesla een enorme boycot aan zijn broek krijgt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uitzetten van Amerikaanse technologie is ook een signaal dat de wereld het vooral niet moet kopen.
Er spelen natuurlijk ook gewoon grote financiële belangen mee.
Dat heeft Musk al eerder gedaan. Dus waarom niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Starlink gaan ze echt niet uitzetten.
Dat antwoord hebik jou gegeven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vroeg het al eerder aan phpmystyle, noem eens een concreet voorbeeld waarbij Rusland en China door Trump uit elkaar gedreven worden?
Ik denk namelijk dat het veel eenvoudiger is, Trump voelt zich aangetrokken tot despoten, vandaar dat hij niets negatiefs zegt over Poetin of Xi.
Dit is gewoon onafhankelijk onderzocht, het is 110K is ook een stuk hoger dan de gemelde 70K als officieel cijfer, komt met name omdat men vermisten niet mee telt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Oek moet tevenwoord categorie 18-25 forceren om het leger in te gaan. Dat zou niet nodig zijn bij aantallen van rond de 500
Wat je zegt is juist. De kranten koppen allerlei headlines maar weten het eigenlijk ook niet. Vermoedelijk is de Trump admin een redelijk gesloten clan, of lekker bewust onjuiste informatie. Tot hiertoe is de media er nog niet in geslaagd om echt de acties van Trump en trawanten goed te voorspellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus wat was nou het doel van dit bezoek?
Ik kan me de headlines in de kranten nog herinneren, Zelensky ging daar heen om een deal te ondertekenen.Maar kennelijk was die deal dus nog helemaal niet rond.
Ik denk dat het zo zit: Zelensky kan natuurlijk niet nee zeggen als het Witte Huis hem uitnodigt om te praten over vrede. Dus voor Zelensky was het doel om te praten over vrede met als uitgangspunt dat document waar dan nog wat bij moest. Voor het Witte Huis was het doel ofwel een pr win maken waar hij tekende bij het kruisje of ofwel te breken met het vrije Westen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus wat was nou het doel van dit bezoek?
Ik kan me de headlines in de kranten nog herinneren, Zelensky ging daar heen om een deal te ondertekenen.Maar kennelijk was die deal dus nog helemaal niet rond.
Niet goed afgestemd, niet goed voorbereid dit bezoek...zeg het maar. Wat deed hij daar dan? Dit is echt een faal hoor.
Je weet het dus niet.quote:
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan ik niet concreet maken omdat dat allemaal niet tastbare zaken betreft die in een .xlsx staan. Maar je kan denken aan het wel/niet leveren van double use products, bepaalde jointventures wel/niet tussen China en Rus bedrijven, Russische opstelling dat China dwingt om ook militaire capaciteiten aan te houden aan Russische grenzen.
Nee dat is niet waar, het ging niet over uitzetten, maar over het aanzetten van Starlink, was geloof ik helemaal aan het begin toen er nog op zee gevochten werd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat heeft Musk al eerder gedaan. Dus waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |