Dan zou het RF leger nagenoeg gedecimeerd zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Letterlijk de woorden van Lloyd Austin, ondertussen voormalig Minister van Defensie.
https://www.msn.com/en-us(...)tin-says/ar-AA1vwpju
de topmensen hebben geen kennis van wapensquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is een grote fout. Daramee is heel wat kennis verdwenen. Of geloof je serieus dat die mensen alleen maar wegens DEI op die posities zijn gekomen?
Rusland heeft drie jaar lang geprobeerd Oekraïne op de knieën te krijgenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Appels
Oranges.
We hebben 3 jaar lang geprobeerd om Rusland op de knieën te krijgen. Lukt niet.
Tijd voor iets anders.
Steeds hetzelfde doen in de hoop op een ander resultaat is de definitie van waanzin.
Ook al doet Poetin het live op tv, dan nog zijn er hier mensen die dat verdediging en ontkennenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er komt een tijd dat Ruzzia openlijk alle EU internet kabels gaat doorsnijden, en Trump gaat ook Europa niet helpen
Trump is druk met Trump zelf
Heel veel filmpjes zijn gewoon bedoeld voor binnenlandse consumptie. Rusland heeft die filmpjes ook, maar die vertellen dan het andere verhaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:16 schreef over_hedge het volgende:
phpmystyle die weer onzin verteld hoe het er aan toe gaat. Terwijl je 23232 filmpjes kan vinden van hoe de russen hun aanvallen plegen. Met alle doden die het met zich mee brengt.
Mee nee dat is allemaal niet waar hoor!
Wat zou er veranderen? De VS stopt met het verkopen van LNG? Gaat Big Oil leuk vinden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit dus. Op lange termijn komt dit echt wel goed. Maar voor nu is dit echt een groot probleem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Dat is nog altijd meer dan de schattingen van 60k tot 100k doden voor de UA strijdmachten. Nog steeds ziek veel mensen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zou het RF leger nagenoeg gedecimeerd zijn.
Ik zou uitgaan van 200k doden, en 200k dat thuiszit met scherven in de benen of gedeserteerd heeft.
Juist.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En desondanks zijn er velen hier die denken dat Zelensky top was gisteren…
Hij gaf ze goed van repliek, maar in zijn positie is het wel raak in eigen voet.
Ja dat laatste is bizar. Ik snap niet dat Faber mocht blijven zitten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel. Die defensiebudgetten zijn al omhoog en ze worden nu ook uitgezonderd van de fiscale EU/Eurozone regels. Dus landen kunnen lenen als ze dat moeten. Duitsland zal de zichzelf opgelegde begrotingsregels ook wel versoepelen. En Nederland heeft een overschot op de begroting dus ook wij hebben ruimte. Het zal zeker te voelen zijn, maar het wordt geen droog brood vreten. We moeten alleen opletten voor Poetinisten als Wilders en Faber die zullen proberen het te blokkeren.
Heel veel filmpjes zijn gewoon bedoeld voor binnenlandse consumptie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel veel filmpjes zijn gewoon bedoeld voor binnenlandse consumptie. Rusland heeft die filmpjes ook, maar die vertellen dan het andere verhaal.
We zitten in een tijd van preferentie informatievoorziening. En dat is ook logisch.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het was nooit de bedoeling dat zelensky tot en met het diner zou blijven, weggestuurd met niets
zelensky had daar nooit heen moeten gaan om te bedelen
Nee, dat heeft hij helemaal niet aangegeven. Maar als ik het mis heb, zie ik graag een bron waarin Trump dat letterlijk zegt, en dus niet wat omslachtige opmerkingen waaruit jij die conclusie trekt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Trump heeft al lang aangegeven dat als de VS daar geldelijke belangen heeft, dat daar dan automatisch veiligheidsgaranties uit volgen.
Dat was het ook toen jij het gebruikte.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoek even de betekenis van dat woord op, want nu is het niet grappig, maar dommig.
Ook al zou trump iets zeggen. De volgende dag is die het alweer vergeten en troept weer andere dingenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als ik het mis heb, zie ik graag een bron waarin Trump dat letterlijk zegt
Dat was op reactie van Vance dat de VS itt Biden via diplomatie een eind aan de oorlog wil maken. Zelensky was iets te bijdehand door te stellen dat er met Rusland niet diplomatiek te onderhandelen valt want Poetins handtekeningen zijn weinig waard gebleken, maar als dat zo is Zelensky, waarom zit je dan in de oval office om de grondstoffendeal te onderteken? De huidige VS regering wil deze oorlog niet nog langer bestendigen of ondersteunen, en er zsm een eind aan breien. Dat kan, afgezien van Rusland bestoken met een allesvernietigende nucleaire first strike alleen door diplomatie. Sowieso wordt iedere oorlog aan de onderhandelingstafel beëindigd, dus je zal je hoe dan ook wel diplomatiek moeten opstellen. Zelensky weet dit, de VS weet dit, Zelensky's opmerking was juist doordat die niet diplomatiek was, een diplomatieke blunder die hem wel eens heel duur kan komen te staan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee Zelensky noemde een opsomming van de keren dat Poetin zijn handtekening niets waard was.
En toen ging Vance los.
nee zeker niet maar wel een extra heffing toestaan op LNG export naar Europaquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat zou er veranderen? De VS stopt met het verkopen van LNG? Gaat Big Oil leuk vinden.
in je voet schieten gaat er vanuit dat er iets te halen was voor Zelensky. Dat was er überhaupt al niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En desondanks zijn er velen hier die denken dat Zelensky top was gisteren…
Hij gaf ze goed van repliek, maar in zijn positie is het wel raak in eigen voet.
De VS handelt toch met Oekraïne? Er zijn toch Amerikaanse bedrijven actief in dat land?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Trump heeft al lang aangegeven dat als de VS daar geldelijke belangen heeft, dat daar dan automatisch veiligheidsgaranties uit volgen.
Je denkt veel te ingewikkeld.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die gaat hij op dit moment ook niet krijgen, in het beste scenario zullen die garanties tijdelijk zijn zolang Europa de capaciteiten daarvoor nog niet heeft. Imho wil Trump dit niet nu al publiekelijk kenbaar maken. Ik verwacht dat Trump uiteindelijk wel akkoord zal gaan met het geven tijdelijke backstop garanties want anders zeggen Zelenksy en Europa sowieso nee tegen welk vredesakkoord dan ook, en van Europa harde eisen stellen aan het zsm ontwikkelen van militaire autonomie zodat ze die veiligheidsgaranties zelf kunnen geven.
Elke dode is mij er één teveel. Maakt mij geen reet uit of dat een Rus, NK, OEK, of wie dan ook is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is nog altijd meer dan de schattingen van 60k tot 100k doden voor de UA strijdmachten. Nog steeds ziek veel mensen natuurlijk.
Beter in een pak ja. Zoals Vance?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.
Zijn geslijm op X na afloop was veelzeggend.
Zelenskyy vertelde -terwijl hij met zijn rug tegen de muur stond- twee bullebakken dat ze in de stront konden zakken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het was nooit de bedoeling dat zelensky tot en met het diner zou blijven, weggestuurd met niets
zelensky had daar nooit heen moeten gaan om te bedelen
WAT?!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beter in een pak ja
[ afbeelding ]
Poetin gaat niet stoppen bij de remise, die gaat door naar de volgende haltequote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Elke dode is mij er één teveel. Maakt mij geen reet uit of dat een Rus, NK, OEK, of wie dan ook is.
Het gaat hier in de basis om een oorlog die min of meer in een remise zou moeten eindigen ten gunste van Rusland. Waar je die lijn trekt dat is de vraag. Maar dat is niet zoveel opofferingen waard.
diegene die over kleding begint, dat zijn dezelfde mensen die in een witte slagersjas op het museumplein stonden als dokter. of in een veteranenjasje en korte broek als nep-veteraan....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.
Je denkt nogal binair terwijl geopolitiek dat absoluut niet is. Je bent niet 100% voor of tegen iets he. Het is duidelijk dat Trump veel minder wil en gaat doen voor Oek dan Biden dat deed. Maar ook Trump is niet pro Russisch. Alleen hij eist ander wisselgeld van Poetin. Bijvoorbeeld koelere relatie tussen Moskou en Beijing. Daar heeft Oek en de EU niet zoveel aan. Maar het beeld dat Trump "drie dolle dagen uitverkoop" houdt is potsierlijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je denkt veel te ingewikkeld.
Als je er simpelweg vanuit gaat dat de huidige Amerikaanse regering aan de kant staat van Rusland dan is het doen en laten van Trump en zijn ministers plots een stuk logischer.
Groter dan deze wanstaltige vent zal moeilijk te evenaren zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:47 schreef FlippingCoin het volgende:
Het staat vast dat bouwen op de VS nergens op slaat, dat land is zo labiel als het maar kan. Over 4 jaar kan er nog wel een grotere gek zitten.
Om daarna zijn excuses te maken op X.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelenskyy vertelde -terwijl hij met zijn rug tegen de muur stond- twee bullebakken dat ze in de stront konden zakken.
Jij moet vooral niet denken. Alsjeblieft, prutser: https://en.wikipedia.org/(...)invasion_of_Ukraine_(2022%E2%80%93present)quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zou het RF leger nagenoeg gedecimeerd zijn.
Ik zou uitgaan van 200k doden, en 200k dat thuiszit met scherven in de benen of gedeserteerd heeft.
Uhmmm .Vance aast al op zijn positie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Groter dan deze wanstaltige vent zal moeilijk te evenaren zijn.
Maak dat eens concreet, wat doet Trump om die relatie minder te maken?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je denkt nogal binair terwijl geopolitiek dat absoluut niet is. Je bent niet 100% voor of tegen iets he. Het is duidelijk dat Trump veel minder wil en gaat doen voor Oek dan Biden dat deed. Maar ook Trump is niet pro Russisch. Alleen hij eist ander wisselgeld van Poetin. Bijvoorbeeld koelere relatie tussen Moskou en Beijing.
Wat staat hier nu eigenlijk? Het obligate ik ben tegen doden maar vind het logisch dat Rusland iets moet krijgen en dus zijn die doden acceptabel?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Elke dode is mij er één teveel. Maakt mij geen reet uit of dat een Rus, NK, OEK, of wie dan ook is.
Het gaat hier in de basis om een oorlog die min of meer in een remise zou moeten eindigen ten gunste van Rusland. Waar je die lijn trekt dat is de vraag. Maar dat is niet zoveel opofferingen waard.
Wikipedia is een Westerse bron en kan door iedereen bewerkt worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij moet vooral niet denken. Alsjeblieft, prutser: https://en.wikipedia.org/(...)invasion_of_Ukraine_(2022%E2%80%93present)
Het gaat niet om willen. De VS wil liever met Poetin vriendjes zijn. En dat maakt de VS onbetrouwbaar. Wie zegt dat de door hun geleverde satelliet informatie klopt? Wie zegt dat ze niet zoiets gaan doen als wat Musk toen flikte met Starlink? Moeten we ze maar op hun mooie kraaloogjes geloven?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je reageert op dingen die er helemaal niet staan. Ik wil liever morgen al van de VS af. Punt is: dat kan niet. Dus we moeten naar een manier zoeken dat we op de lange termijn van de VS af kunnen (of elk geval onafhankelijkheid), maar op de korte termijn zijn we nog afhankelijk.
Ik ben benieuwd wat er nu op de achtergrond gebeurt. Diplomatieke tropendagen. Oekraïne moet zien te redden wat er te redden valt aan concrete Amerikaanse steun.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:27 schreef Tengano het volgende:
En Trump maar blijven doen alsof hij zo zit met al die duizenden doden die er dagelijks vallen2
Nu iemand zijn ego gekrenkt heeft door hem zijn zin niet te geven trekt hij ineens overal zijn handen van af
Als de VS zo aan de kant van Rusland staan dan gooien ze toch alle daadwerkelijk kritische ondersteuning onmiddellijk op zwart? Als Starlink, de inlichtingen van spionagesatellieten en het gebruik van ieder Amerikaans wapentuig of wapentuig waar Amerikaans spul in zit (dat is nogal wat) ontzegd wordt voor Oekranie dan heeft Rusland volgens sommige kenners 18-24 maanden vrij spel in Oekranie en kan het wel eens zo zijn dat ze het hele land kunnen veroveren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je denkt veel te ingewikkeld.
Als je er simpelweg vanuit gaat dat de huidige Amerikaanse regering aan de kant staat van Rusland dan is het doen en laten van Trump en zijn ministers plots een stuk logischer.
het was te verwachten he, Trump is er nu vanaf , die stuurt geen schip meer om europa te helpen , nooit meerquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:28 schreef probeer het volgende:
Is eigenlijk al een beetje bekend wat de Oekraïners van dit optreden (van Zelensky) vinden? Ik snap dat ze het druk hebben en zo ..
Dezelfde lui die geen piep gaven om deze waanzin.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
diegene die over kleding begint, dat zijn dezelfde mensen die in een witte slagersjas op het museumplein stonden als dokter. of in een veteranenjasje en korte broek als nep-veteraan....
Zelensky heeft nooit een eerlijke kans gehad op een realistische deal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij helemaal niet aangegeven. Maar als ik het mis heb, zie ik graag een bron waarin Trump dat letterlijk zegt, en dus niet wat omslachtige opmerkingen waaruit jij die conclusie trekt.
Nogmaals, het is duidelijk dat Trump en Vance uit waren op een conflict met Zelensky. Trump maakt al twee weken duidelijk dat hij aan de kant staat van de Russen: van Zelensky 'dictator' noemen tot de VN-resolutie waarmee de Amerikanen zich aan de kant schaarden van Rusland en Noord-Korea.
Deze ontmoeting moest leiden tot een breuk, daar waren Trump en Vance op uit.
Nee, dat is niet correct. Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gaat niet om willen. De VS wil liever met Poetin vriendjes zijn. En dat maakt de VS onbetrouwbaar. Wie zegt dat de door hun geleverde satelliet informatie klopt? Wie zegt dat ze niet zoiets gaan doen als wat Musk toen flikte met Starlink? Moeten we ze maar op hun mooie kraaloogjes geloven?
Dat zou een uitstekende opvolger zijn. Intelligente man ook, welbespraakt met een leuk gezin.quote:
Welke waanzin, Musk die zijn kind meeneemt naar het Witte Huis?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dezelfde lui die geen piep gaven om deze waanzin.
[ afbeelding ]
Maar wat kwam Z daar dan doen? Die deal ging hij niet tekenen. En garanties zou hij nooit krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef FYazz het volgende:
[..]
Zelensky heeft nooit een eerlijke kans gehad op een realistische deal.
Ruzie voor of achter de schermen was altijd al het plan om de deal op te blazen en zoals Trump zelf zei, dan liever op tv want dat maakt "Great Television" en zo kan iedereen zien hoe ondankbaar Zelensky is.
Dat valt mij echt ontzettend mee en dan vraag ik me ook onmiddellijk af waarom Oekranie mankracht problemen heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:27 schreef raptorix het volgende:
Ik heb net uitgebreid artikel in New York Times gelezen, aan Oekraïense kant zijn ongeveer 105.000 doden, waarschijnlijk een zelfde aantal mensen dat dermate gewoond is dat ze niet meer inzetbaar zijn.
Jij ziet geen tabellen met de bronvermeldingquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wikipedia is een Westerse bron en kan door iedereen bewerkt worden.
Dus
Dat kan ik niet concreet maken omdat dat allemaal niet tastbare zaken betreft die in een .xlsx staan. Maar je kan denken aan het wel/niet leveren van double use products, bepaalde jointventures wel/niet tussen China en Rus bedrijven, Russische opstelling dat China dwingt om ook militaire capaciteiten aan te houden aan Russische grenzen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maak dat eens concreet, wat doet Trump om die relatie minder te maken?
Op het moment dat we op 4.5% zitten wil hij 8%.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar zullen de gesprekken de komende maanden wel over gaan. Trump vraagt niet voor niets om 5%.
Musk als een redneck gekleed en zijn kind die snot afsmeert aan het bureau en tegen Trump zegt dat hij zijn mond moet houden. Dat vind jij geen waanzin? Wat heeft een kleuter te zoeken bij een persconferentie?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is niet correct. Zo werkt het niet.
[..]
Dat zou een uitstekende opvolger zijn. Intelligente man ook, welbespraakt met een leuk gezin.
[..]
Welke waanzin, Musk die zijn kind meeneemt naar het Witte Huis?
Ik vermoed dat Rutte zijn blaren op de tong praat om de plooien te strijken tussen Kiev en Washington.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er nu op de achtergrond gebeurt. Diplomatieke tropendagen. Oekraïne moet zien te redden wat er te redden valt aan concrete Amerikaanse steun.
In lijn met 'als het Kremlin het ontkent is het vast waar' zal dit dus ook waar zijn. Dank voor de bevestiging.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wikipedia is een Westerse bron en kan door iedereen bewerkt worden.
Dus
De bekende truc door een beeld en gezegde van een 'non-native' naar eigen interpretatie te kunnen trekken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij zei niet dat de oorlog naar de VS zou overslaan, maar dat de VS het wel zou gaan voelen, ondanks de oceaan. Wat natuurlijk zo is, als de oorlog in Europa verder verspreid raakt, er meer landen bij betrokken raken en/of binnengevallen worden. Een veilig en sterk Europa is ook voor de VS van belang.
Ik denk met name omdat Oekraïne wat selectiever is in wie geschikt is, daarnaast kun je niet zomaar oneindig veel mensen optrainen. Je moet bovendien ook nog je land draaiend houden, oorlog is duur.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat valt mij echt ontzettend mee en dan vraag ik me ook onmiddellijk af waarom Oekranie mankracht problemen heeft.
Ja. En dat is dus geen photoshop ofzo hequote:
Dat Musk niet goed gekleed is ben ik helemaal met je eens, maar dit vind ik van zoveel mensen tegenwoordig. Kijk eens op de straat om je heen. Dat is dus een breder probleem van de hedendaagse cultuur, waar helaas doorgeslagen individualisme de boventoon voert en niet meer conformisme. Maar dat Musk zijn kind meeneemt vind ik geen punt, dat is juist aandoenlijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Musk als een redneck gekleed en zijn kind die snot afsmeert aan het bureau en tegen Trump zegt dat hij zijn mond moet houden. Dat vind jij geen waanzin? Wat heeft een kleuter te zoeken bij een persconferentie?
Europa kan heel sterk zijn, maar je moet je ook afvragen hoe sterk de kans is dat Europa samenhorig zal blijven zodra het niet meer onder het Amerikaanse juk zit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef luxerobots het volgende:
Maar ik denk ook dat we niet door hebben hoe sterk Europa kan zijn. Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Italië zijn alle vier al grotere economieën dan Rusland.
Die getallen zijn kolderiek, nonsens, en getuigen van 0 realisme.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij ziet geen tabellen met de bronvermelding![]()
?
Het presidentschap van Trump is pas net begonnen. Vanochtend werd al bekend dat de VS naar alle waarschijnlijkheid de wapensteun aan Oekraïne per direct stopzet. Dus in dat opzicht gebeurt al precies wat je hierboven beschrijft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als de VS zo aan de kant van Rusland staan dan gooien ze toch alle daadwerkelijk kritische ondersteuning onmiddellijk op zwart? Als Starlink, de inlichtingen van spionagesatellieten en het gebruik van ieder Amerikaans wapentuig of wapentuig waar Amerikaans spul in zit (dat is nogal wat) ontzegd wordt voor Oekranie dan heeft Rusland volgens sommige kenners 18-24 maanden vrij spel in Oekranie en kan het wel eens zo zijn dat ze het hele land kunnen veroveren.
Denk je dat dit realistisch is? Zo ja, waarom doet de VS dit niet al niet? Zo nee, hoe rijmt dat dan met de stelling dat Amerika aan de kant van Rusland staat?
Hoeveel dode en gewonde soldaten zijn er volgens jou aan Russische zijde dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die getallen zijn kolderiek, nonsens, en getuigen van 0 realisme.
De reden waarom Zelensky smeekt om USA backup (EU ook) is omdat de Russische strijdkrachten grotendeels nog overeind staan en langzaam sterker worden. Er is geen enkele sprake van massale sterfte.
Kortom, pas als je je kleedt zoals de ander wil, is iemand respectabel of serieus te nemen ?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
200-400quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoeveel dode en gewonde soldaten zijn er volgens jou aan Russische zijde dan?
Dit wisten ze niet van de voren? Beetje dom voorbereid dan, deze meeting, vind je niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef Paganitzu het volgende:
Die deal was alleen waardevol als het zou zorgen voor een backstop.
Na 40 minuten in de meeting kwam Zelensky er achter dat het niet just was om zijn land te overkopen voor iets wat Trump nooit zou geven. Hoe pijnlijk en klots dat ook is.
Zelensky en de EU kunnen beter net doen alsof de VS niet bestaat. Enorm pijnlijk, maar slechts minderheid van wapens komt nog uit de VS.
Echte vrede is nog heel ver weg. EU kan die veiligheidsgaranties alleen kunnen geven door Ukraine onder hun nucleaire umbrella te brengen. Mensen sturen is zinloos. Eigen NATO beginnen, en heel snel conventioneel versterken.
Duitse industrie gaat maar de kloten, open daar maar de gesloten kerncentrales en laat de BMW/Mercedes Hun fabrieken maar gebruiken voor wapens.
Voeder het trolletje maar niet. Die is niet gestikt in zijn 1e of 100e leugen…quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit zijn de Amerikaanse schattingen:
Ukrainian forces 60,000–100,000 killed, 400,000 wounded
Russian forces 700,000+ killed and wounded
Of zijn dat leugens?
Nou dat is dubbele dus van Oekraine, zijn we daar ook weer vanaf.quote:
Niet slim (of wel, geen idee wat ze willen bereiken) van Trump en co. Zelensky zat daar gewoon normaal, het was Trump en Vance die met opgeheven toon Zelensky schoffeerde. En het was Trump die paar dagen voor de ontmoeting nog Zelensky beschreef als een dictator en vreselijke president.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wat kwam Z daar dan doen? Die deal ging hij niet tekenen. En garanties zou hij nooit krijgen.
Het was gewoon niet slim dit.
Qua drones, mortiergranaten, tanks en houwitsers komen we een heel eind zonder de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef Paganitzu het volgende:
Zelensky en de EU kunnen beter net doen alsof de VS niet bestaat. Enorm pijnlijk, maar slechts minderheid van wapens komt nog uit de VS.
Dan hoeven we die man ook niet om toestemming te vragen. Laat Europese landen maar een aantal vliegtuigen in Oekraïne parkeren om Russische raketten mee uit de lucht te schieten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het was te verwachten he, Trump is er nu vanaf , die stuurt geen schip meer om europa te helpen , nooit meer
Ja, en Oekraine is altijd heel duidelijk geweest dat een "vrede" zoals voorgesteld geen deal kan zijn, omdat Putin daarna gewoon hergroepeert en er dan zijn reet mee afveegt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit wisten ze niet van de voren? Beetje dom voorbereid dan, deze meeting, vind je niet.
De VS is hier altijd heel duidelijk in geweest. Ook onder Obama en Biden.
Ja, vond het dom.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit wisten ze niet van de voren? Beetje dom voorbereid dan, deze meeting, vind je niet.
De VS is hier altijd heel duidelijk in geweest. Ook onder Obama en Biden.
Bekende uitspraak: "True peace is not merely the absence of tension; it is the presence of justice." (--> Martin Luther King)quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef Paganitzu het volgende:
Die deal was alleen waardevol als het zou zorgen voor een backstop.
Na 40 minuten in de meeting kwam Zelensky er achter dat het niet just was om zijn land te verkopen voor iets wat Trump nooit zou geven. Hoe pijnlijk en klote dat ook is.
Echte vrede is nog heel ver weg. EU kan die veiligheidsgaranties alleen kunnen geven door Ukraine onder hun nucleaire umbrella te brengen. Mensen sturen is zinloos. Eigen NATO beginnen, en heel snel conventioneel versterken.
Duitse industrie gaat maar de kloten, open daar maar de gesloten kerncentrales en laat de BMW/Mercedes Hun fabrieken maar gebruiken voor wapens.
Starlink gaan ze echt niet uitzetten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Qua drones, mortiergranaten, tanks en houwitsers komen we een heel eind zonder de VS.
Qua raketsystemen (patriot) en communicatie GPS en StarLink, is het toch een lastiger verhaal.
China zit in dikke shit. Westerse bedrijven vertrekken. De huizenmarkt staat op klappen. De economie zakt in elkaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef Nexum het volgende:
Ik geloof niet dat Trump pro-Putin is. Ik denk dat hij voornamelijk wilt dat Rusland weer meer afhankelijk wordt van Amerika en van het Westen in het algemeen dan van China. China is op alle fronten de grootste rivaal van Amerika op dit moment. Hoe minder mensen naar China toetrekken hoe beter voor Trump.
Ik vroeg het al eerder aan phpmystyle, noem eens een concreet voorbeeld waarbij Rusland en China door Trump uit elkaar gedreven worden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef Nexum het volgende:
Ik geloof niet dat Trump pro-Putin is. Ik denk dat hij voornamelijk wilt dat Rusland weer meer afhankelijk wordt van Amerika en van het Westen in het algemeen dan van China. China is op alle fronten de grootste rivaal van Amerika op dit moment. Hoe minder mensen naar China toetrekken hoe beter voor Trump.
Trump is het komende jaar bezig om zijn binnenlandse grip in de USA vast te leggenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
China zit in dikke shit. Westerse bedrijven vertrekken. De huizenmarkt staat op klappen. De economie zakt in elkaar.
Trump had gewoon kunnen wachten.
Wat het extra pijnlijkt maakt is dat de VS natuurlijk de uitlokker van de agressie is geweest met de NATO-wortel die ze voor de neuzen van de Oekraïners hebben gehangen. Dit heeft Oekraïne gesterkt in haar motivatie om weg te blijven van onderhandelingen, want precies die belofte maakte het -zover de Oekraïners konden overzien- een kwestie van soevereiniteit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
Klap op de vuurpijl was de VN-resolutie waarin Rusland niet langer werd aangemerkt als de agressor. Die werd ondertekend door Rusland, Noord-Korea en, jawel, de VS.
Dus wat was nou het doel van dit bezoek?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, en Oekraine is altijd heel duidelijk geweest dat een staakt-het-vuren zoals voorgesteld geen deal kan zijn, omdat Putin daarna gewoon hergroepeert en er dan zijn reet mee afveegt.
Het alternatief is onderwerping aan twee autocraten, waarvoor democratisch gekozen Zelensky geen mandaat heeft en volgens de eigen Oekraïense grondwetten ook niet kan nemen. Itt Putin en Trump, heeft Zelensky geen andere macht dan hem in -en door zijn parlement wordt gegeven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ten koste van heel veel Oekraïense levens. Want die moeten wel doorvechten zodat Europa, als het zijn ruggengraat kan vinden, zich kan bewapenen.
Het alternatief is die deal. Dan is er een staakt het vuren. En kunnen zowel Oekraïne als Europa zich alsnog bewapenen. En heb je Amerikaanse belangen in dat land.
Op grond waarvan heeft Zelensky spijt ? Hooguit dat hij is komen opdagen in het Fight House.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus die hele meeting is niet goed voorbereid, verschillende verwachtingen, sloeg dus nergens op.
En nu heeft Zelensky spijt.
China gaat dit jaar voor Taiwan en NAVO gaat niets doenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:45 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk zouden Macron en Starmer een retourtje Beijing moeten boeken en moeten aanpappen met Xi. Dan verandert de toon van die wortel echt wel snel.
Resultaat zal zijn dat Oekraïne verdeeld gaat worden tussen de VS en Rusland en wij durven niks te doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij helemaal niet aangegeven. Maar als ik het mis heb, zie ik graag een bron waarin Trump dat letterlijk zegt, en dus niet wat omslachtige opmerkingen waaruit jij die conclusie trekt.
Nogmaals, het is duidelijk dat Trump en Vance uit waren op een conflict met Zelensky. Trump maakt al twee weken duidelijk dat hij aan de kant staat van de Russen: van Zelensky 'dictator' noemen tot de VN-resolutie waarmee de Amerikanen zich aan de kant schaarden van Rusland en Noord-Korea.
Deze ontmoeting moest leiden tot een breuk, daar waren Trump en Vance op uit.
Uitzetten van Amerikaanse technologie is ook een signaal dat de wereld het vooral niet moet kopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Starlink gaan ze echt niet uitzetten.
Daarom begint hij handelsoorlogen, en dwingt andere landen om meer te handelen met China.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef Nexum het volgende:
Nee. Oek moet tevenwoord categorie 18-25 forceren om het leger in te gaan. Dat zou niet nodig zijn bij aantallen van rond de 500quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou dat is dubbele dus van Oekraine, zijn we daar ook weer vanaf.
Eens. Dit hele bezoek kon alleen maar mislukken. Zo dom dit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:42 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Ja, vond het dom.
Zelensky had dit zo nooit moeten doen.
Nee want de Navo heeft daar niets mee te maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
China gaat dit jaar voor Taiwan en NAVO gaat niets doen
Alleen raketsystemen zijn lastig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Qua drones, mortiergranaten, tanks en houwitsers komen we een heel eind zonder de VS.
Qua raketsystemen (patriot) en communicatie GPS en StarLink, is het toch een lastiger verhaal.
Of je het precies zo moet doen weet ik niet. Maar het is wel de juiste mindset.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:45 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk zouden Macron en Starmer een retourtje Beijing moeten boeken en moeten aanpappen met Xi. Dan verandert de toon van die wortel echt wel snel.
Ik denk dat dit jammer genoeg wel eens de enige manier kan zijn om Poetin naar de onderhandelingstafel te brengen, door hem de hemel in te prijzen, potten met stroop om z'n mond te smeren, etc. Van buitenaf is het lastig te beoordelen of Trump in dienst van Rusland is, of dat hij dit nodig acht om een deal te kunnen sluiten. Trump zei tijdens de ontmoeting met Zelensky gisteren overigens het laatste, dat als hij dit niet doet hij Rusland niet aan tafel krijgt. Laten we wel wezen, het is vóór Trump ook niemand gelukt. Hoe wil je anders Rusland aan tafel krijgen? Als Rusland eenmaal aan tafel zit kun je de duimschroeven gaan aandraaien (of niet, maar dan gaan Zelensky en Europa niet akkoord en hebben zowel Zelensky als Europa iig tijd gewonnen om hun zaakjes verder op orde te krijgen). Dat is denk ik de tactiek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het presidentschap van Trump is pas net begonnen. Vanochtend werd al bekend dat de VS naar alle waarschijnlijkheid de wapensteun aan Oekraïne per direct stopzet. Dus in dat opzicht gebeurt al precies wat je hierboven beschrijft.
Verder verwijs ik naar mijn eerdere bijdragen. De Amerikanen hebben de afgelopen twee weken hun 'true colours' laten zien. Terwijl niet een kritisch woord werd geuit richting Rusland en Poetin, werden Zelensky en Oekraine overladen met beledigingen en verdachtmakingen. Klap op de vuurpijl was de VN-resolutie waarin Rusland niet langer werd aangemerkt als de agressor. Die werd ondertekend door Rusland, Noord-Korea en, jawel, de VS.
Punt is dat als men Starlink uitzet ik verwacht dat Tesla een enorme boycot aan zijn broek krijgt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uitzetten van Amerikaanse technologie is ook een signaal dat de wereld het vooral niet moet kopen.
Er spelen natuurlijk ook gewoon grote financiële belangen mee.
Dat heeft Musk al eerder gedaan. Dus waarom niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Starlink gaan ze echt niet uitzetten.
Dat antwoord hebik jou gegeven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vroeg het al eerder aan phpmystyle, noem eens een concreet voorbeeld waarbij Rusland en China door Trump uit elkaar gedreven worden?
Ik denk namelijk dat het veel eenvoudiger is, Trump voelt zich aangetrokken tot despoten, vandaar dat hij niets negatiefs zegt over Poetin of Xi.
Dit is gewoon onafhankelijk onderzocht, het is 110K is ook een stuk hoger dan de gemelde 70K als officieel cijfer, komt met name omdat men vermisten niet mee telt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Oek moet tevenwoord categorie 18-25 forceren om het leger in te gaan. Dat zou niet nodig zijn bij aantallen van rond de 500
Wat je zegt is juist. De kranten koppen allerlei headlines maar weten het eigenlijk ook niet. Vermoedelijk is de Trump admin een redelijk gesloten clan, of lekker bewust onjuiste informatie. Tot hiertoe is de media er nog niet in geslaagd om echt de acties van Trump en trawanten goed te voorspellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus wat was nou het doel van dit bezoek?
Ik kan me de headlines in de kranten nog herinneren, Zelensky ging daar heen om een deal te ondertekenen.Maar kennelijk was die deal dus nog helemaal niet rond.
Ik denk dat het zo zit: Zelensky kan natuurlijk niet nee zeggen als het Witte Huis hem uitnodigt om te praten over vrede. Dus voor Zelensky was het doel om te praten over vrede met als uitgangspunt dat document waar dan nog wat bij moest. Voor het Witte Huis was het doel ofwel een pr win maken waar hij tekende bij het kruisje of ofwel te breken met het vrije Westen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus wat was nou het doel van dit bezoek?
Ik kan me de headlines in de kranten nog herinneren, Zelensky ging daar heen om een deal te ondertekenen.Maar kennelijk was die deal dus nog helemaal niet rond.
Niet goed afgestemd, niet goed voorbereid dit bezoek...zeg het maar. Wat deed hij daar dan? Dit is echt een faal hoor.
Je weet het dus niet.quote:
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan ik niet concreet maken omdat dat allemaal niet tastbare zaken betreft die in een .xlsx staan. Maar je kan denken aan het wel/niet leveren van double use products, bepaalde jointventures wel/niet tussen China en Rus bedrijven, Russische opstelling dat China dwingt om ook militaire capaciteiten aan te houden aan Russische grenzen.
Nee dat is niet waar, het ging niet over uitzetten, maar over het aanzetten van Starlink, was geloof ik helemaal aan het begin toen er nog op zee gevochten werd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat heeft Musk al eerder gedaan. Dus waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |