abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:34:12 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216877090
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat er nu op de achtergrond gebeurt. Diplomatieke tropendagen. Oekraïne moet zien te redden wat er te redden valt aan concrete Amerikaanse steun.
Ik vermoed dat Rutte zijn blaren op de tong praat om de plooien te strijken tussen Kiev en Washington.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:35:17 #252
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216877100
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wikipedia is een Westerse bron en kan door iedereen bewerkt worden.
Dus :N
In lijn met 'als het Kremlin het ontkent is het vast waar' zal dit dus ook waar zijn. Dank voor de bevestiging.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:35:24 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216877104
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij zei niet dat de oorlog naar de VS zou overslaan, maar dat de VS het wel zou gaan voelen, ondanks de oceaan. Wat natuurlijk zo is, als de oorlog in Europa verder verspreid raakt, er meer landen bij betrokken raken en/of binnengevallen worden. Een veilig en sterk Europa is ook voor de VS van belang.
De bekende truc door een beeld en gezegde van een 'non-native' naar eigen interpretatie te kunnen trekken.
Ook wel's zo iets meegemaakt in een ver buitenland waar we in een groot project verdwaalden in misleidende vertalingen. Niet dat het zo was maar omdat de partij van het contract af wilde.
-- --
Wanneer één van de partijen iets anders wil horen dan wat wordt gezegd,, is dat vooral een keuze. Trump had kunnen vragen, wat bedoel met voelen of is dat merken of is dat bemerken, opmerken of meemaken etc.etc.
Dat Zelensky aan Vance vroeg wat hij verstond onder diplomatie was een goede vraag en toen Vance merkte dat hij vastliep, liet hij het gesprek met instemming van Trump ontploffen. Trump die iets brabbelde over goede kaarten en geïrriteerd raakte dat Zelensky niet aan het kaarten was.

Ik vrees dat de hele vertoning er één vooropgezet was zodat USA aka, Trump zich stoer kon onttrekken aan verdere besognes die o.a. door voorgaande presidenten en hun deals zijn veroorzaakt. Gedurende de hel persco prikte Trump waar Zelensky niet op inging en aan het einde zocht/zag Vance zijn kans om de FU agenda er doorheen te drukken.
En dan Trump die het in dezelfde persco volledig opname voor Putin die het 'veel zwaarder' dan Zelensky had omdat die zg door Hunter/Biden vanwege die laptop in een verkeerd daglicht werd geplaatst.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216877111
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef Terecht het volgende:

[..]
Dat valt mij echt ontzettend mee en dan vraag ik me ook onmiddellijk af waarom Oekranie mankracht problemen heeft.
Ik denk met name omdat Oekraïne wat selectiever is in wie geschikt is, daarnaast kun je niet zomaar oneindig veel mensen optrainen. Je moet bovendien ook nog je land draaiend houden, oorlog is duur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:36:22 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216877116
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:25 schreef probeer het volgende:

[..]
WAT?!
Ja. En dat is dus geen photoshop ofzo he _O- En dan klagen over de kleding van Zelensky :')
Vanaf 36:30 bijvoorbeeld :|W
Bekijk deze YouTube-video
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:36:54 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216877126
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Musk als een redneck gekleed en zijn kind die snot afsmeert aan het bureau en tegen Trump zegt dat hij zijn mond moet houden. Dat vind jij geen waanzin? Wat heeft een kleuter te zoeken bij een persconferentie?
Dat Musk niet goed gekleed is ben ik helemaal met je eens, maar dit vind ik van zoveel mensen tegenwoordig. Kijk eens op de straat om je heen. Dat is dus een breder probleem van de hedendaagse cultuur, waar helaas doorgeslagen individualisme de boventoon voert en niet meer conformisme. Maar dat Musk zijn kind meeneemt vind ik geen punt, dat is juist aandoenlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216877130
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef luxerobots het volgende:
Maar ik denk ook dat we niet door hebben hoe sterk Europa kan zijn. Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Italië zijn alle vier al grotere economieën dan Rusland.
Europa kan heel sterk zijn, maar je moet je ook afvragen hoe sterk de kans is dat Europa samenhorig zal blijven zodra het niet meer onder het Amerikaanse juk zit.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:37:30 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216877138
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Jij ziet geen tabellen met de bronvermelding _O- :W ?
Die getallen zijn kolderiek, nonsens, en getuigen van 0 realisme.
De reden waarom Zelensky smeekt om USA backup (EU ook) is omdat de Russische strijdkrachten grotendeels nog overeind staan en langzaam sterker worden. Er is geen enkele sprake van massale sterfte.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216877148
Die deal was alleen waardevol als het zou zorgen voor een backstop.

Na 40 minuten in de meeting kwam Zelensky er achter dat het niet just was om zijn land te verkopen voor iets wat Trump nooit zou geven. Hoe pijnlijk en klote dat ook is.

Zelensky en de EU kunnen beter net doen alsof de VS niet bestaat. Enorm pijnlijk, maar slechts minderheid van wapens komt nog uit de VS.

Echte vrede is nog heel ver weg. EU kan die veiligheidsgaranties alleen kunnen geven door Ukraine onder hun nucleaire umbrella te brengen. Mensen sturen is zinloos. Eigen NATO beginnen, en heel snel conventioneel versterken.

Duitse industrie gaat maar de kloten, open daar maar de gesloten kerncentrales en laat de BMW/Mercedes hun fabrieken maar gebruiken voor wapens.
pi_216877152
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef Terecht het volgende:

[..]
Als de VS zo aan de kant van Rusland staan dan gooien ze toch alle daadwerkelijk kritische ondersteuning onmiddellijk op zwart? Als Starlink, de inlichtingen van spionagesatellieten en het gebruik van ieder Amerikaans wapentuig of wapentuig waar Amerikaans spul in zit (dat is nogal wat) ontzegd wordt voor Oekranie dan heeft Rusland volgens sommige kenners 18-24 maanden vrij spel in Oekranie en kan het wel eens zo zijn dat ze het hele land kunnen veroveren.

Denk je dat dit realistisch is? Zo ja, waarom doet de VS dit niet al niet? Zo nee, hoe rijmt dat dan met de stelling dat Amerika aan de kant van Rusland staat?
Het presidentschap van Trump is pas net begonnen. Vanochtend werd al bekend dat de VS naar alle waarschijnlijkheid de wapensteun aan Oekraïne per direct stopzet. Dus in dat opzicht gebeurt al precies wat je hierboven beschrijft.

Verder verwijs ik naar mijn eerdere bijdragen. De Amerikanen hebben de afgelopen twee weken hun 'true colours' laten zien. Terwijl niet een kritisch woord werd geuit richting Rusland en Poetin, werden Zelensky en Oekraine overladen met beledigingen en verdachtmakingen. Klap op de vuurpijl was de VN-resolutie waarin Rusland niet langer werd aangemerkt als de agressor. Die werd ondertekend door Rusland, Noord-Korea en, jawel, de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216877160
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die getallen zijn kolderiek, nonsens, en getuigen van 0 realisme.
De reden waarom Zelensky smeekt om USA backup (EU ook) is omdat de Russische strijdkrachten grotendeels nog overeind staan en langzaam sterker worden. Er is geen enkele sprake van massale sterfte.
Hoeveel dode en gewonde soldaten zijn er volgens jou aan Russische zijde dan?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:39:15 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216877169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.

Zijn geslijm op X na afloop was veelzeggend.
Kortom, pas als je je kleedt zoals de ander wil, is iemand respectabel of serieus te nemen ?
Get a life om (je) door uiterlijkheden tot een oordeel te laten leiden.
Zelensky heeft vanaf dag één zich in functie op Chuchill wijze vertoont.

Hij zegt ook niets over de kleur van de stropdassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-03-2025 11:50:42 ]
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:39:54 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216877186
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoeveel dode en gewonde soldaten zijn er volgens jou aan Russische zijde dan?
200-400
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 11:40:19 #264
236264 crew  capricia
pi_216877197
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:38 schreef Paganitzu het volgende:

Na 40 minuten in de meeting kwam Zelensky er achter dat het niet just was om zijn land te overkopen voor iets wat Trump nooit zou geven. Hoe pijnlijk en klots dat ook is.

Zelensky en de EU kunnen beter net doen alsof de VS niet bestaat. Enorm pijnlijk, maar slechts minderheid van wapens komt nog uit de VS.

Echte vrede is nog heel ver weg. EU kan die veiligheidsgaranties alleen kunnen geven door Ukraine onder hun nucleaire umbrella te brengen. Mensen sturen is zinloos. Eigen NATO beginnen, en heel snel conventioneel versterken.

Duitse industrie gaat maar de kloten, open daar maar de gesloten kerncentrales en laat de BMW/Mercedes Hun fabrieken maar gebruiken voor wapens.
Dit wisten ze niet van de voren? Beetje dom voorbereid dan, deze meeting, vind je niet.
De VS is hier altijd heel duidelijk in geweest. Ook onder Obama en Biden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216877203
Ik geloof niet dat Trump pro-Putin is. Ik denk dat hij voornamelijk wilt dat Rusland weer meer afhankelijk wordt van Amerika en van het Westen in het algemeen dan van China. China is op alle fronten de grootste rivaal van Amerika op dit moment. Hoe minder mensen naar China toetrekken hoe beter voor Trump.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_216877208
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit zijn de Amerikaanse schattingen:

Ukrainian forces 60,000–100,000 killed, 400,000 wounded

Russian forces 700,000+ killed and wounded

Of zijn dat leugens?
Voeder het trolletje maar niet. Die is niet gestikt in zijn 1e of 100e leugen…
pi_216877214
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
200-400
Nou dat is dubbele dus van Oekraine, zijn we daar ook weer vanaf.
pi_216877227
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar wat kwam Z daar dan doen? Die deal ging hij niet tekenen. En garanties zou hij nooit krijgen.

Het was gewoon niet slim dit.
Niet slim (of wel, geen idee wat ze willen bereiken) van Trump en co. Zelensky zat daar gewoon normaal, het was Trump en Vance die met opgeheven toon Zelensky schoffeerde. En het was Trump die paar dagen voor de ontmoeting nog Zelensky beschreef als een dictator en vreselijke president.

Dat komt bij mij niet echt over als een betrouwbare partner voor een deal. Vooral als je maar moet werken op basis van vertrouwen, want in de deal zou blijkbaar nada staan over militaire steun / veiligheidsgaranties.
pi_216877230
quote:
Qua drones, mortiergranaten, tanks en houwitsers komen we een heel eind zonder de VS.

Qua raketsystemen (patriot) en communicatie GPS en StarLink, is het toch een lastiger verhaal.
pi_216877233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het was te verwachten he, Trump is er nu vanaf , die stuurt geen schip meer om europa te helpen , nooit meer
Dan hoeven we die man ook niet om toestemming te vragen. Laat Europese landen maar een aantal vliegtuigen in Oekraïne parkeren om Russische raketten mee uit de lucht te schieten.
pi_216877235
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit wisten ze niet van de voren? Beetje dom voorbereid dan, deze meeting, vind je niet.
Ja, en Oekraine is altijd heel duidelijk geweest dat een "vrede" zoals voorgesteld geen deal kan zijn, omdat Putin daarna gewoon hergroepeert en er dan zijn reet mee afveegt.
pi_216877239
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja, vond het dom.

Zelensky had dit zo nooit moeten doen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:42:43 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216877240
quote:

Na 40 minuten in de meeting kwam Zelensky er achter dat het niet just was om zijn land te verkopen voor iets wat Trump nooit zou geven. Hoe pijnlijk en klote dat ook is.

Duitse industrie gaat maar de kloten, open daar maar de gesloten kerncentrales en laat de BMW/Mercedes Hun fabrieken maar gebruiken voor wapens.
Bekende uitspraak: "True peace is not merely the absence of tension; it is the presence of justice." (--> Martin Luther King)
pi_216877247
Wat ook echt bizar is is dat we weer in de begindagen van de informatieoorlog zitten.

Zo beginnen de Russische <Knip> hier weer over “de Oekraine”, alsof het een regio betreft, niet een land.

En die onzin dat Rusland is binnen gevallen omdat Oekraine bij de NAVO wil wordt ook weer een hoop geroepen. Ondanks dat Oekraine niet bij de NAVO wilde voordat Rusland binnen viel, en dat al tijden bekend is bij iedereen die deze oorlog maar een klein beetje volgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 01-03-2025 16:57:16 ]
pi_216877260
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Qua drones, mortiergranaten, tanks en houwitsers komen we een heel eind zonder de VS.

Qua raketsystemen (patriot) en communicatie GPS en StarLink, is het toch een lastiger verhaal.
Starlink gaan ze echt niet uitzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')