Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik zou de Baltics het advies willen geven om gezamelijk met Trump te gaan praten en te vragen wat het kost om zoveel mogelijk Amerikaanse troepen de komende vier jaar in die landen te houden.
Dit. Misschien ook blaffen erbij? en de voeten kussen van alle dames in de Trump familie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik zou de Baltics het advies willen geven om gezamelijk met Trump te gaan praten en te vragen wat het kost om zoveel mogelijk Amerikaanse troepen de komende vier jaar in die landen te houden.
Hopelijk zijn de leiders van Europa nu wel genoeg wakker en moet er niet eerst weer 6 maanden overlegd worden over van alles.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemen
die persco duurder 45 min. Het eerste deel ging best aardig, enig ongemak, maar niet schokkend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.
Doen alsof dit het resultaat van een paar onhandige opmerkingen van Zelensky is grote onzin.
Dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die garanties wil hij denken ik ruilen voor belangen in Groenland..
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Precies, teken bij het kruisje en geef je land op termijn aan Putin. Zo moeilijk is het allemaal niet.
zal Putin nu voor Estland en Letland gaan>??quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat belachelijk idee dat Trump een KGB agent is hoort bij paranoide lui, daar is ie gewoon teveel een patriot voor. Maar ja, alles kan want mensen tellen niet, wel macht en geld. Zelensky gooit ook zijn volk voor de bus om te vechten, begint over huizen en families en jankverhalen. Ondertussen vliegt ie de hele wereld over om geld op te halen voor wapens voor zijn gevecht met Putin. Ga dan maar neer.
Poetin is de steun van zijn vriend Assad en de Syrische havens kwijtquote:
Ja. We hebben het zover laten komen met onze eigen verdediging dat we nu bescherming moeten kopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemen
Jawel hoor. Kan Putin nog dit uur voor zorgen met 1 telefoontje aan zijn generaals. Lijkt mij fantastisch.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.
Het zijn de gebruikelijken die verrassend overeenkomstige teksten plaatsen dat 'als je het hele fragment bekijkt je ziet dat Zelensky begint. Kijk zelf maar'quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.
Doen alsof dit het resultaat van een paar onhandige opmerkingen van Zelensky is grote onzin.
Putin en Noord korea troepen in je land dat wil je ook nietquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.
Ik weet dat je graag ziet dat dictaturen die soevereine landen binnenvallen winnenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.
Ook daar is wat over te vinden:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Relatief beperkt zegt ie
Wat denk je dat er met de Duitse auto industrie gaat gebeuren als Trump 25% importheffingen daarover gaat heffen?
En hoe dat ons als grootste export partner zal beïnvloeden.
Valt wel mee hoor...
Gelukkig hebben we de Amerikanen decennialang kunnen uitlachen om hun gebrek aan sociale zekerheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. We hebben het zover laten komen met onze eigen verdediging dat we nu bescherming moeten kopen.
Hoera!
Je leest niet wat ik schrijf.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
die persco duurder 45 min. Het eerste deel ging best aardig, enig ongemak, maar niet schokkend.
Oh, laat ze dan maar zo snel mogelijk weggegaan. Het is toch maar een vals gevoel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.
Ik geloof nooit dat Trump zijn troepen echt tegen Rusland zal laten vechten in dat soort scenario's zelfs als er een akkoord komt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, laat ze dan maar zo snel mogelijk weggegaan. Het is toch maar een vals gevoel.![]()
Het gaat ook over het afschrikken van nieuwe avonturen van Poetin hè. De komende jaren.
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn de afgelopen weken meetings zonder de VS georganiseerd. Frankrijk en Duitsland praten over atoomwapens. Sommige Europese weigeren informatie met de VS te delen volgens wat onbevestigde (duh, het is staatsgeheim dat ze dat doen) bronnen. Qua soft-power al direct na de verkiezing: De EU stelt zich ineens een stuk minder principieel op bij met maken van handelsverdragen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk zijn de leiders van Europa nu wel genoeg wakker en moet er niet eerst weer 6 maanden overlegd worden over van alles.
Laten we hopen dat het echt wordt doorgezet en niet alleen praten en mooie woorden is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn de afgelopen weken meetings zonder de VS georganiseerd. Frankrijk en Duitsland praten over atoomwapens. Sommige Europese weigeren informatie met de VS te delen volgens wat onbevestigde (duh, het is staatsgeheim dat ze dat doen) bronnen. Qua soft-power al direct na de verkiezing: De EU stelt zich ineens een stuk minder principieel op bij met maken van handelsverdragen.
De ontkoppeling is al in gang gezet.
Dit is idd het grote struikelblok op dit moment. De VS wil zich terugtrekken uit Europa en wil dat Europa zelf haar interne veiligheid op orde brengt. Op zich niet zo gek natuurlijk en iets wat we in Europa zelf ook moeten willen. Echter kunnen we dat op dit moment nog niet omdat we zelf niet de satelliet capaciteiten hebben en ook niet het command & control raamwerk om verschillende Europese legers soepel met elkaar te laten samenwerken. Dit heeft enkele jaren nodig, en in de tussentijd zal de VS backstop garanties moeten geven. Dat is ook waarom de VS een questionnaire naar Europa heeft gestuurd met de vraag wat hebben jullie nodig om veiligheidsgaranties te bieden aan Oekranie. Alles wat uit die questionnaire komt zal Europa op zeer korte termijn zelf moeten gaan ontwikkelen, en de Amerikanen zullen dit ook eisen denk ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Die landen die zelf van de week nog backstop-garanties van de VS nodig hadden.![]()
Die ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |