abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216875520
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Rutte moet zo snel mogelijk Trump en Vance een oorvijg geven.
Dit dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 09:48:52 #3
5428 crew  miss_sly
pi_216875548
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We moeten inderdaad kappen met naïef zijn. Er is geen code om Trump te kraken, zodat hij de NAVO en de EU weer omarmt. Niets wat onze leiders zeggen of doen zal Trump op andere gedachten brengen.

Je zag het deze week: Trump laat zich beïnvloeden door Starmer en Macron en zegt daarna heel even een paar semi-verstandige dingen. Maar kort daarna keert hij zich toch weer af van westerse bondgenoten, en haalt hij z'n dreigementen weer van stal.

We kunnen niks met het Amerika van Trump. En om beurten bij hem op audiëntie gaan in het Witte Huis is niet alleen gênant, het heeft ook totaal geen nut.

We moeten onze eigen plan trekken. En ik sta daar zelf redelijk extreem in: de EU moet zich ontwikkelen tot een supermacht die haar mannetje kan staan tegenover China en de VS, zowel economisch als militair.
Eens.

Ik denk dat we moeten stoppen met proberen Trump in ons kamp te houden/terug te krijgen. We moeten hem ook niet zoveel platform geven in de media, en zeker niet met woorden die hem neerzetten als een sterke leider, de leider van het vrije democratische westen.

We moeten ons eigen plan trekken, als Europa, met Canada, Australie, Japan. Verder niet demonstratief ageren tegen Trump, maar hem gewoon negeren. In zijn sop laten gaarkoken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216875550
875k dode en gewonde Russen en Noord-Koreanen en stijgend.

pi_216875595
Echt het meest beschamende optreden ooit dat ik van een Amerikaanse president heb gezien. Wat intens triest is dit zeg.

Ook dat gejank over een pak van één van die enge rednecks aan de zijkant. Dit terwijl die fascist Musk al weken in de meest achterlijke kleding het witte huis bezoekt.

Ben echt helemaal klaar met dat schijt land.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 09:53:54 #6
5428 crew  miss_sly
pi_216875614
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Echt het meest beschamende optreden ooit dat ik van een Amerikaanse president heb gezien. Wat intens triest is dit zeg.

Ook dat gejank over een pak van één van die enge rednecks aan de zijkant. Dit terwijl die fascist Musk al weken in de meest achterlijke kleding het witte huis bezoekt.

Dat was het vriendje van MTG :')
pi_216875625
quote:

Deze chantage doen ze meestal achter gesloten deuren. Alleen Trump is daar te bot voor en kan het denk ik niets schelen.
pi_216875658
quote:

Trump is de GOAT.

Zijn achterban vreet dit als zoete koek en het hele Europese continent is in paniek en gaan hun defensie-uitgaven flink opkrikken. Tegelijk heeft hij Zelensky in zijn binnenzak tav die grondstoffendeal, die lamlul liep alweer te slijmen op X.
blablablabla
pi_216875662
quote:

Sowieso een schijnheilig gelegenheidsargument. Musk die ook niet in pak rondloopt inderdaad, Trump die altijd heel slecht zittende pakken draagt, en de Amerikanen als geheel staan ook niet bepaald bekend om hun fijn ontwikkelde modegevoel.

Gewoon een opzetje om de meet uit de hand te laten lopen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 09:57:12 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216875664
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Deze chantage doen ze meestal achter gesloten deuren. Alleen Trump is daar te bot voor en kan het denk ik niets schelen.
Trump is alleen maar geinteresseerd in zijn eigen portemonnee en of de golfbaan er goed bij ligt.
pi_216875679
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Trump is de GOAT.

Zijn achterban vreet dit als zoete koek en het hele Europese continent is in paniek en gaan hun defensie-uitgaven flink opkrikken. Tegelijk heeft hij Zelensky in zijn binnenzak tav die grondstoffendeal, die lamlul liep alweer te slijmen op X.
Zijn achterban zit te wachten op dalende prijzen, voor de rest is zijn achterban te dom om te poepen. Laat die import tarieven maar komen, kijken of zijn achterban nog zo MAGA is.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 09:58:29 #12
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216875682
quote:

[..]
Trump is de GOAT.

Lamlul :') , ach knulletje.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216875683
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Trump is alleen maar geinteresseerd in zijn eigen portemonnee en of de golfbaan er goed bij ligt.
Wat dat betreft lijkt hij veel op Zelensky.
pi_216875691
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Lamlul :') , ach knulletje.
Wilde al een opmerking maken over zijn club keuze. Maar er zijn gelukkig nog verstandige feyenoorders.
pi_216875694
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Wat dat betreft lijkt hij veel op Zelensky.
Kun je niet ergens anders gaan trollen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:00:29 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216875699
quote:

Precies mijn gedachte
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:00:46 #17
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_216875703
quote:

[..]
Trump is de GOAT.

Als je je niet hoeft te houden aan een vorm van ethiek of geweten is niet zo moeilijk om jezelf te presenteren als Trump doet. Zeker niet als de “lamlul”-tegenpartij alleen maar bezig is met het tegengaan van de heropvoedingskampen van Oekraïense kinderen, massa-executies op burgers zoals in Butcha en drone/raketaanvallen op ziekenhuizen en wooncomplexen.
Dit, dus.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:01:52 #18
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_216875714
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Zijn achterban zit te wachten op dalende prijzen, voor de rest is zijn achterban te dom om te poepen. Laat die import tarieven maar komen, kijken of zijn achterban nog zo MAGA is.
Hij weet toch wel de schuld daarvoor bij anderen te leggen. En de volgelingen slikken het als zoete koek.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_216875721
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kun je niet ergens anders gaan trollen?
Ach, tegen die tijd is php weer wakker. Die lui hebben de tijd van hun leven.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 10:02:41 #20
236264 crew  capricia
pi_216875725
quote:

Ik vond Trump een hele grote lul gisteren. Die voor publiek en zijn eigen ego Zelensky aan het vernederen was. Ongekend schofferend.

Maar wat Z eist, garanties, dat gaat de VS niet geven. Nooit. En daar zijn ze alle jaren, ook voor Trump, duidelijk over geweest.

Ik denk dat Z daar te vroeg aangeschoven is. Het VK en Fra waren er een paar dagen geleden nog om te bespreken wat zij nodig hadden om Europese troepen daar te kunnen stationeren, bij een staakt het vuren. Dat proces had verder moeten gaan. Waarna er een gesprek met Poetin had kunnen plaatsvinden.

Dit is te hard, te lomp, geweest en heeft heel veel kapot gemaakt.

En volgens mij is dat bezoek van Z ook heel vaag tot stand gekomen. Had beter nog niet plaats kunnen hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216875731
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens.

Ik denk dat we moeten stoppen met proberen Trump in ons kamp te houden/terug te krijgen. We moeten hem ook niet zoveel platform geven in de media, en zeker niet met woorden die hem neerzetten als een sterke leider, de leider van het vrije democratische westen.

We moeten ons eigen plan trekken, als Europa, met Canada, Australie, Japan. Verder niet demonstratief ageren tegen Trump, maar hem gewoon negeren. In zijn sop laten gaarkoken.
Dit dus. En je kan af en toe wel 'reageren', maar dat moet dan niet perse een directe reactie zijn op zijn provocaties. Meer dat wij met een eigen verhaal komen. Maar goed: vooralsnog is die 'wij' er niet. Begrijp mij niet verkeerd: er zijn nu goede ontwikkelingen. Maar ik vraag mij sterk af hoe snel die landen die jij opnoemt een gezamenlijke samenwerking kunnen creeeren die zo sterk is dat wij inderdaad kunnen zeggen tegen Amerika: 'fuck you' (niet letterlijk ofc).
pi_216875780
Groot probleem is wel: Europa kan nog niet zonder de inlichtingen (Sateliette) van Amerika.
pi_216875786
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:43 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
Je kan wel lachen, maar Rutte is daar vanuit zijn functie wel uitermate geschikt voor en tevens de juiste persoon voor.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 10:09:14 #24
5428 crew  miss_sly
pi_216875788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit dus. En je kan af en toe wel 'reageren', maar dat moet dan niet perse een directe reactie zijn op zijn provocaties. Meer dat wij met een eigen verhaal komen. Maar goed: vooralsnog is die 'wij' er niet. Begrijp mij niet verkeerd: er zijn nu goede ontwikkelingen. Maar ik vraag mij sterk af hoe snel die landen die jij opnoemt een gezamenlijke samenwerking kunnen creeeren die zo sterk is dat wij inderdaad kunnen zeggen tegen Amerika: 'fuck you' (niet letterlijk ofc).
Het is zeker geen gemakkelijke opgave, noch zal het snel in elkaar gedraaid zijn. Maar de eerste aanzet moet dit weekend gegeven worden, en het negeren van Trump op het wereldtoneel moet per direct beginnen. Hij geniet ervan de bullebak in het middelpunt te zijn en te denken dat hij alles kan maken. We moeten hem laten zien dat hij niet alles kan maken en stap 1 daarin is stoppen met hem in de media telkens podium te geven.
pi_216875815
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vond Trump een hele grote lul gisteren. Die voor publiek en zijn eigen ego Zelensky aan het vernederen was. Ongekend schofferend.

Maar wat Z eist, garanties, dat gaat de VS niet geven. Nooit. En daar zijn ze alle jaren, ook voor Trump, duidelijk over geweest.

Ik denk dat Z daar te vroeg aangeschoven is. Het VK en Fra waren er een paar dagen geleden nog om te bespreken wat zij nodig hadden om Europese troepen daar te kunnen stationeren, bij een staakt het vuren. Dat proces had verder moeten gaan. Waarna er een gesprek met Poetin had kunnen plaatsvinden.

En volgens mij is dat bezoek van Z ook heel vaag tot stand gekomen. Had beter nog niet plaats kunnen hebben.
Je hebt het de hele tijd over dingen die Zelensky zou eisen en of dat irreeel zou zijn, maar hij zat daar om te praten vanwege een dealtje van Trump wat hij initieel had bekokstooft met Putin.

Als de VS geen veiligheid te bieden heeft, tegen een Putin die gaat hergroeperen en dan weer doorstomen, dan is deze hele kermis aan Trumps kortzichtigheid te wijten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:11:30 #26
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216875819
quote:

[..]
Trump is de GOAT.

De economische kosten van dit alles weten hier voor de vs niet tegenop. Nu zullen ze die gevolgen vast toeschrijven aan Hillary, Biden en andere externen, maar een eventuele grondstoffen deal maakt die schade niet teniet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216875823
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is zeker geen gemakkelijke opgave, noch zal het snel in elkaar gedraaid zijn. Maar de eerste aanzet moet dit weekend gegeven worden, en het negeren van Trump op het wereldtoneel moet per direct beginnen. Hij geniet ervan de bullebak in het middelpunt te zijn en te denken dat hij alles kan maken. We moeten hem laten zien dat hij niet alles kan maken en stap 1 daarin is stoppen met hem in de media telkens podium te geven.
Ja. Maar het is wel akelig allemaal. Want zoals ik bovenstaand ook al zeg: helemaal negeren gaat ook niet. Want op bepaalde gebieden kunnen we simpelweg niet zonder de VS.
pi_216875830
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Best een grote muil heb je voor een inwoner van een land dat grotendeels afhankelijk is van de export.
Die tarieven gaan de EU een stuk meer pijn doen dan andersom.
blablablabla
pi_216875832
quote:

[..]
Trump is de GOAT.

Wat is er zo rond januari 2024 gebeurd? Sindsdien zit je op de magatrein en daarvoor niet.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:13:42 #30
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216875845
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Helemaal eens.
En ook al die wereldleiders die bij hem op bezoek gaan: dat hij maar eens in het vliegtuig stapt en bezoekjes gaat afleggen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216875895
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als je je niet hoeft te houden aan een vorm van ethiek of geweten is niet zo moeilijk om jezelf te presenteren als Trump doet. Zeker niet als de “lamlul”-tegenpartij alleen maar bezig is met het tegengaan van de heropvoedingskampen van Oekraïense kinderen, massa-executies op burgers zoals in Butcha en drone/raketaanvallen op ziekenhuizen en wooncomplexen.
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.

Zijn geslijm op X na afloop was veelzeggend.
blablablabla
pi_216875900
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat is er zo rond januari 2024 gebeurd? Sindsdien zit je op de magatrein en daarvoor niet.
Elan heeft altijd de tegenovergestelde mening
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216875901
quote:

[..]
Trump is de GOAT.

Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 10:18:45 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216875905
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:08 schreef theunderdog het volgende:
Groot probleem is wel: Europa kan nog niet zonder de inlichtingen (Sateliette) van Amerika.
Niemand gaat intel delen met Rusland. Dus de VS krijgt ook minder info aangeleverd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216875918
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Best een grote muil heb je voor een inwoner van een land dat grotendeels afhankelijk is van de export.
Die tarieven gaan de EU een stuk meer pijn doen dan andersom.
Dat valt gelukkig voor ons wel mee:

In detail is daar nog weinig over te zeggen, omdat de uitspraken van Trump niet gepaard gingen met een uitgewerkt plan. Maar ter geruststelling: volgens de rekenmeesters van het Centraal Plan Bureau (CPB), belangrijke adviseurs van het kabinet, zijn de effecten te overzien. ,,De gevolgen voor Nederland en de EU blijven op middellange termijn relatief beperkt”, schreef het CPB gisteren in de economische ramingen. ,,Het aandeel van de VS in de Nederlandse goederenexport was in 2022 5 procent en is daarmee relatief bescheiden; de EU is voor Nederland de belangrijkste handelspartner.”
pi_216875928
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Elan heeft altijd de tegenovergestelde mening
Dan zou je denken dat dat in zijn eerste termijn ook zo was, maar nee

zaterdag 1 maart 2025 @ 10:20:31 #37
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216875932
Leuk om te zien dat er als er stront ligt de bekende vliegjes uit Rusland hier weer op af komen
Je bent een waardeloze agent.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 10:20:37 #38
236264 crew  capricia
pi_216875935
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je hebt het de hele tijd over dingen die Zelensky zou eisen en of dat irreeel zou zijn, maar hij zat daar om te praten vanwege een dealtje van Trump wat hij initieel had bekokstooft met Putin.

Als de VS geen veiligheid te bieden heeft, tegen een Putin die gaat hergroeperen en dan weer doorstomen, dan is deze hele kermis aan Trumps kortzichtigheid te wijten.
En waarom waren Starmer er Macron op bezoek? Met hun vraag voor backstop-garanties voor het inzetten van Europese vredestroepen.

Dit bezoek van Z is te vroeg geweest. Dat proces had eerst verder gemoeten.

Praten over een 'dealtje' dat doen hoge ambtenaren op de achtergrond. Achter de schermen. Die tekenen alles uit, leggen alles vast. Zelensky zou pas moeten gaan als er een handtekening gezet had kunnen worden op een groot plan. Waar Starmer en Macron dus mee bezig waren.

Ik hoop dat als alles een beetje is gaan liggen, dat de gesprekken op de achtergrond verder gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216875945
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niemand gaat intel delen met Rusland. Dus de VS krijgt ook minder info aangeleverd.
Stel je doet een wedstrijd naaktlopen met iemand. Je moet naakt door Amsterdam lopen en wie dit het langste volhoudt, heeft gewonnen. Alleen jij kent schaamte, en de ander interesseert het niets. Wie gaat er waarschijnlijk winnen denk je?

Trump boeit dit allemaal niet. Daar gaat het om. Uiteraard pakt dit alles ook niet goed uit voor Amerika, maar op de korte termijn gaat het allemaal veel meer schade voor ons opleveren.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:21:29 #40
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216875949
quote:

[..]

Hij zal het niet leuk gevonden hebben dat er over Oekraïne gepraat werd en niet met Oekraïne zoals hij meermaals aangegeven heeft.

Alleen moet dat wel eerst gebeuren voordat Europese landen garanties durven te geven. Frankrijk en Engeland gaan niet voor niets bij Trump op de koffie.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 10:22:40 #41
3928 Ulx
pi_216875961
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens.

Precies, we moeten niet proberen een plekje aan tafel te bemachtigen. We moeten een eigen tafel neerzetten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:23:40 #42
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_216875974
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.

Al zit ie daar in zijn zwembroek. Hij heeft op dat moment door dat er een poging wordt gedaan om ‘m te chanteren. Hij hield zich nog netjes.

Het was overigens ook geen geslijm na afloop maar een verduidelijking dat ondanks Trump hij niet vergeten is wat Amerika voor hem heeft gedaan. Dat er toevallig nu een crimineel hem pootje probeert te lichten staat daarbuiten. Dat was de boodschap.
Dit, dus.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:23:59 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216875978
De refuse in Istanbul is een fout van historische omvang.
Dan had je Biden in je zak gehad, een Rusland dat destijds zwakker stond, veiligheidsgaranties, én meer land gehouden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 10:24:20 #44
3928 Ulx
pi_216875983
Vredesduifjes gonna vredesduif.

quote:
🇺🇸⚔️🇲🇽 Hegseth told the officials that if Mexico didn’t deal with the collusion between the country’s government and drug cartels, the U.S. military was prepared to take unilateral action, - WSJ

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljciq2dr6k2f
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:24:25 #45
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216875985
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Precies, we moeten niet proberen een plekje aan tafel te bemachtigen. We moeten een eigen tafel neerzetten.
Waar niemand aan tafel zit van de landen die er toe doen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 10:26:15 #46
3928 Ulx
pi_216876008
pi_216876011
quote:

[..]

Zouden die andere wereldleiders niet denken "ja hij is harstikke maf, dus niet te onverwachte dingen gaan doen."

Over Trump?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_216876023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We moeten inderdaad kappen met naïef zijn. Er is geen code om Trump te kraken, zodat hij de NAVO en de EU weer omarmt. Niets wat onze leiders zeggen of doen zal Trump op andere gedachten brengen.

Je zag het deze week: Trump laat zich beïnvloeden door Starmer en Macron en zegt daarna heel even een paar semi-verstandige dingen. Maar kort daarna keert hij zich toch weer af van westerse bondgenoten, en haalt hij z'n dreigementen weer van stal.
De hele expeditie is het al wel duidelijk dat Trump aan de kant van Poetin staat.

Voorgesprekken tussen de VS en Rusland, daar mogen Oekraïne en de EU niet bij zijn. Trump die Poetin een wereldleider noemt, maar Zelensky een dictator.

En een deal voor grondstoffen uit Oekraïne, waar voor Oekraïne geen veiligheidsgaranties, geen NAVO-lidmaatschap en Amerikaanse boots on the ground tegenover staan. Slechts een vage, als de Amerikanen eenmaal in Oekraïne zijn, zal Rusland Amerika niet aanvallen (maar Oekraïne wel?).

Het is sowieso vreemd dat Oekraïne moet betalen met grondstoffen, want Rusland is de oorlog begonnen, Rusland heeft gebieden met grondstoffen gestolen en Rusland heeft zelf ook enorm veel grondstoffen. Je zou verwachten dat Rusland, als aanstichter van deze oorlog, zou moeten betalen. En niet het slachtoffer, Oekraïne.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 01-03-2025 11:01:24 ]
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 10:27:46 #49
236264 crew  capricia
pi_216876024
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waar niemand aan tafel zit van de landen die er toe doen?
Die landen die zelf van de week nog backstop-garanties van de VS nodig hadden. :D
Die ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:30:21 #50
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216876044
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Die landen die zelf van de week nog backstop-garanties van de VS nodig hadden. :D
Die ja.
Ik zie het niet zo gebeuren dat balansen gaan schuiven als je een tafel hebt met Estland, Belgie, Nl, en een stoere Rutte.
Het enige land dat confessioneel iets kan is Duitsland.

Gisteren bij nieuwsuur -niet het meet pro Rusland zeg maar- zei zelfs die Bob Deen dat het misschien niet heel handig is om als NL troepen te sturen zonder VS.

Nou dan weet ik wel hoe de vlag erbij hangt.
Vladimir Putin
pi_216876046
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De hele expeditie is het al wel duidelijk dat Trump aan de kant van Poetin staat.

Voorgesprekken tussen de VS en Rusland, daar mogen Oekraïne en de VS niet bij zijn. Trump die Poetin een wereldleider noemt, maar Zelensky een dictator.

En een deal voor grondstoffen uit Oekraïne, waar voor Oekraïne geen veiligheidsgaranties, geen NAVO-lidmaatschap en Amerikaanse boots on the ground tegenover staan. Slechts een vage, als de Amerikanen eenmaal in Oekraïne zijn, zal Rusland Amerika niet aanvallen (maar Oekraïne wel?).

Het is sowieso vreemd dat Oekraïne moet betalen met grondstoffen, want Rusland is de oorlog begonnen, Rusland heeft gebieden met grondstoffen gestolen en Rusland heeft zelf ook enorm veel grondstoffen. Je zou verwachten dat Rusland, als aanstichter van deze oorlog, zou moeten betalen. En niet het slachtoffer, Oekraïne.
Dat is ook wat Zelensky zei in het gesprek.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216876055
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:24 schreef Ulx het volgende:
Vredesduifjes gonna vredesduif.
[..]

Dit zegt wel heel veel. Amerika denkt dat ze alles kunnen maken. En ze hebben waarschijnlijk nog gelijk ook.
pi_216876061
quote:

[..]

Dat zelfs de kleding van Zelensky werd gebruikt om hem te diskwalificeren was vooral veelzeggend. Het was 1 grote show waarbij Zelensky continu in een hoek werd gedreven. Vooral door Vance die op 'beleefde' wijze allerlei lasterende uitspraken deed over Zelensky en Oekraïne.

Zelensky heeft zich uit de tent laten lokken door het spel van Trump en Vance. Is dat onhandig van Zelensky, wellicht, maar ook wel begrijpelijk.
Zoals hij zelf al zei, het is geen kaartspelletje. Trump en Vance zitten daar voor hun ego, Zelensky voor miljoenen mensen in nood.
Dat het spel zo gespeeld moet worden over de rug van deze miljoenen mensen is om te kotsen :r

Om dan met de walgelijke beschuldiging af te sluiten dat Zelensky zorgt voor een WO3.
Terwijl Ruskand natuurlijk de echte en enige partij is die per direct voor vrede kan zorgen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:32:58 #54
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_216876069
Ach Elan.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:33:52 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216876081
Biden stole the elections.

Trump stole America.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216876085
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:32 schreef FYazz het volgende:

[..]
Dat zelfs de kleding van Zelensky werd gebruikt om hem te diskwalificeren was vooral veelzeggend. Het was 1 grote show waarbij Zelensky continu in een hoek werd gedreven. Vooral door Vance die op 'beleefde' wijze allerlei lasterende uitspraken deed over Zelensky en Oekraïne.

Zelensky heeft zich uit de tent laten lokken door het spel van Trump en Vance. Is dat onhandig van Zelensky, wellicht, maar ook wel begrijpelijk.
Zoals hij zelf al zei, het is geen kaartspelletje. Trump en Vance zitten daar voor hun ego, Zelensky voor miljoenen mensen in nood.
Dat het spel zo gespeeld moet worden over de rug van deze miljoenen mensen is om te kotsen :r

Om dan met de walgelijke beschuldiging af te sluiten dat Zelensky zorgt voor een WO3.
Terwijl Ruskand natuurlijk de echte en enige partij is die per direct voor vrede kan zorgen.
Filosoof Vlad Vexler heeft wel een goede duiding van hoe Trump tegen Zelensky aan kijkt, wat Zelensky zelf niet goed heeft gedaan en wat dit kan betekenen voor de veiligheid van Europa.

Bekijk deze YouTube-video
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:35:03 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216876093
quote:

[..]

Die zin over "he all dressed up today" was een grapje.
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:36:04 #58
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_216876105
quote:

[..]

Ik heb begrepen dat het voornamelijk Zelensky is geweest die deze ontmoeting op deze manier (in de oval office) wilde hebben. Marco Rubio zei in een interview met CNN gisteren dat deze deal al veel eerder getekend had kunnen worden maar dat Zelensky er iets groots van wilde maken. Vanuit Zelensky's persepectief wel begrijpelijk, maar dan had hij ook kunnen verwachten dat je een paar steken in je zij krijgt. Als je zo afhankelijk bent van de VS moet je dat dan accepteren en braaf stil zitten als je geschoren wordt. Diplomatie is soms ook een lesje in nederigheid ondergaan. Het domste wat Zelensky vervolgens deed is dat hijzelf het vuurtje aanwakkerde door in te gaan op een opmerking van Vance, en daaruit volgde de treinramp die we gezien hebben. De eerste 40 minuten van de ontmoeting was eigenlijk vrij amicaal, totdat Zelensky zelf, en onnodig wmb, de knuppel in het hoenderhok gooide. Hoe stom kun je zijn.

Rubio bij CNN:

twitter
pi_216876118
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Leuk als vrienden onderling wellicht, maar binnen deze context gewoon een hautain kut grapje ten koste van hem.

Misschien had Zelensky iets moeten antwoorden als "Yea, I just got off my couch, what about you?"
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:37:15 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216876119
Het gaat nu echt cartoons regenen.

Zie hierna bijvoorbeeld de gif van @Starhopper
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:37:20 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216876123
Haha deze gif _O_

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216876135
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat valt gelukkig voor ons wel mee:

In detail is daar nog weinig over te zeggen, omdat de uitspraken van Trump niet gepaard gingen met een uitgewerkt plan. Maar ter geruststelling: volgens de rekenmeesters van het Centraal Plan Bureau (CPB), belangrijke adviseurs van het kabinet, zijn de effecten te overzien. ,,De gevolgen voor Nederland en de EU blijven op middellange termijn relatief beperkt”, schreef het CPB gisteren in de economische ramingen. ,,Het aandeel van de VS in de Nederlandse goederenexport was in 2022 5 procent en is daarmee relatief bescheiden; de EU is voor Nederland de belangrijkste handelspartner.”
Relatief beperkt zegt ie _O-
Wat denk je dat er met de Duitse auto industrie gaat gebeuren als Trump 25% importheffingen daarover gaat heffen?

En hoe dat ons als grootste export partner zal beïnvloeden.

Valt wel mee hoor...
blablablabla
pi_216876140
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:36 schreef Terecht het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat het voornamelijk Zelensky is geweest die deze ontmoeting op deze manier (in de oval office) wilde hebben. Marco Rubio zei in een interview met CNN gisteren dat deze deal al veel eerder getekend had kunnen worden maar dat Zelensky er iets groots van wilde maken. Vanuit Zelensky's persepectief wel begrijpelijk, maar dan had hij ook kunnen verwachten dat je een paar steken in je zij krijgt. Als je zo afhankelijk bent van de VS moet je dat dan accepteren en braaf stil zitten als je geschoren wordt. Diplomatie is soms ook een lesje in nederigheid ondergaan. Het domste wat Zelensky vervolgens deed is dat hijzelf het vuurtje aanwakkerde door in te gaan op een opmerking van Vance, en daaruit volgde de treinramp die we gezien hebben. De eerste 40 minuten van de ontmoeting was eigenlijk vrij amicaal, totdat Zelensky zelf, en onnodig wmb, de knuppel in het hoenderhok gooide. Hoe stom kun je zijn.

Rubio bij CNN:

[ x ]
Nee. De deal was zonder veiligheidsgaranties. Dus er was niets te onderhandelen.

Nederigheid is nodig als de grootmacht waar je tegenover zit, zelf ook respecttabel gedrag laat zien.
pi_216876145
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
keihard lachen. :O
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:39:44 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216876155
quote:

[..]

Had Zelensky niet moeten doen. Maar nu ziet iedereen wat voor klootzakken en pestkoppen het zijn. Als dit ook zo aan de onderhandelingstafel gaat.... 8)7
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 10:40:17 #66
3928 Ulx
pi_216876160
quote:

[..]
Die ja.
Ja, bij een staakt-het-vuren. Maar die komt nu niet meer. Dat is over.

Europese landen wilden logischerwijze de VS in ons kamp houden. Dus het was redden wat er te redden valt. Maar dat is verspilde moeite aangezien we sinds gisteren weten dat de VS liever bij Noord-Korea en Rusland wil zitten. En wij gaan niet aanschuiven bij dat tuig. Waarom zouden we? Dan kunnen we net zo goed meteen capituleren.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:42:11 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216876182
Ik ben bang dat Zelensky ook teveel in een informatie koker zit van eu-leiders en x accountants die allemaal klappen als hij iets negatiefs zegt over Trump enzo. Maar hij vergeet dat USA zijn enige bondgenoot is die impact kan maken.
Vladimir Putin
pi_216876183
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Had Zelensky niet moeten doen. Maar nu ziet iedereen wat voor klootzakken en pestkoppen het zijn. Als dit ook zo aan de onderhandelingstafel gaat.... 8)7
Wie is iedereen precies in je voorbeeld en waarom zijn ze relevant?

Trump zit in een positie dat hij alles kan maken, alles.
blablablabla
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 10:42:29 #69
236264 crew  capricia
pi_216876189
Ik zou de Baltics het advies willen geven om gezamelijk met Trump te gaan praten en te vragen wat het kost om zoveel mogelijk Amerikaanse troepen de komende vier jaar in die landen te houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216876193
twitter

Het is niet moeilijk als je in zelensky zijn positie zit. Hij maakt het moeilijk.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:43:25 #71
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216876212
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:20 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Leuk om te zien dat er als er stront ligt de bekende vliegjes uit Rusland hier weer op af komen
Tegenwoordig ook nog die uit de VS erbij
pi_216876219
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Het is niet moeilijk als je in zelensky zijn positie zit. Hij maakt het moeilijk.
Precies, teken bij het kruisje en geef je land op termijn aan Putin. Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_216876220
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, bij een staakt-het-vuren. Maar die komt nu niet meer. Dat is over.

Europese landen wilden logischerwijze de VS in ons kamp houden. Dus het was redden wat er te redden valt. Maar dat is verspilde moeite aangezien we sinds gisteren weten dat de VS liever bij Noord-Korea en Rusland wil zitten. En wij gaan niet aanschuiven bij dat tuig. Waarom zouden we? Dan kunnen we net zo goed meteen capituleren.
Nah. Op korte termijn zullen wij wel degelijk aanschuiven. We kunnen nogmaals niet zonder de VS op bepaalde gebieden. Die afhankelijkheid is er nog zeker heel het Trump termijn.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:43:58 #74
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216876221
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik zou de Baltics het advies willen geven om gezamelijk met Trump te gaan praten en te vragen wat het kost om zoveel mogelijk Amerikaanse troepen de komende vier jaar in die landen te houden.
Die garanties wil hij denken ik ruilen voor belangen in Groenland..
Vladimir Putin
pi_216876228
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:36 schreef Terecht het volgende:

[..]

Rubio bij CNN:

[ x ]
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.

Doen alsof dit het resultaat van een paar onhandige opmerkingen van Zelensky is grote onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:44:22 #76
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216876230
quote:
Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemen
pi_216876239
quote:
Dit. Misschien ook blaffen erbij? en de voeten kussen van alle dames in de Trump familie.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:44:58 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216876241
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Hopelijk zijn de leiders van Europa nu wel genoeg wakker en moet er niet eerst weer 6 maanden overlegd worden over van alles.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:44:58 #79
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216876242
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.

Doen alsof dit het resultaat van een paar onhandige opmerkingen van Zelensky is grote onzin.
die persco duurder 45 min. Het eerste deel ging best aardig, enig ongemak, maar niet schokkend.
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 10:45:10 #80
236264 crew  capricia
pi_216876243
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die garanties wil hij denken ik ruilen voor belangen in Groenland..
Dat dacht ik al.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 10:45:23 #81
3928 Ulx
pi_216876247
quote:
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.
pi_216876264
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Precies, teken bij het kruisje en geef je land op termijn aan Putin. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:46:51 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216876272
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 02:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat belachelijk idee dat Trump een KGB agent is hoort bij paranoide lui, daar is ie gewoon teveel een patriot voor. Maar ja, alles kan want mensen tellen niet, wel macht en geld. Zelensky gooit ook zijn volk voor de bus om te vechten, begint over huizen en families en jankverhalen. Ondertussen vliegt ie de hele wereld over om geld op te halen voor wapens voor zijn gevecht met Putin. Ga dan maar neer.
zal Putin nu voor Estland en Letland gaan>??

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 02:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wie is Syrie kwijt?
Poetin is de steun van zijn vriend Assad en de Syrische havens kwijt
Assad had niets meer te vertellen net als lukashenko , tandeloos gemaakt

Poetin is syrie kwijt nu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 10:46:53 #84
236264 crew  capricia
pi_216876275
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ja. We hebben het zover laten komen met onze eigen verdediging dat we nu bescherming moeten kopen.
Hoera! :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:47:08 #85
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216876282
Het staat vast dat bouwen op de VS nergens op slaat, dat land is zo labiel als het maar kan. Over 4 jaar kan er nog wel een grotere gek zitten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216876300
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Jawel hoor. Kan Putin nog dit uur voor zorgen met 1 telefoontje aan zijn generaals. Lijkt mij fantastisch.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:47:47 #87
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216876301
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zijn de gebruikelijken die verrassend overeenkomstige teksten plaatsen dat 'als je het hele fragment bekijkt je ziet dat Zelensky begint. Kijk zelf maar'

Geen Ai voor nodig om te bedenken uit welke hoek dat komt.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:47:59 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216876309
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.
Putin en Noord korea troepen in je land dat wil je ook niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:48:13 #89
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216876320
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ik weet dat je graag ziet dat dictaturen die soevereine landen binnenvallen winnen
pi_216876325
Geen idee of dit al is geplaatst, maar spot on zou ik willen zeggen:

https://x.com/ACTBrigitte(...)nsky-trump-vancefold
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:48:47 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216876330
Kallas snapt ook niet helemaal hoe het werkt :')

Statement Kallas "It is obvious we need a new world leader."

Bron: NOS Teletekst

pi_216876347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Relatief beperkt zegt ie _O-
Wat denk je dat er met de Duitse auto industrie gaat gebeuren als Trump 25% importheffingen daarover gaat heffen?

En hoe dat ons als grootste export partner zal beïnvloeden.

Valt wel mee hoor...
Ook daar is wat over te vinden:

Onze oosterburen zullen slecht geslapen hebben na de mededelingen van Trump. De Duitse industrie heeft het al zwaar, en zal direct geraakt worden als Amerika nieuwe importheffingen invoert. De Duitse export naar de VS bereikte in 2023 juist een hoogtepunt: 10 procent van de Duitse uitvoer ging naar Amerika. Dat is samen goed voor bijna 158 miljard euro. Met name farmaceutische goederen, auto's en machines vinden hun weg over de oceaan.

Best een uitgebreid artikel waarbij het niet zo zwart wit is als jij hier nu roept. Misschien moet je het eens lezen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-nederland~a76efe6e/
pi_216876348
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. We hebben het zover laten komen met onze eigen verdediging dat we nu bescherming moeten kopen.
Hoera! :{
Gelukkig hebben we de Amerikanen decennialang kunnen uitlachen om hun gebrek aan sociale zekerheid.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216876349
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
die persco duurder 45 min. Het eerste deel ging best aardig, enig ongemak, maar niet schokkend.
Je leest niet wat ik schrijf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 10:50:50 #95
236264 crew  capricia
pi_216876367
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh, laat ze dan maar zo snel mogelijk weggegaan. Het is toch maar een vals gevoel. :')

Het gaat ook over het afschrikken van nieuwe avonturen van Poetin hè. De komende jaren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:52:01 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216876381
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, laat ze dan maar zo snel mogelijk weggegaan. Het is toch maar een vals gevoel. :')

Het gaat ook over het afschrikken van nieuwe avonturen van Poetin hè. De komende jaren.
Ik geloof nooit dat Trump zijn troepen echt tegen Rusland zal laten vechten in dat soort scenario's zelfs als er een akkoord komt.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 10:52:08 #97
3928 Ulx
pi_216876384
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Hopelijk zijn de leiders van Europa nu wel genoeg wakker en moet er niet eerst weer 6 maanden overlegd worden over van alles.
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn de afgelopen weken meetings zonder de VS georganiseerd. Frankrijk en Duitsland praten over atoomwapens. Sommige Europese weigeren informatie met de VS te delen volgens wat onbevestigde (duh, het is staatsgeheim dat ze dat doen) bronnen. Qua soft-power al direct na de verkiezing: De EU stelt zich ineens een stuk minder principieel op bij met maken van handelsverdragen.

De ontkoppeling is al in gang gezet.
pi_216876385
Lachwekkond dat er een journalist over de kleding van Zelensky begon. Hij is geen journalist of tweedehands autoverkoper in de VS maar de president van een land in oorlog. Als er een Afrikaanse leider in traditionele kleding over de vloer komt in het Witte Huis dan maakt niemand daar een punt van.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:52:47 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216876390
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn de afgelopen weken meetings zonder de VS georganiseerd. Frankrijk en Duitsland praten over atoomwapens. Sommige Europese weigeren informatie met de VS te delen volgens wat onbevestigde (duh, het is staatsgeheim dat ze dat doen) bronnen. Qua soft-power al direct na de verkiezing: De EU stelt zich ineens een stuk minder principieel op bij met maken van handelsverdragen.

De ontkoppeling is al in gang gezet.
Laten we hopen dat het echt wordt doorgezet en niet alleen praten en mooie woorden is.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 10:52:51 #100
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_216876391
quote:

[..]
Die ja.
Dit is idd het grote struikelblok op dit moment. De VS wil zich terugtrekken uit Europa en wil dat Europa zelf haar interne veiligheid op orde brengt. Op zich niet zo gek natuurlijk en iets wat we in Europa zelf ook moeten willen. Echter kunnen we dat op dit moment nog niet omdat we zelf niet de satelliet capaciteiten hebben en ook niet het command & control raamwerk om verschillende Europese legers soepel met elkaar te laten samenwerken. Dit heeft enkele jaren nodig, en in de tussentijd zal de VS backstop garanties moeten geven. Dat is ook waarom de VS een questionnaire naar Europa heeft gestuurd met de vraag wat hebben jullie nodig om veiligheidsgaranties te bieden aan Oekranie. Alles wat uit die questionnaire komt zal Europa op zeer korte termijn zelf moeten gaan ontwikkelen, en de Amerikanen zullen dit ook eisen denk ik.

Ik denk dat Trump en co uiteindelijk wel bereid zullen zijn om voor deze overgangsperiode garant te staan, maar als ik in het hoofd van Trump probeer te kruipen dan denk ik dat hij dat niet op voorhand wil toezeggen omdat hij bang is dat de Europeanen dan weer in hun luie stoel terugdeinzen en denken dat de Amerikanen de hete kooltjes wel weer uit het vuur gaan slepen. Je ziet dat Europa eigenlijk alleen maar in beweging te brengen is als het echt echt pijn gaat doen, en daarom probeert de Trump admin het vuurtje zo hoog mogelijk op te stoken zodat Europa eindelijk eens wat gaat doen aan militaire autonomie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')