SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Rutte moet zo snel mogelijk Trump en Vance een oorvijg geven.
Eens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We moeten inderdaad kappen met naïef zijn. Er is geen code om Trump te kraken, zodat hij de NAVO en de EU weer omarmt. Niets wat onze leiders zeggen of doen zal Trump op andere gedachten brengen.
Je zag het deze week: Trump laat zich beïnvloeden door Starmer en Macron en zegt daarna heel even een paar semi-verstandige dingen. Maar kort daarna keert hij zich toch weer af van westerse bondgenoten, en haalt hij z'n dreigementen weer van stal.
We kunnen niks met het Amerika van Trump. En om beurten bij hem op audiëntie gaan in het Witte Huis is niet alleen gênant, het heeft ook totaal geen nut.
We moeten onze eigen plan trekken. En ik sta daar zelf redelijk extreem in: de EU moet zich ontwikkelen tot een supermacht die haar mannetje kan staan tegenover China en de VS, zowel economisch als militair.
Dat was het vriendje van MTGquote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Echt het meest beschamende optreden ooit dat ik van een Amerikaanse president heb gezien. Wat intens triest is dit zeg.
Ook dat gejank over een pak van één van die enge rednecks aan de zijkant. Dit terwijl die fascist Musk al weken in de meest achterlijke kleding het witte huis bezoekt.
Ben echt helemaal klaar met dat schijt land.
Deze chantage doen ze meestal achter gesloten deuren. Alleen Trump is daar te bot voor en kan het denk ik niets schelen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Echt het meest beschamende optreden ooit dat ik van een Amerikaanse president heb gezien. Wat intens triest is dit zeg.
Ook dat gejank over een pak van één van die enge rednecks aan de zijkant. Dit terwijl die fascist Musk al weken in de meest achterlijke kleding het witte huis bezoekt.
Trump is de GOAT.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso een schijnheilig gelegenheidsargument. Musk die ook niet in pak rondloopt inderdaad, Trump die altijd heel slecht zittende pakken draagt, en de Amerikanen als geheel staan ook niet bepaald bekend om hun fijn ontwikkelde modegevoel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Trump is alleen maar geinteresseerd in zijn eigen portemonnee en of de golfbaan er goed bij ligt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Deze chantage doen ze meestal achter gesloten deuren. Alleen Trump is daar te bot voor en kan het denk ik niets schelen.
Zijn achterban zit te wachten op dalende prijzen, voor de rest is zijn achterban te dom om te poepen. Laat die import tarieven maar komen, kijken of zijn achterban nog zo MAGA is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Zijn achterban vreet dit als zoete koek en het hele Europese continent is in paniek en gaan hun defensie-uitgaven flink opkrikken. Tegelijk heeft hij Zelensky in zijn binnenzak tav die grondstoffendeal, die lamlul liep alweer te slijmen op X.
Lamlulquote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Zijn achterban vreet dit als zoete koek en het hele Europese continent is in paniek en gaan hun defensie-uitgaven flink opkrikken. Tegelijk heeft hij Zelensky in zijn binnenzak tav die grondstoffendeal, die lamlul liep alweer te slijmen op X.
Wat dat betreft lijkt hij veel op Zelensky.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trump is alleen maar geinteresseerd in zijn eigen portemonnee en of de golfbaan er goed bij ligt.
Wilde al een opmerking maken over zijn club keuze. Maar er zijn gelukkig nog verstandige feyenoorders.quote:
Kun je niet ergens anders gaan trollen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt hij veel op Zelensky.
Precies mijn gedachtequote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Als je je niet hoeft te houden aan een vorm van ethiek of geweten is niet zo moeilijk om jezelf te presenteren als Trump doet. Zeker niet als de “lamlul”-tegenpartij alleen maar bezig is met het tegengaan van de heropvoedingskampen van Oekraïense kinderen, massa-executies op burgers zoals in Butcha en drone/raketaanvallen op ziekenhuizen en wooncomplexen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Hij weet toch wel de schuld daarvoor bij anderen te leggen. En de volgelingen slikken het als zoete koek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zijn achterban zit te wachten op dalende prijzen, voor de rest is zijn achterban te dom om te poepen. Laat die import tarieven maar komen, kijken of zijn achterban nog zo MAGA is.
Ach, tegen die tijd is php weer wakker. Die lui hebben de tijd van hun leven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kun je niet ergens anders gaan trollen?
Ik vond Trump een hele grote lul gisteren. Die voor publiek en zijn eigen ego Zelensky aan het vernederen was. Ongekend schofferend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:52 schreef Simmertje het volgende:
Dit dus. En je kan af en toe wel 'reageren', maar dat moet dan niet perse een directe reactie zijn op zijn provocaties. Meer dat wij met een eigen verhaal komen. Maar goed: vooralsnog is die 'wij' er niet. Begrijp mij niet verkeerd: er zijn nu goede ontwikkelingen. Maar ik vraag mij sterk af hoe snel die landen die jij opnoemt een gezamenlijke samenwerking kunnen creeeren die zo sterk is dat wij inderdaad kunnen zeggen tegen Amerika: 'fuck you' (niet letterlijk ofc).quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens.
Ik denk dat we moeten stoppen met proberen Trump in ons kamp te houden/terug te krijgen. We moeten hem ook niet zoveel platform geven in de media, en zeker niet met woorden die hem neerzetten als een sterke leider, de leider van het vrije democratische westen.
We moeten ons eigen plan trekken, als Europa, met Canada, Australie, Japan. Verder niet demonstratief ageren tegen Trump, maar hem gewoon negeren. In zijn sop laten gaarkoken.
Je kan wel lachen, maar Rutte is daar vanuit zijn functie wel uitermate geschikt voor en tevens de juiste persoon voor.quote:
Het is zeker geen gemakkelijke opgave, noch zal het snel in elkaar gedraaid zijn. Maar de eerste aanzet moet dit weekend gegeven worden, en het negeren van Trump op het wereldtoneel moet per direct beginnen. Hij geniet ervan de bullebak in het middelpunt te zijn en te denken dat hij alles kan maken. We moeten hem laten zien dat hij niet alles kan maken en stap 1 daarin is stoppen met hem in de media telkens podium te geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit dus. En je kan af en toe wel 'reageren', maar dat moet dan niet perse een directe reactie zijn op zijn provocaties. Meer dat wij met een eigen verhaal komen. Maar goed: vooralsnog is die 'wij' er niet. Begrijp mij niet verkeerd: er zijn nu goede ontwikkelingen. Maar ik vraag mij sterk af hoe snel die landen die jij opnoemt een gezamenlijke samenwerking kunnen creeeren die zo sterk is dat wij inderdaad kunnen zeggen tegen Amerika: 'fuck you' (niet letterlijk ofc).
Je hebt het de hele tijd over dingen die Zelensky zou eisen en of dat irreeel zou zijn, maar hij zat daar om te praten vanwege een dealtje van Trump wat hij initieel had bekokstooft met Putin.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond Trump een hele grote lul gisteren. Die voor publiek en zijn eigen ego Zelensky aan het vernederen was. Ongekend schofferend.
Maar wat Z eist, garanties, dat gaat de VS niet geven. Nooit. En daar zijn ze alle jaren, ook voor Trump, duidelijk over geweest.
Ik denk dat Z daar te vroeg aangeschoven is. Het VK en Fra waren er een paar dagen geleden nog om te bespreken wat zij nodig hadden om Europese troepen daar te kunnen stationeren, bij een staakt het vuren. Dat proces had verder moeten gaan. Waarna er een gesprek met Poetin had kunnen plaatsvinden.
Dit is te hard, te lomp, geweest en heeft heel veel kapot gemaakt.
En volgens mij is dat bezoek van Z ook heel vaag tot stand gekomen. Had beter nog niet plaats kunnen hebben.
De economische kosten van dit alles weten hier voor de vs niet tegenop. Nu zullen ze die gevolgen vast toeschrijven aan Hillary, Biden en andere externen, maar een eventuele grondstoffen deal maakt die schade niet teniet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Ja. Maar het is wel akelig allemaal. Want zoals ik bovenstaand ook al zeg: helemaal negeren gaat ook niet. Want op bepaalde gebieden kunnen we simpelweg niet zonder de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is zeker geen gemakkelijke opgave, noch zal het snel in elkaar gedraaid zijn. Maar de eerste aanzet moet dit weekend gegeven worden, en het negeren van Trump op het wereldtoneel moet per direct beginnen. Hij geniet ervan de bullebak in het middelpunt te zijn en te denken dat hij alles kan maken. We moeten hem laten zien dat hij niet alles kan maken en stap 1 daarin is stoppen met hem in de media telkens podium te geven.
Best een grote muil heb je voor een inwoner van een land dat grotendeels afhankelijk is van de export.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zijn achterban zit te wachten op dalende prijzen, voor de rest is zijn achterban te dom om te poepen. Laat die import tarieven maar komen, kijken of zijn achterban nog zo MAGA is.
Wat is er zo rond januari 2024 gebeurd? Sindsdien zit je op de magatrein en daarvoor niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is zeker geen gemakkelijke opgave, noch zal het snel in elkaar gedraaid zijn. Maar de eerste aanzet moet dit weekend gegeven worden, en het negeren van Trump op het wereldtoneel moet per direct beginnen. Hij geniet ervan de bullebak in het middelpunt te zijn en te denken dat hij alles kan maken. We moeten hem laten zien dat hij niet alles kan maken en stap 1 daarin is stoppen met hem in de media telkens podium te geven.
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je je niet hoeft te houden aan een vorm van ethiek of geweten is niet zo moeilijk om jezelf te presenteren als Trump doet. Zeker niet als de “lamlul”-tegenpartij alleen maar bezig is met het tegengaan van de heropvoedingskampen van Oekraïense kinderen, massa-executies op burgers zoals in Butcha en drone/raketaanvallen op ziekenhuizen en wooncomplexen.
Elan heeft altijd de tegenovergestelde meningquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat is er zo rond januari 2024 gebeurd? Sindsdien zit je op de magatrein en daarvoor niet.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump is de GOAT.
Niemand gaat intel delen met Rusland. Dus de VS krijgt ook minder info aangeleverd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:08 schreef theunderdog het volgende:
Groot probleem is wel: Europa kan nog niet zonder de inlichtingen (Sateliette) van Amerika.
Dat valt gelukkig voor ons wel mee:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Best een grote muil heb je voor een inwoner van een land dat grotendeels afhankelijk is van de export.
Die tarieven gaan de EU een stuk meer pijn doen dan andersom.
Dan zou je denken dat dat in zijn eerste termijn ook zo was, maar neequote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Elan heeft altijd de tegenovergestelde mening
En waarom waren Starmer er Macron op bezoek? Met hun vraag voor backstop-garanties voor het inzetten van Europese vredestroepen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd over dingen die Zelensky zou eisen en of dat irreeel zou zijn, maar hij zat daar om te praten vanwege een dealtje van Trump wat hij initieel had bekokstooft met Putin.
Als de VS geen veiligheid te bieden heeft, tegen een Putin die gaat hergroeperen en dan weer doorstomen, dan is deze hele kermis aan Trumps kortzichtigheid te wijten.
Stel je doet een wedstrijd naaktlopen met iemand. Je moet naakt door Amsterdam lopen en wie dit het langste volhoudt, heeft gewonnen. Alleen jij kent schaamte, en de ander interesseert het niets. Wie gaat er waarschijnlijk winnen denk je?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niemand gaat intel delen met Rusland. Dus de VS krijgt ook minder info aangeleverd.
Hij zal het niet leuk gevonden hebben dat er over Oekraïne gepraat werd en niet met Oekraïne zoals hij meermaals aangegeven heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond Trump een hele grote lul gisteren. Die voor publiek en zijn eigen ego Zelensky aan het vernederen was. Ongekend schofferend.
Maar wat Z eist, garanties, dat gaat de VS niet geven. Nooit. En daar zijn ze alle jaren, ook voor Trump, duidelijk over geweest.
Ik denk dat Z daar te vroeg aangeschoven is. Het VK en Fra waren er een paar dagen geleden nog om te bespreken wat zij nodig hadden om Europese troepen daar te kunnen stationeren, bij een staakt het vuren. Dat proces had verder moeten gaan. Waarna er een gesprek met Poetin had kunnen plaatsvinden.
En volgens mij is dat bezoek van Z ook heel vaag tot stand gekomen. Had beter nog niet plaats kunnen hebben.
Precies, we moeten niet proberen een plekje aan tafel te bemachtigen. We moeten een eigen tafel neerzetten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens.
Ik denk dat we moeten stoppen met proberen Trump in ons kamp te houden/terug te krijgen. We moeten hem ook niet zoveel platform geven in de media, en zeker niet met woorden die hem neerzetten als een sterke leider, de leider van het vrije democratische westen.
We moeten ons eigen plan trekken, als Europa, met Canada, Australie, Japan. Verder niet demonstratief ageren tegen Trump, maar hem gewoon negeren. In zijn sop laten gaarkoken.
Al zit ie daar in zijn zwembroek. Hij heeft op dat moment door dat er een poging wordt gedaan om ‘m te chanteren. Hij hield zich nog netjes.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.
Zijn geslijm op X na afloop was veelzeggend.
quote:🇺🇸⚔️🇲🇽 Hegseth told the officials that if Mexico didn’t deal with the collusion between the country’s government and drug cartels, the U.S. military was prepared to take unilateral action, - WSJ
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljciq2dr6k2f
Waar niemand aan tafel zit van de landen die er toe doen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, we moeten niet proberen een plekje aan tafel te bemachtigen. We moeten een eigen tafel neerzetten.
Zouden die andere wereldleiders niet denken "ja hij is harstikke maf, dus niet te onverwachte dingen gaan doen."quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je weet dat je in zo'n kwetsbare positie zit is het misschien niet handig om in je trainingspak nota bene in The Oval Office een grote muil op te zetten tegen lui van wie je volledig afhankelijk bent.
De hele expeditie is het al wel duidelijk dat Trump aan de kant van Poetin staat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We moeten inderdaad kappen met naïef zijn. Er is geen code om Trump te kraken, zodat hij de NAVO en de EU weer omarmt. Niets wat onze leiders zeggen of doen zal Trump op andere gedachten brengen.
Je zag het deze week: Trump laat zich beïnvloeden door Starmer en Macron en zegt daarna heel even een paar semi-verstandige dingen. Maar kort daarna keert hij zich toch weer af van westerse bondgenoten, en haalt hij z'n dreigementen weer van stal.
Die landen die zelf van de week nog backstop-garanties van de VS nodig hadden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar niemand aan tafel zit van de landen die er toe doen?
Ik zie het niet zo gebeuren dat balansen gaan schuiven als je een tafel hebt met Estland, Belgie, Nl, en een stoere Rutte.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Die landen die zelf van de week nog backstop-garanties van de VS nodig hadden.![]()
Die ja.
Dat is ook wat Zelensky zei in het gesprek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De hele expeditie is het al wel duidelijk dat Trump aan de kant van Poetin staat.
Voorgesprekken tussen de VS en Rusland, daar mogen Oekraïne en de VS niet bij zijn. Trump die Poetin een wereldleider noemt, maar Zelensky een dictator.
En een deal voor grondstoffen uit Oekraïne, waar voor Oekraïne geen veiligheidsgaranties, geen NAVO-lidmaatschap en Amerikaanse boots on the ground tegenover staan. Slechts een vage, als de Amerikanen eenmaal in Oekraïne zijn, zal Rusland Amerika niet aanvallen (maar Oekraïne wel?).
Het is sowieso vreemd dat Oekraïne moet betalen met grondstoffen, want Rusland is de oorlog begonnen, Rusland heeft gebieden met grondstoffen gestolen en Rusland heeft zelf ook enorm veel grondstoffen. Je zou verwachten dat Rusland, als aanstichter van deze oorlog, zou moeten betalen. En niet het slachtoffer, Oekraïne.
Dit zegt wel heel veel. Amerika denkt dat ze alles kunnen maken. En ze hebben waarschijnlijk nog gelijk ook.quote:
Dat zelfs de kleding van Zelensky werd gebruikt om hem te diskwalificeren was vooral veelzeggend. Het was 1 grote show waarbij Zelensky continu in een hoek werd gedreven. Vooral door Vance die op 'beleefde' wijze allerlei lasterende uitspraken deed over Zelensky en Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Filosoof Vlad Vexler heeft wel een goede duiding van hoe Trump tegen Zelensky aan kijkt, wat Zelensky zelf niet goed heeft gedaan en wat dit kan betekenen voor de veiligheid van Europa.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat zelfs de kleding van Zelensky werd gebruikt om hem te diskwalificeren was vooral veelzeggend. Het was 1 grote show waarbij Zelensky continu in een hoek werd gedreven. Vooral door Vance die op 'beleefde' wijze allerlei lasterende uitspraken deed over Zelensky en Oekraïne.
Zelensky heeft zich uit de tent laten lokken door het spel van Trump en Vance. Is dat onhandig van Zelensky, wellicht, maar ook wel begrijpelijk.
Zoals hij zelf al zei, het is geen kaartspelletje. Trump en Vance zitten daar voor hun ego, Zelensky voor miljoenen mensen in nood.
Dat het spel zo gespeeld moet worden over de rug van deze miljoenen mensen is om te kotsen![]()
Om dan met de walgelijke beschuldiging af te sluiten dat Zelensky zorgt voor een WO3.
Terwijl Ruskand natuurlijk de echte en enige partij is die per direct voor vrede kan zorgen.
Die zin over "he all dressed up today" was een grapje.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat zelfs de kleding van Zelensky werd gebruikt om hem te diskwalificeren was vooral veelzeggend. Het was 1 grote show waarbij Zelensky continu in een hoek werd gedreven. Vooral door Vance die op 'beleefde' wijze allerlei lasterende uitspraken deed over Zelensky en Oekraïne.
Zelensky heeft zich uit de tent laten lokken door het spel van Trump en Vance. Is dat onhandig van Zelensky, wellicht, maar ook wel begrijpelijk.
Zoals hij zelf al zei, het is geen kaartspelletje. Trump en Vance zitten daar voor hun ego, Zelensky voor miljoenen mensen in nood.
Dat het spel zo gespeeld moet worden over de rug van deze miljoenen mensen is om te kotsen![]()
Om dan met de walgelijke beschuldiging af te sluiten dat Zelensky zorgt voor een WO3.
Terwijl Ruskand natuurlijk de echte en enige partij is die per direct voor vrede kan zorgen.
Ik heb begrepen dat het voornamelijk Zelensky is geweest die deze ontmoeting op deze manier (in de oval office) wilde hebben. Marco Rubio zei in een interview met CNN gisteren dat deze deal al veel eerder getekend had kunnen worden maar dat Zelensky er iets groots van wilde maken. Vanuit Zelensky's persepectief wel begrijpelijk, maar dan had hij ook kunnen verwachten dat je een paar steken in je zij krijgt. Als je zo afhankelijk bent van de VS moet je dat dan accepteren en braaf stil zitten als je geschoren wordt. Diplomatie is soms ook een lesje in nederigheid ondergaan. Het domste wat Zelensky vervolgens deed is dat hijzelf het vuurtje aanwakkerde door in te gaan op een opmerking van Vance, en daaruit volgde de treinramp die we gezien hebben. De eerste 40 minuten van de ontmoeting was eigenlijk vrij amicaal, totdat Zelensky zelf, en onnodig wmb, de knuppel in het hoenderhok gooide. Hoe stom kun je zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Leuk als vrienden onderling wellicht, maar binnen deze context gewoon een hautain kut grapje ten koste van hem.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zin over "he all dressed up today" was een grapje.
Relatief beperkt zegt iequote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat valt gelukkig voor ons wel mee:
In detail is daar nog weinig over te zeggen, omdat de uitspraken van Trump niet gepaard gingen met een uitgewerkt plan. Maar ter geruststelling: volgens de rekenmeesters van het Centraal Plan Bureau (CPB), belangrijke adviseurs van het kabinet, zijn de effecten te overzien. ,,De gevolgen voor Nederland en de EU blijven op middellange termijn relatief beperkt”, schreef het CPB gisteren in de economische ramingen. ,,Het aandeel van de VS in de Nederlandse goederenexport was in 2022 5 procent en is daarmee relatief bescheiden; de EU is voor Nederland de belangrijkste handelspartner.”
Nee. De deal was zonder veiligheidsgaranties. Dus er was niets te onderhandelen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:36 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het voornamelijk Zelensky is geweest die deze ontmoeting op deze manier (in de oval office) wilde hebben. Marco Rubio zei in een interview met CNN gisteren dat deze deal al veel eerder getekend had kunnen worden maar dat Zelensky er iets groots van wilde maken. Vanuit Zelensky's persepectief wel begrijpelijk, maar dan had hij ook kunnen verwachten dat je een paar steken in je zij krijgt. Als je zo afhankelijk bent van de VS moet je dat dan accepteren en braaf stil zitten als je geschoren wordt. Diplomatie is soms ook een lesje in nederigheid ondergaan. Het domste wat Zelensky vervolgens deed is dat hijzelf het vuurtje aanwakkerde door in te gaan op een opmerking van Vance, en daaruit volgde de treinramp die we gezien hebben. De eerste 40 minuten van de ontmoeting was eigenlijk vrij amicaal, totdat Zelensky zelf, en onnodig wmb, de knuppel in het hoenderhok gooide. Hoe stom kun je zijn.
Rubio bij CNN:
[ x ]
keihard lachen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zin over "he all dressed up today" was een grapje.
Had Zelensky niet moeten doen. Maar nu ziet iedereen wat voor klootzakken en pestkoppen het zijn. Als dit ook zo aan de onderhandelingstafel gaat....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, bij een staakt-het-vuren. Maar die komt nu niet meer. Dat is over.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Die landen die zelf van de week nog backstop-garanties van de VS nodig hadden.![]()
Die ja.
Wie is iedereen precies in je voorbeeld en waarom zijn ze relevant?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Had Zelensky niet moeten doen. Maar nu ziet iedereen wat voor klootzakken en pestkoppen het zijn. Als dit ook zo aan de onderhandelingstafel gaat....
Tegenwoordig ook nog die uit de VS erbijquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:20 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Leuk om te zien dat er als er stront ligt de bekende vliegjes uit Rusland hier weer op af komen
Precies, teken bij het kruisje en geef je land op termijn aan Putin. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Het is niet moeilijk als je in zelensky zijn positie zit. Hij maakt het moeilijk.
Nah. Op korte termijn zullen wij wel degelijk aanschuiven. We kunnen nogmaals niet zonder de VS op bepaalde gebieden. Die afhankelijkheid is er nog zeker heel het Trump termijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, bij een staakt-het-vuren. Maar die komt nu niet meer. Dat is over.
Europese landen wilden logischerwijze de VS in ons kamp houden. Dus het was redden wat er te redden valt. Maar dat is verspilde moeite aangezien we sinds gisteren weten dat de VS liever bij Noord-Korea en Rusland wil zitten. En wij gaan niet aanschuiven bij dat tuig. Waarom zouden we? Dan kunnen we net zo goed meteen capituleren.
Die garanties wil hij denken ik ruilen voor belangen in Groenland..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik zou de Baltics het advies willen geven om gezamelijk met Trump te gaan praten en te vragen wat het kost om zoveel mogelijk Amerikaanse troepen de komende vier jaar in die landen te houden.
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:36 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het voornamelijk Zelensky is geweest die deze ontmoeting op deze manier (in de oval office) wilde hebben. Marco Rubio zei in een interview met CNN gisteren dat deze deal al veel eerder getekend had kunnen worden maar dat Zelensky er iets groots van wilde maken. Vanuit Zelensky's persepectief wel begrijpelijk, maar dan had hij ook kunnen verwachten dat je een paar steken in je zij krijgt. Als je zo afhankelijk bent van de VS moet je dat dan accepteren en braaf stil zitten als je geschoren wordt. Diplomatie is soms ook een lesje in nederigheid ondergaan. Het domste wat Zelensky vervolgens deed is dat hijzelf het vuurtje aanwakkerde door in te gaan op een opmerking van Vance, en daaruit volgde de treinramp die we gezien hebben. De eerste 40 minuten van de ontmoeting was eigenlijk vrij amicaal, totdat Zelensky zelf, en onnodig wmb, de knuppel in het hoenderhok gooide. Hoe stom kun je zijn.
Rubio bij CNN:
[ x ]
Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik zou de Baltics het advies willen geven om gezamelijk met Trump te gaan praten en te vragen wat het kost om zoveel mogelijk Amerikaanse troepen de komende vier jaar in die landen te houden.
Dit. Misschien ook blaffen erbij? en de voeten kussen van alle dames in de Trump familie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Hopelijk zijn de leiders van Europa nu wel genoeg wakker en moet er niet eerst weer 6 maanden overlegd worden over van alles.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemen
die persco duurder 45 min. Het eerste deel ging best aardig, enig ongemak, maar niet schokkend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.
Doen alsof dit het resultaat van een paar onhandige opmerkingen van Zelensky is grote onzin.
Dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die garanties wil hij denken ik ruilen voor belangen in Groenland..
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef capricia het volgende:
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Precies, teken bij het kruisje en geef je land op termijn aan Putin. Zo moeilijk is het allemaal niet.
zal Putin nu voor Estland en Letland gaan>??quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat belachelijk idee dat Trump een KGB agent is hoort bij paranoide lui, daar is ie gewoon teveel een patriot voor. Maar ja, alles kan want mensen tellen niet, wel macht en geld. Zelensky gooit ook zijn volk voor de bus om te vechten, begint over huizen en families en jankverhalen. Ondertussen vliegt ie de hele wereld over om geld op te halen voor wapens voor zijn gevecht met Putin. Ga dan maar neer.
Poetin is de steun van zijn vriend Assad en de Syrische havens kwijtquote:
Ja. We hebben het zover laten komen met onze eigen verdediging dat we nu bescherming moeten kopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als Europa dan maar genoeg opbouwt om het daarna over te nemen
Jawel hoor. Kan Putin nog dit uur voor zorgen met 1 telefoontje aan zijn generaals. Lijkt mij fantastisch.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.
Het zijn de gebruikelijken die verrassend overeenkomstige teksten plaatsen dat 'als je het hele fragment bekijkt je ziet dat Zelensky begint. Kijk zelf maar'quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu vernauw je het tot deze ene ontmoeting. Dit was de climax van een twee weken durende soap waarin Trump zich afkeerde van het westen, hij Poetin omarmde, suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen en Zelensky een dictator noemde. En dan was er nog ook de oorspronkelijk 'mineral deal' die praktisch neerkwam op het afpersen van Oekraïne.
Doen alsof dit het resultaat van een paar onhandige opmerkingen van Zelensky is grote onzin.
Putin en Noord korea troepen in je land dat wil je ook nietquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.
Ik weet dat je graag ziet dat dictaturen die soevereine landen binnenvallen winnenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet wilt dat de oorlog stopt.
Ook daar is wat over te vinden:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Relatief beperkt zegt ie
Wat denk je dat er met de Duitse auto industrie gaat gebeuren als Trump 25% importheffingen daarover gaat heffen?
En hoe dat ons als grootste export partner zal beïnvloeden.
Valt wel mee hoor...
Gelukkig hebben we de Amerikanen decennialang kunnen uitlachen om hun gebrek aan sociale zekerheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. We hebben het zover laten komen met onze eigen verdediging dat we nu bescherming moeten kopen.
Hoera!
Je leest niet wat ik schrijf.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
die persco duurder 45 min. Het eerste deel ging best aardig, enig ongemak, maar niet schokkend.
Oh, laat ze dan maar zo snel mogelijk weggegaan. Het is toch maar een vals gevoel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat Trump ze niet weghaalt voor omdat wegens redenen net voordat Rusland een aanval wil doen? VS troepen in je land geven alleen maar een vals gevoel van veiligheid.
Ik geloof nooit dat Trump zijn troepen echt tegen Rusland zal laten vechten in dat soort scenario's zelfs als er een akkoord komt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, laat ze dan maar zo snel mogelijk weggegaan. Het is toch maar een vals gevoel.![]()
Het gaat ook over het afschrikken van nieuwe avonturen van Poetin hè. De komende jaren.
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn de afgelopen weken meetings zonder de VS georganiseerd. Frankrijk en Duitsland praten over atoomwapens. Sommige Europese weigeren informatie met de VS te delen volgens wat onbevestigde (duh, het is staatsgeheim dat ze dat doen) bronnen. Qua soft-power al direct na de verkiezing: De EU stelt zich ineens een stuk minder principieel op bij met maken van handelsverdragen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk zijn de leiders van Europa nu wel genoeg wakker en moet er niet eerst weer 6 maanden overlegd worden over van alles.
Laten we hopen dat het echt wordt doorgezet en niet alleen praten en mooie woorden is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn de afgelopen weken meetings zonder de VS georganiseerd. Frankrijk en Duitsland praten over atoomwapens. Sommige Europese weigeren informatie met de VS te delen volgens wat onbevestigde (duh, het is staatsgeheim dat ze dat doen) bronnen. Qua soft-power al direct na de verkiezing: De EU stelt zich ineens een stuk minder principieel op bij met maken van handelsverdragen.
De ontkoppeling is al in gang gezet.
Dit is idd het grote struikelblok op dit moment. De VS wil zich terugtrekken uit Europa en wil dat Europa zelf haar interne veiligheid op orde brengt. Op zich niet zo gek natuurlijk en iets wat we in Europa zelf ook moeten willen. Echter kunnen we dat op dit moment nog niet omdat we zelf niet de satelliet capaciteiten hebben en ook niet het command & control raamwerk om verschillende Europese legers soepel met elkaar te laten samenwerken. Dit heeft enkele jaren nodig, en in de tussentijd zal de VS backstop garanties moeten geven. Dat is ook waarom de VS een questionnaire naar Europa heeft gestuurd met de vraag wat hebben jullie nodig om veiligheidsgaranties te bieden aan Oekranie. Alles wat uit die questionnaire komt zal Europa op zeer korte termijn zelf moeten gaan ontwikkelen, en de Amerikanen zullen dit ook eisen denk ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Die ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |