abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215545818
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

pi_215545823
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik haal het deel uit je eigen antwoord op mij nog maar even aan:
[..]
Kortom: er zijn vragen/vermoedens die al 10 jaar spelen, waar men geen antwoord op heeft. Niet onderzocht/geen zaak geweest. Dat zal zij als volgende AG wel even gaan regelen en daarom moet men voor haar kiezen.
Van veel weet men wel: hij mag geen liefdadigheidsfonds meer beheren, omdat hij dat leeghaalde, hij mag geen onderwijsinstelling maar hebben omdat dat oplichting was.

Hij heeft heel wat mensen niet betaald voor hun werk, omdat ze het geld niet hadden daar tegen te procederen, want hij maakte overal een rechtszaak van.
En die vermoedens over Russische geldschieters spelen al heel wat langer dan 10 jaar.
pi_215545847
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:47 schreef Repentless het volgende: [..]

Dat weet ik niet, zoals ik al aangaf. Maar als dat zo is en er is voldoende aanleiding voor vervolging, dan gebeurt dat. En anders niet. En dan moet alsnog de rechter erover oordelen of het gegrond is. Net als bij Trump dus: men wist niet of hij regels had overtreden, wetten had gebroken. Nadat voldoende aanleiding is vastgesteld, is tot vervolging overgegaan.
Je weet niet waar ze van wordt verdacht, of ze überhaupt ergens van wordt verdacht. Het enige wat we weten is dat ze Trump heeft vervolgd. En jij vindt het heel normaal dat in Trump-kringen al de suggestie wordt gewekt dat ze achter de tralies verdwijnt? Je ziet niet wat daar mis mee is?

Want er hing al langer een zweem van verdenking rond het bedrijf van Trump. Die zijn niet plots door James uit de hoge hoed getrokken. Hij is ook niet voor jan lul door een jury veroordeeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 november 2024 @ 22:56:56 #4
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215545849
quote:
5s.gif Op zondag 10 november 2024 22:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je zegt: Exact wat er bij Trump is gebeurd. Wat is daar gebeurd dan dat zijn rechten geschonden zijn?
Het staat letterlijk in mijn post wat ik daarmee bedoel:

Net als bij Trump dus: men wist niet of hij regels had overtreden, wetten had gebroken. Nadat voldoende aanleiding is vastgesteld, is tot vervolging overgegaan.
pi_215545861
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:51 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, dat is jouw aanname.
Lijkt me een logische verklaring. Sinds die onthullingen was het bekend dat Trump bij zijn leningen onroerend goed overwaardeerde. Dat is strafbaar en daar kan je wat mee als AG.

Prima aanleiding dus.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 10 november 2024 @ 23:00:24 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215545875
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2024 22:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Lijkt me een logische verklaring. Sinds die onthullingen was het bekend dat Trump bij zijn leningen onroerend goed overwaardeerde. Dat is strafbaar en daar kan je wat mee als AG.

Prima aanleiding dus.
Ja, dat lijkt je. Aanname dus.
pi_215545887
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt je. Aanname dus.
Geen zin om op te zoeken maar als er geen aanleiding voor was geweest hadden Trump's advocaten dat wel eerder aangestipt? Het bewijs voor zijn frauderen was er iig aldus de Grand Jury. Dat komt ergens vandaan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 10 november 2024 @ 23:02:53 #8
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215545889
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je weet niet waar ze van wordt verdacht, of ze überhaupt ergens van wordt verdacht. Het enige wat we weten is dat ze Trump heeft vervolgd. En jij vindt het heel normaal dat in Trump-kringen al de suggestie wordt gewekt dat ze achter de tralies verdwijnt? Je ziet niet wat daar mis mee is?

Want er hing al langer een zweem van verdenking rond het bedrijf van Trump. Die zijn niet plots door James uit de hoge hoed getrokken. Hij is ook niet voor jan lul door een jury veroordeeld.
Als ze iets strafbaars heeft gedaan, is dat gewoon een mogelijkheid. Nogmaals: ik juich het niet toe en hoop er niet op. Maar als ze wel haar boekje te buiten is gegaan, dan mag daar gewoon naar gekeken worden.

Ik zeg ook niet dat de veroordeling onterecht is daar gaat het helemaal niet over.
  zondag 10 november 2024 @ 23:04:01 #9
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215545893
quote:
81s.gif Op zondag 10 november 2024 23:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Geen zin om op te zoeken maar als er geen aanleiding voor was geweest hadden Trump's advocaten dat wel eerder aangestipt? Het bewijs voor zijn frauderen was er iig.
Precies. Maar misschien is er ook bewijs dat James iets strafbaars heeft gedaan. Als dat zo is > vervolgen. Als dat niet zo is > niet vervolgen.
pi_215545918
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Precies. Maar misschien is er ook bewijs dat James iets strafbaars heeft gedaan. Als dat zo is > vervolgen. Als dat niet zo is > niet vervolgen.
Campagne voeren op het aanpakken van Trump is niet strafbaar en er is nergens sprake geweest van het onrechtmatig verkrijgen van bewijs dus ik zou niet weten welk recht van Trump geschonden is en jij dus ook niet.
pi_215545922
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als ze iets strafbaars heeft gedaan, is dat gewoon een mogelijkheid. Nogmaals: ik juich het niet toe en hoop er niet op. Maar als ze wel haar boekje te buiten is gegaan, dan mag daar gewoon naar gekeken worden.

Ik zeg ook niet dat de veroordeling onterecht is daar gaat het helemaal niet over.
Ja, het is ook een mogelijkheid dat jij iets strafbaars hebt gedaan. Ik weet het niet, maar het kan!

Snap je waar ik heen wil. Die vrouw is AG, er is geen enkele reden om te denken dat ze wetten heeft overtreden. Er hangt ook geen zweem van verdenking om haar heen.

Dus waarom wordt dan toch gesproken over haar vervolgen? Omdat Trump en zijn cronies wraak willen.

Begint het te dagen waarom dit zorgwekkend is?
pi_215545945
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, het is ook een mogelijkheid dat jij iets strafbaars hebt gedaan. Ik weet het niet, maar het kan!

Snap je waar ik heen wil. Die vrouw is AG, er is geen enkele reden om te denken dat ze wetten heeft overtreden. Er hangt ook geen zweem van verdenking om haar heen.

Dus waarom wordt dan toch gesproken over haar vervolgen? Omdat Trump en zijn cronies wraak willen.

Trump heeft idd zelf ook campagne gevoerd op het vervolgen van zijn tegenstanders. Het verschil is dat zij geen fraudeurs/coupplegers/dieven van geheime documenten/2 x impeached zijn.
  zondag 10 november 2024 @ 23:15:53 #13
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215545965
quote:
82s.gif Op zondag 10 november 2024 23:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Campagne voeren op het aanpakken van Trump is niet strafbaar en er is nergens sprake geweest van het onrechtmatig verkrijgen van bewijs dus ik zou niet weten welk recht van Trump geschonden is en jij dus ook niet.
Klopt, ik zeg al continu dat ik dat inderdaad niet weet.
  zondag 10 november 2024 @ 23:34:01 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215546045
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk is het rancune, dat snap ik ook wel. Maar die schijn had James dus ook tegen t.o.v. Trump, vanwege haar verkiezingscampagne.

Dat zegt niks over of de aanklacht tegen Trump terecht/onterecht was, daar gaat het helemaal niet om. Net zo min als het er bij James om gaat of een eventuele aanklacht/vervolging terecht of onterecht is omdat ze tegen Trump was. Als er daadwerkelijk iets strafbaars is gebeurd en een rechter vindt dat uiteindelijk ook, dan is het terecht. Ongeacht wat ze van Trump vindt en of ze via Trump is aangeklaagd.
pi_215546088
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk is het rancune, dat snap ik ook wel. Maar die schijn had James dus ook tegen t.o.v. Trump, vanwege haar verkiezingscampagne.

Dat zegt niks over of de aanklacht tegen Trump terecht/onterecht was, daar gaat het helemaal niet om. Net zo min als het er bij James om gaat of een eventuele aanklacht/vervolging terecht of onterecht is omdat ze tegen Trump was. Als er daadwerkelijk iets strafbaars is gebeurd en een rechter vindt dat uiteindelijk ook, dan is het terecht. Ongeacht wat ze van Trump vindt en of ze via Trump is aangeklaagd.
Niet als het terecht is en al jaren bekend is dat Trump een oplichter is. Andersom zijn daar totaal geen aanwijzingen voor.
pi_215546089
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:34 schreef Repentless het volgende:

[..]

Maar je zegt dus dat James,Trump niet had moeten aanklagen want er is pas bewijs als er een succesvolle rechtszaak is afgerond. Ook al waren er uiteraard legio aanwijzingen dat hij de wet overtrad.
Nu mag Trump, James wel laten onderzoeken op basis van niks want hij zou iets kunnen vinden?

Moet ik het zo begrijpen?
  zondag 10 november 2024 @ 23:50:20 #17
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215546095
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar je zegt dus dat James,Trump niet had moeten aanklagen want er is pas bewijs als er een succesvolle rechtszaak is afgerond. Ook al waren er uiteraard legio aanwijzingen dat hij de wet overtrad.
Nu mag Trump, James wel laten onderzoeken op basis van niks want hij zou iets kunnen vinden?

Moet ik het zo begrijpen?
Ik zeg nergens dat James Trump niet had moeten aanklagen.
  zondag 10 november 2024 @ 23:51:01 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215546100
quote:
82s.gif Op zondag 10 november 2024 23:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Niet als het terecht is en al jaren bekend is dat Trump een oplichter is. Andersom zijn daar totaal geen aanwijzingen voor.
Hoe weet je dat dat andersom niet zo is?
pi_215546106
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:51 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe weet je dat dat andersom niet zo is?
James staat erom bekend dat ze oplichters onterecht aangeklaagd heeft? Dat kan niet eens want daar beslist ze helemaal niet over.
  zondag 10 november 2024 @ 23:54:31 #20
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215546110
quote:
81s.gif Op zondag 10 november 2024 23:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
James staat erom bekend dat ze oplichters onterecht aangeklaagd heeft?
"Ergens om bekend staan" is juridisch totaal niet relevant. Het gaat erom of iets wel of niet gebeurd is.
pi_215546125
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Ergens om bekend staan" is juridisch totaal niet relevant. Het gaat erom of iets wel of niet gebeurd is.
Trump's veroordelingen zijn gebeurd.
  zondag 10 november 2024 @ 23:59:52 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215546128
quote:
81s.gif Op zondag 10 november 2024 23:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja, dat weet ik. Dat betwist ik toch ook niet?
pi_215546176
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat weet ik. Dat betwist ik toch ook niet?
Precies. Andersom dus niet.
pi_215546202
Letitia James (AG) bij de persco met Kathy Hochul (Gov.).

Vanaf ~8.20:

Bekijk deze YouTube-video
pi_215546529
Miljoenen aan beroemdheden voor een maximaal 5 minuten durende, van een telefoon voorgelezen stukje tekst, op een begroting van 1000+ miljoen, maar de echte harde werkers van de Harris campagne wachten op hun bescheiden salaris, zo typisch. Links controle geven over de schatkist is altijd al een slecht idee geweest. Makkelijk geld uit te geven van iemand anders tot het op is.
twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Eagles89 op 11-11-2024 05:41:07 ]
pi_215546556
Zojuist de Tucker Carlson Election Night coverage teruggekeken. Gisteren ABC teruggekeken, was leuk met die meltdowns enzo, maar Tucker live op Election Night vanuit Mar a Lago is veel en veel boeiender. Veel zeer interessante gasten, ben echt enorm positief verrast door Eric Trump, en ook wel door Donald Jr. Ook Elon Musk komt nog even langs. Maar vooral het betoog van Eric Trump hoe ongelofelijk vreselijk ze zijn aangevallen als familie, en hoe de corrupte deep state ze kostte wat het kost weg wilde krijgen. Wat dat binnen de familie deed, wát een mooi verhaal gaf die man! Zeker het terugkijken waard, staat gewoon op Youtube.
  Vis een optie? maandag 11 november 2024 @ 07:38:18 #27
70532 loveli
N
pi_215546763
quote:
81s.gif Op zondag 10 november 2024 23:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Civiele zaken, geen strafrecht. Wet moest worden aangepast. Maar dat wist je al, alleen het bekt zo lekker 'convicted felon'. Houdt ook geen stand in hoger beroep, maar dat wist je ook al.

twitter
crap in = crap out
pi_215546868
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 06:05 schreef Eagles89 het volgende:
Zojuist de Tucker Carlson Election Night coverage teruggekeken. Gisteren ABC teruggekeken, was leuk met die meltdowns enzo, maar Tucker live op Election Night vanuit Mar a Lago is veel en veel boeiender. Veel zeer interessante gasten, ben echt enorm positief verrast door Eric Trump, en ook wel door Donald Jr. Ook Elon Musk komt nog even langs. Maar vooral het betoog van Eric Trump hoe ongelofelijk vreselijk ze zijn aangevallen als familie, en hoe de corrupte deep state ze kostte wat het kost weg wilde krijgen. Wat dat binnen de familie deed, wát een mooi verhaal gaf die man! Zeker het terugkijken waard, staat gewoon op Youtube.
:') soms als ik alleen thuis ben en me verveel dan kijk ik de laatste ronde Abu Dhabi terug. Inclusief reacties van de pitwall, crew en soms random supporters. En dan kom ik weer helemaal terug in de euforie van dat moment.

Vind het grappig om te lezen dat jij dat met de overwinning van Trump hebt.
  maandag 11 november 2024 @ 08:06:49 #29
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215546925
Formule 1 is geen sport.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 11 november 2024 @ 08:15:37 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215546954
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:53 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Van veel weet men wel: hij mag geen liefdadigheidsfonds meer beheren, omdat hij dat leeghaalde, hij mag geen onderwijsinstelling maar hebben omdat dat oplichting was.

Hij heeft heel wat mensen niet betaald voor hun werk, omdat ze het geld niet hadden daar tegen te procederen, want hij maakte overal een rechtszaak van.
En die vermoedens over Russische geldschieters spelen al heel wat langer dan 10 jaar.
Al sinds 1987, schijnbaar. Toen was iig zijn eerste bezoekje aan de Russen/Sovjetunie.

Hij heeft niet alleen mensen niet betaald, hij heeft ook bepaalde ondernemers naar faillisement gedreven door niet te betalen, waarna enkelen ook zelfmoord pleegden.
E hij is geen fantastisch zakenman zoals sommige van zijn kiezers beweren. Hij heeft 400 miljoen van zijn vader georven en is alsnog meerdere keren failliet gedaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 11 november 2024 @ 08:18:40 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215547000
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 06:05 schreef Eagles89 het volgende:
:') Donald Jr en Eric Trump en hun eeuwige slachtofferol. Kom op nou. Waar is je kritische denkvermogen gebleven?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215547082
Waarom je achter een Amerikaanse politicus aan gaat lopen als een tienermeisje achter een popidool is me sowieso een volstrekt raadsel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 11 november 2024 @ 08:31:39 #33
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215547115
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:26 schreef Monolith het volgende:
Waarom je achter een Amerikaanse politicus aan gaat lopen als een tienermeisje achter een popidool is me sowieso een volstrekt raadsel.
Bizar inderdaad...kanttekening: we zagen het hier ook wel een beetje met Fortuyn en ook een periode met Wilders.

Het zijn altijd wel groepen mensen aan de randen van het politieke spectrum die hier gevoelig voor zijn.
pi_215547366
twitter

Schijnbaar is de persoon verantwoordelijk voor de grenscontrole bekend gemaakt.
Hell To The Liars
  maandag 11 november 2024 @ 10:04:28 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215547713
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:31 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Bizar inderdaad...kanttekening: we zagen het hier ook wel een beetje met Fortuyn en ook een periode met Wilders.

Het zijn altijd wel groepen mensen aan de randen van het politieke spectrum die hier gevoelig voor zijn.
En Omtzigt (heel even), en van der Plas (ook heel even).
pi_215547754
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 05:32 schreef Eagles89 het volgende:
Miljoenen aan beroemdheden voor een maximaal 5 minuten durende, van een telefoon voorgelezen stukje tekst, op een begroting van 1000+ miljoen, maar de echte harde werkers van de Harris campagne wachten op hun bescheiden salaris, zo typisch. Links controle geven over de schatkist is altijd al een slecht idee geweest. Makkelijk geld uit te geven van iemand anders tot het op is.
[ x ]
De campagnes worden niet betaald uit de schatkist. Ze worden betaald uit de donaties die de kandidaat heeft opgehaald.
Het geld is dus ook niet « van iemand anders », maar van de Harris-campagne.

Als je even teruggraaft in je geheugen naar iets dat veel mensen hier blijkbaar vergeten zijn: voordat Biden 100 dagen voor de verkiezingen plaats maakte voor Harrris, waren er al miljoenen gedoneerd aan de Biden-Harris-campagne. Dat geld kon de campagne niet voor iets anders gebruiken of aan een andere democratische kandidaat doorgeven. Dat was de belangrijkste reden (+ het tijdgebrek) om voor Harris te gaan.

De fout was, dat Biden voor zijn verkiezing had gezegd maar 1 periode te opteren. In de vier jaar tijd had de Democratische partij meerdere geschikte kandidaten moeten klaarstomen en een kandidaatsverkiezing moeten organiseren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 november 2024 @ 10:13:41 #37
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215547778
quote:
82s.gif Op maandag 11 november 2024 00:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Precies. Andersom dus niet.
Omdat er nog geen zaak is geweest.
pi_215547840
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 21:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Fraude en oplichting is een misdaad ja. Vreemd dat daar onduidelijkheid over bestaat.
Wie is er dan opgelicht?
pi_215547883
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 18:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trump werd vervolgd omdat hij daadwerkelijk iets op z'n kerfstok heeft. Maar je zit dusdanig diep in je alt rechtse fuik dat je blind bent voor de feiten.

Hunter Biden is ook vervolgd, ongeacht wie hij is. En zo hoort het. Niemand staat boven de wet.

Jij hoopt dat een aanklager wordt gestraft, simpelweg omdat ze Trump voor het gerecht sleepte. Je noemt geen wet die ze heeft overtreden, behalve dat ze de heilige Trump durfde aan te klagen omdat hij de wet zou hebben overtreden.

Je hebt het zelf niet eens door. Bizar en levensgevaarlijk.
Politiek gemotiveerde rechtszaak waar de zaak geen slachtoffers heeft.
Wie is er benadeeld met het overwaarderen van Mara Lago om daar vervolgens een lening op te pakken en die vervolgens terug te betalen?
Wie word er precies beschermd? Alle partijen waren tevreden met het resultaat behalve Laetitia James die campagne heeft gevoerd om Donald Trump aan te pakken, ze moest alleen op zoek naar een misdaad en ze heeft het gevonden.
Een misdaad zonder slachtoffers.
pi_215547887
Ik begrijp de pogingen om te ontkennen dat Trump een crimineel is niet zo. De man heeft al decennia clashes met het recht, lang voordat je een poging kon wagen om het 'politiek' te noemen.

https://en.wikipedia.org/(...)airs_of_Donald_Trump

Dat is niet voor niets een hele, hele lange pagina.

Zo moeilijk is het niet: Trump is een crimineel. Je kan fan van hem zijn omdat hij ideologisch aligned met je. En dat mag. Je hoeft dan echter niet te ontkennen dat hij crimineel is. In de US heerst nu eenmaal klassejustitie.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 11 november 2024 @ 10:29:59 #41
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215547917
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wie is er dan opgelicht?
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wie is er benadeeld met het overwaarderen van Mara Lago om daar vervolgens een lening op te pakken en die vervolgens terug te betalen?
Wie word er precies beschermd? Alle partijen waren tevreden met het resultaat behalve Laetitia James die campagne heeft gevoerd om Donald Trump aan te pakken, ze moest alleen op zoek naar een misdaad en ze heeft het gevonden.
"Een misdaad zonder slachtoffers".

Zoals bij de Trump Univerity bedoel je? Waar Trump voor 25 miljoen dollar heeft geschikt?

Het blijft grappig hoe je de narcistische kutjesgrijper blijft verdedigen lieve vriend. Zorgwekkend maar grappig.
pi_215547925
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
[..]
"Een misdaad zonder slachtoffers".

Zoals bij de Trump Univerity bedoel je? Waar Trump voor 25 miljoen dollar heeft geschikt?

Het blijft grappig hoe je de narcistische kutjesgrijper blijft verdedigen lieve vriend. Zorgwekkend maar grappig.
Goh verassend een whataboutism, misschien moet je het weer over dode spermacellen hebben……
pi_215548062
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:25 schreef Knipoogje het volgende:
Ik begrijp de pogingen om te ontkennen dat Trump een crimineel is niet zo. De man heeft al decennia clashes met het recht, lang voordat je een poging kon wagen om het 'politiek' te noemen.

Deze mensen zouden de film the apprentice moeten kijken met de advocaten scène die tegen hem zegt gewoon altijd blijven ontkennen. :D
pi_215548074
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Deze mensen zouden de film the apprentice moeten kijken met de advocaten scène die tegen hem zegt gewoon altijd blijven ontkennen. :D
Roy Crohn :Y
Het heeft Trump geen windeieren gelegd in ieder geval.
  maandag 11 november 2024 @ 11:05:19 #45
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215548211
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wie is er dan opgelicht?
Waarom moet je dat nog vragen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_215548267
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus je erkent dat er sprake was van een misdaad, wat inhoudt dat Trump de wet heeft overtreden. Maar omdat er - volgens jou - geen slachtoffers zijn gevallen, dan is dat niet erg?

Je snapt toch zelf ook wel dat die redenering kant noch wal raakt. Als ik 50 kilometer p/u te hard rijd zonder brokken te maken of iemand aan te rijden, dan zijn er geen slachtoffers. Maar als ik wordt betrapt door de politie, dan ben ik wel m'n rijbewijs kwijt en moet ik een megaboete betalen. Geheel terecht natuurlijk. Of zie jij dat anders?

En nu wil jij dat James wordt vervolgd. Je hebt geen idee waarvoor, maar bent daar toch voorstander van. Simpelweg omdat ze de Grote Leider dwars heeft gezeten.
pi_215548328
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:50 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Roy Crohn :Y
Het heeft Trump geen windeieren gelegd in ieder geval.
Het toont ook in ieder geval aan dat het gerecht systeem in de VS niet altijd rechtvaardig is vooral als je geld hebt kun je redelijk makkelijk veel zaken schikken en of door advocaten laten afschieten. Je zou het bijna een volwaardige bananenrepubliek kunnen noemen. :+
pi_215548489
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Waarom moet je dat nog vragen?
Omdat dit de essentie van alles is. Als er een delict is er normaliter een slachtoffer.
In dit geval was de bank het “slachtoffer” door een lening te accepteren op oneigenlijke gronden. Het bijzondere in dit verhaal is dat de “benadeelde partij” wist dat het onroerend goed overgewaardeerd was maar toch heeft besloten om Trump geld te lenen. Dat geld is tot op de laatste cent terugbetaald.
Kortom Trump leent geld en bank keurt het goed en word netjes terugbetaald.
Laetitia James die campagne heeft gevoerd om Trump te pakken heeft dit gevonden en voert een rechtszaak.
Vind je dit een terechte rechtszaak? Zo ja, waarom heb je er dan een probleem mee als Trump mensen gaat zetten op Laetitia James om een eventuele misdaad te zoeken zodat hij wraak kan nemen?
pi_215548506
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

En nu wil jij dat James wordt vervolgd. Je hebt geen idee waarvoor, maar bent daar toch voorstander van. Simpelweg omdat ze de Grote Leider dwars heeft gezeten.
Dit was de campagne van Leatitia James, ze heeft campagne gevoerd juist voor het geen jij nu zo hard tegen aan het ageren bent.
Alleen toen had je er geen enkel probleem mee maar nu het de andere kant op slaat ontplof je zowat.
Waarom is dat?
pi_215548611
Dus Trump bedriegt de boel, verdiend daar geld over, gebruikt dat geld om alsnog te voldoen aan waar hij over loog te kunnen voldoen, en gaat uit wraak nu speuren in iemands verleden naar narigheid. Nee hoor is goed zou ik ook verdedigen :s)

Het is geen victimless crime als iemand fraude pleegt. Sterker nog, fraude zou men veel zwaarder moeten straffen dan men daar (en hier) doet.
What Would Goku Do
pi_215548616
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit was de campagne van Leatitia James, ze heeft campagne gevoerd juist voor het geen jij nu zo hard tegen aan het ageren bent.
Alleen toen had je er geen enkel probleem mee maar nu het de andere kant op slaat ontplof je zowat.
Waarom is dat?
Je wekt de suggestie dat het onderzoek van James uit de lucht kwam vallen, alsof zij simpelweg een serie aanklachten uit de hoge hoed besloot te trekken. Maar deze beschuldigingen richting de Trump organisatie waren niet nieuw, er hing al langer een zweem van verdenking omheen:

Hier een stukje achtergrond:

quote:
In October 2015, Forbes published an article detailing its decades-long struggle to estimate the true net worth of Trump and the organization.[6] In 2018, a former Forbes journalist who had worked on the Forbes list claimed in an op-ed to The Washington Post that Trump had lied about his wealth to Forbes to get on the list repeatedly and suggested that Forbes's previous low-end estimates of Trump's net worth were still well above his true net worth.[1]

On a Schedule C form filed in 1984 for a purported consulting business, Trump reported no income but over $600,000 in unknown expenses. After New York State and City auditors rejected the unexplained expenses, Trump requested a tax trial. In separate 1992 trials, state and city judges ruled against Trump.[7] In the city case Trump's only witness was the lawyer and accountant who prepared his returns for over 20 years, who testified that although it had his signature he did not prepare the 1984 return he was presented a photocopy of (the original copy being unavailable); Trump asserted that he had been subjected to double taxation, in response to which the judge wrote that "The problem at issue is [instead one] of no taxation."[8] In June 2016 (during Trump's presidential campaign), investigative journalist David Cay Johnston argued that the proceedings demonstrated evidence of intentional tax fraud and that Trump should release his tax returns to disclose whether he had repeated such behavior

Bron
Met andere woorden: er was dus een aanleiding om de Trump organisatie onder de loep te nemen. Dat James campagne voerde met die belofte, vind ik persoonlijk niet chique. Maar ik vind het dan ook een beetje vreemd dat de positie van AG in de VS verkiesbaar is.

Maar het ging hier dus om duidelijk zichtbare sporen van rook, er moest alleen worden onderzocht of er ook daadwerkelijk sprake was van vuur.

Jij wordt echter dolenthousiast van het idee dat James wordt vervolgd. Het maakt jou blijkbaar niet uit waarvoor, als ze maar te grazen wordt genomen. Dat terwijl mij niet duidelijk is waar ze precies van wordt verdacht. Hangt er een zweem van verdenking rondom haar persoon? Heb je al een concrete aanklacht in gedachten?
pi_215548621
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:42 schreef viagraap het volgende:
Dus Trump bedriegt de boel, verdiend daar geld over, gebruikt dat geld om alsnog te voldoen aan waar hij over loog te kunnen voldoen, en gaat uit wraak nu speuren in iemands verleden naar narigheid. Nee hoor is goed zou ik ook verdedigen :s)

Het is geen victimless crime als iemand fraude pleegt. Sterker nog, fraude zou men veel zwaarder moeten straffen dan men daar (en hier) doet.
Ook voor jou, wie heeft hij bedrogen?
pi_215548638
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik verwijs naar mijn eerdere opmerkingen, waar je nog niet op hebt gereageerd:

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus je erkent dat er sprake was van een misdaad, wat inhoudt dat Trump de wet heeft overtreden. Maar omdat er - volgens jou - geen slachtoffers zijn gevallen, dan is dat niet erg?

Je snapt toch zelf ook wel dat die redenering kant noch wal raakt. Als ik 50 kilometer p/u te hard rijd zonder brokken te maken of iemand aan te rijden, dan zijn er geen slachtoffers. Maar als ik wordt betrapt door de politie, dan ben ik wel m'n rijbewijs kwijt en moet ik een megaboete betalen. Geheel terecht natuurlijk. Of zie jij dat anders?
pi_215548641
quote:

[..]
De leningverstrekker natuurlijk. Doe nou niet alsof je dat niet weet. En in het verloop de hele maatschappij, zonder een mooie lening was hij niet zo rijk/machtig geworden. Dat laatste kun je nooit helemaal hard maken natuurlijk maar dat hoeft ook niet, fraude is fraude.
What Would Goku Do
pi_215548671
Maar chicaz ben je nu opeens voor onbeperkte belastingontduiking omdat je er toch geen slachtoffers door vallen?

Witte boorden criminaliteit bestaat in jou visie in deze wereld niet meer?
  maandag 11 november 2024 @ 11:50:09 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215548687
https://www.forbes.com/si(...)ooled-deutsche-bank/
How Trump Fooled Deutsche Bank - Trump’s lender fell for lies about how big, and possibly how profitable, his properties actually were.
pi_215548741
quote:
4s.gif Op maandag 11 november 2024 11:50 schreef SEMTEX het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)ooled-deutsche-bank/
How Trump Fooled Deutsche Bank - Trump’s lender fell for lies about how big, and possibly how profitable, his properties actually were.
Klopt, het nadeel van dit is.. dat het oud nieuws is en het in tijden dat Trump aan het roer staat of komt een totale mistbank ontstaat wat betreft het veroordelen hiervan. Het is een beetje het equivalent van zijn eigen uitspraak dat hij op klaarlichte dag iemand zou kunnen neerschieten en niemand daar een punt van maakt. Sterker nog, de 'wild west' bedreigingen naar de aanklager door de nieuwe mafia-advocaat van Trump maakt nu veel meer headlines.

President-elect Donald Trump's attorney Mike Davis told New York Attorney General Letitia James, "We're not messing around this time and we will put your fatass in prison for conspiracy against rights."
https://www.newsweek.com/(...)etitia-james-1982469

Er kan nu wel een aanklacht richting Trump gaan voor iets, maar dat wordt dan een aanklacht tegen zijn nieuwe niet-democratisch toegepaste systeem van de VS.

Zijn teller staat nu op 91+ aanklachten en zal over een x aantal maanden of jaren mogelijk een veelvoud kunnen zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 11-11-2024 12:02:03 ]
pi_215548817
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:44 schreef viagraap het volgende:

[..]
De leningverstrekker natuurlijk. Doe nou niet alsof je dat niet weet. En in het verloop de hele maatschappij, zonder een mooie lening was hij niet zo rijk/machtig geworden. Dat laatste kun je nooit helemaal hard maken natuurlijk maar dat hoeft ook niet, fraude is fraude.
Daar denkt het “slachtoffer” toch anders over.

quote:
Mr. Trump has protested the premise of the case, insisting that the banks did their own due diligence and that misstatements in the financial documents would not have affected the overall terms of the loans. It follows, his lawyers have argued, that the alleged fraud had no victim.

The bankers who testified this week supported that argument when asked about the loan process.

“We are expected to conduct some due diligence and verify the information provided, to the extent that is possible,” David Williams, a banker in the wealth management group at Deutsche Bank, said on Tuesday. He said repeatedly that the bank had performed that diligence and factored its own analysis into the relationship with Mr. Trump.
Overigens is het blijkbaar niet ongebruikelijk dat dit gebeurt, enigszins wel logisch ook omdat mensen er altijd meer uit willen slepen.
Gelukkig controleert de bank uiteraard of mensen dat soort leningen wel aan kunnen.

quote:
At one point in their lending relationship, Mr. Williams said, Deutsche Bank adjusted Mr. Trump’s net worth to $2.6 billion from the $4.9 billion that he had originally reported. Asked about his reaction to the “magnitude” of that adjustment, Mr. Williams was sanguine.

“My reaction was probably pretty measured, considering it’s not unusual or atypical for any client’s provided financial statements to be adjusted to this level, or to this extent,” he said.
https://www.nytimes.com/2(...)l-deutsche-bank.html
pi_215549052
twitter

Davis behoort tot de inner circle van Trump, en dit sluit aan bij wat er in die kringen vaker is gezegd. Ze willen niet alleen het kabinet vullen met loyalisten, maar ook de overheid.

Ik zou doodsbenauwd zijn als ik Amerikaan was.
pi_215549206
Een analyse in het ND over het verlies van de katholieke stem:

https://www.nd.nl/geloof/(...)atholieke-stemmen-wo

Een groep van 75 miljoen Amerikanen, 23% van de bevolking. 4 jaar geledem stemde 55% op Biden, 45% op Trump. Nu 65% op Trump, 35% op Harris. 20 procentpunt omslag, dat is redelijk ongekend.

Trump heeft duidelijk gemikt op de katholieke stem, neem ook de recent katholiek geworden Vance als runningmate. Wellicht is de keuze voor een seculiere kandidaat, die ook nog eens een aantal keer vrij vreemd reageerde op christenen (in het artikel wordt de reactie genoemd op de christen die 'Jezus is Heer' riep tijdens een verkiezingsbijeenkomst, waarop Harris antwoordde dat hij op de verkeerde bijeenkomst was), toch ook een brug te ver geweest. Biden is een katholiek die wekelijks naar de mis gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215549214
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 12:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar denkt het “slachtoffer” toch anders over.
[..]
Overigens is het blijkbaar niet ongebruikelijk dat dit gebeurt, enigszins wel logisch ook omdat mensen er altijd meer uit willen slepen.
Gelukkig controleert de bank uiteraard of mensen dat soort leningen wel aan kunnen.
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)l-deutsche-bank.html
Hier blijkt helemaal niet uit dat Deutsche Bank geen slachtoffer was?
What Would Goku Do
pi_215549242
Leuk die analyse maar dan ga ik toch even vragen hoe vaak Trump naar de kerk gaat en waarom regelmatig kerkbezoek bij Kamala dan opeens wel een issue zou moeten zijn voor gelovige kiezers en bij het kiezen voor Trump niet. ;)
pi_215549330
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Davis behoort tot de inner circle van Trump, en dit sluit aan bij wat er in die kringen vaker is gezegd. Ze willen niet alleen het kabinet vullen met loyalisten, maar ook de overheid.

Veel Amerikanen willen nu ook naar Canada emigreren. En we zullen hier ook wel een stevige aanvulling kunnen verwachten.
  maandag 11 november 2024 @ 13:08:13 #64
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215549346
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Veel Amerikanen willen nu ook naar Canada emigreren. En we zullen hier ook wel een stevige aanvulling kunnen verwachten.
Hoeveel is veel? Ik vind de aantallen op een Google search daarin niet echt representatief.
pi_215549375
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat dit de essentie van alles is. Als er een delict is er normaliter een slachtoffer.
Daar zit je denkfout. Er zijn massa’s delicten zonder slachtoffer. Als er een delict is, overtreedt je een wet.

delict:
strafrecht: feit dat in het Wetboek van Strafrecht strafbaar is gesteld. ...
https://www.juridischwoordenboek.nl

Delict:
Een delict wordt in juridische termen een strafbaar feit genoemd. Een delict is een menselijke gedraging die binnen de grenzen van een wettelijke strafbepaling valt en derhalve strafbaar is gesteld door de wetgever. Delicten staan in verschillende wetboeken opgenomen. Enkele voorbeelden hiervan zijn: de Wet wapens en munitie, de Wegenverkeerswet en...
http://www.ensie.nl/definitie/Delict

Dus de hier eerder al genoemde verkeersovertreding: middernacht op een lege snelweg 50 of meer km te hard tijden ( ik heb een collega gehad die hiervoor twee nachten in de gevangenis heeft doorgebracht, hij reed 200km/uur op een leeg industrieterrein).
Achter het stuur kruipen met te veel alcohol in je bloed/of met drugs.
Het bezit van een wapen waar je geen wapenvergunning voor hebt, ook al heb je er nooit iets mee gedaan.
Het opslaan van verboden vuurwerk in je huis, ook al heb je het zelf niet ingevoerd en is de zaak ook niet ontploft.

Allemaal voorbeelden van delicten zonder slachtoffers. Dus niks « normaliter ».
  maandag 11 november 2024 @ 13:11:41 #66
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215549396
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
In dit geval was de bank het “slachtoffer” door een lening te accepteren op oneigenlijke gronden. Het bijzondere in dit verhaal is dat de “benadeelde partij” wist dat het onroerend goed overgewaardeerd was maar toch heeft besloten om Trump geld te lenen. Dat geld is tot op de laatste cent terugbetaald.
Kortom Trump leent geld en bank keurt het goed en word netjes terugbetaald.
Laetitia James die campagne heeft gevoerd om Trump te pakken heeft dit gevonden en voert een rechtszaak.
Vind je dit een terechte rechtszaak? Zo ja, waarom heb je er dan een probleem mee als Trump mensen gaat zetten op Laetitia James om een eventuele misdaad te zoeken zodat hij wraak kan nemen?
Dus als het slachtoffer het allemaal best vind, hoeft de dader niet vervolgt te worden. Helder.
Onikaan ni ov dovah
pi_215549397
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 12:53 schreef Hanca het volgende:

Een groep van 75 miljoen Amerikanen, 23% van de bevolking. 4 jaar geledem stemde 55% op Biden, 45% op Trump. Nu 65% op Trump, 35% op Harris. 20 procentpunt omslag, dat is redelijk ongekend.

Trump heeft duidelijk gemikt op de katholieke stem, neem ook de recent katholiek geworden Vance als runningmate. Wellicht is de keuze voor een seculiere kandidaat, die ook nog eens een aantal keer vrij vreemd reageerde op christenen (in het artikel wordt de reactie genoemd op de christen die 'Jezus is Heer' riep tijdens een verkiezingsbijeenkomst, waarop Harris antwoordde dat hij op de verkeerde bijeenkomst was), toch ook een brug te ver geweest. Biden is een katholiek die wekelijks naar de mis gaat.
Mja, Harris heeft over de hele linie eigenlijk verloren, in dit geval is een omslag van 30% wel fors, maar er zal ook overlap zijn met b.v. Hispanics waar Harris fors verloren heeft ten opzichte van Biden om maar wat te noemen.
Het is altijd een beetje gevaarlijk om zaken als 'de running mate is nu katholiek' aan te halen als succesvolle strategie voor het aantrekken van kiezers, aangezien dat soort zaken doorgaans niet heel erg doorslaggevend zijn voor kiezers. Nou ken ik de Amerikaanse Katholieken niet goed genoeg, maar misschien waren er specifiek issues als abortus die daar nog iets zwaarder meewogen dan algehele issues als de economie en / of migratie.

Wel grappig trouwens dat posten van fake news tweets waar nu gelijk al de correctie bij staat. _O-
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 11 november 2024 @ 13:18:21 #68
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215549462
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dus als het slachtoffer het allemaal best vind, hoeft de dader niet vervolgt te worden. Helder.
Al die aangerande vrouwen wilden dat zelf ook, dat is in ieder geval de verdediging van de poesjes-grijper.
pi_215549472
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hoeveel is veel? Ik vind de aantallen op een Google search daarin niet echt representatief.
Dat veranderd per dag. Is dit zo'n idee van als er geen exacte cijfers zijn, dan bestaat het gegeven niet?

Dan zien we de aantallen wel bij de aanmeldingen in andere landen :)
  maandag 11 november 2024 @ 13:21:21 #70
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215549488
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat veranderd per dag. Is dit zo'n idee van als er geen exacte cijfers zijn, dan bestaat het gegeven niet?

Dan zien we de aantallen wel bij de aanmeldingen in andere landen :)
Nee, het is een oprechte vraag uit interesse. Niet achter iedere boom staat een vijand.
pi_215549516
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:21 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Nee, het is een oprechte vraag uit interesse. Niet achter iedere boom staat een vijand.
Dat is waar. De enige bron is tot nu toe dat wat men uit zoekresultaten haalt, daar heb ik helaas geen data van, maar de media achter de artikelen die dit aanhalen vast wel. Dat zoeken naar de eisen die Canada stelt kan puur nieuwschierigheid zijn en hoeft niet meteen actie te betekenen. Ik denk dat we het uiteindelijk ook wel van de werkelijke aanmeldingen moeten hebben om het saldo te bepalen. Dit kabinet zal een hele andere inslag krijgen dan de vorige waarin Trump toch best wel sterk beteugeld werd.
pi_215549634
https://www.wired.com/sto(...)aping-2024-election/

Enorm scheve bias op social media vwb influencers.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215549703
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 12:53 schreef Hanca het volgende:

Haha 'christenen' je stemt toch niet op een vent die vreemdgaat, slaapt met pornosterren, terwijl zijn vrouw zwanger is. Die ijdel is, die liegt, die bedriegt, die steelt, die zijn naam op bijbels laat zetten. Hebben die mensen uberhaupt wel eens een bijbel opengeslagen en de 10 geboden gelezen?
Trump die mensen op zijn conventie heeft die Harris de antichrist noemen :')

Maar dat Harris zei dat haar campagnebijeenkomst geen kerkdienst is dat gaat veels te ver. Ik moet zeggen dat ik het extreem vergezocht vindt om dat aan christendom te linken. Mensen die oprecht denken dat zo'n Trump een betere christen is hebben een steekje los.
pi_215549762
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Haha 'christenen' je stemt toch niet op een vent die vreemdgaat, slaapt met pornosterren, terwijl zijn vrouw zwanger is. Die ijdel is, die liegt, die bedriegt, die steelt, die zijn naam op bijbels laat zetten. Hebben die mensen uberhaupt wel eens een bijbel opengeslagen en de 10 geboden gelezen?

Maar dat Harris zei dat haar campagnebijeenkomst geen kerkdienst is dat gaat veels te ver. Ik moet zeggen dat ik het extreem vergezocht vindt om dat aan christendom te linken. Mensen die oprecht denken dat zo'n Trump een betere christen is hebben een steekje los.
Daarbij.. Vance is 'recent' katholiek geworden, de atheist Musk gelooft van dag 1 op 2 in God (Trump = God :') ). Allemaal leuke billboards voor de kerk (not), maar waar het die twee echt om gaat is een dikke vinger richting de democratie en zitten waar ze denken dat het geld op te zuigen valt.
pi_215549766
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Eens dat ik als christen niet op Trump zou kunnen stemmen en dat ik dat onverenigbaar met de bijbel vind. Maar die enorme sprong binnen met name de katholieke gemeenschap (waar zonde doen trouwens altijd al als minder erg wordt ervaren, gewoon even biechten) valt toch niet te ontkennen.

Trump heeft echt een deel van zijn campagne en zijn keus qua vice gericht op de katholieken. Een aantal katholieke feestdagen aangehaald op X, zelfs gebeden gepost. Hij vroeg naar verluid ook vaak wat de katholieken van een bepaald standpunt zouden vinden. En hij ging wel naar de katholieke fundraisersbijeenkomst voor inzameling van geld voor de armen waar de laatste 40 jaar altijd elke presidentskandidaat heen is gegaan, maar waar Harris nu ontbrak. Dat Trump op die manier blijkbaar wel een fors deel van die significante groep (bijna een kwart van de Amerikanen) heeft gewonnen is wel duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215549781
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Daarbij.. Vance is 'recent' katholiek geworden, de atheist Musk gelooft van dag 1 op 2 in God. Allemaal leuke billboards voor de kerk (not), maar waar het die twee echt om gaat is een dikke vinger richting de democratie en zitten waar ze denken dat het geld op te zuigen valt.
Vance werd het in 2019, toen was hij nog niet in beeld als vice-kandidaat. Hij schijnt ook wel erg actief te zijn binnen de katholieke gemeenschap.
  maandag 11 november 2024 @ 13:58:10 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215549798
quote:

[..]
Om te beginnen, De Deutsche Bank dus.
pi_215549801
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vance werd het in 2019, toen was hij nog niet in beeld als vice-kandidaat. Hij schijnt ook wel erg actief te zijn binnen de katholieke gemeenschap.
Dat is mooi. Denk alleen niet dat de Paus en Maga zo compatibel zullen zijn.
  maandag 11 november 2024 @ 13:58:36 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215549803
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als een (vice-)presidentschap je doel is dan is dat in 2019 gewoon onderdeel van de weg er naartoe, en in dit geval zelfs een snelweg.
Ik vind het vrij naïef te denken dat het toeval is dat hij in 2019 katholiek werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215549831
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar als een (vice-)presidentschap je doel is dan is dat in 2019 gewoon onderdeel van de weg er naartoe, en in dit geval zelfs een snelweg.
Ik vind het vrij naïef te denken dat het toeval is dat hij in 2019 katholiek werd.
https://www.washingtonpos(...)holic-republican-vp/

JD Vance’s Catholic conversion is part of young conservative movement

The Republican vice-presidential nominee and Ohio senator was raised nominally evangelical, then dabbled with atheism before converting in 2019.

Evangelical - Atheist - Catholic

Van zwart naar wit naar grijs.

Ook een mooi citaat elders

In 2021, when J.D. Vance was asked at a conference why he had converted to Catholicism just two years earlier, he had a fairly simple answer.

"I really liked that the Catholic Church was just really old," he said.

iemand die niet heel erg stevig in zijn overtuiging staat. Zowel als atheist als theist. Wat natuurlijk niet erg is, je kunt prima agnost zijn; maar dit gezwalk heeft een sterke factor van opportunisme in zich.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 11-11-2024 14:09:00 ]
  maandag 11 november 2024 @ 14:04:27 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215549849
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 13:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Om te beginnen, De Deutsche Bank dus.
En vergeet de belastingdienst en andere schuldeisers niet, met zijn 6 keer een chapter 11 faillissement.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215549869
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat kan, je gaat mij ook nooit horen zeggen dat Trump of zijn kliek zo christelijk is. Wat mij betreft is het hoofdgebod toch naastenliefde (1 joh 4: "Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft."). En daar mist bij Trump een heleboel aan.

Maar Harris heeft die 23% gewoon genegeerd. Of in elk geval hun kerkelijke achtergrond. Dat lijkt me altijd onverstandig in een tweepartijenstelsel als de ander die groep niet negeert.
pi_215549888
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat ik als christen niet op Trump zou kunnen stemmen en dat ik dat onverenigbaar met de bijbel vind. Maar die enorme sprong binnen met name de katholieke gemeenschap (waar zonde doen trouwens altijd al als minder erg wordt ervaren, gewoon even biechten) valt toch niet te ontkennen.

Trump heeft echt een deel van zijn campagne en zijn keus qua vice gericht op de katholieken. Een aantal katholieke feestdagen aangehaald op X, zelfs gebeden gepost. Hij vroeg naar verluid ook vaak wat de katholieken van een bepaald standpunt zouden vinden. En hij ging wel naar de katholieke fundraisersbijeenkomst voor inzameling van geld voor de armen waar de laatste 40 jaar altijd elke presidentskandidaat heen is gegaan, maar waar Harris nu ontbrak. Dat Trump op die manier blijkbaar wel een fors deel van die significante groep (bijna een kwart van de Amerikanen) heeft gewonnen is wel duidelijk.
Ik bedoel meer dat het weinig zin heeft om die groep te proberen te paaien want het is toch volstrekt onvoorspelbaar hoe ze stemmen. Wat bijbelverzen op twitter gooien en aan god refereren elke toespraak is misschien wel een goed idee. Acte de presence geven op zo'n bijeenkomst is misschien ook een kleine moeite.
Het gaat christenen in Amerika zoals jij het stelt blijkbaar volledig om de gebaren en de intentie doet er niet toe. Lijkt mij nog altijd niks met christendom te maken hebben maar jij weet er uiteraard meer vanaf.
pi_215549911
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat het weinig zin heeft om die groep te proberen te paaien want het is toch volstrekt onvoorspelbaar hoe ze stemmen. Wat bijbelverzen op twitter gooien en aan god refereren elke toespraak is misschien wel een goed idee. Acte de presence geven op zo'n bijeenkomst is misschien ook een kleine moeite.
Het gaat christenen in Amerika zoals jij het stelt blijkbaar volledig om de gebaren en de intentie doet er niet toe. Lijkt mij nog altijd niks met christendom te maken hebben maar jij weet er uiteraard meer vanaf.
Helemaal eens, al ben ik natuurlijk niet katholiek.

Het ging me er om dat deze verschuiving wel significant is, ook groter dan andere verschuivingen die we zien. Nou weet ik niet of bij Biden het juist bijzonder was dat hij de meerderheid haalde bij de katholieken. Maar zo'n grote groep negeren (en zelfs schofferen op een verkiezingsbijeenkomst) heeft echt wel bijgedragen aan het verlies.
pi_215550265
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat zou in bepaalde situaties inderdaad best voor kunnen komen.
Maar goed specifiek over deze zaak, een andere rechter wees erop dat de wet die James gebruikte specifiek bedoelt is om de markt en consumenten te beschermen.

quote:
"In appellate arguments this week, James's office faced openly skeptical justices who raised the very arguments that some of us have made for years about the ludicrous fine imposed by Judge Arthur Engoron," Turley wrote, specifically mentioning Justice David Friedman and Justice Peter Moulton.

Friedman had noted that the law James used to bring the lawsuit "is supposed to protect the market and the consumers—I don't see it here."

Meanwhile, Moulton told James' office that "the immense penalty in this case is troubling" in which the justice asked, "How do you tether the amount that was assessed by [Engoron] to the harm that was caused here where the parties left these transactions happy?"

"The answer, of course, is the case was never about markets. It was about politics. The fact that the banks were 'happy' is immaterial. Happiness in New York is a political, not legal calculus,"

https://www.newsweek.com/(...)eal-problems-1960604

[ Bericht 13% gewijzigd door Chivaz op 11-11-2024 15:10:04 ]
pi_215550352
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 14:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Helemaal eens, al ben ik natuurlijk niet katholiek.

Het ging me er om dat deze verschuiving wel significant is, ook groter dan andere verschuivingen die we zien. Nou weet ik niet of bij Biden het juist bijzonder was dat hij de meerderheid haalde bij de katholieken. Maar zo'n grote groep negeren (en zelfs schofferen op een verkiezingsbijeenkomst) heeft echt wel bijgedragen aan het verlies.
Als we een lijstje opmaken van schofferingen van christenen voor Harris en Trump valt dat zwaar negatief uit voor Trump. Bijvoorbeeld zijn lachende foto moment op een begraafplaats (geen respect voor de doden).
Dat kán dus eigenlijk nooit verklaren waarom Trump goed scoort bij die groep. Niet dat het voor de democraten dan kwaad kan om een stagair elke dag bijbelteksten op de twitter van hun kandidaat te laten plaatsen.
Maar dat is gewoon geen goede verklaring. Dan kun je denk ik beter naar beleid kijken.
Abortus kan het alvast niet zijn, want Biden heeft voor zover ik kan nagaan daar precies hetzelfde standpunt over als Harris en Biden scoorde nog wel goed.
Dan denk ik dat het eerder is dat christenen wel vrolijk worden van de massa deportaties die Trump belooft. Maar ook natuurlijk dat Trump belooft wraak te zullen nemen op zijn vijanden.
pi_215550395
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.wired.com/sto(...)aping-2024-election/

Enorm scheve bias op social media vwb influencers.
Walgelijk stuk tekst. :r

100% eens. Het is een extreem scheef beeld wat hier gecreëerd wordt. Letterlijk alle Hollywood sterretjes (Van Swift tot Harrison Ford) zijn niet meegeteld zijn bij de "influence on the left" groep. :Y
De enige echte.
  maandag 11 november 2024 @ 15:21:58 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215550403
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dan denk ik dat het eerder is dat christenen wel vrolijk worden van de massa deportaties die Trump belooft. Maar ook natuurlijk dat Trump belooft wraak te zullen nemen op zijn vijanden.
Want oog om oog, tand om tand staat in de bijbel? :X
pi_215550426
quote:

[..]
Als we een lijstje opmaken van schofferingen van christenen voor Harris en Trump valt dat zwaar negatief uit voor Trump. Bijvoorbeeld zijn lachende foto moment op een begraafplaats (geen respect voor de doden).
Dat kán dus eigenlijk nooit verklaren waarom Trump goed scoort bij die groep. Niet dat het voor de democraten dan kwaad kan om een stagair elke dag bijbelteksten op de twitter van hun kandidaat te laten plaatsen.
Maar dat is gewoon geen goede verklaring. Dan kun je denk ik beter naar beleid kijken.
Abortus kan het alvast niet zijn, want Biden heeft voor zover ik kan nagaan daar precies hetzelfde standpunt over als Harris en Biden scoorde nog wel goed.
Het is ook niet 1 onderwerp geweest, het zijn verschillende sets van onderwerpen voor verschillende sets van individuelen / groepen. En bedenk ook dat een heleboel mensen die voor bepaalde evangelische gemeentes werken misschien wel Harris zouden willen stemmen, maar wellicht onder stevige druk van 'een gemeenschap' staan. Ik lees ook weleens commentaar online over degenen die 'de gebaartjes en het acteerwerk' van Harris niets vinden. Maar ja, dat zoiets ze dan naar Trump beweegt is waarschijnlijk voor velen omdat het stoerder gevonden wordt om niet voor Harris te kiezen.

Men vergeet ook weleens dat Latino's niet allemaal hetzelfde denken. Dus die 'set' pakken als 'dat is dan alvast voor kandidaat x' is ook een aanname die losgelaten kan worden. Kan best dat groepsdenken bij bijvoorbeeld de zwarte populatie gewerkt heeft in het verleden (als in dat ze als ex-slaven met eigen kerken heel erg uniform waren) Maar nu is het maar net wat voor groepsdruk er is en waar.
pi_215550437
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 15:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Want oog om oog, tand om tand staat in de bijbel? :X
Ach gelovigen zijn ook opportunisten, daarbij in de geschiedenis van het christendom hebben ze toch niet vaak geweld geschuwd om hun waarden te verspreiden. Zolang het maar gericht is tegen de goddelozen is dat wel prima volgens mij.
pi_215550440
quote:

[..]
Bij religieuzen heerst een extreme ingroup en outgroup bias. Trump is ingroup ondanks dat hij niet religieus is en amper een kerk van binnen heeft gezien, dus kan alles maken. Priesters die aan jonge piemeltjes zitten wordt ook vaak de hand boven het hoofd gehouden immers. Die worden slechts overgeplaatst. Vrij menselijk overigens. het is een klootzak, maar wel *onze* klootzak. Bij sport zie je het ook. En op landniveau ook uiteindelijk.
  maandag 11 november 2024 @ 15:27:31 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215550449
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ach gelovigen zijn ook opportunisten, daarbij in de geschiedenis van het christendom hebben ze toch niet vaak geweld geschuwd om hun waarden te verspreiden. Zolang het maar gericht is tegen de goddelozen is dat wel prima volgens mij.
Dat is inderdaad wel een wijdverspreide gedachte onder alle soort religies :') . Nog een reden waarom ik atheist ben.
pi_215550490
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:26 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Bij religieuzen heerst een extreme ingroup en outgroup bias. Trump is ingroup ondanks dat hij niet religieus is en amper een kerk van binnen heeft gezien, dus kan alles maken. Priesters die aan jonge piemeltjes zitten wordt ook vaak de hand boven het hoofd gehouden immers. Die worden slechts overgeplaatst. Vrij menselijk overigens. het is een klootzak, maar wel *onze* klootzak. Bij sport zie je het ook. En op landniveau ook uiteindelijk.
Bovendien is wanneer je men de keuze laat tussen iets normaals en extreems, zoals bijvoorbeeld de keuze om een nieuwe chipssmaak Marlboro-pindakaas te maken ipv kaas-ui, men de eerste masaal zal gaan kiezen. Leuk voor de lol en kijken hoe het gaat. Het extreme zal hier helaas altijd de meeste lachers en het meeste vuurwerk geven.
pi_215550513
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 15:20 schreef Rnie het volgende:

[..]
Walgelijk stuk tekst. :r

100% eens. Het is een extreem scheef beeld wat hier gecreëerd wordt. Letterlijk alle Hollywood sterretjes (Van Swift tot Harrison Ford) zijn niet meegeteld zijn bij de "influence on the left" groep. :Y
Ik denk dat ze niet zijn meegeteld omdat die expliciet betaald werden door de Harris campagne om een goed woordje voor haar te doen.
pi_215550716
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat ze niet zijn meegeteld omdat die expliciet betaald werden door de Harris campagne om een goed woordje voor haar te doen.
Weet je al waar James voor vervolgd moet worden? Of is het tegen de haren instrijken van Koning Donald I al genoeg om aangeklaagd te worden?
pi_215550766
twitter

Vivek en Grenell worden genoemd als ministers van BuZa.

Wie niet meer weet wie Grenell is. Tijdens de eerste Trump-termijn was hij de Amerikaanse ambassadeur in Duitsland, en zocht hij continu ruzie met de Duitse regering, terwijl hij toenadering zocht tot rechts radicalen. Fijn vent.
  maandag 11 november 2024 @ 16:14:37 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215550801
Die Vivek heeft in de voorverkiezingen voor de Republikeinse kandidaat toch ook wat maffe uitspraken gedaan? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 11-11-2024 16:14:58 (ik had uitspraken op zijn Gronings getypt) ]
pi_215550810
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Wie niet meer weet wie Grenell is. Tijdens de eerste Trump-termijn was hij de Amerikaanse ambassadeur in Duitsland, en zocht hij continu ruzie met de Duitse regering, terwijl hij toenadering zocht tot rechts radicalen. Fijn vent.
Dat wordt een ongekende shitshow dus :')
Van dat land blijft met zulke figuren dus geen ene reet meer over. Al zal dat waarschijnlijk de bedoeling zijn en zullen de aanhangers denken dat ze er 'echte' vrijheid voor terug gaan krijgen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215550829
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 16:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat wordt een ongekende shitshow dus :')
Van dat land blijft met zulke figuren dus geen ene reet meer over. Al zal dat waarschijnlijk de bedoeling zijn en zullen de aanhangers denken dat ze er 'echte' vrijheid voor terug gaan krijgen.
In ieder geval geen federale overheid meer. ;( Fijn in het geval er nog eens een ramp gebeurd :{
Wie zal dan de staten nog te hulp schieten
pi_215550833
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:20 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
In ieder geval geen federale overheid meer. ;( Fijn in het geval er nog eens een ramp gebeurd :{
Wie zal dan de staten nog te hulp schieten
En lekker boeiend als er kwik in je eten zit want regels zijn voor sukkels en communisten.
pi_215550889
quote:
[ x ]

Het gaat bij Trump toch enkel om passanten, denk niet dat hij zoekt naar mensen voor 4 jaar. Meer iemand om even verantwoordelijkheid te dragen en daarna om de schuld te geven van het falen.
pi_215550953
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Weet je al waar James voor vervolgd moet worden? Of is het tegen de haren instrijken van Koning Donald I al genoeg om aangeklaagd te worden?
Lol maakt dat wat uit? Als ze een pitbull zetten op haar kunnen ze misschien wel iets onbenulligs vinden. Zolang het recht maar zegeviert niet waar koos?
pi_215551166
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lol maakt dat wat uit? Als ze een pitbull zetten op haar kunnen ze misschien wel iets onbenulligs vinden. Zolang het recht maar zegeviert niet waar koos?
Dus het maakt jou niets uit, zolang ze maar iets vinden? Want haar grootste misdaad is natuurlijk dat ze het waagde om Trump voor de rechter te slepen.

Maar ik vind inderdaad dat niemand boven de wet staat, of je nou Donald Trump heet of de zoon van de president bent. En als mevrouw James de wet heeft overtreden, dan moet ze worden vervolgd.

Waar het fout gaat - en zorgwekkend wordt - is dat jij en andere MAGA's willen dat James wordt aangepakt, zonder daarbij concrete verdenkingen aan te halen. En daarin schuilt ook het verschil met Trump. Zoals hier al meermaals is aangekaart, hing er al geruime tijd een zweem van verdenkingen rondom de Trump Organisatie. Er was voldoende aanleiding voor een onderzoek.

Jij vindt echter dat zo'n onderzoek in gang moet worden gezet, simpelweg omdat je van mening bent dat James stom is omdat ze Trump heeft aangeklaagd.
pi_215551296
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus het maakt jou niets uit, zolang ze maar iets vinden? Want haar grootste misdaad is natuurlijk dat ze het waagde om Trump voor de rechter te slepen.

Maar ik vind inderdaad dat niemand boven de wet staat, of je nou Donald Trump heet of de zoon van de president bent. En als mevrouw James de wet heeft overtreden, dan moet ze worden vervolgd.

Waar het fout gaat - en zorgwekkend wordt - is dat jij en andere MAGA's willen dat James wordt aangepakt, zonder daarbij concrete verdenkingen aan te halen. En daarin schuilt ook het verschil met Trump. Zoals hier al meermaals is aangekaart, hing er al geruime tijd een zweem van verdenkingen rondom de Trump Organisatie. Er was voldoende aanleiding voor een onderzoek.

Jij vindt echter dat zo'n onderzoek in gang moet worden gezet, simpelweg omdat je van mening bent dat James stom is omdat ze Trump heeft aangeklaagd.
Ik vind dat politieke vervolgingen afgestraft moeten worden. Ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als Trump wraak zou nemen op haar.
Het was immers ook haar doel om Donald Trump te vervolgen puur vanwege politieke redenen, waarom anders zou je daar campagne op voeren?
Ik ga nu echt niet doen alsof het heel abnormaal is dat Trump haar wellicht een koekje van eigen deeg geeft.
Ze had er immers geen problemen mee om de wet te misbruiken die blijkbaar bedoelt is om consumenten te beschermen tegen de markt.
pi_215551331
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dat politieke vervolgingen afgestraft moeten worden. Ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als Trump wraak zou nemen op haar.
Het was immers ook haar doel om Donald Trump te vervolgen puur vanwege politieke redenen, waarom anders zou je daar campagne op voeren?
Ik ga nu echt niet doen alsof het heel abnormaal is dat Trump haar wellicht een koekje van eigen deeg geeft.
Ze had er immers geen problemen mee om de wet te misbruiken die blijkbaar bedoelt is om consumenten te beschermen tegen de markt.
De wet is niet misbruikt. Er is een zaak gemaakt en een rechter heeft zich gebogen over de aanklacht. Er is een veroordeling uitgesproken, waarna de Trump organisatie de mogelijkheid heeft om hoger beroep te gaan.

Wat betreft haar beloftes: zoals aangegeven hing er al langer een zweem van verdenking rondom de Trump Organisatie. Zij beloofde die verdenkingen te onderzoeken, wat ook weer hoort bij haar functie.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 17:34:26 #106
862 Arcee
Look closer
pi_215551336
Al die berichten over mensen die straks een functie gaan bekleden in of rond de Trump administration.

Je ziet in gedachten al de all caps tweet erbij van Trump die die mensen binnen no time weer ontslaat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215551357
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als Trump het doet is het goed, als iemand het tegen Trump doet is het schandalig. Altijd mooi, zo'n monochrome wereld.
pi_215551376
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De wet is niet misbruikt. Er is een zaak gemaakt en een rechter heeft zich gebogen over de aanklacht. Er is een veroordeling uitgesproken, waarna de Trump organisatie de mogelijkheid heeft om hoger beroep te gaan.

Wat betreft haar beloftes: zoals aangegeven hing er al langer een zweem van verdenking rondom de Trump Organisatie. Zij beloofde die verdenkingen te onderzoeken, wat ook weer hoort bij haar functie.
Rechter Friedman deelt die mening niet en ik vind zijn argument daar voor best aannemelijk.
De wet is blijkbaar bedoeld om consumenten te beschermen.
Het probleem is alleen dat er van een slachtoffer geen sprake is. Dus wie is er precies benadeelt/beschermt whatever?
En volgens die ene van de Deutsche bank schijnt het overwaarderen van onroerend goed regelmatig voor te komen maar controleert de bank uiteraard nog of zo’n persoon kredietwaardig genoeg is om zo’n lening aan te gaan.
Dus komt onherroepelijk de vraag zijn er meerdere veroordelingen geweest van een soortgelijke misdaad in New York?
pi_215551384
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als Trump het doet is het goed, als iemand het tegen Trump doet is het schandalig. Altijd mooi, zo'n monochrome wereld.
Yes fantastisch
pi_215551406
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Rechter Friedman deelt die mening niet en ik vind zijn argument daar voor best aannemelijk.
De wet is blijkbaar bedoeld om consumenten te beschermen.
Het probleem is alleen dat er van een slachtoffer geen sprake is. Dus wie is er precies benadeelt/beschermt whatever?
En volgens die ene van de Deutsche bank schijnt het overwaarderen van onroerend goed regelmatig voor te komen maar controleert de bank uiteraard nog of zo’n persoon kredietwaardig genoeg is om zo’n lening aan te gaan.
Dus komt onherroepelijk de vraag zijn er meerdere veroordelingen geweest van een soortgelijke misdaad in New York?
Nogmaals, er is onderzoek gedaan, daar is een zaak uit voortgekomen. Een rechter heeft zich daarover gebogen en een uitspraak gedaan. Daarna is Trump in hoger beroep gegaan.

Het juiste proces is gevolgd.

Dat er geen slachtoffers zijn doet niet terzake. Zie mijn voorbeeld verkeersovertredingen.
pi_215551442
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nogmaals, er is onderzoek gedaan, daar is een zaak uit voortgekomen. Een rechter heeft zich daarover gebogen en een uitspraak gedaan. Daarna is Trump in hoger beroep gegaan.

Dat er geen slachtoffers zijn doet niet terzake. Zie mijn voorbeeld verkeersovertredingen.
Ik vind dat het gebrek aan slachtoffers wel terzake doet als er een wet is gebruikt om de markt en consumenten te beschermen. Heeft ze op een of andere manier kunnen aantonen dat de markt is verstoord of dat er een consument is benadeeld?

We zullen zien wat het hoger beroep gaat opleveren.
pi_215551593
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind …
Tja, maar de wet en alle definities van delict vinden wat anders. Ik vind ook wel eens iets, en soms heb ik ongelijk. En als zo’n 30 mensen, onderbouwd met argumenten en feiten, iets anders vinden, is mijn conclusie dat ik ongelijk heb. En zeur ik er verder niet over.
pi_215551652
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 18:06 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Tja, maar de wet en alle definities van delict vinden wat anders. Ik vind ook wel eens iets, en soms heb ik ongelijk. En als zo’n 30 mensen, onderbouwd met argumenten en feiten, iets anders vinden, is mijn conclusie dat ik ongelijk heb. En zeur ik er verder niet over.
Laten we dan hopen dat Trump iets vind bij Leatitia James, het recht moet immers zegevieren.
pi_215551778
quote:
[ x ]

Brrr die enge vent:

twitter
  Vis een optie? maandag 11 november 2024 @ 18:58:28 #115
70532 loveli
N
pi_215552150
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Anders krijg je mensen die hem tegenwerken.
twitter

Geen reces, zodat benoemingen niet konden worden gedaan.
twitter
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 11 november 2024 @ 18:59:47 #116
70532 loveli
N
pi_215552162
Langere uitleg.
twitter
crap in = crap out
pi_215552331
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 18:59 schreef loveli het volgende:
Langere uitleg.
[ x ]
Vertaling: Maga-wappies vinden de democratische processen in hun land maar lastig.
Iets wat helemaal niemand van deze groep mensen verwacht, natuurlijk.
  Vis een optie? maandag 11 november 2024 @ 19:17:24 #118
70532 loveli
N
pi_215552350
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat is mooi. Denk alleen niet dat de Paus en Maga zo compatibel zullen zijn.
De paus heeft stemadvies gegeven: kies de minste van 2 kwaden.
crap in = crap out
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 19:33:17 #119
862 Arcee
Look closer
pi_215552476
quote:
Langere uitleg.
[ x ]
Ja, Trump staat heel wat beter voorbereid aan de start van z'n tweede termijn dan van z'n eerste. Om veel meer redenen dan bovenstaande.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215552580
quote:
Langere uitleg.
[ x ]
Trump kan natuurlijk ook op zoek gaan naar kandidaten die op de steun kunnen rekenen van de meerderheid van de Senaat. Je weet wel, de democratische route.

Maar in plaats daarvan wil hij gebruik maken van wat in feite een noodwet is, zodat hij benoemingen er unilateraal doorheen kan drukken.
  Vis een optie? maandag 11 november 2024 @ 19:50:57 #121
70532 loveli
N
pi_215552642
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trump kan natuurlijk ook op zoek gaan naar kandidaten die op de steun kunnen rekenen van de meerderheid van de Senaat. Je weet wel, de democratische route.

Maar in plaats daarvan wil hij gebruik maken van wat in feite een noodwet is, zodat hij benoemingen er unilateraal doorheen kan drukken.
End the filibuster, pack the court?
https://rollcall.com/2020(...)k-the-supreme-court/
crap in = crap out
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 19:52:35 #122
862 Arcee
Look closer
pi_215552652
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat moet dan wel op de eerste dag, want hij is alleen op day 1 een dictator. :Y)
pi_215552696
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 19:50 schreef loveli het volgende:

[..]
End the filibuster, pack the court?
https://rollcall.com/2020(...)k-the-supreme-court/
Zulke besluiten hebben gewoon meerderheden nodig - daarom zijn ze ook niet doorgevoerd. Biden kan niet unilateraal beslissen om het aantal rechters uit te breiden.

De SC uitbreiden kan alleen het Congres, in het verleden is dat ook gebeurd.

Meer rechters aanstellen is dus niet ondemocratisch, hetzelfde geldt voor het beëindigen van de fillibuster. Het zijn gewoon plannen die meerderheden nodig hebben om groen licht te krijgen, net zoals de tax cuts van Trump dat moeten hebben (om maar een willekeurig voorbeeld te nemen).

Ministers unilateraal benoemen als het Congres op reces is - wat een noodmaatregel is - is van een compleet andere orde.
pi_215552718
De pogingen van Trump om Scott erdoorheen te drukken als majority leader, valt blijkbaar verkeerd bij een deel van de Reps in de Senaat. Dat valt mij dan weer mee.

twitter
  Vis een optie? maandag 11 november 2024 @ 20:05:19 #125
70532 loveli
N
pi_215552744
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ministers unilateraal benoemen als het Congres op reces is - wat een noodmaatregel is - is van een compleet andere orde.
Tijdens reces kan hij kandidaten voor lege plekken benoemen. McConnel van zijn eigen partij frustreerde dat, door bogus vergaderingen te belegen ipv reces in augustus.
crap in = crap out
pi_215552805
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:05 schreef loveli het volgende:

[..]
Tijdens reces kan hij kandidaten voor lege plekken benoemen. McConnel van zijn eigen partij frustreerde dat, door bogus vergaderingen te belegen ipv reces in augustus.
Ja, dat McConnel een vervelende vent is, daar ben ik mij al langer van bewust. Die deed acht jaar lang z'n uiterste best om de hele agenda van Obama te saboteren. Dat was ook zijn doel, dat heeft hij letterlijk zo gezegd.

Maar bewindslieden worden in de VS benoemd met instemming van de Senaat. Trump wil die procedure omzeilen met noodwetgeving die in het leven is geroepen zodat regering ook in crisistijd kan blijven functioneren. Dat is dus niet de democratische weg.
  maandag 11 november 2024 @ 20:14:49 #127
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215552819
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
De pogingen van Trump om Scott erdoorheen te drukken als majority leader, valt blijkbaar verkeerd bij een deel van de Reps in de Senaat. Dat valt mij dan weer mee.

[ x ]
Skeletooooor :') corrupte weirdo

Ik heb trouwens Twitter definitief verlaten. Even de verkiezingen afgewacht en de deur vrijwel direct hard dichtgesmeten. Wat een gruwelijke haathut is dat geworden. :X
pi_215552857
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:14 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Ik heb trouwens Twitter definitief verlaten. Even de verkiezingen afgewacht en de deur vrijwel direct hard dichtgesmeten. Wat een gruwelijke haathut is dat geworden. :X
Het lijkt wel 4chan ja. :')
Maar dit is kennelijk de ekte vrijheid van meningsuiting :')
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2024 @ 20:40:01 #129
862 Arcee
Look closer
pi_215553088
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, dat McConnel een vervelende vent is, daar ben ik mij al langer van bewust. Die deed acht jaar lang z'n uiterste best om de hele agenda van Obama te saboteren. Dat was ook zijn doel, dat heeft hij letterlijk zo gezegd.
Dit inderdaad.

Bizar eigenlijk dat hij vervolgens ook de Republikeinse president dwars zat. Kun je nagaan hoe walgelijk Trump moet zijn dat zelfs McConnell 'm niet moest.
pi_215553279
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:40 schreef Arcee het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Bizar eigenlijk dat hij vervolgens ook de Republikeinse president dwars zat. Kun je nagaan hoe walgelijk Trump moet zijn dat zelfs McConnell 'm niet moest.
Die 'pro forma' zittingen zijn gebruikelijk en heeft niets te maken met het dwarszitten van Trump's benoemingen. Obama heeft dat nl ook een keer gedaan waar de Republikeinen toen zelf bezwaar tegen maakten waarop de Supreme Court met 9-0 oordeelde dat reces-benoemingen ongrondwettelijk zijn omdat benoemingen moeten worden goedgekeurd door de Senaat.

quote:
The Supreme Court affirmed that pro forma sessions are sufficient to prevent recess appointments and addressed other intricacies of the practice in NLRB v. Noel Canning (2014). Appointments made during a recess must be confirmed by the Senate by the end of the next session of Congress, or the appointment expires.

Bron

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 11-11-2024 21:17:48 ]
  maandag 11 november 2024 @ 21:06:38 #131
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215553473
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 20:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het lijkt wel 4chan ja. :')
Maar dit is kennelijk de ekte vrijheid van meningsuiting :')
Geef die specifieke vrijheid van meningsuiting maar aan Jetje. Ik heb nog nooit zoiets groots zo hard achteruit zien gaan. Maar goed, zoals bij alle online haathutten, is er voor extreem-rechts weinig meer aan als alle progressieven het schip verlaten en er alleen nog maar een echo overblijft. Dus dat is het beste wat je kunt doen bij dat soort lui.

Gewoon elders een leuke community opbouwen.
pi_215553545
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 21:06 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Geef die specifieke vrijheid van meningsuiting maar aan Jetje. Ik heb nog nooit zoiets groots zo hard achteruit zien gaan. Maar goed, zoals bij alle online haathutten, is er voor extreem-rechts weinig meer aan als alle progressieven het schip verlaten en er alleen nog maar een echo overblijft. Dus dat is het beste wat je kunt doen bij dat soort lui.

Gewoon elders een leuke community opbouwen.
Dit dus maar welke? George Conway en Ron Filipkowski hebben zich nu aangemeld bij Bluesky zag ik. Ik vind het prima.
  Vis een optie? maandag 11 november 2024 @ 21:32:48 #133
70532 loveli
N
pi_215553782
twitter
crap in = crap out
pi_215553894
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:14 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Ik ook, exit twitter.
  maandag 11 november 2024 @ 21:59:43 #135
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215554026
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 21:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dit dus maar welke? George Conway en Ron Filipkowski hebben zich nu aangemeld bij Bluesky zag ik. Ik vind het prima.
Ik zit al een tijdje op Spoutible. Dat bevalt wel goed Alhoewel ik (nog) niet heel actief ben.
En...ik heb me toevallig vandaag aangemeld op Sez Us. Dat is van Resolute Square volgens mij, waar ook Lincoln Project van is. Zitten ook wat mensen van mijn oude contacten op.
Blue Sky zal ik ook eens checken. Dank voor de tip!
pi_215554593
Trump's nieuwe border czar begint alvast met dreigen:

twitter

Blijkbaar geldt hier dan weer niet dat het aan de staten zelf overgelaten moet worden ...
pi_215554722
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 21:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik ook, exit twitter.
Ik zit nu op Mastodon, maar daar vandaan posten gaat niet. Tiktok, youtube, instagram en twitter, dat kan, maar als Fok! niet snel alternatieven voor Twitter ook opneemt, voorzie ik dat veel mensen toch - vanwege het gemak- bij Elon blijven.
pi_215554751
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 21:59 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik zit al een tijdje op Spoutible. Dat bevalt wel goed Alhoewel ik (nog) niet heel actief ben.
En...ik heb me toevallig vandaag aangemeld op Sez Us. Dat is van Resolute Square volgens mij, waar ook Lincoln Project van is. Zitten ook wat mensen van mijn oude contacten op.
Blue Sky zal ik ook eens checken. Dank voor de tip!
Ik zal Spoutible ook gaan bekijken. Ik ben vanwege een tip hier naar Mastodon getrokken. Alleen kan je daarvan op Fok! geen berichten overnemen. Ik snap best dat mijn vertrek in mijn eentje Elon niet zal raken, maar ik hoop niet in mijn eentje of met zijn tweetjes te blijven. Trump is mede dankzij Elon herkozen.

Lincoln project zit hier ook https://mastodon.social/@(...)l/109366034545668585
  maandag 11 november 2024 @ 23:29:54 #140
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215554892
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een eerlijk proces is een linkse hobby.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 11 november 2024 @ 23:35:32 #141
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215554925
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik zit nu op Mastodon, maar daar vandaan posten gaat niet. Tiktok, youtube, instagram en twitter, dat kan, maar als Fok! niet snel alternatieven voor Twitter ook opneemt, voorzie ik dat veel mensen toch - vanwege het gemak- bij Elon blijven.
Zou kunnen...maar het is totdat er een alternatief uitrolt wat de wind in 1 keer mee heeft, gewoon linkjes plaatsen. Is voor de lezer 1 handeling extra maar het levert veel op ;)
  maandag 11 november 2024 @ 23:43:35 #142
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215554978
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik zal Spoutible ook gaan bekijken. Ik ben vanwege een tip hier naar Mastodon getrokken. Alleen kan je daarvan op Fok! geen berichten overnemen. Ik snap best dat mijn vertrek in mijn eentje Elon niet zal raken, maar ik hoop niet in mijn eentje of met zijn tweetjes te blijven. Trump is mede dankzij Elon herkozen.

Lincoln project zit hier ook https://mastodon.social/@(...)l/109366034545668585
Spoutible is wel echt een stuk kleiner. Het heeft nu ongeveer 150.000 leden, volgens mij. Maar ze hebben inmiddels een app en er zitten ook wat bekende gezichten bij. Zelfs wat congresleden inmiddels.

Sez Us is een week oud. Ik zag George Conway er ook tussen. Even een volg gedaan maar hij was nog niet erg actief. 14 volgers en 16 "gevolgden".
Wat grappig is, als zo'n nieuwe community oppopt gaat dat met veel enthousiasme..dat was met Spoutible destijds ook. Iedereen blij zijn Twitter in de ton geflikkerd :)

Ik denk dat er straks wel 1 of 2 overblijven die ook groter worden en waar iedereen weer te vinden is. Dat duurt altijd even.

Tot die tijd maar ff ervaringen uitwisselen af en toe :Y
pi_215555131
Stephen Miller - Deputy Chief of Staff (Policies)

Kash Patel - Director CIA of FBI

Elise Stefanik - Ambassador UN

:X
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 november 2024 @ 01:24:17 #144
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215555338
twitter

Benieuwd aan wie hij allemaal gunsten zal moeten verlenen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215555452
Opportunistische 'vredesduif' op NSA:

twitter

Nog zo'n opportunist: Marco Rubio Secretary of State?

twitter

twitter
pi_215555474
Trump's border bully (='sterke' man! :{w ) Tom Homan aangenomen om miljoenen illegalen te deporteren.

twitter

twitter

Latino Trump stemmer: neeee joh gaat-ie niet doen want dat zou oneerlijk zijn!

twitter
pi_215555478
De 'eerlijke' president-elect (=Grifter-in-Chief):

twitter

quote:
The Trump transition’s ethics documents are silent on the question of Mr. Trump’s ethical conduct.

“He’s completely thumbing his nose at the idea that all Americans are participating in the same basic public enterprise,” said Representative Jamie Raskin, a Democrat from Maryland who last month wrote to Mr. Trump and urged him to comply with the Presidential Transition Act’s legal requirements.

Of particular note, Mr. Raskin said, was the fact that Mr. Trump’s transition team blew past the Sept. 1 deadline to sign the agreement with the General Services Administration. That document provides for a variety of services to be made available to the president-elect, including $7.2 million in funding for the costs of transition. But it also puts a $5,000 cap on individual donations to the transition and requires the public disclosure of all its donors.

By refusing to sign that agreement, Mr. Trump effectively faces no limit on contributions and does not need to name his donors publicly. Money raised by the transition is not regulated by any other government agency.
pi_215555531
Huil nog wat harder links.

https://www.foxnews.com/p(...)cretary-state-report

Zou fantastisch zijn, de enorme Latino vote die Trump mede zn landslide gaf zal zich hiermee ook zeker gehoord voelen. En Rubio is zeer intelligent, charisma, en een bikkelharde tegen alles en iedereen wat anti-Amerikaans en extreem links is.
Daarnaast enorm anti radicale Islam, wat dikke bonuspunten geeft.

Verder blijkt Musk echt vuistdiep bij Trump in zn kont te zitten, overal in de media komen verhalen dat Trump hem ook vanuit zijn kant enorm adoreert, die twee hebben elkaar echt helemaal gevonden, en Musk al dagen bij alle belangrijke beslissingen wordt betrokken. En dat moet echt de grootste angst bij het linksvolk inboezemen denk ik. Een extreem genie als Musk die enorme macht over Trump zijn keuzes heeft, dat betekent dat de wat horkerige domme Trump waar je vroeger nog niet zoveel van kon vrezen want hij kreeg zn plannen toch moeilijk of niet ten uitvoer, nu opeens een veel en veel grotere kans van slagen gaan krijgen met een genie als Musk die overal een vinger aan de pols bij legt. Het typische linkse gedachtengoed wat we kennen vanaf de jaren 60 tot nu gaat echt een enorme dreun krijgen, en zal zelfs misschien wel helemaal uit de samenleving kunnen worden uitgewist met de enorme macht die Trump nu heeft, met de senaat, het huis, supreme court die hem absolute onschendbaarheid heeft gegeven én met Musk als de grote maar stille uitvoerder achter de knoppen die ook nog eens het grootste sociale medium controleert. De druk die ze ook op Europa kunnen gaan opleggen om dezelfde agenda te gaan uitvoeren is ook immens. Ik zou nu niet graag aanhanger van het links gedachtegoed zijn!

[ Bericht 5% gewijzigd door Eagles89 op 12-11-2024 05:57:55 ]
pi_215555823
Je zult maar zo manisch door het leven gaan. :')
pi_215555851
Vanaf dag 1 executive orders volgens de waarschijnlijke nieuwe chief of staff.

Hoeveel executive orders heeft Biden eigenlijk gebruikt?

Trump Plans Series of Executive Orders for Day 1, Susie Wiles Tells Donors
pi_215555861
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 08:26 schreef Basp1 het volgende:
Je zult maar zo manisch door het leven gaan. :')
De witte piste was kennelijk al vroeg geopend vanmorgen.
pi_215555882
Dit worden 4 lange jaren :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215555896
quote:
86s.gif Op dinsdag 12 november 2024 04:00 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's border bully (='sterke' man! :{w ) Tom Homan aangenomen om miljoenen illegalen te deporteren.

[ x ]
[ x ]

[ x ]
Ergens hoop je gewoon dat het gebeurt zodat er wat ogen geopend worden bij het naïeve stemvee
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215555901
Ook zelden een club gezien die zo boos en agressief is nadat ze gewonnen hebben. :')
  dinsdag 12 november 2024 @ 09:05:20 #155
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215556015
quote:
86s.gif Op dinsdag 12 november 2024 04:00 schreef Kijkertje het volgende:
Weer zo'n stemmer op de Leopards eating peoples faces party die denkt dat ze zijn gezicht overslaan :')
  dinsdag 12 november 2024 @ 09:06:49 #156
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215556027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 01:24 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Benieuwd aan wie hij allemaal gunsten zal moeten verlenen.
Oh heerlijk toch, zo'n autocratie dansend naar de pijpen van Rusland. Maakt niemand anders zich zorgen dan?
pi_215556042
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh heerlijk toch, zo'n autocratie dansend naar de pijpen van Rusland. Maakt niemand anders zich zorgen dan?
nee, want de kiezers gaat dat boven de pet of die geloven het niet
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215556055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:08 schreef Sabata het volgende:

[..]
En "hahahha owing the libs hahahhaha" is ook veel belangrijker.
  dinsdag 12 november 2024 @ 09:31:56 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215556216
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:08 schreef Sabata het volgende:

[..]
Oh menig poster in dit topic lijkt het ook geen probleem te vinden dat Rusland een stropop in het witte huis neerzet :') .
pi_215556298
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Vanaf dag 1 executive orders volgens de waarschijnlijke nieuwe chief of staff.

Hoeveel executive orders heeft Biden eigenlijk gebruikt?

Trump Plans Series of Executive Orders for Day 1, Susie Wiles Tells Donors
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_215556494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:44 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
thanks, maar waar is de legenda rij boven de kolom want waarvoor staat de kolom die 48 als bovenste cijfer heeft?
pi_215556504
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
thanks, maar waar is de legenda rij boven de kolom want waarvoor staat de kolom die 48 als bovenste cijfer heeft?
Per zittingsjaar (aantal jaar is de kolom daarnaast).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_215556639
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Per zittingsjaar (aantal jaar is de kolom daarnaast).
Eens kijken of trump zijn record gaat verbreken. :D
pi_215556790
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2024 08:49 schreef xpompompomx het volgende:
Ook zelden een club gezien die zo boos en agressief is nadat ze gewonnen hebben. :')
Even gezocht naar wie in Nederland enigszins vergelijkbaar is met Trump qua fraudezaken.

Ari Olivier. Ari Olivier (Hoofddorp, 20 augustus 1939 – Nieuw-Vennep, 10 februari 2022), ook wel aangeduid met de bijnaam "Heer Olivier", was een Nederlands oplichter. Hij werd vooral bekend toen hij in Duitsland veroordeeld werd voor het organiseren van een vals-geldtransactie.

[..]

Olivier pleegde vanaf de jaren zestig of zeventig fraude door voor grote bedragen te handelen in goederen die na betaling niet werden afgeleverd. Bij deze goederen ging het soms om complete pijpleidingen, schepen of een katoenoogst. Zijn bijnaam was "de meesteroplichter". Hij had de reputatie charmant maar zeer geslepen te zijn.[4] Ook specialiseerde hij zich in het "kaalplukken" van rijke weduwen. Van 1982 tot 1983 was Olivier gedetineerd in de Bijlmerbajes.

Heer Olivier zou gekwalificeerd zijn als MAGA-President

dinsdag 12 november 2024 @ 11:35:39 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215557167
Als je maar genoeg rijke donoren bij elkaar krijgt kun je een gigantische campagne op gang zetten of beter nog, een desinformatie campagne. Elke goedgelovige zal erin trappen (ik denk dat het ooit is begonnen met Q-anon en de meest waanzinnige theorien werden door mensen voor waar aangenomen en Trump was de enige redder van al het kwaad in de wereld). Als Ari Olivier Amerikaan was geweest en hij de donaties van de Russen had ontvangen, had-ie wellicht hetzelfde gedaan.

De VS dacht altijd dat het zo'n democratisch land was, maar als je blijkbaar de supreme court politiek kunt maken en op alle belangrijke posities je eigen stromannen kunt neerzetten, is het makkelijk om een fascistische regering te installeren. Ik wil niet zeggen dat wij al zover zijn in Nederland, want volgens mij hebben wij bepaalde zaken beter gescheiden en heeft een politieke partij altijd een meerderheid nodig via een coalitie en kunnen ze geen rechters aanwijzen, maar democratie blijft altijd een kwetsbaar iets wat je goed moet beschermen.

[ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 12-11-2024 11:49:26 ]
pi_215557331
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
Als je maar genoeg rijke donoren bij elkaar krijgt kun je een gigantische campagne op gang zetten of beter nog, een desinformatie campagne. Elke goedgelovige zal erin trappen (ik denk dat het ooit is begonnen met Q-anon en de meest waanzinnige theorien werden door mensen voor waar aangenomen). Als Ari Olivier Amerikaan was geweest en hij de donaties van de Russen had ontvangen, had-ie wellicht hetzelfde gedaan.

De VS dacht altijd dat het zo'n democratisch land was, maar als je blijkbaar de supreme court politiek kunt maken en op alle belangrijke posities je eigen stromannen kunt neerzetten, is het makkelijk om een fascistische regering te installeren. Ik wil niet zeggen dat wij al zover zijn in Nederland, want volgens mij hebben wij bepaalde zaken beter gescheiden en heeft een politieke partij altijd een meerderheid nodig via een coalitie en kunnen ze geen rechters aanwijzen, maar democratie blijft altijd een kwetsbaar iets wat je goed moet beschermen.
Democratie is inderdaad iets wat je moet willen beschermen. Maar helaas zijn er teveel loopholes. Aan de rechtstaat kun je wrikken door het politiek te willen kleuren (Wilders: Het zijn 'D66-rechters'), waardoor de normaalste rechtspraak ineens beladen wordt. Je kunt volledig op meningen beleid maken en de geijkte journalistiek buitenspel zetten. Toen Schoof door de NOS geinterviewd werd en overal naar toe ging stelde de interviewer heel goed als disclaimer vast 'maar u heeft het feitelijk nog niet bekeken', waar Schoof wel aan voorbij moest gaan. Ondertussen wil Wilders al iets doen aan 'alle Marokkanen'.

Met snoeiharde conclusies op cherry picking en feitenvrije meningen zet je de oppositie (andere mening = hokje), de media die de journalistieke code toepast (o.a. NOS) en daarmee ook uiteindelijk de rechtspraak onder druk door een mening emotioneel te ondersteunen. Het is voorspelbaar, maar tegelijk ook onvoorspelbaar want je weet nooit tot welke lengte men het oprekt voor er een nieuw kabinet is.

Tel daar ook bij op dat er geruchten zijn dat men het COA en IND mogelijk wil wissen om nog meer bewuste incompetentie toe te passen. Dan staan straks mensen letterlijk op straat en 'let it happen', dan krijgt Wilders helemaal z'n happy hour. Het lijkt me lastig, maar niet onmogelijk.
pi_215557359
twitter

Dit is toch wel het ultieme bewijs dat je niets van bekende mensen hoeft aan te nemen. Megan thee stallion kreeg 5 miljoen voor haar optreden. Oprah Winfrey kreeg een miljoen voor haar optredens en Beyoncé heeft ook een flink bedrag gekregen.
1 miljard weggegooid om vervolgens met lege handen te staan, sterker nog de campagne heeft een schuld van 20 miljoen.

Ik denk zomaar dat de tijden van beroemdheden uitnodigen voorbij zijn en dat is maar goed ook. Ik heb het nooit begrepen dat je je politieke keuze laat afhangen van wat Swift of Beyoncé van een politieke kandidaat vind.
pi_215557479
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:57 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Dit is toch wel het ultieme bewijs dat je niets van bekende mensen hoeft aan te nemen. Megan thee stallion kreeg 5 miljoen voor haar optreden. Oprah Winfrey kreeg een miljoen voor haar optredens en Beyoncé heeft ook een flink bedrag gekregen.
1 miljard weggegooid om vervolgens met lege handen te staan, sterker nog de campagne heeft een schuld van 20 miljoen.

Ik denk zomaar dat de tijden van beroemdheden uitnodigen voorbij zijn en dat is maar goed ook. Ik heb het nooit begrepen dat je je politieke keuze laat afhangen van wat Swift of Beyoncé van een politieke kandidaat vind.
Is er ook nog een bron bij? Nu is het gewoon iemand op twitter die iets beweert.
pi_215557997
quote:
Als je maar genoeg rijke donoren bij elkaar krijgt kun je een gigantische campagne op gang zetten of beter nog, een desinformatie campagne. Elke goedgelovige zal erin trappen (ik denk dat het ooit is begonnen met Q-anon en de meest waanzinnige theorien werden door mensen voor waar aangenomen en Trump was de enige redder van al het kwaad in de wereld). Als Ari Olivier Amerikaan was geweest en hij de donaties van de Russen had ontvangen, had-ie wellicht hetzelfde gedaan.

Oh maar dat is helemaal niet nieuw. dat gebeurt eigenlijk al sinds de oprichting van de VS. door de hulp van Frankrijk hebben ze zich los kunnen maken van Engeland, maar daar wilden de Franse wel wat voor terug.

de eerste president Washington probeerde dat nog een beetje in te tomen, maar toen Thomas Jefferson aan de macht kwam ging het helemaal de andere kant op. hij schafte zelfs de Marine af om Frankrijk vrij baan te geven in zijn strijd tegen Engeland, alleen nog een paar patrouille bootjes. dat intussen zijn eigen schepen werden kaal geplukt door Franse kaperschepen en door de Engelse Marine die de bemanningen als gedwongen matroos opnam kon hem eigenlijk weinig schelen, want Frankrijk moest tevreden blijven.

hetzelfde zag je ook in 1812 toen Engeland zuid-amerika als Markt aanboordde, nota bene na een mislukte couppoging in Argentinië toen nog een Spaanse kolonie. daar werd Washington zo boos over dat de oorlog werd verklaard aan Engeland. en later in de industriële revolutie waren het Carnegie, Rockefeller en JP Morgan die eerst proberen het congres te beïnvloeden en daarna gewoon de president proberen te beïnvloeden allemaal zoveel mogelijk voor te zorgen dat hun zuurverdienen centen niet ten goede kwamen aan de bevolking maar vooral aan hun dikke bankrekening.

Teddy Roosevelt was een van de weinig die daar tegen in opstand kwam, dus die maakten ze vice president om hem een zo onbelangrijk mogelijke functie te geven. een beweging die heel dom bleek toen hun gekochte president werd doodgeschoten op het station, en Roosevelt ineens alle macht kreeg om de industriële cabal te breken. ook dat hield niet lang stand en nadat Teddy was opgevolgd ging het op dezelfde manier verder. zelfs het plannetje met de fake electors dat de vorige verkiezingen werd gebruikt kwam uit de 19e eeuw en het schandaal rond Mo Tilden.

de VS komt alleen maar van zijn kont af als hun eigen belang in gevaar komt. toen er Arabische piraten in 1800 schepen in beslag gingen nemen voor de kust van Algerije en Tunesië duurde het een paar maanden voor de marine in eens weer opgericht was, heel gek. ze wilden zich ook niet bemoeien met de eerste wereldoorlog tot dat er Amerikaanse Burgers omkwamen op de lusitania En er zaten aardig wat sympathisanten van Adolf in het congres in de jaren 30 totdat de Japanners Pearl Harbor plat gooiden.

het imago van de VS is daarna omhoog gegaan als bevrijder van de wereld, en dankzij de koude oorlog hebben ze dat in de jaren 70 dat imago redelijk kunnen houden, tot dus Johnson die enorme fout maakte teveel betrokken te raken bij Vietnam en Nixon het helemaal af maakte met zijn watergate schandaal.

ook de media gebruiken ter beïnvloeding van de kiezer is niet nieuw. tegenwoordig lijkt het via social media een hoge vlucht te nemen maar vroeger was de drukpers de social media. congres kandidaten, presidentskandidaten en zaken mensen die iets voor elkaar wilden krijgen klopt de meestal aan bij randolf hurst of een van de andere kranten magnaten die je toen die tijd had, daarna werd dat mr Murdoch en nu Elon. toch apart dat een nieuw-zeelander en een zuidafrikaan zoveel invloed uit kunnen oefenen in een land dat niet het hunne is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 12-11-2024 13:19:51 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 12 november 2024 @ 13:17:34 #170
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215558036
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:13 schreef Sabata het volgende:

toch apart dat een nieuw-zeelander en een zuidafrikaan zoveel invloed uit kunnen oefenen in een land dat niet het hunne is.
En nu zelfs in overleg met de presidenten Zelensky en Vucic. Beschamend eigenlijk hoe makkelijk invloed te koop is.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 12-11-2024 14:42:14 ]
pi_215558098
quote:
[ x ]

Dit ben ik wel met je eens inderdaad. Vind het al tenenkrommend als een Carice van Houten hier meedoet aan snelwegblokkades (de blokkades ansich vind ik goed, ander topic) maar wat er in de VS gebeurt is wel de overtreffende trap. En niet perse productief zo blijkt.

Je kunt fucking Gandhi uitnodigen trouwens, als je ook Liz fucking Cheney het podium optrekt probeer je tevergeefs (alweer) Republikeinse stemmers te trekken terwijl je een veel grotere vijver links van je had.
What Would Goku Do
pi_215558129
quote:
[ x ]

Weet je wel wat Trumps campagne aan Melania, de echtgenote, iedere keer heeft betaald om ergens haar gezicht te laten zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 12-11-2024 14:02:45 ]
  dinsdag 12 november 2024 @ 14:43:15 #173
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215558763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:26 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Weet je wel wat Trumps campagne aan Melania, de echtgenote, iedere keer heeft betaald om ergens haar gezicht te laten zien?
Het verbaast me niet dat ze ervoor betaald wordt :X . Het gaat allemaal niet van harte.
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:36:49 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215559791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:26 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dat op zich is ook al zo'n opvallende. Ben benieuwd hoe dat zit qua campaign finance laws.
Onikaan ni ov dovah
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 november 2024 @ 17:44:57 #175
3928 Ulx
pi_215560302
Maar mag Trump nou wel ingezworen worden omdat hij door het Huis schuldig is bevonden aan insurrection?

Dan moet de Senaat (of het complete Congres, ben niet helemaal zeker) toch eerst toestemming geven?

(Zou wel een leuke grap zijn om zijn feestje uit te stellen tot de nieuwe Senaat er zit namelijk)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215560760
Het blijft wonderlijk hoe de verkiezingsfraude-beschuldigingen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn:

twitter
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:32:48 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215560807
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:27 schreef Kijkertje het volgende:
Het blijft wonderlijk hoe de verkiezingsfraude-beschuldigingen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn:

[ x ]
Totally legitimate. Best elections ever.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215561081
Kristi Noem wordt ook beloond. Ze mag DHS gaan leiden:

twitter
pi_215561284
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:23 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dit ben ik wel met je eens inderdaad. Vind het al tenenkrommend als een Carice van Houten hier meedoet aan snelwegblokkades (de blokkades ansich vind ik goed, ander topic) maar wat er in de VS gebeurt is wel de overtreffende trap. En niet perse productief zo blijkt.

Je kunt fucking Gandhi uitnodigen trouwens, als je ook Liz fucking Cheney het podium optrekt probeer je tevergeefs (alweer) Republikeinse stemmers te trekken terwijl je een veel grotere vijver links van je had.
Ik snap dat niet helemaal. Moet Carice van Houten zich maar stilhouden dan omdat ze bekend is? Ik vind het juist voor dat soort mensen spreken dat ze al lang binnen zijn maar zich toch nog druk houden om wezenlijke zaken.
Ik waardeer het juist wel als bekende mensen zich moreel betrokken genoeg voelen om hun beperkte invloed proberen te gebruiken om hun waarden te delen.

Betaald worden om die mening te geven bedoel ik uiteraard niet, dat vind ik juist extreem kansloos. Maar uit eigen beweging je volgers educeren is toch gewoon baas. Ik zet War Pigs van Black Sabbath nog maar eens op :P
pi_215561300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:23 schreef viagraap het volgende:

[..]

Wat een hardnekkige mythe is dit toch.
pi_215561301
quote:
En een geit ;(
pi_215561488
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik snap dat niet helemaal. Moet Carice van Houten zich maar stilhouden dan omdat ze bekend is? Ik vind het juist voor dat soort mensen spreken dat ze al lang binnen zijn maar zich toch nog druk houden om wezenlijke zaken.
Ik waardeer het juist wel als bekende mensen zich moreel betrokken genoeg voelen om hun beperkte invloed proberen te gebruiken om hun waarden te delen.

Betaald worden om die mening te geven bedoel ik uiteraard niet, dat vind ik juist extreem kansloos. Maar uit eigen beweging je volgers educeren is toch gewoon baas. Ik zet War Pigs van Black Sabbath nog maar eens op :P
Ze hoeft zich niet stil te houden, ik vind het van de pers juist tenenkrommend. 'Kijk een BN'er is er ook' ja nou en ik zie die mensen al vaker dan ik wil.
What Would Goku Do
pi_215561495
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een hardnekkige mythe is dit toch.
De bevolking in de VS denkt veel linkser dan de politiek. Zeker op economische onderwerpen. Dus ik weet niet welke mythe je bedoelt?
What Would Goku Do
pi_215561823
Mike Huckabee ambassadeur Israel:

twitter

quote:
Former Arkansas Governor Mike Huckabee, who President-elect Donald Trump nominated Tuesday to be the US ambassador to Israel, previously argued there was “no such thing as a Palestinian.”

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 12-11-2024 23:51:05 ]
pi_215562023
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:27 schreef Kijkertje het volgende:

[ x ]
We moeten er om lachen, maar eigenlijk is het natuurlijk heel kwalijk. Tot op de dag van de verkiezingen liep Trumpie te schreeuwen dat er op tal van plekken fraude werd gepleegd, de geesten werden rijp gemaakt voor verzet tegen de uitslag

En als het anders was gelopen, dan werden we nu 24/7 om de oren geslagen met de wildste claims over vermeende stembusfraude. Het circus van vier jaar geleden staat nog helder voor de geest, met Powell en die smeltende Guiliani.
pi_215562197
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We moeten er om lachen, maar eigenlijk is het natuurlijk heel kwalijk. Tot op de dag van de verkiezingen liep Trumpie te schreeuwen dat er op tal van plekken fraude werd gepleegd, de geesten werden rijp gemaakt voor verzet tegen de uitslag

En als het anders was gelopen, dan werden we nu 24/7 om de oren geslagen met de wildste claims over vermeende stembusfraude. Het circus van vier jaar geleden staat nog helder voor de geest, met Powell en die smeltende Guiliani.
Ja uitermate triest terwijl toen Twitter nog geen eigenaar had die daaraan meedeed onder het mom van free speech.
pi_215562225
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:32 schreef viagraap het volgende:

[..]
De bevolking in de VS denkt veel linkser dan de politiek. Zeker op economische onderwerpen. Dus ik weet niet welke mythe je bedoelt?
Nou nee, absoluut niet. De bevolking denkt heel genuanceerd over verschillende onderwerpen. De opvattingen van de bevolking over allerlei onderwerpen zijn all over the map. Dat is juist een probleem voor Democraten die dat steeds minder zijn gaan inzien omdat identiteitspolitiek veel te machtig is geworden. De 'zwarte kiezer' bestaat al lang niet meer en de meeste zwarte kiezers zijn conservatiever dan de Democratische partij in het algemeen.

Alles bij elkaar zit de Amerikaanse bevolking rechtser van het midden dan bijvoorbeeld Nederlanders.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 november 2024 @ 20:40:02 #189
862 Arcee
Look closer
pi_215562231
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helemaal dit inderdaad. Het meest walgelijke aan Trump vind ik het ontkennen van z'n nederlaag in 2020 en dan nu mooie sier maken met z'n (verder terechte!) overwinning. :{w
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 20:50:06 #190
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_215562354
Ik zag ergens voorbij komen dat Trump het leger wil inzetten om drugskartels op te rollen ln Mexico.

Ik weet niet of dit waar is of niet.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_215562370
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou nee, absoluut niet. De bevolking denkt heel genuanceerd over verschillende onderwerpen. De opvattingen van de bevolking over allerlei onderwerpen zijn all over the map. Dat is juist een probleem voor Democraten die dat steeds minder zijn gaan inzien omdat identiteitspolitiek veel te machtig is geworden. De 'zwarte kiezer' bestaat al lang niet meer en de meeste zwarte kiezers zijn conservatiever dan de Democratische partij in het algemeen.

Alles bij elkaar zit de Amerikaanse bevolking rechtser van het midden dan bijvoorbeeld Nederlanders.
Je eerste zin is niet waar en de rest van de zinnen bewijzen niet het tegendeel van mijn stelling. Ik kan ff de bron niet vinden maar de meeste Amerikanen willen een gezondheidszorg die niet privaat verzekerd is, minder wapenbezit, meer progressieve belastingen, etc.
What Would Goku Do
pi_215562433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:51 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je eerste zin is niet waar
Natuurlijk is het waar. Het feit dat je het niet wil zien leidt tot de idiote opvatting dat er een enorm reservoir 'linkse' kiezers is in de VS waar de Democraten uit kunnen putten. Die bestaat gewoon niet.
pi_215562921
twitter
pi_215562942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk is het waar. Het feit dat je het niet wil zien leidt tot de idiote opvatting dat er een enorm reservoir 'linkse' kiezers is in de VS waar de Democraten uit kunnen putten. Die bestaat gewoon niet.
Het feit dat ik het niet wil zien? :') Ik heb een vage herinnering aan deze discussie in deze reeks een tijd geleden, jammer dat de zoekfunctie van fok mij de pet te boven gaat.

Mijn stelling komt voort uit dit soort onderzoek waar uit blijkt dat wat de politieke kaste in de VS allemaal regelt niet overeenkomt met wat demense willen, en dat als je beleid voorstelt dat demense daadwerkelijk helpt, je stemmen wint. En in de VS is dat een linksere koers dan nu.

Komt ook nog bij dat demense in de VS een stuk jonger zijn dan in Europa en ze voorlopig nog altijd een stuk woker stemmen dan oudere mensen.
What Would Goku Do
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 22:19:03 #195
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_215563206
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 21:51 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Hmm zou Trump geld gegeven hebben aan Musk?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_215563222
quote:
[ x ]
De verkiezingen zijn voorbij, Trump heeft gewonnen, jij hebt meerdere meltdown-feestjes gevierd, dus we kunnen er een punt achter zetten en naar de toekomst kijken. Ga je echt de komende vier jaar zeuren, klagen, kankeren en fouten zoeken bij de partij die zijn verlies al ruiterlijk erkend heeft en de tegenstander gefeliciteerd ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215563309
quote:
[ x ]
En dezelfde vraag als aan @Chivaz: heb je ook een bron?
pi_215563542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 22:20 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De verkiezingen zijn voorbij, Trump heeft gewonnen, jij hebt meerdere meltdown-feestjes gevierd, dus we kunnen er een punt achter zetten en naar de toekomst kijken. Ga je echt de komende vier jaar zeuren, klagen, kankeren en fouten zoeken bij de partij die zijn verlies al ruiterlijk erkend heeft en de tegenstander gefeliciteerd ?
SPOILER
Ik vier nog iedere avond uit werk een nieuw meltdown feestje :) heb alleen pas ABC en CNN gehad, MSNBC en Young Turks zijn de volgende op mijn lijstje :) zoveel uren genot nog te gaan :)

Bronnen zijn X @Kijkertje volgens mij is t verplicht de uitgaven bekend te maken na de verkiezingen. Weet dit niet helemaal zeker.
pi_215563548
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 22:19 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Musk heeft Trump ongeveer 120 miljoen gegeven voor de campagne dacht ik. 800 miljoen minder dan de Democraten hebben ontvangen.
pi_215563642
quote:

[..]
Je eerste zin is niet waar en de rest van de zinnen bewijzen niet het tegendeel van mijn stelling. Ik kan ff de bron niet vinden maar de meeste Amerikanen willen een gezondheidszorg die niet privaat verzekerd is, minder wapenbezit, meer progressieve belastingen, etc.
Ja alleen de heel rechtse analyses vinden dat de democraten zo woke waren.
Ik heb werkelijk geen woke woord gehoord van Harris.
Bekijk deze YouTube-video
Jon Stewart ziet het ook niet.

Ze waren gewoon veel te veel eigenlijk alleen maar bezig met rechtse kiezers paaien.
Iets wat ik hier trouwens telkens heb gezegd dus een bepaald wereldschokkende analyse is het niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 november 2024 @ 23:16:15 #201
862 Arcee
Look closer
pi_215563668
quote:
[ x ]
Alle relaties van Trump voelen fake, inclusief die met zijn vrouw.
pi_215563730
Lee Zeldin op de EPA.
pi_215563750
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 22:57 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Musk heeft Trump ongeveer 120 miljoen gegeven voor de campagne dacht ik. 800 miljoen minder dan de Democraten hebben ontvangen.
1 miljard hebben ze erdoor heen gejaagd in 3 maanden tijd.
Zo hoorde ik ergens dat ze een compleet nieuwe set voor de Call Me Daddy podcast hebben laten bouwen. Dat koste $100.000 om een identieke set te maken speciaal voor Harris.
Miljoenen naar Beyoncé, Oprah en Megan Thee Stallion etc etc.
  dinsdag 12 november 2024 @ 23:53:33 #204
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215563833
quote:

[..]
Geen enkele van die punten zijn naar voren gekomen als oorzaken van het verlies (in analyses of comments).

En ja, analyses van alle kanten van het spectrum.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215563835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 22:57 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Musk is natuurlijk niet de enige die geld aan Trump heeft gegeven.

En Musk heeft 44 miljard neergelegd voor Twitter om o.a. pro Republikeinse/Trump berichten te adverteren. Dus laten we aub niet doen alsof Trump ook niet heel veel geld doorheen heeft gejaagd voor zijn campaign.
pi_215563977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 23:54 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

En Musk heeft 44 miljard neergelegd voor Twitter om o.a. pro Republikeinse/Trump berichten te adverteren. Dus laten we aub niet doen alsof Trump ook niet heel veel geld doorheen heeft gejaagd voor zijn campaign.
Bovendien wordt er gesuggereerd dat daarmee hun endorsement 'gekocht' is. Dat die beroemdheden Trump niet steunen omdat hij het geld daar niet voor zou hebben is natuurlijk nonsens, ze moeten hem gewoon niet en blijkbaar is zijn fanclub daar pissig over of zo. Niet zo gek als je niet verder dan Kid Rock komt en YMCA als intro ...

Overigens ontkent iig Oprah dat ze er zelf voor betaald is, de kosten die haar productiebedrijf heeft gemaakt worden gewoon betaald.

pi_215564022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 23:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Geen enkele van die punten zijn naar voren gekomen als oorzaken van het verlies (in analyses of comments).

En ja, analyses van alle kanten van het spectrum.
Ik weet niet waar jij kijkt dan. Misschien niet letterlijk die punten maar er is wel breed behandeld dat talking points in die categorie welkom waren geweest.
What Would Goku Do
pi_215564030
AOC heeft aan haar supporters gevraagd waarom ze wel voor haar hebben gestemd maar ook voor Trump.

twitter

twitter

Echt bizar hoe mensen in Trump's populistische sprookjes trappen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 13-11-2024 01:13:31 ]
pi_215564068
Man man man Pete Hegseth (Fox host) wordt Secretary of Defense 8)7

twitter

twitter

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 13-11-2024 01:31:23 ]
pi_215564103
Oh en blijkbaar moeten er wat generaals weggewerkt worden :X

twitter

quote:
The Trump transition team is considering a draft executive order that establishes a “warrior board” of retired senior military personnel with the power to review three- and four-star officers and to recommend removals of any deemed unfit for leadership.

If Donald Trump approves the order, it could fast-track the removal of generals and admirals found to be “lacking in requisite leadership qualities,” according to a draft of the order reviewed by The Wall Street Journal. But it could also create a chilling effect on top military officers, given the president-elect’s past vow to fire “woke generals,” referring to officers seen as promoting diversity in the ranks at the expense of military readiness.
pi_215564106
twitter

Musk heeft ook een baantje.
Efficient werken kan ie die wel.
Hell To The Liars
pi_215564116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 01:53 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Musk heeft ook een baantje.
Efficient werken kan ie die wel.
Laat me raden, allerlei instanties waar Musk regelmatig mee in de clinch ligt omdat hij regels overtreedt moeten hun regels gaan aanpassen zodat zijn (en Trump's) bedrijven daar niet langer last van hebben. Wel zo 'efficient'.

Draadje:

twitter

En dan zijn er nog mensen die denken dat Trump zo begaan is met het werkvolk en daarom op hem gestemd hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 13-11-2024 02:28:00 ]
pi_215564172
Een boel mensen ontslaan != efficiënt werken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215564184
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 03:15 schreef OMG het volgende:
Een boel mensen ontslaan != efficiënt werken.
Precies! De Twitter-methode! Je schaft gewoon alle beperkende maatregelen af en dus kunnen die instanties opgedoekt worden onder het mom van efficientie. Stuk goedkoper ook, kan je meteen pochen op het verminderen van het deficit. Dat valt prima te verkopen bij het adorerende volgvolk :Y

Met 'merch' ook want er moet natuurlijk wel aan verdiend worden ....

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 13-11-2024 04:00:17 ]
pi_215564213
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik zag ergens voorbij komen dat Trump het leger wil inzetten om drugskartels op te rollen ln Mexico.

Ik weet niet of dit waar is of niet.
Ik heb dat ook ergens op feesbook gelezen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215564219
Ron Filipkowski is een vermoeiende man.
#superniger2020
pi_215564220
Tot nu toe werkt die Twitter sanering uitstekend. 80% is ontslagen en X (Twitter) is groter en populairder dan ooit voor een fractie van de kosten. Als ze dat met de Amerikaanse overheid ook kunnen hebben ze een mega succes.

Trots op Trump en zijn administratie! En eerlijk gezegd: ik ben stik jaloers. In Europa kunnen we zijn leiderschap maar vooral de Amerika First beweging, als water in een woestijn gebruiken. Amerika verzekerd zich hiermee van een vruchtbare succesvolle toekomst voor misschien wel tientallen jaren en ik zal heel eerlijk zijn dat Amerika voor mij echt flink gestegen is in landen voor (re)migratie als ze dit allemaal echt daadwerkelijk kunnen gaan doorzetten. Tegelijkertijd zie ik Europa en dan met name West Europa, in een glijdende schaal en qua levenskwaliteit enorm omlaag duikelen.
pi_215564234
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De campagnes worden niet betaald uit de schatkist. Ze worden betaald uit de donaties die de kandidaat heeft opgehaald.
Het geld is dus ook niet « van iemand anders », maar van de Harris-campagne.

Als je even teruggraaft in je geheugen naar iets dat veel mensen hier blijkbaar vergeten zijn: voordat Biden 100 dagen voor de verkiezingen plaats maakte voor Harrris, waren er al miljoenen gedoneerd aan de Biden-Harris-campagne. Dat geld kon de campagne niet voor iets anders gebruiken of aan een andere democratische kandidaat doorgeven. Dat was de belangrijkste reden (+ het tijdgebrek) om voor Harris te gaan.

De fout was, dat Biden voor zijn verkiezing had gezegd maar 1 periode te opteren. In de vier jaar tijd had de Democratische partij meerdere geschikte kandidaten moeten klaarstomen en een kandidaatsverkiezing moeten organiseren.

SPOILER
Ehh..je zegt het dus zelf: Harris en co gaven dus het geld uit van anderen (Biden donoren). Bovendien heeft ze aangegeven met 1000 miljoen dollar en bijna alle media die positief over haar waren, alle beroemdheden voor haar, tóch verliezen met 20 miljoen schuld. Zo iemand en haar team wil je toch niet de leiding over de Amerikaanse schatkist geven?
pi_215564239
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 08:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
:') Donald Jr en Eric Trump en hun eeuwige slachtofferol. Kom op nou. Waar is je kritische denkvermogen gebleven?
Ze hadden gewoon uitstekende punten. Was vroeger nooit een fan van ze. Maar ze praten echt gewoon het boeren verstand wat we de laatste jaren zo enorm gemist hebben. Ik was echt enorm verrast dat ze zo goed en logisch hun punten konden maken. Kijk het gewoon terug en anders niet oordelen.
pi_215564248
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 23:54 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Zeker. Eens. Maar dat zei ik ook niet. Maar 10 miljoen voor 10 minuutjes een praatje van Beyonce, en nog tig miljoenen voor één liedje van Eminem en een tekstje van een telefoon voorgelezen door Cardi B…dat is toch nog wel ff echt een overtreffende trap en helemaal kotsmisselijk als je de partij van het arme volk probeert te zijn (Harris en Walz / Democraten).
Wat val je dan door de mand zeg!
pi_215564257
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:35 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Zeker. Eens. Maar dat zei ik ook niet. Maar 10 miljoen voor 10 minuutjes een praatje van Beyonce, en nog tig miljoenen voor één liedje van Eminem en een tekstje van een telefoon voorgelezen door Cardi B…dat is toch nog wel ff echt een overtreffende trap en helemaal kotsmisselijk als je de partij van het arme volk probeert te zijn (Harris en Walz / Democraten).
Wat val je dan door de mand zeg!
Maar je hebt nog steeds geen bron met dat bewijs?

Ben je het uberhaupt tegengekomen? Ben je er naar op zoek gegaan? Of is dat niet nodig en geloof je het zo wel.
pi_215564261
Misschien dat Eikels89 het hier kan vinden; https://www.fec.gov/data/(...)nsaction_period=2024
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215564265
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 05:09 schreef OMG het volgende:
Misschien dat Eikels89 het hier kan vinden; https://www.fec.gov/data/(...)nsaction_period=2024
Als er bewijs voor was was dat al lang en breed uitgemeten op social media/in de pers lijkt me. Ben ik nog niet tegengekomen maar ik zal wel in de verkeerde bubbel zitten ;(
pi_215564268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:26 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ehh..je zegt het dus zelf: Harris en co gaven dus het geld uit van anderen (Biden donoren). Bovendien heeft ze aangegeven met 1000 miljoen dollar en bijna alle media die positief over haar waren, alle beroemdheden voor haar, tóch verliezen met 20 miljoen schuld. Zo iemand en haar team wil je toch niet de leiding over de Amerikaanse schatkist geven?
Selectief lezen en essentiële info weglaten is door jou tot een ware kunst verheven. Er staat niet Biden-donoren, er staat Biden-Harris-donoren..
Jij laat iets weg, verdraait daarmee mijn woorden, om je eigen gelijk te halen. :r :r :r En daarmee is « ehh je zegt het dus zelf » een flagrante leugen.
pi_215564269
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:19 schreef Eagles89 het volgende:
Tot nu toe werkt die Twitter sanering uitstekend. 80% is ontslagen en X (Twitter) is groter en populairder dan ooit voor een fractie van de kosten. Als ze dat met de Amerikaanse overheid ook kunnen hebben ze een mega succes.

Trots op Trump en zijn administratie! En eerlijk gezegd: ik ben stik jaloers. In Europa kunnen we zijn leiderschap maar vooral de Amerika First beweging, als water in een woestijn gebruiken. Amerika verzekerd zich hiermee van een vruchtbare succesvolle toekomst voor misschien wel tientallen jaren en ik zal heel eerlijk zijn dat Amerika voor mij echt flink gestegen is in landen voor (re)migratie als ze dit allemaal echt daadwerkelijk kunnen gaan doorzetten. Tegelijkertijd zie ik Europa en dan met name West Europa, in een glijdende schaal en qua levenskwaliteit enorm omlaag duikelen.
Nog niks gepresteerd maar nu al trots!

Vertel welke instituten/ uitgaven kunnen wel worden geschrapt?

Snap trouwens niet waarom dit een duo-baan is met Vivek Ramaswamy? Heeft de 'geniale' Musk hulp nodig daarbij? Of was Ramaswamy over en is hij toen maar bij Musk ingedeeld?

Vragen, vragen ....

Spoiler: Trump is helemaal niet geinteresseerd in het korten op de overheidsuitgaven (was hij in zijn eerste termijn nl ook niet en hij gaat immers weer flinke belastingverlagingen doorvoeren) maar ja het was een goed verkooppraatje, Musk mag het gaan uitvoeren en die ontslaat hij gewoon als er niks van terecht komt.

Oh wacht hij ging alles betalen van de tarieven, de Trump-methode. Echt geniaal :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 13-11-2024 05:53:11 ]
pi_215564305
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 05:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Snap trouwens niet waarom dit een duo-baan is met Vivek Ramaswamy? Heeft de 'geniale' Musk hulp nodig daarbij? Of was Ramaswamy over en is hij toen maar bij Musk ingedeeld?

Vragen, vragen ....

Spoiler: Trump is helemaal niet geinteresseerd in het korten op de overheidsuitgaven (was hij in zijn eerste termijn nl ook niet en hij gaat immers weer flinke belastingverlagingen doorvoeren) maar ja het was een goed verkooppraatje, Musk mag het gaan uitvoeren en die ontslaat hij gewoon als er niks van terecht komt.

Oh wacht hij ging alles betalen van de tarieven, de Trump-methode. Echt geniaal :D
Musk heeft nog een paar kleine bedrijfjes ernaast lopen voor het geval je het niet wist ;) dus die zal geen 24/7 tijd hebben voor de baan. En daarnaast is Musk totaal onbekend met het moeras van Washington en hoe de politiek daar werkt, dan is een enorm intelligent en ervaren vechter in de politiek Vivek een uitstekende hulp.
Maga!
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 07:14:24 #227
70532 loveli
N
pi_215564358
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar je hebt nog steeds geen bron met dat bewijs?

Ben je het uberhaupt tegengekomen? Ben je er naar op zoek gegaan? Of is dat niet nodig en geloof je het zo wel.
https://www.fec.gov/data/(...)nsaction_period=2024

Oprah is makkelijk te vinden (zoek op Harpo), voor de anderen moet je even door 54000 posten heen bladeren als je de naam van de firma niet weet.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 07:27:23 #228
70532 loveli
N
pi_215564378
Rachel Levine was niet de meest gekwalificeerde four star admiral, misschien zijn er kandidaten te vinden die geschikter zijn voor zo'n functie.
crap in = crap out
pi_215564411
quote:

[..]

Vragen, vragen ....

Musk heeft de stofzuiger van zijn verder uitdijende persoonlijke miljarden al flink op de samenleving staan, maar nu staan er straks meerdere stofzuigers tegelijk voor ‘m aan.

Kan ie straks mooi met Bezos in overleg of die nog mooie openingen ziet tot nóg meer stofzuigers. Ik zou voorstellen, iedereen aan die nieuwe zombie-drug terwijl de bezosjes, de trumpjes en de muskjes toekijken.
pi_215564449
Elon Musk wordt ‘minister van Overheidsefficiëntie’: Trumps ‘dreamteam’ begint snel vorm te krijgen.

Kan iemand mij vertellen wat overheidsefficiëntie betekent?
  woensdag 13 november 2024 @ 08:04:36 #231
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215564517
Twee mensen aanstellen om het werk van één persoon te doen en dat dan het Ministerie van Overheidsefficiëntie noemen. Leer mij humor kennen.
  woensdag 13 november 2024 @ 08:07:42 #232
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215564537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Elon Musk wordt ‘minister van Overheidsefficiëntie’: Trumps ‘dreamteam’ begint snel vorm te krijgen.

Kan iemand mij vertellen wat overheidsefficiëntie betekent?
NRC:

In een verklaring schreef Trump dat Musk en Ramaswamy daarbij „de weg zullen banen voor mijn regering om regeringsbureaucratie te ontmantelen, overbodige regelgeving te schrappen, verspillende uitgaven te beperken en federale agentschappen te herstructureren.”

Het nieuwe departement moet een oude Republikeinse wens vervullen om een ondernemersgeest naar de overheid te brengen en „advies en begeleiding leveren van buiten de regering”. Het werk moet leiden tot grote structurele hervormingen en op 4 juli 2026, de 250ste verjaardag van de Onafhankelijkheidsverklaring, zijn afgerond.

Zullen we Musk hopelijk wel wat minder op X onzin zien uitkramen. Want die post wat af op een dag zeg.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215564568
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:35 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
als je de partij van het arme volk probeert te zijn
Dus veel geld uitgeven betekent dat je niet de partij van het arme volk bent? Daarmee diskwalificeer je Musk en Trump toch ook? Dus nu geef je toe dat Trump alleen de partij voor rijke mensen is?
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 08:15:54 #234
70532 loveli
N
pi_215564588
quote:
81s.gif Op woensdag 13 november 2024 01:26 schreef Kijkertje het volgende:

[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
https://edition.cnn.com/2(...)f-defense/index.html
quote:
Hegseth has a long record in the military, serving in Afghanistan and Iraq.
Schijnt meer ervaring in 't leger te hebben dan als fox host, maar het bekt zo lekker.
quote:
Pete Hegseth isn’t a TV host.

He’s a decorated military leader and all-American bada**… who became a TV host.

He’s a Princeton and Harvard grad too.
Van twitter.
Kijk naar de datum:
twitter
twitter

[ Bericht 32% gewijzigd door loveli op 13-11-2024 08:55:12 ]
crap in = crap out
pi_215564597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Twee mensen aanstellen om het werk van één persoon te doen en dat dan het Ministerie van Overheidsefficiëntie noemen. Leer mij humor kennen.
Ik moest lachen :D
De enige echte.
pi_215564625
Ah dus ze gaan vaste medewerkers met veel kennis eruit gooien en deze zelfde medewerkers worden dan vervolgens een paar maanden later als ZZPer voor het 3 voudige terug ingehuurd. Net zoals in nl gebeurt. :D
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 08:25:58 #237
70532 loveli
N
pi_215564646
quote:
Als je dat aan deze man vraagt...
crap in = crap out
pi_215564958
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 22:19 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Hij beloofde wel een miljard aan oliebaronnen toch? Een factor 100 meer dan Byonce.
pi_215565097
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:15 schreef loveli het volgende:

[..]
https://edition.cnn.com/2(...)f-defense/index.html
[..]
Schijnt meer ervaring in 't leger te hebben dan als fox host, maar het bekt zo lekker.
[..]
Van twitter.
Kijk naar de datum:
[ x ][ x ]
Niet om het een of ander, maar een 'veteraan' zijn maakt je niet per se geschikt om een compleet ministerie te leiden. Ik heb inmiddels aardig wat ervaring als journalist, maar je moet mij niet aan het hoofd zetten van de New York Times.

Nu vind ik het lastig in te schatten of deze man geschikt is, maar het feit dat hij veteraan zegt natuurlijk helemaal niks. Heeft hij bijvoorbeeld bestuurlijk ervaring? Dat lijkt mij namelijk een stuk relevanter.
pi_215565129
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar een 'veteraan' zijn maakt je niet per se geschikt om een compleet ministerie te leiden. Ik heb inmiddels aardig wat ervaring als journalist, maar je moet mij niet aan het hoofd zetten van de New York Times.

Nu vind ik het lastig in te schatten of deze man geschikt is, maar het feit dat hij veteraan zegt natuurlijk helemaal niks. Heeft hij bijvoorbeeld bestuurlijk ervaring? Dat lijkt mij namelijk een stuk relevanter.
Het is ieder geval een veteraan met een berg ervaring dus hij weet van het reilen en zeilen van de Amerikaanse strijdkrachten. Daar komt ook nog eens bij dat hij absoluut geen domme man is.
pi_215565154
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:18 schreef superniger het volgende:
Ron Filipkowski is een vermoeiende man.
De definitie van een grifter, dat je Trump niet moet tot daar aan toe. Feit is dat hij een goede boterham verdient aan de anti Trump beweging.
pi_215565199
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is ieder geval een veteraan met een berg ervaring dus hij weet van het reilen en zeilen van de Amerikaanse strijdkrachten. Daar komt ook nog eens bij dat hij absoluut geen domme man is.
Nogmaals, ervaring maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie. Hij staat straks aan het hoofd van de grootste strijdkrachten ter wereld, een mega-organisatie. Leuk dat je kapitein bent geweest in de National Guard en naar Afghanistan en Irak bent geweest, maar dat maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie.

Ik ben ook geen domme man (dat durf ik best van mezelf te zeggen) en heb meer dan vijftien jaar relevante werkervaring. Maar ik ben niet in staat om DGP Media of Mediahuis te leiden.

Snap je het punt dat ik probeer te maken, beste Chivaz? Je mag kritisch zijn hoor, je hoeft niet alles wat Trump automatisch fantastisch te vinden.
pi_215565304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nogmaals, ervaring maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie. Hij staat straks aan het hoofd van de grootste strijdkrachten ter wereld, een mega-organisatie. Leuk dat je kapitein bent geweest in de National Guard en naar Afghanistan en Irak bent geweest, maar dat maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie.

Ik ben ook geen domme man (dat durf ik best van mezelf te zeggen) en heb meer dan vijftien jaar relevante werkervaring. Maar ik ben niet in staat om DGP Media of Mediahuis te leiden.

Snap je het punt dat ik probeer te maken, beste Chivaz? Je mag kritisch zijn hoor, je hoeft niet alles wat Trump automatisch fantastisch te vinden.
Ik ben een groot voorstander van het selecteren van mensen die ook enige affiniteit hebben met de afdeling die ze moeten gaan leiden.
Dat hij geen bestuurlijke ervaring heeft vind ik niet zo relevant, ook hij zal omringd worden door een berg ambtenaren waar hij op terug kan vallen.
We zullen zien hoe het gaat, deze benoeming is wellicht een beetje controversieel maar wie weet pakt het zeer goed uit.
pi_215565313
Een nieuw ministerie vergelijken met het Manhattan project 😵😵😵😵

Over de rug van honderd duizenden doden
speak only if it improves the silence.
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 10:11:52 #245
70532 loveli
N
pi_215565345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Heeft hij bijvoorbeeld bestuurlijk ervaring? Dat lijkt mij namelijk een stuk relevanter.
Kan het voor je door Google halen, of zoek zelf ff waarom ze in 2016 ook al aan hem dachten.
crap in = crap out
pi_215565385
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben een groot voorstander van het selecteren van mensen die ook enige affiniteit hebben met de afdeling die ze moeten gaan leiden.
Dat hij geen bestuurlijke ervaring heeft vind ik niet zo relevant, ook hij zal omringd worden door een berg ambtenaren waar hij op terug kan vallen.
We zullen zien hoe het gaat, deze benoeming is wellicht een beetje controversieel maar wie weet pakt het zeer goed uit.
Persoonlijk ben ik voorstander van het selecteren van mensen die én affiniteit hebben met hun departement én die beschikken over relevante bestuurlijke ervaring.

Er is een reden dat bedrijven niet zomaar iemand van de werkvloer trekken en die CEO maken.
pi_215565398
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Persoonlijk ben ik voorstander van het selecteren van mensen die én affiniteit hebben met hun departement én die beschikken over relevante bestuurlijke ervaring.

Er is een reden dat bedrijven niet zomaar iemand van de werkvloer trekken en die CEO maken.
Dan is hij in jouw ogen dus al een flink eind op weg.
pi_215565441
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan is hij in jouw ogen dus al een flink eind op weg.
Mijn keuze zou het sowieso niet zijn, gezien zijn opvattingen. Ik zag dit net voorbij komen en kan het daar onmogelijk mee eens zijn:

twitter
pi_215565502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is ieder geval een veteraan met een berg ervaring dus hij weet van het reilen en zeilen van de Amerikaanse strijdkrachten. .
Doet de GOP nu aan de maga vorm van DEI niet de beste uitkiezen maar juist de meest meebuigende boom. :D
pi_215565531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mijn keuze zou het sowieso niet zijn, gezien zijn opvattingen. Ik zag dit net voorbij komen en kan het daar onmogelijk mee eens zijn:

[ x ]
Ik kan mij eigen wel vinden in zijn standpunten. En gelukkig is zijn standpunt ook in lijn met Vance en Trump. Ik denk dat in 2025 de oorlog in Oekraïne eindelijk beëindigt kan worden.
De enige met wie ik straks medelijden heb is Mark Rutte, die heeft heel hard zitten pushen voor meer wapens en geld. Sterker nog volgens hem was er geen limiet en was het essentieel dat Rusland uit Oekraïne getrapt zou worden.
Hij moet nu dus straks aan de wereld gaan verkopen dat we toch gaan onderhandelen.
pi_215565549
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Doet de GOP nu aan de maga vorm van DEI niet de beste uitkiezen maar juist de meest meebuigende boom. :D
Iemand die het beleid onderschrijft van de president is wel wenselijk natuurlijk.
Maar gezien je commentaar weet jij natuurlijk iemand die beter is geschikt voor de functie.
Ik ben erg benieuwd wie die persoon dan is.
pi_215565574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik kan mij eigen wel vinden in zijn standpunten. En gelukkig is zijn standpunt ook in lijn met Vance en Trump. Ik denk dat in 2025 de oorlog in Oekraïne eindelijk beëindigt kan worden.
De enige met wie ik straks medelijden heb is Mark Rutte, die heeft heel hard zitten pushen voor meer wapens en geld. Sterker nog volgens hem was er geen limiet en was het essentieel dat Rusland uit Oekraïne getrapt zou worden.
Hij moet nu dus straks aan de wereld gaan verkopen dat we toch gaan onderhandelen.
Volgens jou is Oekraïne eigendom van Poetin?
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 10:40:41 #253
70532 loveli
N
pi_215565595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef Chivaz het volgende:
Deze Rutte:

https://www.vocaleurope.e(...)stream-gas-pipeline/
crap in = crap out
pi_215565624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Volgens jou is Oekraïne eigendom van Poetin?
Waar beweer ik dat? Als je goed hebt geluisterd dan verplaatst Hegseth zich in de gedachtegang van Poetin. En vanuit die gedachtegang redeneert hij verder.
Nu kun je problemen hebben met deze gedachtegang maar feit blijft dat deze oorlog voor Oekraïne niet te winnen valt. Hoeveel geld en wapens we er ook tegenaan gooien.
Overigens is het maar de vraag of de Russisch sprekende Oekraïners niet liever bij Rusland willen horen. Er is immers al een burgeroorlog gaande sinds 2014.
pi_215565648
quote:
Yep, die staat toch straks gigantisch voor lul met zijn prietpraat over Oekraïne.
Tenzij wij in Europa de volledige rekening op ons nemen maar ook dat zie ik niet gebeuren.
pi_215565719
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Verwacht je dat de VS met deze benoeming uit de NAVO gaat stappen? Zowel Trump als deze man zijn anti-NAVO namelijk. En wat vind je ervan als dit zou gebeuren?
pi_215565721
Als je ziet wie Trump nu allemaal aan het uitkiezen is om met hem mede te regeren, ben ik hoopvol.
pi_215565779
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Verwacht je dat de VS met deze benoeming uit de NAVO gaat stappen? Zowel Trump als deze man zijn anti-NAVO namelijk. En wat vind je ervan als dit zou gebeuren?
Hoe kom je erbij dat Trump anti NAVO is?
pi_215565780
quote:

Harris had ook rijke donoren, hoor? sterker nog: in absolute zin had zij grotere financiële donoren.
  woensdag 13 november 2024 @ 10:59:41 #260
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215565829
quote:
81s.gif Op woensdag 13 november 2024 01:26 schreef Kijkertje het volgende:

[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
Wat had je gedacht? Dat er normale mensen op al die posten terecht zouden komen? ;)
Het is de Trump train hè...de mensen die daar in willen stappen hebben allemaal een fikse steek los |:)

Lees voor de grap maar eens "Everything Trump Touches Dies" van Rick Wilson over de complete chaos binnen zijn eerste kabinet. Het is niet voor niets dat hij geen steun kreeg van al die mensen die daar in hebben gezeten...
We kijken nu naar het begin van deel 2. Het wordt een regelrechte clownshow :)
pi_215565836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar beweer ik dat? Als je goed hebt geluisterd dan verplaatst Hegseth zich in de gedachtegang van Poetin. En vanuit die gedachtegang redeneert hij verder.
Nu kun je problemen hebben met deze gedachtegang maar feit blijft dat deze oorlog voor Oekraïne niet te winnen valt. Hoeveel geld en wapens we er ook tegenaan gooien.
Overigens is het maar de vraag of de Russisch sprekende Oekraïners niet liever bij Rusland willen horen. Er is immers al een burgeroorlog gaande sinds 2014.
De 'I want my shit back'-redenering is vooral wat simplistisch. Het gaat Poetin om macht, het versterken van de positie van Rusland en, inderdaad, terugveroveren van wat hij beschouwt als onderdeel van Sovjet-Unie.

Maar die Hegseth is ietwat lastig te plaatsen, maak ik op uit de commentaren. Eerder stelde hij dat de Biden-regering te weinig wapens levert aan Oekraïne, maar dat was in 2022. In de maga-hoek overheerst juist de opvatting dat er teveel geld naar Oekraïne gaat.
pi_215565842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat hij er tijdens zijn eerste termijn uit wilde stappen? Hij ziet het nut ervan niet en denkt dat het allemaal maar geld kost.
pi_215565927
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De 'I want my shit back'-redenering is vooral wat simplistisch. Het gaat Poetin om macht, het versterken van de positie van Rusland en, inderdaad, terugveroveren van wat hij beschouwt als onderdeel van Sovjet-Unie.

Maar die Hegseth is ietwat lastig te plaatsen, maak ik op uit de commentaren. Eerder stelde hij dat de Biden-regering te weinig wapens levert aan Oekraïne, maar dat was in 2022. In de maga-hoek overheerst juist de opvatting dat er teveel geld naar Oekraïne gaat.
Als je ziet wie Trump nu allemaal uitkiest, valt het juist allemaal reuze mee. Ook Trump ziet immers wel in dat het weinig succes gaat opleveren als je alleen maar malloten uitkiest.

John Ratcliffe, Mike Waltz, Elise Stefanik. Allemaal uitstekende mensen als het gaat om de internationale politiek.
pi_215565946
quote:

[..]
Het is duidelijk dat Trump geen groot fan is van internationale bondgenootschappen, die houding past ook bij zijn America First-kijk op zaken.

Maar anti-NAVO? Dat is lastig om met zekerheid te zeggen. Feit is dat Trump zich zelden tot nooit positief heeft uitgelaten over NAVO. Ik kan mij geen speech herinneren waarin hij pal achter zijn NAVO-bondgenoten ging staan. Wel deed hij dit soort uitspraken:

quote:
“NATO was busted until I came along,” Trump said at a rally in Conway, South Carolina. “I said, ‘Everybody’s gonna pay.’ They said, ‘Well, if we don’t pay, are you still going to protect us?’ I said, ‘Absolutely not.’ They couldn’t believe the answer.”

Trump said “one of the presidents of a big country” at one point asked him whether the US would still defend the country if they were invaded by Russia even if they “don’t pay.”

“No, I would not protect you,” Trump recalled telling that president. “In fact, I would encourage them to do whatever the hell they want. You got to pay. You got to pay your bills.”

Bron
Hoewel ik best snap dat je NAVO-lidstaten aan wil moedigen om de 2-procentsnorm te betalen, ondermijnen dit soort uitlatingen het fundament van de NAVO. Ook wekt Trump nog steeds de suggestie dat NAVO-bondgenoten de VS geld verschuldigd zijn, wat natuurlijk nergens op slaat. Zo werkt de NAVO niet.

En dan zijn er nog de opmerkingen van Bolton, die destijds dichtbij Trump stond:

quote:
John Bolton doesn’t really buy Donald Trump’s story about telling an unnamed head of state he would encourage Russia to do “whatever the hell they want” to countries that didn’t meet NATO’s defense spending standards.

But he does think the former president’s threats — and his desire to abandon the alliance — are chillingly real.

“Look, I was there when he almost withdrew, and he’s not negotiating,” said Bolton, who served as Trump’s national security adviser. “His goal here is not to strengthen NATO, it’s to lay the groundwork to get out.”

Bron
pi_215565953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Omdat hij er tijdens zijn eerste termijn uit wilde stappen? Hij ziet het nut ervan niet en denkt dat het allemaal maar geld kost.
Ja? dus? stoere campagnepraat. Amerika is veel te afhankelijk van deze alliantie.

Wilders zei ook: 'minder Marokkanen. Dat gaat we regelen'. Nou. Lekker geregeld, pik.
pi_215565956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat spreekt niet voor hem deze draai, ik ben benieuwd waarom hij van gedachten is verandert.
pi_215565997
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat was een pressiemiddel om de Europeanen te laten betalen. Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt dat het ontzettend veel geld kost.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 november 2024 @ 11:12:36 #268
3928 Ulx
pi_215566008
quote:

[..]
Dat zei hij vaak genoeg zelf. Dus ga er maar vanuit dat hij bij een art5 situatie zijn middelvinger opsteekt. En dat is effectief einde NAVO. Het lijkt me niet slim om te wachten, want dan ben je te laat, dus we zullen zelf de defensie verder moeten opschalen. En ik vind dat Nederland voor de zekerheid voor het Nuclear Sharing Programma van de VS een vervanging moet zoeken. Mocht de noodzaak er zijn om een tactische nuke op NL grondgebied te smijten heb ik toch liever dat we dat zelf doen.

Daar zitten wel kosten aan.
pi_215566017
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja? dus? stoere campagnepraat. Amerika is veel te afhankelijk van deze alliantie.

Wilders zei ook: 'minder Marokkanen. Dat gaat we regelen'. Nou. Lekker geregeld, pik.
Je denkt dat Trump dat wat boeit? Zijn enige belang is zijn eigen belang
  Overall beste user 2022 woensdag 13 november 2024 @ 11:15:05 #270
3928 Ulx
pi_215566045
En Europese NAVO landen zouden wel gek zijn om geheime documenten te delen met die kerel. Dat lijkt me ook best wel een issue.
pi_215566052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat was een pressiemiddel om de Europeanen te laten betalen. Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt dat het ontzettend veel geld kost.
Inmiddels voldoen we aan de norm en blijft hij dreigen met eruit te stappen.

Die kosten geven de VS ook veel soft power met allerlei legerbases in heel Europa en gigantisch veel geld voor de defensie industrie in de VS doordat veel NAVO bondgenoten daar hun wapens kopen. Als Trump eruit stapt verliezen ze de dat grotendeels.
pi_215566059
quote:

[..]
Wat kost veel geld? De NAVO?

Het staat de Amerikanen vrij om hun Defensiebudget fors te verlagen, maar daar is in de VS tot dusver weinig animo voor. Dat heeft op zich weinig te maken met de NAVO, maar meer met de rol die de VS zichzelf toedicht op het wereldtoneel.
  woensdag 13 november 2024 @ 11:18:59 #273
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215566088
Ja, deze zag ik van heel ver aankomen.

quote:
Hegseth joined the Army ROTC
Normale officiers opleiding zijn zowel in NL als in de VS, overal eigenlijk universitaire opleidingen.

Reserve Officers Training Corps is een soort geitenpaadje, waar je in college een extra vak kan nemen, leer je wat militaire dingen, en je kan dan doorstromen naar de krijgsmacht, maar universitair is je opleiding beslist niet. Kwaliteit van militairen die zo instromen varieert nogal sterk.
  woensdag 13 november 2024 @ 11:20:59 #274
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215566105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat spreekt niet voor hem deze draai, ik ben benieuwd waarom hij van gedachten is verandert.
Het maakt niet uit wat Hegseth denkt of doet, of gedacht of gedaan heeft... één keer scheef kijken naar de Grote Leider en hij wordt uit de trein geflikkerd.
Dat geldt voor iedereen die nu aangesteld wordt.
In het eerste kabinet zaten ook hardliners eerste klas en die zijn er allemaal uitgeknald door Toddler in Chief. :Y

De enige slimme keuze is Susie Wiles. Die heeft toch een soort van invloed op hem. Maar ook niet voldoende gezien de bizarre uitspraken en acties van hem in de laatste weken van de campagne.

We maken de tussenbalans op over twee jaar. Ik zeg dat veel van de namen die je nu ziet, er over twee jaar al niet meer zijn.
pi_215566144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat kost veel geld? De NAVO?

Het staat de Amerikanen vrij om hun Defensiebudget fors te verlagen, maar daar is in de VS tot dusver weinig animo voor. Dat heeft op zich weinig te maken met de NAVO, maar meer met de rol die de VS zichzelf toedicht op het wereldtoneel.
Het zal in ieder geval tijd worden om als EU te zeggen dat we geen wapens meer in de VS kopen. We kunnen beter onze eigen wapens ontwikkelen.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 november 2024 @ 11:28:16 #276
3928 Ulx
pi_215566170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het zal in ieder geval tijd worden om als EU te zeggen dat we geen wapens meer in de VS kopen. We kunnen beter onze eigen wapens ontwikkelen.
Waarom?
pi_215566180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom?
Waarom zouden we ze blijven spekken. De NAVO is vooral in Amerikaans belang. Trump begrijpt blijkbaar de voordelen niet van allianties. Wij hoeven uiteraard niet alleen de nadelen van NAVO te nemen zonder de voordelen ervan te krijgen.
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 11:30:33 #278
70532 loveli
N
pi_215566191
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:59 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Wat had je gedacht? Dat er normale mensen op al die posten terecht zouden komen? ;)
Het is de Trump train hè...de mensen die daar in willen stappen hebben allemaal een fikse steek los |:)

Lees voor de grap maar eens "Everything Trump Touches Dies" van Rick Wilson over de complete chaos binnen zijn eerste kabinet. Het is niet voor niets dat hij geen steun kreeg van al die mensen die daar in hebben gezeten...
We kijken nu naar het begin van deel 2. Het wordt een regelrechte clownshow :)
twitter
crap in = crap out
pi_215566227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:30 schreef loveli het volgende:

[..]
[ x ]
Haha, kijk die eerste man eens voorzichtig zijn. Dat snap ik echt niet, vooral niet als je kanker hebt.

Oja, en tattoos -1.
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 11:41:57 #280
70532 loveli
N
pi_215566330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Haha, kijk die eerste man eens voorzichtig zijn. Dat snap ik echt niet, vooral niet als je kanker hebt.

Oja, en tattoos -1.
Nice try, kankerdiagnose was eind 2023, daar droeg hij niet in 2021 een masker voor.
crap in = crap out
pi_215566354
quote:

[..]
Een chaos wereld met meer oorlogen kost nog meer geld maar levert natuurlijk de wapenindustrie nog merr geld op. :')
  woensdag 13 november 2024 @ 12:01:57 #282
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215566564
DOGE is niet heel toevallig de crypto van Musk 8)7

Dat die gast een opper narcist is wisten we al, maar zover is echt next-level hoor.

Te krankzinnig voor woorden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Gunner op 13-11-2024 12:14:53 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_215566657
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:01 schreef Gunner het volgende:
de vroegere crypto
:') :')
De enige echte.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:09:52 #284
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215566671
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
:') :')
Geen idee waarom je deze smileys gebruikt, maar ik zit totaal niet in dat wereldje maar bestaat dat nog steeds?

edit oh ja blijkbaar wel maar is geen kont waard.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:12:11 #285
319979 Fok-it
All is well
pi_215566700
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:01 schreef Gunner het volgende:
DOGE is niet heel toevallig de vroegere crypto van Musk 8)7

Dat die gast een opper narcist is wisten we al, maar zover is echt next-level hoor.

Te krankzinnig voor woorden.
Sociopaat eerste klas ja.

Maargoed, alle strontnaieve fanboys zijn ervan overtuigd dat Elon alleen maar autootjes wil bouwen en ons de ruimte in wil sturen! Elon heeft helemaal niks met macht vergaren!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215566756
twitter

Dit gaat nog leuk worden, ik ben erg benieuwd waar er allemaal in gesneden kan worden. Ik heb de gekste dingen voorbij zien komen wat dat betreft. Ik denk dat men geschokt gaat zijn waar al dat geld allemaal naar toe gaat. Go Musk!
  woensdag 13 november 2024 @ 12:17:33 #287
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215566771
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zouden we ze blijven spekken. De NAVO is vooral in Amerikaans belang. Trump begrijpt blijkbaar de voordelen niet van allianties. Wij hoeven uiteraard niet alleen de nadelen van NAVO te nemen zonder de voordelen ervan te krijgen.
Trump begrijpt prima de voordelen. Alleen een instabieler alliantie is meer geld voor wapenfabrikanten.

Zonder corona was Trump na de aanslag op de Iraanse generaal ongetwijfeld Iran binnengevallen
pi_215566802
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Sociopaat eerste klas ja.

Maargoed, alle strontnaieve fanboys zijn ervan overtuigd dat Elon alleen maar autootjes wil bouwen en ons de ruimte in wil sturen! Elon heeft helemaal niks met macht vergaren!
Wat gaat hij met die macht doen dan? Heb je wat voorbeelden?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 november 2024 @ 12:20:11 #289
3928 Ulx
pi_215566811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De NAVO is opgericht om te zorgen dat West-Duitsland niet tot in de eeuwigheid onder Brits/Frans/Amerikaans militair bestuur zou moeten staan wegens de dreiging uit de USSR maar dat ze zelf weer een leger zouden kunnen krijgen, en om te voorkomen dat er weer wapenwedlopen zouden ontstaan tussen landen in Europa.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:21:00 #290
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215566822
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat valt er te regelen aan zo'n dom statement? Je kunt geen in Nederland geboren burgers uitzetten. Waarheen dan?
pi_215566841
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Trump begrijpt prima de voordelen. Alleen een instabieler alliantie is meer geld voor wapenfabrikanten.

Zonder corona was Trump na de aanslag op de Iraanse generaal ongetwijfeld Iran binnengevallen
Bij zijn uitspraken duidt niks daarop, hij doet telkens alsof het Amerika enkel geld kost. Terwijl Amerika uiteraard uit eigen belang overal op de wereld militaire bases heeft en dat soort allianties aan is gegaan. Amerika heeft zijn dominantie op wereldtoneel juist daaraan te danken.
Daarom zeg ik als Amerika nu uit de NAVO gaat, dus blijkbaar uberhaupt geen bondgenoot van ons is waarom zouden we ze dan blijven spekken. Uberhaupt met Trump is het amper de moeite, want zou Amerika ons uberhaupt nog te hulp schieten als Rusland of wie dan ook een aanval doet. Trump kan beslissen hoe dat zit met artikel 5 en het lijkt er met zijn uitspraken op alsof hij zich er gewoon onderuit zou wurmen.
pi_215566857
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:16 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit gaat nog leuk worden, ik ben erg benieuwd waar er allemaal in gesneden kan worden. Ik heb de gekste dingen voorbij zien komen wat dat betreft. Ik denk dat men geschokt gaat zijn waar al dat geld allemaal naar toe gaat. Go Musk!
In alle sociale zekerheid en de ACA. Wordt een groot leopard ate my face feestje voor MAGA stemmers die hiervan afhankelijk zijn
  Overall beste user 2022 woensdag 13 november 2024 @ 12:23:11 #293
3928 Ulx
pi_215566860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Bij zijn uitspraken duidt niks daarop, hij doet telkens alsof het Amerika enkel geld kost. Terwijl Amerika uiteraard uit eigen belang overal op de wereld militaire bases heeft en dat soort allianties aan is gegaan. Amerika heeft zijn dominantie op wereldtoneel juist daaraan te danken.
Daarom zeg ik als Amerika nu uit de NAVO gaat, dus blijkbaar uberhaupt geen bondgenoot van ons is waarom zouden we ze dan blijven spekken. Uberhaupt met Trump is het amper de moeite, want zou Amerika ons uberhaupt nog te hulp schieten als Rusland of wie dan ook een aanval doet. Trump kan beslissen hoe dat zit met artikel 5 en het lijkt er met zijn uitspraken op alsof hij zich er gewoon onderuit zou wurmen.
Met "spekken" bedoel je handel drijven?
  woensdag 13 november 2024 @ 12:23:47 #294
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215566869
quote:

[..]
Die militaire bases gaat hij op den duur gewoon terugroepen uit het Oosten zodat Trump zijn ding kan doen
  woensdag 13 november 2024 @ 12:25:12 #295
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215566880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:30 schreef loveli het volgende:

[..]
[ x ]
Uuuuh...cults are bad mmmkay.

Vis was nog een betere optie geweest dan Hegseth...maar dit is geheel on brand wat je hier post o|O
pi_215566930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met "spekken" bedoel je handel drijven?
Met handel drijven bedoel je veel te dure nutteloze shit aanschaffen. Hoeveel miljarden hebben onze JSF's gekost. Hoeveel van die investering hebben we al terugverdientd?

Probeer eens een vraag te beantwoorden in plaats van alleen domme vragen te stellen die volledig voorbijgaan aan wat er gezegd werd.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 november 2024 @ 12:36:57 #297
3928 Ulx
pi_215567010
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Met handel drijven bedoel je veel te dure nutteloze shit aanschaffen. Hoeveel miljarden hebben onze JSF's gekost. Hoeveel van die investering hebben we al terugverdientd?

Probeer eens een vraag te beantwoorden in plaats van alleen domme vragen te stellen die volledig voorbijgaan aan wat er gezegd werd.
In principe verdien je niets met je strijdkrachten tenzij je op plundertocht gaat, en zelfs dan.

Ik geloof dat een F-35A nu zo'n 80 miljoen kost, maar de prijzen dalen. De prijs per uur inzet is volgens mij ook van $50.000 naar $29.000 gezakt. (De F16 staat op iets van $20.000)
pi_215567045
quote:

[..]
Denk dat je dat eerder bij Coca Cola en Mickey Mouse e.d. moet zoeken. Vooral de culturele invloed van de VS is enorm groot op de wereld.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:41:50 #299
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215567059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
In alle sociale zekerheid en de ACA. Wordt een groot leopard ate my face feestje voor MAGA stemmers die hiervan afhankelijk zijn
Tipje van de sluier.

Rednecks die ergens ver weg wonen die vervuild kraanwater krijgen, omdat de EPA kaltgesteld is, bv.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:43:24 #300
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215567078
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja maar ze wilden van hun Obamacare af, niet de ACA :')
pi_215567101
Dus
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')