abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215564305
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 05:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nog niks gepresteerd maar nu al trots!

Vertel welke instituten/ uitgaven kunnen wel worden geschrapt?

Snap trouwens niet waarom dit een duo-baan is met Vivek Ramaswamy? Heeft de 'geniale' Musk hulp nodig daarbij? Of was Ramaswamy over en is hij toen maar bij Musk ingedeeld?

Vragen, vragen ....

Spoiler: Trump is helemaal niet geinteresseerd in het korten op de overheidsuitgaven (was hij in zijn eerste termijn nl ook niet en hij gaat immers weer flinke belastingverlagingen doorvoeren) maar ja het was een goed verkooppraatje, Musk mag het gaan uitvoeren en die ontslaat hij gewoon als er niks van terecht komt.

Oh wacht hij ging alles betalen van de tarieven, de Trump-methode. Echt geniaal :D
Musk heeft nog een paar kleine bedrijfjes ernaast lopen voor het geval je het niet wist ;) dus die zal geen 24/7 tijd hebben voor de baan. En daarnaast is Musk totaal onbekend met het moeras van Washington en hoe de politiek daar werkt, dan is een enorm intelligent en ervaren vechter in de politiek Vivek een uitstekende hulp.
Maga!
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 07:14:24 #227
70532 loveli
N
pi_215564358
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar je hebt nog steeds geen bron met dat bewijs?

Ben je het uberhaupt tegengekomen? Ben je er naar op zoek gegaan? Of is dat niet nodig en geloof je het zo wel.
https://www.fec.gov/data/(...)nsaction_period=2024

Oprah is makkelijk te vinden (zoek op Harpo), voor de anderen moet je even door 54000 posten heen bladeren als je de naam van de firma niet weet.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 07:27:23 #228
70532 loveli
N
pi_215564378
Rachel Levine was niet de meest gekwalificeerde four star admiral, misschien zijn er kandidaten te vinden die geschikter zijn voor zo'n functie.
crap in = crap out
pi_215564411
quote:

[..]
Nog niks gepresteerd maar nu al trots!

Snap trouwens niet waarom dit een duo-baan is met Vivek Ramaswamy? Heeft de 'geniale' Musk hulp nodig daarbij? Of was Ramaswamy over en is hij toen maar bij Musk ingedeeld?

Vragen, vragen ....

Spoiler: Trump is helemaal niet geinteresseerd in het korten op de overheidsuitgaven (was hij in zijn eerste termijn nl ook niet en hij gaat immers weer flinke belastingverlagingen doorvoeren) maar ja het was een goed verkooppraatje, Musk mag het gaan uitvoeren en die ontslaat hij gewoon als er niks van terecht komt.

Oh wacht hij ging alles betalen van de tarieven, de Trump-methode. Echt geniaal :D
Musk heeft de stofzuiger van zijn verder uitdijende persoonlijke miljarden al flink op de samenleving staan, maar nu staan er straks meerdere stofzuigers tegelijk voor ‘m aan.

Kan ie straks mooi met Bezos in overleg of die nog mooie openingen ziet tot nóg meer stofzuigers. Ik zou voorstellen, iedereen aan die nieuwe zombie-drug terwijl de bezosjes, de trumpjes en de muskjes toekijken.
pi_215564449
Elon Musk wordt ‘minister van Overheidsefficiëntie’: Trumps ‘dreamteam’ begint snel vorm te krijgen.

Kan iemand mij vertellen wat overheidsefficiëntie betekent?
  woensdag 13 november 2024 @ 08:04:36 #231
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215564517
Twee mensen aanstellen om het werk van één persoon te doen en dat dan het Ministerie van Overheidsefficiëntie noemen. Leer mij humor kennen.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 13 november 2024 @ 08:07:42 #232
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215564537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Elon Musk wordt ‘minister van Overheidsefficiëntie’: Trumps ‘dreamteam’ begint snel vorm te krijgen.

Kan iemand mij vertellen wat overheidsefficiëntie betekent?
NRC:

In een verklaring schreef Trump dat Musk en Ramaswamy daarbij „de weg zullen banen voor mijn regering om regeringsbureaucratie te ontmantelen, overbodige regelgeving te schrappen, verspillende uitgaven te beperken en federale agentschappen te herstructureren.”

Het nieuwe departement moet een oude Republikeinse wens vervullen om een ondernemersgeest naar de overheid te brengen en „advies en begeleiding leveren van buiten de regering”. Het werk moet leiden tot grote structurele hervormingen en op 4 juli 2026, de 250ste verjaardag van de Onafhankelijkheidsverklaring, zijn afgerond.

Zullen we Musk hopelijk wel wat minder op X onzin zien uitkramen. Want die post wat af op een dag zeg.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215564568
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:35 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
als je de partij van het arme volk probeert te zijn
Dus veel geld uitgeven betekent dat je niet de partij van het arme volk bent? Daarmee diskwalificeer je Musk en Trump toch ook? Dus nu geef je toe dat Trump alleen de partij voor rijke mensen is?
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 08:15:54 #234
70532 loveli
N
pi_215564588
quote:
81s.gif Op woensdag 13 november 2024 01:26 schreef Kijkertje het volgende:
Man man man Pete Hegseth (Fox host) wordt Secretary of Defense 8)7

[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
https://edition.cnn.com/2(...)f-defense/index.html
quote:
Hegseth has a long record in the military, serving in Afghanistan and Iraq.
Schijnt meer ervaring in 't leger te hebben dan als fox host, maar het bekt zo lekker.
quote:
Pete Hegseth isn’t a TV host.

He’s a decorated military leader and all-American bada**… who became a TV host.

He’s a Princeton and Harvard grad too.
Van twitter.
Kijk naar de datum:
twitter
twitter

[ Bericht 32% gewijzigd door loveli op 13-11-2024 08:55:12 ]
crap in = crap out
pi_215564597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Twee mensen aanstellen om het werk van één persoon te doen en dat dan het Ministerie van Overheidsefficiëntie noemen. Leer mij humor kennen.
Ik moest lachen :D
De enige echte.
pi_215564625
Ah dus ze gaan vaste medewerkers met veel kennis eruit gooien en deze zelfde medewerkers worden dan vervolgens een paar maanden later als ZZPer voor het 3 voudige terug ingehuurd. Net zoals in nl gebeurt. :D
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 08:25:58 #237
70532 loveli
N
pi_215564646
quote:
Als je dat aan deze man vraagt...
crap in = crap out
pi_215564958
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 22:19 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Hmm zou Trump geld gegeven hebben aan Musk?
Hij beloofde wel een miljard aan oliebaronnen toch? Een factor 100 meer dan Byonce.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215565097
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:15 schreef loveli het volgende:

[..]
https://edition.cnn.com/2(...)f-defense/index.html
[..]
Schijnt meer ervaring in 't leger te hebben dan als fox host, maar het bekt zo lekker.
[..]
Van twitter.
Kijk naar de datum:
[ x ][ x ]
Niet om het een of ander, maar een 'veteraan' zijn maakt je niet per se geschikt om een compleet ministerie te leiden. Ik heb inmiddels aardig wat ervaring als journalist, maar je moet mij niet aan het hoofd zetten van de New York Times.

Nu vind ik het lastig in te schatten of deze man geschikt is, maar het feit dat hij veteraan zegt natuurlijk helemaal niks. Heeft hij bijvoorbeeld bestuurlijk ervaring? Dat lijkt mij namelijk een stuk relevanter.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215565129
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar een 'veteraan' zijn maakt je niet per se geschikt om een compleet ministerie te leiden. Ik heb inmiddels aardig wat ervaring als journalist, maar je moet mij niet aan het hoofd zetten van de New York Times.

Nu vind ik het lastig in te schatten of deze man geschikt is, maar het feit dat hij veteraan zegt natuurlijk helemaal niks. Heeft hij bijvoorbeeld bestuurlijk ervaring? Dat lijkt mij namelijk een stuk relevanter.
Het is ieder geval een veteraan met een berg ervaring dus hij weet van het reilen en zeilen van de Amerikaanse strijdkrachten. Daar komt ook nog eens bij dat hij absoluut geen domme man is.
pi_215565154
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:18 schreef superniger het volgende:
Ron Filipkowski is een vermoeiende man.
De definitie van een grifter, dat je Trump niet moet tot daar aan toe. Feit is dat hij een goede boterham verdient aan de anti Trump beweging.
pi_215565199
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is ieder geval een veteraan met een berg ervaring dus hij weet van het reilen en zeilen van de Amerikaanse strijdkrachten. Daar komt ook nog eens bij dat hij absoluut geen domme man is.
Nogmaals, ervaring maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie. Hij staat straks aan het hoofd van de grootste strijdkrachten ter wereld, een mega-organisatie. Leuk dat je kapitein bent geweest in de National Guard en naar Afghanistan en Irak bent geweest, maar dat maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie.

Ik ben ook geen domme man (dat durf ik best van mezelf te zeggen) en heb meer dan vijftien jaar relevante werkervaring. Maar ik ben niet in staat om DGP Media of Mediahuis te leiden.

Snap je het punt dat ik probeer te maken, beste Chivaz? Je mag kritisch zijn hoor, je hoeft niet alles wat Trump automatisch fantastisch te vinden.
pi_215565304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nogmaals, ervaring maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie. Hij staat straks aan het hoofd van de grootste strijdkrachten ter wereld, een mega-organisatie. Leuk dat je kapitein bent geweest in de National Guard en naar Afghanistan en Irak bent geweest, maar dat maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie.

Ik ben ook geen domme man (dat durf ik best van mezelf te zeggen) en heb meer dan vijftien jaar relevante werkervaring. Maar ik ben niet in staat om DGP Media of Mediahuis te leiden.

Snap je het punt dat ik probeer te maken, beste Chivaz? Je mag kritisch zijn hoor, je hoeft niet alles wat Trump automatisch fantastisch te vinden.
Ik ben een groot voorstander van het selecteren van mensen die ook enige affiniteit hebben met de afdeling die ze moeten gaan leiden.
Dat hij geen bestuurlijke ervaring heeft vind ik niet zo relevant, ook hij zal omringd worden door een berg ambtenaren waar hij op terug kan vallen.
We zullen zien hoe het gaat, deze benoeming is wellicht een beetje controversieel maar wie weet pakt het zeer goed uit.
pi_215565313
Een nieuw ministerie vergelijken met het Manhattan project 😵😵😵😵

Over de rug van honderd duizenden doden
speak only if it improves the silence.
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 10:11:52 #245
70532 loveli
N
pi_215565345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Heeft hij bijvoorbeeld bestuurlijk ervaring? Dat lijkt mij namelijk een stuk relevanter.
Kan het voor je door Google halen, of zoek zelf ff waarom ze in 2016 ook al aan hem dachten.
crap in = crap out
pi_215565385
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben een groot voorstander van het selecteren van mensen die ook enige affiniteit hebben met de afdeling die ze moeten gaan leiden.
Dat hij geen bestuurlijke ervaring heeft vind ik niet zo relevant, ook hij zal omringd worden door een berg ambtenaren waar hij op terug kan vallen.
We zullen zien hoe het gaat, deze benoeming is wellicht een beetje controversieel maar wie weet pakt het zeer goed uit.
Persoonlijk ben ik voorstander van het selecteren van mensen die én affiniteit hebben met hun departement én die beschikken over relevante bestuurlijke ervaring.

Er is een reden dat bedrijven niet zomaar iemand van de werkvloer trekken en die CEO maken.
pi_215565398
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Persoonlijk ben ik voorstander van het selecteren van mensen die én affiniteit hebben met hun departement én die beschikken over relevante bestuurlijke ervaring.

Er is een reden dat bedrijven niet zomaar iemand van de werkvloer trekken en die CEO maken.
Dan is hij in jouw ogen dus al een flink eind op weg.
pi_215565441
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan is hij in jouw ogen dus al een flink eind op weg.
Mijn keuze zou het sowieso niet zijn, gezien zijn opvattingen. Ik zag dit net voorbij komen en kan het daar onmogelijk mee eens zijn:

twitter
pi_215565502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is ieder geval een veteraan met een berg ervaring dus hij weet van het reilen en zeilen van de Amerikaanse strijdkrachten. .
Doet de GOP nu aan de maga vorm van DEI niet de beste uitkiezen maar juist de meest meebuigende boom. :D
pi_215565531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mijn keuze zou het sowieso niet zijn, gezien zijn opvattingen. Ik zag dit net voorbij komen en kan het daar onmogelijk mee eens zijn:

[ x ]
Ik kan mij eigen wel vinden in zijn standpunten. En gelukkig is zijn standpunt ook in lijn met Vance en Trump. Ik denk dat in 2025 de oorlog in Oekraïne eindelijk beëindigt kan worden.
De enige met wie ik straks medelijden heb is Mark Rutte, die heeft heel hard zitten pushen voor meer wapens en geld. Sterker nog volgens hem was er geen limiet en was het essentieel dat Rusland uit Oekraïne getrapt zou worden.
Hij moet nu dus straks aan de wereld gaan verkopen dat we toch gaan onderhandelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')