Musk heeft nog een paar kleine bedrijfjes ernaast lopen voor het geval je het niet wistquote:Op woensdag 13 november 2024 05:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nog niks gepresteerd maar nu al trots!
Vertel welke instituten/ uitgaven kunnen wel worden geschrapt?
Snap trouwens niet waarom dit een duo-baan is met Vivek Ramaswamy? Heeft de 'geniale' Musk hulp nodig daarbij? Of was Ramaswamy over en is hij toen maar bij Musk ingedeeld?
Vragen, vragen ....
Spoiler: Trump is helemaal niet geinteresseerd in het korten op de overheidsuitgaven (was hij in zijn eerste termijn nl ook niet en hij gaat immers weer flinke belastingverlagingen doorvoeren) maar ja het was een goed verkooppraatje, Musk mag het gaan uitvoeren en die ontslaat hij gewoon als er niks van terecht komt.
Oh wacht hij ging alles betalen van de tarieven, de Trump-methode. Echt geniaal![]()
https://www.fec.gov/data/(...)nsaction_period=2024quote:Op woensdag 13 november 2024 04:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar je hebt nog steeds geen bron met dat bewijs?
Ben je het uberhaupt tegengekomen? Ben je er naar op zoek gegaan? Of is dat niet nodig en geloof je het zo wel.
Musk heeft de stofzuiger van zijn verder uitdijende persoonlijke miljarden al flink op de samenleving staan, maar nu staan er straks meerdere stofzuigers tegelijk voor ‘m aan.quote:Op woensdag 13 november 2024 05:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nog niks gepresteerd maar nu al trots!
Snap trouwens niet waarom dit een duo-baan is met Vivek Ramaswamy? Heeft de 'geniale' Musk hulp nodig daarbij? Of was Ramaswamy over en is hij toen maar bij Musk ingedeeld?
Vragen, vragen ....
Spoiler: Trump is helemaal niet geinteresseerd in het korten op de overheidsuitgaven (was hij in zijn eerste termijn nl ook niet en hij gaat immers weer flinke belastingverlagingen doorvoeren) maar ja het was een goed verkooppraatje, Musk mag het gaan uitvoeren en die ontslaat hij gewoon als er niks van terecht komt.
Oh wacht hij ging alles betalen van de tarieven, de Trump-methode. Echt geniaal![]()
NRC:quote:Op woensdag 13 november 2024 07:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Elon Musk wordt ‘minister van Overheidsefficiëntie’: Trumps ‘dreamteam’ begint snel vorm te krijgen.
Kan iemand mij vertellen wat overheidsefficiëntie betekent?
Dus veel geld uitgeven betekent dat je niet de partij van het arme volk bent? Daarmee diskwalificeer je Musk en Trump toch ook? Dus nu geef je toe dat Trump alleen de partij voor rijke mensen is?quote:Op woensdag 13 november 2024 04:35 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
als je de partij van het arme volk probeert te zijn
https://edition.cnn.com/2(...)f-defense/index.htmlquote:Op woensdag 13 november 2024 01:26 schreef Kijkertje het volgende:
Man man man Pete Hegseth (Fox host) wordt Secretary of Defense![]()
[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
Schijnt meer ervaring in 't leger te hebben dan als fox host, maar het bekt zo lekker.quote:Hegseth has a long record in the military, serving in Afghanistan and Iraq.
Van twitter.quote:Pete Hegseth isn’t a TV host.
He’s a decorated military leader and all-American bada**… who became a TV host.
He’s a Princeton and Harvard grad too.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 13 november 2024 08:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Twee mensen aanstellen om het werk van één persoon te doen en dat dan het Ministerie van Overheidsefficiëntie noemen. Leer mij humor kennen.
Als je dat aan deze man vraagt...quote:Op woensdag 13 november 2024 05:26 schreef Kijkertje het volgende:
Hij beloofde wel een miljard aan oliebaronnen toch? Een factor 100 meer dan Byonce.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hmm zou Trump geld gegeven hebben aan Musk?
Niet om het een of ander, maar een 'veteraan' zijn maakt je niet per se geschikt om een compleet ministerie te leiden. Ik heb inmiddels aardig wat ervaring als journalist, maar je moet mij niet aan het hoofd zetten van de New York Times.quote:Op woensdag 13 november 2024 08:15 schreef loveli het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)f-defense/index.html
[..]
Schijnt meer ervaring in 't leger te hebben dan als fox host, maar het bekt zo lekker.
[..]
Van twitter.
Kijk naar de datum:
[ x ][ x ]
Het is ieder geval een veteraan met een berg ervaring dus hij weet van het reilen en zeilen van de Amerikaanse strijdkrachten. Daar komt ook nog eens bij dat hij absoluut geen domme man is.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar een 'veteraan' zijn maakt je niet per se geschikt om een compleet ministerie te leiden. Ik heb inmiddels aardig wat ervaring als journalist, maar je moet mij niet aan het hoofd zetten van de New York Times.
Nu vind ik het lastig in te schatten of deze man geschikt is, maar het feit dat hij veteraan zegt natuurlijk helemaal niks. Heeft hij bijvoorbeeld bestuurlijk ervaring? Dat lijkt mij namelijk een stuk relevanter.
De definitie van een grifter, dat je Trump niet moet tot daar aan toe. Feit is dat hij een goede boterham verdient aan de anti Trump beweging.quote:Op woensdag 13 november 2024 04:18 schreef superniger het volgende:
Ron Filipkowski is een vermoeiende man.
Nogmaals, ervaring maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie. Hij staat straks aan het hoofd van de grootste strijdkrachten ter wereld, een mega-organisatie. Leuk dat je kapitein bent geweest in de National Guard en naar Afghanistan en Irak bent geweest, maar dat maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ieder geval een veteraan met een berg ervaring dus hij weet van het reilen en zeilen van de Amerikaanse strijdkrachten. Daar komt ook nog eens bij dat hij absoluut geen domme man is.
Ik ben een groot voorstander van het selecteren van mensen die ook enige affiniteit hebben met de afdeling die ze moeten gaan leiden.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ervaring maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie. Hij staat straks aan het hoofd van de grootste strijdkrachten ter wereld, een mega-organisatie. Leuk dat je kapitein bent geweest in de National Guard en naar Afghanistan en Irak bent geweest, maar dat maakt je niet per se geschikt voor zo'n functie.
Ik ben ook geen domme man (dat durf ik best van mezelf te zeggen) en heb meer dan vijftien jaar relevante werkervaring. Maar ik ben niet in staat om DGP Media of Mediahuis te leiden.
Snap je het punt dat ik probeer te maken, beste Chivaz? Je mag kritisch zijn hoor, je hoeft niet alles wat Trump automatisch fantastisch te vinden.
Kan het voor je door Google halen, of zoek zelf ff waarom ze in 2016 ook al aan hem dachten.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Heeft hij bijvoorbeeld bestuurlijk ervaring? Dat lijkt mij namelijk een stuk relevanter.
Persoonlijk ben ik voorstander van het selecteren van mensen die én affiniteit hebben met hun departement én die beschikken over relevante bestuurlijke ervaring.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van het selecteren van mensen die ook enige affiniteit hebben met de afdeling die ze moeten gaan leiden.
Dat hij geen bestuurlijke ervaring heeft vind ik niet zo relevant, ook hij zal omringd worden door een berg ambtenaren waar hij op terug kan vallen.
We zullen zien hoe het gaat, deze benoeming is wellicht een beetje controversieel maar wie weet pakt het zeer goed uit.
Dan is hij in jouw ogen dus al een flink eind op weg.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik voorstander van het selecteren van mensen die én affiniteit hebben met hun departement én die beschikken over relevante bestuurlijke ervaring.
Er is een reden dat bedrijven niet zomaar iemand van de werkvloer trekken en die CEO maken.
Mijn keuze zou het sowieso niet zijn, gezien zijn opvattingen. Ik zag dit net voorbij komen en kan het daar onmogelijk mee eens zijn:quote:Op woensdag 13 november 2024 10:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan is hij in jouw ogen dus al een flink eind op weg.
Doet de GOP nu aan de maga vorm van DEI niet de beste uitkiezen maar juist de meest meebuigende boom.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ieder geval een veteraan met een berg ervaring dus hij weet van het reilen en zeilen van de Amerikaanse strijdkrachten. .
Ik kan mij eigen wel vinden in zijn standpunten. En gelukkig is zijn standpunt ook in lijn met Vance en Trump. Ik denk dat in 2025 de oorlog in Oekraïne eindelijk beëindigt kan worden.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn keuze zou het sowieso niet zijn, gezien zijn opvattingen. Ik zag dit net voorbij komen en kan het daar onmogelijk mee eens zijn:
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |