Lol maakt dat wat uit? Als ze een pitbull zetten op haar kunnen ze misschien wel iets onbenulligs vinden. Zolang het recht maar zegeviert niet waar koos?quote:Op maandag 11 november 2024 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je al waar James voor vervolgd moet worden? Of is het tegen de haren instrijken van Koning Donald I al genoeg om aangeklaagd te worden?
Dus het maakt jou niets uit, zolang ze maar iets vinden? Want haar grootste misdaad is natuurlijk dat ze het waagde om Trump voor de rechter te slepen.quote:Op maandag 11 november 2024 16:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol maakt dat wat uit? Als ze een pitbull zetten op haar kunnen ze misschien wel iets onbenulligs vinden. Zolang het recht maar zegeviert niet waar koos?
Ik vind dat politieke vervolgingen afgestraft moeten worden. Ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als Trump wraak zou nemen op haar.quote:Op maandag 11 november 2024 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus het maakt jou niets uit, zolang ze maar iets vinden? Want haar grootste misdaad is natuurlijk dat ze het waagde om Trump voor de rechter te slepen.
Maar ik vind inderdaad dat niemand boven de wet staat, of je nou Donald Trump heet of de zoon van de president bent. En als mevrouw James de wet heeft overtreden, dan moet ze worden vervolgd.
Waar het fout gaat - en zorgwekkend wordt - is dat jij en andere MAGA's willen dat James wordt aangepakt, zonder daarbij concrete verdenkingen aan te halen. En daarin schuilt ook het verschil met Trump. Zoals hier al meermaals is aangekaart, hing er al geruime tijd een zweem van verdenkingen rondom de Trump Organisatie. Er was voldoende aanleiding voor een onderzoek.
Jij vindt echter dat zo'n onderzoek in gang moet worden gezet, simpelweg omdat je van mening bent dat James stom is omdat ze Trump heeft aangeklaagd.
De wet is niet misbruikt. Er is een zaak gemaakt en een rechter heeft zich gebogen over de aanklacht. Er is een veroordeling uitgesproken, waarna de Trump organisatie de mogelijkheid heeft om hoger beroep te gaan.quote:Op maandag 11 november 2024 17:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat politieke vervolgingen afgestraft moeten worden. Ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als Trump wraak zou nemen op haar.
Het was immers ook haar doel om Donald Trump te vervolgen puur vanwege politieke redenen, waarom anders zou je daar campagne op voeren?
Ik ga nu echt niet doen alsof het heel abnormaal is dat Trump haar wellicht een koekje van eigen deeg geeft.
Ze had er immers geen problemen mee om de wet te misbruiken die blijkbaar bedoelt is om consumenten te beschermen tegen de markt.
Als Trump het doet is het goed, als iemand het tegen Trump doet is het schandalig. Altijd mooi, zo'n monochrome wereld.quote:Op maandag 11 november 2024 17:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ga nu echt niet doen alsof het heel abnormaal is dat Trump haar wellicht een koekje van eigen deeg geeft.
Rechter Friedman deelt die mening niet en ik vind zijn argument daar voor best aannemelijk.quote:Op maandag 11 november 2024 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De wet is niet misbruikt. Er is een zaak gemaakt en een rechter heeft zich gebogen over de aanklacht. Er is een veroordeling uitgesproken, waarna de Trump organisatie de mogelijkheid heeft om hoger beroep te gaan.
Wat betreft haar beloftes: zoals aangegeven hing er al langer een zweem van verdenking rondom de Trump Organisatie. Zij beloofde die verdenkingen te onderzoeken, wat ook weer hoort bij haar functie.
Yes fantastischquote:Op maandag 11 november 2024 17:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als Trump het doet is het goed, als iemand het tegen Trump doet is het schandalig. Altijd mooi, zo'n monochrome wereld.
Nogmaals, er is onderzoek gedaan, daar is een zaak uit voortgekomen. Een rechter heeft zich daarover gebogen en een uitspraak gedaan. Daarna is Trump in hoger beroep gegaan.quote:Op maandag 11 november 2024 17:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Rechter Friedman deelt die mening niet en ik vind zijn argument daar voor best aannemelijk.
De wet is blijkbaar bedoeld om consumenten te beschermen.
Het probleem is alleen dat er van een slachtoffer geen sprake is. Dus wie is er precies benadeelt/beschermt whatever?
En volgens die ene van de Deutsche bank schijnt het overwaarderen van onroerend goed regelmatig voor te komen maar controleert de bank uiteraard nog of zo’n persoon kredietwaardig genoeg is om zo’n lening aan te gaan.
Dus komt onherroepelijk de vraag zijn er meerdere veroordelingen geweest van een soortgelijke misdaad in New York?
Ik vind dat het gebrek aan slachtoffers wel terzake doet als er een wet is gebruikt om de markt en consumenten te beschermen. Heeft ze op een of andere manier kunnen aantonen dat de markt is verstoord of dat er een consument is benadeeld?quote:Op maandag 11 november 2024 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, er is onderzoek gedaan, daar is een zaak uit voortgekomen. Een rechter heeft zich daarover gebogen en een uitspraak gedaan. Daarna is Trump in hoger beroep gegaan.
Het juiste proces is gevolgd.
Dat er geen slachtoffers zijn doet niet terzake. Zie mijn voorbeeld verkeersovertredingen.
Tja, maar de wet en alle definities van delict vinden wat anders. Ik vind ook wel eens iets, en soms heb ik ongelijk. En als zo’n 30 mensen, onderbouwd met argumenten en feiten, iets anders vinden, is mijn conclusie dat ik ongelijk heb. En zeur ik er verder niet over.quote:
Laten we dan hopen dat Trump iets vind bij Leatitia James, het recht moet immers zegevieren.quote:Op maandag 11 november 2024 18:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Tja, maar de wet en alle definities van delict vinden wat anders. Ik vind ook wel eens iets, en soms heb ik ongelijk. En als zo’n 30 mensen, onderbouwd met argumenten en feiten, iets anders vinden, is mijn conclusie dat ik ongelijk heb. En zeur ik er verder niet over.
Brrr die enge vent:quote:Op maandag 11 november 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Vivek en Grenell worden genoemd als ministers van BuZa.
Wie niet meer weet wie Grenell is. Tijdens de eerste Trump-termijn was hij de Amerikaanse ambassadeur in Duitsland, en zocht hij continu ruzie met de Duitse regering, terwijl hij toenadering zocht tot rechts radicalen. Fijn vent.
Anders krijg je mensen die hem tegenwerken.quote:Op maandag 11 november 2024 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Davis behoort tot de inner circle van Trump, en dit sluit aan bij wat er in die kringen vaker is gezegd. Ze willen niet alleen het kabinet vullen met loyalisten, maar ook de overheid.
Ik zou doodsbenauwd zijn als ik Amerikaan was.
Vertaling: Maga-wappies vinden de democratische processen in hun land maar lastig.quote:
De paus heeft stemadvies gegeven: kies de minste van 2 kwaden.quote:Op maandag 11 november 2024 13:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is mooi. Denk alleen niet dat de Paus en Maga zo compatibel zullen zijn.
Ja, Trump staat heel wat beter voorbereid aan de start van z'n tweede termijn dan van z'n eerste. Om veel meer redenen dan bovenstaande.quote:
Trump kan natuurlijk ook op zoek gaan naar kandidaten die op de steun kunnen rekenen van de meerderheid van de Senaat. Je weet wel, de democratische route.quote:
End the filibuster, pack the court?quote:Op maandag 11 november 2024 19:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump kan natuurlijk ook op zoek gaan naar kandidaten die op de steun kunnen rekenen van de meerderheid van de Senaat. Je weet wel, de democratische route.
Maar in plaats daarvan wil hij gebruik maken van wat in feite een noodwet is, zodat hij benoemingen er unilateraal doorheen kan drukken.
Dat moet dan wel op de eerste dag, want hij is alleen op day 1 een dictator.quote:Op maandag 11 november 2024 19:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump kan natuurlijk ook op zoek gaan naar kandidaten die op de steun kunnen rekenen van de meerderheid van de Senaat. Je weet wel, de democratische route.
Maar in plaats daarvan wil hij gebruik maken van wat in feite een noodwet is, zodat hij benoemingen er unilateraal doorheen kan drukken.
Zulke besluiten hebben gewoon meerderheden nodig - daarom zijn ze ook niet doorgevoerd. Biden kan niet unilateraal beslissen om het aantal rechters uit te breiden.quote:Op maandag 11 november 2024 19:50 schreef loveli het volgende:
[..]
End the filibuster, pack the court?
https://rollcall.com/2020(...)k-the-supreme-court/
Tijdens reces kan hij kandidaten voor lege plekken benoemen. McConnel van zijn eigen partij frustreerde dat, door bogus vergaderingen te belegen ipv reces in augustus.quote:Op maandag 11 november 2024 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ministers unilateraal benoemen als het Congres op reces is - wat een noodmaatregel is - is van een compleet andere orde.
Ja, dat McConnel een vervelende vent is, daar ben ik mij al langer van bewust. Die deed acht jaar lang z'n uiterste best om de hele agenda van Obama te saboteren. Dat was ook zijn doel, dat heeft hij letterlijk zo gezegd.quote:Op maandag 11 november 2024 20:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Tijdens reces kan hij kandidaten voor lege plekken benoemen. McConnel van zijn eigen partij frustreerde dat, door bogus vergaderingen te belegen ipv reces in augustus.
Skeletooooorquote:Op maandag 11 november 2024 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
De pogingen van Trump om Scott erdoorheen te drukken als majority leader, valt blijkbaar verkeerd bij een deel van de Reps in de Senaat. Dat valt mij dan weer mee.
[ x ]
Het lijkt wel 4chan ja.quote:Op maandag 11 november 2024 20:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Skeletooooorcorrupte weirdo
Ik heb trouwens Twitter definitief verlaten. Even de verkiezingen afgewacht en de deur vrijwel direct hard dichtgesmeten. Wat een gruwelijke haathut is dat geworden.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 11 november 2024 20:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat McConnel een vervelende vent is, daar ben ik mij al langer van bewust. Die deed acht jaar lang z'n uiterste best om de hele agenda van Obama te saboteren. Dat was ook zijn doel, dat heeft hij letterlijk zo gezegd.
Die 'pro forma' zittingen zijn gebruikelijk en heeft niets te maken met het dwarszitten van Trump's benoemingen. Obama heeft dat nl ook een keer gedaan waar de Republikeinen toen zelf bezwaar tegen maakten waarop de Supreme Court met 9-0 oordeelde dat reces-benoemingen ongrondwettelijk zijn omdat benoemingen moeten worden goedgekeurd door de Senaat.quote:Op maandag 11 november 2024 20:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Bizar eigenlijk dat hij vervolgens ook de Republikeinse president dwars zat. Kun je nagaan hoe walgelijk Trump moet zijn dat zelfs McConnell 'm niet moest.
quote:The Supreme Court affirmed that pro forma sessions are sufficient to prevent recess appointments and addressed other intricacies of the practice in NLRB v. Noel Canning (2014). Appointments made during a recess must be confirmed by the Senate by the end of the next session of Congress, or the appointment expires.
Bron
Geef die specifieke vrijheid van meningsuiting maar aan Jetje. Ik heb nog nooit zoiets groots zo hard achteruit zien gaan. Maar goed, zoals bij alle online haathutten, is er voor extreem-rechts weinig meer aan als alle progressieven het schip verlaten en er alleen nog maar een echo overblijft. Dus dat is het beste wat je kunt doen bij dat soort lui.quote:Op maandag 11 november 2024 20:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt wel 4chan ja.![]()
Maar dit is kennelijk de ekte vrijheid van meningsuiting
Dit dus maar welke? George Conway en Ron Filipkowski hebben zich nu aangemeld bij Bluesky zag ik. Ik vind het prima.quote:Op maandag 11 november 2024 21:06 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Geef die specifieke vrijheid van meningsuiting maar aan Jetje. Ik heb nog nooit zoiets groots zo hard achteruit zien gaan. Maar goed, zoals bij alle online haathutten, is er voor extreem-rechts weinig meer aan als alle progressieven het schip verlaten en er alleen nog maar een echo overblijft. Dus dat is het beste wat je kunt doen bij dat soort lui.
Gewoon elders een leuke community opbouwen.
Ik ook, exit twitter.quote:Op maandag 11 november 2024 20:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Skeletooooorcorrupte weirdo
Ik heb trouwens Twitter definitief verlaten. Even de verkiezingen afgewacht en de deur vrijwel direct hard dichtgesmeten. Wat een gruwelijke haathut is dat geworden.
Ik zit al een tijdje op Spoutible. Dat bevalt wel goed Alhoewel ik (nog) niet heel actief ben.quote:Op maandag 11 november 2024 21:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit dus maar welke? George Conway en Ron Filipkowski hebben zich nu aangemeld bij Bluesky zag ik. Ik vind het prima.
Ik zit nu op Mastodon, maar daar vandaan posten gaat niet. Tiktok, youtube, instagram en twitter, dat kan, maar als Fok! niet snel alternatieven voor Twitter ook opneemt, voorzie ik dat veel mensen toch - vanwege het gemak- bij Elon blijven.quote:
Ik zal Spoutible ook gaan bekijken. Ik ben vanwege een tip hier naar Mastodon getrokken. Alleen kan je daarvan op Fok! geen berichten overnemen. Ik snap best dat mijn vertrek in mijn eentje Elon niet zal raken, maar ik hoop niet in mijn eentje of met zijn tweetjes te blijven. Trump is mede dankzij Elon herkozen.quote:Op maandag 11 november 2024 21:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje op Spoutible. Dat bevalt wel goed Alhoewel ik (nog) niet heel actief ben.
En...ik heb me toevallig vandaag aangemeld op Sez Us. Dat is van Resolute Square volgens mij, waar ook Lincoln Project van is. Zitten ook wat mensen van mijn oude contacten op.
Blue Sky zal ik ook eens checken. Dank voor de tip!
Een eerlijk proces is een linkse hobby.quote:Op maandag 11 november 2024 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, er is onderzoek gedaan, daar is een zaak uit voortgekomen. Een rechter heeft zich daarover gebogen en een uitspraak gedaan. Daarna is Trump in hoger beroep gegaan.
Het juiste proces is gevolgd.
Dat er geen slachtoffers zijn doet niet terzake. Zie mijn voorbeeld verkeersovertredingen.
Zou kunnen...maar het is totdat er een alternatief uitrolt wat de wind in 1 keer mee heeft, gewoon linkjes plaatsen. Is voor de lezer 1 handeling extra maar het levert veel opquote:Op maandag 11 november 2024 23:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik zit nu op Mastodon, maar daar vandaan posten gaat niet. Tiktok, youtube, instagram en twitter, dat kan, maar als Fok! niet snel alternatieven voor Twitter ook opneemt, voorzie ik dat veel mensen toch - vanwege het gemak- bij Elon blijven.
Spoutible is wel echt een stuk kleiner. Het heeft nu ongeveer 150.000 leden, volgens mij. Maar ze hebben inmiddels een app en er zitten ook wat bekende gezichten bij. Zelfs wat congresleden inmiddels.quote:Op maandag 11 november 2024 23:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik zal Spoutible ook gaan bekijken. Ik ben vanwege een tip hier naar Mastodon getrokken. Alleen kan je daarvan op Fok! geen berichten overnemen. Ik snap best dat mijn vertrek in mijn eentje Elon niet zal raken, maar ik hoop niet in mijn eentje of met zijn tweetjes te blijven. Trump is mede dankzij Elon herkozen.
Lincoln project zit hier ook https://mastodon.social/@(...)l/109366034545668585
quote:The Trump transition’s ethics documents are silent on the question of Mr. Trump’s ethical conduct.
“He’s completely thumbing his nose at the idea that all Americans are participating in the same basic public enterprise,” said Representative Jamie Raskin, a Democrat from Maryland who last month wrote to Mr. Trump and urged him to comply with the Presidential Transition Act’s legal requirements.
Of particular note, Mr. Raskin said, was the fact that Mr. Trump’s transition team blew past the Sept. 1 deadline to sign the agreement with the General Services Administration. That document provides for a variety of services to be made available to the president-elect, including $7.2 million in funding for the costs of transition. But it also puts a $5,000 cap on individual donations to the transition and requires the public disclosure of all its donors.
By refusing to sign that agreement, Mr. Trump effectively faces no limit on contributions and does not need to name his donors publicly. Money raised by the transition is not regulated by any other government agency.
De witte piste was kennelijk al vroeg geopend vanmorgen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:26 schreef Basp1 het volgende:
Je zult maar zo manisch door het leven gaan.
Ergens hoop je gewoon dat het gebeurt zodat er wat ogen geopend worden bij het naïeve stemveequote:Op dinsdag 12 november 2024 04:00 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's border bully (='sterke' man!) Tom Homan aangenomen om miljoenen illegalen te deporteren.
[ x ]
[ x ]
Latino Trump stemmer: neeee joh gaat-ie niet doen want dat zou oneerlijk zijn!
[ x ]
Weer zo'n stemmer op de Leopards eating peoples faces party die denkt dat ze zijn gezicht overslaanquote:Op dinsdag 12 november 2024 04:00 schreef Kijkertje het volgende:
Latino Trump stemmer: neeee joh gaat-ie niet doen want dat zou oneerlijk zijn!
Oh heerlijk toch, zo'n autocratie dansend naar de pijpen van Rusland. Maakt niemand anders zich zorgen dan?quote:Op dinsdag 12 november 2024 01:24 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Benieuwd aan wie hij allemaal gunsten zal moeten verlenen.
nee, want de kiezers gaat dat boven de pet of die geloven het nietquote:Op dinsdag 12 november 2024 09:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh heerlijk toch, zo'n autocratie dansend naar de pijpen van Rusland. Maakt niemand anders zich zorgen dan?
En "hahahha owing the libs hahahhaha" is ook veel belangrijker.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:08 schreef Sabata het volgende:
[..]
nee, want de kiezers gaat dat boven de pet of die geloven het niet
Oh menig poster in dit topic lijkt het ook geen probleem te vinden dat Rusland een stropop in het witte huis neerzetquote:Op dinsdag 12 november 2024 09:08 schreef Sabata het volgende:
[..]
nee, want de kiezers gaat dat boven de pet of die geloven het niet
quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Vanaf dag 1 executive orders volgens de waarschijnlijke nieuwe chief of staff.
Hoeveel executive orders heeft Biden eigenlijk gebruikt?
Trump Plans Series of Executive Orders for Day 1, Susie Wiles Tells Donors
thanks, maar waar is de legenda rij boven de kolom want waarvoor staat de kolom die 48 als bovenste cijfer heeft?quote:
Per zittingsjaar (aantal jaar is de kolom daarnaast).quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
thanks, maar waar is de legenda rij boven de kolom want waarvoor staat de kolom die 48 als bovenste cijfer heeft?
Eens kijken of trump zijn record gaat verbreken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Per zittingsjaar (aantal jaar is de kolom daarnaast).
Even gezocht naar wie in Nederland enigszins vergelijkbaar is met Trump qua fraudezaken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:49 schreef xpompompomx het volgende:
Ook zelden een club gezien die zo boos en agressief is nadat ze gewonnen hebben.
Democratie is inderdaad iets wat je moet willen beschermen. Maar helaas zijn er teveel loopholes. Aan de rechtstaat kun je wrikken door het politiek te willen kleuren (Wilders: Het zijn 'D66-rechters'), waardoor de normaalste rechtspraak ineens beladen wordt. Je kunt volledig op meningen beleid maken en de geijkte journalistiek buitenspel zetten. Toen Schoof door de NOS geinterviewd werd en overal naar toe ging stelde de interviewer heel goed als disclaimer vast 'maar u heeft het feitelijk nog niet bekeken', waar Schoof wel aan voorbij moest gaan. Ondertussen wil Wilders al iets doen aan 'alle Marokkanen'.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
Als je maar genoeg rijke donoren bij elkaar krijgt kun je een gigantische campagne op gang zetten of beter nog, een desinformatie campagne. Elke goedgelovige zal erin trappen (ik denk dat het ooit is begonnen met Q-anon en de meest waanzinnige theorien werden door mensen voor waar aangenomen). Als Ari Olivier Amerikaan was geweest en hij de donaties van de Russen had ontvangen, had-ie wellicht hetzelfde gedaan.
De VS dacht altijd dat het zo'n democratisch land was, maar als je blijkbaar de supreme court politiek kunt maken en op alle belangrijke posities je eigen stromannen kunt neerzetten, is het makkelijk om een fascistische regering te installeren. Ik wil niet zeggen dat wij al zover zijn in Nederland, want volgens mij hebben wij bepaalde zaken beter gescheiden en heeft een politieke partij altijd een meerderheid nodig via een coalitie en kunnen ze geen rechters aanwijzen, maar democratie blijft altijd een kwetsbaar iets wat je goed moet beschermen.
Is er ook nog een bron bij? Nu is het gewoon iemand op twitter die iets beweert.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:57 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit is toch wel het ultieme bewijs dat je niets van bekende mensen hoeft aan te nemen. Megan thee stallion kreeg 5 miljoen voor haar optreden. Oprah Winfrey kreeg een miljoen voor haar optredens en Beyoncé heeft ook een flink bedrag gekregen.
1 miljard weggegooid om vervolgens met lege handen te staan, sterker nog de campagne heeft een schuld van 20 miljoen.
Ik denk zomaar dat de tijden van beroemdheden uitnodigen voorbij zijn en dat is maar goed ook. Ik heb het nooit begrepen dat je je politieke keuze laat afhangen van wat Swift of Beyoncé van een politieke kandidaat vind.
Oh maar dat is helemaal niet nieuw. dat gebeurt eigenlijk al sinds de oprichting van de VS. door de hulp van Frankrijk hebben ze zich los kunnen maken van Engeland, maar daar wilden de Franse wel wat voor terug.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
Als je maar genoeg rijke donoren bij elkaar krijgt kun je een gigantische campagne op gang zetten of beter nog, een desinformatie campagne. Elke goedgelovige zal erin trappen (ik denk dat het ooit is begonnen met Q-anon en de meest waanzinnige theorien werden door mensen voor waar aangenomen en Trump was de enige redder van al het kwaad in de wereld). Als Ari Olivier Amerikaan was geweest en hij de donaties van de Russen had ontvangen, had-ie wellicht hetzelfde gedaan.
De VS dacht altijd dat het zo'n democratisch land was, maar als je blijkbaar de supreme court politiek kunt maken en op alle belangrijke posities je eigen stromannen kunt neerzetten, is het makkelijk om een fascistische regering te installeren. Ik wil niet zeggen dat wij al zover zijn in Nederland, want volgens mij hebben wij bepaalde zaken beter gescheiden en heeft een politieke partij altijd een meerderheid nodig via een coalitie en kunnen ze geen rechters aanwijzen, maar democratie blijft altijd een kwetsbaar iets wat je goed moet beschermen.
En nu zelfs in overleg met de presidenten Zelensky en Vucic. Beschamend eigenlijk hoe makkelijk invloed te koop is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:13 schreef Sabata het volgende:
toch apart dat een nieuw-zeelander en een zuidafrikaan zoveel invloed uit kunnen oefenen in een land dat niet het hunne is.
Dit ben ik wel met je eens inderdaad. Vind het al tenenkrommend als een Carice van Houten hier meedoet aan snelwegblokkades (de blokkades ansich vind ik goed, ander topic) maar wat er in de VS gebeurt is wel de overtreffende trap. En niet perse productief zo blijkt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:57 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit is toch wel het ultieme bewijs dat je niets van bekende mensen hoeft aan te nemen. Megan thee stallion kreeg 5 miljoen voor haar optreden. Oprah Winfrey kreeg een miljoen voor haar optredens en Beyoncé heeft ook een flink bedrag gekregen.
1 miljard weggegooid om vervolgens met lege handen te staan, sterker nog de campagne heeft een schuld van 20 miljoen.
Ik denk zomaar dat de tijden van beroemdheden uitnodigen voorbij zijn en dat is maar goed ook. Ik heb het nooit begrepen dat je je politieke keuze laat afhangen van wat Swift of Beyoncé van een politieke kandidaat vind.
Weet je wel wat Trumps campagne aan Melania, de echtgenote, iedere keer heeft betaald om ergens haar gezicht te laten zien?quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:57 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het verbaast me niet dat ze ervoor betaald wordtquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Weet je wel wat Trumps campagne aan Melania, de echtgenote, iedere keer heeft betaald om ergens haar gezicht te laten zien?
Dat op zich is ook al zo'n opvallende. Ben benieuwd hoe dat zit qua campaign finance laws.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Weet je wel wat Trumps campagne aan Melania, de echtgenote, iedere keer heeft betaald om ergens haar gezicht te laten zien?
Totally legitimate. Best elections ever.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:27 schreef Kijkertje het volgende:
Het blijft wonderlijk hoe de verkiezingsfraude-beschuldigingen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn:
[ x ]
De hondenmoordenaar?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:58 schreef Kijkertje het volgende:
Kristi Noem wordt ook beloond. Ze mag DHS gaan leiden:
[ x ]
Ik snap dat niet helemaal. Moet Carice van Houten zich maar stilhouden dan omdat ze bekend is? Ik vind het juist voor dat soort mensen spreken dat ze al lang binnen zijn maar zich toch nog druk houden om wezenlijke zaken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:23 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens inderdaad. Vind het al tenenkrommend als een Carice van Houten hier meedoet aan snelwegblokkades (de blokkades ansich vind ik goed, ander topic) maar wat er in de VS gebeurt is wel de overtreffende trap. En niet perse productief zo blijkt.
Je kunt fucking Gandhi uitnodigen trouwens, als je ook Liz fucking Cheney het podium optrekt probeer je tevergeefs (alweer) Republikeinse stemmers te trekken terwijl je een veel grotere vijver links van je had.
Wat een hardnekkige mythe is dit toch.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:23 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je kunt fucking Gandhi uitnodigen trouwens, als je ook Liz fucking Cheney het podium optrekt probeer je tevergeefs (alweer) Republikeinse stemmers te trekken terwijl je een veel grotere vijver links van je had.
En een geitquote:Op dinsdag 12 november 2024 19:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De hondenmoordenaar?
https://mastodon.social/@(...)t/113470450479582293
Ze hoeft zich niet stil te houden, ik vind het van de pers juist tenenkrommend. 'Kijk een BN'er is er ook' ja nou en ik zie die mensen al vaker dan ik wil.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik snap dat niet helemaal. Moet Carice van Houten zich maar stilhouden dan omdat ze bekend is? Ik vind het juist voor dat soort mensen spreken dat ze al lang binnen zijn maar zich toch nog druk houden om wezenlijke zaken.
Ik waardeer het juist wel als bekende mensen zich moreel betrokken genoeg voelen om hun beperkte invloed proberen te gebruiken om hun waarden te delen.
Betaald worden om die mening te geven bedoel ik uiteraard niet, dat vind ik juist extreem kansloos. Maar uit eigen beweging je volgers educeren is toch gewoon baas. Ik zet War Pigs van Black Sabbath nog maar eens op
De bevolking in de VS denkt veel linkser dan de politiek. Zeker op economische onderwerpen. Dus ik weet niet welke mythe je bedoelt?quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een hardnekkige mythe is dit toch.
quote:Former Arkansas Governor Mike Huckabee, who President-elect Donald Trump nominated Tuesday to be the US ambassador to Israel, previously argued there was “no such thing as a Palestinian.”
We moeten er om lachen, maar eigenlijk is het natuurlijk heel kwalijk. Tot op de dag van de verkiezingen liep Trumpie te schreeuwen dat er op tal van plekken fraude werd gepleegd, de geesten werden rijp gemaakt voor verzet tegen de uitslagquote:Op dinsdag 12 november 2024 18:27 schreef Kijkertje het volgende:
Het blijft wonderlijk hoe de verkiezingsfraude-beschuldigingen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn:
[ x ]
Ja uitermate triest terwijl toen Twitter nog geen eigenaar had die daaraan meedeed onder het mom van free speech.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We moeten er om lachen, maar eigenlijk is het natuurlijk heel kwalijk. Tot op de dag van de verkiezingen liep Trumpie te schreeuwen dat er op tal van plekken fraude werd gepleegd, de geesten werden rijp gemaakt voor verzet tegen de uitslag
En als het anders was gelopen, dan werden we nu 24/7 om de oren geslagen met de wildste claims over vermeende stembusfraude. Het circus van vier jaar geleden staat nog helder voor de geest, met Powell en die smeltende Guiliani.
Nou nee, absoluut niet. De bevolking denkt heel genuanceerd over verschillende onderwerpen. De opvattingen van de bevolking over allerlei onderwerpen zijn all over the map. Dat is juist een probleem voor Democraten die dat steeds minder zijn gaan inzien omdat identiteitspolitiek veel te machtig is geworden. De 'zwarte kiezer' bestaat al lang niet meer en de meeste zwarte kiezers zijn conservatiever dan de Democratische partij in het algemeen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:32 schreef viagraap het volgende:
[..]
De bevolking in de VS denkt veel linkser dan de politiek. Zeker op economische onderwerpen. Dus ik weet niet welke mythe je bedoelt?
Helemaal dit inderdaad. Het meest walgelijke aan Trump vind ik het ontkennen van z'n nederlaag in 2020 en dan nu mooie sier maken met z'n (verder terechte!) overwinning.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We moeten er om lachen, maar eigenlijk is het natuurlijk heel kwalijk. Tot op de dag van de verkiezingen liep Trumpie te schreeuwen dat er op tal van plekken fraude werd gepleegd, de geesten werden rijp gemaakt voor verzet tegen de uitslag
En als het anders was gelopen, dan werden we nu 24/7 om de oren geslagen met de wildste claims over vermeende stembusfraude. Het circus van vier jaar geleden staat nog helder voor de geest, met Powell en die smeltende Guiliani.
Je eerste zin is niet waar en de rest van de zinnen bewijzen niet het tegendeel van mijn stelling. Ik kan ff de bron niet vinden maar de meeste Amerikanen willen een gezondheidszorg die niet privaat verzekerd is, minder wapenbezit, meer progressieve belastingen, etc.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou nee, absoluut niet. De bevolking denkt heel genuanceerd over verschillende onderwerpen. De opvattingen van de bevolking over allerlei onderwerpen zijn all over the map. Dat is juist een probleem voor Democraten die dat steeds minder zijn gaan inzien omdat identiteitspolitiek veel te machtig is geworden. De 'zwarte kiezer' bestaat al lang niet meer en de meeste zwarte kiezers zijn conservatiever dan de Democratische partij in het algemeen.
Alles bij elkaar zit de Amerikaanse bevolking rechtser van het midden dan bijvoorbeeld Nederlanders.
Natuurlijk is het waar. Het feit dat je het niet wil zien leidt tot de idiote opvatting dat er een enorm reservoir 'linkse' kiezers is in de VS waar de Democraten uit kunnen putten. Die bestaat gewoon niet.quote:
Het feit dat ik het niet wil zien?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk is het waar. Het feit dat je het niet wil zien leidt tot de idiote opvatting dat er een enorm reservoir 'linkse' kiezers is in de VS waar de Democraten uit kunnen putten. Die bestaat gewoon niet.
Hmm zou Trump geld gegeven hebben aan Musk?quote:
De verkiezingen zijn voorbij, Trump heeft gewonnen, jij hebt meerdere meltdown-feestjes gevierd, dus we kunnen er een punt achter zetten en naar de toekomst kijken. Ga je echt de komende vier jaar zeuren, klagen, kankeren en fouten zoeken bij de partij die zijn verlies al ruiterlijk erkend heeft en de tegenstander gefeliciteerd ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dezelfde vraag als aan @Chivaz: heb je ook een bron?quote:
quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn voorbij, Trump heeft gewonnen, jij hebt meerdere meltdown-feestjes gevierd, dus we kunnen er een punt achter zetten en naar de toekomst kijken. Ga je echt de komende vier jaar zeuren, klagen, kankeren en fouten zoeken bij de partij die zijn verlies al ruiterlijk erkend heeft en de tegenstander gefeliciteerd ?Ik vier nog iedere avond uit werk een nieuw meltdown feestjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb alleen pas ABC en CNN gehad, MSNBC en Young Turks zijn de volgende op mijn lijstje
zoveel uren genot nog te gaan
Bronnen zijn X @Kijkertje volgens mij is t verplicht de uitgaven bekend te maken na de verkiezingen. Weet dit niet helemaal zeker.
Musk heeft Trump ongeveer 120 miljoen gegeven voor de campagne dacht ik. 800 miljoen minder dan de Democraten hebben ontvangen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hmm zou Trump geld gegeven hebben aan Musk?
Ja alleen de heel rechtse analyses vinden dat de democraten zo woke waren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je eerste zin is niet waar en de rest van de zinnen bewijzen niet het tegendeel van mijn stelling. Ik kan ff de bron niet vinden maar de meeste Amerikanen willen een gezondheidszorg die niet privaat verzekerd is, minder wapenbezit, meer progressieve belastingen, etc.
Alle relaties van Trump voelen fake, inclusief die met zijn vrouw.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |