abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215549781
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Daarbij.. Vance is 'recent' katholiek geworden, de atheist Musk gelooft van dag 1 op 2 in God. Allemaal leuke billboards voor de kerk (not), maar waar het die twee echt om gaat is een dikke vinger richting de democratie en zitten waar ze denken dat het geld op te zuigen valt.
Vance werd het in 2019, toen was hij nog niet in beeld als vice-kandidaat. Hij schijnt ook wel erg actief te zijn binnen de katholieke gemeenschap.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 11 november 2024 @ 13:58:10 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215549798
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ook voor jou, wie heeft hij bedrogen?
Om te beginnen, De Deutsche Bank dus.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215549801
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vance werd het in 2019, toen was hij nog niet in beeld als vice-kandidaat. Hij schijnt ook wel erg actief te zijn binnen de katholieke gemeenschap.
Dat is mooi. Denk alleen niet dat de Paus en Maga zo compatibel zullen zijn.
  maandag 11 november 2024 @ 13:58:36 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215549803
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als een (vice-)presidentschap je doel is dan is dat in 2019 gewoon onderdeel van de weg er naartoe, en in dit geval zelfs een snelweg.
Ik vind het vrij naïef te denken dat het toeval is dat hij in 2019 katholiek werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215549831
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar als een (vice-)presidentschap je doel is dan is dat in 2019 gewoon onderdeel van de weg er naartoe, en in dit geval zelfs een snelweg.
Ik vind het vrij naïef te denken dat het toeval is dat hij in 2019 katholiek werd.
https://www.washingtonpos(...)holic-republican-vp/

JD Vance’s Catholic conversion is part of young conservative movement

The Republican vice-presidential nominee and Ohio senator was raised nominally evangelical, then dabbled with atheism before converting in 2019.

Evangelical - Atheist - Catholic

Van zwart naar wit naar grijs.

Ook een mooi citaat elders

In 2021, when J.D. Vance was asked at a conference why he had converted to Catholicism just two years earlier, he had a fairly simple answer.

"I really liked that the Catholic Church was just really old," he said.

iemand die niet heel erg stevig in zijn overtuiging staat. Zowel als atheist als theist. Wat natuurlijk niet erg is, je kunt prima agnost zijn; maar dit gezwalk heeft een sterke factor van opportunisme in zich.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 11-11-2024 14:09:00 ]
  maandag 11 november 2024 @ 14:04:27 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215549849
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 13:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Om te beginnen, De Deutsche Bank dus.
En vergeet de belastingdienst en andere schuldeisers niet, met zijn 6 keer een chapter 11 faillissement.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215549869
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat kan, je gaat mij ook nooit horen zeggen dat Trump of zijn kliek zo christelijk is. Wat mij betreft is het hoofdgebod toch naastenliefde (1 joh 4: "Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft."). En daar mist bij Trump een heleboel aan.

Maar Harris heeft die 23% gewoon genegeerd. Of in elk geval hun kerkelijke achtergrond. Dat lijkt me altijd onverstandig in een tweepartijenstelsel als de ander die groep niet negeert.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215549888
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat ik als christen niet op Trump zou kunnen stemmen en dat ik dat onverenigbaar met de bijbel vind. Maar die enorme sprong binnen met name de katholieke gemeenschap (waar zonde doen trouwens altijd al als minder erg wordt ervaren, gewoon even biechten) valt toch niet te ontkennen.

Trump heeft echt een deel van zijn campagne en zijn keus qua vice gericht op de katholieken. Een aantal katholieke feestdagen aangehaald op X, zelfs gebeden gepost. Hij vroeg naar verluid ook vaak wat de katholieken van een bepaald standpunt zouden vinden. En hij ging wel naar de katholieke fundraisersbijeenkomst voor inzameling van geld voor de armen waar de laatste 40 jaar altijd elke presidentskandidaat heen is gegaan, maar waar Harris nu ontbrak. Dat Trump op die manier blijkbaar wel een fors deel van die significante groep (bijna een kwart van de Amerikanen) heeft gewonnen is wel duidelijk.
Ik bedoel meer dat het weinig zin heeft om die groep te proberen te paaien want het is toch volstrekt onvoorspelbaar hoe ze stemmen. Wat bijbelverzen op twitter gooien en aan god refereren elke toespraak is misschien wel een goed idee. Acte de presence geven op zo'n bijeenkomst is misschien ook een kleine moeite.
Het gaat christenen in Amerika zoals jij het stelt blijkbaar volledig om de gebaren en de intentie doet er niet toe. Lijkt mij nog altijd niks met christendom te maken hebben maar jij weet er uiteraard meer vanaf.
pi_215549911
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat het weinig zin heeft om die groep te proberen te paaien want het is toch volstrekt onvoorspelbaar hoe ze stemmen. Wat bijbelverzen op twitter gooien en aan god refereren elke toespraak is misschien wel een goed idee. Acte de presence geven op zo'n bijeenkomst is misschien ook een kleine moeite.
Het gaat christenen in Amerika zoals jij het stelt blijkbaar volledig om de gebaren en de intentie doet er niet toe. Lijkt mij nog altijd niks met christendom te maken hebben maar jij weet er uiteraard meer vanaf.
Helemaal eens, al ben ik natuurlijk niet katholiek.

Het ging me er om dat deze verschuiving wel significant is, ook groter dan andere verschuivingen die we zien. Nou weet ik niet of bij Biden het juist bijzonder was dat hij de meerderheid haalde bij de katholieken. Maar zo'n grote groep negeren (en zelfs schofferen op een verkiezingsbijeenkomst) heeft echt wel bijgedragen aan het verlies.
pi_215550265
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dus als het slachtoffer het allemaal best vind, hoeft de dader niet vervolgt te worden. Helder.
Dat zou in bepaalde situaties inderdaad best voor kunnen komen.
Maar goed specifiek over deze zaak, een andere rechter wees erop dat de wet die James gebruikte specifiek bedoelt is om de markt en consumenten te beschermen.

quote:
"In appellate arguments this week, James's office faced openly skeptical justices who raised the very arguments that some of us have made for years about the ludicrous fine imposed by Judge Arthur Engoron," Turley wrote, specifically mentioning Justice David Friedman and Justice Peter Moulton.

Friedman had noted that the law James used to bring the lawsuit "is supposed to protect the market and the consumers—I don't see it here."

Meanwhile, Moulton told James' office that "the immense penalty in this case is troubling" in which the justice asked, "How do you tether the amount that was assessed by [Engoron] to the harm that was caused here where the parties left these transactions happy?"

"The answer, of course, is the case was never about markets. It was about politics. The fact that the banks were 'happy' is immaterial. Happiness in New York is a political, not legal calculus,"

https://www.newsweek.com/(...)eal-problems-1960604

[ Bericht 13% gewijzigd door Chivaz op 11-11-2024 15:10:04 ]
pi_215550352
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 14:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Helemaal eens, al ben ik natuurlijk niet katholiek.

Het ging me er om dat deze verschuiving wel significant is, ook groter dan andere verschuivingen die we zien. Nou weet ik niet of bij Biden het juist bijzonder was dat hij de meerderheid haalde bij de katholieken. Maar zo'n grote groep negeren (en zelfs schofferen op een verkiezingsbijeenkomst) heeft echt wel bijgedragen aan het verlies.
Als we een lijstje opmaken van schofferingen van christenen voor Harris en Trump valt dat zwaar negatief uit voor Trump. Bijvoorbeeld zijn lachende foto moment op een begraafplaats (geen respect voor de doden).
Dat kán dus eigenlijk nooit verklaren waarom Trump goed scoort bij die groep. Niet dat het voor de democraten dan kwaad kan om een stagair elke dag bijbelteksten op de twitter van hun kandidaat te laten plaatsen.
Maar dat is gewoon geen goede verklaring. Dan kun je denk ik beter naar beleid kijken.
Abortus kan het alvast niet zijn, want Biden heeft voor zover ik kan nagaan daar precies hetzelfde standpunt over als Harris en Biden scoorde nog wel goed.
Dan denk ik dat het eerder is dat christenen wel vrolijk worden van de massa deportaties die Trump belooft. Maar ook natuurlijk dat Trump belooft wraak te zullen nemen op zijn vijanden.
pi_215550395
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.wired.com/sto(...)aping-2024-election/

Enorm scheve bias op social media vwb influencers.
Walgelijk stuk tekst. :r

100% eens. Het is een extreem scheef beeld wat hier gecreëerd wordt. Letterlijk alle Hollywood sterretjes (Van Swift tot Harrison Ford) zijn niet meegeteld zijn bij de "influence on the left" groep. :Y
De enige echte.
  maandag 11 november 2024 @ 15:21:58 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215550403
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dan denk ik dat het eerder is dat christenen wel vrolijk worden van de massa deportaties die Trump belooft. Maar ook natuurlijk dat Trump belooft wraak te zullen nemen op zijn vijanden.
Want oog om oog, tand om tand staat in de bijbel? :X
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215550426
quote:

[..]
Als we een lijstje opmaken van schofferingen van christenen voor Harris en Trump valt dat zwaar negatief uit voor Trump. Bijvoorbeeld zijn lachende foto moment op een begraafplaats (geen respect voor de doden).
Dat kán dus eigenlijk nooit verklaren waarom Trump goed scoort bij die groep. Niet dat het voor de democraten dan kwaad kan om een stagair elke dag bijbelteksten op de twitter van hun kandidaat te laten plaatsen.
Maar dat is gewoon geen goede verklaring. Dan kun je denk ik beter naar beleid kijken.
Abortus kan het alvast niet zijn, want Biden heeft voor zover ik kan nagaan daar precies hetzelfde standpunt over als Harris en Biden scoorde nog wel goed.
Het is ook niet 1 onderwerp geweest, het zijn verschillende sets van onderwerpen voor verschillende sets van individuelen / groepen. En bedenk ook dat een heleboel mensen die voor bepaalde evangelische gemeentes werken misschien wel Harris zouden willen stemmen, maar wellicht onder stevige druk van 'een gemeenschap' staan. Ik lees ook weleens commentaar online over degenen die 'de gebaartjes en het acteerwerk' van Harris niets vinden. Maar ja, dat zoiets ze dan naar Trump beweegt is waarschijnlijk voor velen omdat het stoerder gevonden wordt om niet voor Harris te kiezen.

Men vergeet ook weleens dat Latino's niet allemaal hetzelfde denken. Dus die 'set' pakken als 'dat is dan alvast voor kandidaat x' is ook een aanname die losgelaten kan worden. Kan best dat groepsdenken bij bijvoorbeeld de zwarte populatie gewerkt heeft in het verleden (als in dat ze als ex-slaven met eigen kerken heel erg uniform waren) Maar nu is het maar net wat voor groepsdruk er is en waar.
pi_215550437
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 15:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Want oog om oog, tand om tand staat in de bijbel? :X
Ach gelovigen zijn ook opportunisten, daarbij in de geschiedenis van het christendom hebben ze toch niet vaak geweld geschuwd om hun waarden te verspreiden. Zolang het maar gericht is tegen de goddelozen is dat wel prima volgens mij.
pi_215550440
quote:

[..]
Bij religieuzen heerst een extreme ingroup en outgroup bias. Trump is ingroup ondanks dat hij niet religieus is en amper een kerk van binnen heeft gezien, dus kan alles maken. Priesters die aan jonge piemeltjes zitten wordt ook vaak de hand boven het hoofd gehouden immers. Die worden slechts overgeplaatst. Vrij menselijk overigens. het is een klootzak, maar wel *onze* klootzak. Bij sport zie je het ook. En op landniveau ook uiteindelijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 11 november 2024 @ 15:27:31 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215550449
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ach gelovigen zijn ook opportunisten, daarbij in de geschiedenis van het christendom hebben ze toch niet vaak geweld geschuwd om hun waarden te verspreiden. Zolang het maar gericht is tegen de goddelozen is dat wel prima volgens mij.
Dat is inderdaad wel een wijdverspreide gedachte onder alle soort religies :') . Nog een reden waarom ik atheist ben.
pi_215550490
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:26 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Bij religieuzen heerst een extreme ingroup en outgroup bias. Trump is ingroup ondanks dat hij niet religieus is en amper een kerk van binnen heeft gezien, dus kan alles maken. Priesters die aan jonge piemeltjes zitten wordt ook vaak de hand boven het hoofd gehouden immers. Die worden slechts overgeplaatst. Vrij menselijk overigens. het is een klootzak, maar wel *onze* klootzak. Bij sport zie je het ook. En op landniveau ook uiteindelijk.
Bovendien is wanneer je men de keuze laat tussen iets normaals en extreems, zoals bijvoorbeeld de keuze om een nieuwe chipssmaak Marlboro-pindakaas te maken ipv kaas-ui, men de eerste masaal zal gaan kiezen. Leuk voor de lol en kijken hoe het gaat. Het extreme zal hier helaas altijd de meeste lachers en het meeste vuurwerk geven.
pi_215550513
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 15:20 schreef Rnie het volgende:

[..]
Walgelijk stuk tekst. :r

100% eens. Het is een extreem scheef beeld wat hier gecreëerd wordt. Letterlijk alle Hollywood sterretjes (Van Swift tot Harrison Ford) zijn niet meegeteld zijn bij de "influence on the left" groep. :Y
Ik denk dat ze niet zijn meegeteld omdat die expliciet betaald werden door de Harris campagne om een goed woordje voor haar te doen.
pi_215550716
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat ze niet zijn meegeteld omdat die expliciet betaald werden door de Harris campagne om een goed woordje voor haar te doen.
Weet je al waar James voor vervolgd moet worden? Of is het tegen de haren instrijken van Koning Donald I al genoeg om aangeklaagd te worden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215550766
twitter

Vivek en Grenell worden genoemd als ministers van BuZa.

Wie niet meer weet wie Grenell is. Tijdens de eerste Trump-termijn was hij de Amerikaanse ambassadeur in Duitsland, en zocht hij continu ruzie met de Duitse regering, terwijl hij toenadering zocht tot rechts radicalen. Fijn vent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 11 november 2024 @ 16:14:37 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215550801
Die Vivek heeft in de voorverkiezingen voor de Republikeinse kandidaat toch ook wat maffe uitspraken gedaan? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 11-11-2024 16:14:58 (ik had uitspraken op zijn Gronings getypt) ]
pi_215550810
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Vivek en Grenell worden genoemd als ministers van BuZa.

Wie niet meer weet wie Grenell is. Tijdens de eerste Trump-termijn was hij de Amerikaanse ambassadeur in Duitsland, en zocht hij continu ruzie met de Duitse regering, terwijl hij toenadering zocht tot rechts radicalen. Fijn vent.
Dat wordt een ongekende shitshow dus :')
Van dat land blijft met zulke figuren dus geen ene reet meer over. Al zal dat waarschijnlijk de bedoeling zijn en zullen de aanhangers denken dat ze er 'echte' vrijheid voor terug gaan krijgen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215550829
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 16:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat wordt een ongekende shitshow dus :')
Van dat land blijft met zulke figuren dus geen ene reet meer over. Al zal dat waarschijnlijk de bedoeling zijn en zullen de aanhangers denken dat ze er 'echte' vrijheid voor terug gaan krijgen.
In ieder geval geen federale overheid meer. ;( Fijn in het geval er nog eens een ramp gebeurd :{
Wie zal dan de staten nog te hulp schieten
pi_215550833
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:20 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
In ieder geval geen federale overheid meer. ;( Fijn in het geval er nog eens een ramp gebeurd :{
Wie zal dan de staten nog te hulp schieten
En lekker boeiend als er kwik in je eten zit want regels zijn voor sukkels en communisten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')