abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215565549
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Doet de GOP nu aan de maga vorm van DEI niet de beste uitkiezen maar juist de meest meebuigende boom. :D
Iemand die het beleid onderschrijft van de president is wel wenselijk natuurlijk.
Maar gezien je commentaar weet jij natuurlijk iemand die beter is geschikt voor de functie.
Ik ben erg benieuwd wie die persoon dan is.
pi_215565574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik kan mij eigen wel vinden in zijn standpunten. En gelukkig is zijn standpunt ook in lijn met Vance en Trump. Ik denk dat in 2025 de oorlog in Oekraïne eindelijk beëindigt kan worden.
De enige met wie ik straks medelijden heb is Mark Rutte, die heeft heel hard zitten pushen voor meer wapens en geld. Sterker nog volgens hem was er geen limiet en was het essentieel dat Rusland uit Oekraïne getrapt zou worden.
Hij moet nu dus straks aan de wereld gaan verkopen dat we toch gaan onderhandelen.
Volgens jou is Oekraïne eigendom van Poetin?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 10:40:41 #253
70532 loveli
N
pi_215565595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef Chivaz het volgende:
De enige met wie ik straks medelijden heb is Mark Rutte, die heeft heel hard zitten pushen voor meer wapens en geld. Sterker nog volgens hem was er geen limiet en was het essentieel dat Rusland uit Oekraïne getrapt zou worden.
Deze Rutte:

https://www.vocaleurope.e(...)stream-gas-pipeline/
crap in = crap out
pi_215565624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Volgens jou is Oekraïne eigendom van Poetin?
Waar beweer ik dat? Als je goed hebt geluisterd dan verplaatst Hegseth zich in de gedachtegang van Poetin. En vanuit die gedachtegang redeneert hij verder.
Nu kun je problemen hebben met deze gedachtegang maar feit blijft dat deze oorlog voor Oekraïne niet te winnen valt. Hoeveel geld en wapens we er ook tegenaan gooien.
Overigens is het maar de vraag of de Russisch sprekende Oekraïners niet liever bij Rusland willen horen. Er is immers al een burgeroorlog gaande sinds 2014.
pi_215565648
quote:
Yep, die staat toch straks gigantisch voor lul met zijn prietpraat over Oekraïne.
Tenzij wij in Europa de volledige rekening op ons nemen maar ook dat zie ik niet gebeuren.
pi_215565719
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben een groot voorstander van het selecteren van mensen die ook enige affiniteit hebben met de afdeling die ze moeten gaan leiden.
Dat hij geen bestuurlijke ervaring heeft vind ik niet zo relevant, ook hij zal omringd worden door een berg ambtenaren waar hij op terug kan vallen.
We zullen zien hoe het gaat, deze benoeming is wellicht een beetje controversieel maar wie weet pakt het zeer goed uit.
Verwacht je dat de VS met deze benoeming uit de NAVO gaat stappen? Zowel Trump als deze man zijn anti-NAVO namelijk. En wat vind je ervan als dit zou gebeuren?
pi_215565721
Als je ziet wie Trump nu allemaal aan het uitkiezen is om met hem mede te regeren, ben ik hoopvol.
pi_215565779
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Verwacht je dat de VS met deze benoeming uit de NAVO gaat stappen? Zowel Trump als deze man zijn anti-NAVO namelijk. En wat vind je ervan als dit zou gebeuren?
Hoe kom je erbij dat Trump anti NAVO is?
pi_215565780
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
Als je maar genoeg rijke donoren bij elkaar krijgt kun je een gigantische campagne op gang zetten of beter nog, een desinformatie campagne. Elke goedgelovige zal erin trappen (ik denk dat het ooit is begonnen met Q-anon en de meest waanzinnige theorien werden door mensen voor waar aangenomen en Trump was de enige redder van al het kwaad in de wereld). Als Ari Olivier Amerikaan was geweest en hij de donaties van de Russen had ontvangen, had-ie wellicht hetzelfde gedaan.

De VS dacht altijd dat het zo'n democratisch land was, maar als je blijkbaar de supreme court politiek kunt maken en op alle belangrijke posities je eigen stromannen kunt neerzetten, is het makkelijk om een fascistische regering te installeren. Ik wil niet zeggen dat wij al zover zijn in Nederland, want volgens mij hebben wij bepaalde zaken beter gescheiden en heeft een politieke partij altijd een meerderheid nodig via een coalitie en kunnen ze geen rechters aanwijzen, maar democratie blijft altijd een kwetsbaar iets wat je goed moet beschermen.
Harris had ook rijke donoren, hoor? sterker nog: in absolute zin had zij grotere financiële donoren.
  woensdag 13 november 2024 @ 10:59:41 #260
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215565829
quote:
81s.gif Op woensdag 13 november 2024 01:26 schreef Kijkertje het volgende:
Man man man Pete Hegseth (Fox host) wordt Secretary of Defense 8)7

[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
Wat had je gedacht? Dat er normale mensen op al die posten terecht zouden komen? ;)
Het is de Trump train hè...de mensen die daar in willen stappen hebben allemaal een fikse steek los |:)

Lees voor de grap maar eens "Everything Trump Touches Dies" van Rick Wilson over de complete chaos binnen zijn eerste kabinet. Het is niet voor niets dat hij geen steun kreeg van al die mensen die daar in hebben gezeten...
We kijken nu naar het begin van deel 2. Het wordt een regelrechte clownshow :)
pi_215565836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar beweer ik dat? Als je goed hebt geluisterd dan verplaatst Hegseth zich in de gedachtegang van Poetin. En vanuit die gedachtegang redeneert hij verder.
Nu kun je problemen hebben met deze gedachtegang maar feit blijft dat deze oorlog voor Oekraïne niet te winnen valt. Hoeveel geld en wapens we er ook tegenaan gooien.
Overigens is het maar de vraag of de Russisch sprekende Oekraïners niet liever bij Rusland willen horen. Er is immers al een burgeroorlog gaande sinds 2014.
De 'I want my shit back'-redenering is vooral wat simplistisch. Het gaat Poetin om macht, het versterken van de positie van Rusland en, inderdaad, terugveroveren van wat hij beschouwt als onderdeel van Sovjet-Unie.

Maar die Hegseth is ietwat lastig te plaatsen, maak ik op uit de commentaren. Eerder stelde hij dat de Biden-regering te weinig wapens levert aan Oekraïne, maar dat was in 2022. In de maga-hoek overheerst juist de opvatting dat er teveel geld naar Oekraïne gaat.
pi_215565842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat hij er tijdens zijn eerste termijn uit wilde stappen? Hij ziet het nut ervan niet en denkt dat het allemaal maar geld kost.
pi_215565927
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De 'I want my shit back'-redenering is vooral wat simplistisch. Het gaat Poetin om macht, het versterken van de positie van Rusland en, inderdaad, terugveroveren van wat hij beschouwt als onderdeel van Sovjet-Unie.

Maar die Hegseth is ietwat lastig te plaatsen, maak ik op uit de commentaren. Eerder stelde hij dat de Biden-regering te weinig wapens levert aan Oekraïne, maar dat was in 2022. In de maga-hoek overheerst juist de opvatting dat er teveel geld naar Oekraïne gaat.
Als je ziet wie Trump nu allemaal uitkiest, valt het juist allemaal reuze mee. Ook Trump ziet immers wel in dat het weinig succes gaat opleveren als je alleen maar malloten uitkiest.

John Ratcliffe, Mike Waltz, Elise Stefanik. Allemaal uitstekende mensen als het gaat om de internationale politiek.
pi_215565946
quote:

[..]
Het is duidelijk dat Trump geen groot fan is van internationale bondgenootschappen, die houding past ook bij zijn America First-kijk op zaken.

Maar anti-NAVO? Dat is lastig om met zekerheid te zeggen. Feit is dat Trump zich zelden tot nooit positief heeft uitgelaten over NAVO. Ik kan mij geen speech herinneren waarin hij pal achter zijn NAVO-bondgenoten ging staan. Wel deed hij dit soort uitspraken:

quote:
“NATO was busted until I came along,” Trump said at a rally in Conway, South Carolina. “I said, ‘Everybody’s gonna pay.’ They said, ‘Well, if we don’t pay, are you still going to protect us?’ I said, ‘Absolutely not.’ They couldn’t believe the answer.”

Trump said “one of the presidents of a big country” at one point asked him whether the US would still defend the country if they were invaded by Russia even if they “don’t pay.”

“No, I would not protect you,” Trump recalled telling that president. “In fact, I would encourage them to do whatever the hell they want. You got to pay. You got to pay your bills.”

Bron
Hoewel ik best snap dat je NAVO-lidstaten aan wil moedigen om de 2-procentsnorm te betalen, ondermijnen dit soort uitlatingen het fundament van de NAVO. Ook wekt Trump nog steeds de suggestie dat NAVO-bondgenoten de VS geld verschuldigd zijn, wat natuurlijk nergens op slaat. Zo werkt de NAVO niet.

En dan zijn er nog de opmerkingen van Bolton, die destijds dichtbij Trump stond:

quote:
John Bolton doesn’t really buy Donald Trump’s story about telling an unnamed head of state he would encourage Russia to do “whatever the hell they want” to countries that didn’t meet NATO’s defense spending standards.

But he does think the former president’s threats — and his desire to abandon the alliance — are chillingly real.

“Look, I was there when he almost withdrew, and he’s not negotiating,” said Bolton, who served as Trump’s national security adviser. “His goal here is not to strengthen NATO, it’s to lay the groundwork to get out.”

Bron
pi_215565953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Omdat hij er tijdens zijn eerste termijn uit wilde stappen? Hij ziet het nut ervan niet en denkt dat het allemaal maar geld kost.
Ja? dus? stoere campagnepraat. Amerika is veel te afhankelijk van deze alliantie.

Wilders zei ook: 'minder Marokkanen. Dat gaat we regelen'. Nou. Lekker geregeld, pik.
pi_215565956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat spreekt niet voor hem deze draai, ik ben benieuwd waarom hij van gedachten is verandert.
pi_215565997
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat was een pressiemiddel om de Europeanen te laten betalen. Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt dat het ontzettend veel geld kost.
pi_215566008
quote:

[..]
Dat zei hij vaak genoeg zelf. Dus ga er maar vanuit dat hij bij een art5 situatie zijn middelvinger opsteekt. En dat is effectief einde NAVO. Het lijkt me niet slim om te wachten, want dan ben je te laat, dus we zullen zelf de defensie verder moeten opschalen. En ik vind dat Nederland voor de zekerheid voor het Nuclear Sharing Programma van de VS een vervanging moet zoeken. Mocht de noodzaak er zijn om een tactische nuke op NL grondgebied te smijten heb ik toch liever dat we dat zelf doen.

Daar zitten wel kosten aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2024 11:13:29 ]
pi_215566017
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja? dus? stoere campagnepraat. Amerika is veel te afhankelijk van deze alliantie.

Wilders zei ook: 'minder Marokkanen. Dat gaat we regelen'. Nou. Lekker geregeld, pik.
Je denkt dat Trump dat wat boeit? Zijn enige belang is zijn eigen belang
pi_215566045
En Europese NAVO landen zouden wel gek zijn om geheime documenten te delen met die kerel. Dat lijkt me ook best wel een issue.
pi_215566052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat was een pressiemiddel om de Europeanen te laten betalen. Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt dat het ontzettend veel geld kost.
Inmiddels voldoen we aan de norm en blijft hij dreigen met eruit te stappen.

Die kosten geven de VS ook veel soft power met allerlei legerbases in heel Europa en gigantisch veel geld voor de defensie industrie in de VS doordat veel NAVO bondgenoten daar hun wapens kopen. Als Trump eruit stapt verliezen ze de dat grotendeels.
pi_215566059
quote:

[..]
Wat kost veel geld? De NAVO?

Het staat de Amerikanen vrij om hun Defensiebudget fors te verlagen, maar daar is in de VS tot dusver weinig animo voor. Dat heeft op zich weinig te maken met de NAVO, maar meer met de rol die de VS zichzelf toedicht op het wereldtoneel.
  woensdag 13 november 2024 @ 11:18:59 #273
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215566088
Ja, deze zag ik van heel ver aankomen.

quote:
Hegseth joined the Army ROTC
Normale officiers opleiding zijn zowel in NL als in de VS, overal eigenlijk universitaire opleidingen.

Reserve Officers Training Corps is een soort geitenpaadje, waar je in college een extra vak kan nemen, leer je wat militaire dingen, en je kan dan doorstromen naar de krijgsmacht, maar universitair is je opleiding beslist niet. Kwaliteit van militairen die zo instromen varieert nogal sterk.
  woensdag 13 november 2024 @ 11:20:59 #274
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215566105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat spreekt niet voor hem deze draai, ik ben benieuwd waarom hij van gedachten is verandert.
Het maakt niet uit wat Hegseth denkt of doet, of gedacht of gedaan heeft... één keer scheef kijken naar de Grote Leider en hij wordt uit de trein geflikkerd.
Dat geldt voor iedereen die nu aangesteld wordt.
In het eerste kabinet zaten ook hardliners eerste klas en die zijn er allemaal uitgeknald door Toddler in Chief. :Y

De enige slimme keuze is Susie Wiles. Die heeft toch een soort van invloed op hem. Maar ook niet voldoende gezien de bizarre uitspraken en acties van hem in de laatste weken van de campagne.

We maken de tussenbalans op over twee jaar. Ik zeg dat veel van de namen die je nu ziet, er over twee jaar al niet meer zijn.
pi_215566144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat kost veel geld? De NAVO?

Het staat de Amerikanen vrij om hun Defensiebudget fors te verlagen, maar daar is in de VS tot dusver weinig animo voor. Dat heeft op zich weinig te maken met de NAVO, maar meer met de rol die de VS zichzelf toedicht op het wereldtoneel.
Het zal in ieder geval tijd worden om als EU te zeggen dat we geen wapens meer in de VS kopen. We kunnen beter onze eigen wapens ontwikkelen.
pi_215566170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het zal in ieder geval tijd worden om als EU te zeggen dat we geen wapens meer in de VS kopen. We kunnen beter onze eigen wapens ontwikkelen.
Waarom?
pi_215566180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom?
Waarom zouden we ze blijven spekken. De NAVO is vooral in Amerikaans belang. Trump begrijpt blijkbaar de voordelen niet van allianties. Wij hoeven uiteraard niet alleen de nadelen van NAVO te nemen zonder de voordelen ervan te krijgen.
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 11:30:33 #278
70532 loveli
N
pi_215566191
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:59 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Wat had je gedacht? Dat er normale mensen op al die posten terecht zouden komen? ;)
Het is de Trump train hè...de mensen die daar in willen stappen hebben allemaal een fikse steek los |:)

Lees voor de grap maar eens "Everything Trump Touches Dies" van Rick Wilson over de complete chaos binnen zijn eerste kabinet. Het is niet voor niets dat hij geen steun kreeg van al die mensen die daar in hebben gezeten...
We kijken nu naar het begin van deel 2. Het wordt een regelrechte clownshow :)
twitter
crap in = crap out
pi_215566227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:30 schreef loveli het volgende:

[..]
[ x ]
Haha, kijk die eerste man eens voorzichtig zijn. Dat snap ik echt niet, vooral niet als je kanker hebt.

Oja, en tattoos -1.
  Vis een optie? woensdag 13 november 2024 @ 11:41:57 #280
70532 loveli
N
pi_215566330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Haha, kijk die eerste man eens voorzichtig zijn. Dat snap ik echt niet, vooral niet als je kanker hebt.

Oja, en tattoos -1.
Nice try, kankerdiagnose was eind 2023, daar droeg hij niet in 2021 een masker voor.
crap in = crap out
pi_215566354
quote:

[..]
Een chaos wereld met meer oorlogen kost nog meer geld maar levert natuurlijk de wapenindustrie nog merr geld op. :')
  woensdag 13 november 2024 @ 12:01:57 #282
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215566564
DOGE is niet heel toevallig de crypto van Musk 8)7

Dat die gast een opper narcist is wisten we al, maar zover is echt next-level hoor.

Te krankzinnig voor woorden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Gunner op 13-11-2024 12:14:53 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_215566657
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:01 schreef Gunner het volgende:
de vroegere crypto
:') :')
De enige echte.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:09:52 #284
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215566671
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
:') :')
Geen idee waarom je deze smileys gebruikt, maar ik zit totaal niet in dat wereldje maar bestaat dat nog steeds?

edit oh ja blijkbaar wel maar is geen kont waard.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:12:11 #285
319979 Fok-it
All is well
pi_215566700
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:01 schreef Gunner het volgende:
DOGE is niet heel toevallig de vroegere crypto van Musk 8)7

Dat die gast een opper narcist is wisten we al, maar zover is echt next-level hoor.

Te krankzinnig voor woorden.
Sociopaat eerste klas ja.

Maargoed, alle strontnaieve fanboys zijn ervan overtuigd dat Elon alleen maar autootjes wil bouwen en ons de ruimte in wil sturen! Elon heeft helemaal niks met macht vergaren!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215566756
twitter

Dit gaat nog leuk worden, ik ben erg benieuwd waar er allemaal in gesneden kan worden. Ik heb de gekste dingen voorbij zien komen wat dat betreft. Ik denk dat men geschokt gaat zijn waar al dat geld allemaal naar toe gaat. Go Musk!
  woensdag 13 november 2024 @ 12:17:33 #287
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215566771
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zouden we ze blijven spekken. De NAVO is vooral in Amerikaans belang. Trump begrijpt blijkbaar de voordelen niet van allianties. Wij hoeven uiteraard niet alleen de nadelen van NAVO te nemen zonder de voordelen ervan te krijgen.
Trump begrijpt prima de voordelen. Alleen een instabieler alliantie is meer geld voor wapenfabrikanten.

Zonder corona was Trump na de aanslag op de Iraanse generaal ongetwijfeld Iran binnengevallen
pi_215566802
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Sociopaat eerste klas ja.

Maargoed, alle strontnaieve fanboys zijn ervan overtuigd dat Elon alleen maar autootjes wil bouwen en ons de ruimte in wil sturen! Elon heeft helemaal niks met macht vergaren!
Wat gaat hij met die macht doen dan? Heb je wat voorbeelden?
De enige echte.
pi_215566811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De NAVO is opgericht om te zorgen dat West-Duitsland niet tot in de eeuwigheid onder Brits/Frans/Amerikaans militair bestuur zou moeten staan wegens de dreiging uit de USSR maar dat ze zelf weer een leger zouden kunnen krijgen, en om te voorkomen dat er weer wapenwedlopen zouden ontstaan tussen landen in Europa.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:21:00 #290
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215566822
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat valt er te regelen aan zo'n dom statement? Je kunt geen in Nederland geboren burgers uitzetten. Waarheen dan?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215566841
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Trump begrijpt prima de voordelen. Alleen een instabieler alliantie is meer geld voor wapenfabrikanten.

Zonder corona was Trump na de aanslag op de Iraanse generaal ongetwijfeld Iran binnengevallen
Bij zijn uitspraken duidt niks daarop, hij doet telkens alsof het Amerika enkel geld kost. Terwijl Amerika uiteraard uit eigen belang overal op de wereld militaire bases heeft en dat soort allianties aan is gegaan. Amerika heeft zijn dominantie op wereldtoneel juist daaraan te danken.
Daarom zeg ik als Amerika nu uit de NAVO gaat, dus blijkbaar uberhaupt geen bondgenoot van ons is waarom zouden we ze dan blijven spekken. Uberhaupt met Trump is het amper de moeite, want zou Amerika ons uberhaupt nog te hulp schieten als Rusland of wie dan ook een aanval doet. Trump kan beslissen hoe dat zit met artikel 5 en het lijkt er met zijn uitspraken op alsof hij zich er gewoon onderuit zou wurmen.
pi_215566857
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:16 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit gaat nog leuk worden, ik ben erg benieuwd waar er allemaal in gesneden kan worden. Ik heb de gekste dingen voorbij zien komen wat dat betreft. Ik denk dat men geschokt gaat zijn waar al dat geld allemaal naar toe gaat. Go Musk!
In alle sociale zekerheid en de ACA. Wordt een groot leopard ate my face feestje voor MAGA stemmers die hiervan afhankelijk zijn
pi_215566860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Bij zijn uitspraken duidt niks daarop, hij doet telkens alsof het Amerika enkel geld kost. Terwijl Amerika uiteraard uit eigen belang overal op de wereld militaire bases heeft en dat soort allianties aan is gegaan. Amerika heeft zijn dominantie op wereldtoneel juist daaraan te danken.
Daarom zeg ik als Amerika nu uit de NAVO gaat, dus blijkbaar uberhaupt geen bondgenoot van ons is waarom zouden we ze dan blijven spekken. Uberhaupt met Trump is het amper de moeite, want zou Amerika ons uberhaupt nog te hulp schieten als Rusland of wie dan ook een aanval doet. Trump kan beslissen hoe dat zit met artikel 5 en het lijkt er met zijn uitspraken op alsof hij zich er gewoon onderuit zou wurmen.
Met "spekken" bedoel je handel drijven?
  woensdag 13 november 2024 @ 12:23:47 #294
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215566869
quote:

[..]
Die militaire bases gaat hij op den duur gewoon terugroepen uit het Oosten zodat Trump zijn ding kan doen
  woensdag 13 november 2024 @ 12:25:12 #295
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215566880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:30 schreef loveli het volgende:

[..]
[ x ]
Uuuuh...cults are bad mmmkay.

Vis was nog een betere optie geweest dan Hegseth...maar dit is geheel on brand wat je hier post o|O
pi_215566930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met "spekken" bedoel je handel drijven?
Met handel drijven bedoel je veel te dure nutteloze shit aanschaffen. Hoeveel miljarden hebben onze JSF's gekost. Hoeveel van die investering hebben we al terugverdientd?

Probeer eens een vraag te beantwoorden in plaats van alleen domme vragen te stellen die volledig voorbijgaan aan wat er gezegd werd.
pi_215567010
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Met handel drijven bedoel je veel te dure nutteloze shit aanschaffen. Hoeveel miljarden hebben onze JSF's gekost. Hoeveel van die investering hebben we al terugverdientd?

Probeer eens een vraag te beantwoorden in plaats van alleen domme vragen te stellen die volledig voorbijgaan aan wat er gezegd werd.
In principe verdien je niets met je strijdkrachten tenzij je op plundertocht gaat, en zelfs dan.

Ik geloof dat een F-35A nu zo'n 80 miljoen kost, maar de prijzen dalen. De prijs per uur inzet is volgens mij ook van $50.000 naar $29.000 gezakt. (De F16 staat op iets van $20.000)
pi_215567045
quote:

[..]
Denk dat je dat eerder bij Coca Cola en Mickey Mouse e.d. moet zoeken. Vooral de culturele invloed van de VS is enorm groot op de wereld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 13 november 2024 @ 12:41:50 #299
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215567059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
In alle sociale zekerheid en de ACA. Wordt een groot leopard ate my face feestje voor MAGA stemmers die hiervan afhankelijk zijn
Tipje van de sluier.

Rednecks die ergens ver weg wonen die vervuild kraanwater krijgen, omdat de EPA kaltgesteld is, bv.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:43:24 #300
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215567078
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja maar ze wilden van hun Obamacare af, niet de ACA :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')