Ik zou graag voorbeelden zien van deze vermeende haat? Met alleen een krantenkop kan ik niets.quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ben benieuwd hoe onze huis-MAGA's en Trump-apologeten terugkijken op deze haatbijeenkomst.
@:Chivaz en @:HowardRoark, what say you?
Mooi is dat altijd ja. Trump (en zijn autoritaire collega's wereldwijd) hebben er geen probleem mee mensen om de haverklap fascist te noemen, maar worden helemaal hysterisch als ze zelf zo genoemd worden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 21:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ook dat! Doet-ie al jaren
[ x ]
[ x ]
[ x ]
De projectie bij de conservatieve maga cult volgers is ernstig vervormd en men wilt de observeerbare totalitaire en autoritaire opmerkingen van hun idolen niet zien..quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi is dat altijd ja. Trump (en zijn autoritaire collega's wereldwijd) hebben er geen probleem mee mensen om de haverklap fascist te noemen, maar worden helemaal hysterisch als ze zelf zo genoemd worden.
Filmpjes zijn echt overal te vinden, maar ik zal je een handje helpen. En het gaat het hier niet om de reactie van Baldwin, maar om de bijgevoegde video.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou graag voorbeelden zien van deze vermeende haat? Met alleen een krantenkop kan ik niets.
Zoals je zelf al aangeeft, dit is een comedian. Dus wat is hier nu precies racistisch aan dan? Probeer dit eens te onderbouwen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Filmpjes zijn echt overal te vinden, maar ik zal je een handje helpen. En het gaat het hier niet om de reactie van Baldwin, maar om de bijgevoegde video.
[ x ]
En ja, ik snap dat de man een 'komiek' is. Maar je treedt niet op in een of andere comedyclub, maar geeft een speech tijdens een politieke bijeenkomst. En dan laat je je zo uit over Puerto Ricanen, wetende dat je spreekt op een rally van een man die zich in het verleden al vaker negatief uitliet over Puerto Rico en de mensen die daar vandaan komen.
Dit begrijp ik ook niet. Miller is toch een Amerikaan?quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Maar er waren meer bijzondere sprekers:
[ x ]
Dit is inderdaad hysterisch en raar.quote:
Waarom niet? Ik vind het altijd wel leuk om op jou te reagerenquote:
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wat vind je er nou van dat zulke uitspraken worden gedaan tijdens een politieke bijeenkomst? Nogmaals, hij staat niet in de lokale comedy club.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft, dit is een comedian. Dus wat is hier nu precies racistisch aan dan? Probeer dit eens te onderbouwen.
Nogmaals, jij vroeg om voorbeelden van 'vermeende haat'. U vraagt, wij draaien.quote:Dit begrijp ik ook niet. Miller is toch een Amerikaan?
[..]
Dit is inderdaad hysterisch en raar.
Maar de andere kant roept toch ook van alles over Trump? Ik zie dus niet waarom dit laatste wel kan, maar tegelijkertijd wordt verwacht dat Republikeinen netjes blijven over Harris. Dit is natuurlijk niet hoe het spelletje werkt.
Voorbeelden van nazisme tijdens deze rally?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:04 schreef Barbusse het volgende:
Maga is gewoon full tilt nazi gegaan. Dit wordt door de gebruikelijke excuus Truusjes als komedie uitgelegd. News at 11.
Ik vind alle politieke rallies in de VS tenenkrommend. Dat er bekendheden uit de kast worden gehaald om stemmen te winnen is simplistisch en toont ook aan dat het niet meer om de inhoud gaat. Deze rally is daar weer een voorbeeld van.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wat vind je er nou van dat zulke uitspraken worden gedaan tijdens een politieke bijeenkomst? Nogmaals, hij staat niet in de lokale comedy club.
Er is ook geen sprake van 'haat'. 'Spot' zou je misschien nog een argument voor kunnen maken, maar dat krijg je dus meestal met een comedian.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb het trouwens nergens gehad over 'racisme', maar over 'haat'.
Nee, ik heb niet gezegd dat Republikeinen slechts reageren op uitlatingen van het Democratische kamp. Ik gaf aan dat er aan beide kanten nogal discutabele dingen wordt gezegd over de politieke tegenstander.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, jij vroeg om voorbeelden van 'vermeende haat'. U vraagt, wij draaien.
Verder is het nou juist precies andersom. Trump doet al sinds 2015 niets anders dan zijn politieke tegenstanders beschimpen. Zelfs zijn partijgenoten moeten het dikwijls ontgelden. Trump suggereerde zelfs dat DeSantis (de grote held van Chivaz) een pedofiel is. Maar nu doe jij overkomen alsof Republikeinen slechts reageren op felle uitlatingen uit het Democratische kamp. Knul, we volgen deze gekkigheid nu al bijna tien jaar. Ga iemand anders voor de gek houden.
En dit:
[ x ]
Jij noemt jezelf een fascist ?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:16 schreef Chivaz het volgende:
Typisch ook dat een ieder in dit topic de talking points 1 op 1 heeft overgenomen van de media.
Maar het is Chivaz die in een bubbel zit hoor die smerige fascist.
Talking points? De media?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:16 schreef Chivaz het volgende:
Typisch ook dat een ieder in dit topic de talking points 1 op 1 heeft overgenomen van de media.
Maar het is Chivaz die in een bubbel zit hoor die smerige fascist.
Hakken over de sloot situatie zou kunnen. Maar er wordt nu al geschreven dat als Trump verliest, dit de reden is geweest. En dat was niet slim.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Filmpjes zijn echt overal te vinden, maar ik zal je een handje helpen. En het gaat het hier niet om de reactie van Baldwin, maar om de bijgevoegde video.
[ x ]
En ja, ik snap dat de man een 'komiek' is. Maar je treedt niet op in een of andere comedyclub, maar geeft een speech tijdens een politieke bijeenkomst. En dan laat je je zo uit over Puerto Ricanen, wetende dat je spreekt op een rally van een man die zich in het verleden al vaker negatief uitliet over Puerto Rico en de mensen die daar vandaan komen.
Maar er waren meer bijzondere sprekers:
[ x ]
[ x ]
Wat een intens kutwijf is het ook nog steeds hč, de "Rule of Law" verdedigen terwijl hij vertegenwoordigd wordt door een crimineel, en de regering Biden "tiranniek" noemen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
Deze bedoelde ik
[ x ]
Gaat lekker daar bij het voormalige 'centrum-rechts'.
Ayaan denkt dat Trump een handhaver is van " the Rule of Law, Common Sense and a veneration of the American Constitution"quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
Deze bedoelde ik
[ x ]
Nou ja, Yesilgöz is geen verbetering en is uit hetzelfde hout gesneden (m.i.). Overeenkomsten in levensloop, zelfde soort kittige ambitie. Sinds Hirsi Ali haar tijd - die nooit partijleider werd - is de partij alleen maar verder naar rechts opgeschoven.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een intens kutwijf is het ook nog steeds hč, de "Rule of Law" verdedigen terwijl hij vertegenwoordigd wordt door een crimineel, en de regering Biden "tiranniek" noemen.
Echt, wat ben ik blij dat we hier van dat loeder af zijn.
Wiens brood men eet...quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
Deze bedoelde ik
[ x ]
Dit is de GOP ook niet meer, alle gematigde geluiden binnen de partij hebben het schip inmiddels verlaten. Wat moet doorgaan voor de Republikeinse partij is verworden tot een MAGA-sekte.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Abraham Lincoln, kent iemand die naam nog?
De GOP in ieder geval niet.
Ja, en als iedereen dat doet kom je bij een dystopie als Blade Runner uit, met wat hulp van AI en moderne kennis over de werking van het primaatbrein.quote:
Ook dit proces zie je in zoveel landen. Bij de Tories precies hetzelfde. Rory Stewart is het posterchild maar er zijn er zo enorm veel van.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is de GOP ook niet meer, alle gematigde geluiden binnen de partij hebben het schip inmiddels verlaten. Wat moet doorgaan voor de Republikeinse partij is verworden tot een MAGA-sekte.
Ben dan ook heel benieuwd welke kant het westen op beweegt. Het noodlot kan absoluut nog worden afgewend, maar het is niet ondenkbaar dat zowel de VS als Europa wegzakt in fase van achteruitgang.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dit proces zie je in zoveel landen. Bij de Tories precies hetzelfde. Rory Stewart is het posterchild maar er zijn er zo enorm veel van.
Ja mee eens alleen zou ik willen zeggen dat het handhaven van de Westerse hegemonie sowieso een lastige zaak zal zijn. Gezien de bevolkingsaantallen, grondoppervlak en de verdeling van grondstoffen op de wereld.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben dan ook heel benieuwd welke kant het westen op beweegt. Het noodlot kan absoluut nog worden afgewend, maar het is niet ondenkbaar dat zowel de VS als Europa wegzakt in fase van achteruitgang.
De VS keert naar binnen, vervreemdt zich van bondgenoten en neemt (tijdelijk) afscheid van zijn leidende rol op het wereldtoneel. De scheurtjes die nu al ontstaan in het fundament van de EU leiden tot steeds grotere scheuren, waarna de unie ofwel klapt of uiteen valt in kleinere samenwerkingsverbanden, met de oude, vertrouwde continentale verdeeldheid als gevolg. Dat zou het einde betekenen van de westerse hegemonie en de deur openen naar een onzekere toekomst.
Maar goed, ik schets hier nu een heel donker scenario. Het is niet gezegd dat het zover komt.
Ik ben er ook geen voorstander van. Sterker, dit is imho exact het probleem van deze tijd waar opiniemakers / influencers bakken met geld verdienen aan selectief geshopte videootjes en selectieve meninkjes met onzorgvuldige onderbouwing (of glasharde leugens) enzo. Meningen te koop voor de hoogste bieder en een megafoon gegeven door sociale media.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en als iedereen dat doet kom je bij een dystopie als Blade Runner uit, met wat hulp van AI en moderne kennis over de werking van het primaatbrein.
In de hele wereld zien we deze krachten en dynamieken, dat wordt nog steeds teveel onderschat ('ja maar Amerika/Hongarije is heel anders'). Heel benauwend allemaal. Hirsi Ali kijkt toe wanneer de treinen weer gaan rijden.
De opmerking over Puerto Rico waar heel Europa nu over valt verschilt natuurlijk nagenoeg niets van wat de diverse Europese partijen over 'hun' eilandjes noemen (bijvoorbeeld de PVV en het 'Antiliaanse boevennest')
De toekomst wordt sowieso geen feestje met o.a. klimaatverandering, afnemende welvaart, overbevolking en afbrokkelende macht voor 'onze kant'. De vraag is meer hoe erg het wordt dan óf het erg wordt. Het fossielebrandstof-feestje loopt op zijn eind, de kater volgt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben dan ook heel benieuwd welke kant het westen op beweegt. Het noodlot kan absoluut nog worden afgewend, maar het is niet ondenkbaar dat zowel de VS als Europa wegzakt in fase van achteruitgang.
De VS keert naar binnen, vervreemdt zich van bondgenoten en neemt (tijdelijk) afscheid van zijn leidende rol op het wereldtoneel. De scheurtjes die nu al ontstaan in het fundament van de EU leiden tot steeds grotere scheuren, waarna de unie ofwel klapt of uiteen valt in kleinere samenwerkingsverbanden, met de oude, vertrouwde continentale verdeeldheid als gevolg. Dat zou het einde betekenen van de westerse hegemonie en de deur openen naar een onzekere toekomst.
Maar goed, ik schets hier nu een heel donker scenario. Het is niet gezegd dat het zover komt.
Of het 'slecht' is, daar kun je inderdaad over redetwisten. Rob de Wijk constateert in 'Een Nieuwe Wereldorde' mijn idee terecht dat huidige internationale orde is gebouwd op westerse waarden en 'ons' daarmee een voordeel verschaft. Kort gezegd: het spel is 'rigged' in ons voordeel. Valt die wereldorde uit elkaar, dan heeft dat uiteraard gevolgen voor die voorrangspositie.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja mee eens alleen zou ik willen zeggen dat het handhaven van de Westerse hegemonie sowieso een lastige zaak zal zijn. Gezien de bevolkingsaantallen, grondoppervlak en de verdeling van grondstoffen op de wereld.
Of dat nu zo heel slecht hoeft te zijn weet ik niet (is Japan of Singapore zo slecht af? Zijn de klassieke/voorheen neutrale landen slecht af?), dat wordt ook een beetje gekleurd door de traditioneel sterke Atlantische lobby in het land, maar de langzame verdeeldheid binnen Europa (en reken maar dat de radicaal-rechtsen onderling ruzie krijgen) en de plutocratische afbraak van democratie en civil society is niet best. Het betere brein masseren door de Musken, met hun niet-woke AI.
Ook weer typisch Trump die zijn mond niet kan houden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:36 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Achja, a little secret. Klinkt ook weer heel normaal dit.
Was een ouwe vriend van Trump.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
Geraldo is ook niet bepaald enthousiast over de rally van gisteravond.
[ x ]
En voor alle duidelijkheid: tot een paar jaar geleden was Rivera een enthousiast bewonderaar van Trump:
Fox personality Geraldo Rivera, a personal Trump friend, supports impeachment and admits he may have 'refused to see' earlier problems
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat als Trump op een gegeven moment dood is. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die een Republikeins gedachtegoed hebben en gewoon 'normaal' zijn, het is immers niet zo dat het Democratische gedachtegoed 'goedaardig' is en het Republikeinse gedachtegoed 'kwaadaardig', maar ja, die MAGA-sekte is wel een ander niveau inderdaad. Vandaar: benieuwd hoe het zich wellicht een beetje gaat herstellen als Trump er niet meer is.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is de GOP ook niet meer, alle gematigde geluiden binnen de partij hebben het schip inmiddels verlaten. Wat moet doorgaan voor de Republikeinse partij is verworden tot een MAGA-sekte.
Dit is echt en afkomstig van de Trump campaign?quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:46 schreef ExTec het volgende:
Maar misschien kunnen de usual suspects hier uitleggen dat die swastika helemaal niks te betekenen heeft, ofzo. Ze vonden het gewoon een mooi artistiek ding. Of 'ze wisten niet' wat het in de praktijk betekent.
[ x ]
Ik denk dat het dan een kwestie van tijd is voordat er een nieuw rechts-populistisch figuur opstaat. En dat zal niet JD Vance zijn, dat is een slimme kerel, maar die mist de uitstraling en het charisma om grote groepen aan te spreken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:24 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat als Trump op een gegeven moment dood is. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die een Republikeins gedachtegoed hebben en gewoon 'normaal' zijn, het is immers niet zo dat het Democratische gedachtegoed 'goedaardig' is en het Republikeinse gedachtegoed 'kwaadaardig', maar ja, die MAGA-sekte is wel een ander niveau inderdaad. Vandaar: benieuwd hoe het zich wellicht een beetje gaat herstellen als Trump er niet meer is.
Ik vind het dan altijd wel weer wat opmerkelijk dat men daar immigranten de schuld van geeft en niet de werkgevers/bedrijven die liever hun productie verplaatsen naar goedkopere landen of die liever goedkopere arbeidskrachten aannemen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan een kwestie van tijd is voordat er een nieuw rechts-populistisch figuur opstaat. En dat zal niet JD Vance zijn, dat is een slimme kerel, maar die mist de uitstraling en het charisma om grote groepen aan te spreken.
In Nederland zag je ook dat er na de moord op Pim Fortuyn anderen in dat gat sprongen. Wilders zou je als de opvolger van Fortuyn kunnen zien, al is Wilders qua retoriek en ideeën een stuk platter.
Er is gewoon een groot deel van de bevolking in de VS dat internationalisering en immigratie als bedreiging ervaart. Dit omdat er steeds meer internationalisering is, maar ook omdat mensen zien dat hun eigen positie onder druk staat. Die frustraties moeten eruit. Ik zie een gematigde nationalist, die het immigratievraagstuk zo'n beetje negeert, in deze tijd niet gemakkelijk populair worden.
De Republikeinen zijn al heel lang de kwaadaardige kant op gegaan (wat je o.a. ziet met de willens en wetens doorgevoerde mass incarceration). Van Reagan tot Gingrich, tot Bush jr - met engerds als Rumsfeld en Cheney naast hem - tot Trump.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat als Trump op een gegeven moment dood is. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die een Republikeins gedachtegoed hebben en gewoon 'normaal' zijn, het is immers niet zo dat het Democratische gedachtegoed 'goedaardig' is en het Republikeinse gedachtegoed 'kwaadaardig', maar ja, die MAGA-sekte is wel een ander niveau inderdaad. Vandaar: benieuwd hoe het zich wellicht een beetje gaat herstellen als Trump er niet meer is.
En dat niet alleen. Het immigratieprobleem wordt door Trump & Co in stand gehouden om stemmen te trekken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het dan altijd wel weer wat opmerkelijk dat men daar immigranten de schuld van geeft en niet de werkgevers/bedrijven die liever hun productie verplaatsen naar goedkopere landen of die liever goedkopere arbeidskrachten aannemen.
Maar ook vervolgens al hun nieuws via internet van buitenlandse 'bronnen' halen. Met internet en wat jij aanstipt is die internationalisering inevitable. Kijk alleen al naar de spullen die je in huis hebt die van Westerse merken komen, die in een ander land zijn gemaakt. Ik zou het wel mooi vinden al uiteindelijk alle landen in de wereld met elkaar samenwerken en op die manier oorlogen kunnen verminderen. Een utopie, ik snap het, maar jezelf weer in gaan graven lijkt mij op de lange termijn ook niet bevoordelijk.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het dan altijd wel weer wat opmerkelijk dat men daar immigranten de schuld van geeft en niet de werkgevers/bedrijven die liever hun productie verplaatsen naar goedkopere landen of die liever goedkopere arbeidskrachten aannemen.
Als je naar het BBP kijkt ten opzichte van de wereld dan zie je dat de VS en Europa bij elkaar opgeteld al sinds de jaren 60 in een glijbaan zitten. De VS heeft dit lange tijd weten te maskeren door hun enorme bevolkingsgroei.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of het 'slecht' is, daar kun je inderdaad over redetwisten. Rob de Wijk constateert in 'Een Nieuwe Wereldorde' mijn idee terecht dat huidige internationale orde is gebouwd op westerse waarden en 'ons' daarmee een voordeel verschaft. Kort gezegd: het spel is 'rigged' in ons voordeel. Valt die wereldorde uit elkaar, dan heeft dat uiteraard gevolgen voor die voorrangspositie.
Is dat slecht? Voor ons is het in elk geval niet gunstig. Ook is onduidelijk hoeveel waarde die nieuwe wereldorde hecht aan moreel leiderschap. Begrijp me niet verkeerd, het westen kan enorm hypocriet zijn. Maar de internationale instituties die na WOII zijn opgetuigd door het westen hebben in elk geval getracht het leven beter te maken voor de slachtoffers van armoede en oorlog op deze planeet. Het is nog maar de vraag of een wereldorde die wordt geleid door China dezelfde waarden nastreeft.
Maar je hebt sowieso gelijk dat de westerse dominantie onhoudbaar. Zelfs als we alle zeilen bijzetten is het onmogelijk om landen bij te benen wier bevolking vele malen groter is en die de beschikking hebben over cruciale grondstoffen.
Joh, al die donateurs aan denktanks en PACs willen helemaal niet dat de stroom aan illegalen op droogt. Ditzelfde gebeurt trouwens in Italië met Meloni, of de Tories in het VK (na Brexit: alleen maar veel méér migratie!). De recordaantallen migratie gaan gewoon door, dit is niet allemaal maakbaar, en het enige dat je voor elkaar krijgt is het rechteloos maken van nieuwkomers. Wat natuurlijk op termijn de vooroordelen alleen in stand houdt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dat niet alleen. Het immigratieprobleem wordt door Trump & Co in stand gehouden om stemmen te trekken.
Wie?quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Abraham Lincoln, kent iemand die naam nog?
De GOP in ieder geval niet.
De Wijk is voorstander van het koste wat kost behouden van de westerse dominantie. Hij vreest voor een door China geleide wereldorde, en daar kan ik bij ook wel wat bij voorstellen. Maar ben met je eens dat zijn blik hier en daar te eenzijdig is.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als je naar het BBP kijkt ten opzichte van de wereld dan zie je dat de VS en Europa bij elkaar opgeteld al sinds de jaren 60 in een glijbaan zitten. De VS heeft dit lange tijd weten te maskeren door hun enorme bevolkingsgroei.
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat er geen zorgen zijn maar het wordt allemaal wat gekleurd door de Atlantische lobby, waar Rob de Wijk ook bij hoort. Het is denk ik niet onmogelijk om als neutraal land welvarend te blijven, en 'dominantie' is niet perse nodig als maar anderen de kosten begrijpen van wanneer ze je aanvallen.
In het algemeen ben ik niet zo een fan van De Wijk, en zijn (offensief) realistische benadering. Het is misschien handig om een Poetin te begrijpen, maar als handelingskader vind ik het ergens zitten tussen twijfelachtig en verwerpelijk.
Met de Oekraďne oorlog heeft De Wijk wat scheve schaatsen gereden - te veel om op te noemen - en koos in het begin vaak al te gemakkelijk de kant van John Mearsheimer. De Wijk gaat daarenboven met zijn (zelf toegegeven) cynisme voorbij aan de vooruitgang die mogelijk is gebleken.
Dit zijn twee prima artikelen, over het 'realisme' van De Wijk en De Wijk zelf:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ft-ongelijk-a4109467
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
Misschien gaat dit wat offtopic, maar aan de andere kant is de stap tussen De Wijks 'realisme' en het Trumpiaanse denken ook niet zo heel groot.
Het zo makkelijk die mensen wijs te maken dat het allemaal komt door Woke/Links/Immigranten. Ze slikken dat als zoete koek.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Niet elke comedian heeft een persoonlijke band met de mensen waar ze keiharde grappen over maken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:45 schreef Vis1980 het volgende:
Zo'n roast doe je toch altijd met mensen die je persoonlijk kent? Dat je vanwege de band met elkaar zulke harde grappen over elkaar kunt maken? Wel grappig dat het dan ook nog gedaan wordt van 'het kamp' waar de leider amper grappen over hemzelf duldt.
Mijn probleem is meer dat de mensen die geroast werden geen kans kregen om ook deel te nemen. Harde grappen kan prima, maar echt roasten, dat is een spel van incasseren en uitdelen, niet alleen uitdelen. En dan kom je met harde grappen weg, omdat je met elkaar een soort veiligheid creëert. Op de manier tijdens een politieke aangelegenheid is het ronduit eng, omdat dit dus een rally is van een van de twee kandidaten voor het presidentschap en het onvriendelijk zijn tegen 'minderheden' juist aan deze kandidaat kleeft.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Niet elke comedian heeft een persoonlijke band met de mensen waar ze keiharde grappen over maken.
Nu vind ik een politieke rally ook niet de gelegenheid om zo'n comedian neer te zetten die dit soort grappen maakt. Je merkte ook dat het niet goed aansloeg bij het publiek. Gewoon een domme move en je geeft de andere kant weer onnodig munitie om dit lekker uit te vergroten.
Echter lees ik op X ook genoeg over Puerto Ricanen die deze grappen geen enkel probleem vinden en dat ze zich niet door anderen laten vertellen dat ze daar boos, verontwaardigd of beledigd door moeten zijn of zich aangevallen moeten voelen.
Het punt is natuurlijk dat het past in een patroon. Trump liet zich in het verleden al vaker negatief uit over Puerto Rico, en dan worden er vervolgens zulke grappen gemaakt tijdens een van zijn campagnebijeenkomsten. En dan hebben we het nog niet eens over de ronduit hatelijke taal die hij uit over en richting (illegale) immigranten. Het is dan ook niet alleen dit incident, het is een optelsom.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Niet elke comedian heeft een persoonlijke band met de mensen waar ze keiharde grappen over maken.
Nu vind ik een politieke rally ook niet de gelegenheid om zo'n comedian neer te zetten die dit soort grappen maakt. Je merkte ook dat het niet goed aansloeg bij het publiek. Gewoon een domme move en je geeft de andere kant weer onnodig munitie om dit lekker uit te vergroten.
Echter lees ik op X ook genoeg over Puerto Ricanen die deze grappen geen enkel probleem vinden en dat ze zich niet door anderen laten vertellen dat ze daar boos, verontwaardigd of beledigd door moeten zijn of zich aangevallen moeten voelen.
En wat betreft die optelsom. Zie ook de tweet van Geraldo Rivera:quote:Miles Taylor, a former Department of Homeland Security chief of staff who was recently featured in a political ad from Republican Voters Against Trump, told MSNBC on Wednesday that President Donald Trump asked him and other officials whether the U.S. could swap Greenland for Puerto Rico because, in Trump's words, "Puerto Rico was dirty and the people were poor."
Bron
Ja, dit is geen harde grap, dit is ook geen goede roast, dit is niets anders dan .... na ja laat ook maar voordat dit weer een ding wordt en dat hier iets van vinden wakker is.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:40 schreef Kijkertje het volgende:
Dit ook:
[ x ]
Hoezo Samoa en Maleisie
Hij kan de naam niet uitspreken joh.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hij had beter Haďti kunnen gebruiken voor de punchline.
Ik hoop het van harte.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:44 schreef TheVulture het volgende:
Zou deze uitglijder dan de October Surprise kunnen gaan worden?
Nothing's gonna happen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:44 schreef TheVulture het volgende:
Charming?quote:Op maandag 28 oktober 2024 16:36 schreef ExTec het volgende:
Maar allemaal heel normaal hoor, dit, niks aan de hand. Zal wel weer een "grap" zijn.
[ x ]
Laat me raden, maar stemt wel Trump omdat hij zogenaamd zoveel weet...quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:02 schreef Donaldson het volgende:
Jeffrey Tucker vat wel mooi samen wat meer mensen over Kamala denken:
[ x ]
Ze weet niets, ze kan niets en de mensen om haar heen die ertoe doen weten dat ook.
Ja maar Trump voerde de cognitieve test heel goed uit hoor!quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Laat me raden, maar stemt wel Trump omdat hij zogenaamd zoveel weet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanvulling:quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:11 schreef AnneX het volgende:
….google zegt: De Puerto Ricaanse bevolking is geconcentreerd in Florida (21%), New York (17%) , New Jersey (8%), Pennsylvania (8%) en Massachusetts (6%).
16 aug 2023
Er was een tweet met absolute gegevens en het loopt in de miljoenen buiten Puerto Rico.
leuk dat deze meneer totaal niet aangeeft wat en gewoon niet met voorbeelden komt. hierdoor is dit een zeer loze en lege tekst die net zogoed door AI geschreven kan zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:02 schreef Donaldson het volgende:
Jeffrey Tucker vat wel mooi samen wat meer mensen over Kamala denken:
[ x ]
Ze weet niets, ze kan niets en de mensen om haar heen die ertoe doen weten dat ook.
Nu mogen Peurto Ricianen niet automatisch stemmen. "For instance, in contrast to U.S. states, Puerto Rico residents cannot vote in U.S. presidential elections". Ze mogen zich wel overal vestigen in de States, bijvoorbeeld..quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aanvulling:
Quote: …” According to estimates from the U.S. Census Bureau, more than 470,000 people of Puerto Rican descent live in Pennsylvania, 132,000 in North Carolina and 124,000 in Georgia. Tens of thousands more are living across Arizona, Wisconsin, Nevada and Michigan…”
Bron: https://www.politico.com/(...)wing-states-00185816
Meestal luister ik die filmpjes niet eens meer, maar deze toevallig even aangeklikt. Het is toch onbestaanbaar dat iemand in deze positie zulke idiote leugens mag blijven verkondigen en dat hij er nog zalen vol applaus mee trekt ook. Echt, hoe dan?quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:54 schreef Kijkertje het volgende:
En ook gewoon keihard liegen dat er helemaal geen hulp geboden is aan North Carolina na de storm:
[ x ]
"Politici liegen nu eenmaal, hoort er gewoon bij". Aldus Chivaz.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:54 schreef Kijkertje het volgende:
En ook gewoon keihard liegen dat er helemaal geen hulp geboden is aan North Carolina na de storm:
[ x ]
Vermoedelijk had dit Musk moeten zijn en zijn broer, die illegaal werkten…quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:44 schreef TheVulture het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, dat moet wel the mother of all whataboutisms zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:31 schreef AnneX het volgende:
Stuk verdriet deelt een geheimpje met een misdadiger:
[ x ]
Het is allemaal projectie. Trump wordt al jaren (terecht) aangevallen op zijn volledige gebrek aan intellectualiteit en nieuwsgierigheid. Vandaar dat ie ook zo bizar weinig weet en altijd alleen maar dezelfde 10 dingen aanhaalt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Laat me raden, maar stemt wel Trump omdat hij zogenaamd zoveel weet...
Ben je dan zelf zo blind geworden voor ččn kant dat je dan zelf niet inziet dat dit gewoon pure marketing is?quote:
Yeahquote:Op maandag 28 oktober 2024 22:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ben je dan zelf zo blind geworden voor ččn kant dat je dan zelf niet inziet dat dit gewoon pure marketing is?![]()
Niet verwacht van Tim Sweeney.quote:
Sinds wanneer moet je als eigenaar je personeel eindbeslissingen laten maken voor je eigen bedrijf?quote:
Het gaat om het besluit van Bezos.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je als eigenaar je personeel eindbeslissingen laten maken voor je eigen bedrijf?
"Anti democratic move"Compleet mental dit soort lui.
Bij kranten ligt dat net even anders dan bij reguliere bedrijven. Die hebben een redactiestatuut waarin de redactionele onafhankelijkheid is vastgelegd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je als eigenaar je personeel eindbeslissingen laten maken voor je eigen bedrijf?
"Anti democratic move"Compleet mental dit soort lui.
Goed dat je hetzelfde hebt gelezen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het gaat om het besluit van Bezos.
Je praat tegen een MAGA-gekkie die juist toejuicht dat types als Musk bepalen wat wel en niet welkom is op X.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bij kranten ligt dat net even anders dan bij reguliere bedrijven. Die hebben een redactiestatuur waarin de redactionele onafhankelijkheid is vastgelegd.
Ik werk zelf voor een groot mediaconcern. Als de steenrijke eigenaar zich op deze manier zou bemoeien met de redactie dan heb je oorlog in de tent.
Dit zijn twee compleet verschillende zaken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bij kranten ligt dat net even anders dan bij reguliere bedrijven. Die hebben een redactiestatuur waarin de redactionele onafhankelijkheid is vastgelegd.
Ik werk zelf voor een groot mediaconcern. Als de steenrijke eigenaar zich op deze manier zou bemoeien met de redactie dan heb je oorlog in de tent.
Dat doet er niet eens toe. Je niet uitspreken vlak voor de verkiezingen tegen een anti-democratische kandidaat voor eigen gewin is op zich al anti-democratisch. Zeker als je krant zo'n ondertitel hanteert.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Redactiestatuten klinken leuk maar zijn zowel in Nederland als de VS een wassen neus. Het dient dezer dagen vooral als window dressing voor de buitenwereld. In het PCM tijdperk met de stichtingen, en daarvoor zelfs de vakbond als mede-aandeelhouder, lag dat al wat anders (en er zijn landen met wetgeving mbt wat eigenaren mogen doen of medezeggenschap).quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle kranten die zich niet uitspreken zijn anti-democratisch ja?quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat doet er niet eens toe. Je niet uitspreken vlak voor de verkiezingen tegen een anti-democratische kandidaat voor eigen gewin is op zich al anti-democratisch. Zeker als je krant zo'n ondertitel hanteert.
quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat doet er niet eens toe. Je niet uitspreken vlak voor de verkiezingen tegen een anti-democratische kandidaat voor eigen gewin is op zich al anti-democratisch. Zeker als je krant zo'n ondertitel hanteert.
Hangt ervan af. Als je je nooit uitspreekt is daar niets mis mee. Als je nu ineens zwijgt dan wel.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alle kranten die zich niet uitspreken zijn anti-democratisch ja?
Die moet je even uitleggen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hangt ervan af. Als je je nooit uitspreekt is daar niets mis mee. Als je nu ineens zwijgt dan wel.
Het gaat om het achterliggende motief natuurlijk.quote:
Ok, dus waarom is het anti-democratisch om te zeggen dat je als krant geen endorsement gaat doen? Dat is het motief.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het gaat om het achterliggende motief natuurlijk.
Nee dan had hij dat veel eerder moeten aangeven.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, dus waarom is het anti-democratisch om te zeggen dat je als krant geen endorsement gaat doen? Dat is het motief.
Waarom? Dat lijkt me juist niet, nu is de tijd dat kranten vaak endorsements doen. Dan is nu ook de beste tijd om aan tegen dat je het niet doet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dan had hij dat veel eerder moeten aangeven.
De WP heeft een geschiedenis van endorsements. Als je dat gaat veranderen doe je dat niet vlak voor de verkiezingen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom? Dat lijkt me juist niet, nu is de tijd dat kranten vaak endorsements doen. Dan is nu ook de beste tijd om aan tegen dat je het niet doet.
Jij post toch 500 X-posts over het onderwerp?quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Deze discussie is al langs geweest![]()
Beslis jij dat? Het begint steeds gekker te worden in dit topic.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:47 schreef Kijkertje het volgende:
Als je dat gaat veranderen doe je dat niet vlak voor de verkiezingen
Ik probeer je net uit te leggen dat het dus niet zo werkt. Althans, niet in theorie.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit zijn twee compleet verschillende zaken.
Prima verder wat betreft redactionele onafhankelijkheid, maar als de eigenaar een kookrubriek in zijn krant wilt hebben, dan komt er gewoon een kookrubriek in zijn krant. Als de eigenaar geen endorsement wilt geven in zijn krant, dan komt er geen endorsement in zijn krant.
Maar ook een geschiedenis van het niet doen. Zoals de publisher zelf ook zegt:quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De WP heeft een geschiedenis van endorsements.
quote:That was strong reasoning, but in 1976 for understandable reasons at the time, we changed this long-standing policy and endorsed Jimmy Carter as president. But we had it right before that, and this is what we are going back to.
Waarom niet? Zoals ik al zei, dat is juist de beste tijd.quote:Als je dat gaat veranderen doe je dat niet vlak voor de verkiezingen.
Ja leuk, ik vind van niet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar ook een geschiedenis van het niet doen. Zoals de publisher zelf ook zeg:
[..]
[..]
Waarom niet? Zoals ik al zei, dat is juist de beste tijd.
In hoeverre ze een 'wassen neus' zijn ligt natuurlijk gewoon aan de redactie. Je kunt ook op je strepen gaan staan en geen gehoor geven aan een eis.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Redactiestatuten klinken leuk maar zijn zowel in Nederland als de VS een wassen neus. Het dient dezer dagen vooral als window dressing voor de buitenwereld. In het PCM tijdperk met de stichtingen, en daarvoor zelfs de vakbond als mede-aandeelhouder, lag dat al wat anders (en er zijn landen met wetgeving mbt wat eigenaren mogen doen of medezeggenschap).
Wat hier trouwens ook mee speelt is dat Bezos al eerder zeer conservatieve 'publishers' heeft geparachuteerd bij de krant. In 2023 heeft hij zo één benoemd.
Goed, door de levensvatbaarheid van de WaPo aan te vallen heeft MAGA toch precies wat ze wilden.
Ik leg je net uit dat het twee verschillende dingen zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik probeer je net uit te leggen dat het dus niet zo werkt.
Dat is hier dan ook niet aan de hand hé. De uitgever zegt dat er geen endorsement komt, dat heeft niets te maken met de onafhankelijkheid van de nieuwsdivisie. Er is altijd al een gat tussen de opiniedivisie en het nieuws.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een redactie moet onafhankelijk zijn, anders kan een eigenaar zijn zin doordrukken. Artikelen schrappen die hem onwelgevallig zijn.
En je kunt niet uitleggen waarom niet? Ik had niet anders verwacht.quote:
quote:In the last week, both the Washington Post and the Los Angeles Times have announced that they will no longer make presidential endorsements. This has caused much consternation among journalists, both inside and outside their newsrooms. And while journalists can get pretty grandiose when they talk about the press’s relationship to Donald Trump — not endorsing in this election is “cowardice, with democracy as its casualty,” says former Post editor Marty Baron — I haven’t seen any of them argue that their readers are adrift, waiting for the Washington Post to endorse a presidential candidate so they could decide how to vote. You won’t even hear them argue that presidential endorsements are surprising or interesting or informative — trust me, if you’re a news consumer, you could write the Kamala Harris endorsements that the Washington Post and the Los Angeles Times never published in a couple of hours (and of course you knew that the endorsements were going to be of Harris).
Despite the fact that these endorsements do not convey useful information or change voter behavior, we’re still told they are very important, for some other reason. The way Washington Post columnist Ruth Marcus puts it is that endorsements matter because they “reflect the soul and underlying values of the institution.” Why would that be a good reason to publish an endorsement? Why is it important that the soul of the Washington Post be reflected in an editorial? Typically, local television and radio stations cover the news without setting aside a section of their broadcasts for institutional soul-baring. Besides, I thought reporters at these papers usually tell us that editorials reflect only the opinion of those who work in the opinion section, not the “soul” of the place as whole.
[..]
I have seen a lot of people say that they don’t care whether newspapers issue presidential endorsements, but that the timing of these decisions not to endorse sends a bad signal — that these papers’ billionaire owners are cowering in the face of Donald Trump and will pull punches if he’s elected. I also think the decisions send a signal about how the papers will be run in the future, but it’s a slightly different and much more positive signal.
After Trump was elected in 2016, much of the press started behaving very badly — positioning itself in explicit opposition to the president and reconceiving itself not just as a chronicler and investigator of important facts but as a voice of “moral clarity” telling the audience how they should feel. This happened at national newspapers, but it also happened at regional and local newspapers, revealing a hazy, lessened focus on regional and local issues. This choice wrecked mainstream newsrooms’ ability to be taken seriously by conservative readers, and therefore contributed heavily to the fragmentation of the public’s grip on reality nationally and in their own neighborhoods — a problem that journalists constantly bemoan without pausing to consider their own role in causing it. At the Washington Post, I interpret the choice not to endorse as a shot across the bow of the newsroom — owner Jeff Bezos is saying that if Trump wins, we’re not going to do that again.1
Treffend maar net niet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je praat tegen een MAGA-gekkie die juist toejuicht dat types als Musk bepalen wat wel en niet welkom is op X.
Ah ja dat zal het zijn ....quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En je kunt niet uitleggen waarom niet? Ik had niet anders verwacht.
Je bent gewoon boos omdat ze niet voor Harris gaan, waarom niet gewoon eerlijk zijn?
Lees anders nog eens terug.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is het dan wel, als dat het niet is?
Je vind het maar al te lekker dat er 200K zijn weggelopen natuurlijk. De triomfantelijke "Wow", in combinatie met een opinie post van een observeerbare tegenstander van Bezos zijn beslissing, spreekt gewoon boekdelen.quote:
Nee, die zijn alleen gescheiden op de werkvloer. Ze vormen een redactie en vallen onder hetzelfde statuut.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is hier dan ook niet aan de hand hé. De uitgever zegt dat er geen endorsement komt, dat heeft niets te maken met de onafhankelijkheid van de nieuwsdivisie. Er is altijd al een gat tussen de opiniedivisie en het nieuws.
Ja, en ik leg je uit dat dat onzin is. Zo'n endorsement valt ook gewoon onder de redactionele onafhankelijkheid.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik leg je net uit dat het twee verschillende dingen zijn.
Als Bezos de stekker er eerder had uitgetrokken was het namelijk ook niet goed geweest. Dan vliegen de x-posts van Ronnie en Aaron je linksom of rechtsom toch wel weer om de oren.quote:
Ah ja Ryan Goodman is een tegenstander van Bezos ....quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je vind het maar al te lekker dat er 200K zijn weggelopen natuurlijk. De triomfantelijke "Wow", in combinatie met een opinie post van een observeerbare tegenstander van Bezos zijn beslissing, spreekt gewoon boekdelen.
Dit is incorrect. De eigenaar en uitgever bepalen de algemene richting van de krant, en daar hoort de beslissing bij of er endorsements moeten zijn of niet. De redactie heeft daar helemaal 0,0 over te zeggen en dat hoort ook zo, endorsements zijn geen nieuws. De 'editorial board' is het orgaan dat bepaalt wie de endorsement krijgt. In dit geval dus niemand, omdat de eigenaar heeft gezegd dat er geen endorsements komen. Dat is heel normaal en altijd al zo geweest. Noem het zeg maar een veto, de eigenaar kan die uitspreken. De 'editorial board' houdt zich bezig met de dagelijkse bezigheden (los van de redactie, nieuws en opinie is gescheiden) maar leggen verantwoordelijkheid af aan de eigenaar. Zo werkt het in de VS.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, zo'n endorsement doe je als krant, als een redactie. De eigenaar of uitgever hoort zich daar niet mee te bemoeien.
Oeh, spannend, zouden ze voor Harris of voor Trump zijn gegaan?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:04 schreef Kijkertje het volgende:
Die endorsement lag ook al gewoon klaar.
De redactie gaat over de inhoud van waar de redactie verantwoordelijk voor is. Een endorsement is een opinie, dat valt niet onder de verantwoordelijkheid van de redactie.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en ik leg je uit dat dat onzin is. Zo'n endorsement valt ook gewoon onder de redactionele onafhankelijkheid.
De redactie gaat over de inhoud, niet de eigenaar of uitgever.
Ik snap wat je zegt, maar de eigenaar beslist hier om een halt toe te roepen aan een complete rubriek. Dit is niet iets eenmaligs (volgens Bezos dan). Dat er redactionele onafhankelijkheid binnen de rubrieken van de krant plaatsvind is niet meer dan logisch lijkt mij.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en ik leg je uit dat dat onzin is. Zo'n endorsement valt ook gewoon onder de redactionele onafhankelijkheid.
De redactie gaat over de inhoud, niet de eigenaar of uitgever.
Dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja Ryan Goodman is een tegenstander van Bezos ....
Man man man![]()
Ik vind het wel mooi dat die 200K wel principes en ballen hebben in tegenstelling tot de baas van de krant die blijkbaar in zijn broek poept voor eventuele represailles van de demente dictator.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je vind het maar al te lekker dat er 200K zijn weggelopen natuurlijk.
Oh ja natuurlijk is hij dat. Het is een anti-democratische besluit nl.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat zeg ik nietIk zeg een observeerbare tegenstander van Bezos zijn beslissing.
Wel bij de les blijven @:Kijkertje
Nee, je snapt het niet. Je hebt een eigenaar (vaak ook de uitgever) en daaronder valt een uitgave, in dit geval de WaPo.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is incorrect. De eigenaar en uitgever bepalen de algemene richting van de krant, en daar hoort de beslissing bij of er endorsements moeten zijn of niet. De redactie heeft daar helemaal 0,0 over te zeggen en dat hoort ook zo, endorsements zijn geen nieuws. De 'editorial board' is het orgaan dat bepaalt wie de endorsement krijgt. In dit geval dus niemand, omdat de eigenaar heeft gezegd dat er geen endorsements komen. Dat is heel normaal en altijd al zo geweest.
Het zou wat anders zijn als de uitgever had gezegd dat ze Trump moesten endorsen ofzo, maar dat is ook niet het geval.
Maar goed, natuurlijk kan Bezos dit doen. Dat blijkt ook. Maar het is op papier in strijd met gemaakte afspraken.quote:Roberts wrote in a statement posted on X, “To be clear, the decision not to endorse the election was not the editorial board’s. It was (you can read the reporting) Jeff Bezos’s. By registering my dissent, I don’t intent to impugn the conduct of my colleagues, all of whom were put in nearly impossible positions.”
Bron
Vooral een anti-democratische kandidaat. Bezos kan wel pretenderen 'neutraal' te handelen maar in feite doet hij dat natuurlijk niet. Hij houdt een Harris-endorsement tegen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat die 200K wel principes en ballen hebben in tegenstelling tot de baas van de krant die blijkbaar in zijn broek poept voor eventuele represailles van de demente dictator.
Je hebt niet helemaal helder wat 'redactie' inhoudt. Bij redactie denk jij aan de verslaggevers die de nieuwsstukken tikken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De redactie gaat over de inhoud van waar de redactie verantwoordelijk voor is. Een endorsement is een opinie, dat valt niet onder de verantwoordelijkheid van de redactie.
Op papier werkt het wel zo ja. Elke uitgave maakt zijn eigen inhoudelijke afwegingen, bepaalt haar eigen koers.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar de eigenaar beslist hier om een halt toe te roepen aan een complete rubriek. Dit is niet iets eenmaligs (volgens Bezos dan). Dat er redactionele onafhankelijkheid binnen de rubrieken van de krant plaatsvind is niet meer dan logisch lijkt mij.
Het kan toch niet zo zijn dat een eigenaar nul zeggenschap heeft over de kaders van zijn of haar media-outlet?
Nee, zo werkt het natuurlijk niet. De eigenaar bepaalt de richting van de krant. Er is geen afspraak verder, dat verzin je allemaal zelf. De eigenaar bepaalt, de board moet doen wat hij zegt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. Je hebt een eigenaar (vaak ook de uitgever) en daaronder valt een uitgave, in dit geval de WaPo.
Alle verschillende onderdelen binnen die uitgave, dus ook de opiniesectie, vallen onder de redactie. Nu heeft de editorial board wel een vrijheid in het maken van keuzes, maar het gaat erom dat zij onafhankelijk opereert van de eigenaar en uitgever, als onderdeel van de redactie.
Dat is hier dus niet aan de hand.quote:Het is dus niet de bedoeling dat een eigenaar zegt: 'hoho, dat stuk willen we niet in de krant hebben'. Die bemoeienis behoort er niet te zijn.
Dat tweede is niet het geval bij vrijwel elke Amerikaanse uitgave. Net zoals sport teams hebben die eigenaren die de koers bepalen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op papier werkt het wel zo ja. Elke uitgave maakt zijn eigen inhoudelijke afwegingen, bepaalt haar eigen koers.
Waarom?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zelfs als je vindt dat een krant geen endorsements moet doen zou je deze keer een uitzondering moeten maken.
Je mening opdringen als een feit om je gelijk te halen. In dat stadia zit die kleine van mij nu.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh ja natuurlijk is hij dat. Het is een anti-democratische besluit nl.
Nee, die richting wordt bepaald door de redactie.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het natuurlijk niet. De eigenaar bepaalt de richting van de krant. Er is geen afspraak verder, dat verzin je allemaal zelf. De eigenaar bepaalt, de board moet doen wat hij zegt.
[..]
Dat is hier dus niet aan de hand.
Er is letterlijk niemand in de hele wereld die wacht met de beslissing om te stemmen totdat de Washington Post met een endorsement komt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Omdat je dit keer niet meer wegkomt met een "Wir haben es nicht gewusst"
Volgens mij ben je een beetje verdwaald, dit is een topic over de VS. Als je het wil hebben over Nederlandse kranten moet je zelf maar een topic openen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, die richting wordt bepaald door de redactie.
Als je hier daadwerkelijk in geďnteresseerd bent, dan raad ik je aan je te verdiepen in redactiestatuten.
Dat heb ik al gezegd: omdat Trump een anti-democratische kandidaat is.quote:
Ja, en? De Washington Post endorsed Trump?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat heb ik al gezegd: omdat Trump een anti-democratische kandidaat is.
Daar moet je tegen zijn? Jij bent daar niet tegen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en? De Washington Post endorsed Trump?
De Washington Post doet geen endorsement voor president, dus ook niet voor Trump.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar moet je tegen zijn? Jij bent daar niet tegen?
Die bovendien ook nog eens een gedragsstoornis heeftquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat heb ik al gezegd: omdat Trump een anti-democratische kandidaat is.
Laat ik het anders verwoorden: wat Bezos doet is op geen enkele wijze illegaal, hij mag dit doen. Dat gaf ik ook al aan:quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij ben je een beetje verdwaald, dit is een topic over de VS. Als je het wil hebben over Nederlandse kranten moet je zelf maar een topic openen.
Bezos is eigenaar van de krant. Hij bepaalt de richting van de krant maar niet de inhoud. Hij bepaalt of de krant als geheel een endorsement doet of niet. Dat is heel normaal in de Amerikaanse pers. Hetzelfde geldt voor de LA Times trouwens. Allemaal feiten
In de krantenwereld is zulke bemoeienis echter onwenselijk en ongebruikelijk. Daarom ook de verontwaardiging en woede bij veel WaPo-medewerkers. Nederlandse kranten hebben in het redactiestatuut vastgelegd dat zij onafhankelijk opereren en dat de eigenaar geen zeggenschap heeft over de de manier waarop inhoud wordt gegeven aan de uitgave. En ja, daar valt de opiniesectie ook onder.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:23 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, natuurlijk kan Bezos dit doen. Dat blijkt ook. Maar het is op papier in strijd met gemaakte afspraken.
Nee. En al helemaal niet als ik bij een nieuwsinstituut als de WaPo zou werken. Niemand is geholpen met weglopen van journalisten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die bovendien ook nog eens een gedragsstoornis heeft
[ x ]
[ x ]
Nee beter maar 'neutraal' blijven want als hij verkozen wordt loop je allerlei opdrachten mis![]()
Nieuwe ondertitel WaPo: 'Democracy dies in silence'
@:KoosVogels zou jij ontslag nemen?
Wat meteen duidelijk maakt waarom zulke bemoeienis van bovenaf zo enorm onwenselijk is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:10 schreef Monolith het volgende:
En laten we wel wezen we hebben met Murdoch natuurlijk al decennia iemand die een flinke vinger in de mediapap heeft om z'n eigen opvattingen de wereld in te duwen.
Nee, zeker niet omdat hij in de brief continu met mister wordt aangesproken. Daar gaan zijn schamele haren sowieso al overeind van staan.quote:
Los van alle spelletjes er omheen, grote kranten en dergelijken zouden sowieso niet met een publieke 'endorsement' moeten komen voor de ene of andere kandidaat.quote:
Ja, ik wacht wel even op duiding door een objectieve bron, in plaats van Musk, die springend en juichend op Trump-rally's staat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Arizona en Nevada hangen ook richting Trump evenals de Carolina’s en Georgia.
Als dit klopt is het einde oefening voor Kamala en kunnen we vier jaar genieten van ongefundeerde nazi beschuldigingen.
Stemmen op iemand die je zogenaamd opgesloten wilde zien. Een nieuw hypocriet niveau.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 04:47 schreef Kijkertje het volgende:
Sarah Palin vs Mehdi Hasan:
[ x ]
De uitspraken van Palin staan bij de reacties
Nog zo'n MAGA-hypocriet:
[ x ]
En een MAGA-'slachtoffer'![]()
[ x ]
'Just defending the Constitution'![]()
MAGA!
Dit jaar is totaal niet te vergelijken met 2020, het jaar waarin vooral veel Democraten eerder stemden vanwege Covid.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Als dit klopt is het einde oefening voor Kamala en kunnen we vier jaar genieten van ongefundeerde nazi beschuldigingen.
Eigenlijk wel bizar dat er al verkiezingsuitslagen bekend worden gemaakt een week voor ze worden gehouden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het was toch al eerder geduid dat met name de oude Republikeinen massaal eerder stemmen dan de gemiddelde Democraat. 2020 was een heel ander verhaal ivm Covid. Dit lijkt me dus een fraaie spin van Musk namens Trump om straks de kaart van fraude/stelen te kunnen inzetten als het toch Harris wordt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ja, zijn dit daadwerkelijke uitslagen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Eigenlijk wel bizar dat er al verkiezingsuitslagen bekend worden gemaakt een week voor ze worden gehouden.
Oh ja, ook dat is een goede reden om vooraf in elk geval duidelijk te hebben per (swing) state waar veel stemmen verwacht kunnen worden. Vorige keer flipten heel veel pro-Trump-mensen omdat er in een bepaalde staat ineens een grote ommekeer was, ook al was die echt totaal niet raar, omdat er later (zoals verwacht) nog heel veel stemmen binnen kwamen uit een grote stad waar men (zoals verwacht) vooral Democratisch stemde.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:19 schreef TheVulture het volgende:
om straks de kaart van fraude/stelen te kunnen inzetten als het toch Harris wordt.
Zou dit kunnen uitlekken? Of is hier het probleem dat er weinig alternatieven bestaan om als journalist emplooi te vinden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 07:52 schreef KoosVogels het volgende:
Maar het statuut is uiteindelijk vooral een richtlijn, want in de praktijk kan een eigenaar die negeren. En eerlijk is eerlijk: dat gebeurt ook, ook in ons land, ook bij ons bedrijf.
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel niet dat de eigenaar of het moederbedrijf zich in ons land bemoeit met de inhoud van de verschillende uitgaven. Dat gebeurt gelukkig niet (voor zover ik weet).quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zou dit kunnen uitlekken? Of is hier het probleem dat er weinig alternatieven bestaan om als journalist emplooi te vinden.
Zoals gezegd zijn er landen waar hier wetgeving voor bestaat (sowieso is dat een land waar bijvoorbeeld de vakbond nog steeds aandeelhouder is van de grootste tabloid):
"The indicator Editorial autonomy scores a low risk (3%). Autonomy in appointing and dismissing editors-in-chief is regulated by the Swedish Freedom of the Press Act."
De vraag is ook een beetje of de duidelijk andere houding aan de kant van de GOP ten opzichte van early voting effect heeft.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik wacht wel even op duiding door een objectieve bron, in plaats van Musk, die springend en juichend op Trump-rally's staat.
Kan best kloppen, daar niet van. Maar kan zo snel geen andere bron vinden dan Musk.
Het zijn nog niet echt uitslagen want je weet alleen maar welke affiniteit de mensen hadden die gestemd hadden. Het kan natuurlijk best dat een deel van de Republikeinen op Harris gestemd heeft, net zoals ze dat op Haley deden in de voorverkiezingen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zijn dit daadwerkelijke uitslagen?
Waar komt dat überhaupt vandaan, het zou toch echt te gek voor woorden zijn als er nu al echte uitslagen beschikbaar zijn?
Dit gaat over de mensen die als republikein of democraat geregistreerd staan. Logischerwijs stemt iemand die als democraat of republikein geregistreerd staat ook democratisch of republikeins, maar dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zijn dit daadwerkelijke uitslagen?
Waar komt dat überhaupt vandaan, het zou toch echt te gek voor woorden zijn als er nu al echte uitslagen beschikbaar zijn?
Daar heb je gelijk in, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Trump. De peilingen zijn sowieso al gunstiger voor Trump dan in 2016 en in 2020. Tenzij men de methode van peilingen drastisch heeft weten te verbeteren moet je wel concluderen dat hij er zeer goed voor staat in de race.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Dit jaar is totaal niet te vergelijken met 2020, het jaar waarin vooral veel Democraten eerder stemden vanwege Covid.
In theorie is het natuurlijk mogelijk dat al die vroege stemmers bij de Republikeinen nieuwe stemmers zijn, maar de kans is groter dat het stemmers zijn die vorige keer op de dag zelf gingen stemmen en dan heb je alleen maar een verschuiving van het moment van stemmen. We zullen het weten op 5 november (en de vele dagen erna).
Ja, het lijkt nog steeds 50-50, dus wat dat betreft ziet het er beter voor hem uit dan in 2020.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Trump. De peilingen zijn sowieso al gunstiger voor Trump dan in 2016 en in 2020. Tenzij men de methode van peilingen drastisch heeft weten te verbeteren moet je wel concluderen dat hij er zeer goed voor staat in de race.
Ja, dat wist ik wel. Daarmee kun je ook een krant een bepaalde richting op duwen (bijvoorbeeld De Volkskrant). Al was het alleen maar vanuit loyaliteit en piëteit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel niet dat de eigenaar of het moederbedrijf zich in ons land bemoeit met de inhoud van de verschillende uitgaven. Dat gebeurt gelukkig niet (voor zover ik weet).
Maar met zaken als benoemingen heeft de plenaire redactie minder zeggenschap dan zij zelf dacht.
Dat soort nuances gaan verloren in de partijdige 'duiding' door Musk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag is ook een beetje of de duidelijk andere houding aan de kant van de GOP ten opzichte van early voting effect heeft.
https://www.telegraph.co.(...)-surge-pennsylvania/quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:46 schreef TheVulture het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)g-turnout/index.html
In relatie tot de jubelverhalen van Musk hier een extra stukje duiding dat het vrij logisch is dat de Republikeinen nu op voorsprong lijken te liggen
quote:In 2020, the Democrats had a 41 per cent lead with 2.6 million early votes cast, even thought Joe Biden would go on to win the state by just 80.000 votes. The margins were so fine that it was only called for Mr Biden four days after the election
On Monday, with around 1.3 million votes cast, the Republicans had cut the deficit to 29 percentage points.
Dat is zeker waar. Ik vind daar ook wel wat van, maar dit is niet echt de plek om daar over uit te weiden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik wel. Daarmee kun je ook een krant een bepaalde richting op duwen (bijvoorbeeld De Volkskrant). Al was het alleen maar vanuit loyaliteit en piëteit.
Trump voert nu ook campagne om vroeg te stemmen. In 2020 deed hij dat niet, toen zei hij dat vroeg stemmen tot fraude kan leiden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat soort nuances gaan verloren in de partijdige 'duiding' door Musk.
Wat dus logisch is, zo te zien, en niet te vergelijken is met 2020.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
https://www.telegraph.co.(...)-surge-pennsylvania/
Democraten staan nog steeds voor in Pennsylvania, maar het gaat om een kleinere voorsprong dan in 2020.
[..]
In de redenatie dat juist de Republikeinen nu eerder stemmen dan 4 jaar geleden lijkt me dat helemaal geen slecht nieuws voor Harrisquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
https://www.telegraph.co.(...)-surge-pennsylvania/
Democraten staan nog steeds voor in Pennsylvania, maar het gaat om een kleinere voorsprong dan in 2020.
[..]
Linksom of rechtsom, imo blijft het een achterlijk systeem.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:53 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, het lijkt nog steeds 50-50, dus wat dat betreft ziet het er beter voor hem uit dan in 2020.
Wat een nadeel voor Trump zou kunnen zijn, is als hij vooral stemmen extra weet te winnen in staten als Californië en New York. Dan sta je er beter voor in de landelijke poll, maar aangezien hij die staten verliest, heeft hij niet veel aan die extra stemmen. Als de stemmen vooral in de swing states liggen, ja, dan heeft Harris een probleem.
George W. Bush lijkt opeens een normale en goede presidentquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Data van 2 dagen geleden.
Bouzy's voorspelling van nu is een winst voor Harris in Florida met 175000 - 500000 stemmen.
Ik weet het natuurlijk niet zeker. Maar 2 en 4 jaar geleden kwamen al zijn datagedreven voorspellingen uit. Dus ik kijk met veel interesse naar Florida.
Ik verwacht verder dat Harris NV, AZ, NC, GA, NE, WI, MI en PA pakt. Nipt of niet...ik verwacht de EC voor Harris.
Trump zal wel nipt winnen in IO en TX, denk ik. Ik verwacht verder dat Scott, Fischer en Cruz hun zetel verliezen voor de GOP.
Voor velen wat doorgeslagen waarschijnlijk maar ik denk dat we straks zien dat we onderschat hebben hoe het Trumpisme mensen afgestoten heeft...
Tot nog toe zaten ze er naast in de voorspelingen qua % in het voordeel van Trump. Dit verklaard de euforie aan trump kant denk ik. Maar nu zijn er veel andere factoren die meespelen zoas veel minder ethousaisme voor trump onder de bevolking populariteit van harris etc.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:27 schreef Jojoke het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als de polls weer eens verkeerd zitten en Harris wint met een landslide.
Of totale chaos bij de stembureaus vanwege redenen. Misschien dat de GOP nog iets uit de hoge hoed weet te toveren en dat Trump daarom republikeinen op het hart drukte vroeg te stemmen. /aluhoedjequote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump voert nu ook campagne om vroeg te stemmen. In 2020 deed hij dat niet, toen zei hij dat vroeg stemmen tot fraude kan leiden.
Toch is het positief voor Trump dat deze stemmen alvast binnen zijn. Op verkiezingsdag kan er nog van alles gebeuren waardoor mensen thuis blijven (van autopech, een plotseling doktersbezoek tot slecht weer).
Pas na de verkiezingen wordt het echt spannend, ook als Harris wint. Of beter gezegd: juist als Harris wint. Zag dit net voorbijkomen op Twitter, en dat lijkt mij een heel plausibel scenario:quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:06 schreef IndoorKite het volgende:
Blijft wel heel spannend zo. Het wordt een interessante week volgende week.
`quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:13 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Volgens Kamala wilt Trump er voor zorgen dat je niet meer betaald krijgt voor overwerk lol.
Blijkbaar is dit van een podcast waar ze een uur mag leeglopen. Ik zal het straks op mijn gemakje gaan luisteren. Ik hoop oprecht dat ik iets te weten kom over de persoon Kamala en dat het wat meer is dan “Trump slecht, ik goed, stem voor mij ik ben vrouw en discutabel zwart wanneer het mij uitkomt.”
Nee natuurlijk niet, maar een mens mag hopen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
`
Geloof je dit nou zelf ook echt?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
Trump is weer druk bezig met het zaaien van twijfel over de validiteit van de verkiezingen. Niet verrassend, wel zorgwekkend.
[ x ]
Wat een onzin is dit weer. Dat jij en wellicht je bubbel niet van een persoon hebben gehoord, betekend niet dat niemand er ooit van heeft gehoord.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
maar één of andere weirde comedian waar nog nooit iemand van gehoord had
Ik kan je de uiteindelijke conclusie al wel vast geven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
Trump is weer druk bezig met het zaaien van twijfel over de validiteit van de verkiezingen. Niet verrassend, wel zorgwekkend.
[ x ]
Ik ben erg benieuwd!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:54 schreef Monolith het volgende:
Het is lastig om op voorhand in te schatten of en zo ja in welke richting er een systematische afwijking in de peilingen zit. Tot dusver bleken de Trumpkiezers in voorgaande verkiezingen lastiger te vinden door de peilingbureau's. Het kan nu veranderd zijn of ze compenseren er extra hard voor in de wegingen, maar dat weten we pas nadat de verkiezingen zijn geweest.
Bizarquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Het is zo zorgwekkend dat er een onderzoek word ingesteld.
Precies, het is ontdekt en wordt onderzocht. De staat erkent dat deze kwestie aandacht behoeft en zit erbovenop:quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Krijgen we dit gelul weer de komende weken? Dat jullie volle bak meegaan met Trumps beschuldigingen van fraude?quote:
Ja, leuk. Aan de interpretaties van iemand die in z'n profiel heeft staan dat zijn voornaamste doel is om Trump verkozen te krijgen hebben we niet gek veel.quote:
Vond het al zo laat dat ze met die quatsch kwamenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijgen we dit gelul weer de komende weken? Dat jullie volle bak meegaan met Trumps beschuldigingen van fraude?
Lol, betekent dat we de NYT etc niet meer serieus hoeven te nemen aangezien ze zich hebben uitgesproken voor Harris?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, leuk. Aan de interpretaties van iemand die in z'n profiel heeft staan dat zijn voornaamste doel is om Trump verkozen te krijgen hebben we niet gek veel.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Ah, het is weer zo'n twotterdebiel.quote:This same scheme was discovered in Michigan in the 2020 election. Police caught a Democrat organization called GBI Strategies pulling it off after one of their employees turned in almost 10k fraud registrations in ONE DAY. The FBI covered it up.
quote:This wouldn't be the first time paid canvassers have forged political forms. In Michigan, where candidates must gather signatures from supporters to make the ballot, five Republican candidates were disqualified from running for governor in 2022 after paid petition gatherers forged countless nominating petitions.
Hoe jij in vredesnaam functioneert in deze maatschappij, is mij echt een raadsel. Maar ik zal je toch maar uitleggen waarom je vergelijking als een lul op een drumstel slaat, alleen al voor de meelezers.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol, betekent dat we de NYT etc niet meer serieus hoeven te nemen aangezien ze zich hebben uitgesproken voor Harris?
Ik praat niet voor andere, maar als er dus ook maar een enkele echte frauduleuze stem is uitgebracht, dan ga ik mee met Trumps algemene beeld van beschuldigingen van fraude?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijgen we dit gelul weer de komende weken? Dat jullie volle bak meegaan met Trumps beschuldigingen van fraude?
The november suprise.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vond het al zo laat dat ze met die quatsch kwamen
dat snapt hij en het kan hem geen reet schelen.quote:Snap je het verschil?
Het zijn geen stemmen, het zijn kiezersregistraties.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik praat niet voor andere, maar als er dus ook maar een enkele echte frauduleuze stem is uitgebracht, dan ga ik mee met Trumps algemene beeld van beschuldigingen van fraude?![]()
![]()
In dit geval zijn het 2500 stemmen waar onderzoek naar gedaan moet worden. Ongeacht voor welke partij je fraude zou plegen, het feit dat het dus mogelijk is, is überhaupt van de zotte (vandaar mijn reactie).
Heb je gelijk in, mijn fout. Mijn punt blijft nog nog wel staan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn geen stemmen, het zijn kiezersregistraties.
De reden dat ik dit zo stel is omdat je kijkt naar het profiel maar vervolgens niets met de inhoud doet. Als ik diezelfde standaard hanteer jegens de NYT schiet je heel voorspelbaar uit je panty.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe jij in vredesnaam functioneert in deze maatschappij, is mij echt een raadsel. Maar ik zal je toch maar uitleggen waarom je vergelijking als een lul op een drumstel slaat, alleen al voor de meelezers.
De NYT - of andere betrouwbare media - trekt in berichtgeving over dit soort kwesties zelf geen conclusies. De krant praat met mensen die het onderzoek leiden, 'state officials' en deskundigen. Die vertellen hoe de vork in de steel steekt. Zij zijn daar ook de aangewezen personen voor, omdat zij van de hoed en de rand weten. De NYT vult dus zelf niets in, maar laat dat over aan de mensen die zich met deze zaak bezighouden.
Random Twitteraars die ook nog eens extreem partijdig zijn geven echter hun eigen, extreem gekleurde kijk op deze kwestie.
Snap je het verschil?
Nou ja, ik ben het met je eens dat het systeem van jezelf moeten registreren volkomen absurd en middeleeuws is. Hier krijg je gewoon je stempas thuisgestuurd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, mijn fout.
Mijn punt blijft nog nog wel staan.
Je haalt hierboven nota bene een Twitteraar aan die claimt dat de situatie in PA vergelijkbaar is met in 2020 is gedaan door een Democratische groep, maar wat onder het tapijt is geveegd oor de FBI.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De reden dat ik dit zo stel is omdat je kijkt naar het profiel maar vervolgens niets met de inhoud doet. Als ik diezelfde standaard hanteer jegens de NYT schiet je heel voorspelbaar uit je panty.
Die tweet komt van een man die bezig is om kiezers te registreren voor de republikeinen en hij werd juist verdacht van deze mogelijke misdaad. Daarom dacht ik ik deel hem even.
Jup, en de aankomende dagen gaat er nog van alles opgevoerd worden en bij verlies nog maanden lang dat Trump eigenlijk gewonnen had, want 'kijk maar naar hoeveel mensen er naar deze rally zijn gekomen'. En dit gaat nog maar een klein deel zijn van een complete gekheid waar de aankomende dagen naartoe geleefd wordt. Ik weet nog wel de 'excitement' die men had een paar dagen voor 6 januari, want die dag zouden we allemaal zien 'dat Trump president blijft' en er zou een revolutie komen. Op de dag zelf was het smullen geblazen voor deze gasten, de dagen erna kreeg iedereen de schuld behalve Trump en zijn fans.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verkiezingen hebben controlemechanismen en dit onderzoek laat zien dat die naar behoren werken. Het helpt niet als een van de kandidaten direct begint met het schreeuwen van moord en brand, zonder bekend te zijn met de details en uitkomsten van het onderzoek.
Vooral omdat de betreffende kandidaat vier jaar geleden met zijn aanhoudende gelieg ook al twijfel probeerde te zaaien over de uitslag van de verkiezingen, wat uiteindelijke leidde tot de bestorming van het Capitool.
Antifa! En anders wel de FBI!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jup, en de aankomende dagen gaat er nog van alles opgevoerd worden en bij verlies nog maanden lang dat Trump eigenlijk gewonnen had, want 'kijk maar naar hoeveel mensen er naar deze rally zijn gekomen'. En dit gaat nog maar een klein deel zijn van een complete gekheid waar de aankomende dagen naartoe geleefd wordt. Ik weet nog wel de 'excitement' die men had een paar dagen voor 6 januari, want die dag zouden we allemaal zien 'dat Trump president blijft' en er zou een revolutie komen. Op de dag zelf was het smullen geblazen voor deze gasten, de dagen erna kreeg iedereen de schuld behalve Trump en zijn fans.
Hij hoeft in ieder geval niet te betalen voor reclamequote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:48 schreef AnneX het volgende:
Your most grifting president. Ever.
[ x ]
Dat is waar! Helaasch.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij hoeft in ieder geval niet te betalen voor reclame
Onzin, de huidige reps is een mix van FvD ,CDA(die hun principes hebben los gelaten) en BBB en voor de rest geen alternatief op rechtsquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Mooie indeling en helemaal juist.
Ik zou alleen niet zo zeker zijn van het CDA maar de geselecteerde persoon (Susan Collins) is prima gekozen.
Waar is de tijd toch gebleven dat slechts 10% van het land de Republikeinen steunden...
De CDAers met losgelaten principes zitten nu bij NSC en BBBquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Onzin, de huidige reps is een mix van FvD ,CDA(die hun principes hebben los gelaten) en BBB en voor de rest geen alternatief op rechts
Binaire uitkomsten voorspellen die lang niet altijd in toss-up range voorspellen is ook niet bijster interessant.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:54 schreef Beathoven het volgende:
Alan Lichtman, wie 9 van de 10 uitkomsten goed heeft voorspelt, waaronder de winst van Trump eerder; heeft Harris op winst en staat er volledig achter.
Bekijk deze YouTube-video
Zag ook een Nostradamus vergelijking. Maar Nostradamus hing over een ketel met walmen en heeft nog nooit wat goed voorspelt.
Er is vast ook wel een octopus geweest die ze allemaal goed had.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Binaire uitkomsten voorspellen die lang niet altijd in toss-up range voorspellen is ook niet bijster interessant.
Dit soort dingen kunnen voorkomen worden door gewoon een wet in te voeren wat betreft voter-ID.quote:
Ligt toch wel iets anders,quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Mooie indeling en helemaal juist.
Ik zou alleen niet zo zeker zijn van het CDA maar de geselecteerde persoon (Susan Collins) is prima gekozen.
Waar is de tijd toch gebleven dat slechts 10% van het land de Republikeinen steunden...
Links is een factie binnen de Democraten, je hebt daar bepaalde groepen die linkser zijn dan de SP hier, plus extreem-links.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:54 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ligt toch wel iets anders,
Republikeinen een mix van PVV, SGP, BBB en FvD,
Democraten een mix van VVD, D66 en CDA.
Links bestaat in de VS niet meer sinds Roosevelt.
Nee, dat ligt niet (heel) anders.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:54 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ligt toch wel iets anders,
Republikeinen een mix van PVV, SGP, BBB en FvD,
Democraten een mix van VVD, D66 en CDA.
Links bestaat in de VS niet meer sinds Roosevelt.
Ik zie Dick Schoof al met zijn eigen Bijbel komen of kussens proberen te verkopen op tv.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:48 schreef AnneX het volgende:
Your most grifting president. Ever.
[ x ]
RIP Paul!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is vast ook wel een octopus geweest die ze allemaal goed had.
quote:
Wederom fuckery van de republikeinen. Ze kunnen het ook voorkomen door gewoon niet vals te spelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort dingen kunnen voorkomen worden door gewoon een wet in te voeren wat betreft voter-ID.
Zal best. Maar toch is voter ID gewoon een goed idee, we hebben het in Nederland ook.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wederom fuckery van de republikeinen. Ze kunnen het ook voorkomen door gewoon niet vals te spelen.
Voter ID zal echt niet anders zijn. Ook daar zullen de republikeinen continue iets voor verzinnen om voter ID's te kunnen purgen of af te keuren of of of...
Republikeinen willen veilige verkiezingen door voter ID en ze zijn zelf degene die valsspelen, ballots in de fik steken, legal voters purgen en ga zo maar door. Het is een gotspe om hun ideeen mbt 'vertrouwen en veilige verkiezingen' te verdedigen. Dat is namelijk helemaal niet hun doel. Hun doel is het zo moeilijk mogelijk maken voor democratische stemmers om hun stem uit brengen. Zo ingewikkeld is het plaatje niet hoor. Letterlijk elke actie die ze uitvoeren heeft dit als reden.
Van Truth Social?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:46 schreef AnneX het volgende:
Die Ron Filipskowski heeft al langer vaak foto’s en filmpje van inside MAL of de trump plane, die ik nergens anders zie.
Hoe zou die daaraan komen?
quote:Republikein Kennedy jr. mag niet van stembiljet af in twee swingstates, oordeel Hooggerechtshof
Republikein Kennedy jr. mag niet van stembiljet af in twee swingstates, oordeel Hooggerechtshof
Een verzoek van de Republikeinse presidentskandidaat Robert F. Kennedy jr. om van het stembiljet afgehaald te worden in swingstate Wisconsin is afgewezen door het Hooggerechtshof. Kennedy jr. heeft zich al teruggetrokken uit de race en steunt nu Donald Trump, en wilde voorkomen dat hij stemmen wegtrekt van Trump.
Kennedy jr. deed dit verzoek ook in Michigan, waar de rechter hem in het gelijk stelde. Het Hooggerechtshof draaide dat besluit in september weer om. Vandaag besloot het Hof dat de naam Kennedy jr. ook in Wisconsin op stembiljetten zal blijven staan.
Michigan en Wisconsin zijn twee belangrijke staten voor de aanstaande verkiezingen, omdat Trump en Harris daar vrijwel gelijk opgaan in de peilingen.
Volgens de hoogste rechters was het niet mogelijk om de naam van Kennedy jr. nog van alle biljetten af te halen. Een voorstel van Kennedy jr. om zijn naam met stickers te bedekken, werd afgewezen.
Volkskrant
https://www.inquirer.com/(...)lvania-20241029.htmlquote:Reply STOP to unsubscribe from misinformation about the Nov. 5 general election.
If only it were that simple.
Thousands of Pennsylvania voters received a text message this weekend that falsely claimed that they had already voted in the Nov. 5 election.
“Records show you voted,” the text read, linking them to an official Pennsylvania website with information about polling places and early voting.
But the message did not come from an official government resource or a well-known get-out-the-vote advocacy group. Instead, it was signed by “AllVote,” a self-proclaimed voter-mobilization program that election officials have repeatedly flagged as a scam to be avoided and ignored.
If “AllVote” sounds familiar, the name has been linked to other confusion-sowing text campaigns in the lead-up to the election. Montgomery County officials in August warned voters about “AllVote.com” that was texting registered voters and falsely claiming that they were not registered to vote — part of a scam to “capture personal, sensitive information from voters in an attempt to exploit them later on,” election commissioners said.
Election officials in Arizona and North Carolina raised concerns about text campaigns from an organization with the same name in recent months.
On Monday, however, a representative from AllVote insisted that it was a misunderstanding.
Charlotte Clymer, a contracted spokesperson for AllVote, sent The Inquirer an apologetic statement, describing the texts as a well-intended reminder-turned-disastrous mistake, thanks to a typo committed by staffers.
“We are mortified by this mistake and the confusion it has caused,” the organization said in the statement.
The organization would not say how many voters were sent the erroneous text.
The original message was intended to inform Pennsylvania voters that they had cast ballots in 2022 and to direct them toward a verified link to explore their voting options. But “in 2022″ was left out of the script, which led to widespread confusion, the statement said.
“In the heat of the campaign season, workers working long hours simply made a copy-editing mistake,” the statement read.
A follow-up text was sent to voters who received the initial text message, informing them of the error. But those who replied “STOP” to the initial message — or marked the sender as spam — may not have received the follow-up, and the organization acknowledged the damage done.
“We deeply apologize for this error, which we understand caused significant confusion, especially amongst voters who have not voted yet but were told they had,” the organization said, vowing to implement an additional review process on future text alerts.
Clymer described AllVote as “funded by progressive donors aiming to increase voting participation” but declined to provide details about the group’s backers. A political action committee with that name was registered this year. Yet little public information is available about AllVote, and its website lists no founder or staffers.
Clymer said the organization does not disclose its backers for fear of being targeted by the far-right. She also said that election officials and news reports that issued statements characterizing their recent efforts as phishing scams were incorrect.
“The vast majority of our messages only include official .gov links,” Clymer said in an email. “We’ve seen negative stories from elections offices coming out, even when we are just sending people to their website. For good reason, election officials are reacting quickly, but unfortunately, they aren’t always verifying their suspicions before they publish a press release (or reaching out to us).”
The apparent mistake also appears to undermine the professed mission of the fledgling group. On its website, AllVote says its mission is to help “eliminate the uncertainty for voters by sending them direct information.”
“We take seriously the responsibility of providing correct information,” the website reads. “Some of our communications include information about whether a voter has cast their ballot — we take every step to ensure that this information is up-to-date and based on the freshest version of the voter file that excludes those who already voted.”
Generally, election officials advise voters to defer to messaging from the Pennsylvania Department of State or their local election board for trusted and accurate information. Philadelphia City Commissioner Lisa Deeley, one of Philadelphia’s three election commissioners, echoed this on Monday.
“Voters should be careful and not believe everything they read on Facebook, receive in the mail, or via text,” Deeley said. “As we get close to Election Day, make sure you are checking a trusted source for your election information. Voters can check their registration, mail ballot status, or find their polling place all from our website Vote.Phila.gov or by calling 215-686-VOTE.”
The Pennsylvania Department of State did not immediately respond to a request for comment. The Philadelphia District Attorney’s Office, which operates an election fraud task force every election season, received reports of the erroneous texts, but a spokesperson declined further comment.
Ja. Een bizar slecht systeem dit.quote:
Maar het is wel zo een groot land dat hier serieuze reflectie op kan bestaan. Een veelvoud aan media, gedachtes en stromingen. In vele Europese landen, waaronder de onze, is het aanwijzen van de eigen systeemzwaktes spaarzamer (bijv. de rol en achtergronden van de Eerste Kamer bij ons).quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Een bizar slecht systeem dit.
We hebben ook een overheid die je zonder te registreren laat stemmen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zal best. Maar toch is voter ID gewoon een goed idee, we hebben het in Nederland ook.
Werden alle beroepsoplichters maar uit hun partij getrapt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://www.inquirer.com/(...)lvania-20241029.html
Waarom zou je als organisatie in hemelsnaam Clymer aannemen?Een beroepsoplichter en iemand die ook in de UK al uit meerdere politieke partijen getrapt is.
Ja, met Voter ID is dat dan ook niet meer nodig. Dat is het grote voordeelquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We hebben ook een overheid die je zonder te registreren laat stemmen.
Wow!quote:
Die zijn overal in de ook linkse media te zien, en daarom noem ik ze niet, het zijn feiten. Mijn eigen mening zit er alleen in de laatste paar regels bij. Maar ik ga wel geld op Trump zetten, ik denk dat hij nog steeds serieus onderpresteerd, zoals in 2020 en 2016, in de polls. Hij gaat de popular vote ook winnen denk ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 02:42 schreef Barbusse het volgende:
Je zou natuurlijk een fatsoenlijke bronvermelding kunnen geven voor al die 'feiten' die je poneert, maar ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je dat niet doet/kunt.
Wie allemaal dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 02:38 schreef Eagles89 het volgende:
En toch beweert hier de meerderheid dat Harris zal winnen
Joe, wat doe je?quote:Biden onder vuur nadat hij aanhangers Trump 'afval' noemt
De Amerikaanse president Joe Biden ligt onder vuur. Hij reageerde op uitspraken van komiek Tony Hinchcliffe, die tijdens Trumps slotpleidooi Puerto Rico als een 'eiland van afval' beschreef, door aanhangers van Trump afval te noemen. In een videogesprek met non-profitorganisatie VotoLatino zei Biden: 'Het enige afval dat ik zie ronddrijven zijn zijn aanhangers.' De uitspraak zorgde voor ophef op sociale media.
Zo, Biden zegt iets over vastgeroeste die hard Trump stemmers. Ik denk dat die stemmers niet meer op Harris gaan stemmen nu.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 02:46 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Die zijn overal in de ook linkse media te zien, en daarom noem ik ze niet, het zijn feiten. Mijn eigen mening zit er alleen in de laatste paar regels bij. Maar ik ga wel geld op Trump zetten, ik denk dat hij nog steeds serieus onderpresteerd, zoals in 2020 en 2016, in de polls. Hij gaat de popular vote ook winnen denk ik.
Ik kwam deze tegen op X, bizar als het echt zo is, en de tweede link is een quote van Biden, die zojuist het verkiezingsresultaat heeft beklonken, daar is dan toch nog die Oktober verrassing!
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Natuurlijk is dat niet waar, dit komt gewoon uit de dikke duim. Een gedeelte van deze data kan helemaal niet verzameld worden en voor een goede verzameling van de rest op zo’n locatie heb je miljoenenapparatuur nodigquote:Op woensdag 30 oktober 2024 02:46 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik kwam deze tegen op X, bizar als het echt zo is,
Daar ga je geen antwoord op krijgen want er is niemand die bij voorbaat beweert dat Harris dit wel even gaat winnen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 02:38 schreef Eagles89 het volgende:
En toch beweert hier de meerderheid dat Harris zal winnen, sommige beweren zelfs met een “landslide”. Lol. Geef me dan eens echt goede redenen?
In Pennsylvenia weten we niet wie gaat winnen. De winnaar uit Pennsylvenia wint ook de verkiezingen. Ook in de andere zes Swing States is het niet duidelijk wie er kan winnen. Voor Trump is het onmogelijk om met een landslide de verkiezingen te winnen, aangezien Trump in alle zeven Swing States, plus Minnesota, plus nog een aantal Staten moet winnen die Clinton in 2016 had gewonnen. Voor Harris daarentegen is het niet onmogelijk om met een landslide de verkiezingen te winnen. Harris moet dan in alle zeven Swing States, plus Florida, plus Texas winnen. De kans is nog altijd klein dat dat gaat gebeuren, maar het is niet onmogelijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar ga je geen antwoord op krijgen want er is niemand die bij voorbaat beweert dat Harris dit wel even gaat winnen.
Dat soort zeker weten geschreeuw horen we vooral van Trumpfans,
Ja het is bloedspannend.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In Pennsylvenia weten we niet wie gaat winnen. De winnaar uit Pennsylvenia wint ook de verkiezingen. Ook in de andere zes Swing States is het niet duidelijk wie er kan winnen. Voor Trump is het onmogelijk om met een landslide de verkiezingen te winnen, aangezien Trump in alle zeven Swing States, plus Minnesota, plus nog een aantal Staten moet winnen die Clinton in 2016 had gewonnen. Voor Harris daarentegen is het niet onmogelijk om met een landslide de verkiezingen te winnen. Harris moet dan in alle zeven Swing States, plus Florida, plus Texas winnen. De kans is nog altijd klein dat dat gaat gebeuren, maar het is niet onmogelijk.
Waarschijnlijk wordt dit de uitslag:quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het is bloedspannend.
Maar "Ik weet zeker dat X wint" komt voor minimaal 99% uit de monden van Trump fanboys.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |