abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 oktober 2024 @ 08:35:06 #1
862 Arcee
Look closer
pi_215398904
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:02:30 #2
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215399103
Begin de dag met een lach :)

Deze clip van de Klanrally van gisteren was nog niet voorbij gekomen...een pareltje

twitter

Ik acht overigens de kansen van Donnie om nog te winnen na deze haatavond...nihil. wat een freakshow!
pi_215399223
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ben benieuwd hoe onze huis-MAGA's en Trump-apologeten terugkijken op deze haatbijeenkomst.

@:Chivaz en @:HowardRoark, what say you?
Ik zou graag voorbeelden zien van deze vermeende haat? Met alleen een krantenkop kan ik niets.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215399236
Don’t you! All of you don’t react pls.
pi_215399240
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ook dat! Doet-ie al jaren :Y

[ x ]
[ x ]
[ x ]

Mooi is dat altijd ja. Trump (en zijn autoritaire collega's wereldwijd) hebben er geen probleem mee mensen om de haverklap fascist te noemen, maar worden helemaal hysterisch als ze zelf zo genoemd worden. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215399346
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mooi is dat altijd ja. Trump (en zijn autoritaire collega's wereldwijd) hebben er geen probleem mee mensen om de haverklap fascist te noemen, maar worden helemaal hysterisch als ze zelf zo genoemd worden. :')
De projectie bij de conservatieve maga cult volgers is ernstig vervormd en men wilt de observeerbare totalitaire en autoritaire opmerkingen van hun idolen niet zien..
pi_215399397
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou graag voorbeelden zien van deze vermeende haat? Met alleen een krantenkop kan ik niets.
Filmpjes zijn echt overal te vinden, maar ik zal je een handje helpen. En het gaat het hier niet om de reactie van Baldwin, maar om de bijgevoegde video.

twitter

En ja, ik snap dat de man een 'komiek' is. Maar je treedt niet op in een of andere comedyclub, maar geeft een speech tijdens een politieke bijeenkomst. En dan laat je je zo uit over Puerto Ricanen, wetende dat je spreekt op een rally van een man die zich in het verleden al vaker negatief uitliet over Puerto Rico en de mensen die daar vandaan komen.

Maar er waren meer bijzondere sprekers:

twitter

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215399452
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Filmpjes zijn echt overal te vinden, maar ik zal je een handje helpen. En het gaat het hier niet om de reactie van Baldwin, maar om de bijgevoegde video.

[ x ]

En ja, ik snap dat de man een 'komiek' is. Maar je treedt niet op in een of andere comedyclub, maar geeft een speech tijdens een politieke bijeenkomst. En dan laat je je zo uit over Puerto Ricanen, wetende dat je spreekt op een rally van een man die zich in het verleden al vaker negatief uitliet over Puerto Rico en de mensen die daar vandaan komen.
Zoals je zelf al aangeeft, dit is een comedian. Dus wat is hier nu precies racistisch aan dan? Probeer dit eens te onderbouwen.
quote:

[ x ]
Dit begrijp ik ook niet. Miller is toch een Amerikaan?
quote:
[ x ]
Dit is inderdaad hysterisch en raar.

Maar de andere kant roept toch ook van alles over Trump? Ik zie dus niet waarom dit laatste wel kan, maar tegelijkertijd wordt verwacht dat Republikeinen netjes blijven over Harris. Dit is natuurlijk niet hoe het spelletje werkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215399494
Maga is gewoon full tilt nazi gegaan. Dit wordt door de gebruikelijke excuus Truusjes als komedie uitgelegd. News at 11.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:05:14 #10
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215399500
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:25 schreef AnneX het volgende:
Don’t you! All of you don’t react pls.
Waarom niet? Ik vind het altijd wel leuk om op jou te reageren ;)

Daarom, speciaal voor jou...The Lord of the Incels!

twitter
pi_215399523
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals je zelf al aangeeft, dit is een comedian. Dus wat is hier nu precies racistisch aan dan? Probeer dit eens te onderbouwen.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wat vind je er nou van dat zulke uitspraken worden gedaan tijdens een politieke bijeenkomst? Nogmaals, hij staat niet in de lokale comedy club.

Ik heb het trouwens nergens gehad over 'racisme', maar over 'haat'.

quote:
Dit begrijp ik ook niet. Miller is toch een Amerikaan?
[..]
Dit is inderdaad hysterisch en raar.

Maar de andere kant roept toch ook van alles over Trump? Ik zie dus niet waarom dit laatste wel kan, maar tegelijkertijd wordt verwacht dat Republikeinen netjes blijven over Harris. Dit is natuurlijk niet hoe het spelletje werkt.
Nogmaals, jij vroeg om voorbeelden van 'vermeende haat'. U vraagt, wij draaien.

Verder is het nou juist precies andersom. Trump doet al sinds 2015 niets anders dan zijn politieke tegenstanders beschimpen. Zelfs zijn partijgenoten moeten het dikwijls ontgelden. Trump suggereerde zelfs dat DeSantis (de grote held van Chivaz) een pedofiel is. Maar nu doe jij overkomen alsof Republikeinen slechts reageren op felle uitlatingen uit het Democratische kamp. Knul, we volgen deze gekkigheid nu al bijna tien jaar. Ga iemand anders voor de gek houden.

En dit:

twitter
pi_215399525
Ben wel een beetje klaar met die "Trump bedoelt dat helemaal niet"-sane washers...

There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215399613
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:04 schreef Barbusse het volgende:
Maga is gewoon full tilt nazi gegaan. Dit wordt door de gebruikelijke excuus Truusjes als komedie uitgelegd. News at 11.
Voorbeelden van nazisme tijdens deze rally?
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wat vind je er nou van dat zulke uitspraken worden gedaan tijdens een politieke bijeenkomst? Nogmaals, hij staat niet in de lokale comedy club.
Ik vind alle politieke rallies in de VS tenenkrommend. Dat er bekendheden uit de kast worden gehaald om stemmen te winnen is simplistisch en toont ook aan dat het niet meer om de inhoud gaat. Deze rally is daar weer een voorbeeld van.
quote:
Ik heb het trouwens nergens gehad over 'racisme', maar over 'haat'.
Er is ook geen sprake van 'haat'. 'Spot' zou je misschien nog een argument voor kunnen maken, maar dat krijg je dus meestal met een comedian.
quote:
[..]
Nogmaals, jij vroeg om voorbeelden van 'vermeende haat'. U vraagt, wij draaien.

Verder is het nou juist precies andersom. Trump doet al sinds 2015 niets anders dan zijn politieke tegenstanders beschimpen. Zelfs zijn partijgenoten moeten het dikwijls ontgelden. Trump suggereerde zelfs dat DeSantis (de grote held van Chivaz) een pedofiel is. Maar nu doe jij overkomen alsof Republikeinen slechts reageren op felle uitlatingen uit het Democratische kamp. Knul, we volgen deze gekkigheid nu al bijna tien jaar. Ga iemand anders voor de gek houden.

En dit:

[ x ]
Nee, ik heb niet gezegd dat Republikeinen slechts reageren op uitlatingen van het Democratische kamp. Ik gaf aan dat er aan beide kanten nogal discutabele dingen wordt gezegd over de politieke tegenstander.
pi_215399623
twitter

Ze gaan wel echt all in he met muh Hitler etc.
pi_215399628
Typisch ook dat een ieder in dit topic de talking points 1 op 1 heeft overgenomen van de media.
Maar het is Chivaz die in een bubbel zit hoor die smerige fascist.
pi_215399632
Aardig stukje achtergrondinfo over nationale polls vs polls in swing states:
https://www.natesilver.net/p/the-state-of-play-in-the-7-states
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215399720
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:16 schreef Chivaz het volgende:
Typisch ook dat een ieder in dit topic de talking points 1 op 1 heeft overgenomen van de media.
Jij noemt jezelf een fascist ?
pi_215399740
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij noemt jezelf een fascist ?
Lekker in zijn slachtofferrol laten wentelen deze fantast. :D
pi_215399787
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:16 schreef Chivaz het volgende:
Talking points? De media?

Nee hoor, we luisteren gewoon naar wat er zoal is gezegd tijdens die bijeenkomst. Zoals dit pareltje:

twitter

'The whole fucking party, a bunch of degenerates. Lowlifes, jew-haters and lowlifes. Everyone of them'.

Gezellige boel.
pi_215399872
quote:

[..]

[ x ]

[ x ]

[ x ]
Hakken over de sloot situatie zou kunnen. Maar er wordt nu al geschreven dat als Trump verliest, dit de reden is geweest. En dat was niet slim.
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:41:51 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215399879

In New York heb je dus ook niet ultra-rechtse tabloids. De hypocrisie rondom Israel en antisemitisme is inderdaad stuitend. Maar dat zien we ook in eigen land met Annabel 'mooie ovens' Nanninga en Bart Nijman (tweede link). Het huidige regeringsbeleid maakt de samenleving dan ook minder weerbaar tegen discriminatie en antisemitisme; die draai gaat hoe dan ook komen (net als met homo-kwesties e.d.).

Orban is er ook zo één; zijn beleid is diep antisemitisch.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:46:48 #22
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215399934
Vind dat we het in Nederland toch beter doen, met een debat net voor de verkiezingen.
Het debat tussen Trump en Kamala is iedereen al lang vergeten.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:27:27 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215400288
Ayaan Hirsi Ali steunt openlijk Trump. Kwaadaardig. Harris zou voor anarchie zorgen ofzo.

Musk met zijn nazi-letters MAGA pet (het lettertype dat de nazis gebruikten)

Waar zijn we beland?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:38:54 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215400382
Ja maar 'woke'...

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:47:51 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215400497
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 28 oktober 2024 @ 12:45:01 #26
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215400998
Deze bedoelde ik
twitter

Gaat lekker daar bij het voormalige 'centrum-rechts'.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 28 oktober 2024 @ 12:50:11 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215401044
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
Deze bedoelde ik
[ x ]
Wat een intens kutwijf is het ook nog steeds hè, de "Rule of Law" verdedigen terwijl hij vertegenwoordigd wordt door een crimineel, en de regering Biden "tiranniek" noemen.
Echt, wat ben ik blij dat we hier van dat loeder af zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215401062
quote:
Deze bedoelde ik
[ x ]
Ayaan denkt dat Trump een handhaver is van " the Rule of Law, Common Sense and a veneration of the American Constitution"
Liegt ze... wil ze niet weten dat Trump the Law en de grondwet overtreedt (verkrachting, verkiezingsfraude, staatsgreep)
En zeker geen positieve common sense heeft.
Wat is die dame afgegleden naar bedrieglijk maga-rechts
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:04:52 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215401189
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat een intens kutwijf is het ook nog steeds hè, de "Rule of Law" verdedigen terwijl hij vertegenwoordigd wordt door een crimineel, en de regering Biden "tiranniek" noemen.
Echt, wat ben ik blij dat we hier van dat loeder af zijn.
Nou ja, Yesilgöz is geen verbetering en is uit hetzelfde hout gesneden (m.i.). Overeenkomsten in levensloop, zelfde soort kittige ambitie. Sinds Hirsi Ali haar tijd - die nooit partijleider werd - is de partij alleen maar verder naar rechts opgeschoven.

Wat dit vooral ontmaskerd is het schaamteloze opportunisme en cynisme. Natuurlijk spelen de baantjes bij (goedbetaalde) conservatieve denktanks mee (ja, die willen echt wat aan illegaliteit doen maar niet heus), de gigs op televisie en zo verder. Ze is getrouwd met de historicus Naill Ferguson - Rutte is er fan van.

Dan kun je gewoon zonder schaamte en vol ambitie achter 'MAGA petten met nazi letters' aan lopen. En 'links' van antisemitisme beschuldigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:06:35 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215401203
Abraham Lincoln, kent iemand die naam nog?

De GOP in ieder geval niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215401233
Altijd wel ff lekker om een klan rally een week voor de verkiezingen te houden om de puntmutsen de enthousiasmeren.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215401244
quote:
Deze bedoelde ik
[ x ]
Wiens brood men eet...
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215401299
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dit is de GOP ook niet meer, alle gematigde geluiden binnen de partij hebben het schip inmiddels verlaten. Wat moet doorgaan voor de Republikeinse partij is verworden tot een MAGA-sekte.
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:17:10 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215401333
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wiens brood men eet...
Ja, en als iedereen dat doet kom je bij een dystopie als Blade Runner uit, met wat hulp van AI en moderne kennis over de werking van het primaatbrein.

In de hele wereld zien we deze krachten en dynamieken, dat wordt nog steeds teveel onderschat ('ja maar Amerika/Hongarije is heel anders'). Heel benauwend allemaal. Hirsi Ali kijkt toe wanneer de treinen weer gaan rijden.

De opmerking over Puerto Rico waar heel Europa nu over valt verschilt natuurlijk nagenoeg niets van wat de diverse Europese partijen over 'hun' eilandjes noemen (bijvoorbeeld de PVV en het 'Antiliaanse boevennest')
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:19:22 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215401350
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit is de GOP ook niet meer, alle gematigde geluiden binnen de partij hebben het schip inmiddels verlaten. Wat moet doorgaan voor de Republikeinse partij is verworden tot een MAGA-sekte.
Ook dit proces zie je in zoveel landen. Bij de Tories precies hetzelfde. Rory Stewart is het posterchild maar er zijn er zo enorm veel van.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:25:58 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215401397
twitter

Misschien een leuk baantje voor Gidi Markuszower.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215401404
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ook dit proces zie je in zoveel landen. Bij de Tories precies hetzelfde. Rory Stewart is het posterchild maar er zijn er zo enorm veel van.
Ben dan ook heel benieuwd welke kant het westen op beweegt. Het noodlot kan absoluut nog worden afgewend, maar het is niet ondenkbaar dat zowel de VS als Europa wegzakt in fase van achteruitgang.

De VS keert naar binnen, vervreemdt zich van bondgenoten en neemt (tijdelijk) afscheid van zijn leidende rol op het wereldtoneel. De scheurtjes die nu al ontstaan in het fundament van de EU leiden tot steeds grotere scheuren, waarna de unie ofwel klapt of uiteen valt in kleinere samenwerkingsverbanden, met de oude, vertrouwde continentale verdeeldheid als gevolg. Dat zou het einde betekenen van de westerse hegemonie en de deur openen naar een onzekere toekomst.

Maar goed, ik schets hier nu een heel donker scenario. Het is niet gezegd dat het zover komt.
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:30:31 #38
6484 ExTec
Would you like to know more?
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:34:32 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215401452
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben dan ook heel benieuwd welke kant het westen op beweegt. Het noodlot kan absoluut nog worden afgewend, maar het is niet ondenkbaar dat zowel de VS als Europa wegzakt in fase van achteruitgang.

De VS keert naar binnen, vervreemdt zich van bondgenoten en neemt (tijdelijk) afscheid van zijn leidende rol op het wereldtoneel. De scheurtjes die nu al ontstaan in het fundament van de EU leiden tot steeds grotere scheuren, waarna de unie ofwel klapt of uiteen valt in kleinere samenwerkingsverbanden, met de oude, vertrouwde continentale verdeeldheid als gevolg. Dat zou het einde betekenen van de westerse hegemonie en de deur openen naar een onzekere toekomst.

Maar goed, ik schets hier nu een heel donker scenario. Het is niet gezegd dat het zover komt.
Ja mee eens alleen zou ik willen zeggen dat het handhaven van de Westerse hegemonie sowieso een lastige zaak zal zijn. Gezien de bevolkingsaantallen, grondoppervlak en de verdeling van grondstoffen op de wereld.

Of dat nu zo heel slecht hoeft te zijn weet ik niet (is Japan of Singapore zo slecht af? Zijn de klassieke/voorheen neutrale landen slecht af?), dat wordt ook een beetje gekleurd door de traditioneel sterke Atlantische lobby in het land, maar de langzame verdeeldheid binnen Europa (en reken maar dat de radicaal-rechtsen onderling ruzie krijgen) en de plutocratische afbraak van democratie en civil society is niet best. Het betere brein masseren door de Musken, met hun niet-woke AI.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215401463
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, en als iedereen dat doet kom je bij een dystopie als Blade Runner uit, met wat hulp van AI en moderne kennis over de werking van het primaatbrein.

In de hele wereld zien we deze krachten en dynamieken, dat wordt nog steeds teveel onderschat ('ja maar Amerika/Hongarije is heel anders'). Heel benauwend allemaal. Hirsi Ali kijkt toe wanneer de treinen weer gaan rijden.

De opmerking over Puerto Rico waar heel Europa nu over valt verschilt natuurlijk nagenoeg niets van wat de diverse Europese partijen over 'hun' eilandjes noemen (bijvoorbeeld de PVV en het 'Antiliaanse boevennest')
Ik ben er ook geen voorstander van. Sterker, dit is imho exact het probleem van deze tijd waar opiniemakers / influencers bakken met geld verdienen aan selectief geshopte videootjes en selectieve meninkjes met onzorgvuldige onderbouwing (of glasharde leugens) enzo. Meningen te koop voor de hoogste bieder en een megafoon gegeven door sociale media.
pi_215401466
twitter

Achja, a little secret. Klinkt ook weer heel normaal dit. :')
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:36:43 #42
38496 Perrin
pi_215401467
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De toekomst wordt sowieso geen feestje met o.a. klimaatverandering, afnemende welvaart, overbevolking en afbrokkelende macht voor 'onze kant'. De vraag is meer hoe erg het wordt dan óf het erg wordt. Het fossielebrandstof-feestje loopt op zijn eind, de kater volgt.
pi_215401533
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja mee eens alleen zou ik willen zeggen dat het handhaven van de Westerse hegemonie sowieso een lastige zaak zal zijn. Gezien de bevolkingsaantallen, grondoppervlak en de verdeling van grondstoffen op de wereld.

Of dat nu zo heel slecht hoeft te zijn weet ik niet (is Japan of Singapore zo slecht af? Zijn de klassieke/voorheen neutrale landen slecht af?), dat wordt ook een beetje gekleurd door de traditioneel sterke Atlantische lobby in het land, maar de langzame verdeeldheid binnen Europa (en reken maar dat de radicaal-rechtsen onderling ruzie krijgen) en de plutocratische afbraak van democratie en civil society is niet best. Het betere brein masseren door de Musken, met hun niet-woke AI.
Of het 'slecht' is, daar kun je inderdaad over redetwisten. Rob de Wijk constateert in 'Een Nieuwe Wereldorde' mijn idee terecht dat huidige internationale orde is gebouwd op westerse waarden en 'ons' daarmee een voordeel verschaft. Kort gezegd: het spel is 'rigged' in ons voordeel. Valt die wereldorde uit elkaar, dan heeft dat uiteraard gevolgen voor die voorrangspositie.

Is dat slecht? Voor ons is het in elk geval niet gunstig. Ook is onduidelijk hoeveel waarde die nieuwe wereldorde hecht aan moreel leiderschap. Begrijp me niet verkeerd, het westen kan enorm hypocriet zijn. Maar de internationale instituties die na WOII zijn opgetuigd door het westen hebben in elk geval getracht het leven beter te maken voor de slachtoffers van armoede en oorlog op deze planeet. Het is nog maar de vraag of een wereldorde die wordt geleid door China dezelfde waarden nastreeft.

Maar je hebt sowieso gelijk dat de westerse dominantie onhoudbaar. Zelfs als we alle zeilen bijzetten is het onmogelijk om landen bij te benen wier bevolking vele malen groter is en die de beschikking hebben over cruciale grondstoffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 28-10-2024 14:35:51 ]
pi_215401538
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:36 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Achja, a little secret. Klinkt ook weer heel normaal dit. :')
Ook weer typisch Trump die zijn mond niet kan houden.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:46:50 #45
6484 ExTec
pi_215401543
Maar misschien kunnen de usual suspects hier uitleggen dat die swastika helemaal niks te betekenen heeft, ofzo. Ze vonden het gewoon een mooi artistiek ding. Of 'ze wisten niet' wat het in de praktijk betekent.

twitter
pi_215401689
Geraldo is ook niet bepaald enthousiast over de rally van gisteravond.

twitter

En voor alle duidelijkheid: tot een paar jaar geleden was Rivera een enthousiast bewonderaar van Trump:

Fox personality Geraldo Rivera, a personal Trump friend, supports impeachment and admits he may have 'refused to see' earlier problems

[ Bericht 25% gewijzigd door KoosVogels op 28-10-2024 14:14:37 ]
pi_215401734
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
Geraldo is ook niet bepaald enthousiast over de rally van gisteravond.

[ x ]

En voor alle duidelijkheid: tot een paar jaar geleden was Rivera een enthousiast bewonderaar van Trump:

Fox personality Geraldo Rivera, a personal Trump friend, supports impeachment and admits he may have 'refused to see' earlier problems
Was een ouwe vriend van Trump.
  maandag 28 oktober 2024 @ 14:22:57 #48
6484 ExTec
pi_215401778
Deze mag er ook nog wel even bij, gezien het niveau van ontkenning zichtbaar hier bij enkelen.

Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 oktober 2024 @ 14:24:53 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215401794
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat als Trump op een gegeven moment dood is. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die een Republikeins gedachtegoed hebben en gewoon 'normaal' zijn, het is immers niet zo dat het Democratische gedachtegoed 'goedaardig' is en het Republikeinse gedachtegoed 'kwaadaardig', maar ja, die MAGA-sekte is wel een ander niveau inderdaad. Vandaar: benieuwd hoe het zich wellicht een beetje gaat herstellen als Trump er niet meer is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 28 oktober 2024 @ 14:28:29 #50
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215401816
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:46 schreef ExTec het volgende:
Maar misschien kunnen de usual suspects hier uitleggen dat die swastika helemaal niks te betekenen heeft, ofzo. Ze vonden het gewoon een mooi artistiek ding. Of 'ze wisten niet' wat het in de praktijk betekent.

[ x ]
Dit is echt en afkomstig van de Trump campaign?
pi_215401871
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:24 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat als Trump op een gegeven moment dood is. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die een Republikeins gedachtegoed hebben en gewoon 'normaal' zijn, het is immers niet zo dat het Democratische gedachtegoed 'goedaardig' is en het Republikeinse gedachtegoed 'kwaadaardig', maar ja, die MAGA-sekte is wel een ander niveau inderdaad. Vandaar: benieuwd hoe het zich wellicht een beetje gaat herstellen als Trump er niet meer is.
Ik denk dat het dan een kwestie van tijd is voordat er een nieuw rechts-populistisch figuur opstaat. En dat zal niet JD Vance zijn, dat is een slimme kerel, maar die mist de uitstraling en het charisma om grote groepen aan te spreken.

In Nederland zag je ook dat er na de moord op Pim Fortuyn anderen in dat gat sprongen. Wilders zou je als de opvolger van Fortuyn kunnen zien, al is Wilders qua retoriek en ideeën een stuk platter.

Er is gewoon een groot deel van de bevolking in de VS dat internationalisering en immigratie als bedreiging ervaart. Dit omdat er steeds meer internationalisering is, maar ook omdat mensen zien dat hun eigen positie onder druk staat. Die frustraties moeten eruit. Ik zie een gematigde nationalist, die het immigratievraagstuk zo'n beetje negeert, in deze tijd niet gemakkelijk populair worden.
pi_215401903
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat het dan een kwestie van tijd is voordat er een nieuw rechts-populistisch figuur opstaat. En dat zal niet JD Vance zijn, dat is een slimme kerel, maar die mist de uitstraling en het charisma om grote groepen aan te spreken.

In Nederland zag je ook dat er na de moord op Pim Fortuyn anderen in dat gat sprongen. Wilders zou je als de opvolger van Fortuyn kunnen zien, al is Wilders qua retoriek en ideeën een stuk platter.

Er is gewoon een groot deel van de bevolking in de VS dat internationalisering en immigratie als bedreiging ervaart. Dit omdat er steeds meer internationalisering is, maar ook omdat mensen zien dat hun eigen positie onder druk staat. Die frustraties moeten eruit. Ik zie een gematigde nationalist, die het immigratievraagstuk zo'n beetje negeert, in deze tijd niet gemakkelijk populair worden.
Ik vind het dan altijd wel weer wat opmerkelijk dat men daar immigranten de schuld van geeft en niet de werkgevers/bedrijven die liever hun productie verplaatsen naar goedkopere landen of die liever goedkopere arbeidskrachten aannemen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 28 oktober 2024 @ 14:45:13 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215401906
Zo'n roast doe je toch altijd met mensen die je persoonlijk kent? Dat je vanwege de band met elkaar zulke harde grappen over elkaar kunt maken? Wel grappig dat het dan ook nog gedaan wordt van 'het kamp' waar de leider amper grappen over hemzelf duldt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 28 oktober 2024 @ 14:45:28 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215401908
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De Republikeinen zijn al heel lang de kwaadaardige kant op gegaan (wat je o.a. ziet met de willens en wetens doorgevoerde mass incarceration). Van Reagan tot Gingrich, tot Bush jr - met engerds als Rumsfeld en Cheney naast hem - tot Trump.

Bush sr. viel weliswaar buiten dit patroon, ondanks zijn hele vieze campagne in '88, maar dat afglijden naar racisme, massale opsluiting en dergelijke is al heel lang aan de gang. Het lijkt wel alsof we allemaal collectief vergeten zijn hoe de martelpresident Bush jr. was en op welke wijze Bush in Europa werd gezien (Bush jr. heeft zich trouwens tot nu toe afzijdig gehouden...).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215401918
quote:
15s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vind het dan altijd wel weer wat opmerkelijk dat men daar immigranten de schuld van geeft en niet de werkgevers/bedrijven die liever hun productie verplaatsen naar goedkopere landen of die liever goedkopere arbeidskrachten aannemen.
En dat niet alleen. Het immigratieprobleem wordt door Trump & Co in stand gehouden om stemmen te trekken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 28 oktober 2024 @ 14:48:39 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215401923
quote:

[..]
Maar ook vervolgens al hun nieuws via internet van buitenlandse 'bronnen' halen. Met internet en wat jij aanstipt is die internationalisering inevitable. Kijk alleen al naar de spullen die je in huis hebt die van Westerse merken komen, die in een ander land zijn gemaakt. Ik zou het wel mooi vinden al uiteindelijk alle landen in de wereld met elkaar samenwerken en op die manier oorlogen kunnen verminderen. Een utopie, ik snap het, maar jezelf weer in gaan graven lijkt mij op de lange termijn ook niet bevoordelijk.
  maandag 28 oktober 2024 @ 15:00:37 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215402004
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Of het 'slecht' is, daar kun je inderdaad over redetwisten. Rob de Wijk constateert in 'Een Nieuwe Wereldorde' mijn idee terecht dat huidige internationale orde is gebouwd op westerse waarden en 'ons' daarmee een voordeel verschaft. Kort gezegd: het spel is 'rigged' in ons voordeel. Valt die wereldorde uit elkaar, dan heeft dat uiteraard gevolgen voor die voorrangspositie.

Is dat slecht? Voor ons is het in elk geval niet gunstig. Ook is onduidelijk hoeveel waarde die nieuwe wereldorde hecht aan moreel leiderschap. Begrijp me niet verkeerd, het westen kan enorm hypocriet zijn. Maar de internationale instituties die na WOII zijn opgetuigd door het westen hebben in elk geval getracht het leven beter te maken voor de slachtoffers van armoede en oorlog op deze planeet. Het is nog maar de vraag of een wereldorde die wordt geleid door China dezelfde waarden nastreeft.

Maar je hebt sowieso gelijk dat de westerse dominantie onhoudbaar. Zelfs als we alle zeilen bijzetten is het onmogelijk om landen bij te benen wier bevolking vele malen groter is en die de beschikking hebben over cruciale grondstoffen.
Als je naar het BBP kijkt ten opzichte van de wereld dan zie je dat de VS en Europa bij elkaar opgeteld al sinds de jaren 60 in een glijbaan zitten. De VS heeft dit lange tijd weten te maskeren door hun enorme bevolkingsgroei.

Ik zeg niet dat er geen zorgen zijn maar het wordt allemaal wat gekleurd door de Atlantische lobby, waar Rob de Wijk ook bij hoort. Het is denk ik niet onmogelijk om als neutraal land welvarend te blijven, en 'dominantie' is niet perse nodig als maar anderen de kosten begrijpen van wanneer ze je aanvallen.

In het algemeen ben ik niet zo een fan van De Wijk, en zijn (offensief) realistische benadering. Het is misschien handig om een Poetin te begrijpen, maar als handelingskader vind ik het ergens zitten tussen twijfelachtig en verwerpelijk.

Met de Oekraïne oorlog heeft De Wijk wat scheve schaatsen gereden - te veel om op te noemen - en koos in het begin vaak al te gemakkelijk de kant van John Mearsheimer. De Wijk gaat daarenboven met zijn (zelf toegegeven) cynisme voorbij aan de vooruitgang die mogelijk is gebleken.

Dit zijn twee prima artikelen, over het 'realisme' van De Wijk en De Wijk zelf:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ft-ongelijk-a4109467
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/

Misschien gaat dit wat offtopic, maar aan de andere kant is de stap tussen De Wijks 'realisme' en het Trumpiaanse denken ook niet zo heel groot.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 28 oktober 2024 @ 15:09:14 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215402051
quote:
9s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En dat niet alleen. Het immigratieprobleem wordt door Trump & Co in stand gehouden om stemmen te trekken.
Joh, al die donateurs aan denktanks en PACs willen helemaal niet dat de stroom aan illegalen op droogt. Ditzelfde gebeurt trouwens in Italië met Meloni, of de Tories in het VK (na Brexit: alleen maar veel méér migratie!). De recordaantallen migratie gaan gewoon door, dit is niet allemaal maakbaar, en het enige dat je voor elkaar krijgt is het rechteloos maken van nieuwkomers. Wat natuurlijk op termijn de vooroordelen alleen in stand houdt.

Ik heb trouwens nu goede hoop dat Harris wint. Voor Europa/Nederland zie ik het voorlopig somber in. Over twee jaar heb je zo maar Le Pen en Weidel als de leiders van Frankrijk en Duitsland.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215402092
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

Wie?

/s

:')
pi_215402115
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Als je naar het BBP kijkt ten opzichte van de wereld dan zie je dat de VS en Europa bij elkaar opgeteld al sinds de jaren 60 in een glijbaan zitten. De VS heeft dit lange tijd weten te maskeren door hun enorme bevolkingsgroei.

[ afbeelding ]

Ik zeg niet dat er geen zorgen zijn maar het wordt allemaal wat gekleurd door de Atlantische lobby, waar Rob de Wijk ook bij hoort. Het is denk ik niet onmogelijk om als neutraal land welvarend te blijven, en 'dominantie' is niet perse nodig als maar anderen de kosten begrijpen van wanneer ze je aanvallen.

In het algemeen ben ik niet zo een fan van De Wijk, en zijn (offensief) realistische benadering. Het is misschien handig om een Poetin te begrijpen, maar als handelingskader vind ik het ergens zitten tussen twijfelachtig en verwerpelijk.

Met de Oekraïne oorlog heeft De Wijk wat scheve schaatsen gereden - te veel om op te noemen - en koos in het begin vaak al te gemakkelijk de kant van John Mearsheimer. De Wijk gaat daarenboven met zijn (zelf toegegeven) cynisme voorbij aan de vooruitgang die mogelijk is gebleken.

Dit zijn twee prima artikelen, over het 'realisme' van De Wijk en De Wijk zelf:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ft-ongelijk-a4109467
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/

Misschien gaat dit wat offtopic, maar aan de andere kant is de stap tussen De Wijks 'realisme' en het Trumpiaanse denken ook niet zo heel groot.
De Wijk is voorstander van het koste wat kost behouden van de westerse dominantie. Hij vreest voor een door China geleide wereldorde, en daar kan ik bij ook wel wat bij voorstellen. Maar ben met je eens dat zijn blik hier en daar te eenzijdig is.

Zijn analyse over de tanende westerse invloed snijdt daarentegen hout. Hij constateert terecht dat onze positie in gevaar is (al staat hij daarin natuurlijk niet alleen).

Zou de man ook niet op een voetstuk willen plaatsen, maar zie z'n boeken als een waardevolle toevoeging aan het publieke debat over geopolitiek en de positie van het westen.

Maar dit is inderdaad erg off-topic.
  maandag 28 oktober 2024 @ 15:29:29 #61
38496 Perrin
pi_215402155
quote:

[..]
Het zo makkelijk die mensen wijs te maken dat het allemaal komt door Woke/Links/Immigranten. Ze slikken dat als zoete koek.

maandag 28 oktober 2024 @ 15:35:20 #62
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215402179
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:45 schreef Vis1980 het volgende:
Zo'n roast doe je toch altijd met mensen die je persoonlijk kent? Dat je vanwege de band met elkaar zulke harde grappen over elkaar kunt maken? Wel grappig dat het dan ook nog gedaan wordt van 'het kamp' waar de leider amper grappen over hemzelf duldt.
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Niet elke comedian heeft een persoonlijke band met de mensen waar ze keiharde grappen over maken.

Nu vind ik een politieke rally ook niet de gelegenheid om zo'n comedian neer te zetten die dit soort grappen maakt. Je merkte ook dat het niet goed aansloeg bij het publiek. Gewoon een domme move en je geeft de andere kant weer onnodig munitie om dit lekker uit te vergroten.

Echter lees ik op X ook genoeg over Puerto Ricanen die deze grappen geen enkel probleem vinden en dat ze zich niet door anderen laten vertellen dat ze daar boos, verontwaardigd of beledigd door moeten zijn of zich aangevallen moeten voelen.
pi_215402199
Dit ook:

twitter

Hoezo Samoa en Maleisie :?
  maandag 28 oktober 2024 @ 15:40:15 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215402202
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Niet elke comedian heeft een persoonlijke band met de mensen waar ze keiharde grappen over maken.

Nu vind ik een politieke rally ook niet de gelegenheid om zo'n comedian neer te zetten die dit soort grappen maakt. Je merkte ook dat het niet goed aansloeg bij het publiek. Gewoon een domme move en je geeft de andere kant weer onnodig munitie om dit lekker uit te vergroten.

Echter lees ik op X ook genoeg over Puerto Ricanen die deze grappen geen enkel probleem vinden en dat ze zich niet door anderen laten vertellen dat ze daar boos, verontwaardigd of beledigd door moeten zijn of zich aangevallen moeten voelen.
Mijn probleem is meer dat de mensen die geroast werden geen kans kregen om ook deel te nemen. Harde grappen kan prima, maar echt roasten, dat is een spel van incasseren en uitdelen, niet alleen uitdelen. En dan kom je met harde grappen weg, omdat je met elkaar een soort veiligheid creëert. Op de manier tijdens een politieke aangelegenheid is het ronduit eng, omdat dit dus een rally is van een van de twee kandidaten voor het presidentschap en het onvriendelijk zijn tegen 'minderheden' juist aan deze kandidaat kleeft.
pi_215402210
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:35 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk dat het past in een patroon. Trump liet zich in het verleden al vaker negatief uit over Puerto Rico, en dan worden er vervolgens zulke grappen gemaakt tijdens een van zijn campagnebijeenkomsten. En dan hebben we het nog niet eens over de ronduit hatelijke taal die hij uit over en richting (illegale) immigranten. Het is dan ook niet alleen dit incident, het is een optelsom.

Ter herinnering:

quote:
Miles Taylor, a former Department of Homeland Security chief of staff who was recently featured in a political ad from Republican Voters Against Trump, told MSNBC on Wednesday that President Donald Trump asked him and other officials whether the U.S. could swap Greenland for Puerto Rico because, in Trump's words, "Puerto Rico was dirty and the people were poor."

Bron
En wat betreft die optelsom. Zie ook de tweet van Geraldo Rivera:

twitter
  maandag 28 oktober 2024 @ 15:41:51 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215402213
quote:
9s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:40 schreef Kijkertje het volgende:
Dit ook:

[ x ]
Hoezo Samoa en Maleisie :?
Ja, dit is geen harde grap, dit is ook geen goede roast, dit is niets anders dan .... na ja laat ook maar voordat dit weer een ding wordt en dat hier iets van vinden wakker is.
pi_215402236
Zou deze uitglijder dan de October Surprise kunnen gaan worden? :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215402245
Hij had beter Haïti kunnen gebruiken voor de punchline.
pi_215402277
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hij had beter Haïti kunnen gebruiken voor de punchline.
Hij kan de naam niet uitspreken joh.
pi_215402319
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop het van harte.
  maandag 28 oktober 2024 @ 16:12:40 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215402452
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:44 schreef TheVulture het volgende:
Nothing's gonna happen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215402490
twitter
pi_215402557
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 16:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Nothing's gonna happen. :)
as long as its all part of the plan ... nobody panics ;)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 28 oktober 2024 @ 16:36:10 #74
6484 ExTec
pi_215402591
Maar allemaal heel normaal hoor, dit, niks aan de hand. Zal wel weer een "grap" zijn.

twitter
  maandag 28 oktober 2024 @ 16:38:18 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215402614
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 16:36 schreef ExTec het volgende:
Maar allemaal heel normaal hoor, dit, niks aan de hand. Zal wel weer een "grap" zijn.

[ x ]
Charming?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')