https://www.telegraph.co.(...)-surge-pennsylvania/quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:46 schreef TheVulture het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)g-turnout/index.html
In relatie tot de jubelverhalen van Musk hier een extra stukje duiding dat het vrij logisch is dat de Republikeinen nu op voorsprong lijken te liggen
quote:In 2020, the Democrats had a 41 per cent lead with 2.6 million early votes cast, even thought Joe Biden would go on to win the state by just 80.000 votes. The margins were so fine that it was only called for Mr Biden four days after the election
On Monday, with around 1.3 million votes cast, the Republicans had cut the deficit to 29 percentage points.
Dat is zeker waar. Ik vind daar ook wel wat van, maar dit is niet echt de plek om daar over uit te weiden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik wel. Daarmee kun je ook een krant een bepaalde richting op duwen (bijvoorbeeld De Volkskrant). Al was het alleen maar vanuit loyaliteit en piëteit.
Trump voert nu ook campagne om vroeg te stemmen. In 2020 deed hij dat niet, toen zei hij dat vroeg stemmen tot fraude kan leiden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat soort nuances gaan verloren in de partijdige 'duiding' door Musk.
Wat dus logisch is, zo te zien, en niet te vergelijken is met 2020.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
https://www.telegraph.co.(...)-surge-pennsylvania/
Democraten staan nog steeds voor in Pennsylvania, maar het gaat om een kleinere voorsprong dan in 2020.
[..]
In de redenatie dat juist de Republikeinen nu eerder stemmen dan 4 jaar geleden lijkt me dat helemaal geen slecht nieuws voor Harrisquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
https://www.telegraph.co.(...)-surge-pennsylvania/
Democraten staan nog steeds voor in Pennsylvania, maar het gaat om een kleinere voorsprong dan in 2020.
[..]
Linksom of rechtsom, imo blijft het een achterlijk systeem.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:53 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, het lijkt nog steeds 50-50, dus wat dat betreft ziet het er beter voor hem uit dan in 2020.
Wat een nadeel voor Trump zou kunnen zijn, is als hij vooral stemmen extra weet te winnen in staten als Californië en New York. Dan sta je er beter voor in de landelijke poll, maar aangezien hij die staten verliest, heeft hij niet veel aan die extra stemmen. Als de stemmen vooral in de swing states liggen, ja, dan heeft Harris een probleem.
George W. Bush lijkt opeens een normale en goede presidentquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Data van 2 dagen geleden.
Bouzy's voorspelling van nu is een winst voor Harris in Florida met 175000 - 500000 stemmen.
Ik weet het natuurlijk niet zeker. Maar 2 en 4 jaar geleden kwamen al zijn datagedreven voorspellingen uit. Dus ik kijk met veel interesse naar Florida.
Ik verwacht verder dat Harris NV, AZ, NC, GA, NE, WI, MI en PA pakt. Nipt of niet...ik verwacht de EC voor Harris.
Trump zal wel nipt winnen in IO en TX, denk ik. Ik verwacht verder dat Scott, Fischer en Cruz hun zetel verliezen voor de GOP.
Voor velen wat doorgeslagen waarschijnlijk maar ik denk dat we straks zien dat we onderschat hebben hoe het Trumpisme mensen afgestoten heeft...
Tot nog toe zaten ze er naast in de voorspelingen qua % in het voordeel van Trump. Dit verklaard de euforie aan trump kant denk ik. Maar nu zijn er veel andere factoren die meespelen zoas veel minder ethousaisme voor trump onder de bevolking populariteit van harris etc.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:27 schreef Jojoke het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als de polls weer eens verkeerd zitten en Harris wint met een landslide.
Of totale chaos bij de stembureaus vanwege redenen. Misschien dat de GOP nog iets uit de hoge hoed weet te toveren en dat Trump daarom republikeinen op het hart drukte vroeg te stemmen. /aluhoedjequote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump voert nu ook campagne om vroeg te stemmen. In 2020 deed hij dat niet, toen zei hij dat vroeg stemmen tot fraude kan leiden.
Toch is het positief voor Trump dat deze stemmen alvast binnen zijn. Op verkiezingsdag kan er nog van alles gebeuren waardoor mensen thuis blijven (van autopech, een plotseling doktersbezoek tot slecht weer).
Pas na de verkiezingen wordt het echt spannend, ook als Harris wint. Of beter gezegd: juist als Harris wint. Zag dit net voorbijkomen op Twitter, en dat lijkt mij een heel plausibel scenario:quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:06 schreef IndoorKite het volgende:
Blijft wel heel spannend zo. Het wordt een interessante week volgende week.
`quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:13 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Volgens Kamala wilt Trump er voor zorgen dat je niet meer betaald krijgt voor overwerk lol.
Blijkbaar is dit van een podcast waar ze een uur mag leeglopen. Ik zal het straks op mijn gemakje gaan luisteren. Ik hoop oprecht dat ik iets te weten kom over de persoon Kamala en dat het wat meer is dan “Trump slecht, ik goed, stem voor mij ik ben vrouw en discutabel zwart wanneer het mij uitkomt.”
Nee natuurlijk niet, maar een mens mag hopen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
`
Geloof je dit nou zelf ook echt?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
Trump is weer druk bezig met het zaaien van twijfel over de validiteit van de verkiezingen. Niet verrassend, wel zorgwekkend.
[ x ]
Wat een onzin is dit weer. Dat jij en wellicht je bubbel niet van een persoon hebben gehoord, betekend niet dat niemand er ooit van heeft gehoord.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
maar één of andere weirde comedian waar nog nooit iemand van gehoord had
Ik kan je de uiteindelijke conclusie al wel vast geven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
Trump is weer druk bezig met het zaaien van twijfel over de validiteit van de verkiezingen. Niet verrassend, wel zorgwekkend.
[ x ]
Ik ben erg benieuwd!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:54 schreef Monolith het volgende:
Het is lastig om op voorhand in te schatten of en zo ja in welke richting er een systematische afwijking in de peilingen zit. Tot dusver bleken de Trumpkiezers in voorgaande verkiezingen lastiger te vinden door de peilingbureau's. Het kan nu veranderd zijn of ze compenseren er extra hard voor in de wegingen, maar dat weten we pas nadat de verkiezingen zijn geweest.
Bizarquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Het is zo zorgwekkend dat er een onderzoek word ingesteld.
Precies, het is ontdekt en wordt onderzocht. De staat erkent dat deze kwestie aandacht behoeft en zit erbovenop:quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Het is zo zorgwekkend dat er een onderzoek word ingesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |