Nee. En al helemaal niet als ik bij een nieuwsinstituut als de WaPo zou werken. Niemand is geholpen met weglopen van journalisten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die bovendien ook nog eens een gedragsstoornis heeft
[ x ]
[ x ]
Nee beter maar 'neutraal' blijven want als hij verkozen wordt loop je allerlei opdrachten mis![]()
Nieuwe ondertitel WaPo: 'Democracy dies in silence'
@:KoosVogels zou jij ontslag nemen?
Wat meteen duidelijk maakt waarom zulke bemoeienis van bovenaf zo enorm onwenselijk is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:10 schreef Monolith het volgende:
En laten we wel wezen we hebben met Murdoch natuurlijk al decennia iemand die een flinke vinger in de mediapap heeft om z'n eigen opvattingen de wereld in te duwen.
Nee, zeker niet omdat hij in de brief continu met mister wordt aangesproken. Daar gaan zijn schamele haren sowieso al overeind van staan.quote:
Los van alle spelletjes er omheen, grote kranten en dergelijken zouden sowieso niet met een publieke 'endorsement' moeten komen voor de ene of andere kandidaat.quote:
Ja, ik wacht wel even op duiding door een objectieve bron, in plaats van Musk, die springend en juichend op Trump-rally's staat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Arizona en Nevada hangen ook richting Trump evenals de Carolina’s en Georgia.
Als dit klopt is het einde oefening voor Kamala en kunnen we vier jaar genieten van ongefundeerde nazi beschuldigingen.
Stemmen op iemand die je zogenaamd opgesloten wilde zien. Een nieuw hypocriet niveau.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 04:47 schreef Kijkertje het volgende:
Sarah Palin vs Mehdi Hasan:
[ x ]
De uitspraken van Palin staan bij de reacties
Nog zo'n MAGA-hypocriet:
[ x ]
En een MAGA-'slachtoffer'![]()
[ x ]
'Just defending the Constitution'![]()
MAGA!
Dit jaar is totaal niet te vergelijken met 2020, het jaar waarin vooral veel Democraten eerder stemden vanwege Covid.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Als dit klopt is het einde oefening voor Kamala en kunnen we vier jaar genieten van ongefundeerde nazi beschuldigingen.
Eigenlijk wel bizar dat er al verkiezingsuitslagen bekend worden gemaakt een week voor ze worden gehouden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het was toch al eerder geduid dat met name de oude Republikeinen massaal eerder stemmen dan de gemiddelde Democraat. 2020 was een heel ander verhaal ivm Covid. Dit lijkt me dus een fraaie spin van Musk namens Trump om straks de kaart van fraude/stelen te kunnen inzetten als het toch Harris wordt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ja, zijn dit daadwerkelijke uitslagen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Eigenlijk wel bizar dat er al verkiezingsuitslagen bekend worden gemaakt een week voor ze worden gehouden.
Oh ja, ook dat is een goede reden om vooraf in elk geval duidelijk te hebben per (swing) state waar veel stemmen verwacht kunnen worden. Vorige keer flipten heel veel pro-Trump-mensen omdat er in een bepaalde staat ineens een grote ommekeer was, ook al was die echt totaal niet raar, omdat er later (zoals verwacht) nog heel veel stemmen binnen kwamen uit een grote stad waar men (zoals verwacht) vooral Democratisch stemde.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:19 schreef TheVulture het volgende:
om straks de kaart van fraude/stelen te kunnen inzetten als het toch Harris wordt.
Zou dit kunnen uitlekken? Of is hier het probleem dat er weinig alternatieven bestaan om als journalist emplooi te vinden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 07:52 schreef KoosVogels het volgende:
Maar het statuut is uiteindelijk vooral een richtlijn, want in de praktijk kan een eigenaar die negeren. En eerlijk is eerlijk: dat gebeurt ook, ook in ons land, ook bij ons bedrijf.
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel niet dat de eigenaar of het moederbedrijf zich in ons land bemoeit met de inhoud van de verschillende uitgaven. Dat gebeurt gelukkig niet (voor zover ik weet).quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zou dit kunnen uitlekken? Of is hier het probleem dat er weinig alternatieven bestaan om als journalist emplooi te vinden.
Zoals gezegd zijn er landen waar hier wetgeving voor bestaat (sowieso is dat een land waar bijvoorbeeld de vakbond nog steeds aandeelhouder is van de grootste tabloid):
"The indicator Editorial autonomy scores a low risk (3%). Autonomy in appointing and dismissing editors-in-chief is regulated by the Swedish Freedom of the Press Act."
De vraag is ook een beetje of de duidelijk andere houding aan de kant van de GOP ten opzichte van early voting effect heeft.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik wacht wel even op duiding door een objectieve bron, in plaats van Musk, die springend en juichend op Trump-rally's staat.
Kan best kloppen, daar niet van. Maar kan zo snel geen andere bron vinden dan Musk.
Het zijn nog niet echt uitslagen want je weet alleen maar welke affiniteit de mensen hadden die gestemd hadden. Het kan natuurlijk best dat een deel van de Republikeinen op Harris gestemd heeft, net zoals ze dat op Haley deden in de voorverkiezingen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zijn dit daadwerkelijke uitslagen?
Waar komt dat überhaupt vandaan, het zou toch echt te gek voor woorden zijn als er nu al echte uitslagen beschikbaar zijn?
Dit gaat over de mensen die als republikein of democraat geregistreerd staan. Logischerwijs stemt iemand die als democraat of republikein geregistreerd staat ook democratisch of republikeins, maar dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zijn dit daadwerkelijke uitslagen?
Waar komt dat überhaupt vandaan, het zou toch echt te gek voor woorden zijn als er nu al echte uitslagen beschikbaar zijn?
Daar heb je gelijk in, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Trump. De peilingen zijn sowieso al gunstiger voor Trump dan in 2016 en in 2020. Tenzij men de methode van peilingen drastisch heeft weten te verbeteren moet je wel concluderen dat hij er zeer goed voor staat in de race.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Dit jaar is totaal niet te vergelijken met 2020, het jaar waarin vooral veel Democraten eerder stemden vanwege Covid.
In theorie is het natuurlijk mogelijk dat al die vroege stemmers bij de Republikeinen nieuwe stemmers zijn, maar de kans is groter dat het stemmers zijn die vorige keer op de dag zelf gingen stemmen en dan heb je alleen maar een verschuiving van het moment van stemmen. We zullen het weten op 5 november (en de vele dagen erna).
Ja, het lijkt nog steeds 50-50, dus wat dat betreft ziet het er beter voor hem uit dan in 2020.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Trump. De peilingen zijn sowieso al gunstiger voor Trump dan in 2016 en in 2020. Tenzij men de methode van peilingen drastisch heeft weten te verbeteren moet je wel concluderen dat hij er zeer goed voor staat in de race.
Ja, dat wist ik wel. Daarmee kun je ook een krant een bepaalde richting op duwen (bijvoorbeeld De Volkskrant). Al was het alleen maar vanuit loyaliteit en piëteit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel niet dat de eigenaar of het moederbedrijf zich in ons land bemoeit met de inhoud van de verschillende uitgaven. Dat gebeurt gelukkig niet (voor zover ik weet).
Maar met zaken als benoemingen heeft de plenaire redactie minder zeggenschap dan zij zelf dacht.
Dat soort nuances gaan verloren in de partijdige 'duiding' door Musk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag is ook een beetje of de duidelijk andere houding aan de kant van de GOP ten opzichte van early voting effect heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |